Herken ik ookquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef happyme28 het volgende:
Even een korte vraag waarvan ik denk dat hij hier moet: ik heb ontzettende jeuk aan mijn linkerborst. Allemaal kleine bultjes en het is vlekkerig rood. Ik heb het maar aan 1 borst en het is niet pijnlijk maar die jeuk is echt vreselijk.
Weet niet of het van de borstvoeding komt, of uitslag ergens anders van. Maar herkent iemand dit?
Ja maar ik zit in een kamertje van 2 bij 2 met 4 spierwitte muren en er staat alleen een brancard, een tafel, 2 keukenstoelen en een ijskast. En prachtig tl lichtquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Lily; wat bij mij ook helpt is zorgen voor afleiding, dus ik zit thuis vaak achter de laptop en op mijn werk achter de pc en dan gewoon lekker fokken enzo...
dan begint het bij mij vaak wel te lopen;
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Sorry, een beetje vroegquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja 9 maanden al, ongelofelijk. Ik had het niet verwacht, maar ben er wel blij mee. Na de vakantie ga ik wel overdag afbouwen, heb ik besloten.Avond, nacht en ochtend wil ik als het lukt nog wel even doorgaan, maar overdag wil ik dan mee stoppen. Tegen die tijd hoor ikg raag wat tips over hoe dat te doen
hmwahquote:
(bron: Kind en gezin)quote:Om je borsten te laten wennen en ze minder gespannen te maken, kan je deze tips opvolgen:Begin je met bijvoeding, dan vermindert de melkproductie in je borsten. Bouw stap voor stap af. Vervang 1 ą 2 borstvoedingen per week door een aangepaste zuigelingenvoeding. Voor elke stap trek je drie ą vier dagen uit. Ga pas verder naar de volgende stap als je geen last hebt van pijnlijke stuwing. Vraag raad aan de regioverpleegkundige of je arts. Verdeel de borstvoedingen gelijkmatig over de dag. Begin met de borstvoeding waarbij je baby het minste drinkt. De ochtend- en avondvoeding schakel je als laatste om naar flesvoeding.
De tips zijn prima.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:08 schreef leonieke het volgende:
Werkt zoiets dan niet om af te bouwen? Ik was alleszins van plan om het zo te proberen.
[..]
(bron: Kind en gezin)
Maar hem proberen wakker te maken om hem rond 23u nog eens te laten drinken, is dan dus ook geen zo'n goed idee? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Vorige week heeft hij 3 avonden rond 23u nog gedronken en toen sliep hij in één ruk door tot 6u. Dat er overdag geen ritme in zit, is jammer, maar vind ik niet zo erg als ik er zo'n nachten kan aan koppelen(ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt mijn slaap nodig
en nu is dat allemaal niet zo erg, maar begin juni ga ik weer werken en dan zou af en toe een goeie nachtrust echt wel wonderen kunnen doen
)
Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebbenquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef miss_sly het volgende:
cattie, dat idee had ik ook, maar op dit moment lijkt Senna het omgekeerd te doen
Toen we net begonnen met bijvoeding, begon ze een stuk minder te drinken, neit alleen geen fles als ik was werken, maar op de dagen dat ik thuis was ook maar heel wening. Nu ze meer eet (toch wel 3/4 boterham 's ochtends, bijna ene hele 's middags, goed fruit, beetje avondeten en goed yoghurt) komt ze ineens vaker en langer voor bv. Beetje vreemd, dus, weet neit zo goed wat ik daarvan moet denken.
Ja, weet je, eigenlijk heb je gewoon gelijk. Het is ook de manier waarop ik het probeer te doen, en meestal gaat dat wel goed, maar soms is er dan toch ineens weer wat twijfel. Thanks!quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebben![]()
Wat ik heb geleerd m.b.t. hoeveelheden eten en drinken is loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
Ze kiezen een eigen weggetje daarin, waar ik na 2 jaar nog niets van snap
En als je aan het afbouwen gaat komt het ook helemaal goed, dat wijst zich wel weer.
Wat mooiquote:Op woensdag 7 april 2010 13:15 schreef Twinkly het volgende:
Teigetje staat op borstvoeding.com bij de foto van de week![]()
![]()
![]()
Of ben ik nou spuit elf![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Davinia, TF en ik hebben ook een tijd met 1 borst gevoed. TF volgens mij langere tijd, ik vanwege dat borstabces. Met 1 borst kun je ook prima voeden, en je hebt gewoon genoeg melk (je kunt immers ook een tweeling borstvoeding geven) . Alleen ga je een beetje scheef hangen na verloop van tijd, maar dan stop je dr gewoon een kipfiletje in toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |