abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 19:34:18 #101
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80055023
Oh ik zie het al... Ik heb het niet goed gelezen, jullie hebben het over andere twijfels.

Ik vind het zo lastig om nog mee te schrijven, nu ik geen tijd meer heb om mee te lezen.
  woensdag 7 april 2010 @ 19:55:10 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_80055970
Oeke en Miss, ik herken die twijfels wel, maar mijn ervaring is, ook bij Ive, dat het zich vaak vanzelf wel oplost. Dus ga je nu nog geen zorgen maken voor over een paar weken of maanden, want dan kan alles weer anders zijn.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 19:56:44 #103
5428 crew  miss_sly
pi_80056047
Groofs, wel mee blijven schrijven, hoor Alles meelezen is gewoon niet te doen, dus dat geeft niet.

En wat jij zegt over die twijfel heb ik ook een tijd gehad. Tot ik dat eigenlijk helemaal aan de kant had geschoven met de gedachte "we zien het wel". Et voila, bijna 9 maanden

Oeke ook alweer 10 maanden. Ik vind meestal ook dat we op de goede weg zitten, maar zo nu en dan slaat de twijfel toch even toe.

Davinia, wat goed dat de ene kant echt goed gaat hopelijk heeft een lk nog wat goede tips om ook de andere kant goed te krijgen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2010 @ 20:02:03 #104
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80056281
Haha, maar zelfs meeschrijven lukt bijna niet. Zoals nu, heb ik de hele dag met bezoek lekker buiten gezeten , kan ik nu fijn proefwerken gaan nakijken ...

En dus ben ik veel te snel weer weg. Echt jammer wel.

Maar ja, doei dus , tot de volgende keer weer,
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 20:47:13 #105
5428 crew  miss_sly
pi_80058476
Tot de volgende keer Groofs Wel terug blijvenkomen, hoor!
pi_80072028
Hier gaat het gewoon goed, de borstvoeding

De ene borst doet het een stuk beter dan de andere
Een schema krijg ik er maar niet in bij Leah
Kolven gaat (nog) niet zo heel goed
Leah drinkt nog vaak 2 keer per nacht

maar ik geniet er zo intens van!
Ik verheug me gewoon iedere avond op de laatste voeding van de dag in bed Heerlijk!

Ik merk echt dat, nu ik voor de derde keer moeder geworden ben, en voor de derde keer borstvoeding geef, het allemaal een stuk relaxter gaat.
Wat er ook gebeurt of misgaat of niet zo lekker loopt; ik twijfel eigenlijk nooit (ik baal zelfs nooit) en heb veel energie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:37:21 #107
5428 crew  miss_sly
pi_80073280
lily, wat fijn dat het zo goed gaat en je er zo van geniet
En wat een heerlijke foto
pi_80080811
Mooie foto Lily!

Ik heb een heeeel vrolijk meisje. En dat is supergezellig. Alleen tijdens de voeding iets minder.
Sowieso is ze tegenwoordig snel afgeleid. Papa moet óf stil zijn óf buiten zicht, want anders wordt er dus echt niet gedronken. En als ze het écht naar d'r zin heeft, gaat ze lachen. Kaken op elkaar *HAP* en hoofd naar achter trekken *RATSJ*. Au. Maar wel een dikke lach. En dan weer een paar slokken. En dan weer even lachen inclusief voorgenoemd ritueel. En dan weer een paar slokken enzovoorts.
What to do??? Ze is 4 maanden, dus nee zeggen of au roepen heeft echt nul zin. Klaar zijn met de borst loopt uit op drama, want ze ís gewoon niet klaar. Proberen af te koppelen voordat ze heeft gebeten lukt ook niet, want ze heeft het in een fractie van een seconde voor elkaar. Daarbij houdt ze haar tong ook gewoon op z'n plek heb ik gemerkt. Wie heeft er een goed idee?
  donderdag 8 april 2010 @ 13:33:26 #109
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80081053
Groof, ik heb die twijfel bij tijd en wijle ook hoor, maar zoals Miss_Sly al zegt: als je het even aankijkt is die twijfel vaak zo weer weg. Als je het écht zat bent merk je het wel, ofzo. Denk ik. Misschien. Nouja, tot nader order heb ik slechts één keer écht gedacht dat het einde in zicht was en op dat moment heb ik mezelf een (haalbaar) doel gesteld dat ik wilde proberen te halen en dat heeft geholpen. Het doel is reeds lang en breed gehaald en het voeden is weer a-ok!

Wupwup, geen tips van hieruit, maar wel veel herkenning. Stef is de laatste dagen ook zo slordig met drinken. Althans, bij tijd en wijle, er zijn ook voedingen die prima verlopen. Hij heeft ontdekt dat hij zijn hoofd op kan tillen tijdens het voeden, en dan kan hij dus lekker om zich heen gaan kijken. Au! Ik heb wel eens ergens gelezen dat er een moment is dat kindjes vaak slordig gaan drinken, maar ik weet niet meer wanneer. Is dat misschien rond de 4 maanden? Weet iemand dit? En waar ik nog veel benieuwder naar ben: het gaat toch wel weer over? hopelijk?
3!
  donderdag 8 april 2010 @ 14:24:37 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80083050
voor de mama's met twijfels en ander bv-problemen.

En ik heb een gouwe (ouwe) tip die ik er even in wil gooien: KOOL!
Kool
Jazeker!
Waar ik de nacht van maandag op dinsdag niet kon slapen of bewegen van de pijn in mijn borst, harde plekken had die ik niet weggemasseerd of -gekolfd kreeg en een aankomende borstontsteking vreesde... ben ik nu volledig pijnvrij!
Spitskool in den bh, regelmatig de blaadjes verversen, en het aloude huismiddel tegen ontstekingen heeft bewezen te werken
En bijkomend voordeel: altijd wat gezonds te snacken bij de hand
grapje uiteraard
.... met gevoel voor drama....
pi_80083529
Heb ook geen idee Wup...
Laura drinkt nu al vrij slordig, dat wordt dan nog wat
Onrustig gaan bewegen, tepel naar achter trekken, loslaten en weer aanhappen, soms huilerig (maar dan is ze gewoon dwars ofzo). Gelukkig doet het me bijna nooit meer pijn, en zo ja dan haal ik haar eraf en opnieuw eraan.

Verder doet ze het er prima op, ik zit nog steeds te twijfelen of ik wil stoppen zodra ik weer ga werken, of toch doorga en dan kolven. Kolven op zich lukt meestal prima trouwens, dat zou het probleem niet zijn.
Laura heeft nu trouwens 2 nachten de voeding van 2 a 3 uur overgeslagen ( ), maar dan heb ik dus ploftieten 's ochtends die ze in 1 keer niet leeg krijgt. Gedurende de dag lukt dat dan wel weer. Maar heeft dat dan ook invloed op de productie? Of houdt dat zich wel op peil?
pi_80084941
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:24 schreef Kersjes het volgende:
voor de mama's met twijfels en ander bv-problemen.

En ik heb een gouwe (ouwe) tip die ik er even in wil gooien: KOOL!
Kool
Jazeker!
Waar ik de nacht van maandag op dinsdag niet kon slapen of bewegen van de pijn in mijn borst, harde plekken had die ik niet weggemasseerd of -gekolfd kreeg en een aankomende borstontsteking vreesde... ben ik nu volledig pijnvrij!
Spitskool in den bh, regelmatig de blaadjes verversen, en het aloude huismiddel tegen ontstekingen heeft bewezen te werken
En bijkomend voordeel: altijd wat gezonds te snacken bij de hand
grapje uiteraard
Dat helpt idd! Vers uit de koelkast en ieder kwartiertje wisselen ofzo. Deed ik in mn kraamtijd op aanraden van de vk, toen mn hele borst beurs aanvoelde. De blaadjes kwamen er bijna gekookt vanaf

Hoe kwam dat opeens Kersjes, die pijn?
Lotte!
Noah!
  donderdag 8 april 2010 @ 15:37:38 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80085973
Linda, Toby is/was ziek en heeft stukken slechter gedronken dan normaal. Stuwing Schijnbaar toch iets te slordig mee omgesprongen met alle pijnlijke gevolgen van dien . Maar ze zijn nu weer heerlijk soepel en pijnloos! Gisteren nog niet, kolven op het werk ging dan ook waardeloos omdat ik geen borstcompressie kon toepassen.
Dus dames, echt een aanrader om te proberen als je borsten zeer doen, bij stuwing of als er een bo dreigt. Baat het niet, schaadt het niet en anders kun je het altijd nog verwerken tot een lekkere avondmaaltijd.
Kool
.... met gevoel voor drama....
pi_80088218
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:37 schreef Kersjes het volgende:
Linda, Toby is/was ziek en heeft stukken slechter gedronken dan normaal. Stuwing Schijnbaar toch iets te slordig mee omgesprongen met alle pijnlijke gevolgen van dien . Maar ze zijn nu weer heerlijk soepel en pijnloos! Gisteren nog niet, kolven op het werk ging dan ook waardeloos omdat ik geen borstcompressie kon toepassen.
Dus dames, echt een aanrader om te proberen als je borsten zeer doen, bij stuwing of als er een bo dreigt. Baat het niet, schaadt het niet en anders kun je het altijd nog verwerken tot een lekkere avondmaaltijd.
Kool
krijgt je kind krampjes van

Grappig dat het zo goed werkt. Waar zou dat aan liggen dan?

Ben net terug van het zetten van het anticonceptiestaafje (implanon). Ben benieuwd of het nog invloed gaat hebben op mijn productie. In principe zou het geen invloed moeten hebben, maar toch.
Nouja, ik hoef in ieder geval voorlopig niet te denken aan de pil oid de komende tijd
  donderdag 8 april 2010 @ 20:20:10 #115
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80097065
Ik heb een vraagje...

Ik heb op mijn rechtertpel een wit 'stipje zitten, alsof de huid daar week is ofzo. En het doet me ook pijn als hij daar drinkt (pijn is een groot woord hoor). Maar volgens mij is de spruw nog toch echt wel helemaal weg. Kan het ook wat anders zijn of moet ik toch weer aan spruw denken?
pi_80098234
kan het een melkblaartje zijn?
  donderdag 8 april 2010 @ 20:46:47 #117
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80098426
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef owlet het volgende:
kan het een melkblaartje zijn?
Ja! Dat is het .

Mijn dank is groot, ik ga op zoek naar olijfolie en watjes .
pi_80100722
Buuuh, ik ben ongesteld en kolf ineens maar zo'n 40 cc per keer (normaal 150 cc). En daarnaast vertikt Lente het ineens om uit de borst te drinken.

Ik hoop maar dat het komt omdat ze zo vreselijk vekouden is dat ze niet door d'r neus kan ademen. Dan drinkt een flesje toch wat makkelijker.

Ik vrees wel heel erg voor m'n productie.
pi_80100816
Wat een mooie foto Lily!
Wat fijn dat het zo relaxed gaat en dat je er zo van geniet
pi_80102308
Ssserpente, dat had ik laatst ook! De lactatiekundige adviseerde me zoveel mogelijk aan te leggen en te kolven. Liefst elk uur tot elke twee uur en dit een paar dagen te doen. Binnen twee dagen was het bij mij weer helemaal op orde.
pi_80102402
Thanks, Rubey. Kolven doe ik nu elke drie uur, vaker kan ik echt niet maken op m'n werk. Aanleggen heeft dus helaas geen zin omdat ze toch niet drinkt.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:12:14 #122
5428 crew  miss_sly
pi_80103097
He Sserpente, dat valt even vervelend samen met haar verkoudheid. Ik heb er met Senna maar 1 dag last van gehad. Ik hoop dat het bij jou ook snel over is en je produktie op peil blijft.
pi_80103306
Ah, jou zocht ik! Was dat maar één dag met Senna? En is ze toen vanzelf weer gaan drinken?
pi_80103318
hee bah, niet leuk, Ssserpente. En om de 3 uur kolven vind ik al veel (en zwaar).
pi_80103630
Ooh, zie je foto nu pas. Mooooi!

Om de drie uur is ook lastig. Werk op een uitzendbureau, dus daar heb je continu telefoon en inloop. Daarnaast is de bezetting sowieso al k*t en zijn er twee man op vakantie. Ik voel me dus al elke keer lullig tegenover m'n collega als ik weer 'naar boven' ga. Maar ja, het is niet anders. Gelukkig heeft ie begrip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')