Het is niet te geloven idd. Ik reis vrij veel en koop mijn sigaretten dus altijd tax free. Hier zijn ze £7.50 geloof ik..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
- Rook je ? stoppen. Je wilt geen 8.40 euro betalen voor een pakje sigaretten.
NL stekkers krijg je met een truukje ook in die stopkontacten.quote:Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Mijn eerste twee jaar in Ierland heb ik ook alleen maar dat soort plekken gezien en toen hoefde het van mij ook niet zo. Chinees en Thais enzo in Dublin zijn heel vaak ontzettend matig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef laforest het volgende:
Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.
Rauwe aardappelen met grote stukken paprika is voor mij geen Chinees.
En?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Verder is het een super aangenaam land om in te wonen. Vooral de Ieren, het is een supertof volk. Niemand is te beroerd om te helpen en ze willen altijd wel een praatje met je maken. Heb er nog geen een tegengekomen die ik niet mag. Een gesprek begint bijna altijd met "how are ye"
Ja idd. Probeer maar eens een gesprekje in Ballymun ofzo aan te knoppen of bepaalde delen van Finglas.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?
(Maar goed, misschien is dat buiten Dublin beter. Dublin heeft weinig van de charme die je in de rest van het land vaak nog goed kunt vinden IMHO.)
Ja ik was laatst in Finglas iets kopen, hadden ze geen laser, nergens een pin automaat, echt primitief.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:25 schreef LintuxCx het volgende:
En?Zorg er trouwens voor dat je contant geld mee hebt, Laser/etc doen ze niet aan. En ze zijn ook behoorlijk goedkoop, heb vorige week met >10 collega's voor zo'n 13 euro pp gegeten en zat flink vol.
Ik ga zo naar the city centre en ga ik naar het Sichuan House denk ik.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:25 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mijn eerste twee jaar in Ierland heb ik ook alleen maar dat soort plekken gezien en toen hoefde het van mij ook niet zo. Chinees en Thais enzo in Dublin zijn heel vaak ontzettend matig.
Maar via-via heb ik toch wat behoorlijks weten te vinden. Eerst was er Jade ergens ten Westen van O'Connell Street maar die is inmiddels weg. Sichuan House maakt het echter helemaal goed.
Ohh dan heb ik ook geen interessequote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:11 schreef LintuxCx het volgende:
Babi Pangang hebben ze daar niet hoor.
Van alles met vlees, het is geen goede plek voor vegetariërs. Zegmaar, op de pagina in het menu met "Vegetable dishes" heeft de helft van de opties ook vlees.
Ze hebben erg lekkere sperciebonen met varkensvlees. Klinkt raar maar het is. Verder ook veel lekkere dingen maar ik kan zo gauw niks bij naam noemen.
Hoor ik inderdaad van veel mensen. Hier in Cork hebben ze geen goed woord over voor Dublin :pquote:Op zondag 28 maart 2010 17:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe vaak luisteren ze ook echt naar je antwoord, of geven ze je überhaupt tijd om erop te reageren?
(Maar goed, misschien is dat buiten Dublin beter. Dublin heeft weinig van de charme die je in de rest van het land vaak nog goed kunt vinden IMHO.)
Bedankt voor je tips,echter ik heb nog wat vragen m.b.t reizen(goedkoopst) vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik woon nog niet zo lang in Ierland maar mischien heb ik wel een paar tips voor je:
- Ga je reizen ? de bus is het goedkoopst en meest comfortabel. voor bijvoorbeeld een retourtje dublin - cork/galway betaal je ongeveer 15 euro. Mijd de trein. Oncomfortabel en duur (mijn mening)
- Boodschappen ? Ga naar de Tesco/dunnes die zijn veel goedkoper dan supervalu/superquinn/Marks&spencer
- De omgang met andere mensen hier in Ierland is heel verschillend dan bij ons in Nederland. Alles gaat met
Please en Thank you. Wanneer je bijvoorbeeld een deur opent kijk je achter je of er niemand anders aan komt want hier houd je de deur open zelfs al loopt er een persoon 30 meter achter je.
- Voor overnachtingen zou ik naar guesthouses gaan. Je hebt ze in alle soorten en maten en zijn vele malen goedkoper dan hotels. Je betaalt ongeveer 40 euro per nacht inclusief ontbijt.
- ga je huren ? in de Grotere steden (Dublin/Galway/Cork/Limmerick) heb je de zogenaamde Accomodations. huren is niet goedkoop in Ierland. Accomodations zijn vaak flats die je deelt met 2-6 andere mensen en je hebt vaak je eigen slaapkamer en badkamer, de woonkamer deel je. Prijzen varieren tussen de 80 en de 150 euro in de week.
Verder is het een super aangenaam land om in te wonen. Vooral de Ieren, het is een supertof volk. Niemand is te beroerd om te helpen en ze willen altijd wel een praatje met je maken. Heb er nog geen een tegengekomen die ik niet mag. Een gesprek begint bijna altijd met "how are ye"
Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Wat mij dus het meest bevalt in Ierland zijn de mensen en de manier van omgang met elkaar. In nederland is iedereen zo op zichzelf en veel mensen zijn egoïstisch (de ikke-ikke mentaliteit) Dat zie je hier gewoon veel minder. Ieren hebben meer saamhorigheid ( iets wat wij alleen zijn wanneer het nederlands elftal heeft gewonnen op een EK of WK ) en hebben meer voor hun medemens over. Verder zijn het ook levensgenieters.
Veder zou ik zeggen , kom gewoon deze kant op. Het zou je zeker bevallen.
de goedkoopste manier is met het vliegtuig van eindhoven naar dublin, enkeltje zal je niet meer kosten dan 30-40 euro.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:39 schreef FP128 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips,echter ik heb nog wat vragen m.b.t reizen(goedkoopst) vanuit Nederland.
Wat is het meest kostenbesparend? De trein,vliegtuig of auto vanuit Amsterdam( of waar dan ook)
Hoe is het geregeld als je daar aankomt m.b.t controles,openbaar vervoer in Dublin en omstreken?
Is dat te doen of is het hebben van eigen vervoer toch het best? (omdat het logistiek niet zo goed is
geregeld als bij ons in Nederland)
Bedankt.
Die boot gaat van Roscoff (F) naar Cobh, een plaatsje bij Cork.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
Er is toch ook een directe boot vanaf ergens in Frankrijk?
En doet er volgens mij ook haast een hele dag over. :Ik heb er van gehoord en op zich lijkt het me wel geinig, maar dan als ik 60 ben ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:21 schreef laforest het volgende:
Vliegen naar Ierland kost bijna niks, de boot vanaf Frankrijk is duurder
Ik heb gehoord dat het wel langer dan een dag duurt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 03:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En doet er volgens mij ook haast een hele dag over. :Ik heb er van gehoord en op zich lijkt het me wel geinig, maar dan als ik 60 ben ofzo.
Ja allemaal afgedekt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef murphyjenkins het volgende:
vandaag geen bier te koop in heel het land
ik ben jaloers.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja allemaal afgedekt.
Maar om 10 voor twaalf staat iedereen voor de pubs en clubs
Altijd gezellig.
Ik had mooi deze week al bier ingeslagen.
*Slok bier neemt*
4 Uur? Das best snel vanaf Cork, heb er wel langer over gedaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:59 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
ik ben jaloers.
Ik zit hier op de bank naar een saaie film op tv2 te kijken. Met alleen fok als enige vorm van vermaak.
Mja, Morgen Dublin checken. Zie aleen wel op tegen de 4 uur durende busreis.
Leugens in limerick mocht vandaag bier geschonken worden bij de wedstrijd toch en de cafe's bij het stadium in de buurtquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef murphyjenkins het volgende:
vandaag geen bier te koop in heel het land
Omdat je in Limerick anders een mes in je pokkel krijgt of een bende achter je aan krijgt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:34 schreef RPG het volgende:
[..]
Leugens in limerick mocht vandaag bier geschonken worden bij de wedstrijd toch en de cafe's bij het stadium in de buurt
Ik ben nog nooit op dat strand geweest.quote:Op maandag 5 april 2010 11:21 schreef Feoilban het volgende:
@ laforest
Wat doe jij op mijn strand in Ventry ??![]()
Beter dan Cork.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef murphyjenkins het volgende:
Dublin viel me wel een beetje tegen. Ik vind dat de stad weinig charme heeft.
het was trouwens 4,5 uur in de bus vanaf Cork
Ik bedoel niet dat het saai is. Ik bedoel maar van dat het niet de ierse charmes heeft.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Beter dan Cork.
Ben je ook heel gauw op uitgekeken.
Dublin heerst als je weet waar je heen kunt.
Ja Amsterdam is ook wel een heel erg voorbeeld.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:34 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat het saai is. Ik bedoel maar van dat het niet de ierse charmes heeft.
beetje hetzelfde als Amsterdam en de rest van nederland.
Wat ik bedoel is dat in hoofdsteden vaak niet de charmes van een Land te vinden is. Desondanks heb ik me zeker vermaakt, ookal was ik een paar keer verdwaaldquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja Amsterdam is ook wel een heel erg voorbeeld.
Ik vind Wenen en Ljubljana erg mooie hoofdsteden hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat in hoofdsteden vaak niet de charmes van een Land te vinden is. Desondanks heb ik me zeker vermaakt, ookal was ik een paar keer verdwaald
Hoofdsteden zijn vaak wel mooi, maar niet representief voor het land. De buitenwijken zijn soms wel meer representatief.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind Wenen en Ljubljana erg mooie hoofdsteden hoor.
London vind ik dan weer niks. Ik kom er heel vaak omdat mijn moeder buiten London woont, maar nee, bleghquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoofdsteden zijn vaak wel mooi, maar niet representief voor het land. De buitenwijken zijn soms wel meer representatief.
Waar ik woon bijvoorbeeld is een mooi lief dorpje binnen London.
Tis een enorme stad met vele gezichten, maar als je vanaf de vliegvelden ergens heen moet reizen is het minder leuk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:35 schreef laforest het volgende:
[..]
London vind ik dan weer niks. Ik kom er heel vaak omdat mijn moeder buiten London woont, maar nee, blegh
Mijn moeder woont ook in een dorpje.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Tis een enorme stad met vele gezichten, maar als je vanaf de vliegvelden ergens heen moet reizen is het minder leuk.
In mijn groene dorp is er zelfs nog wat dorpsmentaliteit te vinden en het hoogste gebouw is de kerktoren.
Precies, da's wat ik ook altijd aan iedereen vertel. Komt vast door al die vervelende immigranten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:34 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik bedoel niet dat het saai is. Ik bedoel maar van dat het niet de ierse charmes heeft.
quote:Make a date in your diary to visit The Bilingual People –Language Recruitment and Expat Fair, organised by www.toplanguagejobs.nl at the Grote Kerk Den Haag, The Hague on the 24th April 2010!
The Bilingual People Language Recruitment Fair is the largest and most exciting exhibition of its kind dedicated to multi-lingual recruitment. Following the success of our first event of 2010 in Dublin the Language Recruitment Fair is now heading for The Hague,in the Netherlands.
If you are a bi-lingual or multi-lingual speaker and you are interested in finding a great job that meets your skills this is a ‘must-see’ event!!
This year’s event will be our first in The Hague. Confirmed exhibitors include:
Beeswax
Unique Multilingual
Delegate Recruitment
Gem
National Pen
HE Space
Tax Globalizers
Guardian Wealth Mgmt
My English CV
Rackspace
Sonar Appartementen
Blue Lynx
Why you should not miss the Bilingual People Fair of the 24th of April2010
- The fair showcases National & International companies and recruitment agencies that are interested in recruiting people with language skills, both for positions in The Netherlands and also throughout Europe.
- There will be a wide range of positions across many industry specifications
- You will be able to meet leading employers as well as Holland based and European Recruitment Agencies under one roof, saving you time and energy when looking for your new job!
- You will be able to talk to leading employers and agencies face-to-face and discuss a wide range of employment opportunities.
- Companies will be conducting interviews hoping to hire staff at, or shortly after the event
- Bring your CV - this is essential and will be requested by most companies and recruitment agencies if you are interested in applying for active jobs
- Professionals will be on hand to give you advice on your CV and all other aspects, to help you find your perfect job.
- There will be various talks from senior professionals working in the language recruitment industry, on a wide range of issues. These will be aimed at giving you information on how to find your dream job, and different job opportunities using your language skills both in the Netherlands and throughout the rest of Europe.
- There will also be an Expat Zone at the event providing all sorts of useful information and services to expatriates in The Netherlands
There are a limited number of FREE online tickets for this event and will be allocated on a strict first come serve basis. For more information about the fair and to register for your FREE ticket visit:
http://www.bilingualpeople.nl/get_ticket
We look forward to seeing you there!
Top Language Jobs Team
Waarom wil je hier wonen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:22 schreef Blossom86 het volgende:
Even een soort van TVP.
IkIerland!
Het is mijn droom om er ooit te wonen, maar eerst nog maar lekker vaak op vakantie.
Mijn vader is al jaren dol op Ierland, elk jaar gaat hij erheen in zijn eentje. Soms citytrips, soms rondreizen. Een paar jaar geleden heeft hij mij voor het eerst meegenomen, en eigenlijk vanaf het moment dat ik voet op Ierse bodem zette voelde het als 'thuis'.quote:
Dat was zeker niet hier in Ballymunquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:28 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Mijn vader is al jaren dol op Ierland, elk jaar gaat hij erheen in zijn eentje. Soms citytrips, soms rondreizen. Een paar jaar geleden heeft hij mij voor het eerst meegenomen, en eigenlijk vanaf het moment dat ik voet op Ierse bodem zette voelde het als 'thuis'.
Ik vind het land prachtig en de mensen hebben nog vertrouwen in andere mensen. Hier word je meteen achterdochtig bekeken als je vraagt hoe laat het is op straat, daar hoef je je landkaartje maar open te vouwen en er vragen al mensen of ze kunnen helpen.
Er is wel eens een echtpaar helemaal met de bus 20 minuten met mijn vader meegereisd, zodat hij niet verkeerd zou gaan.
Wij zaten in een pub toevallig bij een Iers vriendengroepje aan tafel, even mee gekletst, en ze nodigden ons gelijk uit voor een verjaardagsfeest van een van hun die avond. En dat ze het gewoon oprecht menen als ze dan zeggen dat ze het heel leuk zouden vinden als wij ook komen.
Dat soort dingen.
Daarnaast de sfeer, de historie, het landschap.
Als ik daar ben hou ik zelfs van voetbal.
Misschien maak ik het wel mooier dan het is hoor, maar het voelt gewoon zo fijn daar!
quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:12 schreef murphyjenkins het volgende:
zomer in ierland. gisteren 24 graden in de zon
Jij mag wel meepraten hoor ^___^quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:58 schreef Nemhain het volgende:
Mag je hier ook meepraten als je geboren bent in Ierland maar er inmiddels helaas niet meer woont? Of wordt je dan gelyncht?
waar ben je geboren ? hoe lang heb je in ierland gewoond ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:58 schreef Nemhain het volgende:
Mag je hier ook meepraten als je geboren bent in Ierland maar er inmiddels helaas niet meer woont? Of wordt je dan gelyncht?
Yay!quote:
Londenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:08 schreef Nemhain het volgende:
[..]
Yay!![]()
Ik ben geboren in het mooie Abhainn an Scáil, ik heb daar ongeveer 15 jaar gewoond, heb toen een paar jaar in Nederland gewoond en woon nu in Londen
Ohh ik vind het ook wel leuk om naar London te gaan, maar ben ook altijd wel weer blij als ik wegga.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:37 schreef Nemhain het volgende:![]()
Ik ben niet een supergrote fan van Londen, maar er is voor ieder wat wils, dus het is ook zeker geen straf om er te wonen.
Laforest, hoe ben jij in Dublin verzeild geraakt, heb je het naar je zin daar?
Grandquote:Op donderdag 15 april 2010 16:36 schreef =HellFire= het volgende:
Dublin's still fookin' grand. Wie weet ben ik er van 't zomer weer.
'Brilliant' hoor je ook vaak. 'Ooh, that's brilliant!'quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:17 schreef murphyjenkins het volgende:
Grand, wat heb ik een hekel aan dat woord..
hier elke dag:
Hi howa ya ?
- ahm grand , thanks , yohsef ?
Not to bad , not to bad
Dit zeg ik een stuk of 50 keer per dagquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:17 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Grand, wat heb ik een hekel aan dat woord..
hier elke dag:
Hi howa ya ?
- ahm grand , thanks , yohsef ?
Not to bad , not to bad
Hahhaa, ik heb m'n Dublinse accent zo ver gekregen dat ik het nagenoeg perfect na kan doen. OHH THATHS BHRILLIANT rolt er nu erg overtuigend uit. Fantastisch accent is het.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef Kontiki het volgende:
[..]
'Brilliant' hoor je ook vaak. 'Ooh, that's brilliant!'
Dat zit daar op de hoek bij St.Stephens en Gaiety.quote:
Serieus nog nooit gezien. Als ik dit had geweten... ik was er in januari.quote:Op zondag 18 april 2010 13:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zit daar op de hoek bij St.Stephens en Gaiety.
Ik welquote:Op zondag 18 april 2010 13:48 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Serieus nog nooit gezien. Als ik dit had geweten... ik was er in januari.
Gewoon overal bij te koop-bordjes Sale-borden knallen. Practical Jokes at its fullest!quote:Op zondag 18 april 2010 13:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wel
Ik zal binnenkort ff foto maken. Gewoon...omdat het kan
Oke super bedankt voor de tips!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik woon nog niet zo lang in Ierland maar mischien heb ik wel een paar tips voor je:
- Ga je reizen ? de bus is het goedkoopst en meest comfortabel. voor bijvoorbeeld een retourtje dublin - cork/galway betaal je ongeveer 15 euro. Mijd de trein. Oncomfortabel en duur (mijn mening)
- Boodschappen ? Ga naar de Tesco/dunnes die zijn veel goedkoper dan supervalu/superquinn/Marks&spencer
- De omgang met andere mensen hier in Ierland is heel verschillend dan bij ons in Nederland. Alles gaat met
Please en Thank you. Wanneer je bijvoorbeeld een deur opent kijk je achter je of er niemand anders aan komt want hier houd je de deur open zelfs al loopt er een persoon 30 meter achter je.
- Voor overnachtingen zou ik naar guesthouses gaan. Je hebt ze in alle soorten en maten en zijn vele malen goedkoper dan hotels. Je betaalt ongeveer 40 euro per nacht inclusief ontbijt.
- ga je huren ? in de Grotere steden (Dublin/Galway/Cork/Limmerick) heb je de zogenaamde Accomodations. huren is niet goedkoop in Ierland. Accomodations zijn vaak flats die je deelt met 2-6 andere mensen en je hebt vaak je eigen slaapkamer en badkamer, de woonkamer deel je. Prijzen varieren tussen de 80 en de 150 euro in de week.
Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Wat mij dus het meest bevalt in Ierland zijn de mensen en de manier van omgang met elkaar. In nederland is iedereen zo op zichzelf en veel mensen zijn egoïstisch (de ikke-ikke mentaliteit) Dat zie je hier gewoon veel minder. Ieren hebben meer saamhorigheid ( iets wat wij alleen zijn wanneer het nederlands elftal heeft gewonnen op een EK of WK ) en hebben meer voor hun medemens over. Verder zijn het ook levensgenieters.
Veder zou ik zeggen , kom gewoon deze kant op. Het zou je zeker bevallen.
Misschien gaan de Ieren wel Gaelic tegen je praten zonder door te hebben dat je Nederlander bent.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:48 schreef veuvje het volgende:
Ik zie mezelf ook zeker als een levensgenieter...dus dat moet goed komen met de mentaliteit![]()
Maar wat dat betreft lijk ik ook net of een ouderwetse ier....rood haar, groene ogen en natuurlijk de (belachelijk) blanke huid![]()
Alles is te krijgen natuurlijk, maar als toerist kan het iets moeilijker zijn. De wiet is erg duur: ¤40-50 per 3.5 gram. Vooral in hostels zal je het wel kunnen vinden denk ik. Neem alvast lange vloei mee.quote:Hoe zit het eigenlijk met het drugs gebruik daar, bijvoorbeeld joints of zo?
En ik ga natuurlijk backpacken is er iets wat ik echt mee MOET nemen?
quote:Op woensdag 21 april 2010 16:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien gaan de Ieren wel Gaelic tegen je praten zonder door te hebben dat je Nederlander bent.In Kopenhagen spraken mensen me eerst aan in het Deens omdat ik blond ben met blauwe ogen en Scandinavische gezichtslijnen heb. (vertelde ze me)
[..]
Alles is te krijgen natuurlijk, maar als toerist kan het iets moeilijker zijn. De wiet is erg duur: ¤40-50 per 3.5 gram. Vooral in hostels zal je het wel kunnen vinden denk ik. Neem alvast lange vloei mee.
Een van mijn redenen om een tijd in het buitenland te wonen ( dit geval ierland dus.) was om van het blowen af te komen. Sta ik de eerste avond even buiten een sigaretje te roken, komt er een dude naar me toe vragen of ik wiet wou kopen. 50 euro voor 3.5 gram.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:22 schreef veuvje het volgende:
[..]
Inderdaad dan moet ik ze uit gaan leggen dat ik geen Ier ben maar toch echt een Hollander
![]()
Tsja ik kan zelf niet draaien dus dan wordt het gewoon 2 weken zonder hmmm![]()
Wat dat betreft is Nederland toch heerlijk om te wonen (1 van de weinige reden)
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef DrParanoid het volgende:
Mensen hier nog Koninginnedag vier ergens in Dublin?
Hmm die headshops gaan op het moment allemaal de fik in, kijk maar in Capel Streets, zat er vol mee, nu allemaal weg.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:54 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Een van mijn redenen om een tijd in het buitenland te wonen ( dit geval ierland dus.) was om van het blowen af te komen. Sta ik de eerste avond even buiten een sigaretje te roken, komt er een dude naar me toe vragen of ik wiet wou kopen. 50 euro voor 3.5 gram.
Verder heb je hier de zogenaamde Headshops. Daar kan je alles wel kopen (lange vloei,bongs,pijpjes,tipjes,grinders) ook nep wiet (herbal highs) en salvia is hier legaal te koop. Nirvana is een keten van headshops die je in de grote steden kunt vinden.
quote:Koninginnedagreceptie, vrijdag 30 april.
Aankondiging aan alle Nederlanders en hun partners verblijvend in Ierland
Ter gelegenheid van de viering van Koninginnedag 2010 zal op vrijdag 30 april, van 17.00uur tot 18.00uur, een receptie plaatsvinden op de Nederlandse ambassade te 160 Merrion Road, Dublin 4.voor Nederlanders verblijvend.
Ik ga vrijdagavond toch naar de Fibbers toe, black metal concert.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef =HellFire= het volgende:
Ik zou er bijna voor naar Dublin gaan. Bijna.
Er is een nieuwe fibbers hoor.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:47 schreef =HellFire= het volgende:
Button Factory zwaaaaar oké tent! Fibbers ook wel trouwens (alleen allemaal zo versleten, haha).
weer sinnott'squote:Op dinsdag 27 april 2010 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
[/b]
Ik moet tot 5 uur werken. Ergh waarom zo vroeg??
Vorig jaar nog in Christchurch en nu dit??
Nou dus allemaal maar naar de Sinnotts
Ik ga niet naar de Sinnotts. Voor de rest weet ik niet waar de Nederlanders altijd uithangen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
weer sinnott'szo nice is sinnott's niet, denk dat ik dan maar met een groep Zweden en een paar collega's ga vieren
haha, normaal sinnott's, tenminste met koninginnedag de afgelopen 4 jaar, zelfde met WK/EKquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de Sinnotts. Voor de rest weet ik niet waar de Nederlanders altijd uithangen.
Ja dat is het probleem dus.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:25 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
haha, normaal sinnott's, tenminste met koninginnedag de afgelopen 4 jaar, zelfde met WK/EK
same hier, maar in de pub is het gewoon lachen als je er met bijv. NL'ers en Fransen zit, lekker hard juichen etc. als je ze inmaaktquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem dus.
Ja met voetbla ga ik daar wel heen terwijl ik niet eens van voetbal houd.
Fransenquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:39 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
same hier, maar in de pub is het gewoon lachen als je er met bijv. NL'ers en Fransen zit, lekker hard juichen etc. als je ze inmaaktof mn Heineken trommel hoed mee en ze zo irriteren
![]()
fijne site, non skippable intro, en daarna komt je lekker op een niets zeggende 'in progress' pagequote:Op woensdag 28 april 2010 07:07 schreef laforest het volgende:
[..]
http://www.fibbermagees.ie/Fibbers_2/intro/intro.html
Het ging om het verhaaltje in de introquote:Op woensdag 28 april 2010 08:39 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
fijne site, non skippable intro, en daarna komt je lekker op een niets zeggende 'in progress' page
weinig tienersletjes....quote:Op woensdag 28 april 2010 08:46 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ]
Meer gericht op de "oudere metals" dus weinig tienersletjes.
Ik ga er vrijdag of zondag heen, maar het concert van vrijdag is in de oude Fibbers (lekker smerige locatie)
Ja die zijn wat te jong voor mij.quote:
Voor mij eigenlijk ook, maar legaal is legaalquote:
De tienersletjes van fibbers zijn vaak beneden de legal age of consent voor Ierland. Krijg je statutory rape aan je kont.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Voor mij eigenlijk ook, maar legaal is legaal
17/18/19 noem ik ook nog tienersletjesquote:Op woensdag 28 april 2010 09:33 schreef laforest het volgende:
[..]
De tienersletjes van fibbers zijn vaak beneden de legal age of consent voor Ierland. Krijg je statutory rape aan je kont.
17 is age of consent idd voor seks, alle andere contact 15 ofzo.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
17/18/19 noem ik ook nog tienersletjes
En 17 is legaal volgens mij, anders ben ik al flinke crimineel hier
haha, ik ben de stad in met een groep zweedse "nog maar net ex-" tienersletjes. 20 - 21quote:Op woensdag 28 april 2010 09:53 schreef laforest het volgende:
[..]
17 is age of consent idd voor seks, alle andere contact 15 ofzo.
Pas in 1993 werd homoseks hier legaal.
Gekke Ieren, lekker ouderwets.
Mja nou vrijdag ben ik in de oude Fibbers vol met 17/18/19-jarige tienersletjes.
En enorme tetten.
Mijn huidige vriendin is Amerikaanse van Noorse afkomst.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:57 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
haha, ik ben de stad in met een groep zweedse "nog maar net ex-" tienersletjes. 20 - 21
Scandinavische meiden
heb er hier 3 jaar samen gewoond met 1
Noorse vrouwenquote:Op woensdag 28 april 2010 10:08 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn huidige vriendin is Amerikaanse van Noorse afkomst.![]()
We gaan in Juni naar Noorwegen op vakantie.
Jij?quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:43 schreef DrParanoid het volgende:
Woensdag gearresteerd
hier nog advocaten in Dublin?
goh echtquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij?
Moet je zoeken naar een sollicitor
Hoe lang ben je al in Ierland??quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:12 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
goh echtja ik, en ja ik heb een solicitor nodig
27 mei moet ik voorkomen
4 jaarquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al in Ierland??
En wat heb je gedaan?
Je begint al echt te intergreren.
Taxi bestuurders hier zijn echt eikels. Die van het vliegveld lichten je ook op.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:20 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
4 jaar
eerste keer nu, taxi chauffeur zn auto gevandaliseerd omdat hij me meer wou laten betalen dan logisch was, en ik voelde me bedreigd
weet ik
idd, en dit keer was ik beschonken, dus pikte ik het niet, en toen 3 offences aan mn reet en een court order.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Taxi bestuurders hier zijn echt eikels. Die van het vliegveld lichten je ook op.
Woopsquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:36 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
idd, en dit keer was ik beschonken, dus pikte ik het niet, en toen 3 offences aan mn reet en een court order.
Maximale straf:
2500 euro boete + 15 maand gevangenis
inderdaadquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Woops
15 maanden mountjoy is geen plezier.
Misschien kom je er af met een boete en een voorwaardelijke straf. Op naar aan sollicitor, heb je wel nodig. Damn.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:45 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
inderdaad
en normaal doe ik echt helemaal geen vlieg kwaad, 4 jaar goed gedrag hier, goede baan etc.
na overleg met solicitor beslis ik of ik het land uit ga of niet, als hij zegt alleen boete, maar niet zeker hoe hoog die wordt, dan blijf ik.
mwah, misschien welquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Misschien kom je er af met een boete en een voorwaardelijke straf. Op naar aan sollicitor, heb je wel nodig. Damn.
Nog uit vanavond?
Anders gewoon naar Amerika gaan
Dat is niet alleen in Ierland zo, dat is bijna overal zo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Taxi bestuurders hier zijn echt eikels. Die van het vliegveld lichten je ook op.
Lees je wel eens een boek of krant?quote:
quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:51 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
mwah, misschien welnee, gewoon naar denemarken ofzo, ga ik daar mn ex wel lastig vallen
Ik ken geen ier die dat een lekkere plek vindt... Schijnt echt veel scum te zitten... Er is overigens ook een open gevangenis... die heet Finglas..quote:
Ik heb in Finglas gewoond.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik ken geen ier die dat een lekkere plek vindt... Schijnt echt veel scum te zitten... Er is overigens ook een open gevangenis... die heet Finglas..
To be honest las ik vrijwel niets over het Ierse nieuws daaro. Was meestal de same ol' shite. Altijd maar geklaag, oudjes die overvallen worden, mensen die anderen bedriegen (en die Ieren trappen er steeds maar in), etc. etc. En de andere kranten die gratis zijn, zijn zo bizar slecht geschreven... allemaal non-nieuws over celebs.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Lees je wel eens een boek of krant?
Man, ik doe al kogelwerend vest aan als ik O' Connell bridge oversteek, hoe heb jij dat overleefd?!quote:
Nou zo slecht was het niet, ja op de steek- en schietpartijen na, maar daar had ik verder geen last van. Ze hadden wel een keer op een postbode geschoten en toen werd er een tijdje geen post meer bezorgd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:23 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Man, ik doe al kogelwerend vest aan als ik O' Connell bridge oversteek, hoe heb jij dat overleefd?!
Whahhaa, waarom zou je in godsnaam op de postbode schieten. Hahaha...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:26 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou zo slecht was het niet, ja op de steek- en schietpartijen na, maar daar had ik verder geen last van. Ze hadden wel een keer op een postbode geschoten en toen werd er een tijdje geen post meer bezorgd.
Ja weet ik niet, mss had an post een pakketje in beslag genomen met iets illegaals.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:28 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Whahhaa, waarom zou je in godsnaam op de postbode schieten. Hahaha....... triest eigenlijk.
Neequote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Lespaulspelert het volgende:
Wij gaan 30 mei met onze klas, is het mogelijk om wiet mee te krijgen in het vliegtuig?
Scumbag. Skanger! Skobie!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja weet ik niet, mss had an post een pakketje in beslag genomen met iets illegaals.
Heb er een jaar gewoond, nu woon ik nog steeds op het randje van de maatschappij.
Ietjes verder op.
Shut ya hole ya fucking geebag!quote:
oy, wuz diz geebag shite?! did yiz blow all me money on them baggy vodka yokes?! Feck it yiz all a buncha wankers!!!!quote:
Je woont hier niet?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef murphyjenkins het volgende:
Nog 22 dagen en dan moet ik weer terug naar Nederland ..![]()
Wil hier zo graag blijven...
En voor diegene die wiet wou meenemen naar Ierland, Tuurlijk is dat illegaal. Zelfs al vlieg je van Ierland naar Schiphol toe dan mag je nog geen wiet meenemen...
Wiet is zooo makkelijk te krijgen hier in Ierland.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef murphyjenkins het volgende:
En voor diegene die wiet wou meenemen naar Ierland, Tuurlijk is dat illegaal. Zelfs al vlieg je van Ierland naar Schiphol toe dan mag je nog geen wiet meenemen...
Ik heb het nog nooit kunnen vindenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef murphyjenkins het volgende:
quote:
Jep idd al een hele tijd. Kan het me nog goed herinneren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:59 schreef LintuxCx het volgende:
Dat is al even!
Ik zat 29 januari op 3 jaar. 't Begint ook te wennen.
Je hebt gastgezinnen, oftewel mensen die je in huis nemen voor geld. En in ruil krijg je een bed en is het eten wat de pot schaft.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:25 schreef Lespaulspelert het volgende:
Iemand ooit gehoord van een taleninstituut in de buurt van Dublin, en hoe is het leven daar in van die gezinnen die mensen voor geld laten slapen? (dat is alles wat ik van school heb gehoord, maar is dat een soort b&b?)
Of je mept een taxi kapot, en als je dan die nigeriaan die rijdt ook nog even verkracht, heb je ook onderdak en gratis studie!quote:
En wanneer moest je voorkomen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:01 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Of je mept een taxi kapot, en als je dan die nigeriaan die rijdt ook nog even verkracht, heb je ook onderdak en gratis studie!
Volgende week donderdagquote:
Ohh waar moet je voorkomen? Ga ik ff kijkenquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:39 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Volgende week donderdagmaar ik heb de nigeriaan niet verkracht, dus hoef waarschijnlijk niet te zitten
Haha, district court 1, 27e, 10.30, als ik het adres krijg precies pm ik het je welquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Ohh waar moet je voorkomen? Ga ik ff kijken
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Haha, district court 1, 27e, 10.30, als ik het adres krijg precies pm ik het je wel
Tx, zal wel goed komen, gaat me alleen flink wat geld kostenquote:
Nee, 3 uurtjes slaap gehad. 4 uur geleden zat ik nog dronken in de Mc Donalds in Swords.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:13 schreef DrParanoid het volgende:
Voorpagina van Herald Metro (of Metro Herald, whatever) gelezen laforest?
Hehe, nee over de slechte staat van mountjoy en de 17 gangs die daar opererenquote:
Ja daar mag jij straks een tijdje wonen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:52 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Hehe, nee over de slechte staat van mountjoy en de 17 gangs die daar opereren
Nahquote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja daar mag jij straks een tijdje wonen.
Jij maar wij zijn hier buitenlanders.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:56 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Nahals een gast de 2 vrouwen verkracht, en iemand die iemand anders 7 messteken heeft gegeven allebij vrijuit gaan, verwacht ik dat ik ook geen problemen krijg
hehe, zal wel goed komen, ik vanavond na werk pints, dan verder op stap, morgen bbq met fransen (met een lading coke etc op tafel, waarschijnlijk - doen ze altijd) zondag bbq bij andere vrienden, pinkstermaandag vrij!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij maar wij zijn hier buitenlanders.
Man ik ben echt kapot van al het stappen.
Vanavond weer een beer night in mijn gaff en dan morgen als het weer wel goed is een bbq met een groep mensen in Swords.
Zondag zal ik wel stuk zijn, maar ben ik nog wel bij iemand voor avondeten uitgenodigd, lekker wegrotten.
Klinkt goedquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:54 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
hehe, zal wel goed komen, ik vanavond na werk pints, dan verder op stap, morgen bbq met fransen (met een lading coke etc op tafel, waarschijnlijk - doen ze altijd) zondag bbq bij andere vrienden, pinkstermaandag vrij!
Standaard weekend de laatste tijdquote:
Ja die van mij ook wel ja, alleen maar booze voor mij.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:03 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Standaard weekend de laatste tijdmoet nog van mn vrijheid genieten!
Hehe, ik ben niet zwaar drugs gebruiker trouwens, af en toe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja die van mij ook wel ja, alleen maar booze voor mij.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Hehe, ik ben niet zwaar drugs gebruiker trouwens, af en toe.
Ill add you to my buddylistquote:
Ik zit met een kater op het werk. Tijd gaat langzaam. In de pauze maar even Solpadeine halen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:34 schreef DrParanoid het volgende:![]()
ik heb een kater en geen zin om te werken
Ik zit al sinds 7 op het werk :/ heb hier Treo pillen uit denemarken, 500gr paracetamol + caffeinequote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zit met een kater op het werk. Tijd gaat langzaam. In de pauze maar even Solpadeine halen.
Ik moet gewoon codeine neurofen slikken, zo weer wakker en happy.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Ik zit al sinds 7 op het werk :/ heb hier Treo pillen uit denemarken, 500gr paracetamol + caffeineperfecte hangover pills
Ik heb alleen maar Ierse vrienden dus ja besmetquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:45 schreef Individual het volgende:
Het Ierse bloed vloeit jullie al in de aderen haha!
Muahahaha nou hier nietquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:18 schreef =HellFire= het volgende:
Haha, herkenbaar. Als je dan in Nederland terug bent, ben je ineens alcoholist volgens de Nederlandse normen.... naja zeg.
Malahidequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:17 schreef Lespaulspelert het volgende:
Kennen jullie Malahide, zoja, is dat iets?
(daar zit ik namelijk)
Nietsquote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:40 schreef Lespaulspelert het volgende:
Nee hoor, wij vertrekken op zondag en verblijvenbij host famlies, ik verwacht dat ik dinsdag/woensdag tijd heb (na twee uur) maar het probleem is, ik ben dus nog geen 18. dus imag eigenlijk de pub niet in, dus what do?
quote:
quote:
Tripje naar Bray/Greystones? Tripje naar schiereiland Howth? Neem de DART/LUAS en lach je kapot om wat je ziet in de trams? Haal een Weekly Madness voor 1,77?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:59 schreef Lespaulspelert het volgende:
Tering, ik heb onbeperkt vervoer, is er echt níks te doen daar?
Congrats!!!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:01 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
¤3044,09 schade!
omdat ik zo lief was, en verantwoordelijkheid nam, is ALLES kwijt gescholden, behalve de schade. Dus geen boete, geen strafblad!
Echt veel mazzel gehad met de rechter, en mn advocaat was super!
Ik ga strak/dronken de zon zien opkomen morgen! Have fun!
Nee, dat bestaat in Ierland niet. Zelf ben ik even wat te oud.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:07 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Waarom niet?(ik bedoel, een of andere wet daar, of gewoon princiepes?
)
En weet je misschien een plaats waar je als niet 18 jarige heen kunt gaan om toch wat vrouwsel tegen te komen, en waar gewoon veel jongeren heen gaan (en je geen 16/18 voor hoeft te zijn) of plaatsen waar bier/cigaretten te vinden zijn?
Howth, lekker dicht bij Malahide, maar oohhh zo mooi.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:08 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Tripje naar Bray/Greystones? Tripje naar schiereiland Howth? Neem de DART/LUAS en lach je kapot om wat je ziet in de trams? Haal een Weekly Madness voor 1,77?
Ik heb ze nog nooit ID zien vragen hoor...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee, dat bestaat in Ierland niet. Zelf ben ik even wat te oud.