Ik geloof je direct. Die 2 dingen gaan alleen naar de huis eigenaar, en ik huur all-inquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Komt wel hoor, Ierland moet zich richten naar EU maatstaven. Vandaar nu ook water charges, en household tax.
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaanquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef ex het volgende:
Ik kom me ook maar even melden. Ik zal ergens in augustus richting Ierland vertrekken. Baan aanbieding van een bedrijf daar, en voor nu wijst alles naar ja.
Ik zit te kijken naar huur huizen, en het valt me op dat een hoop huur al inclusief van alles is (internet, basis dingen als was machine etc) is dat normaal daar?
Thanks voor de tip maar ik woon er inmiddels al.. Na flink bellen/mailen toch iets kunnen vinden vanuit NL en het leek nog op de foto's ookquote:Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaan
(zie trouwens dat jij er al woont)
http://www.allianz.ie/oth(...)al/public_liability/quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef ex het volgende:
Klopt het dat je in Ierland niet zoiets hebt als een aansprakelijkheidsverzekering?
Ik heb al een aantal keer gezocht maar kan het nergens vinden.
Ik heb momenteel alleen een zorg verzekering en zou niet weten wat ik verder moet verzekeren. Ik heb een huur huis (die door de eigenaar verzekerd is) en eigenlijk zelf geen waardevolle inboedel.
Hoe doen jullie dit?
Dat is voor sport clubs/speciale dagen. Had die site al zelf gevonden maar kan op hun site geen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering vinden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:41 schreef Individual het volgende:
[..]
http://www.allianz.ie/oth(...)al/public_liability/
En professioneel heet ie indemnity insurance.
quote:Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaan
Dan heb jij andere ervaringen. Ik heb ruim 4 maand in een uitgeleefd appartement gezeten van inferieure kwaliteit a 650,- per maand, badkamer, living, etc met 6 mensen gedeeld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]Hoe bedoel je? Ik heb op Daft en dergelijke nog nooit louche aanbiedingen gezien. Heb zelf ons eerste huis ook gewoon vanuit Nederland gehuurd, naar aanleiding van de omschrijving en foto's op Daft. Klopte allemaal precies. En dat jij vindt dat veel foto's geflatteerd zijn snap ik ook niet, want meestal valt het in werkelijkheid eerder mee als tegen, want vaak zijn de foto's van dusdanig slechte kwaliteit dat de real deal er veel beter uitziet
Dat lijkt me inderdaad vervelend, maar toch geen graadmeter. Zit je nu beter?quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan heb jij andere ervaringen. Ik heb ruim 4 maand in een uitgeleefd appartement gezeten van inferieure kwaliteit a 650,- per maand, badkamer, living, etc met 6 mensen gedeeld.
In de rest van het land is ook in de buurt van Dublin echt wel wat leuks te krijgen hoor, maar je moet wel willen commuten. Als je geen bezwaar hebt tegen een uurtje heen en een uurtje terug, dan zit je op een prachtlocatie, met een prachthuis, en een pracht stuk grond, voor een fractie van de prijs die je in Dublin neer moet tellen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:40 schreef Knitorian het volgende:
In de rest van het land is het veelal het tegenovergestelde probleem. In het dorp van mijn man hadden we met minder dan de aanbetaling van ons huis hier een groter huis met een lap grond kunnen kopen. Zonder hypotheek. Maar ja, geen werk daar hè.
En door de lange commute amper nog tijd om van dat huis te genieten...quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In de rest van het land is ook in de buurt van Dublin echt wel wat leuks te krijgen hoor, maar je moet wel willen commuten. Als je geen bezwaar hebt tegen een uurtje heen en een uurtje terug, dan zit je op een prachtlocatie, met een prachthuis, en een pracht stuk grond, voor een fractie van de prijs die je in Dublin neer moet tellen.
Een uurtje commute maakt dat je nog amper tijd hebt om van je huis te genieten??? Lol!!! Je zou de mensen de kost moeten geven die in Dublin gebruik maken van het openbaar vervoer en 1 tot 1,5 uur in de bus moeten zitten voor ze bij hun (huur)huisje zijn. Die genieten joh!!!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En door de lange commute amper nog tijd om van dat huis te genieten...
Hah, het Dublin OV heb ik alweer verdrongen, sowieso weinig gebruikt. Mooie van in Dublin wonen vond ik altijd dat je doordat lopen vrijwel altijd sneller is best goed in conditie blijft ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een uurtje commute maakt dat je nog amper tijd hebt om van je huis te genieten??? Lol!!! Je zou de mensen de kost moeten geven die in Dublin gebruik maken van het openbaar vervoer en 1 tot 1,5 uur in de bus moeten zitten voor ze bij hun (huur)huisje zijn. Die genieten joh!!!
Met de auto door Dublin, zeker binnen de M50, is sowieso een regelrechte ramp en duurt eeuwig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hah, het Dublin OV heb ik alweer verdrongen, sowieso weinig gebruikt.
Ligt er wel een beetje aan waar en hoe. Vriendin van mij woont bij Inchicore en werkt bij de airport. Die is met de bus 1,5 uur onderweg, enkele reis. Blegh!!quote:Mooie van in Dublin wonen vond ik altijd dat je doordat lopen vrijwel altijd sneller is best goed in conditie blijft ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |