Jij werkt waarschijnlijk niet voor Google direct ? Want dan tellen diploma's wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:38 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat geldt ook voor Google Maps, waar ik werk. Daar is zelfs een diplomaatje niet van belang. Het werk is dan ook niet erg ingewikkeld, maar je wordt nog steeds aardig betaald.
Ik wil je best referren (dat levert hier niet zoveel op voor mij helaas). Prima tijdelijke baan..
Huiseigenaren worden afgezet, daarom zijn de koop prijzen laag en de huren hoogquote:Op donderdag 3 april 2014 21:46 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik zit net naar de inkomstenbelasting van Ierland te kijken en ik zie dat tot 32000 euro jaarinkomen maar 20% wordt belast. Met wat wordt het tekort aangevuld? VAT zal ook niet zijn want dat is 23%.
Ik vrees dat je ernstig bent misleidt!quote:Op donderdag 3 april 2014 13:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Nog maar een paar maanden en dan kom ik ook in het zonnige Ierland wonen![]()
Nee CPL idd.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Jij werkt waarschijnlijk niet voor Google direct ? Want dan tellen diploma's wel.
Ach, in principe zit ik er maar voor een jaarquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vrees dat je ernstig bent misleidt!
God zeg, wat heb ik daar een problemen mee gehad.quote:
Solliciteer ergens direct, als je goede referenties hebt en je studie niet met een 6 hebt afgerond, kan je bij alle grotere bedrijven ook prima direct aan de slag.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:07 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik zit nu te twijfelen om via CPL te solliciteren. Op het internet staan veel negatieve reacties over dit bedrijf. Aan andere kant heb ik het gevoel dat CPL geen uitgebreide sollicitatieprocedure heeft, dat is dan weer een voordeel.
Wat ik wel jammer vind is dat ze best weinig betalen. Ik vraag me af of je van een dergelijk salaris rond kan komen. Zeker als je verschillende plaatsen in Ierland wilt gaan bezoeken.
Vast niet voor Nederlandsquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:22 schreef SandwichIslands het volgende:
Ja dat probeer ik ook![]()
Ik heb niet veel referenties, maar probeer nu wel een aantal te regelen. Mijn gemiddelde cijfer (zowel op hbo als wo) is een 8, dus daar hoef ik geen zorgen te maken.
Trouwens op deze site staat handige info over wonnen en werken in Ierland. Misschien hebben jullie iets aan. http://www.sigmarrecruitment.com/work-in-ireland.html
Off-topic: Ik zag het (wonnen, daar)quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vast niet voor Nederlands
Dit is de allerbeste site voor iedereen die in Ierland woont, of gaat wonen.
http://www.citizensinformation.ie/en/
Sigmar heeft dan ook deze waar mijn job ook instaat, en dat klopt inderdaad aardig met wat ik verdien.
Niet alleen hoor:quote:Op zondag 13 april 2014 08:50 schreef SandwichIslands het volgende:
[..]
Off-topic: Ik zag het (wonnen, daar). Op Chrome/Chromium werkt het ''Edit'' knopje niet en ik had geen zin om een andere webbrowser te installeren. Toch nog even verbeterd, is wel zo netjes.
![]()
En als antwoord op je laatste vraag:quote:Ja dat probeer ik ook![]()
Ik heb niet veel referenties, maar probeer er nu wel een aantal te regelen. Mijn gemiddelde cijfer (zowel op hbo als wo) is een 8, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Trouwens op deze site staat handige info over wonnen en werken in Ierland. Misschien hebben jullie er/daar iets aan. http://www.sigmarrecruitment.com/work-in-ireland.html
Nee, ik ben gevraagd om bij een financiele instelling te komen werken. Heb absoluut niets van doen met Sigmar. Ik was alleen uit nieuwsgierigheid een beetje aan het rondsurfen op die site van Sigmar, en kwam iets tegen over salarissen, dus was benieuwd wat zij aan salaris opgaven voor een vergelijkbare functie. En dat klopt redelijkquote:Inderdaad op die website staat veel meer nuttige informatie. Bedankt. Heb jij ook via Sigmar gesolliciteerd?
Ahh ok. Dank je voor je uitleg. Gevraagd worden voor een functie is veel relaxter en je onderhandelingspositie is ook wat sterker.quote:Op zondag 13 april 2014 12:11 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, ik ben gevraagd om bij een financiele instelling te komen werken. Heb absoluut niets van doen met Sigmar. Ik was alleen uit nieuwsgierigheid een beetje aan het rondsurfen op die site van Sigmar, en kwam iets tegen over salarissen, dus was benieuwd wat zij aan salaris opgaven voor een vergelijkbare functie. En dat klopt redelijk
Welke Blackrock?? Bij Dublin, bij Dundalk, bij Galway, bij Donegal............ Weet jij hoeveel plaatsen in Ierland Blackrock heten?quote:
oh serieus?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Welke Blackrock?? Bij Dublin, bij Dundalk, bij Galway, bij Donegal............ Weet jij hoeveel plaatsen in Ierland Blackrock heten?
Yepquote:
Daar kan ik heel weinig gunstigs over vertellen, maar dat komt omdat ik ernstig bevooroordeeld ben over Dublin, en heel de stad mag wat mij betreft genuked worden. Dus dat kun je beter aan anderen vragenquote:ik bedoelde bij Dublin
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
YepDacht wel dat je dat nog niet wist
[..]
Daar kan ik heel weinig gunstigs over vertellen, maar dat komt omdat ik ernstig bevooroordeeld ben over Dublin, en heel de stad mag wat mij betreft genuked worden. Dus dat kun je beter aan anderen vragen
Slane is leuk!! Kasteel gezien? Ouwe Watermill gezien? Klein huiske bij brug gezien? Allemaal leuk landmarks daar. Newgrange is impressive!!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]![]()
Ik ben er alleen met de dart langsgekomen, dus kan er ook weinig over vertellen.
Afgelopen weekend van Drogheda naar Slane gefietst en weer terug. O.a. naar Newgrange geweest. Was heerlijk
Ja, ja en ja! Was idd een prachtige route. Trim Castle helaas moeten missen, evenals Monasterboice en Old Mellifont Abbey, terwijl die wel op de planning stonden..quote:Op maandag 19 mei 2014 12:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Slane is leuk!! Kasteel gezien? Ouwe Watermill gezien? Klein huiske bij brug gezien? Allemaal leuk landmarks daar. Newgrange is impressive!!
Bed is het eerste wat ik altijd heb vervangen in een huurhuis, aangezien ik ook niet comfortable slaap in die twijfelaarmaatjes die in Ierland standaard zijn. Ik heb dus als eerste meubelstuk in Ierland een extra-superkingsize boxspring gekocht, heel moeilijk te vinden, en waar hier nauwelijks beddegoed voor te vinden is ook nog eens!! Hahaha!!quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:59 schreef LintuxCx het volgende:
Bed en bank sowieso, TV vaak ook wel. Het hangt gewoon van de flat af. Niet altijd heel hoge kwaliteit spul ook want de eigenaar koopt het natuurlijk niet voor eigen gebruik.
Ik heb uiteindelijk gewoon het bed vervangen en bij vertrek een paar later weer een goedkoop bed teruggezet. Ik pas niet in die kleine krengen.
20% & 40% en dan ook met schalen (net als in NL). Maar, dingen als gemeente belasting etc zijn er gewoon niet. Dus dat scheelt weer een hoop geld.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:40 schreef jackson het volgende:
Klinkt niet gek! Dank
Hoe zit het daar met het belastingsysteem en de verdiensten? Ik neem aan dat je serieus verdient daar, anders ga je er niet zitten?
Al verdiende ik in Nederland 3x zoveel als hier in Ierland, dan nog ging ik niet terug naar Nederland. Er is ook nog zoiets als 'op je plek zijn'.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:40 schreef jackson het volgende:
Klinkt niet gek! Dank
Hoe zit het daar met het belastingsysteem en de verdiensten? Ik neem aan dat je serieus verdient daar, anders ga je er niet zitten?
Komt wel hoor, Ierland moet zich richten naar EU maatstaven. Vandaar nu ook water charges, en household tax.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:20 schreef ex het volgende:
[..]
20% & 40% en dan ook met schalen (net als in NL). Maar, dingen als gemeente belasting etc zijn er gewoon niet. Dus dat scheelt weer een hoop geld.
Dublin klinkt mij nu niet als muziek in de oren en heb verder alles in Nederland. Een stap voor mij die kant op, daar moet wat tegenover staan in verschillende opzichten. Wat mij betreft is salaris daar een deel van, gezien ik hier gewoon mijn huis moet verkopen met verlies etc. Daarnaast heb ik het nu ook niet slecht, een compensatie is wat mij betreft dan redelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:52 schreef LintuxCx het volgende:
Waarom neem je dat aan? De belasting is in elk geval wel lager dan in Nederland geloof ik, alhoewel het verschil wel kleiner geworden is de afgelopen jaren. De salarissen liggen helemaal aan het werk wat je doet, maar zijn niet per sé hoog.
Waar heb je het over? Je kent me niet dus doe ook niet alsof je enig idee hebt, daarnaast weet je mijn situatie niet dus roep daar ook niks overquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Al verdiende ik in Nederland 3x zoveel als hier in Ierland, dan nog ging ik niet terug naar Nederland. Er is ook nog zoiets als 'op je plek zijn'.
Als jij alleen maar ergens wilt gaan wonen om snel te cashen kun je net zo goed op de Wallen gaan wonen, en een lichaamsopening voor geld ter beschikking stellen.
Dan is het geen goede stap voor je, nee. Het merendeel van de Nederlanders die bij multinationals in Dublin aan de slag gaan doen dat niet voor een hoog salaris, zijn volgens mij vrij jong, en vziw blijven de meesten ook niet lang plakken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Dublin klinkt mij nu niet als muziek in de oren en heb verder alles in Nederland. Een stap voor mij die kant op, daar moet wat tegenover staan in verschillende opzichten. Wat mij betreft is salaris daar een deel van, gezien ik hier gewoon mijn huis moet verkopen met verlies etc. Daarnaast heb ik het nu ook niet slecht, een compensatie is wat mij betreft dan redelijk.
Dit inderdaad... En het lijkt erop dat de baan echt de moeite waard is. Het is bij die rood geschreven naam beginnend met een O waarvan er een groot kantoor ook in Utrecht zitquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:03 schreef LintuxCx het volgende:
Als ik jou zo hoor zou ik idd ook alleen voor een echt interessante baan zo'n stap zetten, en dan gaat het ws ook meer om de baan dan de lokatie.
Och heden, Oracle, zou je dat nou wel doen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:07 schreef jackson het volgende:
[..]
Dit inderdaad... En het lijkt erop dat de baan echt de moeite waard is. Het is bij die rood geschreven naam beginnend met een O waarvan er een groot kantoor ook in Utrecht zit. Een overstap en twee jaar ervaring zou er voor moeten zorgen dat ik daarna "overal" aan de gang kan.
De grootste sales-hub van Oracle zit in Dublin. Ben bekend met het Amerikaanse karakter van Oracle, in de basis kan ik het "harde" wel hebben maar het mag van mij ook iets socialer dan wat ik er van hoor. Vandaar dat het voor mij financieel gewoon belangrijk is dat bepaalde zaken gedekt zijn. Uiteraard gaat een gelukkig leven en mooie baan voor geld maar het gelukkige leven en mooie baan blijft altijd de vraag. Dit zul je toch moeten ervaren. Het geld is vooraf gewoon meetbaarquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Och heden, Oracle, zou je dat nou wel doen?
Je zit nog wel te denken dus. Tijd voor salarisonderhandeling? Waarom willen ze je per sé in Dublin hebben ipv het Utrechtse kantoor dan?
Ik geloof je direct. Die 2 dingen gaan alleen naar de huis eigenaar, en ik huur all-inquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Komt wel hoor, Ierland moet zich richten naar EU maatstaven. Vandaar nu ook water charges, en household tax.
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaanquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef ex het volgende:
Ik kom me ook maar even melden. Ik zal ergens in augustus richting Ierland vertrekken. Baan aanbieding van een bedrijf daar, en voor nu wijst alles naar ja.
Ik zit te kijken naar huur huizen, en het valt me op dat een hoop huur al inclusief van alles is (internet, basis dingen als was machine etc) is dat normaal daar?
Thanks voor de tip maar ik woon er inmiddels al.. Na flink bellen/mailen toch iets kunnen vinden vanuit NL en het leek nog op de foto's ookquote:Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaan
(zie trouwens dat jij er al woont)
http://www.allianz.ie/oth(...)al/public_liability/quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef ex het volgende:
Klopt het dat je in Ierland niet zoiets hebt als een aansprakelijkheidsverzekering?
Ik heb al een aantal keer gezocht maar kan het nergens vinden.
Ik heb momenteel alleen een zorg verzekering en zou niet weten wat ik verder moet verzekeren. Ik heb een huur huis (die door de eigenaar verzekerd is) en eigenlijk zelf geen waardevolle inboedel.
Hoe doen jullie dit?
Dat is voor sport clubs/speciale dagen. Had die site al zelf gevonden maar kan op hun site geen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering vinden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:41 schreef Individual het volgende:
[..]
http://www.allianz.ie/oth(...)al/public_liability/
En professioneel heet ie indemnity insurance.
quote:Op donderdag 4 september 2014 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op het internet zitten veel louche aanbiedingen, ook zijn veel foto's nogal geflatteerd waardoor je niet altijd de kwaliteit krijgt die je verwacht. Als het mogelijk is kun je beter 1 week de tijd nemen en naar een makelaar ter plaatse gaan
Dan heb jij andere ervaringen. Ik heb ruim 4 maand in een uitgeleefd appartement gezeten van inferieure kwaliteit a 650,- per maand, badkamer, living, etc met 6 mensen gedeeld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]Hoe bedoel je? Ik heb op Daft en dergelijke nog nooit louche aanbiedingen gezien. Heb zelf ons eerste huis ook gewoon vanuit Nederland gehuurd, naar aanleiding van de omschrijving en foto's op Daft. Klopte allemaal precies. En dat jij vindt dat veel foto's geflatteerd zijn snap ik ook niet, want meestal valt het in werkelijkheid eerder mee als tegen, want vaak zijn de foto's van dusdanig slechte kwaliteit dat de real deal er veel beter uitziet
Dat lijkt me inderdaad vervelend, maar toch geen graadmeter. Zit je nu beter?quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan heb jij andere ervaringen. Ik heb ruim 4 maand in een uitgeleefd appartement gezeten van inferieure kwaliteit a 650,- per maand, badkamer, living, etc met 6 mensen gedeeld.
In de rest van het land is ook in de buurt van Dublin echt wel wat leuks te krijgen hoor, maar je moet wel willen commuten. Als je geen bezwaar hebt tegen een uurtje heen en een uurtje terug, dan zit je op een prachtlocatie, met een prachthuis, en een pracht stuk grond, voor een fractie van de prijs die je in Dublin neer moet tellen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:40 schreef Knitorian het volgende:
In de rest van het land is het veelal het tegenovergestelde probleem. In het dorp van mijn man hadden we met minder dan de aanbetaling van ons huis hier een groter huis met een lap grond kunnen kopen. Zonder hypotheek. Maar ja, geen werk daar hè.
En door de lange commute amper nog tijd om van dat huis te genieten...quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In de rest van het land is ook in de buurt van Dublin echt wel wat leuks te krijgen hoor, maar je moet wel willen commuten. Als je geen bezwaar hebt tegen een uurtje heen en een uurtje terug, dan zit je op een prachtlocatie, met een prachthuis, en een pracht stuk grond, voor een fractie van de prijs die je in Dublin neer moet tellen.
Een uurtje commute maakt dat je nog amper tijd hebt om van je huis te genieten??? Lol!!! Je zou de mensen de kost moeten geven die in Dublin gebruik maken van het openbaar vervoer en 1 tot 1,5 uur in de bus moeten zitten voor ze bij hun (huur)huisje zijn. Die genieten joh!!!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En door de lange commute amper nog tijd om van dat huis te genieten...
Hah, het Dublin OV heb ik alweer verdrongen, sowieso weinig gebruikt. Mooie van in Dublin wonen vond ik altijd dat je doordat lopen vrijwel altijd sneller is best goed in conditie blijft ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een uurtje commute maakt dat je nog amper tijd hebt om van je huis te genieten??? Lol!!! Je zou de mensen de kost moeten geven die in Dublin gebruik maken van het openbaar vervoer en 1 tot 1,5 uur in de bus moeten zitten voor ze bij hun (huur)huisje zijn. Die genieten joh!!!
Met de auto door Dublin, zeker binnen de M50, is sowieso een regelrechte ramp en duurt eeuwig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hah, het Dublin OV heb ik alweer verdrongen, sowieso weinig gebruikt.
Ligt er wel een beetje aan waar en hoe. Vriendin van mij woont bij Inchicore en werkt bij de airport. Die is met de bus 1,5 uur onderweg, enkele reis. Blegh!!quote:Mooie van in Dublin wonen vond ik altijd dat je doordat lopen vrijwel altijd sneller is best goed in conditie blijft ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |