abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138466939

En vergeet het zwarte goud niet :9 foto door ShadyLane

Voor iedereen die zich in Ierland bevindt, overweegt om naar dit mooie eiland te vertrekken of gewoon in Ierland geïnteresseerd is.

Vorige topics:
Topicreeks: Ierland

TRV-topics:
Topicreeks: Éireann (oftewel Ierland) #6

TRV-topics over de hoofdstad:
TRV / Dublin
TRV / Dublin #2
TRV / Dublin #3 Meer dan bier en schaarsgeklede vrouwen!

[ Bericht 6% gewijzigd door RPG op 03-04-2014 12:26:06 ]
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_138467128
Iemand al een idee hoeveel uur de zomer dit jaar gaat duren ? >:)
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_138469629
Nog maar een paar maanden en dan kom ik ook in het zonnige Ierland wonen :D w/
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_138474396
Lekker bezig AldoTheApache. Hopelijk vind ik snel genoeg een baan en kan ik jou volgen :)
pi_138479344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:38 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat geldt ook voor Google Maps, waar ik werk. Daar is zelfs een diplomaatje niet van belang. Het werk is dan ook niet erg ingewikkeld, maar je wordt nog steeds aardig betaald.
Ik wil je best referren (dat levert hier niet zoveel op voor mij helaas ;)). Prima tijdelijke baan..
Jij werkt waarschijnlijk niet voor Google direct ? Want dan tellen diploma's wel.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_138486009
Ik zit net naar de inkomstenbelasting van Ierland te kijken en ik zie dat tot 32000 euro jaarinkomen maar 20% wordt belast. Met wat wordt het tekort aangevuld? VAT zal ook niet zijn want dat is 23%.
pi_138487893
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:46 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik zit net naar de inkomstenbelasting van Ierland te kijken en ik zie dat tot 32000 euro jaarinkomen maar 20% wordt belast. Met wat wordt het tekort aangevuld? VAT zal ook niet zijn want dat is 23%.
Huiseigenaren worden afgezet, daarom zijn de koop prijzen laag en de huren hoog :Y)
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:09:05 #8
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138496334
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Nog maar een paar maanden en dan kom ik ook in het zonnige Ierland wonen :D w/
Ik vrees dat je ernstig bent misleidt! ;)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:30:17 #9
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_138496750
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Jij werkt waarschijnlijk niet voor Google direct ? Want dan tellen diploma's wel.
Nee CPL idd.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_138497782
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik vrees dat je ernstig bent misleidt! ;)
Ach, in principe zit ik er maar voor een jaar ;) En mocht het me heel erg bevallen blijf ik, en anders zoek ik mijn heil ergens anders _O_

Studeren _O_ O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:29:04 #11
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_138505333
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:30 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Nee CPL idd.
God zeg, wat heb ik daar een problemen mee gehad.
Betalen geen ziektedagen, geen pensioenopbouw, weinig bonus, en ze betalen veel minder dan manpower bv.

Heb het een jaar uitgehouden en toe was het klaar...
Zoon van een van de hogere managers werd aangenomen als mijn teamleider... knulletje was 18..

Voor de mensen in IE.
De ambasade heeft nog open plekken voor koningsdag.
Bitterballuh

http://www.eventbrite.ie/(...)891435577?aff=efbnen
pi_138648368
ooh bijna de bitterballen vergeten! gelijk aangemeld!

CPL is een mooie manier om makkelijk en snel werkt te vinden in Dublin. ik werk nu net een kleine maand voor ze, het is niet slecht. Ze betalen op tijd etc. Het kan natuurlijk altijd beter, maar eenmaal in Dublin zelf is het allemaal makkelijker te regelen dan vanuit NL
------------_--------
pi_138723848
Ik zit nu te twijfelen om via CPL te solliciteren. Op het internet staan veel negatieve reacties over dit bedrijf. Aan andere kant heb ik het gevoel dat CPL geen uitgebreide sollicitatieprocedure heeft, dat is dan weer een voordeel.

Wat ik wel jammer vind is dat ze best weinig betalen. Ik vraag me af of je van een dergelijk salaris rond kan komen. Zeker als je verschillende plaatsen in Ierland wilt gaan bezoeken.
pi_138741717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:07 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik zit nu te twijfelen om via CPL te solliciteren. Op het internet staan veel negatieve reacties over dit bedrijf. Aan andere kant heb ik het gevoel dat CPL geen uitgebreide sollicitatieprocedure heeft, dat is dan weer een voordeel.

Wat ik wel jammer vind is dat ze best weinig betalen. Ik vraag me af of je van een dergelijk salaris rond kan komen. Zeker als je verschillende plaatsen in Ierland wilt gaan bezoeken.
Solliciteer ergens direct, als je goede referenties hebt en je studie niet met een 6 hebt afgerond, kan je bij alle grotere bedrijven ook prima direct aan de slag.
pi_138757903
Ja, dat probeer ik ook :)
Ik heb niet veel referenties, maar ik probeer nu wel een aantal te regelen. Mijn gemiddelde cijfer (zowel op het hbo als op het wo) is een 8, dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken.

Trouwens, op deze website staat handige informatie over wonen en werken in Ierland. Misschien hebben jullie iets aan. http://www.sigmarrecruitment.com/work-in-ireland.html

[ Bericht 3% gewijzigd door SandwichIslands op 13-04-2014 08:46:23 (Spelling) ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:09:33 #16
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138777094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:22 schreef SandwichIslands het volgende:
Ja dat probeer ik ook :)
Ik heb niet veel referenties, maar probeer nu wel een aantal te regelen. Mijn gemiddelde cijfer (zowel op hbo als wo) is een 8, dus daar hoef ik geen zorgen te maken.

Trouwens op deze site staat handige info over wonnen en werken in Ierland. Misschien hebben jullie iets aan. http://www.sigmarrecruitment.com/work-in-ireland.html
Vast niet voor Nederlands :P

Dit is de allerbeste site voor iedereen die in Ierland woont, of gaat wonen.
http://www.citizensinformation.ie/en/

Sigmar heeft dan ook deze waar mijn job ook instaat, en dat klopt inderdaad aardig met wat ik verdien.
pi_138817287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Vast niet voor Nederlands :P

Dit is de allerbeste site voor iedereen die in Ierland woont, of gaat wonen.
http://www.citizensinformation.ie/en/

Sigmar heeft dan ook deze waar mijn job ook instaat, en dat klopt inderdaad aardig met wat ik verdien.
Off-topic: Ik zag het (wonnen, daar) :@. Op Chrome/Chromium werkt het ''Edit'' knopje niet en ik had geen zin om een andere webbrowser te installeren. Toch nog even verbeterd, is wel zo netjes. :P

Inderdaad op die website staat veel meer nuttige informatie. Bedankt. Heb jij ook via Sigmar gesolliciteerd?
  zondag 13 april 2014 @ 12:11:25 #18
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138821139
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 08:50 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Off-topic: Ik zag het (wonnen, daar) :@. Op Chrome/Chromium werkt het ''Edit'' knopje niet en ik had geen zin om een andere webbrowser te installeren. Toch nog even verbeterd, is wel zo netjes. :P
Niet alleen hoor:

quote:
Ja dat probeer ik ook :)
Ik heb niet veel referenties, maar probeer er nu wel een aantal te regelen. Mijn gemiddelde cijfer (zowel op hbo als wo) is een 8, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Trouwens op deze site staat handige info over wonnen en werken in Ierland. Misschien hebben jullie er/daar iets aan. http://www.sigmarrecruitment.com/work-in-ireland.html
En als antwoord op je laatste vraag:
quote:
Inderdaad op die website staat veel meer nuttige informatie. Bedankt. Heb jij ook via Sigmar gesolliciteerd?
Nee, ik ben gevraagd om bij een financiele instelling te komen werken. Heb absoluut niets van doen met Sigmar. Ik was alleen uit nieuwsgierigheid een beetje aan het rondsurfen op die site van Sigmar, en kwam iets tegen over salarissen, dus was benieuwd wat zij aan salaris opgaven voor een vergelijkbare functie. En dat klopt redelijk
pi_138829400
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:11 schreef ElizabethR het volgende:

Nee, ik ben gevraagd om bij een financiele instelling te komen werken. Heb absoluut niets van doen met Sigmar. Ik was alleen uit nieuwsgierigheid een beetje aan het rondsurfen op die site van Sigmar, en kwam iets tegen over salarissen, dus was benieuwd wat zij aan salaris opgaven voor een vergelijkbare functie. En dat klopt redelijk
Ahh ok. Dank je voor je uitleg. Gevraagd worden voor een functie is veel relaxter en je onderhandelingspositie is ook wat sterker.
pi_140063610
Iemand ervaring met Blackrock?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:24:54 #21
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140071252
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:03 schreef AldoTheApache het volgende:
Iemand ervaring met Blackrock?
Welke Blackrock?? Bij Dublin, bij Dundalk, bij Galway, bij Donegal............ Weet jij hoeveel plaatsen in Ierland Blackrock heten? :D
pi_140072623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Welke Blackrock?? Bij Dublin, bij Dundalk, bij Galway, bij Donegal............ Weet jij hoeveel plaatsen in Ierland Blackrock heten? :D
oh serieus? :') _O-

ik bedoelde bij Dublin :D
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:12:01 #23
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140073835
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

oh serieus? :') _O-
Yep :D Dacht wel dat je dat nog niet wist

quote:
ik bedoelde bij Dublin :D
Daar kan ik heel weinig gunstigs over vertellen, maar dat komt omdat ik ernstig bevooroordeeld ben over Dublin, en heel de stad mag wat mij betreft genuked worden. Dus dat kun je beter aan anderen vragen :)
  maandag 19 mei 2014 @ 11:18:25 #24
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_140123773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Yep :D Dacht wel dat je dat nog niet wist

[..]

Daar kan ik heel weinig gunstigs over vertellen, maar dat komt omdat ik ernstig bevooroordeeld ben over Dublin, en heel de stad mag wat mij betreft genuked worden. Dus dat kun je beter aan anderen vragen :)
:D

Ik ben er alleen met de dart langsgekomen, dus kan er ook weinig over vertellen.

Afgelopen weekend van Drogheda naar Slane gefietst en weer terug. O.a. naar Newgrange geweest. Was heerlijk :Y
I don't really come from outer space || Last.fm
  maandag 19 mei 2014 @ 12:01:37 #25
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140124999
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

:D

Ik ben er alleen met de dart langsgekomen, dus kan er ook weinig over vertellen.

Afgelopen weekend van Drogheda naar Slane gefietst en weer terug. O.a. naar Newgrange geweest. Was heerlijk :Y
Slane is leuk!! Kasteel gezien? Ouwe Watermill gezien? Klein huiske bij brug gezien? Allemaal leuk landmarks daar. Newgrange is impressive!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')