Ik welquote:Op zondag 18 april 2010 13:48 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Serieus nog nooit gezien. Als ik dit had geweten... ik was er in januari.
Gewoon overal bij te koop-bordjes Sale-borden knallen. Practical Jokes at its fullest!quote:Op zondag 18 april 2010 13:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wel
Ik zal binnenkort ff foto maken. Gewoon...omdat het kan
Oke super bedankt voor de tips!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik woon nog niet zo lang in Ierland maar mischien heb ik wel een paar tips voor je:
- Ga je reizen ? de bus is het goedkoopst en meest comfortabel. voor bijvoorbeeld een retourtje dublin - cork/galway betaal je ongeveer 15 euro. Mijd de trein. Oncomfortabel en duur (mijn mening)
- Boodschappen ? Ga naar de Tesco/dunnes die zijn veel goedkoper dan supervalu/superquinn/Marks&spencer
- De omgang met andere mensen hier in Ierland is heel verschillend dan bij ons in Nederland. Alles gaat met
Please en Thank you. Wanneer je bijvoorbeeld een deur opent kijk je achter je of er niemand anders aan komt want hier houd je de deur open zelfs al loopt er een persoon 30 meter achter je.
- Rook je ? stoppen. Je wilt geen 8.40 euro betalen voor een pakje sigaretten.
- Voor overnachtingen zou ik naar guesthouses gaan. Je hebt ze in alle soorten en maten en zijn vele malen goedkoper dan hotels. Je betaalt ongeveer 40 euro per nacht inclusief ontbijt.
- ga je huren ? in de Grotere steden (Dublin/Galway/Cork/Limmerick) heb je de zogenaamde Accomodations. huren is niet goedkoop in Ierland. Accomodations zijn vaak flats die je deelt met 2-6 andere mensen en je hebt vaak je eigen slaapkamer en badkamer, de woonkamer deel je. Prijzen varieren tussen de 80 en de 150 euro in de week.
Verder is het een super aangenaam land om in te wonen. Vooral de Ieren, het is een supertof volk. Niemand is te beroerd om te helpen en ze willen altijd wel een praatje met je maken. Heb er nog geen een tegengekomen die ik niet mag. Een gesprek begint bijna altijd met "how are ye"
Toen ik mijn eerste dag in Ierland kwam had ik Engelse stekkers nodig ( onze appratuur kan je hier niet in de muur pluggen ) dus ik ging naar een winkeltje toen en vroeg of de man ze verkocht. Dit was niet het geval en hij hielp mij direct met het vinden van een winkel waar ik ze wel kon kopen. Hij liep zelfs een stukje met mij mee.
Wat mij dus het meest bevalt in Ierland zijn de mensen en de manier van omgang met elkaar. In nederland is iedereen zo op zichzelf en veel mensen zijn egoïstisch (de ikke-ikke mentaliteit) Dat zie je hier gewoon veel minder. Ieren hebben meer saamhorigheid ( iets wat wij alleen zijn wanneer het nederlands elftal heeft gewonnen op een EK of WK ) en hebben meer voor hun medemens over. Verder zijn het ook levensgenieters.
Veder zou ik zeggen , kom gewoon deze kant op. Het zou je zeker bevallen.
Misschien gaan de Ieren wel Gaelic tegen je praten zonder door te hebben dat je Nederlander bent.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:48 schreef veuvje het volgende:
Ik zie mezelf ook zeker als een levensgenieter...dus dat moet goed komen met de mentaliteit![]()
Maar wat dat betreft lijk ik ook net of een ouderwetse ier....rood haar, groene ogen en natuurlijk de (belachelijk) blanke huid![]()
Alles is te krijgen natuurlijk, maar als toerist kan het iets moeilijker zijn. De wiet is erg duur: ¤40-50 per 3.5 gram. Vooral in hostels zal je het wel kunnen vinden denk ik. Neem alvast lange vloei mee.quote:Hoe zit het eigenlijk met het drugs gebruik daar, bijvoorbeeld joints of zo?
En ik ga natuurlijk backpacken is er iets wat ik echt mee MOET nemen?
quote:Op woensdag 21 april 2010 16:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien gaan de Ieren wel Gaelic tegen je praten zonder door te hebben dat je Nederlander bent.In Kopenhagen spraken mensen me eerst aan in het Deens omdat ik blond ben met blauwe ogen en Scandinavische gezichtslijnen heb. (vertelde ze me)
[..]
Alles is te krijgen natuurlijk, maar als toerist kan het iets moeilijker zijn. De wiet is erg duur: ¤40-50 per 3.5 gram. Vooral in hostels zal je het wel kunnen vinden denk ik. Neem alvast lange vloei mee.
Een van mijn redenen om een tijd in het buitenland te wonen ( dit geval ierland dus.) was om van het blowen af te komen. Sta ik de eerste avond even buiten een sigaretje te roken, komt er een dude naar me toe vragen of ik wiet wou kopen. 50 euro voor 3.5 gram.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:22 schreef veuvje het volgende:
[..]
Inderdaad dan moet ik ze uit gaan leggen dat ik geen Ier ben maar toch echt een Hollander
![]()
Tsja ik kan zelf niet draaien dus dan wordt het gewoon 2 weken zonder hmmm![]()
Wat dat betreft is Nederland toch heerlijk om te wonen (1 van de weinige reden)
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef DrParanoid het volgende:
Mensen hier nog Koninginnedag vier ergens in Dublin?
Hmm die headshops gaan op het moment allemaal de fik in, kijk maar in Capel Streets, zat er vol mee, nu allemaal weg.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:54 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
Een van mijn redenen om een tijd in het buitenland te wonen ( dit geval ierland dus.) was om van het blowen af te komen. Sta ik de eerste avond even buiten een sigaretje te roken, komt er een dude naar me toe vragen of ik wiet wou kopen. 50 euro voor 3.5 gram.
Verder heb je hier de zogenaamde Headshops. Daar kan je alles wel kopen (lange vloei,bongs,pijpjes,tipjes,grinders) ook nep wiet (herbal highs) en salvia is hier legaal te koop. Nirvana is een keten van headshops die je in de grote steden kunt vinden.
quote:Koninginnedagreceptie, vrijdag 30 april.
Aankondiging aan alle Nederlanders en hun partners verblijvend in Ierland
Ter gelegenheid van de viering van Koninginnedag 2010 zal op vrijdag 30 april, van 17.00uur tot 18.00uur, een receptie plaatsvinden op de Nederlandse ambassade te 160 Merrion Road, Dublin 4.voor Nederlanders verblijvend.
Ik ga vrijdagavond toch naar de Fibbers toe, black metal concert.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef =HellFire= het volgende:
Ik zou er bijna voor naar Dublin gaan. Bijna.
Er is een nieuwe fibbers hoor.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:47 schreef =HellFire= het volgende:
Button Factory zwaaaaar oké tent! Fibbers ook wel trouwens (alleen allemaal zo versleten, haha).
weer sinnott'squote:Op dinsdag 27 april 2010 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
[/b]
Ik moet tot 5 uur werken. Ergh waarom zo vroeg??
Vorig jaar nog in Christchurch en nu dit??
Nou dus allemaal maar naar de Sinnotts
Ik ga niet naar de Sinnotts. Voor de rest weet ik niet waar de Nederlanders altijd uithangen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
weer sinnott'szo nice is sinnott's niet, denk dat ik dan maar met een groep Zweden en een paar collega's ga vieren
haha, normaal sinnott's, tenminste met koninginnedag de afgelopen 4 jaar, zelfde met WK/EKquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de Sinnotts. Voor de rest weet ik niet waar de Nederlanders altijd uithangen.
Ja dat is het probleem dus.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:25 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
haha, normaal sinnott's, tenminste met koninginnedag de afgelopen 4 jaar, zelfde met WK/EK
same hier, maar in de pub is het gewoon lachen als je er met bijv. NL'ers en Fransen zit, lekker hard juichen etc. als je ze inmaaktquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem dus.
Ja met voetbla ga ik daar wel heen terwijl ik niet eens van voetbal houd.
Fransenquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:39 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
same hier, maar in de pub is het gewoon lachen als je er met bijv. NL'ers en Fransen zit, lekker hard juichen etc. als je ze inmaaktof mn Heineken trommel hoed mee en ze zo irriteren
![]()
fijne site, non skippable intro, en daarna komt je lekker op een niets zeggende 'in progress' pagequote:Op woensdag 28 april 2010 07:07 schreef laforest het volgende:
[..]
http://www.fibbermagees.ie/Fibbers_2/intro/intro.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |