abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79195055
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:27 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Haha, zeker. Ieren kunnen sowieso slecht tegen drank vind ik. .
ja vooral de vrouwen
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_79195745
Haha ja. Ik blijf het zeggen: Nederland mag dan wel Rokjesdag hebben, Ierland heeft het 24/7. Ongeacht het weer.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:28:31 #253
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79196241
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef =HellFire= het volgende:
Haha ja. Ik blijf het zeggen: Nederland mag dan wel Rokjesdag hebben, Ierland heeft het 24/7. Ongeacht het weer.
.
Rokjes? Reepjes stof, bedoel je...
pi_79197732
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef =HellFire= het volgende:
Ja zelfs in de winter zijn ze schaars gekleed hier, big time
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:59:40 #255
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79350048
De tering wat een feest he!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:48:49 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79359835
Ben net weer terug en heb een week nodig om bij te komen. Veel alcohol en weinig eten. Veel verhalen!

Oh and don't mention the "P" word!
reset
pi_79360481
P?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:50:40 #258
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79365706
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:48 schreef Individual het volgende:
Ben net weer terug en heb een week nodig om bij te komen. Veel alcohol en weinig eten. Veel verhalen!

Oh and don't mention the "P" word!
Ik snap wat je bedoelt, mijn organen hebben elke dienst geweigerd gisteren.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:19:05 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79368507
P-word: Inside joke, vergeet het.

Paddy's day in stijl gevierd: bloed en whiskey vloeide (gelukkig van de een wat meer dan de ander) en we zijn geeindigd ergens op straat buiten een club waar we niet de enige waren met een fles Paddy's.

Wat is Dublin duur zeg! In sommige clubs/pubs betaalde ik 12 euro voor een glas whiskey/coke en 5 euro voor een pint.
reset
pi_79373963
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:19 schreef Individual het volgende:
Oh okee. Ik wachtte ook al vol spanning af.
 FR
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:06:13 #261
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79375329
quote:

Paddy's day in stijl gevierd: bloed en whiskey vloeide (gelukkig van de een wat meer dan de ander) en we zijn geeindigd ergens op straat buiten een club waar we niet de enige waren met een fles Paddy's.

Wat is Dublin duur zeg! In sommige clubs/pubs betaalde ik 12 euro voor een glas whiskey/coke en 5 euro voor een pint.
5 euro voor een pint, hoeveel denk je dat je in Nederland betaald voor een halve liter?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:48:24 #262
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79376590
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

5 euro voor een pint, hoeveel denk je dat je in Nederland betaald voor een halve liter?
Je hebt gelijk. Het komt ook door de zwakke pond hoewel 12 euro voor een whiskey/coke nog steeds duur is al zou het 1/2 zou zijn. Thuis kost een pint tussen de £2 en £4 (£1 = 1.10 euro)
reset
pi_79377883
quote:

Blood & Whiskey nog gezien?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:52:07 #264
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79378846
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:25 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Blood & Whiskey nog gezien?
Wist niet dat ze ergens speelde. We zijn eigenlijk erg onvoorbereid gegaan, maar toch een epic feest geworden. Tja je moet roeien met de riemen die je hebt he?
reset
pi_79379193
quote:

Hmm 5 euro valt mee, ik betaal vaak wel 6 euro voor een pint, vooral na middennacht. 5 euro hier is redelijk.
pi_79379221
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Hehehehe Dublin is wel duur, maar ja een hoop van ons verdienen ook een hoop.
Tenzij ze voor een call centre ofzo werken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:14:54 #267
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79379623
Die engelse vrouwen die we ontmoet hebben maakte het ook niet goedkoper
pi_79393606
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:14 schreef Bob-B het volgende:
Die engelse vrouwen die we ontmoet hebben maakte het ook niet goedkoper
Engelse vrouwen in Ierland

Mjaaa dan heb je zoveel keuze en eindig je met Engelse chicks?
pi_79396343
Hahaha, hen parties! Fookin' 'ell!!!!!
  zondag 21 maart 2010 @ 11:32:03 #270
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79398692
quote:
Op zondag 21 maart 2010 00:46 schreef laforest het volgende:

[..]

Engelse vrouwen in Ierland

Mjaaa dan heb je zoveel keuze en eindig je met Engelse chicks?
Wist ik veel, ik zag gewoon de mooiste vrouwen in de kroeg
pi_79409526
Hallo mensen!

Ik woon momenteel in het centrum van Dublin en bij ons in de buurt zit een straat vol met chinese restaurants en winkeltjes en weet ik het wat.. Zou er iemand weten welk Chinees restaurant in Dublin echt onwijs lekker is? Want ik wil graag chinees eten, maar ik zou niet weten waar, te veel keuze!

xxx

(Oja, en voor degenen die nog foto's van afgelopen Saint Patrick's Day Parade willen zien, ik ben er heen geweest met mijn vriend RPG en het was echt onwijs leuk! Hier de foto's: http://speedwork.nl/nl/ie(...)/saint-patricks-dag/ )

[ Bericht 16% gewijzigd door Miss_Blackberrylove op 21-03-2010 16:55:14 ]
pi_79412831
Leuk! Bedankt voor dit 'inside' glimpje van de feest-activiteiten!
Het lijkt best wel op carnaval; klopt dat?
 FR
pi_79415675
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk! Bedankt voor dit 'inside' glimpje van de feest-activiteiten!
Het lijkt best wel op carnaval; klopt dat?
Nu heb ik zelf nog nooit echt carnaval gevierd, maar van wat ik gezien heb wel ja! En bloemencorso, alleen dan zonder de bloemen.
pi_79416545
Het ziet er in ieder geval hartstikke sfeervol uit!!

Ik moest even glimlachen toen ik zag dat jullie toch wel naar oranje "gesnakt" hadden, met al dat groen! (één van de foto-titels) Kan ik me levendig voorstellen!
 FR
  zondag 21 maart 2010 @ 20:30:28 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79418587
Heel groen idd, maar 1/3 van de Ierse vlag is oranje ter ere van King Billy die wij beter kennen als Willem van Oranje.

Na een paar biertjes hebben wij ook 1/3 van de Republic geclaimd waartegen zij zich verdedigde door te zeggen dat het groen-wit-GOUD was en niets met oranje te maken heeft.

We hebben de claim maar opgezegd om we het zielig vonden dat een derde van hun eiland al kwijt waren aan de Britse aggressors. Oh, en natuurlijk Londonderry blijft een zeer punt. All in good spirits!

Wie zegt dat drinken en leren niet samengaan?

Ik was trouwens helemaal in groen en was niet de enige!
reset
pi_79421860
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:30 schreef Individual het volgende:
Heel groen idd, maar 1/3 van de Ierse vlag is oranje ter ere van King Billy die wij beter kennen als Willem van Oranje.

Na een paar biertjes hebben wij ook 1/3 van de Republic geclaimd waartegen zij zich verdedigde door te zeggen dat het groen-wit-GOUD was en niets met oranje te maken heeft.

We hebben de claim maar opgezegd om we het zielig vonden dat een derde van hun eiland al kwijt waren aan de Britse aggressors. Oh, en natuurlijk Londonderry blijft een zeer punt. All in good spirits!

Er waren er velen! Ik had alleen groene make up. Maar dat viel helaas niet op hahaha
pi_79432480
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:46 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Hallo mensen!

Ik woon momenteel in het centrum van Dublin en bij ons in de buurt zit een straat vol met chinese restaurants en winkeltjes en weet ik het wat.. Zou er iemand weten welk Chinees restaurant in Dublin echt onwijs lekker is? Want ik wil graag chinees eten, maar ik zou niet weten waar, te veel keuze!

xxx

(Oja, en voor degenen die nog foto's van afgelopen Saint Patrick's Day Parade willen zien, ik ben er heen geweest met mijn vriend RPG en het was echt onwijs leuk! Hier de foto's: http://speedwork.nl/nl/ie(...)/saint-patricks-dag/ )
Ahh dan weet ik ongeveer wel waar je woont.
Het spijt me je dit te moeten melden maar alle Chinezen in Dublin zijn slecht en zeker anders dan Nederland.
Ik eet er nooi omdat het gewoon geen Chinees eten is.

Ik kan je wel een paar goede restaurants vertellen waar ik regelmatig uit eten ga.
pi_79432588
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:30 schreef Individual het volgende:

De vlag staat voor vrede tussen Oranje en Groen. Officeel heeft het geen betekenis qua kleuren, maar volgens mij is dat de uitleg.

En het is Derry.
pi_79463079
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:34 schreef laforest het volgende:

[..]

Het spijt me je dit te moeten melden maar alle Chinezen in Dublin zijn slecht en zeker anders dan Nederland.

Ik kan je wel een paar goede restaurants vertellen waar ik regelmatig uit eten ga.
Ik vind de chinees in NL ook best lekker maar in Zuid Afrika ben ik al gewend dat chinees eten in NL niet het echte chinees eten is Ik vind dus juist de chinees waar ze wel flied lice (fried rice) verkopen een goede chinees
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 22 maart 2010 @ 20:50:21 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79463815
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:37 schreef laforest het volgende:

[..]

De vlag staat voor vrede tussen Oranje en Groen. Officeel heeft het geen betekenis qua kleuren, maar volgens mij is dat de uitleg.

En het is Derry.
Officieel niet, maar
quote:
Green represents the Irish nationalist tradition of Ireland and the orange represents the Orange tradition in Ireland, with white representing peace between them. The white in the centre would thus signify a lasting truce between the 'Green' and the 'Orange'.
Het Derry verhaal is interessant. Ongeveer een maand geleden was ik er nog. Ik heb ze zelfs nog aangeboden om als compromis er Amsterdamderry van te maken.
reset
pi_79464510
Maak eens wat foto's tijdens het uitgaan
pi_79464714
quote:

[..]

Ja is dat zo? Wat jammer zeg. Al had ik wel al verwacht dat het anders zou smaken dan in Nederland hoor, want wat RPG ook al zei, in Zuid Afrika smaakte chinees eten ook heel anders.
Maar laat maar weten waar je wel uit eten gaat dan! Altijd leuk om te weten. (Wie weet zit er wat tussen wat me ook lekker lijkt!)

xxx
pi_79477057
quote:
Kom op man, Sichuan House (Parnell St) is werkelijk en beter dan de Babi Pangang die je in Nederland bij de Indo-Chinees krijgt.

Ik ken mensen die in San Francisco gewoond hebben (waar volgens sommigen nog beter Chinees te krijgen is dan in China, hello Chinatown) die Sichuan House goed vinden dus dat zit wel goed. Ik heb er gisteravond ook nog zitten smullen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:00:50 #284
265233 veuvje
MJ......Love
pi_79532216
Hoi allemaal,

Ik ga van de zomer helemaal alleen 2 weken van oost naar west en weer terug trekken in Ierland, heb er echt super veel zin in.
Vanaf het moment dat ik weet dat Ierland bestaat en de muziek hoor, het bier drink etc wil ik er super graag gaan wonen, maar me moeder had zo iets ga er eerst eens op vakantie.
Nou deze zomer is het dan eindelijk zo ver....ik kan echt niet wachten

Hebben jullie als Ierland kenners nog tip voor mij wat betreft vervoer of hostels?
Ik heb jullie verhalen even gelezen en begrijp dat het op dit moment moeilijk is om werk te vinden, maar naar mijn idee hebben jullie als je werk gevonden hebt wel aardig snel een woning klopt dat?

Alvast bedankt voor alle tips en adviezen!!
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:11:33 #285
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79532606
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:00 schreef veuvje het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ga van de zomer helemaal alleen 2 weken van oost naar west en weer terug trekken in Ierland, heb er echt super veel zin in.
Vanaf het moment dat ik weet dat Ierland bestaat en de muziek hoor, het bier drink etc wil ik er super graag gaan wonen, maar me moeder had zo iets ga er eerst eens op vakantie.

Hebben jullie als Ierland kenners nog tip voor mij wat betreft vervoer of hostels?
Ik heb jullie verhalen even gelezen en begrijp dat het op dit moment moeilijk is om werk te vinden, maar naar mijn idee hebben jullie als je werk gevonden hebt wel aardig snel een woning klopt dat?

Tips:
- Huur een auto. Maakt je zoveel flexibeler. OV komt niet overal en vooral: is niet snel (als je maar beperkte tijd hebt). Zelf de afgelopen jaren goede ervaringen met http://www.novacarhire.com/ en http://www.holidayautos.ie/ Prijzen fluctueren dus zelf beetje in de gaten houden.
- Boek in elk geval het hostel voor de eerste en de laatste dag. Afhankelijk van de periode wanneer je gaat kun je best op de bonnefooi gaan. Check hostelworld.com voor reviews en om te boeken.

Al ideeën wat je wil zien? Ik (en met mij velen) raad aan om vooral veel tijd in het westen te besteden: Aran-eilanden (liefst paar dagen), Connemara, Ring of Beara. Zie m'n post @ Éireann (oftewel Ierland) #5 voor meer tips.

Lees ook
  • Éireann (oftewel Ierland)
  • Éireann (oftewel Ierland) #2
  • Éireann (oftewel Ierland) #3
  • Éireann (oftewel Ierland) #4
  • Dublin
  • Dublin #2
    door voor veel tips!

Slaínte!
  • pi_79550699
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 15:00 schreef veuvje het volgende:
    Hoi allemaal,

Werk vinden is hier makkelijker dan in NL denk ik. Vooral omdat er nog steeds erg veel nederlands sprekende mensen gezocht worden. Mocht je dus uiteindelijk werk willen moet je me maar een PM sturen dan kan ik kijken of ik misschien iets voor je kan betekenen.

Bijna alle woningen hier gaan particulier. Dus gewoon even op www.daft.ie kijken en dan zal je zien hoeveel keus er is. Het is alleen niet echt heel goedkoop om hier een huis te huren.
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
    pi_79551148
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 02:11 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Kom op man, Sichuan House (Parnell St) is werkelijk en beter dan de Babi Pangang die je in Nederland bij de Indo-Chinees krijgt.

Ik ken mensen die in San Francisco gewoond hebben (waar volgens sommigen nog beter Chinees te krijgen is dan in China, hello Chinatown) die Sichuan House goed vinden dus dat zit wel goed. Ik heb er gisteravond ook nog zitten smullen.
    Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!

Heel erg bedankt!!!
    pi_79561677
    quote:

[..]

Wat een onzin over die Chinees

Het is juist wel echt chinees eten hier, helemaal als je het chinese menu erbij pakt, 90% van wat op de menu kaart staat in NL is Nedernees, en zijn niet bestaande of zwaar aangepaste gerechten gebasseerd op chinees eten.
    Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
    Technical owner of www.shavingsociety.nl
    pi_79563045
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Wat een onzin over die Chinees

Het is juist wel echt chinees eten hier, helemaal als je het chinese menu erbij pakt, 90% van wat op de menu kaart staat in NL is Nedernees, en zijn niet bestaande of zwaar aangepaste gerechten gebasseerd op chinees eten.
    Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.
    Rauwe aardappelen met grote stukken paprika is voor mij geen Chinees.
    Ja in Nederland zit er ook veel Indonesisch doorheen en tuurlijk past men het aan, maar in Ierland is Chinees eten ronduit smerig.
    pi_79563139
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:

[..]

Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!

Heel erg bedankt!!!
    Parnell Street is opzich wel het beste om Chinees te eten omdat het daar vol zit met Chinezen.
    Als je lekker wilt eten, zou je Koreaans kunnen eten in de Parnell Street, tegenover de Fibber Magees zit een tent die al 3 keer een naamswijziging heeft gehad, maar de originele naam staat er nog groot op: Shakespears.
    Ook een bord met de naam Kim Chi.
    Daar heb je lekker eten en ook voor 9 euro een pitcher
    pi_79566874
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.
    Rauwe aardappelen met grote stukken paprika is voor mij geen Chinees.
    Ja in Nederland zit er ook veel Indonesisch doorheen en tuurlijk past men het aan, maar in Ierland is Chinees eten ronduit smerig.
    ik zit hier ook al 4 jaar non stop

en gelukkig heb ik nog nooit in de chinees gegeten waar jij gegeten hebt dan

Aardappel? Nog nooit in een chinees restaurant gezien hier

Behalve shredded dan, blokken aardappel krijg je niet bij een echte chinees

[ Bericht 3% gewijzigd door DrParanoid op 25-03-2010 13:13:48 ]
      donderdag 25 maart 2010 @ 13:14:51 #292
    230109 Id_do_her
    Overal en nergens.
    pi_79567094
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 23:37 schreef laforest het volgende:

[..]

En het is Derry.
    Groen en oranje staan voor protestanten en katholieken en wit voor de vrede tussen die twee facties.

Ik ben ook in Ierland geweest
    With my pack on my back, down the road I will stray.
    pi_79567300
    The green pale in the flag symbolises the older majority Gaelic tradition of Ireland. Green had long been associated with Ireland as a nation, and with the revolutionary groups within it.

The orange represents the minority who were supporters of William of Orange. He, of the House of Orange and originally the Stadtholder of the Netherlands, had defeated King James II and his predominantly Irish Catholic army at the Battle of the Boyne in 1690.

His title came from the Principality of Orange in the south of France that had been a Protestant bastion from the 1500s. It was included in the Irish flag in an attempt to reconcile the Orange Order in Ireland with the Irish independence movement.

The white in the centre signifies a lasting truce between the two cultures and a living together in peace. The flag, as a whole, is intended to symbolise the inclusion and hoped-for union of the people of different traditions on the island of Ireland, which is expressed in the Constitution as the entitlement of every person born in Ireland to be part of the independent Irish nation, regardless of ethnic origin, religion or political conviction.
      donderdag 25 maart 2010 @ 13:22:41 #294
    230109 Id_do_her
    Overal en nergens.
    pi_79567407
    There are a few reason why Green is associated with Catholics in Ireland - Coming from the long struggle for independence. Around the time of the American Revolution, there was anxiety in the ruling classes of Europe; fearing that the ideas of liberty and so on would spread to their own population and spark some kind of revolt. This was very true in Ireland - where resentment to British rule was very strong. Green had always been associated with Ireland as a nation, and with the revolutionary groups within it. For a while around 1776, the wearing of the colour green was actually barred by the authorities, giving rise to the song of the same name.

The orange colour is associated with the Protestants in Ulster and that derived from William III (of the House of Orange and originally the Stadtholder of the Netherlands) who defeated the Irish Catholics at the Battle of the Boyne somewhere in the late 1600s. It was included in the Irish flag in an attempt to reconcile the Protestants with the Irish independence movement.
    pi_79567450
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Groen en oranje staan voor protestanten en katholieken en wit voor de vrede tussen die twee facties.

Ik ben ook in Ierland geweest
    Dan is het nog altijd groen voor katholieken en oranje voor protestanten.
    pi_79567477
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:22 schreef Id_do_her het volgende:
    There are a few reason why Green is associated with Catholics in Ireland - Coming from the long struggle for independence. Around the time of the American Revolution, there was anxiety in the ruling classes of Europe; fearing that the ideas of liberty and so on would spread to their own population and spark some kind of revolt. This was very true in Ireland - where resentment to British rule was very strong. Green had always been associated with Ireland as a nation, and with the revolutionary groups within it. For a while around 1776, the wearing of the colour green was actually barred by the authorities, giving rise to the song of the same name.

The orange colour is associated with the Protestants in Ulster and that derived from William III (of the House of Orange and originally the Stadtholder of the Netherlands) who defeated the Irish Catholics at the Battle of the Boyne somewhere in the late 1600s. It was included in the Irish flag in an attempt to reconcile the Protestants with the Irish independence movement.
    Idd, zei ook niet dat je ongelijk had
      donderdag 25 maart 2010 @ 14:01:49 #297
    230109 Id_do_her
    Overal en nergens.
    pi_79569234
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Idd, zei ook niet dat je ongelijk had
    Nee weet ik alleen deed ik het voor de volledigheid.
    pi_79569286
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nee weet ik alleen deed ik het voor de volledigheid.
    pi_79586616
    Zijn hier ook mensen die in Cork (city) wonen ?

Zit hier nu sinds 2 maanden in Copley street ( 5 minuten lopen van Patrickstreet )

Moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Leven is veel relaxter hier en de mensen zijn gewoon stukken anders dan Nederlanders. In de positieve zin van het woord.

Werk tijdelijk bij een Farmaceutisch bedrijf in Carrigtwohill.
    pi_79599370
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef murphyjenkins het volgende:
    Zijn hier ook mensen die in Cork (city) wonen ?

Zit hier nu sinds 2 maanden in Copley street ( 5 minuten lopen van Patrickstreet )

Moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Leven is veel relaxter hier en de mensen zijn gewoon stukken anders dan Nederlanders. In de positieve zin van het woord.

Werk tijdelijk bij een Farmaceutisch bedrijf in Carrigtwohill.
    Nope.
    Maar ik hoop voor je dat je het deze zomer drooghoudt, Cork heeft de laatste jaren wel last van overstromingen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')