ja vooral de vrouwenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:27 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Haha, zeker. Ieren kunnen sowieso slecht tegen drank vind ik..
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef =HellFire= het volgende:
Haha ja. Ik blijf het zeggen: Nederland mag dan wel Rokjesdag hebben, Ierland heeft het 24/7. Ongeacht het weer.
Ja zelfs in de winter zijn ze schaars gekleed hier, big timequote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef =HellFire= het volgende:
Haha ja. Ik blijf het zeggen: Nederland mag dan wel Rokjesdag hebben, Ierland heeft het 24/7. Ongeacht het weer.
Ik snap wat je bedoelt, mijn organen hebben elke dienst geweigerd gisteren.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:48 schreef Individual het volgende:
Ben net weer terug en heb een week nodig om bij te komen. Veel alcohol en weinig eten. Veel verhalen!
Oh and don't mention the "P" word!
Oh okee.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:19 schreef Individual het volgende:
P-word: Inside joke, vergeet het.
5 euro voor een pint, hoeveel denk je dat je in Nederland betaald voor een halve liter?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:19 schreef Individual het volgende:
Paddy's day in stijl gevierd: bloed en whiskey vloeide (gelukkig van de een wat meer dan de ander) en we zijn geeindigd ergens op straat buiten een club waar we niet de enige waren met een fles Paddy's.
Wat is Dublin duur zeg! In sommige clubs/pubs betaalde ik 12 euro voor een glas whiskey/coke en 5 euro voor een pint.
Je hebt gelijk. Het komt ook door de zwakke pond hoewel 12 euro voor een whiskey/coke nog steeds duur is al zou het 1/2 zou zijn. Thuis kost een pint tussen de £2 en £4 (£1 = 1.10 euro)quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:06 schreef Bob-B het volgende:
[..]
5 euro voor een pint, hoeveel denk je dat je in Nederland betaald voor een halve liter?
Blood & Whiskey nog gezien?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:19 schreef Individual het volgende:
Paddy's day in stijl gevierd: bloed en whiskey vloeide (gelukkig van de een wat meer dan de ander) en we zijn geeindigd ergens op straat buiten een club waar we niet de enige waren met een fles Paddy's.
Wat is Dublin duur zeg! In sommige clubs/pubs betaalde ik 12 euro voor een glas whiskey/coke en 5 euro voor een pint.
Wist niet dat ze ergens speelde. We zijn eigenlijk erg onvoorbereid gegaan, maar toch een epic feest geworden. Tja je moet roeien met de riemen die je hebt he?quote:
Hmm 5 euro valt mee, ik betaal vaak wel 6 euro voor een pint, vooral na middennacht. 5 euro hier is redelijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:19 schreef Individual het volgende:
Hehehehe Dublin is wel duur, maar ja een hoop van ons verdienen ook een hoop.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:06 schreef Bob-B het volgende:
[..]
5 euro voor een pint, hoeveel denk je dat je in Nederland betaald voor een halve liter?
Engelse vrouwen in Ierlandquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:14 schreef Bob-B het volgende:
Die engelse vrouwen die we ontmoet hebben maakte het ook niet goedkoper
Wist ik veel, ik zag gewoon de mooiste vrouwen in de kroegquote:Op zondag 21 maart 2010 00:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Engelse vrouwen in Ierland
Mjaaa dan heb je zoveel keuze en eindig je met Engelse chicks?
Nu heb ik zelf nog nooit echt carnaval gevierd, maar van wat ik gezien heb wel ja! En bloemencorso, alleen dan zonder de bloemen.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk! Bedankt voor dit 'inside' glimpje van de feest-activiteiten!
Het lijkt best wel op carnaval; klopt dat?
Er waren er velen! Ik had alleen groene make up.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:30 schreef Individual het volgende:
Heel groen idd, maar 1/3 van de Ierse vlag is oranje ter ere van King Billy die wij beter kennen als Willem van Oranje.
Na een paar biertjes hebben wij ook 1/3 van de Republic geclaimd waartegen zij zich verdedigde door te zeggen dat het groen-wit-GOUD was en niets met oranje te maken heeft.![]()
We hebben de claim maar opgezegd om we het zielig vonden dat een derde van hun eiland al kwijt waren aan de Britse aggressors. Oh, en natuurlijk Londonderry blijft een zeer punt. All in good spirits!
Wie zegt dat drinken en leren niet samengaan?![]()
Ik was trouwens helemaal in groen en was niet de enige!
Ahh dan weet ik ongeveer wel waar je woont.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:46 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Hallo mensen!
Ik woon momenteel in het centrum van Dublin en bij ons in de buurt zit een straat vol met chinese restaurants en winkeltjes en weet ik het wat.. Zou er iemand weten welk Chinees restaurant in Dublin echt onwijs lekker is? Want ik wil graag chinees eten, maar ik zou niet weten waar, te veel keuze!
xxx
(Oja, en voor degenen die nog foto's van afgelopen Saint Patrick's Day Parade willen zien, ik ben er heen geweest met mijn vriend RPG en het was echt onwijs leuk! Hier de foto's: http://speedwork.nl/nl/ie(...)/saint-patricks-dag/ )
De vlag staat voor vrede tussen Oranje en Groen. Officeel heeft het geen betekenis qua kleuren, maar volgens mij is dat de uitleg.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:30 schreef Individual het volgende:
Heel groen idd, maar 1/3 van de Ierse vlag is oranje ter ere van King Billy die wij beter kennen als Willem van Oranje.
Na een paar biertjes hebben wij ook 1/3 van de Republic geclaimd waartegen zij zich verdedigde door te zeggen dat het groen-wit-GOUD was en niets met oranje te maken heeft.![]()
We hebben de claim maar opgezegd om we het zielig vonden dat een derde van hun eiland al kwijt waren aan de Britse aggressors. Oh, en natuurlijk Londonderry blijft een zeer punt. All in good spirits!
Wie zegt dat drinken en leren niet samengaan?![]()
Ik was trouwens helemaal in groen en was niet de enige!
Ik vind de chinees in NL ook best lekker maar in Zuid Afrika ben ik al gewend dat chinees eten in NL niet het echte chinees eten isquote:Op zondag 21 maart 2010 23:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Ahh dan weet ik ongeveer wel waar je woont.
Het spijt me je dit te moeten melden maar alle Chinezen in Dublin zijn slecht en zeker anders dan Nederland.
Ik eet er nooi omdat het gewoon geen Chinees eten is.![]()
Ik kan je wel een paar goede restaurants vertellen waar ik regelmatig uit eten ga.
Officieel niet, maarquote:Op zondag 21 maart 2010 23:37 schreef laforest het volgende:
[..]
De vlag staat voor vrede tussen Oranje en Groen. Officeel heeft het geen betekenis qua kleuren, maar volgens mij is dat de uitleg.
En het is Derry.![]()
![]()
Het Derry verhaal is interessant. Ongeveer een maand geleden was ik er nog. Ik heb ze zelfs nog aangeboden om als compromis er Amsterdamderry van te maken.quote:Green represents the Irish nationalist tradition of Ireland and the orange represents the Orange tradition in Ireland, with white representing peace between them. The white in the centre would thus signify a lasting truce between the 'Green' and the 'Orange'.
Ja is dat zo? Wat jammer zeg. Al had ik wel al verwacht dat het anders zou smaken dan in Nederland hoor, want wat RPG ook al zei, in Zuid Afrika smaakte chinees eten ook heel anders.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Het spijt me je dit te moeten melden maar alle Chinezen in Dublin zijn slecht en zeker anders dan Nederland.
Ik kan je wel een paar goede restaurants vertellen waar ik regelmatig uit eten ga.
Kom op man, Sichuan House (Parnell St) is werkelijkquote:Op zondag 21 maart 2010 23:34 schreef laforest het volgende:
Tips:quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:00 schreef veuvje het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga van de zomer helemaal alleen 2 weken van oost naar west en weer terug trekken in Ierland, heb er echt super veel zin in.![]()
Vanaf het moment dat ik weet dat Ierland bestaat en de muziek hoor, het bier drink etc wil ik er super graag gaan wonen, maar me moeder had zo iets ga er eerst eens op vakantie.![]()
Nou deze zomer is het dan eindelijk zo ver....ik kan echt niet wachten![]()
Hebben jullie als Ierland kenners nog tip voor mij wat betreft vervoer of hostels?
Ik heb jullie verhalen even gelezen en begrijp dat het op dit moment moeilijk is om werk te vinden, maar naar mijn idee hebben jullie als je werk gevonden hebt wel aardig snel een woning klopt dat?
Alvast bedankt voor alle tips en adviezen!!
Werk vinden is hier makkelijker dan in NL denk ik. Vooral omdat er nog steeds erg veel nederlands sprekende mensen gezocht worden. Mocht je dus uiteindelijk werk willen moet je me maar een PM sturen dan kan ik kijken of ik misschien iets voor je kan betekenen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:00 schreef veuvje het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga van de zomer helemaal alleen 2 weken van oost naar west en weer terug trekken in Ierland, heb er echt super veel zin in.![]()
Vanaf het moment dat ik weet dat Ierland bestaat en de muziek hoor, het bier drink etc wil ik er super graag gaan wonen, maar me moeder had zo iets ga er eerst eens op vakantie.![]()
Nou deze zomer is het dan eindelijk zo ver....ik kan echt niet wachten![]()
Hebben jullie als Ierland kenners nog tip voor mij wat betreft vervoer of hostels?
Ik heb jullie verhalen even gelezen en begrijp dat het op dit moment moeilijk is om werk te vinden, maar naar mijn idee hebben jullie als je werk gevonden hebt wel aardig snel een woning klopt dat?
Alvast bedankt voor alle tips en adviezen!!
Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 02:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Kom op man, Sichuan House (Parnell St) is werkelijken beter dan de Babi Pangang die je in Nederland bij de Indo-Chinees krijgt.
Ik ken mensen die in San Francisco gewoond hebben (waar volgens sommigen nog beter Chinees te krijgen is dan in China, hello Chinatown) die Sichuan House goed vinden dus dat zit wel goed. Ik heb er gisteravond ook nog zitten smullen.
Wat een onzin over die Chineesquote:Op zondag 21 maart 2010 23:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Wat een onzin over die Chinees
Het is juist wel echt chinees eten hier, helemaal als je het chinese menu erbij pakt, 90% van wat op de menu kaart staat in NL is Nedernees, en zijn niet bestaande of zwaar aangepaste gerechten gebasseerd op chinees eten.
Parnell Street is opzich wel het beste om Chinees te eten omdat het daar vol zit met Chinezen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
[..]
Ah, zal morgen eens langs lopen om te kijken welke het precies is! (Er zitten er onwijs veel in die straat he?!) Dan gaan we die van het weekend eens uit testen!
Heel erg bedankt!!!
ik zit hier ook al 4 jaar non stopquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik woon hier nu al bijna 4 jaar nonstop in Ierland en ben het niet met je eens.
Rauwe aardappelen met grote stukken paprika is voor mij geen Chinees.
Ja in Nederland zit er ook veel Indonesisch doorheen en tuurlijk past men het aan, maar in Ierland is Chinees eten ronduit smerig.
Groen en oranje staan voor protestanten en katholieken en wit voor de vrede tussen die twee facties.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:37 schreef laforest het volgende:
[..]
De vlag staat voor vrede tussen Oranje en Groen. Officeel heeft het geen betekenis qua kleuren, maar volgens mij is dat de uitleg.
En het is Derry.![]()
![]()
Dan is het nog altijd groen voor katholieken en oranje voor protestanten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Groen en oranje staan voor protestanten en katholieken en wit voor de vrede tussen die twee facties.
Ik ben ook in Ierland geweest
Idd, zei ook niet dat je ongelijk hadquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:22 schreef Id_do_her het volgende:
There are a few reason why Green is associated with Catholics in Ireland - Coming from the long struggle for independence. Around the time of the American Revolution, there was anxiety in the ruling classes of Europe; fearing that the ideas of liberty and so on would spread to their own population and spark some kind of revolt. This was very true in Ireland - where resentment to British rule was very strong. Green had always been associated with Ireland as a nation, and with the revolutionary groups within it. For a while around 1776, the wearing of the colour green was actually barred by the authorities, giving rise to the song of the same name.
The orange colour is associated with the Protestants in Ulster and that derived from William III (of the House of Orange and originally the Stadtholder of the Netherlands) who defeated the Irish Catholics at the Battle of the Boyne somewhere in the late 1600s. It was included in the Irish flag in an attempt to reconcile the Protestants with the Irish independence movement.
Nee weet ikquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Idd, zei ook niet dat je ongelijk had
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee weet ikalleen deed ik het voor de volledigheid.
Nope.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef murphyjenkins het volgende:
Zijn hier ook mensen die in Cork (city) wonen ?
Zit hier nu sinds 2 maanden in Copley street ( 5 minuten lopen van Patrickstreet )
Moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Leven is veel relaxter hier en de mensen zijn gewoon stukken anders dan Nederlanders. In de positieve zin van het woord.
Werk tijdelijk bij een Farmaceutisch bedrijf in Carrigtwohill.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |