abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:20:29 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79508249
Mijn laatste post in het vorige topic: Urban fotografie, locaties

Aangezien FOK!ers niet de enigen zijn die rondzoeken op FOK!: zet lokatie-informatie van nieuwe objecten niet in je post. Er wordt enorm veel vernield door wanna-be urbexers. Alleen als het gaat over bekende lokaties, die overal op het web te vinden zijn kun je 'veilig' met naam en lokatiegegevens posten.

En onthoudt: in principe bevind je je bij het urbexen op privé terrein, en meestal niet legaal. Gedraag je dus als gast, en sloop niets (ook geen kleine raampjes in deuren om toch binnen te kunnen komen).

http://www.digitalfotografie.nl/artikel/26/Urbanfotografie.html

[ Bericht 12% gewijzigd door RonaldV op 23-03-2010 21:58:34 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79508539
tvptje,
en een vraagje:

heeft iemand nog tips voor het fotograferen van een model op een urbex locatie?
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:29:04 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79508717
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef tubacloud het volgende:
tvptje,
en een vraagje:

heeft iemand nog tips voor het fotograferen van een model op een urbex locatie?
Anders dan de normale tips als je een model fotografeert? Wat ben je van plan? Wil je echt naar binnen? Of is het voldoende om op het erf te fotograferen? Heb je een idee wat je gaat doen of zeggen als de politie of iemand anders komt (ik zag dat er vlakbij twee boerderijen staan)? Weet je model dat je iets doet wat niet hoort/mag?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79509022
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Anders dan de normale tips als je een model fotografeert? Wat ben je van plan? Wil je echt naar binnen? Of is het voldoende om op het erf te fotograferen? Heb je een idee wat je gaat doen of zeggen als de politie of iemand anders komt (ik zag dat er vlakbij twee boerderijen staan)? Weet je model dat je iets doet wat niet hoort/mag?
anders dan normale tips zegmaar, dus een beetje in de zin van: hoe kan je het urban thema er het beste uit laten komen etc.

ben van plan om het model dus te fotograferen op die locatie die ik net aangaf (ondertussen al weggehaald ), om een beetje een oude sfeer te creëren, licht dat door een oud raam naar binnen valt, waar zij dan bij voorbeeld bij zit.

model weet ondertussen dat het eigenlijk niet mag, maar ze wil het toch doen (gelukkig).

even een vraagje over politie e.d.: kunnen ze er een heel groot probleem van maken? en wat is de maximale sanctie die er gesteld kan worden?
daar ben ik namelijk niet heel erg mee bekend, dus dat zou nog een eventueel obstakel kunnen zijn.

alvast bedankt!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:36:56 #5
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79509090
tvp
pi_79509095
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Mijn laatste post in het vorige topic: Urban fotografie, locaties

Aangezien FOK!ers niet de enigen zijn die rondzoeken op FOK!: zet lokatie-informatie van nieuwe objecten niet in je post. Er wordt enorm veel vernield door wanna-be urbexers. Alleen als het gaat over bekende lokaties, die overal op het web te vinden zijn kun je 'veilig' met naam en lokatiegegevens posten.

En onthoudt: in principe bevind je je bij het urbexen op privé terrein, en meestal niet legaal. Gedraag je dus als gast, en sloop niets (ook geen kleine raampjes in deuren om toch binnen te kunnen komen).
dat is zo jammer...van die sukkels die her verpesten voor anderen die wel respectvol met een locatie omgaan.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_79509382
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:36 schreef TomR het volgende:
tvp
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:46:17 #8
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79509590
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:35 schreef tubacloud het volgende:

[..]

anders dan normale tips zegmaar, dus een beetje in de zin van: hoe kan je het urban thema er het beste uit laten komen etc.

ben van plan om het model dus te fotograferen op die locatie die ik net aangaf (ondertussen al weggehaald ), om een beetje een oude sfeer te creëren, licht dat door een oud raam naar binnen valt, waar zij dan bij voorbeeld bij zit.
Over het algemeen lukt dat het best in een pand dat er al 'oud en verlaten' uit ziet. Ik zou dus zeker even een voorverkenning doen, zodat je zeker weet of de lokatie geschikt is, of dat je je plan misschien moet aanpassen. een open schuurdeur zou bijvoorbeeld een alternatief kunnen zijn.
quote:
model weet ondertussen dat het eigenlijk niet mag, maar ze wil het toch doen (gelukkig).

even een vraagje over politie e.d.: kunnen ze er een heel groot probleem van maken? en wat is de maximale sanctie die er gesteld kan worden?
daar ben ik namelijk niet heel erg mee bekend, dus dat zou nog een eventueel obstakel kunnen zijn.

alvast bedankt!
Natuurlijk kan de politie er moeilijk over doen. De sanctie is denk ik afhankelijk van een eventuele aangifte. In het beste geval kom je alleen op een plek waar je niet hoort te zijn, en dan wordt je met een waarschuwing door de politie gesommeerd te vertrekken. In het slechtste geval wordt er aangifte gedaan van inbraak, met alle gevolgen die daar bij horen.

Ik ken de lokatie niet, maar als het al een bouwval is, is die laatste optie niet erg waarschijnlijk. Je zult dus zelf de risicos moeten afwegen.
- Privacy Matters
pi_79509696
Ook eventjes een TVPtje hier.
Ik weet wel enkele leuke locaties in België, maar die vind je ook terug op urbex/urban websites
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:53:30 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79509983
Oh, wat wel handig is om te weten: als het hek open staat, en de deur staat open, dan is het al geen inbraak meer. Een terrein waar het hek open staat, zelfs privé terrein, mag je gewoon betreden (tenzij er een duidelijk zichtbaar Art 461 bordje hangt). Het is dan aan de eigenaar of de politie om te eisen dat je weer vertrekt. En bij een pand dat gewoon open is gelden eigenlijk dezelfde regels.

Wat je vooral niet moet doen is problemen maken. Blijf beleefd, neem legitimatie mee, en leg vooral uit dat je niets anders kwam doen dan fotograferen, en je verder geen kwaad in de zin had. De weinige keren dat ik met de lokale politie geconfronteerd werd heeft dat enorm geholpen, het ergste dat mij is overkomen is dat ik mijn naam en adres moest opgeven.

Linkje:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=12332&view=next&sid=3e8f56a50b60a75b6e42064b306cc6dd
- Privacy Matters
pi_79510438
tvp met oudje

dinsdag 23 maart 2010 @ 22:02:21 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_79510443
Lichtelijk offtopic: het feit dat er zo'n art461-bordje hangt wil nog niet zeggen dat 't écht verboden te betreden is . En als het dat wel zo is voegt zo'n bordje niks toe.
Huilen dan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:09:30 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79510757
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef Isdatzo het volgende:
Lichtelijk offtopic: het feit dat er zo'n art461-bordje hangt wil nog niet zeggen dat 't écht verboden te betreden is . En als het dat wel zo is voegt zo'n bordje niks toe.
Nog verder off-topic: Als ik van 6 verschillende politie-mensen te horen krijg dat ik duidelijk zichtbare art461 bordjes moet plaatsen omdat ze anders geen loslopend tuig uit de gezamelijke parkeergarage kunnen halen, dan denk ik dat dat bordje wel degelijk zin heeft.

Het bordje betekent wel letterlijk wat er staat: Verboden voor onbevoegden. Of jij wel of niet onbevoegd bent is natuurlijk ter discussie.
- Privacy Matters
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:15:44 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_79511074
Zodra het duidelijk een besloten erf is hoef je er al geen art461-bordje meer neer te hangen (mág wel natuurlijk, ter verduidelijking). Die gezamelijke garage is blijkbaar geen besloten erf en dan moet je idd kenbaar maken dat het verboden terrein is.
Huilen dan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:20:17 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79511312
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
Zodra het duidelijk een besloten erf is hoef je er al geen art461-bordje meer neer te hangen (mág wel natuurlijk, ter verduidelijking). Die gezamelijke garage is blijkbaar geen besloten erf en dan moet je idd kenbaar maken dat het verboden terrein is.
Er zit een industriële roldeur op. Toch moeten die bordjes er op. Een afgesloten hek is dus niet gelijk aan een 461 bord, helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu weer on topic
- Privacy Matters
pi_79511530
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Er zit een industriële roldeur op. Toch moeten die bordjes er op. Een afgesloten hek is dus niet gelijk aan een 461 bord, helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu weer on topic
Nog 1 461 dan..

Ook een oudje .. Binnenkort hopelijk wat nieuws
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:40:12 #17
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79517340
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nog verder off-topic: Als ik van 6 verschillende politie-mensen te horen krijg dat ik duidelijk zichtbare art461 bordjes moet plaatsen omdat ze anders geen loslopend tuig uit de gezamelijke parkeergarage kunnen halen, dan denk ik dat dat bordje wel degelijk zin heeft.

Het bordje betekent wel letterlijk wat er staat: Verboden voor onbevoegden. Of jij wel of niet onbevoegd bent is natuurlijk ter discussie.
klopt precies wat je verteld Tis bizar, maar het is echt zo... Laatst nog geleerd in de opleiding
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_79521197
Alvast maar een TVP-tje.

En voor Tubacloud. Modelfotografie op zulke lokaties heeft absoluut iets. Afgelopen weekend voor het eerst gedaan in een wat besloten lokatie en vorig jaar al een keer bij het Landschaftspark Duisburg Nord.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:42:06 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_79548422
tvp
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_79551734
volgens mij is de bekeuring 60 euri als je jezelf op een terrein bevind waar je niet thuishoort
Maar dan moet het goed afgesloten zijn, en zoals boven al beschreven niks breken of forceren en vooral niet wegrennen . Wat altijd helpt is vertellen wat je doet en waarom . Vaak kom je ervan af met een waarschuwing .

Inbreken is het trouwens pas als je in hebt gebroken .

2x politie gehad en no problem , maar nooit te bijdehand doen
pi_79558920
Ah, ok, thanks allemaal! :d
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:12:01 #22
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79565094
behalve op millitair terrein, dan ben je hoe dan ook de lul & mag je betalen
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:58:52 #23
132787 fFarl
What rabbit?
pi_79578324
Ah! hobbymatige tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:44:25 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79587778
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef TomR het volgende:
behalve op millitair terrein, dan ben je hoe dan ook de lul & mag je betalen
Je bedoelt kazernes, neem ik aan? Want veruit de meeste oefengebieden mag je gewoon betreden.
- Privacy Matters
pi_79592805
Gelukkig niet gepakt toen ik op het jesserunkamp in soest mijn fotokes pakte

Maar inderdaad millitair terrein en gepakt worden , is even niet thuis slapen
pi_79647611
Eventjes kort, ik wil een aantal van mijn foto's van vorige week nog met jullie delen, maar ik weet zo goed niet wat ik allemaal aan het doen ben met het fotobewerken. IK hoef geen uitgebreide tips hier, dat bevuilt het topic alleen maar, maar is er ergens online een goede tutorial te vinden betreft het fotobewerken ?
pi_79647695
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:23 schreef Meike26 het volgende:
Eventjes kort, ik wil een aantal van mijn foto's van vorige week nog met jullie delen, maar ik weet zo goed niet wat ik allemaal aan het doen ben met het fotobewerken. IK hoef geen uitgebreide tips hier, dat bevuilt het topic alleen maar, maar is er ergens online een goede tutorial te vinden betreft het fotobewerken ?
Dat hangt er echt precies vanaf wat je wilt eigenlijk. Als je CS3 van PS hebt kun je met afbeelding -> aanpassingen & dan daar wat opties uitproberen een heel eind komen
pi_79647865
Ik heb CS2 ! Maar ik denk dat ik er meer aan heb dat ik weet wat ik moet doen qua effecten, saturation, helderheid, contrasten enz. enz. enz. ! IK heb al aardig zitten knutselen met foto's, maar ze worden er imo nog niet beter op.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:55:54 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79648469
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:32 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb CS2 ! Maar ik denk dat ik er meer aan heb dat ik weet wat ik moet doen qua effecten, saturation, helderheid, contrasten enz. enz. enz. ! IK heb al aardig zitten knutselen met foto's, maar ze worden er imo nog niet beter op.
Probeer eens een foto zo te maken dat het beeld klopt met hoe je de kleuren in het echt ziet. Veel cameras verkleuren de foto, door hem bijvoorbeeld veel te blauw te tonen. Haal in dat geval het blauw weg.

Hoe weet je of een foto te blauw is? Als je vindt dat een foto er 'koud' uit ziet, dan is hij te blauw. Een foto die er te 'warm' uit ziet, is waarschijnlijk voorzien van te veel rood.

En je mag natuurlijk gewoon een foto hier posten, zodat we je hints en tips kunnen geven.
- Privacy Matters
pi_79648901
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:32 schreef Meike26 het volgende:
De mogelijkheden zijn oneindig, en het verschilt natuurlijk per foto wat er gedaan moet worden. We kunnen dus moeilijk een vast 'recept' geven van dingen die je kunt doen; je zult toch zelf moeten kijken wat er met een foto 'mis' is of wat je wilt verbeteren.

Een paar dingen die ikzelf zeer veel doe zijn in ieder geval de witbalans verbeteren (in het geval van een RAW m.b.v. Adobe Camera Raw, en anders m.b.v. Levels in Photoshop), het contrast verbeteren (meestal met levels en/of curves) en als het nodig is verscherpen (meestal met een high pass filter of unsharp mask).

Overigens hoort je vraag niet echt in dit topic thuis, maar ik kan zo snel ook even geen topic over Photoshop/fotobewerking vinden.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:24:32 #31
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79649231
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Overigens hoort je vraag niet echt in dit topic thuis, maar ik kan zo snel ook even geen topic over Photoshop/fotobewerking vinden.
Er mag er gewoon één geopend worden hoor!
- Privacy Matters
pi_79649911
quote:
En je mag natuurlijk gewoon een foto hier posten, zodat we je hints en tips kunnen geven
Goed idee !

Hier 3 foto's waarvan ik denk dat ze (zo goed als) klaar zijn + de bewerkingen die ik heb uitgevoerd :

Bewerking: ruis verwijdering, schaduw voorgrond, verzadiging oranje-tinten op achtergrond

Bewerking: Saturation verhoogd met 12%, Helderheid verlaagd

Bewerking: Verzadiging rood verhoogd met ca 20% minus de laag op 60% dekking, Helderheid verlaagd/donkerder.
pi_79650216
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik vond het, aangezien ik toch bezig ben met urban-locaties, een beetje onzin om voor dit simpele vraagje (ik vroeg uitsluitend om een goede link of tutorial voor fotobewerking) een geheel nieuw topic te openen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:19:19 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79652784
Het kan aan mij liggen, maar wat is er mis mee? Ik zie het niet?

"Urban" in dit topic moet je trouwens vooral lezen als "urbex". Dat sluit Urban niet op voorhand uit, maar anders zie ik dit topic veranderen in een Grafitti-topic, en daar was het nou eigenlijk niet voor bedoeld.
- Privacy Matters
pi_79656813
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Er mag er gewoon één geopend worden hoor!
Kan me herinneren dat er al zo'n topic bestond, maar die zal wel ver weggezakt zijn onderhand... Ik kon 'm even niet vinden in ieder geval, maar goed, maakt ook niet uit verder.
pi_79663682
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:19 schreef RonaldV het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat is er mis mee? Ik zie het niet?

"Urban" in dit topic moet je trouwens vooral lezen als "urbex". Dat sluit Urban niet op voorhand uit, maar anders zie ik dit topic veranderen in een Grafitti-topic, en daar was het nou eigenlijk niet voor bedoeld.
I see ! Ik zal er rekening mee houden ! Maar leuk is het daar wel
  maandag 29 maart 2010 @ 11:50:09 #37
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79700771
Na een tip van een mede-fotograaf gisteren een snelle urbex-raid uitgevoerd in Duitsland. In 1977 werd het rijden met stoomtreinen op lijn-en vrachtdiensten in Duitsland definitief gestaakt. Op de plek waar deze treinen werden onderhouden staat naast wat bijgebouwen nog steeds een bijna halfronde locomotiefloods, alleen ontbreken (helaas) de draaischijf en de sporen. Het terrein is na ruim 30 jaar bijna helemaal overgroeid en voor een groot deel staat het onder water. De gebouwen staan letterlijk op instorten, er staat een bord dat daarvoor waarschuwt, en je kunt het ook aan de gebouwen zien: een deel is al ingestort. Het is daarom niet toegestaan om op het terrein te komen, maar er is geen hek, en zoals je aan de grafitti kunt zien komt de lokale jeugd er nog regelmatig. Dit object ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen op de bekendste urbex-sites.

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

En omdat ik de medefotograaf ook nog even netjes de kans wil geven om er te schieten noem ik niet de plaats van het object. Mocht je toevallig weten waar het is, hou het dan netjes voor je, het halve internet leest mee. En voor iedereen: als je op google maps hebt uitgevonden waar het is, hou er dan rekening mee dat de omgeving zwaar aan het veranderen is. Vlak naast dit object wordt hard gewerkt aan een nieuwbouwcomplex. Als je dit object nog wilt schieten, is enige haast geboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 29-03-2010 13:33:06 (typo :@) ]
- Privacy Matters
pi_80059313
Ik ga morgen voor het eerst urbexen. Heb een schooltje hier om de hoek gevonden. Ding staat al jaren leeg, ramen eruit, struiken groeien op het plein enz. Vandaag ontdekt dat het hek openstaat, dus maar eens proberen, iedereen kan er vrij in en uit.
Ik zoek alleen fotografische tips hoe je de fotos zo aantrekkelijk mogelijk maakt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 april 2010 @ 21:05:28 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80059600
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:50 schreef RonaldV het volgende:
Na een tip van een mede-fotograaf gisteren een snelle urbex-raid uitgevoerd in Duitsland. In 1977 werd het rijden met stoomtreinen op lijn-en vrachtdiensten in Duitsland definitief gestaakt. Op de plek waar deze treinen werden onderhouden staat naast wat bijgebouwen nog steeds een bijna halfronde locomotiefloods, alleen ontbreken (helaas) de draaischijf en de sporen. Het terrein is na ruim 30 jaar bijna helemaal overgroeid en voor een groot deel staat het onder water. De gebouwen staan letterlijk op instorten, er staat een bord dat daarvoor waarschuwt, en je kunt het ook aan de gebouwen zien: een deel is al ingestort. Het is daarom niet toegestaan om op het terrein te komen, maar er is geen hek, en zoals je aan de grafitti kunt zien komt de lokale jeugd er nog regelmatig. Dit object ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen op de bekendste urbex-sites.

[1]
[ afbeelding ]

[2]
[ afbeelding ]

[3]
[ afbeelding ]

[4]
[ afbeelding ]

[5]
[ afbeelding ]

[6]
[ afbeelding ]

[7]
[ afbeelding ]

[8]
[ afbeelding ]

En omdat ik de medefotograaf ook nog even netjes de kans wil geven om er te schieten noem ik niet de plaats van het object. Mocht je toevallig weten waar het is, hou het dan netjes voor je, het halve internet leest mee. En voor iedereen: als je op google maps hebt uitgevonden waar het is, hou er dan rekening mee dat de omgeving zwaar aan het veranderen is. Vlak naast dit object wordt hard gewerkt aan een nieuwbouwcomplex. Als je dit object nog wilt schieten, is enige haast geboden.
Waarom geen showcase?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:07:59 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80059739
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:00 schreef Osramp het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst urbexen. Heb een schooltje hier om de hoek gevonden. Ding staat al jaren leeg, ramen eruit, struiken groeien op het plein enz. Vandaag ontdekt dat het hek openstaat, dus maar eens proberen, iedereen kan er vrij in en uit.
Ik zoek alleen fotografische tips hoe je de fotos zo aantrekkelijk mogelijk maakt.
Het is vooral een kwestie van smaak. Sommige fotografen houden vooral van overzichtsfotos, andere juist weer van details, weer anderen van allebei. Sommigen houden van zware bewerkingen (HDR is vrij populair onder Urbexers), anderen houden van nauwelijks bewerkte kleuren- of zwartwit-fotos. Verder gelden eigenlijk de standaard fotoregels voor een goeie compositie. Probeer een bepaalde sfeer te creëren. Schiet niet zo maar een kamer, maar loop hem eerst eens rond, en ga af en toe eens door de knieën voor een ander blikveld.

En de belangrijkste tip: laat alles zoals je het hebt aangetroffen, Ga niet met spullen sjouwen om een interessanter plaatje te maken.
- Privacy Matters
  woensdag 7 april 2010 @ 21:10:52 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80059908
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom geen showcase?
Omdat ik niet eens een testcase wil maken. Ik wil gewoon plaatjes schieten, en die laten zien als ik daar zin in heb. Als je ze leuk vindt, mooi, zo niet, ook goed. Geldt niet speciaal voor deze serie, maar in het algemeen. Alleen als ik iets ECHT bijzonders heb gooi ik er wel een keer een testcase tegen aan.
- Privacy Matters
pi_80081959
Vanmorgen naar het schooltje geweest, binnen nu en 2 weken ligt het plat. Net vandaag is er een begin gemaakt met de sloop. Vanmiddag komt de asbestfirma erin en dan mag en kan er niemand meer in. Het lijkt erop dat ik de eerste en de laatste ben.
Hier wat voorbeelden, moet nog wat oppoetsen.

#1A

Ik heb wel gemerkt dat het zonder externe flitser geen doen is. Die had ik weliswaar bij me, maar 1 AA accutje besloot het leven te laten. Dus de rest (eerste 10 ging goed) met de interne flash moeten doen, niet fijn. Bij de algemene tips mag gerust het volgende erbij:
- extra accu's voor je equipment
- bouwhelm. Ik mocht namelijk niet binnen zonder helm, maar die kreeg ik te leen. Gelukkig heb ik zelf een helm, dus die gaat gewoon mee next time.

Ik hoor graag opbouwende kritiek. Dit is voor mij de eerste keer urbex. Binnenkort zal ik wel een showcase maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Osramp op 08-04-2010 17:16:39 ]
  donderdag 8 april 2010 @ 14:06:52 #43
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80082333
Ik denk dat je het voor een eerste keer helemaal niet zo slecht hebt gedaan, hoor! Zeker de tweede helft kijkt erg prettig weg.

Wat je extra tips betreft: Als ik waar dan ook ga fotograferen heb ik altijd van alles bij me, maar dat ligt bijna standaard in de auto. Een extra set droge kleren bijvoorbeeld, een flashlight en een paar oude handdoeken. Bouwhelmen doe ik niet aan, maar ik heb dan ook nooit te maken met bouw- en sloop-opzichters. Mocht je wat verder weg gaan kun je altijd nog overwegen om één of twee flesjes water en een kleine verbanddoos mee te nemen. Alweer: die liggen (zeker in de zomer) bijna standaard in mijn auto. Qua fotospullen: ik heb altijd een enorme hoeveelheid batterijen en accus mee, en ik denk dat dat voor zo'n beetje alle fotografen hier geldt. Geleerd door schade en schande, maar dat soort dingen wordt op een zeker moment zo'n standaardpakket in je backpack dat je ze niet eens meer noemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 08-04-2010 14:14:19 ]
- Privacy Matters
pi_80082550
Achteraf is het natuurlijk logisch dat je op alles voorbereid moet zijn. Hier was het alleen zo "makkelijk" dat deze lokatie zowat bij mij om de hoek ligt. Dan ga je geen rugzak vol spullen meesjouwen. Ik was ook nog eens met de fiets, dus dan pak je zo efficiënt mogelijk. Maar een extra setje AA had er best bijgekund.

Wel grappig dat je de tweede helft beter vindt. Zelf vind ik de eerste foto helemaal geweldig, ik vind dat die wel het gevoel van verval en aftakeling weergeeft.

Nog 2 foto's toegevoegd en 1 bijgesneden.
pi_80082986
Ik vind de foto van de gang echt heerlijk
pi_80085447
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:12 schreef Osramp het volgende:
Wel grappig dat je de tweede helft beter vindt. Zelf vind ik de eerste foto helemaal geweldig, ik vind dat die wel het gevoel van verval en aftakeling weergeeft.

Nog 2 foto's toegevoegd en 1 bijgesneden.
Ik vind juist de eerste helft prettiger.

Foto 1 vind ik overigens wel wat te donker, vooral aan beide zijkanten. Nummers 2, 3 en 4 vind ik wel prettig; niet verbluffend, maar met name #2 en 4 geven wel een goed beeld. De wasbak van #7 en de gang op #9 zijn ook tof, waarbij ik die laatste zelfs de beste uit de hele serie vind. De laatste drie foto's doen me dan weer niet zo gek veel.

Al met al wel een mooie serie in ieder geval. En begrijp ik het nou goed dat je er met toestemming naar binnen bent geweest?
pi_80089853
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:25 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik vind juist de eerste helft prettiger.

Foto 1 vind ik overigens wel wat te donker, vooral aan beide zijkanten. Nummers 2, 3 en 4 vind ik wel prettig; niet verbluffend, maar met name #2 en 4 geven wel een goed beeld. De wasbak van #7 en de gang op #9 zijn ook tof, waarbij ik die laatste zelfs de beste uit de hele serie vind. De laatste drie foto's doen me dan weer niet zo gek veel.

Al met al wel een mooie serie in ieder geval. En begrijp ik het nou goed dat je er met toestemming naar binnen bent geweest?
Van foto 1 heb ik een iets lichtere uitvoering erbij gezet (1A). Het origineel zit tussen 1 en 1A in. 1 is donkerder en 1A lichter. Hier had ik met de externe flitser meer kunnen bereiken, maar ja, HAD.
Wat foto 3 aangaat: wat had ik daar kunnen doen om hier wel iets aantrekkelijks van te maken, indien mogelijk? Dit is gewoon een klaslokaaltje met rechts voorin een wastafel. De rommel op de vloer was al bijeen geveegd (heb het niet uitgespreid hoor).

En ik had idd toestemming om te fotograferen. Er waren bouwvakkers bezig om de zaak voor te bereiden op de sloop. Ik moest wel toestemming vragen, en het was geen enkel probleem. Vonden het wel grappig en gaven me nog tips voor de veiligheid. Een deel van het gebouw is namelijk afgefikt en daar mocht ik niet komen. En tussen de troep lagen gebruikte spuiten en daar hadden ze me liever niet bij.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:21:02 #48
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_80094473
check. oude ziekehuis wordt hier nu gesloopt. toch maar eens langsgaan morgen
  donderdag 8 april 2010 @ 19:47:28 #49
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_80095617
*ergens* in een groeve in limburg die nog ff door de nazi's gebruikt is..

Maarja als er ooit ens een echte fotograaf is (in Maastricht) die niet claustrofobish is of bang is dat de boel inelkaar flikkert.. die mag me PM'en oid aangezien er in de groeves toch echt wel wat mooie fotos gebouwd kennen worden.

En nog een ergens anders

[ Bericht 11% gewijzigd door MaddoxX op 08-04-2010 19:52:30 ]
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_80105067
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:12 schreef Osramp het volgende:
Wat foto 3 aangaat: wat had ik daar kunnen doen om hier wel iets aantrekkelijks van te maken, indien mogelijk? Dit is gewoon een klaslokaaltje met rechts voorin een wastafel. De rommel op de vloer was al bijeen geveegd (heb het niet uitgespreid hoor).
Bij foto 3 kreeg ik een beetje het idee dat je niet zo goed kon kiezen tussen het op de foto zetten van de kamer of het raam. Misschien dat een groter deel van de kamer erop mooier zou zijn geweest, maar da's een beetje lastig te zeggen natuurlijk zonder er zelf te zijn geweest.
pi_80151995
Wat ik me afvroeg: Je zult met urbexen ook wel eens gespuis tegen het lijf lopen. Is het verstandig om daar iets voor mee te nemen, stevig 1-been statiefje of zoiets?
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:52:23 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80156515
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 08:08 schreef Osramp het volgende:
Wat ik me afvroeg: Je zult met urbexen ook wel eens gespuis tegen het lijf lopen. Is het verstandig om daar iets voor mee te nemen, stevig 1-been statiefje of zoiets?
Ik ben nog nooit gespuis tegen gekomen. Ik reken er ook niet op, maar mocht ik iemand tegen komen dan vertrouw ik op mijn eigen formaat en gedrag. Ik ben een zeer ontwapenend persoon.

Ik heb wel altijd een MagLite bij me, maar dat is meer om donkere plekken te kunnen bekijken.
- Privacy Matters
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:35:34 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_80167025
monopod is nog steeds een slagwapen
pi_80766624
Bijna vergeten dat ik hier nog eens geroepen had iets te plaatsen van een urbex shoot met een model. Bij deze:

dinsdag 1 maart 2011 @ 16:03:38 #55
332527 SweetLampie
Loving It Raw
pi_93493573
Niemand meer helaas die doet urbexen :P ?
They say that death kills you, but death doesn't kill you. Boredom and indiffeence kill you.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:32:05 #56
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93497842
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:03 schreef SweetLampie het volgende:
Jawel hoor, maar aangezien het afgelopen winter nou niet direct lekker weer was om op pad te gaan (sneeuw, vrieskou veel regen) ben ik vooral veel thuis geweest. Vanaf deze maand ga ik weer op pad, denk ik. :)
- Privacy Matters
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:32:53 #57
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_93497876
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:03 schreef SweetLampie het volgende:
ik wil het wel eens gaan doen, maar dan met iemand anders, omdat ik complete noob ben op dat gebied :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:43:23 #58
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93498305
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]

ik wil het wel eens gaan doen, maar dan met iemand anders, omdat ik complete noob ben op dat gebied :D
Ow, da's waar ook: jij en ik moeten nog samen op pad. :)
- Privacy Matters
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:05:38 #59
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_93514847
Ik wil het ook es gaan doen, maar niemand wilt met me mee. ;(
Kaleidoscopiklimax
pi_93518372
Gingen we in de zomer van 2010 geen urbex meet houden? :D
Doel lijkt me wel leuk om eens naartoe te gaan...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:47:26 #61
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93520680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:02 schreef trainfreak het volgende:
Gingen we in de zomer van 2010 geen urbex meet houden? :D
Doel lijkt me wel leuk om eens naartoe te gaan...
Ik kan me wel herinneren dat iemand zoiets voorstelde, maar urbex in een groep groter dan 4 is echt vragen om problemen, tenzij je Doel of iets vergelijkbaars uitkiest.
- Privacy Matters
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 3 maart 2011 @ 22:57:47 #62
95752 crew  Chell
Kluns
pi_93618562
Ik ben in oktober naar Miranda geweest en ben van plan om als het weer beter wordt zeker weer op pad te gaan! Miranda was mijn eerste 'echte' urbex (op een bliksembezoekje aan een leegstaand pand aan de rand van Antwerpen na), maar het heeft me wel direct in z'n greep gekregen.

Eentje van Miranda
pi_93734836
Nu de mijn kleinste de 4 maanden heeft bereikt kan ik langzaam weer eens aan urbexen gaan denken .
De weekenden zijn kort helaas, doordeweeks bijna geen tijd .

En dan nog even kijken of mijn buddy nog tijd heeft , is pas geswitcht van baan en is op zaterdag ook vaak onderweg
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:05:24 #64
337330 Chuckster
Kom dan... NU!
pi_93893921
Ik heb nog nooit aan urbex gedaan, maar heb hier altijd al een zwak voor gehad, dus als iemand bereid is een urbex-maagd mee te nemen op sleeptouw, dan houd ik me aanbevolen :Y
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:04:07 #65
3892 qless
....vraag maar....
pi_93895454
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:05 schreef Chuckster het volgende:
Ik heb nog nooit aan urbex gedaan, maar heb hier altijd al een zwak voor gehad, dus als iemand bereid is een urbex-maagd mee te nemen op sleeptouw, dan houd ik me aanbevolen :Y
Gaat Sarah Walker dan ook mee? ;)
5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:05:07 #66
3892 qless
....vraag maar....
pi_93895482
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:57 schreef Chell het volgende:
Ik ben in oktober naar Miranda geweest en ben van plan om als het weer beter wordt zeker weer op pad te gaan! Miranda was mijn eerste 'echte' urbex (op een bliksembezoekje aan een leegstaand pand aan de rand van Antwerpen na), maar het heeft me wel direct in z'n greep gekregen.

Eentje van Miranda
[ afbeelding ]

Miranda / Chateau Noisy heeft pas weer brand gehad... nu in de kamer met rode plafond en de blauwe plafonds bij de trap (die ook immidels bijna volledig gesloopt is :( )
pi_93895897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:05 schreef qless het volgende:

[..]

Miranda / Chateau Noisy heeft pas weer brand gehad... nu in de kamer met rode plafond en de blauwe plafonds bij de trap (die ook immidels bijna volledig gesloopt is :( )
Aaah wat ontzettend balen zeg. Is het nog wel echt de moeite om te gaan? ik wil namelijk nog een keertje terug :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:18 #68
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93897465
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Aaah wat ontzettend balen zeg. Is het nog wel echt de moeite om te gaan? ik wil namelijk nog een keertje terug :)
Misschien geeft die brand juist een extra effect...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:54:25 #69
3892 qless
....vraag maar....
pi_93899200
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Geen idee, ben er zelf daarna niet meer geweest...
pi_93917192
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:06 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Misschien geeft die brand juist een extra effect...
Het gebouw was mooi zoals het was. Ik heb zelf niets met zwartgeblakerde ruimtes waar je niet meer in kan rondstruinen op zoek naar spullen/details..
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:55:40 #71
337330 Chuckster
Kom dan... NU!
pi_93961106
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:04 schreef qless het volgende:

[..]

Gaat Sarah Walker dan ook mee? ;)
Ik ga m'n best doen voor je :')
pi_93961208
Ik wil binnenkort mogelijk nog een keer naar chateau noisy gaan of naar dadipark. Ik pak meestal rondom die plaatsen ook nog wat kleinere/minder bijzondere dingen mee.

Zijn er mensen die interesse hebben om mee te gaan? Ik woon zelf net naast Wageningen in een klein dorp, dus het makkelijkste is iemand die er in de buurt woont/op de route woont.
pi_93966337
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:57 schreef Puala het volgende:
Ik wil binnenkort mogelijk nog een keer naar chateau noisy gaan of naar dadipark. Ik pak meestal rondom die plaatsen ook nog wat kleinere/minder bijzondere dingen mee.

Zijn er mensen die interesse hebben om mee te gaan? Ik woon zelf net naast Wageningen in een klein dorp, dus het makkelijkste is iemand die er in de buurt woont/op de route woont.
Ja wow hoi! Woon alleen in Eindhoven (en ouders in Zutphen, dus Wageningen ligt daar dan wel weer tussenin :') ).
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 11 maart 2011 @ 18:40:49 #74
95752 crew  Chell
Kluns
pi_93967631
Ik heb wel zin Puala :Y
Tenminste Noisy hoef ik niet zo nodig nog eens heen, maar Dadipark lijkt me leuk. Ik woon alleen niet op de route (Den Haag), maar 'k heb wel een leaseauto ;)
pi_93969258
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:40 schreef Chell het volgende:
Ik heb wel zin Puala :Y
Tenminste Noisy hoef ik niet zo nodig nog eens heen, maar Dadipark lijkt me leuk. Ik woon alleen niet op de route (Den Haag), maar 'k heb wel een leaseauto ;)
Je hebt een PM :)
pi_93969367
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:07 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Ja wow hoi! Woon alleen in Eindhoven (en ouders in Zutphen, dus Wageningen ligt daar dan wel weer tussenin :') ).
Ik stuur je ook even een PM :)
pi_93980514
Dadipark lijkt me wel leuk!
Ik ben daar enkele jaren terug nog geweest, en ik vond het daar toen super!

Helaas woon ik niet echt op je route (Wetteren), maar voor mij is het niet zo ver (een 45 minuutjes rijden schat ik)
pi_93994926
Laatst in Eindhoven bij strijp een half gesloopte fabriekshal wat foto's geschoten, vind het erg gaaf.

Hall by J Coelen, on Flickr

Debris by J Coelen, on Flickr

Roof by J Coelen, on Flickr
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:45:17 #79
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_94000904
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_94024400
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:45 schreef MrMonkeyman het volgende:
[ link | afbeelding ]
Is dat dezelfde unit?
  zondag 13 maart 2011 @ 22:36:25 #81
337330 Chuckster
Kom dan... NU!
pi_94072857
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:57 schreef Puala het volgende:

Al aardig wat animo, ben ik nog op tijd of is de groep al groot genoeg nu? :)

Ik woon nabij Schiphol (vlakbij de Polderbaan) en kan naar Utrecht CS afreizen, mocht dat uitkomen :)
pi_94077182
Is iemand al eens wezen kijken in het oude fabrieksgebouw van Outdoor International in Groningen? (Friesestraatweg) Is vorig jaar brand geweest, maar het staat er nog steeds. Zo ja, is het de moeite waard?
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:01:11 #83
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94177308
niet urban maar wel mooi oud fabriekspand in Delft: http://www.lijmencultuur.nl/
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:14:39 #84
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_94184622
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:48 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Is dat dezelfde unit?
Wel zelfde terrein. Was echt een groot gebouw waar ik heb rondgelopen, maar hebben ze nu gesloopt.

Helaas want het was echt een groot en tof gebouw.

Edit: hier kun je goed zien hoe groot het was. Dit was de eerste verdieping

Op de begane grond was het nog groter en was er ook een gigantische ruimte die hartstikke donker was omdat er geen ramen meer waren. Tweede verdieping was wat kleiner maar wel tof omdat daar de muren weg waren geslagen.

[ Bericht 17% gewijzigd door MrMonkeyman op 16-03-2011 11:23:43 ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_94211046
Ik ben nog niet zo heel lang geleden geintereseerd geraakt in het fotograferen van oude verlaten gebouwen. Nu ben ik vooral bezig geweest met het bezoeken van vele websites die over dit onderwerp gaan.
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die nog mooie locaties weten in de omgeving van Utrecht, zodat ik het ook eens in de praktijk kan gaan ondervinden.
Bedankt voor de eventuele reacties!
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:22:31 #86
337330 Chuckster
Kom dan... NU!
pi_94254628
Denk dat je echt zelf op zoek zult moeten gaan, locaties worden niet zomaar prijsgegeven ivm. vernieling/krakers.

Goed zoeken op 'ze interwebs' en je vindt wel wat ;)
pi_94255838
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:22 schreef Chuckster het volgende:
Denk dat je echt zelf op zoek zult moeten gaan, locaties worden niet zomaar prijsgegeven ivm. vernieling/krakers.

Goed zoeken op 'ze interwebs' en je vindt wel wat ;)
En gelukkig maar!
Het 'beroemde' 'autokerkhof in de bosjes' is hier daarom opgedoekt.
Iemand die aan urban fotografie doet vond het nodig om op tv te komen, gevolgd door een filmploeg...
pi_94261306
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:53 schreef oalammers het volgende:
Ik ben nog niet zo heel lang geleden geintereseerd geraakt in het fotograferen van oude verlaten gebouwen. Nu ben ik vooral bezig geweest met het bezoeken van vele websites die over dit onderwerp gaan.
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die nog mooie locaties weten in de omgeving van Utrecht, zodat ik het ook eens in de praktijk kan gaan ondervinden.
Bedankt voor de eventuele reacties!
Een lokatie vlakbij die heel aardig getrashed is helaas maar waar erg mooie graffiti aanwezig is is temple plastics in breukelen

Daarbij bedenk ik dat ik die foto's ook nog moet gaan bewerken ,
en als je daar voor het pand staat en je kijkt over het water daar staat ook nog iets van een oud flatje waar iets met zorg is gedaan , tenminste toen ik er was. of het er nog is weet ik niet.

veel succes
pi_94278850
Ok bedankt voor de reacties!

Ik begrijp uiteraard wel dat locaties niet zomaar prijs gegeven gaan worden. Het is ook zonde als dat soort locaties vernield worden, omdat ze te druk bezocht worden!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:07:01 #90
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94282620
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:59 schreef oalammers het volgende:
Ok bedankt voor de reacties!

Ik begrijp uiteraard wel dat locaties niet zomaar prijs gegeven gaan worden. Het is ook zonde als dat soort locaties vernield worden, omdat ze te druk bezocht worden!
Het delen is misschien niet zo heel erg, maar locaties op en forum posten dat en masse gelezen wordt is gewoon niet echt slim... Een persoonlijke PM of een mailtje werkt gauw wat beter.
pi_94295870
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2010 13:57 schreef Osramp het volgende:
Vanmorgen naar het schooltje geweest, binnen nu en 2 weken ligt het plat. Net vandaag is er een begin gemaakt met de sloop. Vanmiddag komt de asbestfirma erin en dan mag en kan er niemand meer in. Het lijkt erop dat ik de eerste en de laatste ben.
Hier wat voorbeelden, moet nog wat oppoetsen.

[ afbeelding ]

#1A
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb wel gemerkt dat het zonder externe flitser geen doen is. Die had ik weliswaar bij me, maar 1 AA accutje besloot het leven te laten. Dus de rest (eerste 10 ging goed) met de interne flash moeten doen, niet fijn. Bij de algemene tips mag gerust het volgende erbij:
- extra accu's voor je equipment
- bouwhelm. Ik mocht namelijk niet binnen zonder helm, maar die kreeg ik te leen. Gelukkig heb ik zelf een helm, dus die gaat gewoon mee next time.

Ik hoor graag opbouwende kritiek. Dit is voor mij de eerste keer urbex. Binnenkort zal ik wel een showcase maken.
- Flitsen is eigenlijk not done. Gebruik een goed statief. Kan je meteen experimenteren met HDR.
- De foto's ogen een beetje flets en kleurloos (de kleurenfoto's hè :') ). Wat meer spelen met contrast.
- Probeer niet alles op 'ooghoogte' te schieten.

Edit: kk oude post reactie. :')
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:01:10 #92
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_94338117
Hallo allemaal, dit is mijn eerste post hier.
Ben recent bij een WW2 complex geweest, helaas niet binnen geweest doordat
alles hermetisch afgesloten is met zware hekken.
Helaas niet veel foto's kunnen nemen maar toch nog
een paar (persoonlijk) mooie kunnen nemen.
Hier zijn ze.... Enyoj

En de laatste, oud plakaat op een stroomhuisje aldaar

~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_94520880
Ik zet hier ook maar even een berichtje neer. Ben ook nieuw hier, en nieuw met urbex.

Ik wil erg graag bekender mee worden en zou mensen willen spreken die of geinteresseerd zijn, of ervaren om een keer samen te gaan. Ik hoop dat iemand dit aan spreekt.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:13:04 #94
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_94580171
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:43 schreef Snuffel88 het volgende:
Ik zet hier ook maar even een berichtje neer. Ben ook nieuw hier, en nieuw met urbex.

Ik wil erg graag bekender mee worden en zou mensen willen spreken die of geinteresseerd zijn, of ervaren om een keer samen te gaan. Ik hoop dat iemand dit aan spreekt.
Vraag maar raak zou ik zeggen, je zit hier in het juiste topic ;)
Kaleidoscopiklimax
pi_94587682
Zou het geen idee zijn om deze zomer af te spreken om te gaan urbexen?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan Doel of Dadipark ??
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:30:19 #96
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94588225
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:03 schreef trainfreak het volgende:
Houd de groep zo klein mogelijk, maar ga nooit alleen. Het zou niet verstandig zijn om een meet ervan te maken :D
pi_94590640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:30 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Houd de groep zo klein mogelijk, maar ga nooit alleen. Het zou niet verstandig zijn om een meet ervan te maken :D
Met zoveel zullen we nu ook wel niet zijn zeker, een stuk of 10 misschien?
En bij Doel kan dat volgens mij ook niet veel kwaad om met 'veel' te gaan.
Zo kunnen we nog iets van elkaar leren bij...
pi_94592240
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:03 schreef trainfreak het volgende:
Naar Doel kan dat zeker weten. Dadipark op zich ook nog wel, maar dat is een stuk verder rijden..
pi_94593844
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Naar Doel kan dat zeker weten. Dadipark op zich ook nog wel, maar dat is een stuk verder rijden..
Jep, weet ik.
Voor sommigen zal Doel ook wel een eind rijden zijn natuurlijk.
Tenzij er nog andere locaties in de grensregio zijn?
pi_94603596
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:14 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Jep, weet ik.
Voor sommigen zal Doel ook wel een eind rijden zijn natuurlijk.
Tenzij er nog andere locaties in de grensregio zijn?
Nee niet dat ik me zo kan bedenken.
pi_94607230
Zo, even de daad bij het woord gevoegd:

[Meet] Urbex - Doel - 15 mei
pi_94607561
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:43 schreef Puala het volgende:
Zo, even de daad bij het woord gevoegd:

[Meet] Urbex - Doel - 15 mei
Da's snel zeg!
Ik heb me meteen aangemeld :)
pi_94611987
Top, reacties =D. Ik heb twee vragen.

Eerste.. zijn hier mensen die 1 deze dagen op pad gaan en wel iemand willen meenemen?

Tweede, ik ga binnekort samen met twee klasgenoten en een vriendin naar een oude fabriek toe.. heeft iemand tips? Ik ben best nerveus eerlijk gezegd.. ben me hele leven een heilig boontje geweest, lol.
pi_94613782
Die eerste: ik in ieder geval niet.

Die tweede: Zorg dat je gewoon rustig rond slentert. Dan vallen je de leukste dingen op. En betrapt wordt je niet zo snel. En als je dat wel wordt zorg dat je je camera asap weg moffelt.
pi_94616625
Weg juist? Als politie je ziet dan kunnen ze toch beter denken dat je aan het fotograferen bent? o.0.
pi_94621136
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:28 schreef Snuffel88 het volgende:
Weg juist? Als politie je ziet dan kunnen ze toch beter denken dat je aan het fotograferen bent? o.0.
Ja, gewoon doen alsof je benieuwd bent wat het is daar. En helemaal verbaasd reageren dat het niet mag.

Ik belgenland werkt het
* Puala heeft ervaring :')
pi_94628292
Eh.. als de omgeving dicht is met hekken en een muur er om heen dan begrijpen ze toch ook dat je ergens overheen bent geklommen om er te komen .. x_x?
  zondag 27 maart 2011 @ 16:03:07 #108
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_94675939
Met meerdere mensen Urbexen :')

Urbex is juist het gevoel dat je compleet geïsoleerd bent van de rest van de wereld, de illusie dat je dan de enige levende ziel in de omgeving bent. Met zijn 2en of hoogstens met zijn 3en is het nog te doen, meer mensen en de illusie breekt en het zou net zo goed een Neckerman vakantie kunnen zijn.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:40:14 #109
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_94689297
Ik ga dit jaar ook naar Doel om te fotograveren. Maar dan wel in combinatie met mijn auto, dat worden echt gave foto's (tenminste, dat is mijn idee).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94870968
Hoop dat iemand me kan (of wil) helpen.

Wil erg graag een keer naar Theatre Bizarre, ergens in Belgie. Hoop dat iemand me een prive bericht kan sturen hierover zodat ik een (prive) reportage kan gaan maken, ik zal dan ook alleen gaan.

Heel erg bedankt alvast!
AFCA
pi_94873313
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:44 schreef Bundes het volgende:
Hoop dat iemand me kan (of wil) helpen.

Wil erg graag een keer naar Theatre Bizarre, ergens in Belgie. Hoop dat iemand me een prive bericht kan sturen hierover zodat ik een (prive) reportage kan gaan maken, ik zal dan ook alleen gaan.

Heel erg bedankt alvast!
Alleen op een urbex trip gaan is een van de stomste dingen die je kan doen..
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:37:18 #112
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_94878820
SPOILER
Als je verstandelijk gehandicapt bent wel ja :') Het is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Ziet het er niet veilig uit, riskeer het dan ook niet. Ik ben vaak genoeg in mijn eentje rond wezen kijken en af en toe ook plekken gezien die er wel interessant uitzagen maar waarvan ik wist dat het een groot risico had.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_94879492
precies.

en dit is een plek waar het geen enkel probleem is
AFCA
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:15:21 #114
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94891528
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:37 schreef MrMonkeyman het volgende:
SPOILER
Als je verstandelijk gehandicapt bent wel ja :') Het is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Ziet het er niet veilig uit, riskeer het dan ook niet. Ik ben vaak genoeg in mijn eentje rond wezen kijken en af en toe ook plekken gezien die er wel interessant uitzagen maar waarvan ik wist dat het een groot risico had.
Gezond verstand:
Op Urbex ben je op een plek waar je niet zou moeten zijn, en dus weet niemand dat je er bent. NIemand weet dus ook of je weer vertrokken bent aan het einde van de dag. Hoe klein de kans ook is, zorg dat je iemand bij je hebt die in geval van nood kan zorgen voor het alarmeren van hulpdiensten. Het bij je hebben van een GSM is niet genoeg. Als je in het Franstalige deel van België rondhobbelt, of voor mijn part in Duitsland, en er gebeurt iets, dan zul je zien dat je plots (in een panieksituatie) niet zo goed je talen meer spreekt. En zelfs al doe je dat wel: Je kunt op zijn best het adres geven, maar wie leidt de ambulance vanaf het hek naar jou? Wil je dat ze eerst een uur een fabriekscomplex uitkammen voor ze jou gevonden hebben?

Zorg nou maar gewoon dat je iemand in de buurt hebt. Je hoeft echt elkaars handje niet vast te houden, maar blijf binnen gehoorsafstand, dan ben je allebei al alleen genoeg.
- Privacy Matters
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:43:56 #115
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94894065
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gezond verstand:
Op Urbex ben je op een plek waar je niet zou moeten zijn, en dus weet niemand dat je er bent. NIemand weet dus ook of je weer vertrokken bent aan het einde van de dag. Hoe klein de kans ook is, zorg dat je iemand bij je hebt die in geval van nood kan zorgen voor het alarmeren van hulpdiensten. Het bij je hebben van een GSM is niet genoeg. Als je in het Franstalige deel van België rondhobbelt, of voor mijn part in Duitsland, en er gebeurt iets, dan zul je zien dat je plots (in een panieksituatie) niet zo goed je talen meer spreekt. En zelfs al doe je dat wel: Je kunt op zijn best het adres geven, maar wie leidt de ambulance vanaf het hek naar jou? Wil je dat ze eerst een uur een fabriekscomplex uitkammen voor ze jou gevonden hebben?

Zorg nou maar gewoon dat je iemand in de buurt hebt. Je hoeft echt elkaars handje niet vast te houden, maar blijf binnen gehoorsafstand, dan ben je allebei al alleen genoeg.
Bij de Mediamarkt heb je een set portofoons die >km reiken voor nog geen 30,- Eur. Erg praktisch ook... En een goede zaklamp!
pi_94918643
oke ik neem iemand mee :)

kan iemand me helpen? pm?
AFCA
  donderdag 7 april 2011 @ 01:01:44 #117
337330 Chuckster
Kom dan... NU!
pi_95152474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:07 schreef Bundes het volgende:
oke ik neem iemand mee :)

kan iemand me helpen? pm?
Heb de locatie naar je ge-PM'ed, mag ik nu wel mee? :P
  zondag 12 mei 2013 @ 17:20:36 #118
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126393010
is er iemand die weet of dadiland in belgië er nog steeds verlaten bij ligt? wil er anders eerdaags eens langs gaan.
Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein, vrienden die verdien je door er zelf één te zijn!
pi_126393213
Dadiland is er niet meer, dus ik zou er geen trip aan wagen :)
  zondag 12 mei 2013 @ 18:05:11 #120
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126394831
dank je. ik kwam er ook net achter :(

welke locatie is een echte aanrader?
Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein, vrienden die verdien je door er zelf één te zijn!
pi_126394914
Dat hangt er vanaf wat je zoekt. Ik zit zelf niet echt meer in het locatie wereldje, dus kan je niet verder helpen.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:09:45 #122
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126394995
en de toppers uit de tijd dat je er nog wel in zat?
pi_126395278
Je kan naar Doel of Garzweiler. Dat zijn de enige twee waar ik je mee kan/wil helpen.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:19:33 #124
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126395350
tnx. beiden al geweest, maar bedankt voor je hulp.
  maandag 13 mei 2013 @ 14:47:42 #125
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_126429370
Probeer Luik eens. Heeft een mooi vervallen fort, nog gebouwd door de Nederlanders aan het begin van de 19e eeuw.
- Privacy Matters
  maandag 13 mei 2013 @ 16:44:59 #126
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_126435061
Als je iets wilt zoals Dadipark is Spreepark Berlijn misschien wat voor je.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:31:19 #127
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126439900
Tnx mannen! Mooie lokatie's.

Beiden kende ik nog niet. Donderdag een tripje maken. Wageningse berg doen we ook gelijk aan....
  maandag 13 mei 2013 @ 19:57:51 #128
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126444869
Wanneer?
  maandag 13 mei 2013 @ 21:16:08 #129
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126450216
Donderdag gaan een maat en ik naar zeeland en België. Wageningse berg is in mijn ogen ook erg interessant maar voor nu goed van de route af.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:46:35 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126456829
Pas maar op, ze zitten er boven op daar.
  maandag 13 mei 2013 @ 23:03:22 #131
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_126457979
Waar?
pi_126528087
Ik reageer hier even omdat ik een perfecte locatie bij mij in de buurt weet. Het gaat om een fabriek die reeds een aantal jaar leeg staat (prov. Utrecht). Het pand is al redelijk gehavend en door mijn voorstudie weet ik dat het een zeer geschikte locatie is voor mogelijk geweldige foto's. Afgelopen zaterdag stond ik samen met 2 maten om 5.30 uur op de stoep, maar om dat moment kwam er een surveillerende politiewagen voorbij. Onvoorstelbaar gezien de locatie best afgelegen is, maar dit was al reden voor deze mannen om er vanaf te zien. Ik zoek nu dus iemand die interesse heeft en beschikt over wat meer ballen.. Ik kan beloven dat het de moeite waard is en dan weinig mensen je voor zijn gegaan. Als je interesse hebt stuur dan svp een pm.
Het is steen geil.. eh, geen stijl.
Dat je met gespeende lullen.. eh, geleende spullen.
De bok van het dak af neukt.. eh, de nok van het dak af beukt!
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:11:26 #133
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_126537514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:40 schreef SuperToll het volgende:
Ik reageer hier even omdat ik een perfecte locatie bij mij in de buurt weet. Het gaat om een fabriek die reeds een aantal jaar leeg staat (prov. Utrecht). Het pand is al redelijk gehavend en door mijn voorstudie weet ik dat het een zeer geschikte locatie is voor mogelijk geweldige foto's. Afgelopen zaterdag stond ik samen met 2 maten om 5.30 uur op de stoep, maar om dat moment kwam er een surveillerende politiewagen voorbij. Onvoorstelbaar gezien de locatie best afgelegen is, maar dit was al reden voor deze mannen om er vanaf te zien. Ik zoek nu dus iemand die interesse heeft en beschikt over wat meer ballen.. Ik kan beloven dat het de moeite waard is en dan weinig mensen je voor zijn gegaan. Als je interesse hebt stuur dan svp een pm.
Wat voor fabriek was het? Is het pand een leeg blokkendoos of staan er nog machines in?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_126537877
Ik vertel niet wat ze produceerden, maar ik kan vertellen dat alle machines er nog staan evenals alle kantoorspullen etc. Alles is plots achter gelaten. Dat maakt deze locatie zeer geschikt voor urbex.
pi_126567502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:18 schreef SuperToll het volgende:
Ik vertel niet wat ze produceerden, maar ik kan vertellen dat alle machines er nog staan evenals alle kantoorspullen etc. Alles is plots achter gelaten. Dat maakt deze locatie zeer geschikt voor urbex.
dus het bedrijf is kopje onder gegaan en dient nu als opslag tot alles door de molen
is geweest.... op deze manier klinkt het meer als breaking and entering.... 2 centen enzo
  donderdag 16 mei 2013 @ 07:51:24 #136
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_126569644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:37 schreef mentalpower het volgende:

[..]

dus het bedrijf is kopje onder gegaan en dient nu als opslag tot alles door de molen
is geweest.... op deze manier klinkt het meer als breaking and entering.... 2 centen enzo
Ach de lijn tussen urbex en infiltration is sowieso al dun imho. Zolang je niets forceert is het trouwens geen inbreken maar insluipen. Schijnt juridisch een groot verschil te maken.
pi_126570798
Ja anderen zijn al voor geweest om de inbraak te plegen. Hoe bewijs je echter dat JIJ niet degene bent die bijv. dat raam gesloopt heeft, maar dat iemand anders dat heeft gedaan die het pand voor jou heeft bezocht, mocht je gepakt worden? Niet lijkt me.. ;) Maarja.. Het moet wel spannend blijven he.
  donderdag 16 mei 2013 @ 09:41:26 #138
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_126571312
Boeie, als je gewoon netjes uitlegt wat je bedoeling is/was dan kom je er vaak af met een waarschuwing. Tenminste dat is mijn ervaring (twee keer betrapt)
pi_126581295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:18 schreef SuperToll het volgende:
Ja anderen zijn al voor geweest om de inbraak te plegen. Hoe bewijs je echter dat JIJ niet degene bent die bijv. dat raam gesloopt heeft, maar dat iemand anders dat heeft gedaan die het pand voor jou heeft bezocht, mocht je gepakt worden? Niet lijkt me.. ;) Maarja.. Het moet wel spannend blijven he.
mja in nederland hoef je je onschuld niet te bewijzen, de politie moet jouw schuld bewijzen zo werkt dat
maar ik vrees dat je zowieso even mee moet om de boel uit te leggen en dat is het mij al niet meer waard eigenlijk
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:43:56 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_126610839
Alhoewel ik razend nieuwsgierig ben of ik gelijk heb over welk pand het gaat, ga ik hem laten schieten. Het lijkt me te veel op een inbraak. En met de powertrippende idioten die in Nederland politieagent mogen spelen is het risico me te groot.
- Privacy Matters
pi_127657417
Aah gelukkig we posten nog in 2013 :)

Toch een kleine schop :P

Bij deze ook een kleine vraag.
Hoe ga je eigenlijk na welke panden er gesloopt gaan worden?

Zo weetje natuurlijk oook weer een aantal locaties
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:19:14 #142
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_127677126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:54 schreef SaxoPower het volgende:
Aah gelukkig we posten nog in 2013 :)

Toch een kleine schop :P

Bij deze ook een kleine vraag.
Hoe ga je eigenlijk na welke panden er gesloopt gaan worden?

Zo weetje natuurlijk oook weer een aantal locaties
Je ziet vanzelf wel of ze verlaten zijn, toch. :Y
Kaleidoscopiklimax
pi_127694094
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:19 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Je ziet vanzelf wel of ze verlaten zijn, toch. :Y
Ja maar hoe weetje nu of deze gesloopt gaan worden?
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:28:04 #144
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127694200
Niet.

Of je moet de eigenaar/beheerder vragen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:27:26 #145
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_127717101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:20 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Dat merk je vanzelf wel. :P
Kaleidoscopiklimax
pi_127745668
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:27 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Dat merk je vanzelf wel. :P
Als het gesloopt is heb je dr toch geen k*t meer aan....
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:46:14 #147
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_127748646
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:20 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Online zoeken naar sloopvergunningen in desbetreffende gemeenten.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:54:06 #148
403022 Renzenator
www.renzenator.nl
pi_128072095
locaties die gesloopt gaan worden zijn allang leeg gehaald. in mijn ogen geen eer meer te behalen dan...
pi_128272796
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 26-06-2013 18:33:26 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:10:08 #150
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128283983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

Twee straten van mijn huis staat nog een leegstaand gebouw van Philips.
Het is zoals te verwachten in Eindhoven.
En dan wel in de Koenraadlaan. Ik ben er tijdje terug in geweest en ik vind het best wel freaky ^^ geen idee of je er in mag trouwens. Neem stevige schoenen mee alles ligt vol met glas.

Weet ook niet of hij al genoemd was trouwens ^^
Welk leegstaand gebouw van Philips? :p
Kaleidoscopiklimax
pi_128284576
Ik heb geen idee tot welke fabriek het precies behoorde. Maar het staat op jet oude RF terrein.
Het is erg jammer dat er al mensen flink aan het slopen zijn geweest en dat alles onder de graffiti zit.

Om een idee te krijgen (we zijn niet heel ver geweest had een vriendin bij en die durfde op een gegeven moment niet meer verder ^^

DSC_2456ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr

DSC_2484ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr

DSC_2459ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr

DSC_2471ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr

DSC_2472ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr

DSC_2478-001ding by Thinkk-Pinkk, on Flickr
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:33:40 #152
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128284926
Hmm. staat het nog in deze staat? Dan ga ik er binnenkort even kijken.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_128284960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:33 schreef Merlijn het volgende:
Hmm. staat het nog in deze staat? Dan ga ik er binnenkort even kijken.
foto's zijn van 10-4-2013

Maar ze zijn er bezig een nieuwbouwwijk uit de grond te knallen dus ik vrees dat het er niet heel lang meer zal staan. Ik ga binnenkort ook nog eens... Met iemand die wel verder durft ^^
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:53:07 #154
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128285745
Wel mooi gebouw!
pi_128285854
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel mooi gebouw!
Ja vond ik ook en kom er iedere dag langs haha.

Mocht er iemand langs willen. Ga na een uur of 5. Dan zijn de bouwvakkers die met die nieuwbouwwijken weg zijn weg :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:02:30 #156
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128286130
Dat zegt me eerlijk gezegd niks, Rf terrein. :@

Jammer dat ze dat gaan slopen, als je het oplapt heb je eigenlijk gewoon nieuwbouw.
Kaleidoscopiklimax
pi_128286247
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:02 schreef RadioSlut het volgende:
Dat zegt me eerlijk gezegd niks, Rf terrein. :@

Jammer dat ze dat gaan slopen, als je het oplapt heb je eigenlijk gewoon nieuwbouw.
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 26-06-2013 18:32:42 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:17:48 #158
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128286853
Ik geef het op. :7
Kaleidoscopiklimax
pi_128288199
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:17 schreef RadioSlut het volgende:
Ik geef het op. :7
haha. Je vriend weet het waarschijnlijk wel :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:59:18 #160
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128288308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

haha. Je vriend weet het waarschijnlijk wel :)
Hij gaat zo kijken :7
Kaleidoscopiklimax
pi_128288319
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:59 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Hij gaat zo kijken :7
haha oke :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:15:01 #162
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128288840
Komt hem niet bekend voor. :7
Kaleidoscopiklimax
pi_128289182
SPOILER

[ Bericht 49% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 26-06-2013 18:32:30 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:29:40 #164
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128289398
hallo hallo dit is de politie dit is de brandweer haha ik kom jullie opwachten okok grgr politie
pi_128289495
Zijn ze te laat ben al geweest ^^

Zal alles even in een dingetje zetten.
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:33:50 #166
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128289545
Dankjewel, het komt me alsnog niet bekend voor, maar ik zal volgende week ofzo wel even een wandelingetje maken daar. :')
Kaleidoscopiklimax
pi_128289591
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:33 schreef RadioSlut het volgende:
Dankjewel, het komt me alsnog niet bekend voor, maar ik zal volgende week ofzo wel even een wandelingetje maken daar. :')
Doe dat.. Klein vrouwtje, blonde labrador (die meestal smerig en nat is) even zwaaien dat is ik ^^
pi_129588563
De welkbekende winkel in Doel is niet meer.....

donderdag 1 augustus 2013 @ 21:07:46 #169
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_129590676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:00 schreef Timmos het volgende:
De welkbekende winkel in Doel is niet meer.....

[ afbeelding ]
Zonde hoor. Ik weet niet of het pand nog in gebruik was, maar de laatste keer dat ik daar was lag er nog een kat in de etalage te zonnen. Hoop dat die geen slachtoffer is geworden van de brand.
- Privacy Matters
pi_129592185
Is dat die electrowinkel?
Waar het binnen altijd heel erg vol stond.
pi_129592669
Balen. Laatst nog in Doel geweest, dat is echt een aanrader. Er zijn alleen wel ziek veel toeristen :P
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:01:17 #172
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_129714045
Ah zonde van de electro winkel, toen ik er was (zo'n 3 jaar geleden) lagen er een hoop katten in de winkel te slapen. Hopelijk hebben die het overleefd.
pi_129804816
Weet iemand urban locatie in Rotterdam?
pi_129828782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:38 schreef lumimi het volgende:
Google wellicht. Ik denk niet dat je hem hier krijgt :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:01:50 #175
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129831842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:38 schreef lumimi het volgende:
Kijk eens rond in industriegebieden.
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:17:18 #176
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_129858186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb geen idee tot welke fabriek het precies behoorde. Maar het staat op jet oude RF terrein.
Het is erg jammer dat er al mensen flink aan het slopen zijn geweest en dat alles onder de graffiti zit.

Om een idee te krijgen (we zijn niet heel ver geweest had een vriendin bij en die durfde op een gegeven moment niet meer verder ^^

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
I
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik ben daar nog geweest toen het gehele pand er nog stond :Y

Ik ben echt al half Eindje binnengewandeld en opgeklommen, maar dit was imo wel het vetste pand vanwege de grootte
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_129927604
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

I

[..]

Ik ben daar nog geweest toen het gehele pand er nog stond :Y
[ afbeelding ]

Ik ben echt al half Eindje binnengewandeld en opgeklommen, maar dit was imo wel het vetste pand vanwege de grootte
Vet hoor :) ben benieuwd hoe lang het nog blijft staan.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:03:57 #178
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_130014586
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Vet hoor :) ben benieuwd hoe lang het nog blijft staan.
Ze zijn daar nu echt een hele nieuwe nieuwbouwwijk aan het bouwen en een eindje verderop zijn ze ook het oude industrie gedeelte compleet aan het renoveren en slopen. Er zijn nog een paar leegstaande panden in Ehv waar je wel toffe shoots kunt houden.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_130243728
Zijn er nog mensen hier uit het zuiden die nog wel eens vaker op Urban Exploring gaan? Ik ben zelf ook al enige tijd erover aan het denken om te gaan, wordt iedere keer razend enthousiast als ik foto´s zie; maar goed, als beginner kun je af en toe beter gewoon eens met iemand meelopen die het vaker gedaan heeft ;)

Komt bij dat ik niemand uit mijn directe omgeving ken die hier ook maar iets om geeft, en om nu altijd alleen te moeten gaan...
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:09:42 #180
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_130244248
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:52 schreef OmegaV6 het volgende:
Zijn er nog mensen hier uit het zuiden die nog wel eens vaker op Urban Exploring gaan? Ik ben zelf ook al enige tijd erover aan het denken om te gaan, wordt iedere keer razend enthousiast als ik foto´s zie; maar goed, als beginner kun je af en toe beter gewoon eens met iemand meelopen die het vaker gedaan heeft ;)

Komt bij dat ik niemand uit mijn directe omgeving ken die hier ook maar iets om geeft, en om nu altijd alleen te moeten gaan...
Ik heb precies hetzelfde. -O-
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:46:18 #181
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_130344121
Hmzs dat probleem heb ik ook. Ging eerst altijd met mijn (inmiddels ex) vriend, mja sinds dat over is ligt mijn urbex ook stil :(
pi_130344304
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:03 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Ze zijn daar nu echt een hele nieuwe nieuwbouwwijk aan het bouwen en een eindje verderop zijn ze ook het oude industrie gedeelte compleet aan het renoveren en slopen. Er zijn nog een paar leegstaande panden in Ehv waar je wel toffe shoots kunt houden.
Ik weet het woon er 2 straten vanaf ^^
pi_130344326
Ik ga wel langs als ik het tegenkom maar ben ook niet bepaald ervaren haha en de vriendin die ik meesleep is meestal te bang ^^
pi_130351707
Als iemand hier bij any change google maps locaties bij weet...graag :Y

http://gizmodo.com/an-eph(...)rial-ruin-1173257449

Die eerste heb ik al:
Buzludzha Monument
People assume too much.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:01:43 #185
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_130359443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:27 schreef very het volgende:
Als iemand hier bij any change google maps locaties bij weet...graag :Y

http://gizmodo.com/an-eph(...)rial-ruin-1173257449

Die eerste heb ik al:
Buzludzha Monument
De eerste van die link is niet Buzludzha. Ook de beschrijving dat het een gas opslag silo is klopt niet.
Daarnaast is het delen van locaties op openbare fora not done in de "urbex scene". Daar ga ik verder geen discussie over voeren trouwens. Maar voor iedereen die wat leuke locaties wilt doen, Luik en omgeving barst ervan.
pi_130365552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:01 schreef -Techno- het volgende:

[..]

De eerste van die link is niet Buzludzha. Ook de beschrijving dat het een gas opslag silo is klopt niet.
Daarnaast is het delen van locaties op openbare fora not done in de "urbex scene". Daar ga ik verder geen discussie over voeren trouwens. Maar voor iedereen die wat leuke locaties wilt doen, Luik en omgeving barst ervan.
Ok...2e plaatje inderdaad dan :P Dat is wel Buzludzha. (Google Maps)

En of het "done" is of niet:
Ik weet niet of je de TT hebt gelezen?
Het noemen van locaties is nogal het hele punt van dit topic :')

Die eerste is trouwens Koeltoren Drogenbos in België nabij Brussel (Google Maps)

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 22-08-2013 22:34:42 ]
People assume too much.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:10:31 #187
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_130367758
Koeltoren Drogenbos is een ander dan jouw plaatje. Is mooi voor nachtfotografie maar urbex is het niet.
pi_130734121
Eventjes melden dat het niet meer de moeite is om nog naar Dadipark te gaan.
Ik was gisteren in de buurt en ben eventjes gaan kijken en alles is platgegooid ...
pi_130736806
Zonde. Gelukkig hebben we de foto's nog.
pi_130736835
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:17 schreef trainfreak het volgende:
Eventjes melden dat het niet meer de moeite is om nog naar Dadipark te gaan.
Ik was gisteren in de buurt en ben eventjes gaan kijken en alles is platgegooid ...
Dat kan kloppen, voor 1 sept moest alles tegen de vlakte zijn :)
pi_130737119
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, voor 1 sept moest alles tegen de vlakte zijn :)
Blijkbaar ja...
Aan wat vroeger de ingang was (denk ik) stonden de hekkens open en stonden er enkele auto's geparkeerd.
De tonnen waar je vroeger kon inlopen en laten draaien stonden daar ook op de betonvlakte.

Het was wel raar om te zien.
Ik heb er geen foto's van genomen want ik had enkel mijn GSM bij en het was al donker (we waren er rond 22u).
pi_130737449
Jammer, want die stond nog wel op mijn lijstje :{
People assume too much.
  maandag 2 september 2013 @ 22:57:57 #193
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_130763136
Zonde. :{

Maar ik dacht dat die allang plat was. :')
Kaleidoscopiklimax
pi_130769879
Laatst in Gent/Antwerpen geweest. Dat is ook een uitstekende locatie voor wat oudere architectuur.

Kritiek is welkom!
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.
pi_130770410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef Democrazy het volgende:
Laatst in Gent/Antwerpen geweest. Dat is ook een uitstekende locatie voor wat oudere architectuur.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kritiek is welkom!
Kritiek: dit is geen urbex ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:36:02 #196
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_130786571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef Democrazy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kritiek is welkom!
Dit is geen urbex :o
Kaleidoscopiklimax
  maandag 9 september 2013 @ 18:56:22 #197
53151 T42
Pinball Wizard
pi_130994476
mijn oude bassischool word gesloopt dus even daar wezen kijken. (staat al tijdje leeg)
de mooiste:

gemaakt met een canon FT uit 1963 met asa 200 en 400 film die ongweveer 10 jaar over datum zijn.

rest staat hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=YAHK6RLX

polaroids komen nog erbij.
  maandag 9 september 2013 @ 19:03:21 #198
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_130994798
Die foto is wel echt sfeervol, de rest deed me niet zo veel :@
  maandag 9 september 2013 @ 23:34:23 #199
53151 T42
Pinball Wizard
pi_131009328
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:03 schreef IrishBastard het volgende:
Die foto is wel echt sfeervol, de rest deed me niet zo veel :@
heb altijd maar 1 mooie met 4 rollertjes... en die donkere er bleef wat hangen in het toestel kwam ik daarna achter.

de polaroids staan er ook tussen

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 09-09-2013 23:54:46 ]
pi_131009682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef very het volgende:

[..]

En of het "done" is of niet:
Ik weet niet of je de TT hebt gelezen?
Het noemen van locaties is nogal het hele punt van dit topic :')

klopt! en dat klopt ook weer meteen niet eigenlijk.
mensen die dit echt als sport zien zullen hun locaties nooit prijsgeven
op forums in verband met de hedendaagse "kunstenaars".
en ik snap het wel ik denk dat ik het ook wel zou doen als ik een stukje ruine zou vinden
wat nog onbetast is door vandalen.
kijk collega's die dezelfde ongeschreven regel hanteren delen we wel mee natuurlijk
pi_132099001
Ik ga dit ook even volgen :@
Ben best fanatiek fotograaf en wil me hier eens in gaan verdiepen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:15:03 #202
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_132122899
Gewoon eens naar Griekenland gaan, staat genoeg leeg. Oude hotels, oude huizen, etc.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_132300741
Sinds kort is mijn interesse behoorlijk gewekt, lijkt me erg gaaf om eens te doen!
Maar ben helaas een echte noob qua fotografie, ben meer van het filmen maar heb eigenlijk niet echt goede apparatuur... :N
Iemand die met mij de noob uit wil hangen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:44:35 #204
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_132336292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:48 schreef Vinceee het volgende:
Sinds kort is mijn interesse behoorlijk gewekt, lijkt me erg gaaf om eens te doen!
Maar ben helaas een echte noob qua fotografie, ben meer van het filmen maar heb eigenlijk niet echt goede apparatuur... :N
Iemand die met mij de noob uit wil hangen?
^O^ ik heb interesse :Y
Kaleidoscopiklimax
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 14:47:41 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_132358490
Hey cool! :)

Naast dat ik ook ander soort fotografie doe (portret, stadsfotografie, live/concert foto's etc) ben ik ook redelijk fanatiek urbexer, alleen.... ik heb het nog nooit in NL gedaan haha.
Ik zou hier niet weten waar ik in godsnaam moet zoeken. Te dichtbevolkt, teveel "controle" overal.

Heb mijn urbex ervaringen tot nu toe alleen maar in Berlijn en omgeving Berlijn. Ik ben er daar via via beetje ingerold en Berlijn barst van de leegstaande fabrieken, ziekenhuizen, kazernes enzovoort.
Het is echt een urbex-playground daar.

Laatste wat ik heb bezocht was Beelitz, militair hospitaal...vorige maand nog :)

pi_132762717
Een tijd terug had ik het over een locatie op Strijp R. Ondertussen staat er een hek omheen en hangen er camera's. Vermoed ook dat ze het binnenkort plat gaan gooien. Gezien die wijk daar ver af is en ze dan aan het volgende gedeelte beginnen.

Erg jammer.
pi_132801831
Is dat bij Strijp S?
pi_132803728
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dat bij Strijp S?
Nee Strijp R
pi_133141514
Dat doe je maar ergens anders dan op FOK!

[ Bericht 94% gewijzigd door Uncle op 11-11-2013 11:00:49 ]
pi_133141679
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:56 schreef SuperToll het volgende:
Dat doe je maar ergens anders dan op FOK!
Bedankt voor jullie enthousiasme! Pff..
pi_133141689
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:02 schreef SuperToll het volgende:

[..]

Bedankt voor jullie enthousiasme! Pff..
Dude het is gewoon spam hoor :')
pi_133141731
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dude het is gewoon spam hoor :')
En wat staat er in jou sig dan? Uhuh.. ook spam.
pi_133141747
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:04 schreef SuperToll het volgende:

[..]

En wat staat er in jou sig dan? Uhuh.. ook spam.
Ja, je ziet het verschil heel goed, goed gedaan :')
pi_133141841
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 11:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, je ziet het verschil heel goed, goed gedaan :')
Achja het is al best zo. Heb er niet zo bij stilgestaan. Excuse moi :*
pi_133209116
Een aantal foto's van een Urbex tripje van afgelopen zondag:

Zone Braams:

Expedition Antarctique:

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 november 2013 @ 09:23:05 #216
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_133209164
die plek is blijkbaar erg in trek ineens bij urbexers. ik zie wel meer fotos er van opduiken, allemaal van oktober en november van dit jaar.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 13 november 2013 @ 09:32:44 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133209319
Waar is die laatste plek?

Wel weer typisch dat als je google'd op Expedition Antarctiqu je allerlei foto's van dezelfde dingen ziet uit net de andere hoek. En dat is is nou net wat ik het cliche vind van urbex. Zeker in Nederland zijn er gewoon geen unieke plekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133209399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
Waar is die laatste plek?

Wel weer typisch dat als je google'd op Expedition Antarctiqu je allerlei foto's van dezelfde dingen ziet uit net de andere hoek. En dat is is nou net wat ik het cliche vind van urbex. Zeker in Nederland zijn er gewoon geen unieke plekken.
Die locatie is ergens in België.
En op die locatie is het ontzettend lastig om een andere hoek te nemen, het is erg krappe ruimte.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_135837987
Eventjes dit topic vanonder het stof halen.
Chateau Noisy staat op het punt om gesloopt te worden.

Als je een beetje op internet zoekt kan je er wel enkele artikels over vinden.
Hier kan je een petitie vinden om het kasteel te redden.
pi_135999727
Afgelopen maand ook een paar keer op pad geweest.

Hoogovens

Villa

Mijn

Kantoor
  maandag 27 januari 2014 @ 11:27:25 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135999773
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:25 schreef DonAntoin het volgende:
Afgelopen maand ook een paar keer op pad geweest.

Hoogovens
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Villa
[ afbeelding ]

Mijn
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kantoor
[ afbeelding ]
IJmuiden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135999793
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

IJmuiden?
Nope, allen bij onze zuiderburen.
pi_136012250
Wanneer komt er een FOT! meet in tsjernobyl :')?
pi_136012409
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:59 schreef J03llV het volgende:
Wanneer komt er een FOT! meet in tsjernobyl :')?
Wil ik nog steeds eens heen. maar heb een verbod gekregen van mijn vader en moeder. ja echt ben je 24 en zeggen ze nog je mag niet.. Ik denk dat ze het echt menen :X :Y :D
pi_136013274
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wil ik nog steeds eens heen. maar heb een verbod gekregen van mijn vader en moeder. ja echt ben je 24 en zeggen ze nog je mag niet.. Ik denk dat ze het echt menen :X :Y :D
Ik wil er ook nog een x heen in m'n leven.. Het zou na 25.000 jaar pas bewoonbaar kunnen zijn, alhoewel er nog steeds mensen leven in de bossen enzo..
Gewoon zeggen dat je naar oekraïne gaat ;)
pi_136014264
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef J03llV het volgende:

[..]

Ik wil er ook nog een x heen in m'n leven.. Het zou na 25.000 jaar pas bewoonbaar kunnen zijn, alhoewel er nog steeds mensen leven in de bossen enzo..
ik ga met jullie mee! Lijkt me ook erg tof.
pi_136015965
Die trip stond hier ook gepland, maar ik wacht even de situatie in Kiev af..
pi_136016155
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:38 schreef DonJames het volgende:
Die trip stond hier ook gepland, maar ik wacht even de situatie in Kiev af..
En terecht ;) Lijkt wel apocalyptisch daarzo
pi_136017581
Het lijkt me zo mooi op te zien daar hoe de natuur het weer helemaal overneemt.
pi_136018175
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef J03llV het volgende:

[..]

Ik wil ook :o
Brutal. Fucking. Metal.
pi_136018616
Toevallig zit ik een NL samenvatting te maken ( niet voor de lol, moet af morgen :') ) over kernenergie, waaronder tsjernobyl.. Dit kan geen toeval zijn!
pi_136021974
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:26 schreef J03llV het volgende:
Toevallig zit ik een NL samenvatting te maken ( niet voor de lol, moet af morgen :') ) over kernenergie, waaronder tsjernobyl.. Dit kan geen toeval zijn!
Boeiend onderwerp :)
Maarre, wanneer plannen we deze meet? :D
pi_136022901
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:27 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ik zal de komende jaren niet kunnen :') Tripje naar tsjernobyl kost al een paar honderd euro.. en dan nog vliegticket etc :D Daarbij, binnenkort studeren dus geen tijd voor fancy tripjes! Alhoewel ik wel heel graag wil!
  maandag 27 januari 2014 @ 23:13:42 #234
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_136032745
Ik wil ook mee!

En dan neem ik een kat met 8 poten mee O+
Kaleidoscopiklimax
pi_136032855
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:42 schreef J03llV het volgende:

[..]

Ik zal de komende jaren niet kunnen :') Tripje naar tsjernobyl kost al een paar honderd euro.. en dan nog vliegticket etc :D Daarbij, binnenkort studeren dus geen tijd voor fancy tripjes! Alhoewel ik wel heel graag wil!
Je maakt maar tijd en geld! :(
pi_136032941
Ik sla die meet over want ik mag niet ^^ maaruh SC?
pi_136034525
Vrijdag heel misschien weer eens naar Doel (is het niet vrijdag dan andere keer binnenkort).. Schijnt dat je nu wel weer een aantal huizen binnen zou kunnen, ik ben benieuwd..

Plaatje uit 2010 (met Puala en PdeHoog), zal nu nog wel minder over zijn van de woningen binnen..

pi_136045676
Ik ben er in september ofzo geweest, mocht nergens naar binnen.... Helaas!
pi_136047982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:15 schreef soapie het volgende:
Ik ben er in september ofzo geweest, mocht nergens naar binnen.... Helaas!
Dat mocht in 2010 ook al niet, maar daarna is alles dichtgetimmerd, maar nu schijnt het wel weer te kunnen.. Mogen heb ik het niet over :P
pi_136048392
Laat maar weten. Vorig jaar wss alles dicht idd.
pi_136054915
Over een jaar over 5 denk ik dat ik wel kan :') Naar tsjernobyl
pi_136055657
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:27 schreef xuryah het volgende:

[..]

Mag ik dan ook mee? :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_136055774
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Mag ik dan ook mee? :@
Suuure!
pi_136056009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:09 schreef xuryah het volgende:

[..]

Suuure!
*O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_136059009
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

*O*
Omdat je psv'er bent dan..

Gaat niet zo goed met "ons" cluppie he ;(
pi_136087892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:33 schreef J03llV het volgende:

[..]

Omdat je psv'er bent dan..

Gaat niet zo goed met "ons" cluppie he ;(
Nope, maar eerst zuur en dan zoet enzo :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_137724640
Hallo, ik ben nieuw hier. Binnenkort ga ik vier dagen door België rijden in de hoop wat te urbaxen, ik heb een aantal adressen (3 redelijke om precies te zijn) maar ik zou er graag nog een paar achter de hand hebben. Misschien kunnen we wat uitwisselen en ik zou een moord doen voor Theatre Bizarre...

Ik heb ook al 2 plekken op de foto gezet, 1 in duitsland en 1 in Belgie dus die heb ik ook in de mats. Zie hier bewijs, beide aanraders... http://www.henkvanlambalgen.com/vind-ik-leuk.html

Je kan me wel mailen via mijn site...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')