Zal je net zienquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:36 schreef Kleurdoos het volgende:
(dacht even lekker met r door de supermarkt te lopenen mevrouw wil geen stap verzetten en ging zitten
![]()
Dat doet Fee ook, zo schattig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:49 schreef Marie79 het volgende:
Maarten zegt het nog niet, maar pakt gewoon zelf het boekje en gaat zitten lezen
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat hoeft Annicka niet te proberen met onze krappaal, dan stort ie in. Dat ding is inmiddels zo gammel dat zelfs de kat even moet slikken voor hij erop springt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:21 schreef Kleurdoos het volgende:
en als ik zeg AAAAAAAH LIEF! dan pakt ze de knuffel of elk ander voorwerp (mijn schoen ;') ) en dan knuffelt ze
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:27 schreef Marie79 het volgende:
Maarten slaat de kat, Toos blijft gewoon zitten en zegt "ieuw"... Volgens mij krijgt ze er ooit genoeg van en deelt ze een tik uit (overigens zeggen wij steeds: Maarten zachtjes, aai d'r maar!
Wees gerust, wat dat betreft is de kat wel veilig.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ben blij dat we geen kat hebben, elin prikt namelijk ook graag in oogjes van r knuffels en van ons
elin heeft dat met papa's neus (stomp) en r eigenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Wees gerust, wat dat betreft is de kat wel veilig.
Leander doet dat zéér regelmatig bij TARA, dan hoor ik ineens:
Papa?
jaaa?
OOG!
auw!ja, dat is mijn oog...
Blijft leuk
Jair vind muziek ook heel erg leuk en deint dan mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:57 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon vindt het heel leuk om ergens dingen uit te halen en er dan weer in doen... dat doet hij ook met de rozijntjes. Uit het doosje en weer terug en af en toe 1 in de mond. Puzzelen probeert hij wel en legt ze ook weer netjes terug maar niet in het juist vormpje maar er boven op.
Lennon deint ook mee met muziek
Ze heeft nu twee ontstoken plekjes, en die zitten er al een heule tijd... En de lessen beginnen volgende week. Daaromquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik dacht dan zwemmen met eczeem geen probleem was, zolang de huid maar niet ontstoken was/is?
Volgens mij is bells and whistles een soort muziek op schoot, maar ik twijfel nog of ik dat ga doen, want kindlief zit niet graag stil. Is dat een voorwaarde? Of hoeft het niet op schoot?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ah, dan begrijp ik het.![]()
Het dreumesgymmen begint voor Annicka als ze 18 maanden is. Dat sluit mooi aan op de cursus muziek-op-schoot, die is afgelopen in mei. Dan kan ze in juni met gymmen beginnen, geloof ik. Op woensdag dreumeszwemmen, maar dat is doorlopend, geloof ik.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:36 schreef freecell het volgende:
Dikke knuff voor GWS
En Leander slaapt nuMeestal van 12:30 tot 14:30 oid.
En dan 's avonds van 18:30/19:00 tot 's morgens een uur of 7.
Hij wordt wel eens wakker 's avonds of 's nachts , dan horen we ineens *jablabla* oid, maar hij gaat altijd zelf weer tukken eigenlijk...
Mila zegt "PPPPPPPffooee" naar de katten en geeft ze ook kopjesquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka zegt ook 'aai' als ze de kat ziet.En ze geeft de kat kopjes, en ons ook af en toe.
Ook niet als je wat dingetjes gaat doen als ze eigenlijk zou moeten slapen? Spelen dus ofzo? Mila slaapt bijvoorbeeld echt niet meer in de kinderwagen dus als ik iets wil rekken ofzo dan gaan we even wandelen. Mila slaapt overdag echt weinig, vandaag 2 keer 10 minutenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:14 schreef Kleurdoos het volgende:
mja overdag slaapt ze 3 keer, maar ik krijg haar niet uit dat ritme
ze heeft trouwens een flinke wond opgelopenwas gevallen met r kin op een punt oid (ik lag nog te slapen, paps had dienst
) bloeden stopte redelijk snel, ik kijk t nog even aan.. en misschien ff zwaluwstaartjes kopen
Ze wil niet meer, ze wil veel te graag overal bij zijn denk ikquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:20 schreef Fruppel het volgende:
Oei Elin, dat is een goede klapper geweest! Hoe is het nu??
Mila slaapt inderdaad niet heel veel denk ik! Danique slaapt 2x 1 1/2 uur minimaal en dat heeft ze ook echt nodig, heb laatst een slaapje overgeslagen maar dat was echt een groot drama!
same here....quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ook niet als je wat dingetjes gaat doen als ze eigenlijk zou moeten slapen? Spelen dus ofzo? Mila slaapt bijvoorbeeld echt niet meer in de kinderwagen dus als ik iets wil rekken ofzo dan gaan we even wandelen. Mila slaapt overdag echt weinig, vandaag 2 keer 10 minutenMaar normaal iets van een krap uurtje over de hele dag, volgens mij is dat echt veel te weinig...
Volgens mij niet hoor? Gewoon even checken en aan trekken enzoquote:Op zondag 21 maart 2010 10:40 schreef Tinuviel het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig hoe lang je een origineel ingepakte nog nooit gebruikte speen kunt bewaren? Op zich zit er geen huidbaarheidsdatum of zo op natuurlijk. Zou het een probleem zijn zoiets 2 jaar te bewaren?
quote:Op zondag 21 maart 2010 19:27 schreef bodpa09 het volgende:
Dat klinkt erg bekend. Huilen om het minste geringste, agressief worden als hij zijn zin niet kreeg (proberen te bijten of te slaan), dreinen, aan je hangen, niet bij 'em weg mogen, niets was goed.![]()
Hou vol, het komt goed, echt waar!
Tinuviel, dank je! Ik heb wel een lijstje van het cb, maar die is zo beknopt. Een heleboel dingen staan er helemaal niet op, zo ook het aantal cc's melk ed. Ik heb in t begin idd bv gegeven, daarna overgestapt op de fles. Verder geen allergieeen ofzo. Op het pak nr 2 staat 'tot 10 mnd' ik heb de vorige keer bij het cb laatst wel gevraagd of ik rond 10 mnd dan over zou moeten naar nr 3,toen werd gezegd dat nr 3 qua samenstelling niet beter is dan nr 2. Dusquote:Op zondag 21 maart 2010 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Sterkte Kleurdoos, hou vol.Je weet in ieder geval waar het aan ligt en dat je je lieve meid ook weer terug krijgt. Zij heeft het gewoon ook even moeilijk nu.
Mikoxx wij zijn pas na een jaar begonnen met gewone melk. Maar hij krijgt ook borstvoeding. Dan ben je daar voorzichtiger mee. Volgens mij kun je anders wel al voor een jaar beginnen met gewone of in ieder geval met een jaar. Volgens mij wordt er wel vaak gewacht tot een jaar ongeveer omdat je niet zeker weet vanwege allergie. Hoewel ik me dat ook alvraag. Jij hebt aan het begin ook borstvoeding gegeven dus dan zou je volgens mij al hebben gemerkt als je tweeling het niet verdraagt. Bovendien zit er in de flesvoeding ook melkbestanddelen. Anders misschien even informeren bij het CB. Wij hebben toen ook een lijstje gekregen van het CB met welke leeftijd je wat mocht introduceren en hoe het dagschema er met een bepaalde leeftijd uitziet. Misschien kun jij dat ook krijgen, is erg handig.
quote:Op zondag 21 maart 2010 16:58 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik sta op het punt om elin op het balkon te zetten
Hoera medestandersquote:Op maandag 22 maart 2010 14:28 schreef Pvoesss het volgende:Ik kan die troela van Z@ppelin echt niet uitstaan.
Het eerste riedeltje kwan van hoeraaaa vandaag ben je jarig.
nog voordat die muts begint hoor ik de kleine dame naast me.
ze is GRUWELIJKquote:Op maandag 22 maart 2010 15:27 schreef freecell het volgende:
Wat is er mis met die troela?Ik zag haar ook, ze is wel enthousiast~!
k, ik word er ook niet blij van, maar dat word ik ook niet van de teletubbies
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ze is GRUWELIJK
ik wil haar neerslaan, en die neiging heb ik niet snel
Als je erop gaat letten dan wordt het nog ergerquote:Op maandag 22 maart 2010 19:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Een beetje te blij is ze wel. Ik zal er de volgende keer eens op letten
HEY DAAR VRIENDJE! DAT MAG JE TOCH NIET DOENquote:Op maandag 22 maart 2010 19:31 schreef Jore het volgende:
Ik vind haar ook ZO irritant. Vooral dat debiele liedje waarbij die zappelin haar een zoen moet geven. IEH. Zo ontzettend overdreven en stom.
Beterschap met Leander en succes met de draakjes! Vandaag had ik ook een draak, maar dat komt door kiesjes en verkoudheid (snot all over the place). Zo zielig. Hij viel net met z'n kleren nog aan op mijn schoot in slaap, dat gebeurt echt nooit.
Vannacht was trouwens het allerzieligst: hij wilde drinken (rond half zes) en dat lukte niet want z'n neusje zat dicht. Ik heb hem nog nooit zo klaaglijk horen huilen. Gelukkig had ik nog neusspray en dat hielp gelukkig, hij keek me zo tevreden aan toen het drinken daarna wel lukte
ow, ik heb alleen maar dat verjaardagsliedje gezienquote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
HEY DAAR VRIENDJE! DAT MAG JE TOCH NIET DOEN
STOMP
Lekkerquote:Op maandag 22 maart 2010 20:10 schreef iamredleader het volgende:
Zo, feest hier
Jair gaat al sinds een paar dagen "graag" naar bed. Dat wil zeggen: avondritueeltje doorlopen, kind krijgt kus van papa of mama, en de ander doet hem in bed. Duurt welgeteld 2 minuten, en dan is meneer knock-out
Hier idem.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:29 schreef Kleurdoos het volgende:
elin wel..of ze geeft t aan mij of ze stopt t in r mond..
beidequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier idem.
Maar speelt ze gewoon op de tegels/op het gras?
't lijkt me nog zo koud
Achterthuis? Is dat streektaal?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef Diaan73 het volgende:
Zitten jullie ook al buiten dan? Ik heb nog niet een moment gehad dat ik dacht... even lekker achterthuis zitten.zo heel warm vind ik het nog niet eigenlijk. komt misschien ook omdat wij pas na 11 uur ofzo de zon achterthuis hebben en maar tot een uur of half 3 En de wind vind ik ook nog wel fris. Loopkar ga ik ook achterthuis zetten, goed idee!!! Kan hij toch lopen achterthuis.
Nou dat is ook mooi zondequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Marie79 het volgende:
Wij zitten ook in een tuin met weinig wind. Wij hebben zondag dus buiten gezeten, de afgelopen dagen was het wel heerlijk weer hier, maar lag ik ziek op de bank en Maarten was op het kdv...
En zeg je dan achter-thuis of achter-t-huis?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
Het komt misschien inderdaad ook wel omdat ik zelf vanaf zondag al ziek ben... Maar wij zitten trouwens nooit zo snel buiten. wij zijn niet van die tuinliefhebbers eigenlijk
En ja, Raissa, achterthuis is volgens mij Twents... wist ik niet, w ordt hier door iedereen gebruikt.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
En zeg je dan achter-thuis of achter-t-huis?
Misschien is het iets oostelijks?quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:16 schreef freecell het volgende:
Hier ook achterthuis hooren echt iedereen zegt het hier
En wij zitten en spelen er ook veel(vorig jaar ook al bij mijn ouders trouwens)
Als ik een jas of vest van Leander pak roept hij heel blij: uiten! Koenen ja? (of koenen aan! schoenen dus)
Volgens mij vinden kindjes op het gras lopen in het begin nooit fijn. Seb ook niet in ieder geval.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler vind het maar raar om buiten te lopen. Gisteren op het gras vond hij helemaal niks. Maar misschien is vooral omdat zijn oortje nog zeer doet. Dat niks leuk is zeg maar. Djeez moest naar de ha en wij gingen mee zodat de ha bij zijn oren kon kijken. Heeft hij 1 loopoor sinds vandaag. En de andere was nog wel wat rood. Duurt het bij jullie dreumesjes ook zo lang voordat een kies door is trouwens?Tyler is zo lief voor Kim nu. Hij heeft vast door dat ze ziek is.
Op de voordeur doe ik nu standaard de haak, dan kan ze er iig niet meer vandoorquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:41 schreef Marie79 het volgende:
Netjes hoor Seb!
Groof wat eng dat S. zomaar naar buiten kan, wat GWS zegt, is wel een idee! Wij hebben het ook op veel deuren (maar dan nu nog voor de katten).
Maarten vindt buitenspelen zo leuk, dat hij op het kdv het hardste "hoera" roept!
en pap uit een beker? zodat je hem helpt met drinken? Ook een handig begin om uit een beker te leren drinken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Weet er iemand een goede speen voor pap?
Die van difrax is troep, komt niks door.
Djeez heeft het voor elkaar gekregen om de goede kwijt te raken.![]()
Gelukkig lukte het wel van een lepel deze keer. Maar meestal wil hij dat niet 's avonds. En dat is soms echt wel nodig nog.
Goed idee. Maar dan kan hij de gewone melk nog niet drinken. Meneer is eigenwijs wil alleen uit die fles drinken. Ander drinken is nog steeds erg moeilijk. Al had hij net wel Kims bidon gejat. Waar melk met een beetje roosvicee in zit.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
of gewoon een extra gat in de speen maken en die alleen voor de pap gebruiken
Ik dacht ook niet zozeer aan een soepkom. De Ikea bekertjes zien er goed uit. Jair drinkt uit onze glazen maar daar is de opening zo klein, dat het glas tegen zijn neus stoot. Dat wil ik dus niet. Lijkt me handiger als de opening groot genug is, dat die over de neus heen gaat. Maar een echte neusuitsparing zoals van die Difrax beker is niets. Jair knoeit trouwens ook enorm. WIj houden het glas/ de beker dan ook altijd vast. En dan nog gaat er weleens iets aan zijn mond voorbij. Maar als wij erbij zijn en voor een paar slokjes is het gewoon een goede oefening. Ook handig is om dan zo'n slabbetje om te doen met een opvangbak, waar alles opgevangen wordt, wat aan de mond voorbij gaat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
Diaan, dat omkeren gaat weer over
Hier kan Leander wel uit een gewone beker drinken, maar hij knoeit nog als een gek. Een beker met een heel grote opening is trouwens juist niet zo handig (probeer zelf maar eens uit een soepkom te drinken) en heb 'gewone' plastic IKEA bekers en die bevallen prima
Deze:
[ afbeelding ]
Die gaan bij ons dus niet goed.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:38 schreef Raissa het volgende:
Je hebt van die plastic 'glazen' waarin een uitsparing zit voor de neus, ideaal!
Ik hoop dat het wel over is wanneer hij naar de middelbare school gaatquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oooooooooooooooh is dat het?! Dan zit Tyler ook in die sprong.
En wanneer gaat in godsnaam de eenkennigheid over? Wel lief, maar is wel extreem en totaal niet handig.
donderdag, hij heeft net pap gehad. Eerder hoefde hij niet. Volgens mij is de koorts minder nu. Ik was bij mijn ouders eten met hem toen ik naar huis ging pakte ik zijn speen om in de tas te doen. Ik weet nog dat ik dacht dat ik hem niet in grote vak moest doen. Kom thuis, nergens te vinden. De derde kwijt in drie weken. Hoe irritant!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:56 schreef bodpa09 het volgende:
Wanneer is ie geprikt Estrys? M kreeg de dag erna pas koorts (een dagje) en dag of 10 later weer. Uiteindelijk bleek dat hij weer een oorontsteking had, dus het hoeft niet perse van de prik te komen.
Sterkte met Seb!
* Diaan73 meldtquote:Op zondag 28 maart 2010 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Pesthumeur alert hiero. Niets is goed. 15-maandensprong, anyone?
quote:Op zondag 28 maart 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
[..]
selectieve quote
En na 18 jaar gaan ze het huis uit toch?
quote:Op zondag 28 maart 2010 13:56 schreef freecell het volgende:
Dat kan je vrij lang volhouden inderdaad, maar bij 15 begint het wel wat vreemd te worden hoor
Ik heb het geprobeerd, dr op de grond neerzetten en weglopen/negeren...maar dat interesseerde haar niet en ze ging fijn zitten en proberen een schoen te passenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:46 schreef Marie79 het volgende:
En toch zou ik het buitenshuis ook zo aanpakken (als dat mogelijk is) en dat mens dat je een snoepje aanbiedt om haar te troosten zou ik toch vriendelijk meedelen dat ze zich met haar eigen zaken moet bemoeien!
Hier slaat de dokter standaard prikjes over bj hangerige/zieke kindjes, dus volgens mij kun je daar dus best naar vragen!quote:Op maandag 29 maart 2010 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
BMR overslaan? Hier hebben we hem ook overgeslagen omdat we toen met zijn allen lekker ziek(jes) waren, is verder geen probleem.
seb heeft er nog steeds 6 en geen teken van de rest. De huisarts zei overigens de vorige keer dat ze van tandjes wel verhoging kunnen krijgen maar 40 graden toch niet waarschijnlijk is. Hij heeft het ook maar een dag gehad. Er zal wel weer iets langs zijn gekomen op het Kdv.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:22 schreef Kleurdoos het volgende:
elin heeft 7 tanden en ik zie nog geen teken van de rest
en ik dacht dat t sprongetje over was
Hier hetzelfde!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:50 schreef Fruppel het volgende:
lastig diaan, dat brood gooien! Danique doet dat ook wel maar pas op het einde als ze genoeg gegeten heeft!
Gaan slapen doet Seb dan weer zonder enig protest. Het is om 4 uur 's nachts dat hij drama maaktquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:50 schreef DJMO het volgende:
arme kleintjes met oorpijnhopelijk gaat het al iets beter nu
sterkte estrys, ik herken het wel een *klein* beetje, jan heeft ook avonden dat hij absoluut niet wil/kan slapen, al is hij niet zo wild als seb zeg maar. Hij is wel snel te kalmeren als je hem gewoon bij je laat zitten.
Goed zo tyler! geen fysio meer
wat ik te melden heb .. beelden zeggen meer dan 1000 woorden
Jan gaat ook wel zonder protest liggen, maar na een uurtje slaap is het dan fini .. tot een uur of 12, 1, en dan issie zo moe (en ben ik hem zo moe) dattie naast me in slaap valt als we samen op het grote bed gaan liggen. (dan vraag je je misschien af waarom ik er niet meteen naast ga liggen, maar ik wil hem niet aanleren dat mama meteen zijn zin doetquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Gaan slapen doet Seb dan weer zonder enig protest. Het is om 4 uur 's nachts dat hij drama maakt
goed zo jan![]()
Huh? Hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon een matras op de grond ofzo of hoe moet ik me dat voorstellen??quote:Op woensdag 7 april 2010 13:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka is afgelopen maandag naar haar eigen kamertje verhuisd. Eens kijken hoe dat gaat. Ze ligt nu op een éénpersoons matras, waardoor ik er ook bij kan gaan liggen als het nodig is, sowieso geef ik de laatste voeding altijd liggend.
Maandag sliep ze vrij slecht door de verhuizing, en ik ben op een gegeven moment naar haar toe verhuisd. Gisteren sliep ze weer op onze kamer, omdat ik weg was(examen waar ik moest lotussen), overdag slaapt ze ook op haar eigen kamertje en dat gaat meestal best goed.
Het is trouwens best krap zo'n éénpersoons matras met z'n tweetjes...
Uiteindelijk zal ze een keer in een bed gaan slapen en waarschijnlijk gaat ze er heus een keertje uitvallen.. Daar gaan ze niet kapot van hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow ja, in een ledikant slapen lukt echt niet trouwens, dat is een groot drama. Vandaar ook dat we haar meteen overgooien in een groot bed, maar ik wil er eerst zeker van zijn dat ze er niet uitvalt.
quote:Op woensdag 7 april 2010 19:58 schreef cattie het volgende:
Je hebt natuurlijk ook bedden waar je zo'n rand aan kan zetten (bij de IKEA bijvoorbeeld). Daar slaapt Ive sinds hij 2 is probleemloos in.
Fee slaapt nog steeds niet goed helaas, ze eindigt elke nacht weer in ons bed. Af en toe gaat het een nachtje beter, maar het houdt geen stand.
Maaaaarrrrr, Fee was vandaag met mijn man en Ive buiten en ze klom op Ive's oude driewieler om vervolgens de hele buurt onveilig te maken! Ze loopt dan ipv dat ze trapt, maar ze heeft echt honderden meters afgelegd.![]()
quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Danique, beterschap.![]()
Estrys, ik mag toch hopen dat het wel overgaat. *heeft een mental image in haar hoofd van een volwassen Seb die bij zijn werkgever staat te brullen nadat jij hem daar af hebt gezet*![]()
Leander, niet zo chagrijnig zijn hoor, daar schijnt de zon veel te mooi voor.
Ik werd vanmorgen naast Annicka wakker, in haar kamertje. Ik kan me alleen écht niet meer herinneren hoe en waneer en waarom ik daar gekomen ben?Zou ik dan toch nog gaan slaapwandelen?
Mijn zus was vorige week helemaalquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat ik over een paar jaar al een jaaaaa mam, daaaaag mamnaar mn hoofd krijg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |