abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79601137
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
of gewoon een extra gat in de speen maken en die alleen voor de pap gebruiken
Goed idee. Maar dan kan hij de gewone melk nog niet drinken. Meneer is eigenwijs wil alleen uit die fles drinken. Ander drinken is nog steeds erg moeilijk. Al had hij net wel Kims bidon gejat. Waar melk met een beetje roosvicee in zit.
KD goed idee. Ga ik zeker proberen.

Edit: Djeez heeft EINDELIJK de speen gevonden!

[ Bericht 3% gewijzigd door _Ingrid_ op 26-03-2010 11:05:28 ]
pi_79602844
Ik probeer Seb ook meer uit een gewone beker te laten drinken, is ook beter voor de ontwikkeling van het spraakvermogen. Jammer dat ik zelf zo weinig geduld heb, echt een verbeterpuntje wat betreft mijzelf Hij wil het wel, hij drinkt overal uit, bidons, flesjes, bekers, de shampoofles

Ik vrees dat het 15 maanden sprongetje er aan zit te komen. Hij begint echt vreselijk drammerig te worden. Heel theatraal allemaal. Gelukkig nog geen vervelende supermarkttaferelen. Ze hebben bij de Super de Boer die autootjes voor kinderen met daarboven een mandje voor de boodschappen. De deur kan gelukkig niet open dus blijft Seb heel lief zitten. Echt zo grappig, zit hij te toeteren en te sturen in dat ding. (alleen zo'n lang en onhandig ding dat ik overal tegenaan bots)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_79603470
Ingrid de Avent 3 standen speen is goed voor pap. Maar als Tyler alleen uit die ene fles wil drinken, dan gaat dat denk ik niet. Je moet toch dezelfde merk speen nemen, dan het merk van de fles.

Uit welke bekers drinken jullie kinderen? Tuitbeker gaat hier uitstekend. Uit een gewoon glas drinkt hij ook met ons erbij hoewel er nog veel naast loopt. Uit de difrax beker met de neusuitsparing wil dit niet drinken. Ik denk dat ik binnenkort eens plastic bekers met een grote opening koop en hem daaruit laat drinken als wij samen aan tafel zitten.

Meneer pakt zelf zijn banaan vast met een handje en gaat er zelf van afbijten. En hij zegt ook nane (in het duits is het: "Banane").
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:58:14 #154
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79603784
Als ik Lennon een gewone beker geef, houdt hij hem op de kop om alles eruit te laten lopen. Alles zit er dan onder. Dat doen we dus nog maar even niet.... Kan als het mooi weer is wel buiten.
Ook eten op een bordje of schaaltje houdt hij ondersteboven zodat alles eruit valt.
Op het moment vindt hij het ook erg leuk om met zn brood, fruit oid te gaan gooien over tafel. Dus geven we het hem maar weer met de vork en dan nog haalt hij het soms weer uit zn mond en gaat er dan mee gooien.
Tinuviel, wij gebruiken hier vooral nog de tuitbeker dus. Al kan hij ook de fruitshooters drinken die hebben zo'n bidonsluiting

Ik denk dathier ook het sprongetje aan het komen is, is ook wat drammerig aan het worden.

Estrys, fijn dat alles goed was bij cb. Heeft Seb nog last van de prikken?
Make love, not war ☮
pi_79605725
Oooooooooooooooh is dat het?! Dan zit Tyler ook in die sprong.
En wanneer gaat in godsnaam de eenkennigheid over? Wel lief, maar is wel extreem en totaal niet handig.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:57:59 #156
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79605868
Maarten drinkt hier ook vooral uit een tuitbeker (merk onbekend, gekocht bij de DA, de Avent tuitbeker die we hadden die lekte evengoed nog als Maarten ondersteboven met de beker op tafel gaat slaan).

Hier hebben we een prutnacht achter de rug, we lagen net in bed toen Maarten wakker werd en niet meer wilde slapen, niet bij ons, niet in zijn eigen bedje, veel huilen en we denken dat hij last had van zijn maag of darmen. W. had namelijk vannacht (en vandaag) precies hetzelfde. Maarten was ook flink met zijn beentjes aan het spartelen en gewoon aan het gillen. Pas na een zetpilletje heeft hij nog wat uurtjes geslapen, maar vandaag is het echt een hang/slaapdagje voor hem. Hij heeft tussen de 38 en 38,5 graden koorts en is al 2x bij W. op schoot in slaap gevallen en hij ligt nu te slapen in de box. Eten wil hij niet erg, 2 happen pap, 4 happen brood en een half mandarijntje. Drinken gaat gelukkig aardig, ong. 400 cc op nu. Nou ja, hopelijk knapt hij snel weer op!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_79605943
Diaan, dat omkeren gaat weer over

Hier kan Leander wel uit een gewone beker drinken, maar hij knoeit nog als een gek. Een beker met een heel grote opening is trouwens juist niet zo handig (probeer zelf maar eens uit een soepkom te drinken) en heb 'gewone' plastic IKEA bekers en die bevallen prima

Deze:
pi_79606185
Dana drinkt uit alle bekers en glazen. Alleen heeft ze een nijntje bekertje met een oortje eraan en dat gaat niet goed. Ze pakt de beker dan mer 1 vinger aan t oortje vast waardoor ie omklapt
pi_79609243
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
Diaan, dat omkeren gaat weer over

Hier kan Leander wel uit een gewone beker drinken, maar hij knoeit nog als een gek. Een beker met een heel grote opening is trouwens juist niet zo handig (probeer zelf maar eens uit een soepkom te drinken) en heb 'gewone' plastic IKEA bekers en die bevallen prima

Deze:
[ afbeelding ]
Ik dacht ook niet zozeer aan een soepkom. De Ikea bekertjes zien er goed uit. Jair drinkt uit onze glazen maar daar is de opening zo klein, dat het glas tegen zijn neus stoot. Dat wil ik dus niet. Lijkt me handiger als de opening groot genug is, dat die over de neus heen gaat. Maar een echte neusuitsparing zoals van die Difrax beker is niets. Jair knoeit trouwens ook enorm. WIj houden het glas/ de beker dan ook altijd vast. En dan nog gaat er weleens iets aan zijn mond voorbij. Maar als wij erbij zijn en voor een paar slokjes is het gewoon een goede oefening. Ook handig is om dan zo'n slabbetje om te doen met een opvangbak, waar alles opgevangen wordt, wat aan de mond voorbij gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79609514
Je hebt van die plastic 'glazen' waarin een uitsparing zit voor de neus, ideaal!
pi_79610232
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:38 schreef Raissa het volgende:
Je hebt van die plastic 'glazen' waarin een uitsparing zit voor de neus, ideaal!
Die gaan bij ons dus niet goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79610397
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:56 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Die gaan bij ons dus niet goed.
Ohja, difrax heet dat idd
Sorry.
pi_79611108
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oooooooooooooooh is dat het?! Dan zit Tyler ook in die sprong.
En wanneer gaat in godsnaam de eenkennigheid over? Wel lief, maar is wel extreem en totaal niet handig.
Ik hoop dat het wel over is wanneer hij naar de middelbare school gaat

Diaan, Seb heeft geen last meer gehad van de prikken, hoewel vannacht om vier uur ontroostbaar en dat was alweer weken geleden dat hij om vier wakker werd, maar het kan zoveel zijn, dat weet je nooit bij hem. Maar boos dat ie was schreeuwen, overstrekken en schoppen, maar dat doet hij dus altijd wanneer hij 's nachts wakker is geworden. Niet stil te krijgen, totaal hysterischOm half 1 was hij ook wakker geweest en toen hebben we hem een fles gegeven.
Van de BMR prik wordt 10% van de kindjes na 5 dagen ziek, dan maken ze een mazelinfectie door. Dus het kan nog, het is een kleine kans.

Hij huilt trouwens altijd hysterisch wanneer hij huilt. Soms loopt hij paars aan. En als hij dan merkt dat hij zijn zin niet krijgt dan is hij ook net zo snel weer stil. Gisteren bij de prikjes moest hij ook heel hard huilen, toen we buiten kwamen bij de arts was er een ander kindje van 10 weken of zo) ook heel hard aan het huilen, Seb was acuut stil en keek echt zo naar dat kind van WAAROM huil jij nou? Dat deed hij laatst op die meet ook bij Lennon die spontaan met Seb mee ging huilen
pi_79649253
Ik geloof dat wij ook in een nieuwe fase zitten

Als ze haar zin niet krijgt gilt ze eerst heel hard tegen je en als je pech heb slaat ze je ook en dan gata ze heel hard huilen

Als we gewoon thuis zijn dan zet ik haar op de grond en gaat ze in de negeerstand tot ze weer normaal doet en dan leg ik haar uit dat ik het niet fijn vind als ze dat doet en dat zer best boos mag zijn maar dat ze nooit tegen me hoeft te schreeuwen of me slaan.

Maar als je op een terrasje zit, of in de winkel bent kan ik dr dus niet op de grond zetten...en mensen kijken je aan alsof je een extreem slechte mens/moeder bent en ik kreeg vandaag zelfs een snoepje toegestopt voor mijn dochtertje om haar te troosten

Ik vind dit lastiger als ik vantevoren had gedacht. En dat schreeuwen en slaan is echt een no go!
wat doen jullie daarmee?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:46:35 #165
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79653617
Oe, wat een moeilijke situatie zeg Bla, hier hebben we het nog niet aan de hand (gehad).

Ik vind dat je er goed mee omgaat thuis, ik denk dat ik het het precies hetzelfde zou aanpakken. En toch zou ik het buitenshuis ook zo aanpakken (als dat mogelijk is) en dat mens dat je een snoepje aanbiedt om haar te troosten zou ik toch vriendelijk meedelen dat ze zich met haar eigen zaken moet bemoeien!

Wij hadden vanmiddag een high tea van mijn oudtante die 94 werd. Maarten heeft zich heel goed vermaakt alleen eten... dat is toch het leukste om op de grond te gooien. Hij heeft maar een paar hapjes van diverse dingen gegeten. Net thuis nog wel een bak yoghurt/vla gegeten, dus er ligt nu wel een bodempje op zijn maag. En hopelijk slaapt hij vandaag iets langer uit dan vanmorgen (4.45).
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:55:39 #166
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79653846
Ik hoop dat ik op het moment dat ik dat snoepje toegestopt krijg, ad rem genoeg ben om dat snoepje in mijn eigen mond te steken en te verzuchten: "Bedankt. Kinderen, bloed, nagels... "
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:00:26 #167
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79653977
Dat is een goeie GWS
pi_79653991
Seb is weer ziek temp was zojuist 39,8. En ik ben vannacht alleen met hem
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:02:08 #169
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79654027
Hè Estrys, wat naar voor jullie, ik hoop dat Seb een beetje rustig de nacht doorkomt
pi_79654117
Als hij om elf uur nog een hoge temp heeft komt man naar huis.
Hoelang werkt een paracetamol?
Ik vraag me af of dit van de prik komt. want BMR prik kon hij na vijf dagen zien worden zeiden ze.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:08:28 #171
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79654199
Bij ons zeiden ze dat de BMR na 7 tot 10 dagen reactie kan geven.
Wel fijn dat je man naar huis komt als Seb straks nog hoge koorts heeft...
pi_79654455
Het zal toch niet van de hondenbeet komen? want daar zie je niks meer van, wond is dicht, korstjes zijn er al af
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:49:15 #173
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79655224
Ik denk van niet, Estrys, maar hoop dat het snel over is Hoe vervelend, en dan ook nog alleen thuis!

En over toegestopte snoepjes, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Heb wel een partner die bij tijd en wijlen opeens wat bij het kind in de mond duwt, maar dat is inmiddels over... Heeft ie afgeleerd
Lijkt me overigens wel erg vervelend, van de bemoeiende mensen, maar ik zou het denk ik gewoon aanpakken en wegstoppen, al dan niet voor jezelf. Ik zou me niet beledigd voelen, iedereen doet het anders, en het gaat toch een beetje om de intentie . Ik krijg nu ook vaak de vraag van mijn ex-collega of dochter al niet wat (chemisch gekleurd en smaakjes) ijs mag. Nee nog niet, bedankt. Geen issue verder, maar vind het wel vreemd
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79655444
Wanneer is ie geprikt Estrys? M kreeg de dag erna pas koorts (een dagje) en dag of 10 later weer. Uiteindelijk bleek dat hij weer een oorontsteking had, dus het hoeft niet perse van de prik te komen.
Sterkte met Seb!
pi_79659357
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:56 schreef bodpa09 het volgende:
Wanneer is ie geprikt Estrys? M kreeg de dag erna pas koorts (een dagje) en dag of 10 later weer. Uiteindelijk bleek dat hij weer een oorontsteking had, dus het hoeft niet perse van de prik te komen.
Sterkte met Seb!
donderdag, hij heeft net pap gehad. Eerder hoefde hij niet. Volgens mij is de koorts minder nu. Ik was bij mijn ouders eten met hem toen ik naar huis ging pakte ik zijn speen om in de tas te doen. Ik weet nog dat ik dacht dat ik hem niet in grote vak moest doen. Kom thuis, nergens te vinden. De derde kwijt in drie weken. Hoe irritant!
  zondag 28 maart 2010 @ 08:10:13 #176
114177 Diaan73
pi_79662824
Bla, Twan deed dat vroeger ook weleens... ik ging hem dan gewoon (proberen te) negeren, al is dat wel lastig. Het is ook even een rotfase waar ze doorheen moet.

Estrys, hoe is het vannacht gegaan? Arme Seb en jij. Zul je altijd zien hè? Ben je alleen wordt ie ziek.

Mijn zoon doet al aan zomertijd, hij vond kwart over 7 nieuwe tijd een mooie tijd om wakker te worden.. ik echter niet.
Make love, not war ☮
  zondag 28 maart 2010 @ 13:00:13 #177
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79667025
Pesthumeur alert hiero. Niets is goed. 15-maandensprong, anyone?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79667063
juhp, wij zijn er net een weekje vanaf
  zondag 28 maart 2010 @ 13:09:12 #179
114177 Diaan73
pi_79667262
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Pesthumeur alert hiero. Niets is goed. 15-maandensprong, anyone?
* Diaan73 meldt

Ik doe hem gewoon wat vaker naar bed...

Hoe lang duurt zo'n 15-maandensprong?
Make love, not war ☮
pi_79667504
Och Seb

En de 15 maanden sprong duurt best lang maar daarna zijn ze weer heel tof

HIer een bolleke chagrijn. Vorige week zaterdag ziek geworden, paar dagen flink ziek geweest en nu is hij beter, maar zijn humeur nog niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')