Ik heb geen inkomen en mijn ouders ook niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:46 schreef onearmedman het volgende:
Waarom zou je een uitkering krijgen...
nee voor een uitkering moet je een arbeidsverleden hebben of buitenlander zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:48 schreef Flubberbal het volgende:
[..]
Dus ik kom niet in aanmerking voor uitkering? En die 18 jarige ook niet?
Jaquote:Op zondag 14 maart 2010 18:50 schreef onearmedman het volgende:
Weet je zeker dat het wel verstandig is om op jezelf te gaan wonen? Laat staan samenwonen.
bijstand krijg je pas vanaf je 27e.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:51 schreef Flubberbal het volgende:
Ik heb het over bijstandsuitkering. En waar kunnen we het beste heen? Naar Funda.nl ?
Lees me post.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef Flubberbal het volgende:
Geld is niet echt een probleemalleen ik wou weten of ik wat geld kreeg van gemeente.
Hoe is geld opeens geen probleem meer?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef Flubberbal het volgende:
Geld is niet echt een probleemalleen ik wou weten of ik wat geld kreeg van gemeente. Zie mijn andere topic.. 300 loten
Dat is mijn broertjequote:Op zondag 14 maart 2010 19:09 schreef Glcx het volgende:
[..]
Hoe is geld opeens geen probleem meer?
En bedoel je dit topic: hoe reken je iemands geboortedatum uit??
Nee, want geld is geen probleem. Het geld van de gemeente is voor de mensen waarvoor geld wel een probleem is. En ga lekker werken ipv geld te vangen waar anderen voor werken...voor figuren als jij betaal ik liever geen belasting namelijk..quote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef Flubberbal het volgende:
Geld is niet echt een probleemalleen ik wou weten of ik wat geld kreeg van gemeente. Zie mijn andere topic.. 300 loten
200 euro p/m in utrecht voor wat voor kamer ookquote:Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef Flubberbal het volgende:
Even een vraagje
Stel ik zoek een flatje in Utrecht tussen de 200-400euro huur per maand. Wat is dan ongeveer de wachttijd?
17 jaar= kinderbijslag..., geen recht op stufiquote:Op maandag 22 maart 2010 22:56 schreef houdjemond het volgende:
Volgens mij word je STUFI omgezet in een uitwonende beurs hoor, en dan zit je zo aan de 500, maar hoe wil je dat dan gaan doen, huur is al niet te betalen, en dan moet je nog hele maand van eten ook.
Haha, succes.
Verhuis naar Kampala, Oeganda. Heb je een vier kamer appartement voor een appel en een ei.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:26 schreef Hiya het volgende:
Verhuis naar Hamburg Duitsland. Heb je een twee kamer appartement voor 350 inclusief GWL 20 min v/h centrum af.
http://www.kiu.ac.ug/quote:Op dinsdag 23 maart 2010 02:12 schreef Hiya het volgende:
Enige verschil is dat er in Hamburg nog iets te verdienen en te leren is.
Omg ik ga toch samen met iemand anders.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:56 schreef houdjemond het volgende:
Volgens mij word je STUFI omgezet in een uitwonende beurs hoor, en dan zit je zo aan de 500, maar hoe wil je dat dan gaan doen, huur is al niet te betalen, en dan moet je nog hele maand van eten ook.
Haha, succes.
Ja en? Volgens mij kijk jij een beetje te optimistisch vooruit.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:07 schreef Flubberbal het volgende:
[..]
Omg ik ga toch samen met iemand anders.
+ gemeentelijke belastingen, waterschaps belasting...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:36 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Ja en? Volgens mij kijk jij een beetje te optimistisch vooruit.
Je lasten bestaan niet alleen uit huur, maar ook electriciteit, gas en water.
Alleen je zorgverzekering is al zeker 100 euro per persoon en dan maar te zwijgen over andere bijkomende verzekeringen.
Internet, televisie, stappen, kleren, etcquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef Chinless het volgende:
[..]
+ gemeentelijke belastingen, waterschaps belasting...
Ik bedoelde ook dat achtienjarige vriendje van hemquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:33 schreef Fingon het volgende:
[..]
17 jaar= kinderbijslag..., geen recht op stufi
Wil niet veel zeggen, maar je vindt geen flat met 2 slaapkamers waarin jij mag gaan wonen (vaak een inkomstenminimum in de privé sector) of dat zo'n woning tussen de 200 en 400 euro is. Denk eerder aan 500-750. Misschien goedkoper in de sociale sector, maar dan wacht je minstens 8 jaar omdat je dan op een wachtlijst staat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:07 schreef Flubberbal het volgende:
[..]
Omg ik ga toch samen met iemand anders.
Daar red je het niet mee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:58 schreef marsterretje het volgende:
Nou ok, een poging dan om uit te leggen met een grove schatting:
Inkomsten:
Stufi + baantje: 400 + 300 ofzo per maand? (ben alweer even geen student meer)
UItgaven:
Huur voor studentenkamer Utrecht: 300-400. Geen huursubsidie mogelijk.
Verzekering: 100
Telefoon+ internet: 20 - 20
Totaal vaste lasten: 540
Boodschappen: zo'n 120 per maand aan Aldo voer, niet te veel drinken.
Totaal uitgaven: 660.
Over per maand om lekker van te gaan zuipen in de Ekko en Tivoli: 40 Euro.
Veel plezier!
En schooluitgaven zitten er nog niet bij, gezien de werkloze ouders van deze redelijk achterlijke TS vast geen geld toestoppen daarvoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:40 schreef Chinless het volgende:
[..]
Daar red je het niet mee.
Je vergeet die belastingtechnische onzin.
En dan is het goedkoop. Ik ben zonder eten en drinken, dus puur de andere lasten al 1057 per maand kwijt.
Dat was eergisteren voor jou nog een vraag en nu al een vaststaand gegeven?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Flubberbal het volgende:
Ik krijg 700 euro van de gemeente en nog 500 euro stufi.
Jaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat was eergisteren voor jou nog een vraag en nu al een vaststaand gegeven?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Guts, No Glory
quote:
Dat is wel de hoogte van een bijstandsuitkering, maar daar heb je afaik geen recht op als je stufi ontvangt..?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:34 schreef keko het volgende:
[..]
Waarom krijg je 700 euro van de gemeente?
of bedoel je de marktwerkingquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Er bekruipt mij een gevoel van laat die jongen lekker op kamers. Met een beetje geluk doet natuurlijke selectie binnen een paar weken haar werk, en is het eten op.
Kijk het is natuurlijk allemaal niet verstandig wat hij wil. Hij kan er IIG veel van leren en dat is ook wat waard!quote:
Ik denk dat hij 1200 euro krijgt en bij zijn belastingaangifte over 2010 meteen de bmw m3 van zijn hypotheekrenteaftrek kan financieren...quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:59 schreef error_404 het volgende:
TVP, hilarisch topic, dit.
Ben benieuwd hoe het met de TS afloopt
Dat gaat hem echt lukken hoorquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:11 schreef missyB het volgende:
met 17 jaar 1200 beuren ???? keep on dreaming!
quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:20 schreef Hiya het volgende:
[ afbeelding ]
John 'Man man hoe heb je het zo ver kunnen laten lopen?!'
TS 'Ja ik zit al maanden te wachten op mijn bijstand uitkering en het komt maar niet maar ja de huur gaat gewoon door heah!'
quote:Op zondag 14 maart 2010 18:45 schreef Flubberbal het volgende:
Hoi,
ik doe MBO( mensen die mbo doen) ik ben 17 jaar en ik wil op mezelf gaan wonen in Utrecht.
Gefeliciteerd met je verjaardag (eer)gisterenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:42 schreef Flubberbal het volgende:
Ik ben allochtoonen ik ben geen 17 maar 18.
Gemeente heeft gezegt dat ik 700 euro zou krijgen. En daarbij komt nog 500 euro stufi bij.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef Suzanne- het volgende:
Waarom krijg je 700 van de gemeente? En is de stufi in de jaren zo ver omhoog gegaan?!!
Anyway, waarom wil je overal geld van krijgen zonder er iets voor te doen (oké, dat klinkt wel heel aantrekkelijk hahaha) Waarom werk je niet gewoon voor je geld?
Ik werk voor mn geld en met de belasting die ik betaal zit jij niets te doen? Vage wereld..
Ik ben 18 en die andere jongen die erbij komt is 17 jaar.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:52 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Gefeliciteerd met je verjaardag (eer)gisteren
-1 geloofwaardig![]()
-2 geloofwaardig, in de OP staat andersom:quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:56 schreef Flubberbal het volgende:
[..]
Ik ben 18 en die andere jongen die erbij komt is 17 jaar.
quote:Op zondag 14 maart 2010 18:45 schreef Flubberbal het volgende:
Hoi,
ik doe MBO( mensen die mbo doen) ik ben 17 jaar en ik wil op mezelf gaan wonen in Utrecht. Weet iemand of ik uitkering krijg en/of huursubsidie? Ik ga samen met een 18 jarige. En waar kunnen we het beste heen?
Met d'rquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
het is vast eengezamenlijk
account
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:55 schreef Flubberbal het volgende:
[..]
Gemeente heeft gezegt dat ik 700 euro zou krijgen. En daarbij komt nog 500 euro stufi bij.
Rightquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:26 schreef Hiya het volgende:
Misschien heeft TS wel een geheime loophole in de wetgeving gevonden. Toen ik studeerde moest alle eindjes bij elkaar knopen door veel te werken. Wat stom van mij om niet gewoon de gemeente geld te vragen.
En TS kan gaan werken voor z'n centen of het anders aan de andere kant ervan gaan proberen m.i.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:41 schreef Gia het volgende:
tvp, zeer vermakelijk dit.
Nederland is een luilekkerland, maar er zijn gelukkig wel grenzen.
Gisteren ja, dankjequote:Op woensdag 24 maart 2010 15:52 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Gefeliciteerd met je verjaardag (eer)gisteren
-1 geloofwaardig![]()
En dan een boete krijgen omdat je je tent zomaar ergens op een veld neer hebt gezetquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:37 schreef Hiya het volgende:
Maar TS wil toch OP zich zelf wonen?!
[ afbeelding ]
Hoe je dat nou het beste kan vast maken aan jezelf moet zelf maar even uitvogelen.
alsof ie die krijgt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
waar krijg je die 700 euro van/voor dan?
ja. Maar we weten allemaal dat het onzin is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hij denkt van wel, dan is het toch een logische vraag?
Dus ben ik heel benieuwd uit welk potje hij denkt iets te krijgen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef vandenborre het volgende:
[..]
ja. Maar we weten allemaal dat het onzin is.
Wat is er mis met gewoon werken voor je geld, niet te hopen dat jij geld krijgt van de gemeentequote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef Flubberbal het volgende:
Lief van de gemeente dat ze mijn geld aan luie uitvreters geven.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Flubberbal het volgende:
Ik krijg 700 euro van de gemeente en nog 500 euro stufi.
Vooral als je minderjarig bentquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:16 schreef Chowi het volgende:
700 euro per maand van de gemeente is uitzonderlijk, maar zou best kunnen, toch? Ik bedoel, we weten met z'n allen niet zoveel over de situatie van zijn ouders, maar dat kan ook nog meespelen.
Maar 500 euro stufi daar nog bovenop lijkt me een beetje vreemd.
Aan TS zou ik willen aanraden om het kijkveld wat te gaan verbreden, naar Nieuwegein of Amersfoort bijvoorbeeld, omdat daar de wachttijd in de sociale sector een stuk minder lang is, en omdat de huur aanzienlijk goedkoper is. Binnen die marge van 200-400 euro ga jij écht geen appartement regelen binnen afzienbare tijd..
Maar met een beetje geluk zou je wel iets kunnen regelen in een van de omliggende steden.
Ehm, ik dacht dat TS zei dat hij inmiddels 18 is geworden?quote:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Flubberbal het volgende:
Vegeet wat hiervoor is gezegd:
Ik ben 18 jaar, ik krijg studiefinancering. Mijn ouders leven van uitkering en ik ben momenteel werkloos. Mijn vraag is: als ik opmezelf ga wonen(dan krijg ik dus 500 euro ongeveer studiefinancering omdat ik dan uitwonend ben) kan ik dan een uitkering verwachten? Zonee: iets anders?
-10 geloofwaardigquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:25 schreef r_one het volgende:
Dat was eergisteren vanmorgen voor jou nog een vraag vaststaand gegeven en nu al weer een vaststaand gegeven vraag?![]()
Nee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Flubberbal het volgende:
Ik ben 18 jaar, ik krijg studiefinancering. Mijn ouders leven van uitkering en ik ben momenteel werkloos. Mijn vraag is: als ik opmezelf ga wonen(dan krijg ik dus 500 euro ongeveer studiefinancering omdat ik dan uitwonend ben) kan ik dan een uitkering verwachten? Zonee: iets anders?
Bedragen voor MBO Uitwonendquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Flubberbal het volgende:
WAAROM zou jij recht hebben op belastinggeld?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Flubberbal het volgende:
Nog even hierover een leuk verhaaltje.quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:09 schreef Gia het volgende:
Maak je de opleiding dan niet binnen 10 jaar af, mag je alles terugbetalen.
Nee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Flubberbal het volgende:
Jij bent echt zo debiel hè. Vind je het gek dat je met 3 boulevards een lot hebt waar 500 euro op zit? Hoe denk je dat de Staatsloterij al die dure tv-reclames kan veroorloven? Door geld weg te geven als een liefdadigheidsorganisatie?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:40 schreef Flubberbal het volgende:
ik heb geld,, zie mijn andere reactie op staatsloterij topic
,,
Wat mij betreft meer irritatie. Ik zie maandelijks een behoorlijk bedrag naar de belastingdienst gaan. Op zich geen problemen mee, mits dit naar mensen gaat die het nodig hebben. Maar zo'n figuur als TS die te lui is om te werken en simpelweg vraagt of ie nog wat geld van de overheid kan krijgen kan ik slecht tegen. Dus geen jaloezie, maar pure irritatiequote:Op donderdag 25 maart 2010 19:48 schreef wallofdolls het volgende:
Meestertopic.
Misschien is t ook een beetje jaloezie ofzo.
Dat maakt voor je vraag in dit topic toch niet uit? Je vraagt of je recht hebt op een uitkering.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:40 schreef Flubberbal het volgende:
,,
Geld dat je niet zelf verdient hebt geef je makkelijk weer uit. Zolang je niet zelf geld verdient, weet je de waarde ervan ook niet. Je zult er niet twee keer over nadenken bij het uitgeven ervan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:40 schreef Flubberbal het volgende:
,,
wealtyquote:Op zondag 28 maart 2010 00:30 schreef Glcx het volgende:
[..]
Geld dat je niet zelf verdient hebt geef je makkelijk weer uit. Zolang je niet zelf geld verdient, weet je de waarde ervan ook niet. Je zult er niet twee keer over nadenken bij het uitgeven ervan.
Het geld dat je via de loterij hebt verdient is maar tijdelijk. Dus ja, je bent nu tijdelijk 'rich', maar je zult op deze manier nooit 'wealty' worden.
Ga. Werken. Voor. Je. Geld.
Niet alleen maar om geld te hebben, maar om het concept van geld te begrijpen.
Dat is niet erg, aangezien Flapdrol pas een jaar of 14 is.quote:Op maandag 5 april 2010 15:05 schreef Ferdii het volgende:
om het topic nog maar een een ietwat serieuze wending te geven
wachttijd in utrecht voor een flatje is minimaal 6 jaar.
aangezien ik dat niet op de telefoon was , en 38 turke mijn ww8woord hebbequote:Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet erg, aangezien Flapdrol pas een jaar of 14 is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |