Lekker makkelijk van je.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
18!![]()
Verklaard veel.
Eigenlijk wel jammer, dus.
Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
Augustus. Hij had dus feitelijk volgend jaar voor het eerst kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingen
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We zijn gewoon mensen hoor", aldus Verhagen op Radio 1. Dat is dan toch nog een geruststelling.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Gia het volgende:
Hij stemt overigens waarschijnlijk anders dan ik. Ik vind het belachelijk als kinderen hun ouders volgen in hun stemgedrag. Ze hebben andere belangen en moeten voor zichzelf een keuze maken.
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.
Bovendien gaat het bij stemmen niet om de persoonlijke belangen die je hebt, vind ik. Je moet nooit stemmen uit eigenbelang, maar juist stemmen op de partij die volgens jou het beste is voor het land.
quote:Kabinet gevallen: wat gebeurt er nu?
Den Haag, 20 febr. Met het onmiddellijke vertrek van de PvdA-ministers uit het vierde kabinet Balkenende, blijft er een zogeheten rompkabinet over. De ministers van CDA en ChristenUnie zullen blijven zitten tot aan de vervroegde verkiezingen om niet controversiële zaken te verrichten.
De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.
Premier Balkenende gaat nu eerst naar de koningin om het ontslag van zijn kabinet aan te bieden. Deze zal vervolgens Balkenende en de resterende de ministers verzoeken alles te doen wat in het belang van het land noodzakelijk is. Belangrijk zijn de formuleringen die de koningin na overleg met haar adviseurs hierbij hanteert. De bewoordingen bepalen de ruimte die de demissionaire ministers en staatssecretarissen krijgen. Vaak is de vice-president van de Raad van State de eerste die om advies wordt gevraagd. Ook consulteert de koningin meestal de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer.
Het zogeheten demissionaire kabinet zal vervroegde verkiezingen moeten organiseren. Uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontslag heeft ingewilligd moeten deze worden uitgeschreven. Dit zou betekenen dat vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer uiterlijk in mei worden gehouden.
Voor premier Balkenende betekent de breuk dat hij straks voor een beperkte periode leiding gaat geven aan zijn vijfde kabinet.
Ook zijn vorige kabinetten die allemaal schipbreuk leden, werden in afgeslankte en demissionaire vorm tot aan nieuwe verkiezingen voortgezet. In zijn eerste kabinet vertrokken de LPF-ministers, in zijn derde kabinet namen de twee ministers van D66 ontslag.
Liberaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.
Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.
Als mijn zoon het belangrijker vindt voor het land dat er wat gedaan wordt aan het onderwijs, dan stemt hij op D66. Overigens weet ik niet wat hij als belangrijkste punten ziet.
Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.quote:Heb bij jou het beetje een gevoel dat je je nogal laat indoctrineren door je ouders. Zeker aangezien je blijft hameren op 'het belang van het land'. Dat klinkt zo aangepraat. Je mag geen eigen keuze maken, je moet denken aan het belang van het land.
Vraag ik me toch af wie dan bepaalt wat het landsbelang is en welke partij dan dus het beste is om op te stemmen en waarom?
Ik denk dat D66 wel te porren is om voor een trainings- en bewakingsmissiequote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:19 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.
Balkie kennende zal hij er alles aan doen om premier te blijven & aan de macht te blijven. Op BNR hebben ze het over het vormen van een ROM-kabinet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef StephanL het volgende:
Er als er geen verkiezingen komen dan breekt mij klomp. Hoop ook niet dat Balkende weer terug komt.
Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
Ach, alsof er de volgende wat zal veranderen?
CDA krijgt toch wel weer een meerderheid
Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegtquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
Ach, alsof er de volgende keer wat zal veranderen?
CDA krijgt toch wel weer een meerderheid
Jongeriusquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.
Luister ook naar BNR![]()
BTW is toch ROMP-kabinet?
inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:24 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegt
status quo dusquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
De komende 90 dagen wordt het land niet geregeerd, net als de 8 jaar ervoor.
Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?
[..]
Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.![]()
En iedereen moet zelf bepalen wat het beste is voor het land.
Alleen ik zelf ga niet op een partij stemmen die toevallig voordelig voor mij uitpakt.
Bijvoorbeeld, ik was voorheen altijd nogal links georienteerd (bleek ook uit stemwijzers en alles). Ik ben later van plan een goed betaalde baan te krijgen, dus zal dat betekenen dat ik veel belasting moet betalen. Daar haal ik zelf geen voordeel uit, juist nadeel, maar toch stem ik links omdat ik geloof dat het voor het land de beste regeringsvorm is. Dat bedoel ik met niet uit eigenbelang stemmen.
De aanhang zit voornamelijk in de landelijke gebieden, niet in de steden. Waarschijnlijk zijn het ook vooral wat oudere mensen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:25 schreef RvLaak het volgende:
inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maar
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef StephanL het volgende:
CDA was ooit een samenvoeging van allerlei partijen en christelijk. Denk dat ze daarom veel stemmen krijgen, omdat ze christelijk zijn van origine.
Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.
Geen eigenbelang dus.
Precies daar ben ik ook bang voor. Nouja wellicht over 50 jaar als de vergijzing afzwaktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.
Gluiperig ventje mede door hem maakt JP zich nu belachelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef borisz het volgende:
Verhagen hoopt dat JPB zich opnieuw kandidaat stelt
Het gaat om de manier waarop, maar daar zal het land als het goed is inderdaad beter van worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?
Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.quote:
ik 3quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Disavowed het volgende:
Valt mee, maar 11 delen gemist.
Om direct aan te sluiten:
Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minderquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.
Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.
Misschien dat een handjevol kerkelijke oudjes nog braaf CDA stemmen, maar dat is toch echt wel veel minder geworden.
Geloof niet dat er een Balkie 5 gaat komen.
The horrorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef remlof het volgende:
Wijfels als formateur voor een lijmpoging?
Nu op BNR.
Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef StephanL het volgende:
Iemand op BNR: Een mogelijke lijmpogingRot op met je lijmpoging
Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minder
PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.
Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Disavowed het volgende:
[..]
PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.
Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!
ik dacht tegenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Is Wilders voor of tegen kilometerheffing?
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2342&Itemid=1quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Is Wilders voor of tegen kilometerheffing?
Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef Schiphol het volgende:
[..]
Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.
ik ook niet (een van de vele redenen waarom ik dus niet op PVV stemquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Ik vind er niks mis mee maar goed.
mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.
Inderdaad, als het CDA alsnog toegeeft kan de PvdA dit prima als een overwinning uitleggenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:42 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...
Hoop het heel erg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.
Wss met een D66/PvdD erbij ter opvulling.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Blijf je tot half vier op om te luisteren/kijken, val je in slaap om het vervolgens pas om 12.45 volgende dag te lezen
Daar heb je gelijk in. Maar wel veel gelovigen nog.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??
Dat zou wel het meest gunstige zijn wat er kan gebeuren. Wishful thinking ben ik bang.quote:
Tijd voor een ANWB-referendum.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:58 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Momenteel CDA-top overleg op hoofdkantoor.. Balkenende nog door? Wil hij, maar mag hij ook? Verhagen nieuwe man? Of toch nu al Eurlings..
ik denk de agrarische sector. daar moet je het zoekenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar wel veel gelovigen nog.
Ik neem ten minste aan dat er niet veel anders gelovenden of atheïsten op het CDA of de CU stemmen?
stiekem hoop ik eens op een GL ...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:01 schreef Picchia het volgende:
Nou, komt er een GL of een PVV coalitie?
Bij de TK-verkiezingen van 2006 stemde 65% van de agrariërs inderdaad op het CDA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:00 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik denk de agrarische sector. daar moet je het zoeken
Een linkse coalitie is een absoluut doemscenario.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:01 schreef Picchia het volgende:
Nou, komt er een GL (CDA-D66-VVD) of een PVV (CDA-VVD-CU?) coalitie?
dat is de traditionele CDA-achterban. Het beleid van het CDA is ook vooral gericht om deze te behouden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Bij de TK-verkiezingen van 2006 stemde 65% van de agrariërs inderdaad op het CDA.
Na vele jaren is het volgens mij wel weer een keer tijd voor een vrijzinnige coalitie. Dat domme rechtse gehuil over de enge buitenlanders ben ik ook wel weer zat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een linkse coalitie is een absoluut doemscenario.
GroenLinks en de VVD in 1 kabinet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:01 schreef Picchia het volgende:
De VVD profileert zich nu toch al een poosje als GroenRechts. En ze zijn beide 'liberaal', naar eigen zeggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:08 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
GroenLinks en de VVD in 1 kabinet?
CDA-VVD-D66-CU is ook nog mogelijk en misschien wel het meest werkbaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:01 schreef Picchia het volgende:
Idd. Ik zie in het topic om 4:00 iedereen helemaal wild worden enquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
En of PVV nu gaat regeren of niet, ze worden in het parlement in ieder geval een factor van betekenis.
D66quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd. Ik zie in het topic om 4:00 iedereen helemaal wild worden en-smilies posten. Neem aan dat die mensen allemaal Wildersaanhangers zijn? Volgens mij is dit voor heel veel partijen helemaal niet zo positief.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Na vele jaren is het volgens mij wel weer een keer tijd voor een vrijzinnige coalitie. Dat domme rechtse gehuil over de enge buitenlanders ben ik ook wel weer zat.
Niet dan? Denk je dat al dat gekanker over buitenlanders de integratie ook maar 1 stap vooruit helpt?quote:
4 uur snachts, Frits Wester was de allereerste melderquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe laat zijn ze nou naar buiten gekomen gisteren? Was iemand daar nog bij?
Nee, als Wilders het voor het zeggenkrijgt , dan verdwijnen al die "rot"buitenlanders idd als sneeuw voor de zonquote:
Niet zolang onwillig links aan de macht is. Maar natuurlijk zal integratie tijd kosten, ongeacht wie er regeert.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet dan? Denk je dat al dat gekanker over buitenlanders de integratie ook maar 1 stap vooruit helpt?
De top ingrediënten wmb.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Als D66 en VVD erbij komen ben ik blij.
Jij bent meer voor een coalitie CDA CU en SGP ofzo?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De top ingrediënten wmb.
Nog liever Wilders wat dat betreft.
Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren. Wat een fail.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
4 uur snachts, Frits Wester was de allereerste melder
De enige die echt kankert over buitenlanders is toch Wilders? En dat zal hij blijven doen, of er nu een links of rechts kabinet zit toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet dan? Denk je dat al dat gekanker over buitenlanders de integratie ook maar 1 stap vooruit helpt?
joh, heel veel mensen gingen opeens weg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren.
Zal Wilders leuk vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Anders ontnemen we gewoon het stemrecht van de gelovige medemens.
Zit de rest van het land ook niet weer met de christen unie opgescheept.
Ik ging ook weg, maar ging gewoon in mijn bed verder luisteren hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
joh, heel veel mensen gingen opeens weg.we hebben jullie heel erg uitgelachen
kwart over 4 kwam balkenende met persconferentie, om 5 uur wouter bos, ben daarna gaan slapen
Dat is waar. Ze kunnen eigenlijk alle wetsvoorstellen wel dwarsbomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
En of PVV nu gaat regeren of niet, ze worden in het parlement in ieder geval een factor van betekenis.
Een combinatie van PvdA, SP, CU, GL etc.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Jij bent meer voor een coalitie CDA CU en SGP ofzo?
Wat is jouw voorkeur dan?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Als D66 en VVD erbij komen ben ik blij.
Ik heb het gemist. Het tv-moment van het jaar en de grootste zegen voor Nederland sinds de vorige val van Balk. Voor een halfuurtje extra slaap. Argh, ik haat mezelfquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
joh, heel veel mensen gingen opeens weg.we hebben jullie heel erg uitgelachen
kwart over 4 kwam balkenende met persconferentie, om 5 uur wouter bos, ben daarna gaan slapen
als dat zou kunnen (zonde CU desnoods)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een combinatie van PvdA, SP, CU, GL etc.
Dan moeten ze voor elk voorstel apart medestanders in de Kamer zoeken om aan een meerderheid te komen. En sowieso vereist de etiquette dat ze van alle hekele punten afblijven tot er een nieuw kabinet is, dus ze kunnen vrij weinig doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef pagadder het volgende:
Maar hoe gaat die tijdelijke regering dan werken? Het is een minderheidsregering van CDA en CU. Dan kunnen ze toch helemaal niets doen?
Ben geen Nederlander, daarmee.
Ministelselquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als hij z'n zin krijgt wel. Het land uit enzo.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nee, als Wilders het voor het zeggenkrijgt , dan verdwijnen al die "rot"buitenlanders idd als sneeuw voor de zon
100 keervoor wie dat echt gelooft
Yep, maar we krijgen waarschijnlijk een rechts horror kabinet met D66 en VVD.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
als dat zou kunnen (zonde CU desnoods)![]()
Liever CU dan PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Anders ontnemen we gewoon het stemrecht van de gelovige medemens.
Zit de rest van het land ook niet weer met de christen unie opgescheept.
Lol, volgens mij maakt het in NL echt heel weinig uit wie er regeert. Er worden altijd zoveel concessies gedaan dat het allemaal op hetzelfde uit zal draaien. Extremen uitgezonderd natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep, maar we krijgen waarschijnlijk een rechts horror kabinet met D66 en VVD.
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep, maar we krijgen waarschijnlijk een rechts horror kabinet met D66 en VVD.
Mwah.. soms is de 'reset'-button beter dan aanmodderen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Your_honor het volgende:
Eigenlijk is het vallen van het kabinet het slechts wat er kon gebeuren voor dit land op dit moment.
Liever geen/amper sociale zekerheid? Ben je daar te goed voor?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Het slechtste, op het voortbestaan van het kabinet na.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Your_honor het volgende:
Eigenlijk is het vallen van het kabinet het slechts wat er kon gebeuren voor dit land op dit moment.
hoor het, elke week 12:00 - 14:00 SPIJKERS MET KOPPENquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef StephanL het volgende:
radio2
http://radioplayer.omroep.nl/radio2/
Liever repressie, betutteling en gemoraliseer? Kun je zelf niet nadenken?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Liever geen/amper sociale zekerheid? Ben je daar te goed voor?
Eens! Maar niet in de huidige financiële situatie waar dit land (en de wereld) zich in bevind!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mwah.. soms is de 'reset'-button beter dan aanmodderen.
Oneens. Balkenende nog langer laten aanmodderen had betekend dat ie er nog goed af had kunnen komen ook bij de volgende verkiezingen. Nu zijn we tenminste af van zijn methode van non-regering.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Your_honor het volgende:
Oh god, mensen die zo naief zijn dat ze werkelijk denken dat het juridisch allemaal te regelen isquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als hij z'n zin krijgt wel. Het land uit enzo.
Geloof ik ook niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef alors het volgende:
[..]
Oh god, mensen die zo naief zijn dat ze werkelijk denken dat het juridisch allemaal te regelen is
Ja idd. Degenen die WIlders eruit wil hebben zijn gewoon net zo goed Nederlanders als de meeste posters hier. Mission Impossible dus (nog afgezien van volkomen ongewenst wat mij betreft).quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef alors het volgende:
[..]
Oh god, mensen die zo naief zijn dat ze werkelijk denken dat het juridisch allemaal te regelen is
Ervan uitgaande dat de CDA aanhang nu op een andere partij gaat stemmen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Oneens. Balkenende nog langer laten aanmodderen had betekend dat ie er nog goed af had kunnen komen ook bij de volgende verkiezingen. Nu zijn we tenminste af van zijn methode van non-regering.
Nee, ervan uitgaande dat het CDA niet zo dom is om JP weer lijsttrekker en/of MP te laten worden. Het CDA blijft echt wel de grootste partij, maar niet met JP aan het roer denk ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de CDA aanhang nu op een andere partij gaat stemmen.
Dat was voordat drie ervan fuseerden tot het CDA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah kijk, vier of meer partijen in een coalitie is helemaal niet zo abnormaal.
Sterker nog, een coalitie met twee partijen houdt het meestal niet lang vol, blijkt uit die cijfers.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah kijk, vier of meer partijen in een coalitie is helemaal niet zo abnormaal.
Zou kunnen. Ik hoop alleen niet dat het Verhagen wordt... hij komt nogal gluiperig op me over.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, ervan uitgaande dat het CDA niet zo dom is om JP weer lijsttrekker en/of MP te laten worden. Het CDA blijft echt wel de grootste partij, maar niet met JP aan het roer denk ik.
Oh op die manier. Dan heb je gelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, ervan uitgaande dat het CDA niet zo dom is om JP weer lijsttrekker en/of MP te laten worden. Het CDA blijft echt wel de grootste partij, maar niet met JP aan het roer denk ik.
Dat waren allemaal tijdelijke kabinetten, waar net een partij uitgegooid is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sterker nog, een coalitie met twee partijen houdt het meestal niet lang vol, blijkt uit die cijfers.
k denk toch dat hij de grootste kanshebber is, ondanks zijn rol in deze crisis. Hij is gewoon de kroonprins van het CDA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Lathund het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik hoop alleen niet dat het Verhagen wordt... hij komt nogal gluiperig op me over.
Dan is het inderdaad niet zo gek.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal minderheidskabinetten, waar net een partij uitgegooid is.
Dan nog. De Europese wet staat boven de Nederlandse, nou moet jij eens horen wat voor 'Boe alles is duurder en ingewikkelder' roepers je krijgt als je uit de EU stapt. Alsof het uberhaupt een optie isquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet.
Maar met wat wetsveranderingen....
Geert is toch ook tegen de EU? Verklaart een hoop....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef alors het volgende:
[..]
Dan nog. De Europese wet staat boven de Nederlandse, nou moet jij eens horen wat voor 'Boe alles is duurder en ingewikkelder' roepers je krijgt als je uit de EU stapt. Alsof het uberhaupt een optie is
bron?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Bij de TK-verkiezingen van 2006 stemde 65% van de agrariërs inderdaad op het CDA.
Ik denk juist van niet. De vorige minister van Buitenlandse zaken was zo veel malen beter. Verhagen zal het echt niet worden. Ik zelf hoop op Balkenende maar Wijffels is ook prima!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
k denk toch dat hij de grootste kanshebber is, ondanks zijn rol in deze crisis. Hij is gewoon de kroonprins van het CDA.
Boh, ik snap niet waarom er nu zoveel over versplintering wordt gesproken en dat het onmogelijk wordt om een kabinet te vormen...quote:
Gezelligquote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Balkenende morgen een uur bij Buitenhof.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Balkenende morgen een uur bij Buitenhof.
Ik denk het niet. Man is koppig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:04 schreef remlof het volgende:
Hopen dat ie dan meteen z'n aftreden als partijleider bekend maakt
Aan de andere kant. Ik denk niet dat veel mensen het verhagen in dank zullen afnemen als hij nu lijsttrekker was. Na bos proberen kapot te maken ging hij vandaag over op JPB door te zeggen dat het aan JPB is om te beslissen om door te gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Lathund het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik hoop alleen niet dat het Verhagen wordt... hij komt nogal gluiperig op me over.
Dat was in een andere tijd met andere spelregels. Staatje klopt bovendien niet helemaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Boh, ik snap niet waarom er nu zoveel over versplintering wordt gesproken en dat het onmogelijk wordt om een kabinet te vormen...
Er zijn zoveel kabinetten geweest van 4 of zelfs 5 partijen!
Wat bedoel je met niets? 0 kabinetten? Tsja, gisteren hadden we er nog één maar daar is iets mee gebeurdquote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:12 schreef Kwaliteit het volgende:
waarom vandaag niets
De eerdere experimenten Balkenende hebben de integratie dan wel flink vooruit geholpen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Niet zolang onwillig links aan de macht is. Maar natuurlijk zal integratie tijd kosten, ongeacht wie er regeert.
Ik kwam om half 4 thuis, had eigenlijk de TV nog even aan moeten zettenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren. Wat een fail.
Opvallend hoe xenofoob-rechts de erfenis van Verdonk is vergeten. Nog steeds doet men alsof er niks is veranderd.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
De eerdere experimenten Balkenende hebben de integratie dan wel flink vooruit geholpen?
Volgens mij eerder het omgekeerde. En de belangrijkste factor blijft gewoon de tijd
http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_wat_gebeurt_er_nuquote:De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.
kabinet is gevallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Dynd het volgende:
Hoi mensen, ik word nu net pas wakker na het gisternacht te hebben opgegegeven, iemand een kleine samenvatting van wat er is gebeurt na 03:30?![]()
Danke
03:40 Breaking nieuws kabinet is gevallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Dynd het volgende:
Hoi mensen, ik word nu net pas wakker na het gisternacht te hebben opgegegeven, iemand een kleine samenvatting van wat er is gebeurt na 03:30?![]()
Danke
Buitenlandse zaken kan Ontwikkelingssamenwerking er wel bij doen. En VROM is niet zo'n groot ministerie, dat kan iemand van Landbouw of Economische zaken er wel bijpakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_wat_gebeurt_er_nu
Dat zou betekenen,
Financiën: Jan Kees de Jager
Binnenland: Bijleveld
Onderwijs: Van Bijsterveldt
VROM/Wijken: ?
Ontwikkeling: ?, misschien naar Verhagen
03.50 uur kwamen ze geloof ik naar buiten en JPB heeft om 04.15 uur een persconferentie gehouden. Wouter Bos daarna.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef Dynd het volgende:
[..]
![]()
Ja maar, wanneer kwamen ze naar buiten, werd er nog een persconferentie gehouden etc.
Godverdomme! IK WIST HET! Zodra ik weg zou gaan zou tien minuten later het kabinet vallen, en ja hoor. Maar bedanktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
03:40 Breaking nieuws kabinet is gevallen.
4:15 Balkenende komt met een veklaring
5:00 bos komt met een bash balkenende verklaring
en verder veel gelul over niets.
+ 90 dagen Wilders als Minister President
Grapjas. Wilders wordt echt geen minister-president. Dan gaat het CDA nog eerder met de PvdA samenspannen om hem buiten de regering te houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
03:40 Breaking nieuws kabinet is gevallen.
4:15 Balkenende komt met een veklaring
5:00 bos komt met een bash balkenende verklaring
en verder veel gelul over niets.
+ 90 dagen Wilders als Minister President
FEMKE HALSEMA OF PECTHOLDquote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Grapjas. Wilders wordt echt geen minister-president. Dan gaat het CDA nog eerder met de PvdA samenspannen om hem buiten de regering te houden.
Politiek is meer dan op korte termijn naar eigen situatie kijken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je bent student en bent blij met Pechtold? Zwaai maar vaarwel tegen je studiefinanciering.
Ik denk dat je als student juist moet kijken naar de D66.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je bent student en bent blij met Pechtold? Zwaai maar vaarwel tegen je studiefinanciering.
Hehe ja viel mij ook op. De hele tijd die telefoon die overging met die 24-tune. Frits Wester is onze politieke Bauer (of denkt dat zelf).quote:
http://www.hpdetijd.nl/2010-02-20/over-premier-verhagenquote:Over premier Verhagen
Door de redactie | 20 Februari 2010 - 14:57
Eén vraag houdt politiek Den Haag de komende weken echt bezig: wie wordt lijsttrekker van het CDA? Wil de charismatische leider Jan Peter Balkenende een vijfde kabinet voor de finish laten struikelen of wordt het stokje overgenomen door de volstrekt integere Maxime Verhagen? In HP/De Tijd nr. 41 van 2009 schreef HP/De Tijd-hoofdredacteur Jan Dijkgraaf alvast een liefdevolle editorial over de voorman van het kabinet Verhagen I. Luister en huiver...
Mag je de minister van Buitenlandse Zaken een ‘gladde glibber’ noemen? Mijn generatie, geboren in de vroege jaren ’60, heeft nog geleerd respect te hebben voor autoriteiten, stil te staan als een begrafenisstoet passeert en u te zeggen tegen ouderen. Het antwoord zou dus ‘nee’ moeten luiden. Het getuigt niet van fatsoen om CDA-minister Maxime Verhagen een ‘gladde glibber’ te noemen.
Maar mijn generatie heeft ook geleerd dat respect van twee kanten moet komen. Dus als diezelfde minister van Buitenlandse Zaken zijn eigen partijgenoot en baas Jan Peter Balkenende voor het oog der natie schoffeert door andermaal verlenging van een missie van Nederlandse militairen in Afghanistan open te houden, direct nadat Balkenende zelf dat uitdrukkelijk niet had gedaan, is dat ronduit onfatsoenlijk. En het is nog veel onfatsoenlijker dat Verhagen die langere missie wil ondanks een bijna twee jaar oude keiharde belofte van het kabinet aan het parlement dat het in 2010 over en uit zou zijn. En het meest schandalig is de argumentatie van Verhagen: het denken heeft sinds 2007 niet stilgestaan. Ofwel: we hebben het wel beloofd, maar als er in twee jaar iets verandert, mag je je belofte breken. Mijn generatie heeft dan geleerd: als je iets niet kunt waarmaken, moet je het niet beloven ook.
Enfin, het is de voorbode van de machtsovername bij het CDA en dus van het land. Verhagen is Balkenendes gedoodverfde opvolger. Eentje die niet, zoals Angela Merkel in Duitsland, voor de verkiezingen al een coalitievoorkeur kenbaar zal maken. Eentje die het - in tegenstelling tot Balkenende - wél zal kunnen vinden met PVV-voorman Geert Wilders. Eentje die, dat snapt iedereen van mijn generatie, de deur wagenwijd open zet voor een CDA/PVV/VVD-kabinet, maar ondertussen alle andere opties open zal houden.
Maakt dat Maxime Verhagen tot een ‘gladde glibber’? Of is hij simpelweg een raspoliticus? Of klopt het allebei? Feit is dat we weten wat we aan Verhagen hebben als hij de baas van Nederland wordt; hij gaat dingen beloven, maar komt er moeiteloos op terug, ‘omdat het denken niet stil staat’. Of omdat de Amerikaanse president een beroep op hem doet, zo triviaal kan het ook zijn natuurlijk. Daarbij gaat hij desnoods - en in dit geval letterlijk - over lijken. Een harde glibber."
Ja, maar toen lagen de partijen veel dichter bij elkaar dan nu.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Boh, ik snap niet waarom er nu zoveel over versplintering wordt gesproken en dat het onmogelijk wordt om een kabinet te vormen...
Er zijn zoveel kabinetten geweest van 4 of zelfs 5 partijen!
Dat was echt een leuke RTL Nieuws uitzendingquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hehe ja viel mij ook op. De hele tijd die telefoon die overging met die 24-tune. Frits Wester is onze politieke Bauer (of denkt dat zelf).![]()
Ik vond het wel komischquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:46 schreef Omnifacer het volgende:
Nieman die had er wel ECHT geen zin meer in zeg, ik hou wel van een beetje vrije stijl maar dit ging wel vrij ver
Hij is en blijft de ideale lijsttrekker voor de conservatieve CDA-achterban. Hij kan de komende maanden weer stemmen gaan terughalen van VVD en PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:48 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Ongelooflijk. Partijbestuur CDA blijft vertrouwen houden in de al maar vallende Balkenende
9 minutes ago from web
Reply Retweet
haagsche
Balkenende blijft partijleider. Bij CDA bijeenkomst krijgt hij luid applaus
12 minutes ago from web
Triestquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:48 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Ongelooflijk. Partijbestuur CDA blijft vertrouwen houden in de al maar vallende Balkenende
9 minutes ago from web
Reply Retweet
haagsche
Balkenende blijft partijleider. Bij CDA bijeenkomst krijgt hij luid applaus
12 minutes ago from web
Op naar Balkenende XVIIquote:
Eens, er zijn genoeg landen die totaal geen inbreng hebben in Afghanistan, ik vind dat het tijd is voor een opvolger. Nederland moet natuurlijk wel betrokken blivjen bij de NATO maar ingezet worden in andere projecten. Nederland heeft de start gemaakt tijd voor anderen om het karwei af te maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:04 schreef Bierie het volgende:
We hebben in ieder geval de poppetjes aan het dansen bij de NATO. Die gaan zich nu serieus afvragen of dit niet leidt tot andere landen die ook gaan afhaken.
Als die gasten zichzelf niet zo voor het blok hadden gezet en zelf voor een degelijke opvolger voor Nederland hadden gezorgd hadden ze zich dit allemaal niet op de hals gehaald. Hypocriete club daar.
Balkenende en Verhagen hebben het zichzelf aangedaan. Ben geen fan van Bos. Sterker nog ik verafschuw die man maar het feit dat die het oneens was over deze kwestie had die gewoon 100% gelijk in.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:07 schreef FTWO het volgende:
Wat moet Balkenende zich onvoorstelbaar gepiepeld voelen door (de fout van) Verhagen (: een woord verkeerd uitleggen)... Die twee gaan nooit weer samen in een kabinet zitten (ja, daar wil ik wel een weddenschap op afsluiten)...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Politiek is meer dan op korte termijn naar eigen situatie kijken.
Het probleem juist is dat zoveel mensen enkel naar eigen situatie kijken. Logisch als je het water tot je lippen staat, maar als je het ruimer hebt mag je wel wat meer om je heen kijken imo.
Arme PvdA. Alle schuld krijgen toegeschoven door die smerige gristen-huichelaars...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:09 schreef maril het volgende:
voor mensen met korte geheugen even dit
Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Arme PvdA. Alle schuld krijgen toegeschoven door die smerige gristen-huichelaars...
wow wat een draaikonten!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:09 schreef Bierie het volgende:
[..]
Balkenende en Verhagen hebben het zichzelf aangedaan. Ben geen fan van Bos. Sterker nog ik verafschuw die man maar het feit dat die het oneens was over deze kwestie had die gewoon 100% gelijk in.
Zie ook de volgende fragmenten:
yep ze hadden gelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vond dat de PvdA in deze kwestie gewoon gelijk had. Afspraak is afspraak.
Wanneer ik alles geloven was (geloof dat beide kanten lopen te liegen) is dat er juist andere afspraken gemaakt zijn voor tien dagen geleden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In de politiek is afspraak helemaal geen afspraak. Dat weet jij best.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo blijkt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
In de politiek is afspraak helemaal geen afspraak. Dat weet jij best.
Hij heeft vast een sjabloontje.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:25 schreef Kwaliteit het volgende:
meilivos
krijg net de brief aan de koningin binnen met de ontslagaanvraag. is de 4e keer dat JP zo'n brief moet schrijven
Kenia dusquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:36 schreef Disavowed het volgende:
haagsche
Denk het niet hoor. @ruudelmendorp Reaction in Kenya after telling that our government collapsed. 'Will there be war?'
41 minutes ago from web
In welk apenland woont hij?
Als draaien en liegen dan blijkbaar partijpolicy is van het CDA, had het ze wel gesierd om daar anderen niet van te beschuldigen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuivenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:41 schreef capricia het volgende:
Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
Wat vandaag vaststaat, kan door situaties morgen veranderen. Heet inspelen op situaties.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
als het goed is nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, zoals ik in bovenstaande post al zei. Veranderingen en daar weer op inspelen is normaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
Dan is er niets aan de hand toch? Ligt de verantwoording bij het volgende kabinet. Ik zei dus ook, wanneer het vastligt en binnen een maand werkelijkheid kan worden qua regeltjes? Staat het vast, tot het volgende kabinet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook.
Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
Bedoel daarmee...vastgelegd. Is het dus niet vastgelegd? Zal het verder ook niet meer aan de orde komen in dat kabinet. Ze hebben geen recht tot nieuwe besluiten. Dit is wat ik van een politicus hoorde.quote:Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet?
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Cherrypicking en hypocrisie tot en met.
Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"
Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
Hear hearquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
quote:Balkenende weer lijsttrekker
Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.
Ontslag
Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.
De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Robbiej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)t_zat._c_est_ca.html
blijft mooi
Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
CDA faalt weer eensquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
Balkenende weer lijsttrekker
Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.
Ontslag
Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.
De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.
Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
Nee, er komt een zgn. rompkabinet dat nieuwe verkiezingen voorbereidt en lopende zaken afhandelt. Maar daarvoor moeten er wel een minister van financiën en onderwijs etc. zijn. De posten moeten dus herverdeeld worden onder CDA en CU.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
Nee, ze mogen geen nieuwe besluiten nemen volgens mij, en dus alleen afhandelen wat er nog ligt. Dit begreep ik er tenminste van.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Er hoefde ook helemaal niets besloten te worden, dat was nl. 2 jaar geleden al gedaan. Toen werd er aan de Nederlandse bevolking meegedeeld dat 2 jaar verlenging van de missie ECHT de laatste zou zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.
Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.
Het kabinet had gewoon voet bij stuk moeten houden. Borst vooruit en met zelfvertrouwen. Het was het probleem van de NAVO, die 2 jaar tijd heeft gehad om een vervanger voor Nederland te vinden, en niet van Nederland.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.
Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.
Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.
Lijkt me niet wenselijk voor de Nederlandse burger.
Het betekent dat de PVDA uit het kabinet stapt en CDA en CU verder gaan als "rompkabinet". Aangezien ze een minderheid vormen(iets in de veertig zetels) is besluitvorming onmogelijk. Dus moeten er wel nieuwe verkiezingen komen en heeft Balkenende tegelijktijdig de portefeuilles van de rest van het (romp)kabinet beschikbaar gesteld. Dat betekent dus dat ze wel gevallen zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Het CDA regeerde voor Paars op precies dezelfde manier. Wat tot gevolg had dat men het compleet zat was en paars ontstond. Tijdens de 8 jaar konden ze herstellen. Het CDA, met JP voorop presenteerde zich als partij die geen machtsspelletjes zou spelen. En JP deed staatskundig nogal wat uitspraken over hoe te handelen waar hij de laatste weken fijn is aan herrinerd door oppositie. CDA is weer terug bij af. Arrogantie van de macht, zij bepalen het wel even en zij zorgen wel dat andere draaien. Dus niet meer. Hopelijk ziet de kiezer dat ook, niet perse ten voordele van PvdA, vooral ten nadele van CDA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,.
Het probleem is dat voor dit soort missies er weinig landen zijn die dit kunnen. Het lijkt dat elk land in de navo het kan, dat is dus niet zo. Er zijn er maar een paar.quote:
De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:50 schreef MaGNeT het volgende:
Echt bizar dat Balkenende gewoon weer lijsttrekker wordt voor het CDA...
Een gigantische fout van het CDA... Daar komen ze nog wel achter...
Haha, Frits zei net precies de data die ik vanmorgen al had genoemd.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Verkiezingen zullen denk ik zijn op 2 of 9 juni. Daarvoor lijkt me sterk ivm hemelvaartsdag/pinksteren/bijbehorende vakanties.
Yep, nu kan ie de eer aan zichzelf houden en over een paar weken bekend maken dat ie een leuk baantje heeft gevonden, en geen kandidaat zal zijn voor een volgende periode.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.
Of JP of een coup. Coup voor de verkiezingen is dramatisch, plus je hebt geen idee hoe het gaat lopen.
link werkt niet, ook al heb ik het live gezienquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Libereco het volgende:
Voor diegenen die de val terug willen zien: Live bij de val van Balkenende IV.
Dat eenzijdige antwoorden geven vind ik niet prettig. Alledrie partijen moeten gewoon antwoorden geven of alledrie niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
Nog vragen over wat er gebeurd is? Van 20.00 uur tot 20.30 beantwoord ik ze live via internet. Stuur ze in naar rtlnieuws.nl@rtl.nl
12 minutes ago from web
kan ook via:
http://rtl.nl/(/actueel/r(...)aan_Frits_Wester.xml
Misschien wel waar, maar dan lijkt het me dus met name de schuld van Verhagen dat niet is aangegeven dat de kans hierop redelijk groot was.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:27 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Bruce Riedel, adviseur van de Obama-regering, inzake Afghanistan, noemt vertrek NL een "serious setback" voor strategie VS [RT @ebvr]
staat er gewoon onder, ben het nu aan het kijken, was gister om 1.30uur gaan slapen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:21 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
link werkt niet, ook al heb ik het live gezien
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.
Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.
Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.
Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.
Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.
Lijkt me niet wenselijk voor de Nederlandse burger.
Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.quote:Bos dacht lang dat een oplossing mogelijk was
20 februari 2010, 16:30 uur | FD.nl
1Door: Klaas Broekhuizen
PvdA-leider Wouter Bos dacht lang dat het kabinet ook deze crisis kon overleven.
‘Ik heb heel, heel lang gedacht dat we eruit konden komen. Dat we niet in Uruzgan zouden blijven, maar wel in Afghanistan. Toen kwam er opeens bij dat we niet naar buiten zouden uitdragen dat Uruzgan van tafel was. In de Kamer zijn 77 zetels tegen verlengen in Uruzgan en daar zou je dan niets over mogen zeggen? Dat gebeurde rond een uur of twee, drie. Dat was echt ongeloofwaardig.’
Dit zei PvdA-leider Wouter Bos zaterdag in het Vara- radioprogramma Spijkers met Koppen op Radio2, terugblikkend op een zestien uur durende ministerraad, die zaterdagochtend vroeg eindigde in de val van het kabinet.
Bos stelde het merkwaardig te vinden dat er zoveel ophef was over zijn opmerkingen woensdag voor de camera en op een verkiezingsbijeenkomst van de PvdA, waar hij verlenging van de missie in Uruzgan uitsloot voordat het kabinet daarover een besluit had genomen. ‘Ik wist dat dat aan zou komen bij de collega’s, maar Verhagen en anderen hebben precies hetzelfde gedaan. Van Middelkoop en Balkenende ook wel eens.’
De suggestie van VVD-leider Mark Rutte dat de PvdA hier om electoraal gewin zo duidelijk was geweest, noemde Bos ‘schandelijk’. Rutte heeft in 2007 zelf ingestemd met beëindiging van ons verblijf in 2010. Wij draaien niet, hij wel.’
Meegaan in de lijn van de Amerikaanse president Obama en nog een jaar langer blijven, wilde Bos niet. ‘En dan wordt het nog weer een jaar en misschien nog een. Dat is niet geloofwaardig. We hadden wel in Afghanistan willen blijven, met F16’s, met ontwikkelingssamenwerking en voor training van Afghanen. Dat is ook een loyale manier om mee te doen.’
Bos bood aan om bij alle families van overleden Nederlandse militairen te komen uitleggen waarom hij voor deze lijn heeft gekozen. ‘Ik begrijp dat je dit krakeel niet smakelijk vindt als je gewond bent geraakt of als je er een familielid bent kwijtgeraakt.’
Bos noemde het ‘cynisch’ dat deze crisis waarschijnlijk precies gaat opleveren wat de PvdA wilde: alle militairen eind dit jaar weg uit Uruzgan. Dat is de geldende afspraak en een demissionair kabinet mag volgens Bos geen troepen uitsturen.
Volgens Bos heeft bij hem en de twee andere partijen zeker in het achterhoofd gespeeld dat er straks misschien een regering kan komen met de PVV van Geert Wilders. ‘Maar met een slecht compromis had ik waarschijnlijk slechter tegenover Wilders gestaan dan nu, nu ik mijn rug recht heb gehouden.’ Verder zei hij: ‘Ik zou het land geen experiment willen aandoen met Wilders. Dat is economisch slecht, wat hebben we dan voor land om in te leven en dan hebben we elke dag conflicten.’
Over de toekomst zei Bos: ‘We moeten eerst zien of de kiezers weer vertrouwen aan ons gunnen. Dan moeten we maar eens kijken of andere partijen dat ook hebben.’ Of hij na zijn ontslag als minister van Financiën terugkeert naar de Kamer tot er verkiezingen zijn, wist Bos nog niet: ‘Daar zal ik over nadenken.’
Maar voor hoe lang? De kamer zal nooit accepteren dat ze tot 2011 blijven zittenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Rompkabinet nu meest waarschijnlijk http://nos.nl/l/138456/t
Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Schandelijk wat bos over de pvv zegt.
Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Schandelijk wat bos over de pvv zegt.
Niet als we sterk staan met de vvd en cda.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef partizan het volgende:
[..]
Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.
Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.
Daarnaast doet een extreem rechtse partij in de coalitie je land internationaal geen goed.
Het is dus welke woorden je gelooftquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.
Destijds is afgesproken dat Nederland als leading nation Uruzgan zou verlaten. Dat laat alle mogelijkheden voor een andersoortige kleinschaligere missie volledig open. Het CDA heeft de besluitvorming dienaangaande zorgvuldig willen doen, terwijl de PvdA al bij voorbaat opties uitsloot, ondanks oproepen van de NAVO, bondgenoten en Nederlandse militairen in Afghanistan. En dat puur uit electoraal gewin.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.
Ik vind GL nog steeds erg extreem qua gedachtegang. Tenminste zoals ze overkomen in debatten. Zoiets als "mijn woorden zijn waarheid"quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.
De PVV is overigens wel degelijk extreem rechts. Actieve discriminatie op basis van afkomst of geloof is wat ze graag willen en dat is gewoon extremistisch.
En er is gezegd dat de laatse militair van de taskforce Uruzgan op 1 december 2010 teruggetrokken zou zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Destijds is afgesproken dat Nederland als leading nation Uruzgan zou verlaten. Dat laat alle mogelijkheden voor een andersoortige kleinschaligere missie volledig open. Het CDA heeft de besluitvorming dienaangaande zorgvuldig willen doen, terwijl de PvdA al bij voorbaat opties uitsloot, ondanks oproepen van de NAVO, bondgenoten en Nederlandse militairen in Afghanistan. En dat puur uit electoraal gewin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |