abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78224211

Vorig topic van deze reeks: #42 CRISIS Kabinet gevallen

Websites:
  • http://www.ishetkabinetalgevallen.nl
  • Nu.nl - Politiek
  • Fok!

Twitter:
  • Kamertweets
  • "Eerstehand": Politici, journalisten en anderen die dicht op het Binnenhof zitten
  • Frits Wester op Twitter

Livestreams:
  • RTL live
  • BNR
  • Politiek24
  • Radio 1
  • RTL Nieuws
  • RTL Z

Overige links
  • Tijdlijn van de NOS t/m donderdag 18 feb 2010, 12:08
  • Analyse van De Pers is hier te vinden

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 12:03:07 ]
  • pi_78224224
    "We zijn gewoon mensen hoor", aldus Verhagen op Radio 1. Dat is dan toch nog een geruststelling .
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 11:59:56 #3
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_78224228
    Verhagen hoopt dat JPB zich opnieuw kandidaat stelt
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 12:00:30 #4
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_78224250
    De partijen hebben wel erg voorbarig gehandeld vannacht.
    Ze hadden op z'n minst even kunnen wachten wat de ANWB van de missie vond.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_78224252
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

18!
    Verklaard veel.

Eigenlijk wel jammer, dus.

Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
    Lekker makkelijk van je.
    Bovendien denk ik dat waar wij het over oneens zijn niet zal veranderen met de jaren.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:01:58 #6
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78224300
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingen
    Augustus. Hij had dus feitelijk volgend jaar voor het eerst kunnen kiezen.
    Och, wie weet valt het volgende kabinet wel weer binnen 3 maanden. Dan is het zelfs eerder dan verwacht.

Maar goed, mei/juni mag hij nog niet.

Hij stemt overigens waarschijnlijk anders dan ik. Ik vind het belachelijk als kinderen hun ouders volgen in hun stemgedrag. Ze hebben andere belangen en moeten voor zichzelf een keuze maken.
    pi_78224302
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
    "We zijn gewoon mensen hoor", aldus Verhagen op Radio 1. Dat is dan toch nog een geruststelling .
    *zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.
    pi_78224365
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.
    , maar moet dat dan niet de Fail-Four zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 12:04:10 ]
    pi_78224477
    Van der Vlies
    pi_78224479
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Gia het volgende:

Hij stemt overigens waarschijnlijk anders dan ik. Ik vind het belachelijk als kinderen hun ouders volgen in hun stemgedrag. Ze hebben andere belangen en moeten voor zichzelf een keuze maken.
    En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.

Bovendien gaat het bij stemmen niet om de persoonlijke belangen die je hebt, vind ik. Je moet nooit stemmen uit eigenbelang, maar juist stemmen op de partij die volgens jou het beste is voor het land.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:12:40 #11
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78224591
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.

Bovendien gaat het bij stemmen niet om de persoonlijke belangen die je hebt, vind ik. Je moet nooit stemmen uit eigenbelang, maar juist stemmen op de partij die volgens jou het beste is voor het land.
    Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.
    Als mijn zoon het belangrijker vindt voor het land dat er wat gedaan wordt aan het onderwijs, dan stemt hij op D66. Overigens weet ik niet wat hij als belangrijkste punten ziet.

Heb bij jou het beetje een gevoel dat je je nogal laat indoctrineren door je ouders. Zeker aangezien je blijft hameren op 'het belang van het land'. Dat klinkt zo aangepraat. Je mag geen eigen keuze maken, je moet denken aan het belang van het land.
    Vraag ik me toch af wie dan bepaalt wat het landsbelang is en welke partij dan dus het beste is om op te stemmen en waarom?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:14:34 #12
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78224639

Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
    Yankee go home!
    pi_78224749
    http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_wat_gebeurt_er_nu
    quote:
    Kabinet gevallen: wat gebeurt er nu?

Den Haag, 20 febr. Met het onmiddellijke vertrek van de PvdA-ministers uit het vierde kabinet Balkenende, blijft er een zogeheten rompkabinet over. De ministers van CDA en ChristenUnie zullen blijven zitten tot aan de vervroegde verkiezingen om niet controversiële zaken te verrichten.

De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.

Premier Balkenende gaat nu eerst naar de koningin om het ontslag van zijn kabinet aan te bieden. Deze zal vervolgens Balkenende en de resterende de ministers verzoeken alles te doen wat in het belang van het land noodzakelijk is. Belangrijk zijn de formuleringen die de koningin na overleg met haar adviseurs hierbij hanteert. De bewoordingen bepalen de ruimte die de demissionaire ministers en staatssecretarissen krijgen. Vaak is de vice-president van de Raad van State de eerste die om advies wordt gevraagd. Ook consulteert de koningin meestal de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer.

Het zogeheten demissionaire kabinet zal vervroegde verkiezingen moeten organiseren. Uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontslag heeft ingewilligd moeten deze worden uitgeschreven. Dit zou betekenen dat vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer uiterlijk in mei worden gehouden.

Voor premier Balkenende betekent de breuk dat hij straks voor een beperkte periode leiding gaat geven aan zijn vijfde kabinet.

Ook zijn vorige kabinetten die allemaal schipbreuk leden, werden in afgeslankte en demissionaire vorm tot aan nieuwe verkiezingen voortgezet. In zijn eerste kabinet vertrokken de LPF-ministers, in zijn derde kabinet namen de twee ministers van D66 ontslag.
    pi_78224752
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
    [ afbeelding ]

Liberaal.
    Wie dit leest is alfabeet.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:18:44 #15
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78224757
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
    [ afbeelding ]

Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:19:29 #16
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_78224777
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.
    Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.
    pi_78224799
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.
    Als mijn zoon het belangrijker vindt voor het land dat er wat gedaan wordt aan het onderwijs, dan stemt hij op D66. Overigens weet ik niet wat hij als belangrijkste punten ziet.
    Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?
    quote:
    Heb bij jou het beetje een gevoel dat je je nogal laat indoctrineren door je ouders. Zeker aangezien je blijft hameren op 'het belang van het land'. Dat klinkt zo aangepraat. Je mag geen eigen keuze maken, je moet denken aan het belang van het land.
    Vraag ik me toch af wie dan bepaalt wat het landsbelang is en welke partij dan dus het beste is om op te stemmen en waarom?
    Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.

En iedereen moet zelf bepalen wat het beste is voor het land.
    Alleen ik zelf ga niet op een partij stemmen die toevallig voordelig voor mij uitpakt.
    Bijvoorbeeld, ik was voorheen altijd nogal links georienteerd (bleek ook uit stemwijzers en alles). Ik ben later van plan een goed betaalde baan te krijgen, dus zal dat betekenen dat ik veel belasting moet betalen. Daar haal ik zelf geen voordeel uit, juist nadeel, maar toch stem ik links omdat ik geloof dat het voor het land de beste regeringsvorm is. Dat bedoel ik met niet uit eigenbelang stemmen.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:20:55 #18
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78224824
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:19 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.
    Ik denk dat D66 wel te porren is om voor een trainings- en bewakingsmissie
    Pugna Pro Patria
    pi_78224834
    Er als er geen verkiezingen komen dan breekt mij klomp. Hoop ook niet dat Balkende weer terug komt.
    pi_78224851
    Ach, alsof er de volgende keer wat zal veranderen?
    CDA krijgt toch wel weer een meerderheid
    pi_78224875
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef StephanL het volgende:
    Er als er geen verkiezingen komen dan breekt mij klomp. Hoop ook niet dat Balkende weer terug komt.
    Balkie kennende zal hij er alles aan doen om premier te blijven & aan de macht te blijven. Op BNR hebben ze het over het vormen van een ROM-kabinet.
    pi_78224899
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
    Ach, alsof er de volgende wat zal veranderen?
    Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.

Luister ook naar BNR

BTW is toch ROMP-kabinet?
    pi_78224939
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
    Ach, alsof er de volgende keer wat zal veranderen?
    Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegt
    Profiel opgeheven.
    pi_78224947
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:23 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.

Luister ook naar BNR

BTW is toch ROMP-kabinet?
    Jongerius , wat een dom wijf...

[edit]
    Denk dat de articulatie wat fout is... Aangezien we het over Balkie5 hebben, zou het "RAMP" moeten zijn

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 12:26:55 ]
    pi_78224958
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:24 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegt
    inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maar
    pi_78224982
    De komende 90 dagen wordt het land niet geregeerd, net als de 8 jaar ervoor.
    pi_78224998
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
    De komende 90 dagen wordt het land niet geregeerd, net als de 8 jaar ervoor.
    status quo dus
    pi_78224999
    CDA was ooit een samenvoeging van allerlei partijen en christelijk. Denk dat ze daarom veel stemmen krijgen, omdat ze christelijk zijn van origine.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:27:53 #29
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78225007
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?
    [..]

Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.

En iedereen moet zelf bepalen wat het beste is voor het land.
    Alleen ik zelf ga niet op een partij stemmen die toevallig voordelig voor mij uitpakt.
    Bijvoorbeeld, ik was voorheen altijd nogal links georienteerd (bleek ook uit stemwijzers en alles). Ik ben later van plan een goed betaalde baan te krijgen, dus zal dat betekenen dat ik veel belasting moet betalen. Daar haal ik zelf geen voordeel uit, juist nadeel, maar toch stem ik links omdat ik geloof dat het voor het land de beste regeringsvorm is. Dat bedoel ik met niet uit eigenbelang stemmen.
    Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.

Geen eigenbelang dus.
    pi_78225011
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:25 schreef RvLaak het volgende:
    inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maar
    De aanhang zit voornamelijk in de landelijke gebieden, niet in de steden. Waarschijnlijk zijn het ook vooral wat oudere mensen.
      Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 12:28:41 #31
    145738 superworm
    is erbij
    pi_78225033
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef StephanL het volgende:
    CDA was ooit een samenvoeging van allerlei partijen en christelijk. Denk dat ze daarom veel stemmen krijgen, omdat ze christelijk zijn van origine.
    Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_78225130
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.

Geen eigenbelang dus.
    Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.
    pi_78225132
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
    Precies daar ben ik ook bang voor. Nouja wellicht over 50 jaar als de vergijzing afzwakt
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:32:24 #34
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78225143
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.
    Misschien dat een handjevol kerkelijke oudjes nog braaf CDA stemmen, maar dat is toch echt wel veel minder geworden.

Geloof niet dat er een Balkie 5 gaat komen.
    pi_78225159
    zoo lekker geslapen gisteren werd wel erg laat.

en COMPLIMENTEN aan RTL voor zo'n leuke nacht, en natuurlijk FOK!ers!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:33:22 #36
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78225165
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.
    Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?
    pi_78225194
    D66

Alexander Pechtold stelt vast dat de val van kabinet Balkenende IV onontkoombaar was http://u.nu/33gz5
    pi_78225210
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef borisz het volgende:
    Verhagen hoopt dat JPB zich opnieuw kandidaat stelt
    Gluiperig ventje mede door hem maakt JP zich nu belachelijk
    Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
    pi_78225240
    Dom. Heel erg dom.
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_78225251
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?
    Het gaat om de manier waarop, maar daar zal het land als het goed is inderdaad beter van worden.
    Ik had het dan ook over de andere standpunten van de PVV. Ik wil ook wel dat de criminaliteit wordt aangepakt, maar door bepaalde andere ideeën van die partij zal ik er nooit op stemmen.
    pi_78225287
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:35 schreef Tamashii het volgende:
    Dom. Heel erg dom.
    Wat is dom?
    pi_78225301
    Valt mee, maar 11 delen gemist .

Om direct aan te sluiten:
    "Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
    pi_78225302
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat is dom?
    Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.
    pi_78225310
    Verhagen schijnt net tegen de Tros gezegd te hebben dat er een partij-top komt waarin ook het functioneren van Balkie besproken wordt.
    pi_78225319
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Disavowed het volgende:
    Valt mee, maar 11 delen gemist .

Om direct aan te sluiten:
    ik 3 en daar heb ik dan nog paar uur bij geslapen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:38:37 #46
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78225324
    Wijfels als formateur voor een lijmpoging?

Nu op BNR.
    Yankee go home!
    pi_78225335
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.
    Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minder
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:39:09 #48
    291997 Schiphol
    Gaarne profiel verwijderen
    pi_78225342
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.
    Misschien dat een handjevol kerkelijke oudjes nog braaf CDA stemmen, maar dat is toch echt wel veel minder geworden.

Geloof niet dat er een Balkie 5 gaat komen.
    Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.
    Gaarne profiel verwijderen
    pi_78225345
    Ik zei gister om half 4 dat ik ging slapen, ik was toen wel weg van FOK! maar heb toen in mijn bed nog tot half 6 Radio 1 liggen luisteren.

Maar er was ten minste wel wat te melden die laatste 1,5 uur.
    gr gr
    pi_78225352
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef remlof het volgende:
    Wijfels als formateur voor een lijmpoging?

Nu op BNR.
    The horror
    pi_78225355
    Iemand op BNR: Een mogelijke lijmpoging Rot op met je lijmpoging
    pi_78225397
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef StephanL het volgende:
    Iemand op BNR: Een mogelijke lijmpoging Rot op met je lijmpoging
    Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.
    pi_78225407
    Radio 1 aanzet*
    pi_78225408
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minder
    Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!
    pi_78225410
    Dat moet sterke lijm zijn. Het zal toch niet dat ze dit gedrocht van een kabinet weer gaan lijmen .
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:41:13 #56
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78225412
    Ja, want in een uren durend monsteroverleg komen ze er niet meer uit, maar na een lijmpoging natuurlijk wel.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_78225427
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.
    PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.
      Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 12:42:59 #58
    4530 crew  Crazy Harry
    pi_78225454
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Disavowed het volgende:

[..]

PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.
    Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...
    De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
      zaterdag 20 februari 2010 @ 12:43:42 #59
    268409 voice-over
    Geeft commentaar op alles
    pi_78225473
    Ik stel voor om 20 februari uit te roepen tot nationale feestdag. Het meest waardeloze kabinet aller tijden is opgerot.
    pi_78225482
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!
    Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.

Wss met een D66/PvdD erbij ter opvulling.
    pi_78225503
    Mark Rutte op BNR nu.
    pi_78225504
    Rutte nu op BNR
    pi_78225538
    alle balkie kabinetten gevallen wat een ellende

dat mensen nog stemmen op deze prutsers....
    pi_78225555
    Blijf je tot half vier op om te luisteren/kijken, val je in slaap om het vervolgens pas om 12.45 volgende dag te lezen
    pi_78225562
    BNR
    pi_78225606
    Is Wilders voor of tegen kilometerheffing?
    pi_78225624
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
    ik dacht tegen
    pi_78225654
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik dacht tegen
    Ok. Ik vind er niks mis mee maar goed.
    pi_78225670
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
    http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2342&Itemid=1
    pi_78225763
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef Schiphol het volgende:

[..]

Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.
    Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.
    pi_78225790
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ok. Ik vind er niks mis mee maar goed.
    ik ook niet (een van de vele redenen waarom ik dus niet op PVV stem .Maar milieu/natuur is sowieso niet besteeds aan Wilders en de PVV vrees ik
    pi_78225828
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.
    mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??
    pi_78225850
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:42 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...
    Inderdaad, als het CDA alsnog toegeeft kan de PvdA dit prima als een overwinning uitleggen
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_78225886
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.

Wss met een D66/PvdD erbij ter opvulling.
    Hoop het heel erg.
    pi_78225908
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Blijf je tot half vier op om te luisteren/kijken, val je in slaap om het vervolgens pas om 12.45 volgende dag te lezen
    pi_78225911
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??
    Daar heb je gelijk in. Maar wel veel gelovigen nog.
    Ik neem ten minste aan dat er niet veel anders gelovenden of atheïsten op het CDA of de CU stemmen?
    pi_78225946
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:55 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Hoop het heel erg.
    Dat zou wel het meest gunstige zijn wat er kan gebeuren. Wishful thinking ben ik bang.
    Toch zal het wel mooi zijn als blijkt dat de PVV niet in het nieuwe kabinet komt.
    pi_78225954
    haagsche

Momenteel CDA-top overleg op hoofdkantoor.. Balkenende nog door? Wil hij, maar mag hij ook? Verhagen nieuwe man? Of toch nu al Eurlings..
    pi_78225977
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:58 schreef Kwaliteit het volgende:
    haagsche

Momenteel CDA-top overleg op hoofdkantoor.. Balkenende nog door? Wil hij, maar mag hij ook? Verhagen nieuwe man? Of toch nu al Eurlings..
    Tijd voor een ANWB-referendum.
    pi_78225994
    Ik hoopte stiekem dat ze nog wat langer bleven zitten. Ze hadden nog niet hun laagste punt in de peilingen bereikt. Ze waren juist eventjes aan het opkrabbelen in de peilingen.
    pi_78226013
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 12:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar wel veel gelovigen nog.
    Ik neem ten minste aan dat er niet veel anders gelovenden of atheïsten op het CDA of de CU stemmen?
    ik denk de agrarische sector. daar moet je het zoeken
    pi_78226070
    Nou, komt er een GL (CDA-D66-VVD) of een PVV (CDA-VVD-CU?) coalitie?
    pi_78226082
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:01 schreef Picchia het volgende:
    Nou, komt er een GL of een PVV coalitie?
    stiekem hoop ik eens op een GL ...
    hoe GEK het ook klinkt...
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:03:21 #84
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78226113
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:00 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik denk de agrarische sector. daar moet je het zoeken
    Bij de TK-verkiezingen van 2006 stemde 65% van de agrariërs inderdaad op het CDA.
    Pugna Pro Patria
    pi_78226143
    FemkeHalsema

Overigens vannacht een verzoek ingediend tot een debat met Balkenend over de #val cadeautjevoordevoorzitter
    pi_78226144
    Sorry ik stak mijn been uit
      Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 13:04:24 #87
    46149 __Saviour__
    pi_78226145
    quote:
    Een linkse coalitie is een absoluut doemscenario.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_78226172
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Bij de TK-verkiezingen van 2006 stemde 65% van de agrariërs inderdaad op het CDA.
    dat is de traditionele CDA-achterban. Het beleid van het CDA is ook vooral gericht om deze te behouden.
    pi_78226188
    leuk filmpje
      Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:42 #90
    46149 __Saviour__
    pi_78226220
    En of PVV nu gaat regeren of niet, ze worden in het parlement in ieder geval een factor van betekenis.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_78226251
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef StephanL het volgende:
    leuk filmpje
    GEWELDIG!
    Ik zal er een mp3tje van maken
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:07:28 #92
    250282 fluitbekzeenaald2.0
    Oi u luzi chervona kalyna
    pi_78226260
    Het is gebeurd. Het einde van Grijs I.

Ik ben zo blij
    Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
    Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
    pi_78226287
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een linkse coalitie is een absoluut doemscenario.
    Na vele jaren is het volgens mij wel weer een keer tijd voor een vrijzinnige coalitie. Dat domme rechtse gehuil over de enge buitenlanders ben ik ook wel weer zat.
    pi_78226294
    quote:
    GroenLinks en de VVD in 1 kabinet?
    gr gr
    pi_78226297
    op politiek24 oude beelden!!!!!
    pi_78226330
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:08 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

GroenLinks en de VVD in 1 kabinet?
    De VVD profileert zich nu toch al een poosje als GroenRechts. En ze zijn beide 'liberaal', naar eigen zeggen.
    Het is mogelijk als ze woord bij daad voegen.

GL en het CDA wordt iets moeilijker.
    pi_78226332
    Verhagen gaat er ff tussenuit:

Nu een paar dagen uitrusten samen met de familie. Ook twitterreces dus.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:10:01 #99
    268260 Dr.Mikey
    Games Crew van het jaar 2013
    pi_78226333
    En dit komt allemaal omdat Balkende graag de kont likt van Amerika of dat nou de kont van een cowboy is of van een neger dat maakt hem niet uit.
    They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
    "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
    R.I.P DTS.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:10:57 #100
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_78226364
    quote:
    CDA-VVD-D66-CU is ook nog mogelijk en misschien wel het meest werkbaar.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:11:52 #101
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_78226397
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
    En of PVV nu gaat regeren of niet, ze worden in het parlement in ieder geval een factor van betekenis.
    Idd. Ik zie in het topic om 4:00 iedereen helemaal wild worden en -smilies posten. Neem aan dat die mensen allemaal Wildersaanhangers zijn? Volgens mij is dit voor heel veel partijen helemaal niet zo positief.
    pi_78226417
    Wordt rustig op m'n werk zo...
    Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
      Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 13:12:22 #104
    145738 superworm
    is erbij
    pi_78226418
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd. Ik zie in het topic om 4:00 iedereen helemaal wild worden en -smilies posten. Neem aan dat die mensen allemaal Wildersaanhangers zijn? Volgens mij is dit voor heel veel partijen helemaal niet zo positief.
    D66
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:12:49 #105
    68638 Zwansen
    pi_78226437
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Na vele jaren is het volgens mij wel weer een keer tijd voor een vrijzinnige coalitie. Dat domme rechtse gehuil over de enge buitenlanders ben ik ook wel weer zat.
    pi_78226467
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Niet dan? Denk je dat al dat gekanker over buitenlanders de integratie ook maar 1 stap vooruit helpt?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:14:11 #107
    pi_78226482
    Hoe laat zijn ze nou naar buiten gekomen gisteren? Was iemand daar nog bij?
    Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
    Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
    pi_78226497
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
    Hoe laat zijn ze nou naar buiten gekomen gisteren? Was iemand daar nog bij?
    4 uur snachts, Frits Wester was de allereerste melder
    pi_78226507
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, als Wilders het voor het zeggenkrijgt , dan verdwijnen al die "rot"buitenlanders idd als sneeuw voor de zon
    100 keer voor wie dat echt gelooft
    pi_78226514
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet dan? Denk je dat al dat gekanker over buitenlanders de integratie ook maar 1 stap vooruit helpt?
    Niet zolang onwillig links aan de macht is. Maar natuurlijk zal integratie tijd kosten, ongeacht wie er regeert.
    pi_78226526
    Op naar een rechts horrorkabinet.
    pi_78226536
    Als D66 en VVD erbij komen ben ik blij.
    gr gr
    pi_78226571
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
    De top ingrediënten wmb.

Nog liever Wilders wat dat betreft.
    pi_78226606
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De top ingrediënten wmb.

Nog liever Wilders wat dat betreft.
    Jij bent meer voor een coalitie CDA CU en SGP ofzo?
    Wat is jouw voorkeur dan?
    gr gr
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:17:50 #115
    268260 Dr.Mikey
    Games Crew van het jaar 2013
    pi_78226607
    Anders ontnemen we gewoon het stemrecht van de gelovige medemens.
    Zit de rest van het land ook niet weer met de christen unie opgescheept.
    They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
    "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
    R.I.P DTS.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:19:02 #116
    pi_78226652
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

4 uur snachts, Frits Wester was de allereerste melder
    Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren. Wat een fail.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:20:16 #117
    68638 Zwansen
    pi_78226690
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

De enige die echt kankert over buitenlanders is toch Wilders? En dat zal hij blijven doen, of er nu een links of rechts kabinet zit toch?

Het leek een beetje of jij dat gekanker de schuld vindt van het 'huidige' kabinet, dat leek mij sterk.
    pi_78226700
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren.
    joh, heel veel mensen gingen opeens weg. we hebben jullie heel erg uitgelachen kwart over 4 kwam balkenende met persconferentie, om 5 uur wouter bos, ben daarna gaan slapen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:20:44 #120
    68638 Zwansen
    pi_78226714
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
    Zal Wilders leuk vinden.
    pi_78226785
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

joh, heel veel mensen gingen opeens weg. we hebben jullie heel erg uitgelachen kwart over 4 kwam balkenende met persconferentie, om 5 uur wouter bos, ben daarna gaan slapen
    Ik ging ook weg, maar ging gewoon in mijn bed verder luisteren hoor.
    Kon ik af en toe even slapen, maar toch heb ik alles wel meegekregen tot half 6.
    gr gr
    pi_78226787
    Maar hoe gaat die tijdelijke regering dan werken? Het is een minderheidsregering van CDA en CU. Dan kunnen ze toch helemaal niets doen?
    Ben geen Nederlander, daarmee.
    pi_78226806
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
    Dat is waar. Ze kunnen eigenlijk alle wetsvoorstellen wel dwarsbomen.
    Maar misschien valt het mee. Het kabinet blijft een meerderheid hè.
    pi_78226822
    MaximeVerhagen

Nu een paar dagen uitrusten samen met de familie. Ook twitterreces dus.
    pi_78226850
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Jij bent meer voor een coalitie CDA CU en SGP ofzo?
    Wat is jouw voorkeur dan?
    Een combinatie van PvdA, SP, CU, GL etc.
    pi_78226879
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
    pi_78226889
    geertwilderspvv
    Beste besluit van kabinet Balkenende-Bos van de afgelopen drie jaar werd vannacht genomen: opstappen en nieuwe verkiezingen!
    1 minute ago
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:26:16 #128
    pi_78226913
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ik heb het gemist. Het tv-moment van het jaar en de grootste zegen voor Nederland sinds de vorige val van Balk. Voor een halfuurtje extra slaap. Argh, ik haat mezelf
    pi_78226918
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een combinatie van PvdA, SP, CU, GL etc.
    als dat zou kunnen (zonde CU desnoods)
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:26:53 #130
    4177 Jojogirl
    pi_78226929
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef pagadder het volgende:
    Maar hoe gaat die tijdelijke regering dan werken? Het is een minderheidsregering van CDA en CU. Dan kunnen ze toch helemaal niets doen?
    Ben geen Nederlander, daarmee.
    Dan moeten ze voor elk voorstel apart medestanders in de Kamer zoeken om aan een meerderheid te komen. En sowieso vereist de etiquette dat ze van alle hekele punten afblijven tot er een nieuw kabinet is, dus ze kunnen vrij weinig doen.
    pi_78226936
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Disavowed het volgende:

[..]
    Ministelsel
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_78226942
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Nee, als Wilders het voor het zeggenkrijgt , dan verdwijnen al die "rot"buitenlanders idd als sneeuw voor de zon
    100 keer voor wie dat echt gelooft
    Als hij z'n zin krijgt wel. Het land uit enzo.
    pi_78226965
    inekevangent

Nu op weg naar Annen, demonstratie tegen CO2 opslag. Net nog gesprek over opvang asielzoekers in Ter Apel. Gezinnen met kinderen op straat..
    pi_78226967
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

als dat zou kunnen (zonde CU desnoods)
    Yep, maar we krijgen waarschijnlijk een rechts horror kabinet met D66 en VVD.
    pi_78226980
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
    Liever CU dan PVV.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:29:06 #136
    290311 Your_honor
    Greed was good, now its legal!
    pi_78226994
    Eigenlijk is het vallen van het kabinet het slechts wat er kon gebeuren voor dit land op dit moment.
    Never change a winning formula
    pi_78227015
    muziek op BNR?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:29:48 #138
    68638 Zwansen
    pi_78227020
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lol, volgens mij maakt het in NL echt heel weinig uit wie er regeert. Er worden altijd zoveel concessies gedaan dat het allemaal op hetzelfde uit zal draaien. Extremen uitgezonderd natuurlijk.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:29:52 #139
    pi_78227025
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laten we het hopen.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:29:56 #140
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_78227029
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Your_honor het volgende:
    Eigenlijk is het vallen van het kabinet het slechts wat er kon gebeuren voor dit land op dit moment.
    Mwah.. soms is de 'reset'-button beter dan aanmodderen.
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
    pi_78227057
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Laten we het hopen.
    Liever geen/amper sociale zekerheid? Ben je daar te goed voor?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:30:46 #143
    pi_78227059
    quote:
    Het slechtste, op het voortbestaan van het kabinet na.
    pi_78227076
    quote:
    hoor het, elke week 12:00 - 14:00 SPIJKERS MET KOPPEN
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:31:54 #145
    pi_78227093
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liever geen/amper sociale zekerheid? Ben je daar te goed voor?
    Liever repressie, betutteling en gemoraliseer? Kun je zelf niet nadenken?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:32:26 #146
    290311 Your_honor
    pi_78227110
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mwah.. soms is de 'reset'-button beter dan aanmodderen.
    Eens! Maar niet in de huidige financiële situatie waar dit land (en de wereld) zich in bevind!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:32:30 #147
    4177 Jojogirl
    pi_78227113
    quote:
    Oneens. Balkenende nog langer laten aanmodderen had betekend dat ie er nog goed af had kunnen komen ook bij de volgende verkiezingen. Nu zijn we tenminste af van zijn methode van non-regering.
    pi_78227121

Bron NRC
    pi_78227134
    Op radio1 nu over twitter en de val
    pi_78227155
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij z'n zin krijgt wel. Het land uit enzo.
    Oh god, mensen die zo naief zijn dat ze werkelijk denken dat het juridisch allemaal te regelen is
    know'm sayin?
    word? word.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:36:32 #151
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78227250
    Volgens die illustratie heeft Balkenende het nog heel aardig gedaan, met twee kabinetten die langer dan 1000 dagen regeerden.
    Pugna Pro Patria
    pi_78227281
    @ruurdbenno

http://twitpic.com/14b5kr - Trix is klaar voor Balkenende
    18 minutes ago from TwitPic
    pi_78227284
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef alors het volgende:

[..]

Oh god, mensen die zo naief zijn dat ze werkelijk denken dat het juridisch allemaal te regelen is
    Geloof ik ook niet.
    Maar met wat wetsveranderingen....
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:38:00 #154
    4177 Jojogirl
    pi_78227303
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef alors het volgende:

[..]

Ja idd. Degenen die WIlders eruit wil hebben zijn gewoon net zo goed Nederlanders als de meeste posters hier. Mission Impossible dus (nog afgezien van volkomen ongewenst wat mij betreft).
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:38:29 #155
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78227315
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Libereco het volgende:
    [ afbeelding ]
    Bron NRC
    Ah kijk, vier of meer partijen in een coalitie is helemaal niet zo abnormaal.
    Yankee go home!
    pi_78227323
    Mensen die denken dat het juridisch te regelen is: Wildersstemmers bedoel je?
    Ut in omnibus glorificetur Deus.
    pi_78227325
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Oneens. Balkenende nog langer laten aanmodderen had betekend dat ie er nog goed af had kunnen komen ook bij de volgende verkiezingen. Nu zijn we tenminste af van zijn methode van non-regering.
    Ervan uitgaande dat de CDA aanhang nu op een andere partij gaat stemmen.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:39:55 #158
    4177 Jojogirl
    pi_78227353
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat de CDA aanhang nu op een andere partij gaat stemmen.
    Nee, ervan uitgaande dat het CDA niet zo dom is om JP weer lijsttrekker en/of MP te laten worden. Het CDA blijft echt wel de grootste partij, maar niet met JP aan het roer denk ik.
    pi_78227367
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was voordat drie ervan fuseerden tot het CDA.

Eigenlijk zouden er meer fusies moeten komen. CDA en CU samen, PvdA en SP samen, VVD/D66/GL samen... op die manier krijgen partijen meer slagkracht en minder onderling geruzie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lathund op 20-02-2010 13:41:05 (PI/typo) ]
    pi_78227395
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Sterker nog, een coalitie met twee partijen houdt het meestal niet lang vol, blijkt uit die cijfers.
    pi_78227417
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:39 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Nee, ervan uitgaande dat het CDA niet zo dom is om JP weer lijsttrekker en/of MP te laten worden. Het CDA blijft echt wel de grootste partij, maar niet met JP aan het roer denk ik.
    Zou kunnen. Ik hoop alleen niet dat het Verhagen wordt... hij komt nogal gluiperig op me over.
    pi_78227428
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:39 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Oh op die manier. Dan heb je gelijk.
    pi_78227439
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sterker nog, een coalitie met twee partijen houdt het meestal niet lang vol, blijkt uit die cijfers.
    Dat waren allemaal tijdelijke kabinetten, waar net een partij uitgegooid is.
    pi_78227473
    Nou ben benieuwd, elke keer na een val krabbelt het CDA toch wel weer op.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:44:05 #166
    4177 Jojogirl
    pi_78227487
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Lathund het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik hoop alleen niet dat het Verhagen wordt... hij komt nogal gluiperig op me over.
    k denk toch dat hij de grootste kanshebber is, ondanks zijn rol in deze crisis. Hij is gewoon de kroonprins van het CDA.
    pi_78227488
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal minderheidskabinetten, waar net een partij uitgegooid is.
    Dan is het inderdaad niet zo gek.
    pi_78227525
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geloof ik ook niet.
    Maar met wat wetsveranderingen....
    Dan nog. De Europese wet staat boven de Nederlandse, nou moet jij eens horen wat voor 'Boe alles is duurder en ingewikkelder' roepers je krijgt als je uit de EU stapt. Alsof het uberhaupt een optie is
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_78227533
    Ik was blij dat ik wakker was gebleven maar van de korte persconferentie van Wouter Bos heb ik niet veel meer meegekregen.
    Toch weer Frits Wester de eerste die het nieuws bracht.
    pi_78227554
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef alors het volgende:

[..]

Dan nog. De Europese wet staat boven de Nederlandse, nou moet jij eens horen wat voor 'Boe alles is duurder en ingewikkelder' roepers je krijgt als je uit de EU stapt. Alsof het uberhaupt een optie is
    Geert is toch ook tegen de EU? Verklaart een hoop....
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:46:11 #171
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_78227561
    nooit gedacht dat Lubbers met 2 uit 3 koploper is...
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_78227612
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

bron?
    pi_78227655
    haagsche

Rouvoet 'dit is hel slecht voor Nederland, en niet alleen internationaal'. Voor overleg Balkenende bij Torentje..
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:49:25 #174
    290311 Your_honor
    pi_78227690
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

k denk toch dat hij de grootste kanshebber is, ondanks zijn rol in deze crisis. Hij is gewoon de kroonprins van het CDA.
    Ik denk juist van niet. De vorige minister van Buitenlandse zaken was zo veel malen beter. Verhagen zal het echt niet worden. Ik zelf hoop op Balkenende maar Wijffels is ook prima!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 13:57:06 #176
    4177 Jojogirl
    pi_78227918
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Wel mooi matchend haar
    pi_78227958
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:57 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Wel mooi matchend haar
    !
    pi_78227980
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Libereco het volgende:
    [ afbeelding ]
    Bron NRC
    Boh, ik snap niet waarom er nu zoveel over versplintering wordt gesproken en dat het onmogelijk wordt om een kabinet te vormen...
    Er zijn zoveel kabinetten geweest van 4 of zelfs 5 partijen!
    gr gr
    pi_78227988
    haagsche

Balkenende 'ja, ik heb al gesproken met de koningin'. Voor overleg met Rouvoet.
    1 minutes ago from web
    pi_78228088
    Balkenende morgen een uur bij Buitenhof.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:03:52 #181
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78228176
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Gezellig
    Yankee go home!
    pi_78228194
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:04:55 #183
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78228211
    Hopen dat ie dan meteen z'n aftreden als partijleider bekend maakt
    Yankee go home!
    pi_78228231
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:04 schreef remlof het volgende:
    Hopen dat ie dan meteen z'n aftreden als partijleider bekend maakt
    Ik denk het niet. Man is koppig.
    pi_78228278
    lol @ poll op RTL:

Wie is het meest schuldig aan de val van het kabinet?
    CDA: 58%
    PvdA: 42%
    pi_78228293
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef Lathund het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Ik denk niet dat veel mensen het verhagen in dank zullen afnemen als hij nu lijsttrekker was. Na bos proberen kapot te maken ging hij vandaag over op JPB door te zeggen dat het aan JPB is om te beslissen om door te gaan.

Iedereen weet wat hij hier mee impliceert.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:09:22 #187
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78228350

Zo, een uur Buitenhof morgen. Wie had dat voor mogelijk gehouden bij de Pulieke Omroep.
    Pugna Pro Patria
    pi_78228387
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Boh, ik snap niet waarom er nu zoveel over versplintering wordt gesproken en dat het onmogelijk wordt om een kabinet te vormen...
    Dat was in een andere tijd met andere spelregels. Staatje klopt bovendien niet helemaal.

Ook werd de premier soms geleverd door een junior-partner
    pi_78228466
    waarom vandaag niets
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:16:34 #190
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78228567
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:12 schreef Kwaliteit het volgende:
    waarom vandaag niets
    Wat bedoel je met niets? 0 kabinetten? Tsja, gisteren hadden we er nog één maar daar is iets mee gebeurd
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_78228674
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:15 schreef Picchia het volgende:

[..]

Niet zolang onwillig links aan de macht is. Maar natuurlijk zal integratie tijd kosten, ongeacht wie er regeert.
    De eerdere experimenten Balkenende hebben de integratie dan wel flink vooruit geholpen?

Volgens mij eerder het omgekeerde. En de belangrijkste factor blijft gewoon de tijd
    pi_78228704
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Fuck, als ik nog een halfuurtje wakker was gebleven had ik het zien gebeuren. Wat een fail.
    Ik kwam om half 4 thuis, had eigenlijk de TV nog even aan moeten zetten . Maar ben gelijk gaan pitten
    pi_78228713
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

De eerdere experimenten Balkenende hebben de integratie dan wel flink vooruit geholpen?

Volgens mij eerder het omgekeerde. En de belangrijkste factor blijft gewoon de tijd
    Opvallend hoe xenofoob-rechts de erfenis van Verdonk is vergeten. Nog steeds doet men alsof er niks is veranderd.
    pi_78228870
    quote:
    De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.

Dat zou betekenen,

Financiën: Jan Kees de Jager
    Binnenland: Bijleveld
    Onderwijs: Van Bijsterveldt
    VROM/Wijken: ?
    Ontwikkeling: ?, misschien naar Verhagen
    pi_78228884
    Hoi mensen, ik word nu net pas wakker na het gisternacht te hebben opgegegeven, iemand een kleine samenvatting van wat er is gebeurt na 03:30?

Danke
    pi_78228928
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Dynd het volgende:
    Hoi mensen, ik word nu net pas wakker na het gisternacht te hebben opgegegeven, iemand een kleine samenvatting van wat er is gebeurt na 03:30?

Danke
    kabinet is gevallen.
    pi_78228981
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

kabinet is gevallen.
    pi_78228995
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

kabinet is gevallen.

Ja maar, wanneer kwamen ze naar buiten, werd er nog een persconferentie gehouden etc.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:32:52 #199
    292081 PowerAdmin
    Stop het communistische gevaar
    pi_78229007
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Dynd het volgende:

Danke
    03:40 Breaking nieuws kabinet is gevallen.
    4:15 Balkenende komt met een veklaring
    5:00 bos komt met een bash balkenende verklaring

en verder veel gelul over niets.

+ 90 dagen Wilders als Minister President
    pi_78229015
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat zou betekenen,

Financiën: Jan Kees de Jager
    Binnenland: Bijleveld
    Onderwijs: Van Bijsterveldt
    VROM/Wijken: ?
    Ontwikkeling: ?, misschien naar Verhagen
    Buitenlandse zaken kan Ontwikkelingssamenwerking er wel bij doen. En VROM is niet zo'n groot ministerie, dat kan iemand van Landbouw of Economische zaken er wel bijpakken.
    pi_78229028
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef Dynd het volgende:

[..]

Ja maar, wanneer kwamen ze naar buiten, werd er nog een persconferentie gehouden etc.
    03.50 uur kwamen ze geloof ik naar buiten en JPB heeft om 04.15 uur een persconferentie gehouden. Wouter Bos daarna.

Edit: PowerAdmin was me voor .
    pi_78229078
    Zijn die verklaringen de moeite waard om nog geheel terug te kijken, of kwam er niets nieuws onder de zon?
    pi_78229099
    haagsche

CDA fractie overleg is al weer afgelopen.. Aldus Eddy @vanHijum. En de uitkomst?
    pi_78229108
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Godverdomme! IK WIST HET! Zodra ik weg zou gaan zou tien minuten later het kabinet vallen, en ja hoor. Maar bedankt

zaterdag 20 februari 2010 @ 14:37:43 #205
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_78229143
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:32 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Grapjas. Wilders wordt echt geen minister-president. Dan gaat het CDA nog eerder met de PvdA samenspannen om hem buiten de regering te houden.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_78229566
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Grapjas. Wilders wordt echt geen minister-president. Dan gaat het CDA nog eerder met de PvdA samenspannen om hem buiten de regering te houden.
    FEMKE HALSEMA OF PECTHOLD
    pi_78229593
    wtf, nu pas breaking news op de FP
    pi_78229602
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:52 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

FEMKE HALSEMA OF PECTHOLD
    Je bent student en bent blij met Pechtold? Zwaai maar vaarwel tegen je studiefinanciering.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:55:33 #209
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78229658
    pi_78229860
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Je bent student en bent blij met Pechtold? Zwaai maar vaarwel tegen je studiefinanciering.
    Politiek is meer dan op korte termijn naar eigen situatie kijken.
    Het probleem juist is dat zoveel mensen enkel naar eigen situatie kijken. Logisch als je het water tot je lippen staat, maar als je het ruimer hebt mag je wel wat meer om je heen kijken imo.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_78229889
    extra nieuwsuitzending @ BNR
    pi_78229948
    Nou het was me toch een avond/nacht. Heeft er iemand nog toevallig de bekendmaking door Frits Wester opgenomen?
    "Dat is een artikeltje 5"
    pi_78230117
    Als Balkenende niet in Vancouver had gezeten was het kabinet een week eerder gevallen!
    pi_78230211
    De ringtone van Frits Wester:

"Dat is een artikeltje 5"
    pi_78230214
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik denk dat je als student juist moet kijken naar de D66.
    Ze willen een sociaal leen stelsel (ja dus afschaffing basisbeurs, maar dat is echt niet zo erg als het lijkt) maar ze willen investeren in een kennis economie, onderwijs stimuleren etc. Dus ipv alleen maar roepen "kennis" economie is de D66 ook echt bereid om er (flink) wat geld in te steken.
    Profiel opgeheven.
    pi_78230228
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:15 schreef Jeroen_L het volgende:
    De ringtone van Frits Wester:

Hehe ja viel mij ook op. De hele tijd die telefoon die overging met die 24-tune. Frits Wester is onze politieke Bauer (of denkt dat zelf).
    pi_78230304
    quote:
    Over premier Verhagen

Door de redactie | 20 Februari 2010 - 14:57

Eén vraag houdt politiek Den Haag de komende weken echt bezig: wie wordt lijsttrekker van het CDA? Wil de charismatische leider Jan Peter Balkenende een vijfde kabinet voor de finish laten struikelen of wordt het stokje overgenomen door de volstrekt integere Maxime Verhagen? In HP/De Tijd nr. 41 van 2009 schreef HP/De Tijd-hoofdredacteur Jan Dijkgraaf alvast een liefdevolle editorial over de voorman van het kabinet Verhagen I. Luister en huiver...

Mag je de minister van Buitenlandse Zaken een ‘gladde glibber’ noemen? Mijn generatie, geboren in de vroege jaren ’60, heeft nog geleerd respect te hebben voor autoriteiten, stil te staan als een begrafenisstoet passeert en u te zeggen tegen ouderen. Het antwoord zou dus ‘nee’ moeten luiden. Het getuigt niet van fatsoen om CDA-minister Maxime Verhagen een ‘gladde glibber’ te noemen.

Maar mijn generatie heeft ook geleerd dat respect van twee kanten moet komen. Dus als diezelfde minister van Buitenlandse Zaken zijn eigen partijgenoot en baas Jan Peter Balkenende voor het oog der natie schoffeert door andermaal verlenging van een missie van Nederlandse militairen in Afghanistan open te houden, direct nadat Balkenende zelf dat uitdrukkelijk niet had gedaan, is dat ronduit onfatsoenlijk. En het is nog veel onfatsoenlijker dat Verhagen die langere missie wil ondanks een bijna twee jaar oude keiharde belofte van het kabinet aan het parlement dat het in 2010 over en uit zou zijn. En het meest schandalig is de argumentatie van Verhagen: het denken heeft sinds 2007 niet stilgestaan. Ofwel: we hebben het wel beloofd, maar als er in twee jaar iets verandert, mag je je belofte breken. Mijn generatie heeft dan geleerd: als je iets niet kunt waarmaken, moet je het niet beloven ook.

Enfin, het is de voorbode van de machtsovername bij het CDA en dus van het land. Verhagen is Balkenendes gedoodverfde opvolger. Eentje die niet, zoals Angela Merkel in Duitsland, voor de verkiezingen al een coalitievoorkeur kenbaar zal maken. Eentje die het - in tegenstelling tot Balkenende - wél zal kunnen vinden met PVV-voorman Geert Wilders. Eentje die, dat snapt iedereen van mijn generatie, de deur wagenwijd open zet voor een CDA/PVV/VVD-kabinet, maar ondertussen alle andere opties open zal houden.

Maakt dat Maxime Verhagen tot een ‘gladde glibber’? Of is hij simpelweg een raspoliticus? Of klopt het allebei? Feit is dat we weten wat we aan Verhagen hebben als hij de baas van Nederland wordt; hij gaat dingen beloven, maar komt er moeiteloos op terug, ‘omdat het denken niet stil staat’. Of omdat de Amerikaanse president een beroep op hem doet, zo triviaal kan het ook zijn natuurlijk. Daarbij gaat hij desnoods - en in dit geval letterlijk - over lijken. Een harde glibber."
    http://www.hpdetijd.nl/2010-02-20/over-premier-verhagen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:23:48 #219
    4177 Jojogirl
    pi_78230414
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ja, maar toen lagen de partijen veel dichter bij elkaar dan nu.
    pi_78231041
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:16 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hehe ja viel mij ook op. De hele tijd die telefoon die overging met die 24-tune. Frits Wester is onze politieke Bauer (of denkt dat zelf).
    Dat was echt een leuke RTL Nieuws uitzending mag vaker wel op die manier Rick die aan het Twitteren is en moe is enzo Frits met z'n telefoon aan het kutten
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:46:58 #221
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78231064
    Nieman die had er wel ECHT geen zin meer in zeg, ik hou wel van een beetje vrije stijl maar dit ging wel vrij ver
    pi_78231079
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:46 schreef Omnifacer het volgende:
    Nieman die had er wel ECHT geen zin meer in zeg, ik hou wel van een beetje vrije stijl maar dit ging wel vrij ver
    Ik vond het wel komisch
    pi_78231113
    haagsche

Ongelooflijk. Partijbestuur CDA blijft vertrouwen houden in de al maar vallende Balkenende
    9 minutes ago from web
    Reply Retweet

haagsche
    Balkenende blijft partijleider. Bij CDA bijeenkomst krijgt hij luid applaus
    12 minutes ago from web
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:49:17 #224
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_78231125
    Er is ook een lichtpuntje. We hebben het buitenlandse nieuws gehaald!

http://www.spitsnieuws.nl(...)is_wereldnieuws.html

Niets beter als land dan enige trots te halen uit het feit dat je nieuws bent in andere landen!
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:50:37 #225
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78231157
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:48 schreef Kwaliteit het volgende:
    haagsche

Ongelooflijk. Partijbestuur CDA blijft vertrouwen houden in de al maar vallende Balkenende
    9 minutes ago from web
    Reply Retweet

haagsche
    12 minutes ago from web
    Hij is en blijft de ideale lijsttrekker voor de conservatieve CDA-achterban. Hij kan de komende maanden weer stemmen gaan terughalen van VVD en PVV.

Vervolgens komt er een mooi centrum-rechts kabinet.
    Pugna Pro Patria
    pi_78231158
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:48 schreef Kwaliteit het volgende:
    haagsche

9 minutes ago from web
    Reply Retweet

haagsche
    12 minutes ago from web
    Triest .
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:58:35 #227
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78231329
    Ach, viel te verwachten.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:00:42 #228
    pi_78231388
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:50 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Triest .
    Op naar Balkenende XVII
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:03:55 #229
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_78231463
    114 Teletekst za 20 feb
    CDA-bestuur wil opnieuw Balkenende
    Het CDA-bestuur heeft opnieuw premier Balkenende voorgedragen als de lijsttrekker voor de verkiezingen. Dat is zojuist bekendgemaakt. Het congres van het CDA moet de voordracht nog goedkeuren.

... Met de kennis van nu maken ze nog steeds dezelfde fouten.
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_78231477
    We hebben in ieder geval de poppetjes aan het dansen bij de NATO. Die gaan zich nu serieus afvragen of dit niet leidt tot andere landen die ook gaan afhaken.

Als die gasten zichzelf niet zo voor het blok hadden gezet en zelf voor een degelijke opvolger voor Nederland hadden gezorgd hadden ze zich dit allemaal niet op de hals gehaald. Hypocriete club daar.
    Profiel opgeheven.
    pi_78231508
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:04 schreef Bierie het volgende:
    We hebben in ieder geval de poppetjes aan het dansen bij de NATO. Die gaan zich nu serieus afvragen of dit niet leidt tot andere landen die ook gaan afhaken.

Als die gasten zichzelf niet zo voor het blok hadden gezet en zelf voor een degelijke opvolger voor Nederland hadden gezorgd hadden ze zich dit allemaal niet op de hals gehaald. Hypocriete club daar.
    Eens, er zijn genoeg landen die totaal geen inbreng hebben in Afghanistan, ik vind dat het tijd is voor een opvolger. Nederland moet natuurlijk wel betrokken blivjen bij de NATO maar ingezet worden in andere projecten. Nederland heeft de start gemaakt tijd voor anderen om het karwei af te maken.
    pi_78231547
    Wat moet Balkenende zich onvoorstelbaar gepiepeld voelen door (de fout van) Verhagen (: een woord verkeerd uitleggen)... Die twee gaan nooit weer samen in een kabinet zitten (ja, daar wil ik wel een weddenschap op afsluiten)...
    pi_78231572
    voor mensen met korte geheugen even dit
    pi_78231576
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:07 schreef FTWO het volgende:
    Wat moet Balkenende zich onvoorstelbaar gepiepeld voelen door (de fout van) Verhagen (: een woord verkeerd uitleggen)... Die twee gaan nooit weer samen in een kabinet zitten (ja, daar wil ik wel een weddenschap op afsluiten)...
    Balkenende en Verhagen hebben het zichzelf aangedaan. Ben geen fan van Bos. Sterker nog ik verafschuw die man maar het feit dat die het oneens was over deze kwestie had die gewoon 100% gelijk in.

Zie ook de volgende fragmenten:
    Profiel opgeheven.
    pi_78231582
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Politiek is meer dan op korte termijn naar eigen situatie kijken.
    Het probleem juist is dat zoveel mensen enkel naar eigen situatie kijken. Logisch als je het water tot je lippen staat, maar als je het ruimer hebt mag je wel wat meer om je heen kijken imo.
      Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 16:15:33 #236
    145738 superworm
    is erbij
    pi_78231737
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:09 schreef maril het volgende:
    voor mensen met korte geheugen even dit

Arme PvdA. Alle schuld krijgen toegeschoven door die smerige gristen-huichelaars...
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:16:15 #237
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78231751
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:15 schreef superworm het volgende:

[..]

Arme PvdA. Alle schuld krijgen toegeschoven door die smerige gristen-huichelaars...
    Eigen schuld, dikke bult.
    Pugna Pro Patria
    pi_78231833
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:09 schreef Bierie het volgende:

[..]

Balkenende en Verhagen hebben het zichzelf aangedaan. Ben geen fan van Bos. Sterker nog ik verafschuw die man maar het feit dat die het oneens was over deze kwestie had die gewoon 100% gelijk in.

Zie ook de volgende fragmenten:
    wow wat een draaikonten!

gaan ze flink mee verliezen als men dit op tv uitzend.

nog een twitter bericht:

fritswester
    CDA wil discussie over leiderschap voorkomen; Balkenende weer lijsttrekker.
    pi_78231876
    fritswester

En omdat het niet meer bij te houden is. Nogmaals heel veel dank voor alle reacties op onze berichtgeving vannacht. Hebben we graag gedaan.
    half a minute ago from web
    pi_78231893
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:16 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Eigen schuld, dikke bult.
    Ik vond dat de PvdA in deze kwestie gewoon gelijk had. Afspraak is afspraak.
    pi_78231903
    PVDA wil de good guy spelen en anderen het werk op laten knappen, zodat ze kunnen wijzen...ja, maar ik deed niets...ik hielp alleen. Uiteraard wel bescherming wensen. Ik vind dat laf.

En wat ik ervan zag was trouwens juist niet de CU die met rotzooi ging strooien, maar in de eerste plaats PVDA en daarna het CDA.

Heb het nu over de interviews.

CU gedroeg zich juist behoorlijk.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_78231914
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

yep ze hadden gelijk.
    maar ik ga nog niet op ze stemmen om deze reden
    pi_78232053
    meilivos

krijg net de brief aan de koningin binnen met de ontslagaanvraag. is de 4e keer dat JP zo'n brief moet schrijven
    pi_78232063
    quote:

[..]

Wanneer ik alles geloven was (geloof dat beide kanten lopen te liegen) is dat er juist andere afspraken gemaakt zijn voor tien dagen geleden.

Ik zou alleen wel eens weten over welke opties er nu allemaal besproken zijn, en welke nu ineens niet meer bespreekbaar zijn die voor tien dagen wel bespreekbaar zouden zijn.

Qua Afghanistan heb ik de volgende mening: Ze stonden achter de keuze er naar toe te gaan, dus maak je werk af. Het doel is nog niet bereikt, dus ga jij je niet vastpinnen op een datum.

Is het doel bereikt ga je er gewoon weg. Anderen je werk op laten knappen waar jezelf ook aan begonnen bent? Vind ik laf....
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:27:59 #245
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78232134
    quote:

[..]

In de politiek is afspraak helemaal geen afspraak. Dat weet jij best.
    Pugna Pro Patria
    pi_78232188
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Zo blijkt.
    pi_78232343
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:25 schreef Kwaliteit het volgende:
    meilivos

krijg net de brief aan de koningin binnen met de ontslagaanvraag. is de 4e keer dat JP zo'n brief moet schrijven
    Hij heeft vast een sjabloontje.
    pi_78232377
    JP weer als lijsttrekker van het CDA?
    Die man heeft nu al 4 coalities om zeep geholpen, hoe is hij ooit nog geloofwaardig als leider van een politieke partij, laat staan ons land?
    pi_78232398
    haagsche
    Denk het niet hoor. @ruudelmendorp Reaction in Kenya after telling that our government collapsed. 'Will there be war?'
    41 minutes ago from web

In welk apenland woont hij?
    pi_78232458
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:36 schreef Disavowed het volgende:
    haagsche
    Denk het niet hoor. @ruudelmendorp Reaction in Kenya after telling that our government collapsed. 'Will there be war?'
    41 minutes ago from web

In welk apenland woont hij?
    Kenia dus .
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:38:26 #251
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_78232467
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_78232562
    idd, helaas is Pim niet meer
    pi_78232567
    Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
    I am not omniscient, but I know a lot.
    - Goethe, “Faust”
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:42:06 #254
    pi_78232572
    quote:

[..]

Als draaien en liegen dan blijkbaar partijpolicy is van het CDA, had het ze wel gesierd om daar anderen niet van te beschuldigen.
    pi_78232723
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:41 schreef capricia het volgende:
    Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
    Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
    pi_78232767
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
    Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
    - Goethe, “Faust”
    pi_78232770
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
    pi_78232786
    quote:

[..]

Wat vandaag vaststaat, kan door situaties morgen veranderen. Heet inspelen op situaties.
    pi_78232787
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
    als het goed is niet
    pi_78232814
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Kenia dus .
    Blij dat je het zelf zag
    pi_78232815
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
    Ja, dat dacht ik ook.
    Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
    - Goethe, “Faust”
    pi_78232816
    quote:

[..]

Cherrypicking en hypocrisie tot en met.

Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"

Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
    And that is the news.''
    pi_78232866
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ja, zoals ik in bovenstaande post al zei. Veranderingen en daar weer op inspelen is normaal.

Wel kunnen ze bepaalde zaken afhandelen die besproken zijn. Niets, maar dan ook helemaal niets is heilig wanneer er een nieuw kabinet komt. Nederland is niet voor niets zo gek op potjes....die kunnen nl zo weer ingetrokken worden.
    pi_78232917
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook.
    Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
    Dan is er niets aan de hand toch? Ligt de verantwoording bij het volgende kabinet. Ik zei dus ook, wanneer het vastligt en binnen een maand werkelijkheid kan worden qua regeltjes? Staat het vast, tot het volgende kabinet.

Mijn antwoord was dan ook
    quote:
    Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet?
    Bedoel daarmee...vastgelegd. Is het dus niet vastgelegd? Zal het verder ook niet meer aan de orde komen in dat kabinet. Ze hebben geen recht tot nieuwe besluiten. Dit is wat ik van een politicus hoorde.

gewoon proberen af te handelen wat er wel ligt dus.
    pi_78232922
    De debatten en verklaringen nalezende en aanhorende kan ik maar een conclusie trekken en dat is dat het kabinet gevallen is over EEN simpel woord. Bos, Koenders EN Balkenende hebben dit woord anders begrepen en uitgelegd dan (al dan niet bewust) de heer Verhagen en/of de heer Rasmussen. Aangezien de laatste nooit blaam kan treffen is Verhagen dus verantwoordelijk voor deze foute uitleg. Balkenende had (mede publiekelijk onder druk gezet door Bos!) de kans deze fout te herstellen (door duidelijk niet voor Uruzgan "te gaan") maar heeft omwille van zijn internationale geloofwaardigheid deze kans niet aangepakt. Daardoor heeft hij zijn nationale geloofwaardigheid als leider van dit kabinet verloren en heeft Bos volkomen gelijk door te stellen dat een beslissing die Uruzgan niet uitsluit ongeloofwaardig is en de PvdA geen deel uit kan maken van een kabinet dat die beslissing neemt.

Door een fout van Verhagen heeft Balkenende dus een keuze moeten maken tussen nationale en internationale geloofwaardigheid. Hij koos voor het laatste en Bos voor het eerste.

Een te begrijpen keuze van Balkenende, maar ik denk dat Bos de meest juiste keuze heeft gemaakt!
    pi_78232932
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:55:22 #267
    199509 partizan
    sterk in onafhankelijkheid
    pi_78233008
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Cherrypicking en hypocrisie tot en met.

Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"

Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
    Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
    Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
    Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
    pi_78233077
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:

[..]

Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
    Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
    Hear hear
    - Goethe, “Faust”
    pi_78233213
    quote:
    Balkenende weer lijsttrekker

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.

Ontslag

Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.

De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.

Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
    pi_78233240
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_78233263
    quote:

[..]

Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.
    Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.

Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.

Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.

Lijkt me niet wenselijk voor de Nederlandse burger.
    pi_78233276
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
    Balkenende weer lijsttrekker

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.

Ontslag

Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.

De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.

Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
    CDA faalt weer eens
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_78233336
    quote:

[..]

Nee, er komt een zgn. rompkabinet dat nieuwe verkiezingen voorbereidt en lopende zaken afhandelt. Maar daarvoor moeten er wel een minister van financiën en onderwijs etc. zijn. De posten moeten dus herverdeeld worden onder CDA en CU.
    pi_78233390
    quote:

[..]

Nee, ze mogen geen nieuwe besluiten nemen volgens mij, en dus alleen afhandelen wat er nog ligt. Dit begreep ik er tenminste van.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 17:11:00 #275
    199509 partizan
    pi_78233562
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.
    Er hoefde ook helemaal niets besloten te worden, dat was nl. 2 jaar geleden al gedaan. Toen werd er aan de Nederlandse bevolking meegedeeld dat 2 jaar verlenging van de missie ECHT de laatste zou zijn.
    Dat het CDA ( en de CU)van mening veranderen als de VS en de NAVO Nederland weer veren in het achterste beginnen te stoppen vind ik walgelijk en blijken van dezelfde naiviteit als waarmee we de IRAK oorlog zijn ingerommeld.
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.

Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.

Het kabinet had gewoon voet bij stuk moeten houden. Borst vooruit en met zelfvertrouwen. Het was het probleem van de NAVO, die 2 jaar tijd heeft gehad om een vervanger voor Nederland te vinden, en niet van Nederland.
    Met je politieke analyse over een mogelijk toekomstig kabinet ben ik helemaal eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-02-2010 17:53:15 (quote haakje toegevoegd. ) ]
    pi_78233907
    quote:

[..]

Het betekent dat de PVDA uit het kabinet stapt en CDA en CU verder gaan als "rompkabinet". Aangezien ze een minderheid vormen(iets in de veertig zetels) is besluitvorming onmogelijk. Dus moeten er wel nieuwe verkiezingen komen en heeft Balkenende tegelijktijdig de portefeuilles van de rest van het (romp)kabinet beschikbaar gesteld. Dat betekent dus dat ze wel gevallen zijn
    pi_78234303
    fritswester

Nog vragen over wat er gebeurd is? Van 20.00 uur tot 20.30 beantwoord ik ze live via internet. Stuur ze in naar rtlnieuws.nl@rtl.nl
    12 minutes ago from web

kan ook via:

http://rtl.nl/(/actueel/r(...)aan_Frits_Wester.xml
    pi_78234826
    quote:

[..]

Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,.
    Het CDA regeerde voor Paars op precies dezelfde manier. Wat tot gevolg had dat men het compleet zat was en paars ontstond. Tijdens de 8 jaar konden ze herstellen. Het CDA, met JP voorop presenteerde zich als partij die geen machtsspelletjes zou spelen. En JP deed staatskundig nogal wat uitspraken over hoe te handelen waar hij de laatste weken fijn is aan herrinerd door oppositie. CDA is weer terug bij af. Arrogantie van de macht, zij bepalen het wel even en zij zorgen wel dat andere draaien. Dus niet meer. Hopelijk ziet de kiezer dat ook, niet perse ten voordele van PvdA, vooral ten nadele van CDA.
    quote:

De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
    Het probleem is dat voor dit soort missies er weinig landen zijn die dit kunnen. Het lijkt dat elk land in de navo het kan, dat is dus niet zo. Er zijn er maar een paar.
    And that is the news.''
    pi_78234946
    Echt bizar dat Balkenende gewoon weer lijsttrekker wordt voor het CDA...
    Een gigantische fout van het CDA... Daar komen ze nog wel achter...
    pi_78235016
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:50 schreef MaGNeT het volgende:
    Echt bizar dat Balkenende gewoon weer lijsttrekker wordt voor het CDA...
    Een gigantische fout van het CDA... Daar komen ze nog wel achter...
    Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.
    Of JP of een coup. Coup voor de verkiezingen is dramatisch, plus je hebt geen idee hoe het gaat lopen.

Dus, damage control. JP nogmaals en na de verkiezingen maar zien.
    Nu krijgt hij kans de eer aan zichzelf te houden en de top kan een kandidaat klaarstomen. Zonder dat Verhagen de macht grijpt.
    And that is the news.''
    pi_78235040
    Voor diegenen die de val terug willen zien: Live bij de val van Balkenende IV.
    pi_78235511
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
    Verkiezingen zullen denk ik zijn op 2 of 9 juni. Daarvoor lijkt me sterk ivm hemelvaartsdag/pinksteren/bijbehorende vakanties.
    Haha, Frits zei net precies de data die ik vanmorgen al had genoemd.
    pi_78235682
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:

Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.
    Of JP of een coup. Coup voor de verkiezingen is dramatisch, plus je hebt geen idee hoe het gaat lopen.
    Yep, nu kan ie de eer aan zichzelf houden en over een paar weken bekend maken dat ie een leuk baantje heeft gevonden, en geen kandidaat zal zijn voor een volgende periode.

En dan draagt ie 't stokje over aan Verhagen.
    pi_78235895
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Libereco het volgende:
    Voor diegenen die de val terug willen zien: Live bij de val van Balkenende IV.
    link werkt niet, ook al heb ik het live gezien
    pi_78236057
    haagsche

Bruce Riedel, adviseur van de Obama-regering, inzake Afghanistan, noemt vertrek NL een "serious setback" voor strategie VS [RT @ebvr]
    pi_78236075
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Kwaliteit het volgende:
    fritswester

Nog vragen over wat er gebeurd is? Van 20.00 uur tot 20.30 beantwoord ik ze live via internet. Stuur ze in naar rtlnieuws.nl@rtl.nl
    12 minutes ago from web

kan ook via:

http://rtl.nl/(/actueel/r(...)aan_Frits_Wester.xml
    Dat eenzijdige antwoorden geven vind ik niet prettig. Alledrie partijen moeten gewoon antwoorden geven of alledrie niet.

Het hakketak van het kabinet en de oppositie ben ik onderhand wel zat.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:30:20 #287
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78236140
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:27 schreef Kwaliteit het volgende:
    haagsche

Bruce Riedel, adviseur van de Obama-regering, inzake Afghanistan, noemt vertrek NL een "serious setback" voor strategie VS [RT @ebvr]
    Misschien wel waar, maar dan lijkt het me dus met name de schuld van Verhagen dat niet is aangegeven dat de kans hierop redelijk groot was.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_78236198
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:21 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

link werkt niet, ook al heb ik het live gezien
    staat er gewoon onder, ben het nu aan het kijken, was gister om 1.30uur gaan slapen.
    Ajax, That '70s Show, Arsenal
    pi_78236356
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

quote:
    Bos dacht lang dat een oplossing mogelijk was
    20 februari 2010, 16:30 uur | FD.nl
    1Door: Klaas Broekhuizen
    PvdA-leider Wouter Bos dacht lang dat het kabinet ook deze crisis kon overleven.

‘Ik heb heel, heel lang gedacht dat we eruit konden komen. Dat we niet in Uruzgan zouden blijven, maar wel in Afghanistan. Toen kwam er opeens bij dat we niet naar buiten zouden uitdragen dat Uruzgan van tafel was. In de Kamer zijn 77 zetels tegen verlengen in Uruzgan en daar zou je dan niets over mogen zeggen? Dat gebeurde rond een uur of twee, drie. Dat was echt ongeloofwaardig.’

Dit zei PvdA-leider Wouter Bos zaterdag in het Vara- radioprogramma Spijkers met Koppen op Radio2, terugblikkend op een zestien uur durende ministerraad, die zaterdagochtend vroeg eindigde in de val van het kabinet.

Bos stelde het merkwaardig te vinden dat er zoveel ophef was over zijn opmerkingen woensdag voor de camera en op een verkiezingsbijeenkomst van de PvdA, waar hij verlenging van de missie in Uruzgan uitsloot voordat het kabinet daarover een besluit had genomen. ‘Ik wist dat dat aan zou komen bij de collega’s, maar Verhagen en anderen hebben precies hetzelfde gedaan. Van Middelkoop en Balkenende ook wel eens.’

De suggestie van VVD-leider Mark Rutte dat de PvdA hier om electoraal gewin zo duidelijk was geweest, noemde Bos ‘schandelijk’. Rutte heeft in 2007 zelf ingestemd met beëindiging van ons verblijf in 2010. Wij draaien niet, hij wel.’

Meegaan in de lijn van de Amerikaanse president Obama en nog een jaar langer blijven, wilde Bos niet. ‘En dan wordt het nog weer een jaar en misschien nog een. Dat is niet geloofwaardig. We hadden wel in Afghanistan willen blijven, met F16’s, met ontwikkelingssamenwerking en voor training van Afghanen. Dat is ook een loyale manier om mee te doen.’

Bos bood aan om bij alle families van overleden Nederlandse militairen te komen uitleggen waarom hij voor deze lijn heeft gekozen. ‘Ik begrijp dat je dit krakeel niet smakelijk vindt als je gewond bent geraakt of als je er een familielid bent kwijtgeraakt.’

Bos noemde het ‘cynisch’ dat deze crisis waarschijnlijk precies gaat opleveren wat de PvdA wilde: alle militairen eind dit jaar weg uit Uruzgan. Dat is de geldende afspraak en een demissionair kabinet mag volgens Bos geen troepen uitsturen.

Volgens Bos heeft bij hem en de twee andere partijen zeker in het achterhoofd gespeeld dat er straks misschien een regering kan komen met de PVV van Geert Wilders. ‘Maar met een slecht compromis had ik waarschijnlijk slechter tegenover Wilders gestaan dan nu, nu ik mijn rug recht heb gehouden.’ Verder zei hij: ‘Ik zou het land geen experiment willen aandoen met Wilders. Dat is economisch slecht, wat hebben we dan voor land om in te leven en dan hebben we elke dag conflicten.’

Over de toekomst zei Bos: ‘We moeten eerst zien of de kiezers weer vertrouwen aan ons gunnen. Dan moeten we maar eens kijken of andere partijen dat ook hebben.’ Of hij na zijn ontslag als minister van Financiën terugkeert naar de Kamer tot er verkiezingen zijn, wist Bos nog niet: ‘Daar zal ik over nadenken.’
    Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:42:16 #290
    201761 phpmystyle
    The emperor of Moscow!
    pi_78236451
    Schandelijk wat bos over de pvv zegt.
    "If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
    [Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
    pi_78236560
    Rompkabinet nu meest waarschijnlijk http://nos.nl/l/138456/t
    pi_78236611
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Rompkabinet nu meest waarschijnlijk http://nos.nl/l/138456/t
    Maar voor hoe lang? De kamer zal nooit accepteren dat ze tot 2011 blijven zitten
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:50:08 #293
    199509 partizan
    pi_78236642
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
    Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.
    pi_78236662
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
    Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.

Daarnaast doet een extreem rechtse partij in de coalitie je land internationaal geen goed.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:52:16 #295
    201761 phpmystyle
    The emperor of Moscow!
    pi_78236705
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef partizan het volgende:

[..]

Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.
    Niet als we sterk staan met de vvd en cda.

OT, dat heeft bos gisteravond al gedaan, bloody shame van hem.
    "If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:52:47 #296
    201761 phpmystyle
    The emperor of Moscow!
    pi_78236719
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.

Daarnaast doet een extreem rechtse partij in de coalitie je land internationaal geen goed.
    Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.
    pi_78236781
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.
    Het is dus welke woorden je gelooft

Ik heb de woorden van beide kanten uit hun mond gehoord. Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Bos wil het werk door een ander op laten knappen en zijn collega's bij de NAVO dus de bad guy laten spelen . Balkenende wilde andere opties bespreekbaar maken, waar Bos niet eens naar wilde luisteren terwijl er voor tien dagen terug wel die indruk is gemaakt . Dus het alleen maar luisteren hè.Dit is wat ik er van lees en hoor.

En ik heb het over de opties die ik nog niet heb gehoord. Net als wat de opties waren waar de NAVO het over had. Turkije heeft volgens mij de leidende rol in dit geval(wat ik ervan las)

De NAVO is dus niet Amerika.

Misschien lezen en horen we dus beiden verkeerd?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 18:55:07 #298
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_78236794
    quote:

[..]

Destijds is afgesproken dat Nederland als leading nation Uruzgan zou verlaten. Dat laat alle mogelijkheden voor een andersoortige kleinschaligere missie volledig open. Het CDA heeft de besluitvorming dienaangaande zorgvuldig willen doen, terwijl de PvdA al bij voorbaat opties uitsloot, ondanks oproepen van de NAVO, bondgenoten en Nederlandse militairen in Afghanistan. En dat puur uit electoraal gewin.
    Pugna Pro Patria
    pi_78236816
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.
    De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.

De PVV is overigens wel degelijk extreem rechts. Actieve discriminatie op basis van afkomst of geloof is wat ze graag willen en dat is gewoon extremistisch.
    pi_78236881
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.

De PVV is overigens wel degelijk extreem rechts. Actieve discriminatie op basis van afkomst of geloof is wat ze graag willen en dat is gewoon extremistisch.
    Ik vind GL nog steeds erg extreem qua gedachtegang. Tenminste zoals ze overkomen in debatten. Zoiets als "mijn woorden zijn waarheid"

Moet ik zeggen dat ik dit de laatste tijd bij bijna alle partijen zie.
    pi_78236952
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:55 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Destijds is afgesproken dat Nederland als leading nation Uruzgan zou verlaten. Dat laat alle mogelijkheden voor een andersoortige kleinschaligere missie volledig open. Het CDA heeft de besluitvorming dienaangaande zorgvuldig willen doen, terwijl de PvdA al bij voorbaat opties uitsloot, ondanks oproepen van de NAVO, bondgenoten en Nederlandse militairen in Afghanistan. En dat puur uit electoraal gewin.
    En er is gezegd dat de laatse militair van de taskforce Uruzgan op 1 december 2010 teruggetrokken zou zijn.
    Dat wil dus zeggen, alle Nederlandse militairen weg uit Uruzgan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')