Lekker makkelijk van je.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
18!![]()
Verklaard veel.
Eigenlijk wel jammer, dus.
Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
Augustus. Hij had dus feitelijk volgend jaar voor het eerst kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingen
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We zijn gewoon mensen hoor", aldus Verhagen op Radio 1. Dat is dan toch nog een geruststelling.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Gia het volgende:
Hij stemt overigens waarschijnlijk anders dan ik. Ik vind het belachelijk als kinderen hun ouders volgen in hun stemgedrag. Ze hebben andere belangen en moeten voor zichzelf een keuze maken.
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.
Bovendien gaat het bij stemmen niet om de persoonlijke belangen die je hebt, vind ik. Je moet nooit stemmen uit eigenbelang, maar juist stemmen op de partij die volgens jou het beste is voor het land.
quote:Kabinet gevallen: wat gebeurt er nu?
Den Haag, 20 febr. Met het onmiddellijke vertrek van de PvdA-ministers uit het vierde kabinet Balkenende, blijft er een zogeheten rompkabinet over. De ministers van CDA en ChristenUnie zullen blijven zitten tot aan de vervroegde verkiezingen om niet controversiële zaken te verrichten.
De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.
Premier Balkenende gaat nu eerst naar de koningin om het ontslag van zijn kabinet aan te bieden. Deze zal vervolgens Balkenende en de resterende de ministers verzoeken alles te doen wat in het belang van het land noodzakelijk is. Belangrijk zijn de formuleringen die de koningin na overleg met haar adviseurs hierbij hanteert. De bewoordingen bepalen de ruimte die de demissionaire ministers en staatssecretarissen krijgen. Vaak is de vice-president van de Raad van State de eerste die om advies wordt gevraagd. Ook consulteert de koningin meestal de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer.
Het zogeheten demissionaire kabinet zal vervroegde verkiezingen moeten organiseren. Uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontslag heeft ingewilligd moeten deze worden uitgeschreven. Dit zou betekenen dat vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer uiterlijk in mei worden gehouden.
Voor premier Balkenende betekent de breuk dat hij straks voor een beperkte periode leiding gaat geven aan zijn vijfde kabinet.
Ook zijn vorige kabinetten die allemaal schipbreuk leden, werden in afgeslankte en demissionaire vorm tot aan nieuwe verkiezingen voortgezet. In zijn eerste kabinet vertrokken de LPF-ministers, in zijn derde kabinet namen de twee ministers van D66 ontslag.
Liberaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.
Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.
Als mijn zoon het belangrijker vindt voor het land dat er wat gedaan wordt aan het onderwijs, dan stemt hij op D66. Overigens weet ik niet wat hij als belangrijkste punten ziet.
Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.quote:Heb bij jou het beetje een gevoel dat je je nogal laat indoctrineren door je ouders. Zeker aangezien je blijft hameren op 'het belang van het land'. Dat klinkt zo aangepraat. Je mag geen eigen keuze maken, je moet denken aan het belang van het land.
Vraag ik me toch af wie dan bepaalt wat het landsbelang is en welke partij dan dus het beste is om op te stemmen en waarom?
Ik denk dat D66 wel te porren is om voor een trainings- en bewakingsmissiequote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:19 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.
Balkie kennende zal hij er alles aan doen om premier te blijven & aan de macht te blijven. Op BNR hebben ze het over het vormen van een ROM-kabinet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef StephanL het volgende:
Er als er geen verkiezingen komen dan breekt mij klomp. Hoop ook niet dat Balkende weer terug komt.
Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
Ach, alsof er de volgende wat zal veranderen?
CDA krijgt toch wel weer een meerderheid
Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegtquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Asgard het volgende:
Ach, alsof er de volgende keer wat zal veranderen?
CDA krijgt toch wel weer een meerderheid
Jongeriusquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat CDA weer de grootste word. Nu mag het wel weer een andere partij worden.
Luister ook naar BNR![]()
BTW is toch ROMP-kabinet?
inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:24 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ja waar komen al die CDA stemmers toch eigenlijk vandaan? Ik ken werkelijk waar niemand in mijn omgeving die ook maar CDA overweegt
status quo dusquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
De komende 90 dagen wordt het land niet geregeerd, net als de 8 jaar ervoor.
Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?
[..]
Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.![]()
En iedereen moet zelf bepalen wat het beste is voor het land.
Alleen ik zelf ga niet op een partij stemmen die toevallig voordelig voor mij uitpakt.
Bijvoorbeeld, ik was voorheen altijd nogal links georienteerd (bleek ook uit stemwijzers en alles). Ik ben later van plan een goed betaalde baan te krijgen, dus zal dat betekenen dat ik veel belasting moet betalen. Daar haal ik zelf geen voordeel uit, juist nadeel, maar toch stem ik links omdat ik geloof dat het voor het land de beste regeringsvorm is. Dat bedoel ik met niet uit eigenbelang stemmen.
De aanhang zit voornamelijk in de landelijke gebieden, niet in de steden. Waarschijnlijk zijn het ook vooral wat oudere mensen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:25 schreef RvLaak het volgende:
inteelt doet rare dingen met je geestelijk vermogen, denk ik dan altijd maar
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef StephanL het volgende:
CDA was ooit een samenvoeging van allerlei partijen en christelijk. Denk dat ze daarom veel stemmen krijgen, omdat ze christelijk zijn van origine.
Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een WAO uitkering. Als ik links zou stemmen zou die waarschijnlijk omhoog gaan. Want links is voor hogere inkomens voor gehandicapten, ouderen enz... Toch stem ik rechts, omdat ik het belangrijker vind dat er wat gedaan wordt aan die criminele jeugd en aan de voortdurende segregatie van de zogenaamde nieuwe Nederlanders.
Geen eigenbelang dus.
Precies daar ben ik ook bang voor. Nouja wellicht over 50 jaar als de vergijzing afzwaktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat, dus een zeer stabiele vaak bejaarde gristelijke achterban, gecombineerd met sterke CDA-steun uit de hoek van boeren. CDA kán volgens mij niet eens onder de 30 zetels zakken.
Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Jij haalt er wel voordeel uit als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, maar de PVV heeft nog meer plannen. Het moet nog blijken of dat het beste is voor het land. We zullen het meemaken ben ik bang.
Gluiperig ventje mede door hem maakt JP zich nu belachelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef borisz het volgende:
Verhagen hoopt dat JPB zich opnieuw kandidaat stelt
Het gaat om de manier waarop, maar daar zal het land als het goed is inderdaad beter van worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor mij als er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd? Is dat niet een voordeel voor heel Nederland?
Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.quote:
ik 3quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Disavowed het volgende:
Valt mee, maar 11 delen gemist.
Om direct aan te sluiten:
Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minderquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:37 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat het kabinet gevallen is. Nu krijgen we echt geen semi-links kabinet meer.
Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik uit mijn, overwegend christelijke omgeving hoor, stemmen de bejaarden daar toch veelal liever op SP. Jaja, uit eigenbelang. De rijke bejaarden stemmen op VVD.
Misschien dat een handjevol kerkelijke oudjes nog braaf CDA stemmen, maar dat is toch echt wel veel minder geworden.
Geloof niet dat er een Balkie 5 gaat komen.
The horrorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef remlof het volgende:
Wijfels als formateur voor een lijmpoging?
Nu op BNR.
Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef StephanL het volgende:
Iemand op BNR: Een mogelijke lijmpogingRot op met je lijmpoging
Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niets aan dit kabinet was links. De PvdA heeft enkel het rechtse geweld wat afgeremd. Niets meer en niets minder
PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Balkie zal koste wat het kost aan de macht willen blijven, dus ik denk dat het wel gebeurt. Tenzij de PvdA dit afhoudt.
Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Disavowed het volgende:
[..]
PvdA zou zich volstrekt ongeloofwaardig maken als ze daarop in zouden gaan.
Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:41 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wellicht is dat zo, maar wat denk je dat we nu voor kabinet krijgen? Echt niet linkser hoor!
ik dacht tegenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Is Wilders voor of tegen kilometerheffing?
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2342&Itemid=1quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Is Wilders voor of tegen kilometerheffing?
Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:39 schreef Schiphol het volgende:
[..]
Dit is iets wat je niet moet onderschatten. Het zou je verbazen hoe groot die groep nog is. Trouw op de CDA blijven steunen omdat ze gewoon niet anders gewend zijn.
ik ook niet (een van de vele redenen waarom ik dus niet op PVV stemquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Ik vind er niks mis mee maar goed.
mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is inderdaad een grote groep mensen die bij de verkiezingen altijd standaard CDA of CU stemmen. Biblebelt. Op zich logisch, die mensen geloven dat een land bestuurd dient te worden volgens de normen en waarden uit de Bijbel. Dan zou ik ook op zulke partijen stemmen.
Inderdaad, als het CDA alsnog toegeeft kan de PvdA dit prima als een overwinning uitleggenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:42 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of het cda in die lijmpoging buigt natuurlijk...
Hoop het heel erg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ligt aan de campagnes. Als de PvdA de schuld van de val daar kan leggen waar die hoort (Verhagen), en keihard campagne voert met linkse punten & goed samenwerkt met GL & SP, kon het nog wel eens mogelijk zijn dat er een meerderheid te vormen is.
Wss met een D66/PvdD erbij ter opvulling.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Blijf je tot half vier op om te luisteren/kijken, val je in slaap om het vervolgens pas om 12.45 volgende dag te lezen
Daar heb je gelijk in. Maar wel veel gelovigen nog.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
mar zoveel biblebelters hebben we toch niet meer in NL??? vast wel een paar maar zoveel??? nee toch??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |