Lekker makkelijk van je.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
18!![]()
Verklaard veel.
Eigenlijk wel jammer, dus.
Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
Augustus. Hij had dus feitelijk volgend jaar voor het eerst kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingen
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We zijn gewoon mensen hoor", aldus Verhagen op Radio 1. Dat is dan toch nog een geruststelling.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
*zou nu graag poster van Fabulous Four ('-IV') shoppen.
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Gia het volgende:
Hij stemt overigens waarschijnlijk anders dan ik. Ik vind het belachelijk als kinderen hun ouders volgen in hun stemgedrag. Ze hebben andere belangen en moeten voor zichzelf een keuze maken.
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als ze het nou toevallig eens zijn? Je kan ook kritisch blijven denken en het toch eens zijn met je ouders.
Bovendien gaat het bij stemmen niet om de persoonlijke belangen die je hebt, vind ik. Je moet nooit stemmen uit eigenbelang, maar juist stemmen op de partij die volgens jou het beste is voor het land.
quote:Kabinet gevallen: wat gebeurt er nu?
Den Haag, 20 febr. Met het onmiddellijke vertrek van de PvdA-ministers uit het vierde kabinet Balkenende, blijft er een zogeheten rompkabinet over. De ministers van CDA en ChristenUnie zullen blijven zitten tot aan de vervroegde verkiezingen om niet controversiėle zaken te verrichten.
De plaats van de zes PvdA-ministers zal worden ingenomen door politici van CDA en ChristenUnie. In het verleden waren het vaak staatssecretarissen die werden opgewaardeerd tot minister.
Premier Balkenende gaat nu eerst naar de koningin om het ontslag van zijn kabinet aan te bieden. Deze zal vervolgens Balkenende en de resterende de ministers verzoeken alles te doen wat in het belang van het land noodzakelijk is. Belangrijk zijn de formuleringen die de koningin na overleg met haar adviseurs hierbij hanteert. De bewoordingen bepalen de ruimte die de demissionaire ministers en staatssecretarissen krijgen. Vaak is de vice-president van de Raad van State de eerste die om advies wordt gevraagd. Ook consulteert de koningin meestal de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer.
Het zogeheten demissionaire kabinet zal vervroegde verkiezingen moeten organiseren. Uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontslag heeft ingewilligd moeten deze worden uitgeschreven. Dit zou betekenen dat vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer uiterlijk in mei worden gehouden.
Voor premier Balkenende betekent de breuk dat hij straks voor een beperkte periode leiding gaat geven aan zijn vijfde kabinet.
Ook zijn vorige kabinetten die allemaal schipbreuk leden, werden in afgeslankte en demissionaire vorm tot aan nieuwe verkiezingen voortgezet. In zijn eerste kabinet vertrokken de LPF-ministers, in zijn derde kabinet namen de twee ministers van D66 ontslag.
Liberaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:14 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Die Rasmussen is zeker ook een Gristendemocraat?
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er snel een degelijk rechts kabinet komt, gaat de missie gewoon een vervolg krijgen.
Dat is nogal zwart/wit, vind je niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat doe je toch ook. Als ik vind dat het belangrijk is voor het land dat er wat gedaan wordt aan de criminele jeugd, dan stem ik op de PVV.
Als mijn zoon het belangrijker vindt voor het land dat er wat gedaan wordt aan het onderwijs, dan stemt hij op D66. Overigens weet ik niet wat hij als belangrijkste punten ziet.
Ik weet dat jij dat gevoel hebt, maar het kan me weinig schelen. Ik weet wel beter.quote:Heb bij jou het beetje een gevoel dat je je nogal laat indoctrineren door je ouders. Zeker aangezien je blijft hameren op 'het belang van het land'. Dat klinkt zo aangepraat. Je mag geen eigen keuze maken, je moet denken aan het belang van het land.
Vraag ik me toch af wie dan bepaalt wat het landsbelang is en welke partij dan dus het beste is om op te stemmen en waarom?
Ik denk dat D66 wel te porren is om voor een trainings- en bewakingsmissiequote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:19 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er een meerderheid voor gaat komen na de verkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |