abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:38:26 #251
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_78232467
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_78232562
idd, helaas is Pim niet meer
pi_78232567
Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:42:06 #254
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_78232572
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

In de politiek is afspraak helemaal geen afspraak. Dat weet jij best.
Als draaien en liegen dan blijkbaar partijpolicy is van het CDA, had het ze wel gesierd om daar anderen niet van te beschuldigen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_78232723
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:41 schreef capricia het volgende:
Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78232767
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
- Goethe, “Faust”
pi_78232770
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
pi_78232786
quote:

[..]

Wat vandaag vaststaat, kan door situaties morgen veranderen. Heet inspelen op situaties.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_78232787
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
als het goed is niet
pi_78232814
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Kenia dus .
Blij dat je het zelf zag
pi_78232815
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
Ja, dat dacht ik ook.
Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
- Goethe, “Faust”
pi_78232816
quote:

[..]

Cherrypicking en hypocrisie tot en met.

Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"

Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78232866
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ja, zoals ik in bovenstaande post al zei. Veranderingen en daar weer op inspelen is normaal.

Wel kunnen ze bepaalde zaken afhandelen die besproken zijn. Niets, maar dan ook helemaal niets is heilig wanneer er een nieuw kabinet komt. Nederland is niet voor niets zo gek op potjes....die kunnen nl zo weer ingetrokken worden.
pi_78232917
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook.
Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
Dan is er niets aan de hand toch? Ligt de verantwoording bij het volgende kabinet. Ik zei dus ook, wanneer het vastligt en binnen een maand werkelijkheid kan worden qua regeltjes? Staat het vast, tot het volgende kabinet.

Mijn antwoord was dan ook
quote:
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet?
Bedoel daarmee...vastgelegd. Is het dus niet vastgelegd? Zal het verder ook niet meer aan de orde komen in dat kabinet. Ze hebben geen recht tot nieuwe besluiten. Dit is wat ik van een politicus hoorde.

gewoon proberen af te handelen wat er wel ligt dus.
pi_78232922
De debatten en verklaringen nalezende en aanhorende kan ik maar een conclusie trekken en dat is dat het kabinet gevallen is over EEN simpel woord. Bos, Koenders EN Balkenende hebben dit woord anders begrepen en uitgelegd dan (al dan niet bewust) de heer Verhagen en/of de heer Rasmussen. Aangezien de laatste nooit blaam kan treffen is Verhagen dus verantwoordelijk voor deze foute uitleg. Balkenende had (mede publiekelijk onder druk gezet door Bos!) de kans deze fout te herstellen (door duidelijk niet voor Uruzgan "te gaan") maar heeft omwille van zijn internationale geloofwaardigheid deze kans niet aangepakt. Daardoor heeft hij zijn nationale geloofwaardigheid als leider van dit kabinet verloren en heeft Bos volkomen gelijk door te stellen dat een beslissing die Uruzgan niet uitsluit ongeloofwaardig is en de PvdA geen deel uit kan maken van een kabinet dat die beslissing neemt.

Door een fout van Verhagen heeft Balkenende dus een keuze moeten maken tussen nationale en internationale geloofwaardigheid. Hij koos voor het laatste en Bos voor het eerste.

Een te begrijpen keuze van Balkenende, maar ik denk dat Bos de meest juiste keuze heeft gemaakt!
pi_78232932
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:55:22 #267
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_78233008
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Cherrypicking en hypocrisie tot en met.

Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"

Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
pi_78233077
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:

[..]

Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
Hear hear
- Goethe, “Faust”
pi_78233213
quote:
Balkenende weer lijsttrekker

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.

Ontslag

Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.

De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.

Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
pi_78233240
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_78233263
quote:

[..]

Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.
Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.

Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.

Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.

Lijkt me niet wenselijk voor de Nederlandse burger.
pi_78233276
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
Balkenende weer lijsttrekker

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.

Ontslag

Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.

De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.

Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
CDA faalt weer eens
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_78233336
quote:

[..]

Nee, er komt een zgn. rompkabinet dat nieuwe verkiezingen voorbereidt en lopende zaken afhandelt. Maar daarvoor moeten er wel een minister van financiën en onderwijs etc. zijn. De posten moeten dus herverdeeld worden onder CDA en CU.
pi_78233390
quote:

[..]

Nee, ze mogen geen nieuwe besluiten nemen volgens mij, en dus alleen afhandelen wat er nog ligt. Dit begreep ik er tenminste van.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:11:00 #275
199509 partizan
pi_78233562
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.
Er hoefde ook helemaal niets besloten te worden, dat was nl. 2 jaar geleden al gedaan. Toen werd er aan de Nederlandse bevolking meegedeeld dat 2 jaar verlenging van de missie ECHT de laatste zou zijn.
Dat het CDA ( en de CU)van mening veranderen als de VS en de NAVO Nederland weer veren in het achterste beginnen te stoppen vind ik walgelijk en blijken van dezelfde naiviteit als waarmee we de IRAK oorlog zijn ingerommeld.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.

Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.

Het kabinet had gewoon voet bij stuk moeten houden. Borst vooruit en met zelfvertrouwen. Het was het probleem van de NAVO, die 2 jaar tijd heeft gehad om een vervanger voor Nederland te vinden, en niet van Nederland.
Met je politieke analyse over een mogelijk toekomstig kabinet ben ik helemaal eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-02-2010 17:53:15 (quote haakje toegevoegd. ) ]
pi_78233907
quote:

[..]

Het betekent dat de PVDA uit het kabinet stapt en CDA en CU verder gaan als "rompkabinet". Aangezien ze een minderheid vormen(iets in de veertig zetels) is besluitvorming onmogelijk. Dus moeten er wel nieuwe verkiezingen komen en heeft Balkenende tegelijktijdig de portefeuilles van de rest van het (romp)kabinet beschikbaar gesteld. Dat betekent dus dat ze wel gevallen zijn
pi_78234303
fritswester

Nog vragen over wat er gebeurd is? Van 20.00 uur tot 20.30 beantwoord ik ze live via internet. Stuur ze in naar rtlnieuws.nl@rtl.nl
12 minutes ago from web

kan ook via:

http://rtl.nl/(/actueel/r(...)aan_Frits_Wester.xml
pi_78234826
quote:

[..]

Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,.
Het CDA regeerde voor Paars op precies dezelfde manier. Wat tot gevolg had dat men het compleet zat was en paars ontstond. Tijdens de 8 jaar konden ze herstellen. Het CDA, met JP voorop presenteerde zich als partij die geen machtsspelletjes zou spelen. En JP deed staatskundig nogal wat uitspraken over hoe te handelen waar hij de laatste weken fijn is aan herrinerd door oppositie. CDA is weer terug bij af. Arrogantie van de macht, zij bepalen het wel even en zij zorgen wel dat andere draaien. Dus niet meer. Hopelijk ziet de kiezer dat ook, niet perse ten voordele van PvdA, vooral ten nadele van CDA.
quote:

De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
Het probleem is dat voor dit soort missies er weinig landen zijn die dit kunnen. Het lijkt dat elk land in de navo het kan, dat is dus niet zo. Er zijn er maar een paar.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78234946
Echt bizar dat Balkenende gewoon weer lijsttrekker wordt voor het CDA...
Een gigantische fout van het CDA... Daar komen ze nog wel achter...
pi_78235016
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:50 schreef MaGNeT het volgende:
Echt bizar dat Balkenende gewoon weer lijsttrekker wordt voor het CDA...
Een gigantische fout van het CDA... Daar komen ze nog wel achter...
Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.
Of JP of een coup. Coup voor de verkiezingen is dramatisch, plus je hebt geen idee hoe het gaat lopen.

Dus, damage control. JP nogmaals en na de verkiezingen maar zien.
Nu krijgt hij kans de eer aan zichzelf te houden en de top kan een kandidaat klaarstomen. Zonder dat Verhagen de macht grijpt.
And that is the news.''
pi_78235040
Voor diegenen die de val terug willen zien: Live bij de val van Balkenende IV.
pi_78235511
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Verkiezingen zullen denk ik zijn op 2 of 9 juni. Daarvoor lijkt me sterk ivm hemelvaartsdag/pinksteren/bijbehorende vakanties.
Haha, Frits zei net precies de data die ik vanmorgen al had genoemd.
pi_78235682
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:

Hij wordt het niet echt. Alleen ze moesten nu wat doen.
Of JP of een coup. Coup voor de verkiezingen is dramatisch, plus je hebt geen idee hoe het gaat lopen.
Yep, nu kan ie de eer aan zichzelf houden en over een paar weken bekend maken dat ie een leuk baantje heeft gevonden, en geen kandidaat zal zijn voor een volgende periode.

En dan draagt ie 't stokje over aan Verhagen.
pi_78235895
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:54 schreef Libereco het volgende:
Voor diegenen die de val terug willen zien: Live bij de val van Balkenende IV.
link werkt niet, ook al heb ik het live gezien
pi_78236057
haagsche

Bruce Riedel, adviseur van de Obama-regering, inzake Afghanistan, noemt vertrek NL een "serious setback" voor strategie VS [RT @ebvr]
pi_78236075
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester

Nog vragen over wat er gebeurd is? Van 20.00 uur tot 20.30 beantwoord ik ze live via internet. Stuur ze in naar rtlnieuws.nl@rtl.nl
12 minutes ago from web

kan ook via:

http://rtl.nl/(/actueel/r(...)aan_Frits_Wester.xml
Dat eenzijdige antwoorden geven vind ik niet prettig. Alledrie partijen moeten gewoon antwoorden geven of alledrie niet.

Het hakketak van het kabinet en de oppositie ben ik onderhand wel zat.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:30:20 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78236140
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:27 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche

Bruce Riedel, adviseur van de Obama-regering, inzake Afghanistan, noemt vertrek NL een "serious setback" voor strategie VS [RT @ebvr]
Misschien wel waar, maar dan lijkt het me dus met name de schuld van Verhagen dat niet is aangegeven dat de kans hierop redelijk groot was.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78236198
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:21 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

link werkt niet, ook al heb ik het live gezien
staat er gewoon onder, ben het nu aan het kijken, was gister om 1.30uur gaan slapen.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_78236356
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.

quote:
Bos dacht lang dat een oplossing mogelijk was
20 februari 2010, 16:30 uur | FD.nl
1Door: Klaas Broekhuizen
PvdA-leider Wouter Bos dacht lang dat het kabinet ook deze crisis kon overleven.

‘Ik heb heel, heel lang gedacht dat we eruit konden komen. Dat we niet in Uruzgan zouden blijven, maar wel in Afghanistan. Toen kwam er opeens bij dat we niet naar buiten zouden uitdragen dat Uruzgan van tafel was. In de Kamer zijn 77 zetels tegen verlengen in Uruzgan en daar zou je dan niets over mogen zeggen? Dat gebeurde rond een uur of twee, drie. Dat was echt ongeloofwaardig.’

Dit zei PvdA-leider Wouter Bos zaterdag in het Vara- radioprogramma Spijkers met Koppen op Radio2, terugblikkend op een zestien uur durende ministerraad, die zaterdagochtend vroeg eindigde in de val van het kabinet.

Bos stelde het merkwaardig te vinden dat er zoveel ophef was over zijn opmerkingen woensdag voor de camera en op een verkiezingsbijeenkomst van de PvdA, waar hij verlenging van de missie in Uruzgan uitsloot voordat het kabinet daarover een besluit had genomen. ‘Ik wist dat dat aan zou komen bij de collega’s, maar Verhagen en anderen hebben precies hetzelfde gedaan. Van Middelkoop en Balkenende ook wel eens.’

De suggestie van VVD-leider Mark Rutte dat de PvdA hier om electoraal gewin zo duidelijk was geweest, noemde Bos ‘schandelijk’. Rutte heeft in 2007 zelf ingestemd met beëindiging van ons verblijf in 2010. Wij draaien niet, hij wel.’

Meegaan in de lijn van de Amerikaanse president Obama en nog een jaar langer blijven, wilde Bos niet. ‘En dan wordt het nog weer een jaar en misschien nog een. Dat is niet geloofwaardig. We hadden wel in Afghanistan willen blijven, met F16’s, met ontwikkelingssamenwerking en voor training van Afghanen. Dat is ook een loyale manier om mee te doen.’

Bos bood aan om bij alle families van overleden Nederlandse militairen te komen uitleggen waarom hij voor deze lijn heeft gekozen. ‘Ik begrijp dat je dit krakeel niet smakelijk vindt als je gewond bent geraakt of als je er een familielid bent kwijtgeraakt.’

Bos noemde het ‘cynisch’ dat deze crisis waarschijnlijk precies gaat opleveren wat de PvdA wilde: alle militairen eind dit jaar weg uit Uruzgan. Dat is de geldende afspraak en een demissionair kabinet mag volgens Bos geen troepen uitsturen.

Volgens Bos heeft bij hem en de twee andere partijen zeker in het achterhoofd gespeeld dat er straks misschien een regering kan komen met de PVV van Geert Wilders. ‘Maar met een slecht compromis had ik waarschijnlijk slechter tegenover Wilders gestaan dan nu, nu ik mijn rug recht heb gehouden.’ Verder zei hij: ‘Ik zou het land geen experiment willen aandoen met Wilders. Dat is economisch slecht, wat hebben we dan voor land om in te leven en dan hebben we elke dag conflicten.’

Over de toekomst zei Bos: ‘We moeten eerst zien of de kiezers weer vertrouwen aan ons gunnen. Dan moeten we maar eens kijken of andere partijen dat ook hebben.’ Of hij na zijn ontslag als minister van Financiën terugkeert naar de Kamer tot er verkiezingen zijn, wist Bos nog niet: ‘Daar zal ik over nadenken.’
Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:42:16 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78236451
Schandelijk wat bos over de pvv zegt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_78236560
Rompkabinet nu meest waarschijnlijk http://nos.nl/l/138456/t
pi_78236611
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Rompkabinet nu meest waarschijnlijk http://nos.nl/l/138456/t
Maar voor hoe lang? De kamer zal nooit accepteren dat ze tot 2011 blijven zitten
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:50:08 #293
199509 partizan
pi_78236642
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.
pi_78236662
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.

Daarnaast doet een extreem rechtse partij in de coalitie je land internationaal geen goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:52:16 #295
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78236705
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef partizan het volgende:

[..]

Bos heeft helemaal gelijk. Met de PVV in de regering slaan we internationaal helemaal een modderfiguur.
Niet als we sterk staan met de vvd en cda.

OT, dat heeft bos gisteravond al gedaan, bloody shame van hem.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:52:47 #296
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78236719
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon gelijk? De PVV in een regering is een herhaling van het LPF experiment en dat was gewoon geen succes.

Daarnaast doet een extreem rechtse partij in de coalitie je land internationaal geen goed.
Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.
pi_78236781
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Nieuwe opties waren dus welkom. En ja, Bos sprak voor zijn beurt maar andere ministers zoals Verhagen hebben ook al vaker voor hun beurt gepraat. Verhagen zei bijv. in september dat Nederland het niet kan maken om weg te gaan.
Het is dus welke woorden je gelooft

Ik heb de woorden van beide kanten uit hun mond gehoord. Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Bos wil het werk door een ander op laten knappen en zijn collega's bij de NAVO dus de bad guy laten spelen . Balkenende wilde andere opties bespreekbaar maken, waar Bos niet eens naar wilde luisteren terwijl er voor tien dagen terug wel die indruk is gemaakt . Dus het alleen maar luisteren hè.Dit is wat ik er van lees en hoor.

En ik heb het over de opties die ik nog niet heb gehoord. Net als wat de opties waren waar de NAVO het over had. Turkije heeft volgens mij de leidende rol in dit geval(wat ik ervan las)

De NAVO is dus niet Amerika.

Misschien lezen en horen we dus beiden verkeerd?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:55:07 #298
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78236794
quote:

[..]

Destijds is afgesproken dat Nederland als leading nation Uruzgan zou verlaten. Dat laat alle mogelijkheden voor een andersoortige kleinschaligere missie volledig open. Het CDA heeft de besluitvorming dienaangaande zorgvuldig willen doen, terwijl de PvdA al bij voorbaat opties uitsloot, ondanks oproepen van de NAVO, bondgenoten en Nederlandse militairen in Afghanistan. En dat puur uit electoraal gewin.
Pugna Pro Patria
pi_78236816
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Extreem links zoals de sp en de GL ook niet. Daarbij is de pvv niet extreem rechts. Extreem rechtvaardig.
De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.

De PVV is overigens wel degelijk extreem rechts. Actieve discriminatie op basis van afkomst of geloof is wat ze graag willen en dat is gewoon extremistisch.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78236881
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De SP in een regering lijkt me ook geen goed idee. GL is weinig extreems (meer) aan.

De PVV is overigens wel degelijk extreem rechts. Actieve discriminatie op basis van afkomst of geloof is wat ze graag willen en dat is gewoon extremistisch.
Ik vind GL nog steeds erg extreem qua gedachtegang. Tenminste zoals ze overkomen in debatten. Zoiets als "mijn woorden zijn waarheid"

Moet ik zeggen dat ik dit de laatste tijd bij bijna alle partijen zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')