Als draaien en liegen dan blijkbaar partijpolicy is van het CDA, had het ze wel gesierd om daar anderen niet van te beschuldigen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
In de politiek is afspraak helemaal geen afspraak. Dat weet jij best.
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuivenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:41 schreef capricia het volgende:
Vraagje: Gaat de AOW-leeftijdsverhoging nu nog wel door?
Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet? Ja....dit kabinet kan nu alleen nog maar afhandelen waar al afspraken voor liggen. Uiteraard komt de PVDA daar nu goed mee weg, ook al zijn ze medeverantwoordelijk voor die afspraken. Genoeg domme mensen die nu alle minder leuke afspraken in de schoenen van alleen de CU en de CDA schuiven
Wat vandaag vaststaat, kan door situaties morgen veranderen. Heet inspelen op situaties.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
als het goed is nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nog niet definitief goedgekeurd, of wel?
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, zoals ik in bovenstaande post al zei. Veranderingen en daar weer op inspelen is normaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ALS ER ANDERE PARTIJEN in het kabinet komen, deze afspraken gewoon door de prullenbak gooien?
Dan is er niets aan de hand toch? Ligt de verantwoording bij het volgende kabinet. Ik zei dus ook, wanneer het vastligt en binnen een maand werkelijkheid kan worden qua regeltjes? Staat het vast, tot het volgende kabinet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook.
Het is nog niet eens door de eerste kamer heen geweest.
Bedoel daarmee...vastgelegd. Is het dus niet vastgelegd? Zal het verder ook niet meer aan de orde komen in dat kabinet. Ze hebben geen recht tot nieuwe besluiten. Dit is wat ik van een politicus hoorde.quote:Wanneer die afspraak is gemaakt voor het vallen van het kabinet?
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Cherrypicking en hypocrisie tot en met.
Net of jij dat riep toen men tegen Bos zei: "u draait en u liegt"
Ik kan mij wel betere argumenten voor cda verzinnen om je te verdedigen dan deze rommel.
Hear hearquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
quote:Balkenende weer lijsttrekker
Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.
Ontslag
Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.
De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Robbiej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)t_zat._c_est_ca.html
blijft mooi
Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef partizan het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt het CDA het geen probleem om te liegen en beloftes aan de eigen bevolking te breken. Het eigen volk telt niet meer als de NAVO of de VS iets eisen. Dan is het opzitten en pootjes geven en wachten op een aai over de bol.
Ik ben blij dat de PvdA eens duidelijk heeft gemaakt dat afspraak wel degelijk afspraak is,. De NAVO heeft 2 jaar tijd gehad om een ander land te vinden die de taak van Nederland over zou kunnen nemen. Maar dat dat niet zou lukken was waarschijnlijk al ingecalculeerd.
CDA faalt weer eensquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
Balkenende weer lijsttrekker
Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.
Ontslag
Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.
De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.
Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
Nee, er komt een zgn. rompkabinet dat nieuwe verkiezingen voorbereidt en lopende zaken afhandelt. Maar daarvoor moeten er wel een minister van financiën en onderwijs etc. zijn. De posten moeten dus herverdeeld worden onder CDA en CU.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Betekend dit dat het kabinet helemaal niet is gevallen en ze slechts door gaan zonder pvda?
Nee, ze mogen geen nieuwe besluiten nemen volgens mij, en dus alleen afhandelen wat er nog ligt. Dit begreep ik er tenminste van.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef bakellendeisweg het volgende:
[..]
Er hoefde ook helemaal niets besloten te worden, dat was nl. 2 jaar geleden al gedaan. Toen werd er aan de Nederlandse bevolking meegedeeld dat 2 jaar verlenging van de missie ECHT de laatste zou zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is helemaal niets besloten want nieuwe opties waren niet welkom.
Al beweert de PVDA anders. Beide kanten wilden geen gezichtverlies leiden i.p.v Nederland te leiden en afwegingen te maken.
Het kabinet had gewoon voet bij stuk moeten houden. Borst vooruit en met zelfvertrouwen. Het was het probleem van de NAVO, die 2 jaar tijd heeft gehad om een vervanger voor Nederland te vinden, en niet van Nederland.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef paddy het volgende:Serieuze afwegingen werden gewoon in een verkiezingsstunt gebruikt, voordat er met het kabinet is overlegt. Dus over de rug van het kabinet gratis zendtijd gebruikt.
Nou ja. maakt niet meer uit. Ze zadelen mij in ieder geval op met opnieuw zoeken waar ik op moet stemmen. Zowel het kabinet als de oppositie hebben zich als een stel pubers gedragen. Op de Vries na.
Ben nu bang voor een of een heel rechts kabinet, of een heel links kabinet. Dus dat nuance van besluiten verdwijnen en er alleen rekening gehouden gaat worden met één kant van de samenleving.
Lijkt me niet wenselijk voor de Nederlandse burger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |