Oh lieverd, wat vreselijk toch allemaal voor julliequote:Op donderdag 18 februari 2010 16:23 schreef Keshet het volgende:
Ja.
Van haar tenen is dat voor 99% zeker. Haar voorvoet is ook flink aangetast.
Het is op dit moment al voorbij hopen dat het goedkomt; het is nu afwachten of en welk deel van haar voetje gespaard kan worden.
Had ik al gezegd dat ik me kut voel?
dat is dan natuurlijk ontzettend goed nieuwsquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:32 schreef Keshet het volgende:
Er is trouwens ook nog goed nieuws te vertellen!
Ze is aangekomen! Drie dagen geleden woog ze 507 gram. Vandaag 533!
De hoeveelheid voeding is vanaf vanmiddag opgehoogd naar 24 keer per dag 3 mililiter!![]()
Doordat ze van 2,5 naar 3 is gegaan hoeft ze ook geen sondevoeding meer. Nu krijgt ze alleen maar borstvoeding!
Dat vind ik wel een heel goed idee. Ik kan het me levendig voorstellen dat je het even niet ziet zitten, BJ. Ik heb mezelf een tijd gek gemaakt door te denken dat borstvoeding een kwestie van alles of niets was, maar misschien zie jij het al veel zonniger in als je niet meer voor de nachtvoedingen hoeft te kolven. Waarschijnlijk ben je je nu voorzichtig aan het voorbereiden op het weer gaan werken en geeft zoiets je een geruster gevoel daarover.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:58 schreef amaranta het volgende:
BJ is het in idee om de nachtvoeding af te bouwen? Dat je dán dus 1 voeding KV geeft al dan neit gecombineerd met BV? Je borsten moeten er dan even aan wennen maar misschien heb jij dan meer rust?
Ik buig echt enorm diep voor je hoe jij het aan het doen bent, met het kolven. Ik zou het nooit getrokken hebben, en al helemaal 's nachts niet!
Ja, daar baal ik dus ook van, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef amaranta het volgende:
Grrr wat een gruwelijk k*tweer. Mijn verlof is zo goed als voorbij (ja niet echt, maar mijn zw.verlof zeg maar) en ik ben denk ik welgeteld 5 keer buiten geweest met de kinderen. Het is écht zo'n rotweer.
Niet goed benut, zo voelt het inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:49 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, daar baal ik dus ook van, inderdaad.
Ik vind het niet heel erg dat ik straks moet gaan werken maar ik heb mijn verlof niet zo goed benut, zeg maar. Door het weer.
Voelt niet goed
Misschien komt het wel juist daardoor dat ik het niet erg vind om weer te gaan werken, bedenk ik me net.
wet van Fok! ? Of anders klein beetje helpen... hihiquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wil ook graag even naar buiten en hier is het nu (nog) droog... maar die baby van mij wil maar niet wakker worden
Ik ben allergisch voor sneeuw en kouquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:16 schreef Linda2205 het volgende:
Enne...waarom gaan jullie niet naar buiten dan met de sneeuw? Het lag hier kniehoog, maar ik ben toch echt elke dag met Lotje naar buiten geweest. Anders zitten we de hele winter binnen, is toch niks aan? Ow, en ze strooien hier niet
haha dat geeft de burger moed...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef Linda2205 het volgende:
Dat zijn geen kraamtranen BJ. Helaas. Ow, en ze gaan ook nooit meer weg
Dat scheelt altijd welquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha dat geeft de burger moed...moet gewoon ff een paar uur slapen, daarna voel ik me vast veel beter..
(gistermiddag heeft Evie wel bijna 3 uur geslapen; dus help me duimen..)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, die Ivan.Hij lag net weer lekker in z'n bedje te praten tegen z'n schaap en viel daarna gewoon in slaap. Ik heb duidelijk al mijn karmapunten geïnd met deze baby.
Voel me toch een beetje aangesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:24 schreef Ca.ra het volgende:
Probeer je niks aan te trekken van mensen die zich ergeren aan de 'kolfmeldingen'. Die beseffen waarschijnlijk niet wat een impact het heeft op je leven en hoe je hele dag kan lijken te draaien om het kolven.
Ik wil best een keer meeten!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
voor Rienk!!
(kom je Isabeau even uitleggen hoe dat werkt? )
Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik stoor me er niet aan, maar het valt me wel op dat het woord 'kolven' heel vaak langs komt in de posts van BJ. Begrijpelijk want het neemt een enorm deel van haar tijd in beslag.
En hoewel ik me voor kan stellen dat het heel moeilijk is om te stoppen als je eenmaal hebt gekozen voor bv, ik zou het zo zonde vinden als je over een tijdje terug kijkt op de eerste tijd en al wat je kan bedenken is 'kolven, kolven, kolven'. BV is prachtig, maar het moet, wmb dan, niet alles gaan overheersen. Er moet ook nog wel wat ruimte voor de mama zelf over blijven.
Nou ja goed, dat waren mijn 2 centjes. Verder vind ik het wel enorm knap dat je het zo lang vol houdt als het zo veel van je vergt.
Ik heb het deze week al 3 keer gedaan! En de afgelopen 3 weken bijvoorbeeld niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef Tan het volgende:
Geven jullie eigenlijk trouw die vitamines? Ik vergeet het dus altijdIk denk er aan als hij ligt te slapen, en hij is maar weinig wakker overdag. Zelfs de flesjes naast de luiers zetten helpt niet.
en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!
En daarom moet je het nog niet latenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.
maar een kindje voeden is altijd vermoeiend; dat weet ik ook; maar alles dubbel doen en dubbel zolang mee bezig zijn; kost gewoon weg NOG meer tijd en energie...
alleen het kolven kost gewoon zo'n 4 uur op een dag.. en dat is naast al het andere...
dames ik wil jullie in elk geval heel erg bedanken voor jullie reacties en het meedenken. Ik moet eens even alles laten bezinken en inderdaad eens goed bij mezelf na gaan wat ik nu eigenlijk wil.
Voor mijn gevoel 2 mogelijkheden: doorgaan zoals het nu gaat; beginnen met afbouwen, zodat ik waarschijnlijk over een maandje (dan moet ik weer aan het werk) volledig over kan op KV. ik denk dat die laatste keuze de meest verstandige gaat zijn; aangezien Evie idd een leuke fitte moeder moet hebben; en ik mijn patienten ook de allerbeste zorg wil kunnen geven wanneer ik weer moet gaan werken.
Overigens weet ik zelf ook dat er niets mis is met KV; mijn zus heeft alle 3 de kinders alleen KV gegeven en die doen het hartstikke prima.
en ik wil jullie echt ff bedanken... heel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen. En ik zal er verder niet teveel meer over posten; ik moest het gewoon ff kwijt. Thanx.
sowiesoquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Troel ik snap best wel dat dat dan confronterend is, maar jouw situatie was toch heel anders en jij hebt hartstikke je best gedaan maar het werd een te grote uitputtingsslag. Jij had ook nog eens een lichaam dat tijdens je zwangerschap al "op" raakte zeg maar, dan is borstvoeding helemaal vermoeiend want dat wordt nog steeds van je lichaam onttrokken![]()
Ikke!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef lily het volgende:
[..]
sowieso
het is toch zeker geen wedstrijd hier?
Wie geeft het langste borstvoeding of wie is er het meeste moe ofzo?
Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerstquote:
dat weet Leah nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerst
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ook
Overigens, Vlindur, woensdag de 27ste bestaat niet
Das ook een prestatiequote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef Sorbootje het volgende:
En dan heb ik de dikste pens![]()
Win ik tenminste ook nog iets.
Isabeau is zo vreselijk vrolijk en makkelijk vandaag. Ze lacht aan een stuk door. Heeft heel veel moedermelk met rijstebloem gegeten van een lepeltje (echt enthousiast aanvallen, ik hoop dat ze dit volhoudt, voor op het KDV). Slaapt goed. Gewoon een topdag! Heerlijk!
quote:
Neuh, het scheelt maar cm'tje tov normaal en ik zag niks geks aan zijn houding. Je ziet het ook niet als hij op de grond ligt verder.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:05 schreef Linda2205 het volgende:
Maar BE, zit zn hoofdje in bijv. de maxi-cosi of bij het liggen niet in een rare knik? Kinnetje meer richting borst zeg maar, door de dikte van de helm? Dat lijkt mij niet echt lekker liggen..
Fijn dat Oscar wel gewoon lekker zn gangetje gaat nu!
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je overEn wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft!
voor jullie 3tjes!
Vind ik echt! Na mijn bevalling, van een op tijd geboren, niks aan de hand kindje, kon ik al nergens anders op/over focussen, concentreren, schrijven, lezen. En als je kindje in het ziekenhuis ligt, met welke reden dan ook en dan toch zo attent tegen de rest...bewondering, echt waar!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Ik onthou nou eenmaal veel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Het moet mij ook van het hart dat ik het erg flauw vind. Ik vind het goed dat hier benadrukt wordt dat kunstvoeding een prima alternatief is en dat de borstvoeding niet ten koste moet gaan van de moeder. Maar hey, dat is van een afstandje natuurlijk makkelijk gezegd. Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.
Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine ventquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Zeg ik die hier gewoon veel te weinig komt
Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
dat dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
Zeg ik die hier gewoon veel te weinig komt
Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen![]()
Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.
Zo goed![]()
Daar moest ik ook meteen aan denkenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.
Haha. Joh, maak je niet sappel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Tot nu toe geen koorts, maar wel zo'n zielig pijnhuiltje. Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus zal morgen wel weer over zijn. Uhm maar hij lag gewoon op de middenlijn qua gewicht en lengte. Oudste volgt ook al 3 jaar zo'n beetje de middenlijnquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
ik weet niet volgens mijn kraam stonk ie omdat het ging rotten. Het rook ook echt rot.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!
Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
Ik zit er ook nog wel eens mee te klooien, maar inmiddels begin ik er wel handig mee te worden. De kunst is om dat ding goed om je schouder te krijgen en om te zorgen dat de doek goed door de ring heen zit (want anders kun je hem niet goed aantrekken). Als ik veel tijd heb wil ik er nog wel eens te lang mee klooien. Vandaag moest het allemaal snel snel snel, en dat ging meteen goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef freecell het volgende:
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag
Jij kan dus wel met de ringsling omgaan?Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand
Die was vrij snel weer weg!
Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:30 schreef Meimeltje het volgende:
Hier ook geen navelstompje gehad wat stonk hoor
Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjes
Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Nou dat klinkt positief.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder.Weg stress.
Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuilquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:34 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)
Nou uhh hier gewoon met washandje??
Amen to that.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.
Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:38 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuil![]()
En Lotte ging ook pas met 10 dagen voor het eerst in bad, maar goed, waar wordt zo'n hummel nou vies van
Ff met een wattenstaafje erin eventueel?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:
[..]Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Ja, Poep met hoofdletter P (copyright Stiemie) had ze nog niet de eerste weekquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:42 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zit![]()
Maar dat had hij de eerste week gelukkig nog niet haha.
Hier zie ik nooit vuil of iets anders op zn naveltje. Ik was het dus gewoon en dan in de tummytub.
Als het 'korstje' vuil is kun je misschien met je nagel proberen los te krijgen (en daarna wel even schoonmaken)? Als het er niet makkelijk af gaat lijkt me het toch wat anders.
Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:40 schreef Takkembah het volgende:
Claudia, heerlijk zo'n dag zeg. Dat soort dagen moet je ook echt noteren, zodat je het later eens terug kan lezen
![]()
Doe ik ook niet hoor Claudia. Met natte luierdoekjes 1x per dag en vaker indien poep, gezicht en handjes ook met een billendoekje, na het eten en bij eventuele kwijl en melksporen. Vriendin van mij heeft altijd een thermoskan met gekookt water staan en washandjes enz enz...je zou je er bijna schuldig/vies door voelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.![]()
Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje?Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens.
Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Hier vandaag hummel niet in bad omdat dat beter is voor zijn huid (die overigens prima in orde is). Gaat de kraam hem inderdaad ook helemaal met een washand te lijf. Dan kan hij toch net zo goed in bad?
Beetje zinloos, want hij had niet extreem gepoept of gespuugd.
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
mja, wrs wel, maar tochquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?
Het is jullie kind, dus zeg het drquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:53 schreef freecell het volgende:
[..]
mja, wrs wel, maar toch
Blijf er dan helemaal af
Haha, mijn idee!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
Houd je dat echt schoon dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergetenAch na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)
Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor![]()
Olijfoliequote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Ik heb nu Neutral babycreme, maar dat helpt niet.
Vaseline vink niet handig
haha idd! Ik stel het ook zo lang mogelijk uitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, mijn idee!
Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
dan krijg ik een soort casper het spookje (als ik het ook op zijn wangen ga smeren)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:58 schreef Takkembah het volgende:
Karin, ik gebruik eigenlijk overal Sudo voor
Ja hoor als alles netjes in haar luier blijft wel. Ik heb een keurig kindquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Houd je dat echt schoon dan?Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje?Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens.
Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
Ik smeer op Wolfs droge gezicht 2/3x daags uit een tube Balneum creme,werkt hier goed maar moet wel blijven smerenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Klinkt ergquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:19 schreef huuphuup het volgende:
oh en zo leuk. Mn lief is nu kroepoek aan het bakkenmorgen komt er visite. Lief's omaatje maakt altijd kroepoek voor visite. Heel Veel Kroepoek
![]()
en hij denkt echt met hele warme gevoelens terug aan toen hij klein was en bij oma kroepoek ging eten.
Echter, oma is nu 80 en de kans is klein dat Amélie en eventuele broertjes/zusjes oma nog echt mee zullen maken. Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken![]()
ik vind het leuk.
echt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Hier juist wel eens 2 dagen dezelfde romper aan omdat ik dat gefrut zo veel gedoe vindt zeg maar.
En elke dag wassen schiet er ook wel eens bij in. UIteraard wel handjes en gezichtje en billetjes fris met doekjes, maar echt een washandje dus ook niet elke dag.
Nu met die helm staat er in de boekjes dat we elke dag zijn haartjes moeten wassen... Dus ik:Hij gaat niet eens elke dag in bad... te veel gedoe.
Echt iedereen die ik tegenkom vraagt eerst aan me hoe het met me gaat, en daarna of ik nog borstvoeding geef. Het houdt mensen klaarblijkelijk erg bezig.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef Meimeltje het volgende:
BJ: laat je door niemand beinvloeden. Doe wat je eigen gevoel je zegt, ookal is een keus maken niet makkelijk.
Oh hier ook vaak genoeg hoor, als de romper nog schoon is, waarom niet?!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Hier juist wel eens 2 dagen dezelfde romper aan omdat ik dat gefrut zo veel gedoe vindt zeg maar.
Ik vind het ook leuk!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:19 schreef huuphuup het volgende:
Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken![]()
ik vind het leuk.
Dit heb ik bij Kyllian ook moeten horen. Vandaar ook dat ik nu zo bang was om te gaan vertellen dat ik het niet zag zitten om verder te gaan met kolven. Had dus echt verwacht dan men me zou gana overhalen om toch nog verder te gaan. Stond zelf echt een beetje perplex dat ze juist helemaal achter mijn beslissing stondenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt iedereen die ik tegenkom vraagt eerst aan me hoe het met me gaat, en daarna of ik nog borstvoeding geef. Het houdt mensen klaarblijkelijk erg bezig.![]()
Als ik vertel dat ik aan het afbouwen ben, dan krijg ik vaak goedbedoeld advies over hoe ik toch nog door kan gaan met de borstvoeding. Ik word er een beetje moe van om elke keer weer het hele verhaal uit te leggen en dus vermijd ik het onderwerp maar. Ik zeg nu meestal zoiets als: 'Hij krijg flesvoeding en dat gaat ontzettend goed.' Als ik niet de indruk wek dat ik zelf moeite heb gehad met het stoppen met de borstvoeding dan krijg ik ook geen advies waar ik niet op zit te wachten.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
. Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten
![]()
Wat leuks huups, zo'n traditie
en hoe maak je kroepoek/
Claudia, ik weet niet hoe het in NL is, maar ikervan hoe het hier gaat. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je bv geeft. Nou doe ik dat ook (en vind het alsnog irritant) maar hoe moet dat dan zijn als je fv geeft
![]()
Ik ben nu voorzichtig af en toe wat zwitsal aan het proberen, want het ruikt zo lekkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:34 schreef Poppejans het volgende:
Dijon heeft inderdaad een zeer gaaf huidje zeg!![]()
Wolf is ook aan het vervellen geweest, vooral op/tussen zn handjes en vingers, heel gek om te zien.
Hij heeft nu gelukkig alleen nog maar last in zn gezicht van plekjes.
Ik moet vooral niks waar troep in zit gebruiken want dan is het weer helemaal mis. Neutral en Balneum werken hier het best
ja, en verder? vast niet alleen fijngestampte garnalenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]heerlijk!
hier gaat men er over het algemeen ook vanuit dat je bv geeft heb ik gemerkt. Ik word er altijd een beetje tegendraads van, waar bemoei je je mee.![]()
Kroepoek frituur je.
Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:37 schreef innepin het volgende:
Linda, ik nomineer je voor opmerking van het jaarBemoei je met je eigen tieten
Zó waar ook. Stomme borstvoedingsmafia. Pfffrtttt.
Ik wou net zeggen, speciaal voor die opmerking kom je naar OUD? Wat een eerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:38 schreef Mirickle het volgende:
[..]
oeps, manlief staat nog ingelogd... It's me, Aoraki
Jaaah die hebben we hier ook. Net zo goed als Balneum maar veel goekoper! Geweldig spul.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:24 schreef Poppejans het volgende:
En in bad gaat hij dus maar 2x in de week, en dan met een dopje hele fijne apothekers babybadolie die ik bij deAction
heb gevonden.
euh, wacht, ik heb foto's, kom maar naar de SC. T zijn gewoon zakjes spul hoor, en dan friturenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:38 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
ja, en verder? vast niet alleen fijngestampte garnalen
Nee, maar echt he, zelfs mn vieze pukkelige overbuurman (die het in zn botte harses haalde om tijdesn mn zwangerschap doodserieus te vragen offie met dr mocht trouwen als ze 18 was) zei: ja en dan na de bevalling natuurlijk 6 maanden borstvoeding.. WTF?! Misschien wil ik dat niet, misschien kan ik het niet, misschien heb ik wel protheses en is de rest van mn leven verpest omdat hij zegt dat ik bv moet geven
Zelfs wild-vreemden. Ik was op Ronny's werk (sauna) bij de opening en toen komt er een of andere vrouw naast me zitten, hele nette vrouw om te zien. "Ow, krijgt ze nu eten?" "Ja" "Ja, toch wel bv he? Mijn dochter heeft dat ook een jaar gedaan" "Ja, fijn. Maar bv ja" "Ow, goed hoor, ja, heel fijn. Mag ik kijken?"
WTF, rot op...en vooral met zo'n tepelhoedje erop frutten, een hongerig kind op je schoot en dan zo draaien, frummelen en doen dat die vrouw dr neus niet in je decolleté kan steken...
Maar ik hou er over op, het zit nogal hoog geloof ik
Zo liep er hier een vrouw door het gemeentehuisquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:45 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Jaaah die hebben we hier ook. Net zo goed als Balneum maar veel goekoper! Geweldig spul.
Ik heb zelfs eens met een huilende Esmee in de rij bij de AH gestaan dat een wildvreemde vrouw aan me vroeg of ik bv gaf. Dacht ze dan soms dat ik tijdens het afrekenen even zou gaan voeden ofzo? Zo van kind uit de wagen, shirt omhoog en pinnen maar?
Dat dus. Je MOET bv geven. Maar vanaf maand 2 krijg je de vraag hoe lang je door gaatquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
euh, wacht, ik heb foto's, kom maar naar de SC. T zijn gewoon zakjes spul hoor, en dan frituren
En over borstvoeding, ik vind het zo dubbel. Je doet het nooit goed. Want als je kind dan na 3 maanden nog niet doorslaapt dan ligt het vast aan de bv, is je kind ziek? bv. Heeft je kind zus of zo, bv is to blame.
Als je aangeeft geen borstvoeding te gaan geven kijkt men je aan alsof je iets heel ergs zegt, maar als je wel borstvoeding geeft dan is er ook het nodige commentaar. ("nu ga je zeker onderhand wel een keertje afbouwen?!" toen mn verlof bijna over was.)
Ik doe maar gewoon waar ik me prettig bij voel, en verder vermijd ik het onderwerp voeding een beetje. Ik bemoei me ook niet met de voeding van andere kindjes dus ik stel het altijd wel op prijs als men zich ook niet met mij bemoeit
En om je zegeltjes aan te pakkenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Ja maar dan had ik geen hand meer vrij om mijn bonuskaart te overhandigenAnders had ik het wel gedaan natuurlijk
Deelt die wel zegeltjes uit dan? Anders doe ik liever fv, als het ten koste gaat van mn zegeltjesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:52 schreef mefke79 het volgende:
dames, gewoon de zelfscanner bij de Appie hè![]()
Kan je gewoon doorgaan met voeden.
nou dat dus!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:55 schreef Stiemie het volgende:
Mefke die hebben ze hier helaas niet...![]()
Ik begrijp gewoon echt niet waarom je zou willen weten of iemand anders die je totaal niet kent bv geeft en wat het voor toegevoegde waarde heeft om het te weten
Mja dat dus. Ik werd er ook doodongelukkig van, en nog ongelukkiger omdat ik me er schuldig over voelde. Smoesde er ook altijd wel een bv bij. Als ze dan 4x fles en 2x bv kreeg ofzo dan was het 'half om half' tegen de buitenwereld. Omdat je er op aangekeken wordt. Wat een bullshit eigenlijk. Meh. Raar bemoeierig volkje zijn we ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:46 schreef mefke79 het volgende:
Linda, bemoei je met je eigen tieten![]()
En zoooo waar. IK persoonlijk werd niet vrolijk van bv en zelfs dat weet bijna niemand, ik hou het voor de buitenwereld maar op een slechte productie door de verkleining, dat is een goede 'smoes'. Belachelijk dat je daar een smoes voor moet hebben eigenlijk.
Echt, ik kan daar zo kwaad om worden, post partum hormonster award mag echt naar mij als je me laat gaan over dit onderwerp
jajaquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:02 schreef innepin het volgende:
OMG Linda of ze mocht KIJKEN?Wtf.
[..]
Mja dat dus. Ik werd er ook doodongelukkig van, en nog ongelukkiger omdat ik me er schuldig over voelde. Smoesde er ook altijd wel een bv bij. Als ze dan 4x fles en 2x bv kreeg ofzo dan was het 'half om half' tegen de buitenwereld. Omdat je er op aangekeken wordt. Wat een bullshit eigenlijk. Meh. Raar bemoeierig volkje zijn we ook eigenlijk.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:15 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
jajaBedoel, vriendin van mn moeder vroeg of ze eens mocht kijken met aanhappen. Die wilde altijd graag bv geven maar kon het niet door een verkleining. Nou, be my guest. Maar een wild vreemde in een restaurant vol met nog meer vreemden..
![]()
Enne...erg toch, dat je zo'n slecht gevoel aangepraat krijgt over het voeden van je kind, op welke manier dan ookJe kind laten verhongeren, dat is pas slecht. En miss. ben ik wel heel slecht bezig. Ik geef namelijk bv omdat ik lui ben en te gierig om te betalen voor iets wat ik zelf kan maken
Ja super, wel erg vermoeiend dat heen en weer rijden maar het is meer dan de moeite waard.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:38 schreef Linda2205 het volgende:
Wat een mooierd Co_OL! Welkom! Hoe gaat het met jullie?
En hier wil ik toch nog even op reageren. Want sorry hoor, er was een discussie over gaande en in het kader van die discussie postte ik dat.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.
Over het algemeen is de reactie van mensen me erg meegevallen. Mijn moeder en schoonmoeder hebben maar kort borstvoeding gegeven en vinden het fantastisch dat ik het 3 maanden heb 'volgehouden', alsof het een straf was. Dat heb ik zelf gelukkig helemaal niet zo ervaren. Afijn, ze vonden het allemaal erg verstandig dat ik overgestapt was op flesvoeding. Mijn tantes aan vaderskant hebben lang borstvoeding gegeven en vonden het heel vanzelfsprekend dat ik dat ook deed en vertelden melacholisch over hun eigen ervaringen. Ook dat ging dus erg prettig. Ik denk dat het voeden veel vrouwen zo is bijgebleven (de worstelingen, het plezier) dat ze er daarom meteen naar vragen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, ik weet niet hoe het in NL is, maar ikervan hoe het hier gaat. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je bv geeft. Nou doe ik dat ook (en vind het alsnog irritant) maar hoe moet dat dan zijn als je fv geeft
![]()
Ik wou dat iemand dat eens aan mij vroeg, want dan kan ik tenminste mijn bevallingsverhaal kwijt. Ik heb niemand de ranzige details kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou dat dus!
dat is mijn grootste verbazing
toen Amélie een maand of 2 was zaten we op een verjaardag bij de buren en iemand die ik echt nog nooit van mn leven gezien had begon gelijk te vragen hoe de bevalling ging, of ik geknipt of gescheurd was toevallig![]()
Awh arme jij, kom maar op met die ranzige details!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou dat iemand dat eens aan mij vroeg, want dan kan ik tenminste mijn bevallingsverhaal kwijt. Ik heb niemand de ranzige details kunnen vertellen.
Bij ons is BV juist weer normaler alleen maakt iedereen zich ernstig zorgen om de frequentie waarin ik de draagdoek gebruikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:41 schreef lily het volgende:
Wat grappig trouwens die bv reacties van jullie omgeving..
Ik ervaar het juist andersom; in mijn omgeving geven de meeste moeders (op school enzo) juist fv en reageren juist lauw of raar als ik zeg dat ik bv geef (oh, nou...dat je daar nog zin in hebt enzo).
Je zou daardoor juist denken dat ik een uitstervend ras was (als ik niet beter wist van hier).
Oh, wat een knapperd!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:28 schreef Co_OL het volgende:
Hallo allemaal
Hier zijn we dan met de baby
[ afbeelding ]
Wat een scheet is het![]()
Dat zijn de welbekende gevoelige punten, he? Doorslapen, voeden en 'verwennen'. Als je baby te vaak drinkt kijken mensen raar op. Als je baby niet in z'n eigen bedje wil slapen is dat niet goed. Je baby moet allang door kunnen slapen wat dat kan die en die ook. Een speentje is verwennen. Bij je dragen is verwennen. Je baby meteen oppakken als die huilt is verwennen. Iedereen heeft een mening. Dat wist ik tevoren wel, maar het valt me ongelooflijk op.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:32 schreef Tan het volgende:
Ach ja, mensen hebben altijd wat te zeuren
En wat als je nu weet dat er iemand op Niels past die daar wel tegen kan, huilen en krijsen, en die gewoon door blijft troosten en hem bij zich draagt in een draagdoek? Ik bied mezelf met liefde aan, hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:30 schreef Twinkly het volgende:
Lindamijn Lief en ik zijn inderdaad heel hard toe aan iets saampjes doen. Maar Niels drinkt nog steeds niet uit de fles en is echt ontroostbaar dan, dan zit ik niet relaxed in een sauna ofzo
En ons sexleven heeft ook best een boost nodig, maar ik heb heul geen zin
![]()
Het cupje werkte dus ook niet? Ik hoop dat het tuitbekertje uitkomst biedt.quote:Ik ga zo een tuitbekertje kopen, misschien werkt dat wel.
Vaseline lanette creme bij de apotheek doet hier al 2 jaar wonderen bij droge huid en plekjesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
je hebt van zwitsal een pakje genaamd goedemorgen (als ik me niet vergis) dat zijn natte washandjes en je hoeft ze daarna niet af te spoelen ofzo. Ideaal, wij gebruiken ze hier ook voor de jongstequote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Dat navelstompje rook ik eerst ook niet hoor! Mijn kraam zei van "dat stinkt joh! moet je eens ruiken!" waarop ik met mn stomme kop zo op dat stompje afdookhet stonk inderdaad
Naveltje maak ik verder eigenlijk niet schoonals in, ik kom er eigenlijk nooit aan. En ik zie er ook niets vies aan verder ofzo dus het zal wel.
[..]hahaha
nouja, dat is eigenlijk stiekem vaker snel een billendoekje dan een washandje :
Ik dacht het en jij schreef hetquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik ben nu voorzichtig af en toe wat zwitsal aan het proberen, want het ruikt zo lekker![]()
Ow en Dijon is van Faja, Dyon is van mij
Is het niet gewoon fv-poep?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef Claudia_x het volgende:Poepvraag
![]()
Ivans poep was net ineens heel anders van substantie. Hij heeft de laatste tijd heel dunne poep, maar deze poep was veel dikker, haast plakkerig. De poep ziet er cremekleurig/cementachtig uit. Iemand enig idee of het iets te betekenen heeft? Twinkly, Niels had laatst toch ook zulke poep?
moet natuurlijk allemaal omgesteld worden he...oude poep eruit, nieuwe poep erinquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hij krijg nu al een ruime week hoofdzakelijk flesvoeding. Zou ik dat dan niet eerder hebben moeten zien? Hmm, misschien heb je wel gelijk. Er kwam ook echt een ongelooflijke stank vanaf.
Nee, op straat, met mn hoofd op de stang van de kinderwagen en daardoor de kinderwagen ook omquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Meimeltje het volgende:
co_OL: gefeliciteerd met jullie mooie meid!!
Linda: de trap afgevallen? Dat was zeker schrikken. Hoop dat jullie er beiden niet te veel last van krijgen.
Wat erg! Vooral vreselijk geschrokken zeker?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nee, op straat, met mn hoofd op de stang van de kinderwagen en daardoor de kinderwagen ook om
er lag zo'n plastic strip op straat, die om pakketjes gaan zeg maar. En op de een of andere manier zaten mn voeten er in vast en toen lag ik ineensquote:
Mja, en ik kon niet meteen bij Lotje komen, omdat ik nog vast zat in dat ding... maar ze ziet er heel gehavend uit, omdat er bloed op d'r kwam, toen ik bij dr keek. Maar straks als ze wakker word even poetsenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wat erg! Vooral vreselijk geschrokken zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |