Tjemig, ik ben een beetje overweldigd door alle reacties op mijn posts van gisteren!
M'n PM-box is ontploft, alle reacties hier, wat zijn jullie ontzettend lief!
Dank jullie wel! Weten dat er zo met ons kleine Teigetje en met ons wordt meegeleefd doet ons erg veel goeds!
Ik wil ook nog even reageren op iets.
Zaken zoals Alexa's eerste tandje, Ivans sluimerende gadget-verslaving, Twinklies verdriet, Oscar's helm, Xeentjes ziek zijn, Isa's eventuele spreidbroekje, Dijons RS, dat Leah de liefste baby is, Florians honger, Stefjes uberschattige lachjes naar zijn speelgoed, Jochems mindere groei op KV, ondergekotste bedden, lamgekolfde borsten/vrouwen, bloed in de ontlasting, dwarse kinders, omrollende kinders, voedingschema's, Teigetje-updates etc. etc.; het gaat allemaal over kleine babies of heeft te maken met de nasleep van het krijgen van een baby en hoort dus gewoon in dit topic.
Schroom vooral niet om te posten over jouw blijdschap, verdriet, frustraties, etc.
Het nieuws uit mijn post van gisteren was rotnieuws, maar dat maakt het nieuws van een ander niet kleiner!
Ieders verdriet, blijdschap, etc. heeft evenveel bestaansrecht!
@BE: Teigetjes naam komt niet van WtP. Ze zou geboren worden in het jaar van de Tijger en dus een Tijger hebben qua Chinees sterrenbeeld. Dat vond m'n lief dus wel een prima werktitel. Misschien maakt dat het lezen van het woord Teigetje voor jou makkelijker.

Dus.
Disclaimer: Het volgende stukje is wellicht niet geschikt voor zwakke magen.
Vanochtend is de plastisch chirurg langs geweest om naar het voetje te kijken. Hoe raar dit misschien ook zal klinken; hij bracht goed nieuws!
Ik had me er op ingesteld dat Teigetje haar hele voetje zou verliezen en dat ze geopereerd zou moeten gaan worden maar volgens de plastisch chirurg blijft de schade aan haar voetje waarschijnlijk beperkt tot haar tenen en voorvoet.
Ook gaan ze het afgestorven deel van haar voetje niet operatief verwijderen; haar lichaam moet dit zelf gaan afstoten. Het kan wel operatief verwijderd worden maar waarschijnlijk is een operatie te zwaar voor haar. Bij een operatie moet de chirurg bepalen tot waar hij snijdt met het risico dat hij te veel of te weinig verwijdert.
Als Teigetjes lichaam de kans krijgt om zelf aan te geven wat er wel en niet goed is aan haar voetje blijft haar een operatie bespaard en heb je niet het risico te veel of te weinig te verwijderen. Het weefsel wat wel ok is zal een korstje vormen op de grens met het weefsel wat niet ok is. Dat laatste zal er dan na verloop van tijd 'gewoon' afvallen.
Mocht er toch een infectie optreden dan moet ze alsnog geopereerd worden, maar daar gaan we (voor onze gemoedsrust) maar even niet van uit.
Zoals het er nu naar uitziet blijven in ieder geval haar hiel, hak en een stukje voet bespaard. In principe zal ze hier gewoon op kunnen staan en mee kunnen leren lopen. Pas als ze gaat lopen moeten we aan een prothese gaan denken voor stabiliteit etc.
Dus ja, hoe raar het ook klinkt, ik was opgelucht na het gesprek vanochtend!
Verder doet onze kleine vechter het prima! Ze is stabiel, ademt nog steeds mee met haar beademing om te laten zien dat ze dat liever zelf doet, beweegt goed, sabbelt sinds gisteren lekker op haar handje en last but not least: Produceert 'prachtige prematurenpoep' volgens haar verzorgster! Dat was niet mijn woordkeuze.

Toen ik vanmiddag zag dat ze in slaap aan het vallen was heb ik 'slaap kindje slaap' voor haar gezongen. In eerste instantie gingen haar ogen in standje:

(niet gek als je mijn zangtalenten kent

) maar daarna viel ze heerlijk in slaap. Dat was toch wel weer een momentje hoor!
En nu zie ik dat ik alweer zo'n lap tekst geschreven heb.