Oh lieverd, wat vreselijk toch allemaal voor julliequote:Op donderdag 18 februari 2010 16:23 schreef Keshet het volgende:
Ja.
Van haar tenen is dat voor 99% zeker. Haar voorvoet is ook flink aangetast.
Het is op dit moment al voorbij hopen dat het goedkomt; het is nu afwachten of en welk deel van haar voetje gespaard kan worden.
Had ik al gezegd dat ik me kut voel?
dat is dan natuurlijk ontzettend goed nieuwsquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:32 schreef Keshet het volgende:
Er is trouwens ook nog goed nieuws te vertellen!
Ze is aangekomen! Drie dagen geleden woog ze 507 gram. Vandaag 533!
De hoeveelheid voeding is vanaf vanmiddag opgehoogd naar 24 keer per dag 3 mililiter!![]()
Doordat ze van 2,5 naar 3 is gegaan hoeft ze ook geen sondevoeding meer. Nu krijgt ze alleen maar borstvoeding!
Dat vind ik wel een heel goed idee. Ik kan het me levendig voorstellen dat je het even niet ziet zitten, BJ. Ik heb mezelf een tijd gek gemaakt door te denken dat borstvoeding een kwestie van alles of niets was, maar misschien zie jij het al veel zonniger in als je niet meer voor de nachtvoedingen hoeft te kolven. Waarschijnlijk ben je je nu voorzichtig aan het voorbereiden op het weer gaan werken en geeft zoiets je een geruster gevoel daarover.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:58 schreef amaranta het volgende:
BJ is het in idee om de nachtvoeding af te bouwen? Dat je dán dus 1 voeding KV geeft al dan neit gecombineerd met BV? Je borsten moeten er dan even aan wennen maar misschien heb jij dan meer rust?
Ik buig echt enorm diep voor je hoe jij het aan het doen bent, met het kolven. Ik zou het nooit getrokken hebben, en al helemaal 's nachts niet!
Ja, daar baal ik dus ook van, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef amaranta het volgende:
Grrr wat een gruwelijk k*tweer. Mijn verlof is zo goed als voorbij (ja niet echt, maar mijn zw.verlof zeg maar) en ik ben denk ik welgeteld 5 keer buiten geweest met de kinderen. Het is écht zo'n rotweer.
Niet goed benut, zo voelt het inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:49 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, daar baal ik dus ook van, inderdaad.
Ik vind het niet heel erg dat ik straks moet gaan werken maar ik heb mijn verlof niet zo goed benut, zeg maar. Door het weer.
Voelt niet goed
Misschien komt het wel juist daardoor dat ik het niet erg vind om weer te gaan werken, bedenk ik me net.
wet van Fok! ? Of anders klein beetje helpen... hihiquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wil ook graag even naar buiten en hier is het nu (nog) droog... maar die baby van mij wil maar niet wakker worden
Ik ben allergisch voor sneeuw en kouquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:16 schreef Linda2205 het volgende:
Enne...waarom gaan jullie niet naar buiten dan met de sneeuw? Het lag hier kniehoog, maar ik ben toch echt elke dag met Lotje naar buiten geweest. Anders zitten we de hele winter binnen, is toch niks aan? Ow, en ze strooien hier niet
haha dat geeft de burger moed...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef Linda2205 het volgende:
Dat zijn geen kraamtranen BJ. Helaas. Ow, en ze gaan ook nooit meer weg
Dat scheelt altijd welquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha dat geeft de burger moed...moet gewoon ff een paar uur slapen, daarna voel ik me vast veel beter..
(gistermiddag heeft Evie wel bijna 3 uur geslapen; dus help me duimen..)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, die Ivan.Hij lag net weer lekker in z'n bedje te praten tegen z'n schaap en viel daarna gewoon in slaap. Ik heb duidelijk al mijn karmapunten geïnd met deze baby.
Voel me toch een beetje aangesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:24 schreef Ca.ra het volgende:
Probeer je niks aan te trekken van mensen die zich ergeren aan de 'kolfmeldingen'. Die beseffen waarschijnlijk niet wat een impact het heeft op je leven en hoe je hele dag kan lijken te draaien om het kolven.
Ik wil best een keer meeten!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
voor Rienk!!
(kom je Isabeau even uitleggen hoe dat werkt? )
Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik stoor me er niet aan, maar het valt me wel op dat het woord 'kolven' heel vaak langs komt in de posts van BJ. Begrijpelijk want het neemt een enorm deel van haar tijd in beslag.
En hoewel ik me voor kan stellen dat het heel moeilijk is om te stoppen als je eenmaal hebt gekozen voor bv, ik zou het zo zonde vinden als je over een tijdje terug kijkt op de eerste tijd en al wat je kan bedenken is 'kolven, kolven, kolven'. BV is prachtig, maar het moet, wmb dan, niet alles gaan overheersen. Er moet ook nog wel wat ruimte voor de mama zelf over blijven.
Nou ja goed, dat waren mijn 2 centjes. Verder vind ik het wel enorm knap dat je het zo lang vol houdt als het zo veel van je vergt.
Ik heb het deze week al 3 keer gedaan! En de afgelopen 3 weken bijvoorbeeld niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef Tan het volgende:
Geven jullie eigenlijk trouw die vitamines? Ik vergeet het dus altijdIk denk er aan als hij ligt te slapen, en hij is maar weinig wakker overdag. Zelfs de flesjes naast de luiers zetten helpt niet.
en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!
En daarom moet je het nog niet latenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.
maar een kindje voeden is altijd vermoeiend; dat weet ik ook; maar alles dubbel doen en dubbel zolang mee bezig zijn; kost gewoon weg NOG meer tijd en energie...
alleen het kolven kost gewoon zo'n 4 uur op een dag.. en dat is naast al het andere...
dames ik wil jullie in elk geval heel erg bedanken voor jullie reacties en het meedenken. Ik moet eens even alles laten bezinken en inderdaad eens goed bij mezelf na gaan wat ik nu eigenlijk wil.
Voor mijn gevoel 2 mogelijkheden: doorgaan zoals het nu gaat; beginnen met afbouwen, zodat ik waarschijnlijk over een maandje (dan moet ik weer aan het werk) volledig over kan op KV. ik denk dat die laatste keuze de meest verstandige gaat zijn; aangezien Evie idd een leuke fitte moeder moet hebben; en ik mijn patienten ook de allerbeste zorg wil kunnen geven wanneer ik weer moet gaan werken.
Overigens weet ik zelf ook dat er niets mis is met KV; mijn zus heeft alle 3 de kinders alleen KV gegeven en die doen het hartstikke prima.
en ik wil jullie echt ff bedanken... heel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen. En ik zal er verder niet teveel meer over posten; ik moest het gewoon ff kwijt. Thanx.
sowiesoquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Troel ik snap best wel dat dat dan confronterend is, maar jouw situatie was toch heel anders en jij hebt hartstikke je best gedaan maar het werd een te grote uitputtingsslag. Jij had ook nog eens een lichaam dat tijdens je zwangerschap al "op" raakte zeg maar, dan is borstvoeding helemaal vermoeiend want dat wordt nog steeds van je lichaam onttrokken![]()
Ikke!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef lily het volgende:
[..]
sowieso
het is toch zeker geen wedstrijd hier?
Wie geeft het langste borstvoeding of wie is er het meeste moe ofzo?
Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerstquote:
dat weet Leah nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerst
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ook
Overigens, Vlindur, woensdag de 27ste bestaat niet
Das ook een prestatiequote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef Sorbootje het volgende:
En dan heb ik de dikste pens![]()
Win ik tenminste ook nog iets.
Isabeau is zo vreselijk vrolijk en makkelijk vandaag. Ze lacht aan een stuk door. Heeft heel veel moedermelk met rijstebloem gegeten van een lepeltje (echt enthousiast aanvallen, ik hoop dat ze dit volhoudt, voor op het KDV). Slaapt goed. Gewoon een topdag! Heerlijk!
quote:
Neuh, het scheelt maar cm'tje tov normaal en ik zag niks geks aan zijn houding. Je ziet het ook niet als hij op de grond ligt verder.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:05 schreef Linda2205 het volgende:
Maar BE, zit zn hoofdje in bijv. de maxi-cosi of bij het liggen niet in een rare knik? Kinnetje meer richting borst zeg maar, door de dikte van de helm? Dat lijkt mij niet echt lekker liggen..
Fijn dat Oscar wel gewoon lekker zn gangetje gaat nu!
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je overEn wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft!
voor jullie 3tjes!
Vind ik echt! Na mijn bevalling, van een op tijd geboren, niks aan de hand kindje, kon ik al nergens anders op/over focussen, concentreren, schrijven, lezen. En als je kindje in het ziekenhuis ligt, met welke reden dan ook en dan toch zo attent tegen de rest...bewondering, echt waar!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Ik onthou nou eenmaal veel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |