abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78181017
Oh, die Ivan. Hij lag net weer lekker in z'n bedje te praten tegen z'n schaap en viel daarna gewoon in slaap. Ik heb duidelijk al mijn karmapunten geïnd met deze baby.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78181813
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, die Ivan. Hij lag net weer lekker in z'n bedje te praten tegen z'n schaap en viel daarna gewoon in slaap. Ik heb duidelijk al mijn karmapunten geïnd met deze baby.
pi_78182165
Ivan

BJ, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen (zonder dat iedereen over mij heenvalt). Aan de ene kant vind ik het echt heel goed wat je voor je meisje doet. Je geeft haar echt veel goeds met bv en het is prachtig dat je het zolang kan volhouden. Aan de andere kant zit er een stemmetje in mijn hoofd dat denkt:"wat doe je jezelf aan?" Als je zo moe bent, dag in dag uit, dan kan je toch ook niet meer lekker genieten? Ik ben zelf na 2 maanden bv gaan afbouwen, omdat ik niet op mijn werk wilde kolven. En hij leeft nog steeds. Op kv doet hij het ook erg goed. Ik weet dat bv beter is, maar niet ten koste van alles. Niet van jouw gezondheid of humeur (ik werd iig erg chagarijnig van slaaptekort, ik zeg overigens niet dat dat ook voor jou geldt). Ik vond het trouwens wel moeilijk om de beslissing te nemen om te stoppen, omdat ik er al zoveel moeite etc in had gestopt om het wel te laten werken, en omdat ik het toch als een soort falen zag om het beste aan mijn zoon te geven. Maar na een week had ik er eigenlijk wel vrede mee.

Vlindur, wat goed dat Rienk de speen en fles pakt. De speen is hier voor Thomas ook een grote troost als hij veel verdriet heeft.

Een rollende amelie

En Oscar in een grote jongens ledikant!

Twinkly, ik denk dat Karin gelijk heeft dat een kind een grote relatietest is. Ik denk ook dat het helpt als je niet alles in handen wilt houden. Wel heel moeilijk. Hopelijk gaat het snel beter
pi_78182559
Oh, ik vind dat je groot gelijk hebt, Aoraki. Ik heb er ook vrede mee dat ik gestopt ben met de borstvoeding (het is nu 1,5 week geleden en volgens mij is het afgelopen met m'n melkproductie). Ik weet alleen wel dat ik er tijdens mijn verlof heel veel moeite mee had en er ontzettend verdrietig om was. Telkens had ik zo'n soort idee dat als ik maar nog even m'n best deed het heus wel beter zou worden (d.w.z., dat Ivan dan wel goed zou groeien). Toen ik eenmaal aan het werk ging bleek het veel makkelijker om te stoppen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:46:45 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78182921
Geven jullie eigenlijk trouw die vitamines? Ik vergeet het dus altijd Ik denk er aan als hij ligt te slapen, en hij is maar weinig wakker overdag. Zelfs de flesjes naast de luiers zetten helpt niet.
pi_78183865
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:24 schreef Ca.ra het volgende:
Probeer je niks aan te trekken van mensen die zich ergeren aan de 'kolfmeldingen'. Die beseffen waarschijnlijk niet wat een impact het heeft op je leven en hoe je hele dag kan lijken te draaien om het kolven.
Voel me toch een beetje aangesproken.
Ik heb er wat van gezegd en Ik wil er nog ff 1 ding over kwijt, tuurlijk kolfmedelingen helemaal prima, dit vind ik ook een goede mededeling zeg maar, ik begonme er alleen wat aan te irriteren dat dat min. 1x per dag geschreven werd dat de kolfmodus weer aan stond en het is gewoon zo met een baby draait je leven aan het begin ook alleen maar om voeden en verschonen enzo dat heeft iedereen in dit topic.

Ik heb zelf ook aan het begin (maar paar weekjes) fulltime gekolfd en daarnaast gevoed dus weet en besef goed waar het om draait en dat dat een impact heeft.
Ik ben er ook mee gestopt omdat het teveel energie van me vroeg.
Tijn die overdag en 's nachts amper sliep dus kon niet bijtanken en ik kolfde ong. 300 per keer zeg maar, wel mooi maar dat nam wel al mijn energie weg.

Bj, voor wie wil je nog doorgaan?
Je hebt al vaker getwijfeld en wanneer moet je weer aan het werk? Miss. dan nu al afbouwen en nog ff goed bij tanken de komende weken en wat onbezorgder kunnen leven?

Ik ben niet iemand die alleen maar pro bv geven is hoor maar als kv niet goed zou zijn zou het niet verkocht worden.
Tuurlijk is bv goed maar ja je moet er zelf niet aan onderdoor gaan, tenminste zo bekeek ik het toen en ach bv zal voordelen hebben maar kv net zo hoor.
Ik vind het makkelijk iig en heb er nooit problemen door ondervonden.

Dusch.....

Owja en het is en blijft een forum en iedereen intepreteert dingen op zijn/haar manier en dan is dit ook nog het draadje waarbij de hormonen natuurlijk ook nog lekker rond zwermen..........

@ Claudia, hoe bevalt jou het eigenlijk?
Qua kv dan.

[ Bericht 4% gewijzigd door het-is-mij op 19-02-2010 14:18:14 ]
pi_78183930
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
voor Rienk!!

(kom je Isabeau even uitleggen hoe dat werkt? )
Ik wil best een keer meeten! Hij wil hem alleen de ronde difrax trouwens.

Lieve, lieve Karin.. Sterkte!

Tan, hier vergeten we ze ook zo vaak. Maar wij zijn ook zonder groot en gezond geworden, dus ik vind het ook niet zo'n ramp.

Twinkly, wat sneu nou dat het zo loopt. Ik geef ook niks uit handen omdat J. toch niks goed doet in mijn ogen. Ik vind het ook lastig om het af te geven. Ik kan je helaas niet helpen Kop op lief!

Ik heb net allemaal minipakjes van het kant en klare nutrilon voeding ingeslagen. Hoop dat meneer aankomende nacht weer zo goed slaapt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78184226
@ Twinkly, jou wil ik ok nog ff sterkte wensen.
Doet je man het ook niet goed of durf je het niet aan hem over te laten omdat je het gevoel hebt?

@ Vlindur, fijn zeg van die fles.
Sommige kindjes slapen ook langer op kv dan op bv

@ Buiten komen, ik ben ook zo goed als iedere dag buiten geweest, tenzij het TE glad was of er een "vieze" wind stond maar anders gewoon lekker dik inpakken.

@ Huup, klopt het dat jij een word of pdf bestand had met dingen van opperdepop?
Zoja, dan ehb ik interesse.

[ Bericht 12% gewijzigd door het-is-mij op 19-02-2010 14:21:04 (huups vergeten) ]
pi_78184262
Tan, Lotte heeft alleen de vitamine K gekregen (dat krijg je hier in het ziekenhuis en de eerste 2 controles. In 1x een volle theelepel zeg maar. Vitamine D hebben we nooit gegeven. (Fluor ook niet, weet niet hoe dat in NL is, maar onze KA wil erg graag dat we fluor geven )
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:27:14 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78184495
Ik stoor me er niet aan, maar het valt me wel op dat het woord 'kolven' heel vaak langs komt in de posts van BJ. Begrijpelijk want het neemt een enorm deel van haar tijd in beslag.
En hoewel ik me voor kan stellen dat het heel moeilijk is om te stoppen als je eenmaal hebt gekozen voor bv, ik zou het zo zonde vinden als je over een tijdje terug kijkt op de eerste tijd en al wat je kan bedenken is 'kolven, kolven, kolven'. BV is prachtig, maar het moet, wmb dan, niet alles gaan overheersen. Er moet ook nog wel wat ruimte voor de mama zelf over blijven.

Nou ja goed, dat waren mijn 2 centjes. Verder vind ik het wel enorm knap dat je het zo lang vol houdt als het zo veel van je vergt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-02-2010 14:32:52 ]
pi_78184584
BJ, wat Aoraki zegt inderdaad. Je houdt het al zo lang vol en het is inderdaad een dagtaak, ik weet er alles van. Maar het houdt een keer op, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb het zelf helaas ook op moeten geven omdat ik gewoon echt niet meer kon: aanleggen 20 minuten of meer - mislukt - fles geven 30 minuten - melk laten zakken en boertje doen 30 minuten - kolven 30 minuten of meer - maximaal 60 minuten over tot volgende voeding om te slapen/eten/was doen/spelen en knuffelen met je meisje/ kortom, om te leven. Het is gewoon niet vol te houden. Nu was dat wel wat anders dan bij jou, ik had gewoon niet genoeg melk wat de frustratie nog groter maakte, maar het komt op hetzelfde neer. Ik ging eraan onderdoor, terwijl het ook zo belangrijk is om te genieten van je kleine meisje deze periode. Als jij het gevoel hebt dat je er ook aan onderdoor gaat, misschien is het dan tijd om te proberen op zijn minst wat af te bouwen. Door bijvoorbeeld 's nachts kv te geven.
En als je dat nog niet wilt, ik heb het misschien gemist, maar wil Evie nog altijd niet drinken aan de borst? Ze is er toch inmiddels krachtig genoeg voor? Heb je het al eens met een tepelhoedje geprobeerd? (Vast wel denk ik hoor, maar ik heb het nooit gelezen volgens mij)

Karin, ik las dat je een burnout hebt. Wat ontzettend naar. Ik weet er niet zoveel van, maar ik denk soms dat ik er zelf ook tegenaan zit, wat zijn de symptomen van een burnout? (ik wil het ook wel googlen maar zit nu op mijn werk). Heel veel sterkte lieve Karin Hoe gaat het met Lars? Is hij al over die laatste virus heen?

Twinkly wat moet het moeilijk zijn om Niels uit handen te geven als hij dan meteen begint te huilen. Ik snap dat zo goed. Ik vond het al zo moeilijk om Xeentje uit handen te geven terwijl ze dan niet eens ging huilen. Ik heb dat echt moeten leren. En nog steeds lukt dat maar half, zo geef ik altijd alle nachtvoedingen zelf, want als hij het doet lig ik toch wakker om te luisteren of het wel goed gaat. Ik hoop dat jij en je vriend/man hier samen doorheen komen. Hou vol

Vlindur, heel erg fijn dat Rienk nu goed uit de fles drink. Wat een rust zal dat je geven! Ik weet niet welke minipakjes je hebt gehaald, maar bij AH hebben ze alleen 200 ml pakjes, terwijl ze bij Dirk ook 500 ml pakken hebben. Dat is een stuk voordeliger. Ik gebruik ze ook altijd voor de nachtvoedingen, want ik heb geen zin om midden in de nacht flesjes te gaan scheppen en schudden enzo.

Ik ben een tijdje stil geweest hier, want mijn meisje was alwéér ziek (weer een ander virus) en ik vind het gewoon echt niet leuk om steeds weer hetzelfde te moeten zeggen: weer ziek, weer een virus, weer uitzieken, weer afvallen Ik wil gewoon ook eens leuke dingen kunnen melden, dat ze zoveel plezier heeft als we met haar vliegen en dat ze haar duimpje laat zien als we haar dat vragen en en en... Maar die zorgen als ze weer niet wil drinken en weer afvalt zijn zo alles overheersend steeds. Haar gewicht zat zo mooi in het groen, maar het duurde maar 1 week. We zitten weer terug onder de lijn. Maar het goede nieuws: sinds vannacht drinkt ze weer grote flessen leeg
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:31:41 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78184641
Ik kan ook alleen maar bewondering hebben.. Bij Cheyenne was ik ook afhankelijk van kolven en heb het welgeteld tien dagen volgehouden. Ik had tussen voedingen, kolven, verschonen en weer in slaap zien te krijgen iedere keer maar een half uurtje tijd voor mezelf en huishouden... ook in de nachten... vond het al snel wel best. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat BE erover schrijft.

Xenia... sterkte met je steeds zieke meisje
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:56:45 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_78185618
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik stoor me er niet aan, maar het valt me wel op dat het woord 'kolven' heel vaak langs komt in de posts van BJ. Begrijpelijk want het neemt een enorm deel van haar tijd in beslag.
En hoewel ik me voor kan stellen dat het heel moeilijk is om te stoppen als je eenmaal hebt gekozen voor bv, ik zou het zo zonde vinden als je over een tijdje terug kijkt op de eerste tijd en al wat je kan bedenken is 'kolven, kolven, kolven'. BV is prachtig, maar het moet, wmb dan, niet alles gaan overheersen. Er moet ook nog wel wat ruimte voor de mama zelf over blijven.

Nou ja goed, dat waren mijn 2 centjes. Verder vind ik het wel enorm knap dat je het zo lang vol houdt als het zo veel van je vergt.
Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:04:45 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78185930
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef Tan het volgende:
Geven jullie eigenlijk trouw die vitamines? Ik vergeet het dus altijd Ik denk er aan als hij ligt te slapen, en hij is maar weinig wakker overdag. Zelfs de flesjes naast de luiers zetten helpt niet.
Ik heb het deze week al 3 keer gedaan! En de afgelopen 3 weken bijvoorbeeld niet.
Ik heb nu Eva erbij betrokken, die krijgt ook een lepeltje druppels, en die zegt dan dat fabian ook moet.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:14:00 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78186293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Het valt inderdaad wel op en ook ik lees er liever overheen. Ik vind het knap dat het zo lang goed gaat, maar juist dat vind ik vervelend te lezen, alsof het dus echt aan mij lag zeg maar. Wat dat betreft maakt Jochem voor mij heel veel goed, maar ook wat mij betreft zou het wel iets minder mogen. Ja, het is ontzettend vermoeiend, maar een baby die flesvoeding krijgt is ook vermoeiend!
en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.
maar een kindje voeden is altijd vermoeiend; dat weet ik ook; maar alles dubbel doen en dubbel zolang mee bezig zijn; kost gewoon weg NOG meer tijd en energie...
alleen het kolven kost gewoon zo'n 4 uur op een dag.. en dat is naast al het andere...

dames ik wil jullie in elk geval heel erg bedanken voor jullie reacties en het meedenken. Ik moet eens even alles laten bezinken en inderdaad eens goed bij mezelf na gaan wat ik nu eigenlijk wil.
Voor mijn gevoel 2 mogelijkheden: doorgaan zoals het nu gaat; beginnen met afbouwen, zodat ik waarschijnlijk over een maandje (dan moet ik weer aan het werk) volledig over kan op KV. ik denk dat die laatste keuze de meest verstandige gaat zijn; aangezien Evie idd een leuke fitte moeder moet hebben; en ik mijn patienten ook de allerbeste zorg wil kunnen geven wanneer ik weer moet gaan werken.
Overigens weet ik zelf ook dat er niets mis is met KV; mijn zus heeft alle 3 de kinders alleen KV gegeven en die doen het hartstikke prima.

en ik wil jullie echt ff bedanken... heel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen. En ik zal er verder niet teveel meer over posten; ik moest het gewoon ff kwijt. Thanx.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78186444
BJ, het is ook niet dat ik niet graag lees wat je bezighoudt. Ik zie je er alleen zo mee worstelen terwijl dat misschien niet nodig hoeft te zijn... Succes met het nemen van een beslissing
pi_78186871
BJ fulltime kolven is gewoon retezwaar. Altijd maar die hijgende kolf in je nek. De uren vliegen voorbij en jahoor dan is het alweeeer tijd om te kolven. Zelf heb ik het voor Linde 4 maanden volgehouden en toen was ik gewoon OP. Ik was zo blij dat ik kon stoppen. Dat maakte mij een leukere mama. Kijk voor jezelf of je een mooie tussenweg kunt vinden. Inderdaad door bijvoorbeeld 1 vaste voeding te vervangen door een flesje nutrilon. Dat kan al zoveel rust geven. En bedenk je dat je meisje vast heel blij is met de bv, maar dat ze echt niet slechter wordt van af en toe een flesje als jou dat meer rust geeft.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:28:58 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78186893
BJ, als het jou dwars zit en jij er over wilt praten en steun en tips en weetikveel wil of nodig hebt, dan gewoon posten hoor! Niet niet-posten omdat je bang bent dat anderen het niet willen lezen.
Dan scrollt men maar gewoon even snel door. Dat is ook Fok, dat jij je ei kwijt kan, maar ook dat je soms dingen ziet of leest waarvan je denkt 'moet dat...' Het is net het echte leven!
pi_78187137
Precies

Lekker posten hoor. Iedereen post toch wat hem of haar bezighoudt?
Wat ik niet wil lezen lees ik niet en ik reageer op wat ik interessant vind of waar ik net wat over te zeggen heb.
Dan dit en dan eens dat...

En als ik meer tijd heb wat meer en met minder tijd wat minder
pi_78187171
oh, en Tan

die vitaminen vergeet ik ook regelmatig
pi_78187727
Tan, ik vergat ze zelden. Ik gaf ze altijd net voor de wasbeurt en had ze dan ook staan bij de spullen die ik daar voor nodig had.

Thomas heeft nog steeds diarree met slijm en bloed. Nog steeds geen koorts en hij drinkt goed en spuugt niet. Het bloed lijkt minder te worden, dus ik hoop dat hij er na het weekend vanaf is. Daarnet stond de vervangende huisarts op de stoep. Hij had geen telefoonnummer van ons en wilde toch ff checken hoe het ging. Aardig van hem. Hij kon er alleen ook niks zinnigs over zeggen, we moeten hem gewoon goed in de gaten houden.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:23:19 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_78189064
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:14 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en dit is nou net een reactie waarom ik er liever niet over post... gelukkig lees ik hierboven heel veel reacties van mensen die verwoorden hoe ik me ook voel.
maar een kindje voeden is altijd vermoeiend; dat weet ik ook; maar alles dubbel doen en dubbel zolang mee bezig zijn; kost gewoon weg NOG meer tijd en energie...
alleen het kolven kost gewoon zo'n 4 uur op een dag.. en dat is naast al het andere...

dames ik wil jullie in elk geval heel erg bedanken voor jullie reacties en het meedenken. Ik moet eens even alles laten bezinken en inderdaad eens goed bij mezelf na gaan wat ik nu eigenlijk wil.
Voor mijn gevoel 2 mogelijkheden: doorgaan zoals het nu gaat; beginnen met afbouwen, zodat ik waarschijnlijk over een maandje (dan moet ik weer aan het werk) volledig over kan op KV. ik denk dat die laatste keuze de meest verstandige gaat zijn; aangezien Evie idd een leuke fitte moeder moet hebben; en ik mijn patienten ook de allerbeste zorg wil kunnen geven wanneer ik weer moet gaan werken.
Overigens weet ik zelf ook dat er niets mis is met KV; mijn zus heeft alle 3 de kinders alleen KV gegeven en die doen het hartstikke prima.

en ik wil jullie echt ff bedanken... heel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen. En ik zal er verder niet teveel meer over posten; ik moest het gewoon ff kwijt. Thanx.
En daarom moet je het nog niet laten Ik geef alleen aan dat ik er dus overheen scroll En ja, ik ben misschien wel van mening dat het ook in het kolftopic kan ofzo, maar voor mij hoef je echt niet in te houden hoor Het was meer een uitleg waarom ik wellicht minder op jou reageer dan op anderen, puur omdat ik dus heel veel scoll
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78189616
Troel ik snap best wel dat dat dan confronterend is, maar jouw situatie was toch heel anders en jij hebt hartstikke je best gedaan maar het werd een te grote uitputtingsslag. Jij had ook nog eens een lichaam dat tijdens je zwangerschap al "op" raakte zeg maar, dan is borstvoeding helemaal vermoeiend want dat wordt nog steeds van je lichaam onttrokken

BJ heb je al weer eens een lactatiekundige mee laten kijken om toch weer te proberen of Evie zelf uit de borst kan leren drinken? Of is dat echt niet meer mogelijk?
Wat je ook besluit

[ Bericht 31% gewijzigd door Twinkly op 19-02-2010 21:49:46 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78190081
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Troel ik snap best wel dat dat dan confronterend is, maar jouw situatie was toch heel anders en jij hebt hartstikke je best gedaan maar het werd een te grote uitputtingsslag. Jij had ook nog eens een lichaam dat tijdens je zwangerschap al "op" raakte zeg maar, dan is borstvoeding helemaal vermoeiend want dat wordt nog steeds van je lichaam onttrokken
sowieso

het is toch zeker geen wedstrijd hier?
Wie geeft het langste borstvoeding of wie is er het meeste moe ofzo?
pi_78190300
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef lily het volgende:

[..]

sowieso

het is toch zeker geen wedstrijd hier?
Wie geeft het langste borstvoeding of wie is er het meeste moe ofzo?
Ikke!
pi_78190379
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ikke!
Ik ook

Overigens, Vlindur, woensdag de 27ste bestaat niet
Lotte!
Noah!
pi_78190426
Dan heb ik de liefste baby
pi_78190464
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:58 schreef lily het volgende:
Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerst
Lotte!
Noah!
pi_78190495
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:59 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Das ook niet gek, jij hebt eerst 2 mannelijke testmodellen gebouwd. De meeste hier doen het pas voor het eerst
dat weet Leah niet
pi_78190734
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ook

Overigens, Vlindur, woensdag de 27ste bestaat niet

Oh!
Woendag de 24e bedoel ik! Hihi

Ik heb trouwens ook de mooiste baby! en de leukste!
pi_78190745
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.

Xenia, ik vind het rot dat je meisje weer ziek is geweest. En ook dat jij je geremd voelt om het hier te vertellen.
Daar is het topic ook voor hoor, tis niet alleen maar hossana. En het is dan juist zo fijn dat er mensen met je meeleven.
Met Lars gaat het goed, die is superfit en vrolijk. Hij wil het liefst dichtbij de actie zijn, in de box is saai. En klein vriendje is zo verknocht aan zijn duimpje. Ik vind het zoooo schattig staan!
Inmiddels drinkt hij 4 flessen op een dag, moet je dan eigenlijk gaan bijvoeden?
Want er is natuurlijk een fles af, dus dan krijgt hij nu minder als voorheen. Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling?
Ik moet maar eens gauw op jacht naar info over groente/fruit, welke het minst belastend voor de darmpjes zijn.

BE, wat is Oscar stoer met zijn helm, en dat guitige lachje erbij! Hoe is de eerste dag gegaan?

Xenia, ik heb in het "hoe gaat het met ons" topic geschreven hoe ik me voel ivm de burnout.
Kijk daar maar eens of je er iets in herkent. Ik hoop dat het meevalt voor je.
Aan de andere kant heeft de diagnose "burnout" mij nu ook al rust gebracht, vooral dat er voorlopig even helemaal niets moet.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78190770
En dan heb ik de dikste pens

Win ik tenminste ook nog iets.

Isabeau is zo vreselijk vrolijk en makkelijk vandaag. Ze lacht aan een stuk door. Heeft heel veel moedermelk met rijstebloem gegeten van een lepeltje (echt enthousiast aanvallen, ik hoop dat ze dit volhoudt, voor op het KDV). Slaapt goed. Gewoon een topdag! Heerlijk!
pi_78190874
Karin het moet niet hoor!!

fijn Sorbo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78190934
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef Sorbootje het volgende:
En dan heb ik de dikste pens

Win ik tenminste ook nog iets.

Isabeau is zo vreselijk vrolijk en makkelijk vandaag. Ze lacht aan een stuk door. Heeft heel veel moedermelk met rijstebloem gegeten van een lepeltje (echt enthousiast aanvallen, ik hoop dat ze dit volhoudt, voor op het KDV). Slaapt goed. Gewoon een topdag! Heerlijk!
Das ook een prestatie (Heb je nog zoveel van de zw.schap eraan hangen? )
En wat fijn dat het zo goed gaat met een lepeltje!

Ik had net echt heel erg lol met Lotte. Ik was de koffer aan het inpakken en ze lag te spelen op ons bed. Ben ik er even bij gaan liggen en heb d'r op dr buikje gedraaid. Iedere keer als dat koppie omhoog kwam zei ik hallo! Moest ze lachen, koppie weer op het bed leggen, omhoog "hallo" lachen, neerleggen, omhoog "hallo". Ze had er echt lol in
Lotte!
Noah!
pi_78191301
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:58 schreef lily het volgende:

en een en een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
Ik vind wel dat de aparte topics gebruikt moeten blijven worden of hoe zeg je dat, ze zijn er immers niet voor niets, maar aan de andere kant, zolang het sporadisch is enzo, lekker belangrijk. Het loopt ook allemaal heel erg door elkaar in het begin natuurlijk en als iemand zich eraan stoort kan die er ook omheen lezen

Twinkly meiske toch
is het een idee anders om Niels een avondje bij opa en oma te brengen en zelf met je lief uit eten/ naar de sauna te gaan? Gewoon even met elkaar praten, de lucht klaren, van elkaar genieten dat idee. Wat moet dat zwaar zijn zoals het gaat, voor jou maar voor je lief ook.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78191545
oh en ik weet niet meer wie. Ik ga vanavond ff kijken voor die opperdepop dingen. Ik heb foto's gemaakt van de pagina's dus het is geen word of pdfje hoor!
Maar ik had begrepen dat het boek inmiddels alweer in de winkels te krijgen is dus wie weet kun je er een te pakken krijgen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78191573
BJ doe waar JIJ je het beste bij voelt, en of dat nou borts of kunstvoeding is. Jij weet als geen ander waar je energie van krijgt of vermoeid van raakt. Hulde voor de tijd dat je nu al bortsvoeding geeft.

Ik zelf moet ook maar eens wat meer gaan kolven om een voorraadje aan te leggen in de vriezer voor als ik weer ga werken. Ik kolf zelf binnen 5 minuten 100-200 ml dus verwacht niet uren er mee zoet te zijn en ga er 's nachts mijn bed ook niet voor uit.

Dijon is nu gelukkig wel aan beterende hand wbt het RS virus. Hopelijk haal ik hier niet de wet van Fok mee op mijn hals gauw afkloppen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:31:23 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78191602
Lief dat je het vraagt Karin, het gaat heel goed vandaag. Het komt overigens neer op 1 uur op 2-3 uur af, want Oscar zit nog in een ritme van 2 uur op 2 uur slapen en hij mag er nog niet mee slapen. Morgen gaan we een stapje verder opbouwen en zal het dus wat langer en wat regelmatiger op de dag zijn. Maar Oscar geeft geen kick en is net als anders gewoon lekker aan het rommelen en doen op de grond enzo. Heel fijn.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:55:09 #141
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78192354
Hey Karin, ff om op jou te reageren over de 4 flessen vraag. Alexa krijgt die nu ook en tot nu toe heeft zij echt genoeg aan
3x180(6)
en
1x210(7)+2rijstebloem.

Het CB mijn beste vrienden op het gebied van je moet begonnen meteen over bijvoeding, etc. Hoe ik hierover denk? De biologie geeft aan dat darmen pas met 6 maanden ontwikkeld zijn. Simpel. Bovendien heeft Alexa aan bovenstaande vooralsnog genoeg. Mocht ze tekort komen gaan we eerst meer melk geven (en pap) en dan zien we met 6 maanden nog wel eens.

Alexa is trouwens volwassen Haar eerst tandje komt door!!!!

En BE fijn dat Oscar het eigenlijk allemaal wel bevalt, is het voor jullie ws ook een stuk minder slikken!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:59:03 #142
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78192489
Faja ik klopt ook af voor je

^* voor Dijon, zo'n RS virus bij zo'n kleintje
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:00:51 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78192544
Ja Takkembah, het scheelt echt de helft denk ik.
Hij ging net ook zonder protesteren met het ding op in de maxi cosi, net of er niks aan het handje is!

Fijn dat het beter gaat met Dijon Faja!
pi_78192672
Maar BE, zit zn hoofdje in bijv. de maxi-cosi of bij het liggen niet in een rare knik? Kinnetje meer richting borst zeg maar, door de dikte van de helm? Dat lijkt mij niet echt lekker liggen..
Fijn dat Oscar wel gewoon lekker zn gangetje gaat nu!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:14:51 #145
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78197104
Tjemig, ik ben een beetje overweldigd door alle reacties op mijn posts van gisteren!
M'n PM-box is ontploft, alle reacties hier, wat zijn jullie ontzettend lief! Dank jullie wel! Weten dat er zo met ons kleine Teigetje en met ons wordt meegeleefd doet ons erg veel goeds!

Ik wil ook nog even reageren op iets.
Zaken zoals Alexa's eerste tandje, Ivans sluimerende gadget-verslaving, Twinklies verdriet, Oscar's helm, Xeentjes ziek zijn, Isa's eventuele spreidbroekje, Dijons RS, dat Leah de liefste baby is, Florians honger, Stefjes uberschattige lachjes naar zijn speelgoed, Jochems mindere groei op KV, ondergekotste bedden, lamgekolfde borsten/vrouwen, bloed in de ontlasting, dwarse kinders, omrollende kinders, voedingschema's, Teigetje-updates etc. etc.; het gaat allemaal over kleine babies of heeft te maken met de nasleep van het krijgen van een baby en hoort dus gewoon in dit topic.
Schroom vooral niet om te posten over jouw blijdschap, verdriet, frustraties, etc.
Het nieuws uit mijn post van gisteren was rotnieuws, maar dat maakt het nieuws van een ander niet kleiner!
Ieders verdriet, blijdschap, etc. heeft evenveel bestaansrecht!

@BE: Teigetjes naam komt niet van WtP. Ze zou geboren worden in het jaar van de Tijger en dus een Tijger hebben qua Chinees sterrenbeeld. Dat vond m'n lief dus wel een prima werktitel. Misschien maakt dat het lezen van het woord Teigetje voor jou makkelijker.

Dus.
Disclaimer: Het volgende stukje is wellicht niet geschikt voor zwakke magen.

Vanochtend is de plastisch chirurg langs geweest om naar het voetje te kijken. Hoe raar dit misschien ook zal klinken; hij bracht goed nieuws!
Ik had me er op ingesteld dat Teigetje haar hele voetje zou verliezen en dat ze geopereerd zou moeten gaan worden maar volgens de plastisch chirurg blijft de schade aan haar voetje waarschijnlijk beperkt tot haar tenen en voorvoet.

Ook gaan ze het afgestorven deel van haar voetje niet operatief verwijderen; haar lichaam moet dit zelf gaan afstoten. Het kan wel operatief verwijderd worden maar waarschijnlijk is een operatie te zwaar voor haar. Bij een operatie moet de chirurg bepalen tot waar hij snijdt met het risico dat hij te veel of te weinig verwijdert.
Als Teigetjes lichaam de kans krijgt om zelf aan te geven wat er wel en niet goed is aan haar voetje blijft haar een operatie bespaard en heb je niet het risico te veel of te weinig te verwijderen. Het weefsel wat wel ok is zal een korstje vormen op de grens met het weefsel wat niet ok is. Dat laatste zal er dan na verloop van tijd 'gewoon' afvallen.
Mocht er toch een infectie optreden dan moet ze alsnog geopereerd worden, maar daar gaan we (voor onze gemoedsrust) maar even niet van uit.
Zoals het er nu naar uitziet blijven in ieder geval haar hiel, hak en een stukje voet bespaard. In principe zal ze hier gewoon op kunnen staan en mee kunnen leren lopen. Pas als ze gaat lopen moeten we aan een prothese gaan denken voor stabiliteit etc.
Dus ja, hoe raar het ook klinkt, ik was opgelucht na het gesprek vanochtend!

Verder doet onze kleine vechter het prima! Ze is stabiel, ademt nog steeds mee met haar beademing om te laten zien dat ze dat liever zelf doet, beweegt goed, sabbelt sinds gisteren lekker op haar handje en last but not least: Produceert 'prachtige prematurenpoep' volgens haar verzorgster! Dat was niet mijn woordkeuze.

Toen ik vanmiddag zag dat ze in slaap aan het vallen was heb ik 'slaap kindje slaap' voor haar gezongen. In eerste instantie gingen haar ogen in standje: (niet gek als je mijn zangtalenten kent ) maar daarna viel ze heerlijk in slaap. Dat was toch wel weer een momentje hoor!

En nu zie ik dat ik alweer zo'n lap tekst geschreven heb.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:18:22 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78197247
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:05 schreef Linda2205 het volgende:
Maar BE, zit zn hoofdje in bijv. de maxi-cosi of bij het liggen niet in een rare knik? Kinnetje meer richting borst zeg maar, door de dikte van de helm? Dat lijkt mij niet echt lekker liggen..
Fijn dat Oscar wel gewoon lekker zn gangetje gaat nu!
Neuh, het scheelt maar cm'tje tov normaal en ik zag niks geks aan zijn houding. Je ziet het ook niet als hij op de grond ligt verder.

Nu het verhaal van Keshet lezen.
pi_78197250
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je over En wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft! voor jullie 3tjes!
Lotte!
Noah!
pi_78197284
Wat fijn dat er weer een beetje 'goed' nieuws was Keshet!
pi_78197377
Sjonge wat een positiviteit straal je uit Keshet! Fijn zeg!
Wat een goed nieuws over haar voetje. En helemaal oke dat ze niet geopereerd hoeft te worden eraan.
Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van jullie momentje saampjes!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:21:41 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78197397
Ah, dat van dat jaar van de Tijger scheelt idd een stuk Keshet!
En ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent hoor, over haar voetje, elke cm die blijft zitten is mooi meegenomen en scheelt haar later met lopen en alles. Hoe meer zenuwen in takt hoe beter volgs mij.
Ik vroeg me idd al af of ze zouden gaan opereren. Ik vind dit wel heel bijzonder klinken, op deze manier, maar als het zo kan scheelt dat haar weer een zware operatie.

En dat van dat slaap kindje slaap is gewoon echt heel lief!
pi_78197402
Keshet wat ben jij toch een prachtig en sterk mens. Je dochter boft maar met zo'n moeder Wat een "goed" nieuws zeg!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:22:17 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78197428
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je over En wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft! voor jullie 3tjes!
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
pi_78197502
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Vind ik echt! Na mijn bevalling, van een op tijd geboren, niks aan de hand kindje, kon ik al nergens anders op/over focussen, concentreren, schrijven, lezen. En als je kindje in het ziekenhuis ligt, met welke reden dan ook en dan toch zo attent tegen de rest...bewondering, echt waar!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:26:44 #154
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78197610
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik onthou nou eenmaal veel.

Maar serieus, ik leef mee met jullie zoals jullie met mij meeleven. De situaties zijn aan de ene kant heel verschillend maar toch ook zo hetzelfde!
We willen toch allemaal het beste voor ons kind, zijn trots op ons kind, huilen om ons kind en houden van ons kind met heel ons hart?
A grand adventure has begun.
pi_78197663
Oh Keshet Wat ben jij een sterke vrouw... dat moet je meisje wel van jou hebben, 't kleine vechtertje Ik heb hardop zitten huilen toen ik je vorige post las, en ik kan je opluchting bijna voelen over het 'goede' nieuws. Een hieltje overhouden is toch wel heel erg fijn!
Heel veel sterkte in elk geval met wat nog komen gaat. Wat geweldig dat ze zo goed groeit, en wat een enorme liefde en kracht straalt er van jouw posts af.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78197759
Keshet, je bent een schattebout.
Ik ben erg blij dat Teigetje voorlopig niet geopereerd hoeft te worden en dat het gesprek zo positief was. En die dame van jullie is met recht een Tijger, ze vecht er in elk geval als een.
pi_78198496
voor Teigetje en haar ouders
pi_78198640
Oh Keshet, ik vind het zo lief dat Ivans sluimerende gadgetverslaving zoals je het noemt ( ! ) niet aan je voorbij is gegaan. Die kleine boft maar met zo'n moeder.
pi_78198725
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.

En je uitleg over de werktitel van jullie teigetje 小虎
gaat helemaal goedkomen met jullie kleine dappere meiske.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:48:01 #160
274310 agenda
altijd vol!
pi_78198802
@Keshet blijf positief inderdaad, je meisje voelt dit ook.
pi_78199786
Keshet: Ik heb niet alles gevolgd, maar wel genoeg om ook even te laten weten dat ik heel veel bewondering heb voor hoe je met de situatie om gaat! Je komt zo positief en trots over....en dat mag je ook zijn want het gaat gewoon helemaal goedkomen met je kleine meisje!

Las ook nog veel over het kolven. Ook ik heb meegemaakt hoeveel het van je vraagt om continu te kolven. Kyllian wilde niet aan de borst drinken en ik heb 2 maanden gekolft en zo bv en kv gecombineerd. Ik ben gestopt nadat ik 2x een borstontsteking had gehad. Bij Dyon had ik van te voren al in mn hoofd dat als het weer niet zou gaan ik niet fulltime zou gaan kolven. Ik heb het nu dus ook maar een aantal dagen geprobeerd en ben toen gewoon overgedaan op flesvoeding. Dit gaf me veel meer rust. Ik was bang voor negatieve reacties daarop, maar kreeg juist het omgekeerde te horen...ze (VK, CB) vonden het juist een goed besluit.
Ik zeg dit nu zo aangezien ik me voor kan stellen dat mensen lang doorgaan met kolven, omdat men misschien 'bang' is voor negatieve reacties. Je eigen gesteldheid is net zo belangrijk als die van je kindje, dus je moet er niet aan onderdoor gaan...
pi_78199966
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.
Het moet mij ook van het hart dat ik het erg flauw vind. Ik vind het goed dat hier benadrukt wordt dat kunstvoeding een prima alternatief is en dat de borstvoeding niet ten koste moet gaan van de moeder. Maar hey, dat is van een afstandje natuurlijk makkelijk gezegd. Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.

Voor moeders met baby's die nog vaak wakker worden 's nachts is het niet leuk om over doorslapende baby's te lezen. Voor moeders met een baby die vaak huilt kan het pijnlijk zijn om over baby's te lezen die altijd vrolijk zijn. Tja. Voor alles moet hier plaats zijn, vind ik. En als je er minder mee hebt, dan reageer je toch gewoon niet? Om BJ nu naar het kolftopic te verbannen vind ik echt niet kunnen. Daar wordt ook nog eens bijna niet gepost; de laatste reactie is van 22 januari. Toegegeven, misschien zou het beter in Hoe gaat het met ons? passen, maar dat geldt voor veel meer dagboekpostings hier. Ik heb het topic ook als een uitlaatklep gebruikt en was er altijd heel blij mee. Het is zo fijn aan dit topic dat werkelijk alle moeders hier zitten en bijvoorbeeld niet alleen de borstvoedingsmoeders. Daardoor krijg je toch net een ander perspectief mee.

het-is-mij: je vroeg nog aan me hoe kunstvoeding geven mij bevalt. Nou, het bevalt ongelooflijk goed! Ik voel me absoluut niet schuldig over stoppen met de borstvoeding. Ik heb tevoren veel gelezen over flesvoeding en baby's worden er gewoon prima groot op. Rationeel had ik dus allang vrede met het stoppen met de borstvoeding. Emotioneel was ik er helemaal klaar mee toen Ivan moeilijk aan de borst bleef doen en de onzekerheid rondom zijn groei me te veel werd. Ik had er gewoon geen zin meer in, klaar. Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder. Weg stress.
pi_78200227
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
Zeg ik die hier gewoon veel te weinig komt
pi_78200293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Lotte!
Noah!
pi_78200586
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
pi_78200647
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
dat dus. Ik voel me bijna schuldig dat ik ergens aan het begin van het vorige topic zei dat haar posts over kolven in het kolftopic konden. Het was een grapje toen Er werd toen gepost dat er behoefte was aan een 'ontzwangerentopic' omdat men nu niet de ditjes en datjes kwijt kon en BJ zei "hahaaa.. ja zo'n topic klinkt goed daar had ik wel mijn kolfperikelen in kunnen posten.. en idd mijn spijkerbroekfrustratie" waarop ik zei dat de kolfdingen sowieso wel in t kolftopic konden daar bedoelde k meer mee dat er wat kolven betreft al een topic bestaat.
Maar ik ben nu een beetje bang dat dat totaal verkeerd gevallen is.

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78200823
Even een -post voor Keshet en hun kleine meid.

Wat een goed nieuws van de chirurg inderdaad Vooral dat ze niet gaan opereren! En dan is het nog héél sneu van de teentjes, maar ik snap dat je opgelucht bent

En hoe je zo attent kan zijn snap ik ook niet zo goed Ik vind alles hier bijhouden ed al knap ingewikkeld!
pi_78200849
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Lotte!
Noah!
pi_78200881
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.
Daar moest ik ook meteen aan denken
pi_78200979
Wij hebben Ivan trouwens vandaag meegenomen naar een verjaardag. Alles ingepakt, hond in de bench gedaan, Ivan in z'n MaxiCosi gefrot - start de auto niet. En het is een freakin' Honda. De accu zal wel leeg zijn. Hmpf. Afijn, ik had de ringsling bij me dus ik heb Ivan daarin gezwiept en we zijn in de bus gesprongen. Ivan begon een beetje chagrijnig te worden, dus we hebben hem bij mijn schooonouders aangekomen (waar het véél drukker was dan verwacht) meteen in zijn bedje gelegd.

En óh wat was het een gemoedelijke avond! Hij lag nog even te keuvelen in z'n bedje en viel daarna in slaap. Hij heeft een tijd op schoot gezeten en naar de drukte zitten kijken (hij wilde álles zien!). Het verbaasde me hoe vrolijk hij eronder bleef. Ik werd zelf haast gek van al die zwaaiende, gekke bekken trekkende volwassenen. Daarna heb ik hem een flesje gegeven en in de ringsling gedaan. Hij viel in slaap en ik heb hem er niet meer uitgehaald. Op weg naar de bus hebben we een dekentje om hem heen gedrapeerd en thuis aangekomen hebben we hem naar zijn bed overgeheveld. Daar lag hij weer een tijdje te kletsen met zijn schaap en daarna viel hij lekker in slaap.

Dagen waarop alles lukt. (Jij had er ookal een, Sorbootje?)
pi_78201220
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Haha. Joh, maak je niet sappel. Ik wou haast zeggen dat mijn opmerking niet aan jou was gericht en dat ik het niet zo had bedoeld en en... In een topic vol met vrouwen krijg je altijd dit soort gedoe op den duur.

Group hug!
pi_78201241
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Tot nu toe geen koorts, maar wel zo'n zielig pijnhuiltje. Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus zal morgen wel weer over zijn. Uhm maar hij lag gewoon op de middenlijn qua gewicht en lengte. Oudste volgt ook al 3 jaar zo'n beetje de middenlijn Die was bij 3 jaar 14,7 kg en 96 cm.
pi_78201259
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag

Jij kan dus wel met de ringsling omgaan? Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand Die was vrij snel weer weg!
pi_78201260
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!

Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:27:26 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78201311
Klinkt idd heerlijk claudia_x! Fijn zijn dat soort dagen!

En ik bedoelde mijn post ook helemaal niet rot of makkelijk richting BJ, en ik heb al helemaal makkelijk praten, ik heb (op 5 slokjes na) helemaal geen ervaring met BV, ik bedoelde het puur als hart onder de riem.
pi_78201370
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!

Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
ik weet niet volgens mijn kraam stonk ie omdat het ging rotten. Het rook ook echt rot.

Claudia
vrouwen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78201411
Claudia, vreselijk als je dan net weg wilt en de auto doet het niet he... Wel super dat je dan gewoon de nus pakt, had ik niet gedaan, ben dan zelf al te chagrijnig geworden haha.
Maar wat fijn dat hij zich daar zo goed vermaakt heeft
pi_78201478
Hier ook geen navelstompje gehad wat stonk hoor
pi_78201547
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef freecell het volgende:
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag

Jij kan dus wel met de ringsling omgaan? Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand Die was vrij snel weer weg!
Ik zit er ook nog wel eens mee te klooien, maar inmiddels begin ik er wel handig mee te worden. De kunst is om dat ding goed om je schouder te krijgen en om te zorgen dat de doek goed door de ring heen zit (want anders kun je hem niet goed aantrekken). Als ik veel tijd heb wil ik er nog wel eens te lang mee klooien. Vandaag moest het allemaal snel snel snel, en dat ging meteen goed.

Ik ben stiekem erg jaloers op de buidelsling die Ssserpente gaat kopen (of inmiddels als gekocht heeft), maar het fijne aan de ringsling is dat je de staart kunt gebruiken. Toen ik Ivan wilde laten slapen heb ik dat stuk doek over hem heen gehangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 19-02-2010 21:38:38 ]
pi_78201556
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:30 schreef Meimeltje het volgende:
Hier ook geen navelstompje gehad wat stonk hoor
Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjes

Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Lotte!
Noah!
pi_78201720
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjes

Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)
Nou uhh hier gewoon met washandje??
pi_78201866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder. Weg stress.
Nou dat klinkt positief.
Dat vind ik ook weleens jammer, niet alleen hier maar lees ik op meerdere fora's "ja maar bv is zoooooooo intiem".
Nou ik heb tijn s ochtends ook bij mij in bed voor de ochtendfles en dat vind ik ook intiem idd.

Maarzoals ik al schreef, ik ging aan het fulltime kolven en nog flessen kapot en ik had zo'n pijn met de bv dat ik er al tegen op zag als hij aan de borst moest en toen ik kv ging geven gaf me dat ook meer rust.
Er word gezegd, bv is echt genieten, nou ik zag er zoooo tegenop steeds en toen ik kv ging geven kon ik genieten, was ik relaxed en dacht ik
pi_78202010
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:34 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)
Nou uhh hier gewoon met washandje??
Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuil

En Lotte ging ook pas met 10 dagen voor het eerst in bad, maar goed, waar wordt zo'n hummel nou vies van
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:39:40 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78202060
ooo Keshet; wat goed nieuws over het voetje van jullie kleintje! en wat lief dat ze ging slapen na je slaapliedje... zooo schattig!

Ik ga straks lekker slapen... ff een wat langere nacht draaien. Vriendlief gaat mij dit weekend proberen flink te ontlasten. zo lief!

nogmaals bedankt allemaal...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:13 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78202099
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.

Amen to that.

Ikzelf heb het uiteindelijk krap een maand volgehouden. Een dochter nonstop huilen, twee borstontstekingen, drie lactatieskundigen en no sleep waren er nodig om mij emotioneel over die stap heen te zetten. En dan nog voelde ik me kut als er in het Borstvoedingtopic heel bemoedigd geroepen werd: 'Probeer vol te houden'.
Tja, en dat soort dingen hoort nu eenmaal bij de kleine babietjes....toch?

Ach huup, de hormonen moeten hier toch ook eens door het topic gieren of niet

Claudia, heerlijk zo'n dag zeg . Dat soort dagen moet je ook echt noteren, zodat je het later eens terug kan lezen

Meimeltje, fijn dat ie weinig last heeft. Die eerste prikkies zijn altijd brrrrr

Enne, hier dacht ik ook dat het navelstompje niet stonk, totdat ik er van dichtbij aan rook ... Linda... schoonmaken... uuhmmm
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:14 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78202101
Bij die van Oscar is het ook nog een beetje zwartig, van het aanstippen volgens mij, maar het kruipt ook weg als ik er aan wil komen, dus ik doe er eig. niks mee...
pi_78202235
Ok, zo te zien hoef ik me dus niet schuldig te voelen over het niet wassen van een naveltje
Lotte!
Noah!
pi_78202268
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:38 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuil

En Lotte ging ook pas met 10 dagen voor het eerst in bad, maar goed, waar wordt zo'n hummel nou vies van
Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zit Maar dat had hij de eerste week gelukkig nog niet haha.

Hier zie ik nooit vuil of iets anders op zn naveltje. Ik was het dus gewoon en dan in de tummytub.
Als het 'korstje' vuil is kun je misschien met je nagel proberen los te krijgen (en daarna wel even schoonmaken )? Als het er niet makkelijk af gaat lijkt me het toch wat anders.
pi_78202290
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:

[..]Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Ff met een wattenstaafje erin eventueel?
pi_78202361
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:42 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zit Maar dat had hij de eerste week gelukkig nog niet haha.

Hier zie ik nooit vuil of iets anders op zn naveltje. Ik was het dus gewoon en dan in de tummytub.
Als het 'korstje' vuil is kun je misschien met je nagel proberen los te krijgen (en daarna wel even schoonmaken )? Als het er niet makkelijk af gaat lijkt me het toch wat anders.
Ja, Poep met hoofdletter P (copyright Stiemie) had ze nog niet de eerste week

En das dus het probleem, dr navel plopt naar binnen als ik er aankom, dus ik kan er niet aan pulken...helaas
Lotte!
Noah!
pi_78202467
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:40 schreef Takkembah het volgende:

Claudia, heerlijk zo'n dag zeg . Dat soort dagen moet je ook echt noteren, zodat je het later eens terug kan lezen
Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.

Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje? Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens. Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
pi_78202477
Dan zou ik het ook gewoon laten zitten, zal vanzelf wel weg gaan door het weken in badje. Net als dat je oorsmeer niet weg moet gaan pulken toch . Moet ook gewoon door het water weggaan.
pi_78202558
Claudia: hier ook om de 2-3 dagen in bad, maar aangezien we hm in de tummytub doen wassen we sommige plekjes wel even op de commode met een washandje. Gaat niet zo makkelijk in de tub
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:47:25 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78202561
en Evie heeft een navelbreuk; dus die hoef ik niet speciaal schoon te maken; hij steekt uit naar buiten; dus die was ik gewoon met de rest van haar buik mee
pi_78202633
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.

Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje? Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens. Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
Doe ik ook niet hoor Claudia. Met natte luierdoekjes 1x per dag en vaker indien poep, gezicht en handjes ook met een billendoekje, na het eten en bij eventuele kwijl en melksporen. Vriendin van mij heeft altijd een thermoskan met gekookt water staan en washandjes enz enz...je zou je er bijna schuldig/vies door voelen Idd 's morgens schone kleren+schone romper en sokken en om de dag in bad (ok, nu een week niet, maar dat was dokters voorschrift )
Lotte!
Noah!
pi_78202704
Hier vandaag hummel niet in bad omdat dat beter is voor zijn huid (die overigens prima in orde is ). Gaat de kraam hem inderdaad ook helemaal met een washand te lijf. Dan kan hij toch net zo goed in bad? Beetje zinloos, want hij had niet extreem gepoept of gespuugd.
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
pi_78202769
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Hier vandaag hummel niet in bad omdat dat beter is voor zijn huid (die overigens prima in orde is ). Gaat de kraam hem inderdaad ook helemaal met een washand te lijf. Dan kan hij toch net zo goed in bad? Beetje zinloos, want hij had niet extreem gepoept of gespuugd.
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?
Lotte!
Noah!
pi_78202841
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergeten Ach na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)

Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor
pi_78202918
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?
mja, wrs wel, maar toch
Blijf er dan helemaal af
pi_78202949
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:53 schreef freecell het volgende:

[..]

mja, wrs wel, maar toch
Blijf er dan helemaal af
Het is jullie kind, dus zeg het dr
pi_78202955
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Ik heb nu Neutral babycreme, maar dat helpt niet.
Vaseline vink niet handig
pi_78202985
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Haha, mijn idee!

Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
pi_78202988
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergeten Ach na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)

Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor
Houd je dat echt schoon dan? Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:55:56 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78203016
ow en Meimel en Claudia bedankt voor de lieve woorden en het begrip...
en ik herken vooral het gevoel van een soort van falen en het moeilijk vinden om straks mensen te vertellen dat ik geen BV meer geef.... maar dat zit meer tussen de oren denk ik. En ik moet er ook eigenlijk niets van aantrekken. Evie krijgt uiteindelijk ruim 3 tot 3,5 maand BV waar ik dan ook echt keihard mijn best voor heb gedaan. Ik denk dat ik idd ga proberen af te bouwen; ik ben maar vast wat gaan lezen en ik ga vanaf nu elke week een voeding minder afkolven. (tenminste op die manier ga ik het proberen en dan maar kijken hoe het gaat)

@Huup; ik weet dat jij het niet verkeerd bedoelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')