abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78197402
Keshet wat ben jij toch een prachtig en sterk mens. Je dochter boft maar met zo'n moeder Wat een "goed" nieuws zeg!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:22:17 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78197428
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je over En wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft! voor jullie 3tjes!
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
pi_78197502
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Vind ik echt! Na mijn bevalling, van een op tijd geboren, niks aan de hand kindje, kon ik al nergens anders op/over focussen, concentreren, schrijven, lezen. En als je kindje in het ziekenhuis ligt, met welke reden dan ook en dan toch zo attent tegen de rest...bewondering, echt waar!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:26:44 #154
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78197610
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik onthou nou eenmaal veel.

Maar serieus, ik leef mee met jullie zoals jullie met mij meeleven. De situaties zijn aan de ene kant heel verschillend maar toch ook zo hetzelfde!
We willen toch allemaal het beste voor ons kind, zijn trots op ons kind, huilen om ons kind en houden van ons kind met heel ons hart?
A grand adventure has begun.
pi_78197663
Oh Keshet Wat ben jij een sterke vrouw... dat moet je meisje wel van jou hebben, 't kleine vechtertje Ik heb hardop zitten huilen toen ik je vorige post las, en ik kan je opluchting bijna voelen over het 'goede' nieuws. Een hieltje overhouden is toch wel heel erg fijn!
Heel veel sterkte in elk geval met wat nog komen gaat. Wat geweldig dat ze zo goed groeit, en wat een enorme liefde en kracht straalt er van jouw posts af.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78197759
Keshet, je bent een schattebout.
Ik ben erg blij dat Teigetje voorlopig niet geopereerd hoeft te worden en dat het gesprek zo positief was. En die dame van jullie is met recht een Tijger, ze vecht er in elk geval als een.
pi_78198496
voor Teigetje en haar ouders
pi_78198640
Oh Keshet, ik vind het zo lief dat Ivans sluimerende gadgetverslaving zoals je het noemt ( ! ) niet aan je voorbij is gegaan. Die kleine boft maar met zo'n moeder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78198725
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.

En je uitleg over de werktitel van jullie teigetje 小虎
gaat helemaal goedkomen met jullie kleine dappere meiske.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:48:01 #160
274310 agenda
altijd vol!
pi_78198802
@Keshet blijf positief inderdaad, je meisje voelt dit ook.
pi_78199786
Keshet: Ik heb niet alles gevolgd, maar wel genoeg om ook even te laten weten dat ik heel veel bewondering heb voor hoe je met de situatie om gaat! Je komt zo positief en trots over....en dat mag je ook zijn want het gaat gewoon helemaal goedkomen met je kleine meisje!

Las ook nog veel over het kolven. Ook ik heb meegemaakt hoeveel het van je vraagt om continu te kolven. Kyllian wilde niet aan de borst drinken en ik heb 2 maanden gekolft en zo bv en kv gecombineerd. Ik ben gestopt nadat ik 2x een borstontsteking had gehad. Bij Dyon had ik van te voren al in mn hoofd dat als het weer niet zou gaan ik niet fulltime zou gaan kolven. Ik heb het nu dus ook maar een aantal dagen geprobeerd en ben toen gewoon overgedaan op flesvoeding. Dit gaf me veel meer rust. Ik was bang voor negatieve reacties daarop, maar kreeg juist het omgekeerde te horen...ze (VK, CB) vonden het juist een goed besluit.
Ik zeg dit nu zo aangezien ik me voor kan stellen dat mensen lang doorgaan met kolven, omdat men misschien 'bang' is voor negatieve reacties. Je eigen gesteldheid is net zo belangrijk als die van je kindje, dus je moet er niet aan onderdoor gaan...
pi_78199966
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.
Het moet mij ook van het hart dat ik het erg flauw vind. Ik vind het goed dat hier benadrukt wordt dat kunstvoeding een prima alternatief is en dat de borstvoeding niet ten koste moet gaan van de moeder. Maar hey, dat is van een afstandje natuurlijk makkelijk gezegd. Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.

Voor moeders met baby's die nog vaak wakker worden 's nachts is het niet leuk om over doorslapende baby's te lezen. Voor moeders met een baby die vaak huilt kan het pijnlijk zijn om over baby's te lezen die altijd vrolijk zijn. Tja. Voor alles moet hier plaats zijn, vind ik. En als je er minder mee hebt, dan reageer je toch gewoon niet? Om BJ nu naar het kolftopic te verbannen vind ik echt niet kunnen. Daar wordt ook nog eens bijna niet gepost; de laatste reactie is van 22 januari. Toegegeven, misschien zou het beter in Hoe gaat het met ons? passen, maar dat geldt voor veel meer dagboekpostings hier. Ik heb het topic ook als een uitlaatklep gebruikt en was er altijd heel blij mee. Het is zo fijn aan dit topic dat werkelijk alle moeders hier zitten en bijvoorbeeld niet alleen de borstvoedingsmoeders. Daardoor krijg je toch net een ander perspectief mee.

het-is-mij: je vroeg nog aan me hoe kunstvoeding geven mij bevalt. Nou, het bevalt ongelooflijk goed! Ik voel me absoluut niet schuldig over stoppen met de borstvoeding. Ik heb tevoren veel gelezen over flesvoeding en baby's worden er gewoon prima groot op. Rationeel had ik dus allang vrede met het stoppen met de borstvoeding. Emotioneel was ik er helemaal klaar mee toen Ivan moeilijk aan de borst bleef doen en de onzekerheid rondom zijn groei me te veel werd. Ik had er gewoon geen zin meer in, klaar. Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder. Weg stress.
pi_78200227
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
Zeg ik die hier gewoon veel te weinig komt
pi_78200293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Lotte!
Noah!
pi_78200586
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
pi_78200647
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
dat dus. Ik voel me bijna schuldig dat ik ergens aan het begin van het vorige topic zei dat haar posts over kolven in het kolftopic konden. Het was een grapje toen Er werd toen gepost dat er behoefte was aan een 'ontzwangerentopic' omdat men nu niet de ditjes en datjes kwijt kon en BJ zei "hahaaa.. ja zo'n topic klinkt goed daar had ik wel mijn kolfperikelen in kunnen posten.. en idd mijn spijkerbroekfrustratie" waarop ik zei dat de kolfdingen sowieso wel in t kolftopic konden daar bedoelde k meer mee dat er wat kolven betreft al een topic bestaat.
Maar ik ben nu een beetje bang dat dat totaal verkeerd gevallen is.

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78200823
Even een -post voor Keshet en hun kleine meid.

Wat een goed nieuws van de chirurg inderdaad Vooral dat ze niet gaan opereren! En dan is het nog héél sneu van de teentjes, maar ik snap dat je opgelucht bent

En hoe je zo attent kan zijn snap ik ook niet zo goed Ik vind alles hier bijhouden ed al knap ingewikkeld!
pi_78200849
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Lotte!
Noah!
pi_78200881
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.
Daar moest ik ook meteen aan denken
pi_78200979
Wij hebben Ivan trouwens vandaag meegenomen naar een verjaardag. Alles ingepakt, hond in de bench gedaan, Ivan in z'n MaxiCosi gefrot - start de auto niet. En het is een freakin' Honda. De accu zal wel leeg zijn. Hmpf. Afijn, ik had de ringsling bij me dus ik heb Ivan daarin gezwiept en we zijn in de bus gesprongen. Ivan begon een beetje chagrijnig te worden, dus we hebben hem bij mijn schooonouders aangekomen (waar het véél drukker was dan verwacht) meteen in zijn bedje gelegd.

En óh wat was het een gemoedelijke avond! Hij lag nog even te keuvelen in z'n bedje en viel daarna in slaap. Hij heeft een tijd op schoot gezeten en naar de drukte zitten kijken (hij wilde álles zien!). Het verbaasde me hoe vrolijk hij eronder bleef. Ik werd zelf haast gek van al die zwaaiende, gekke bekken trekkende volwassenen. Daarna heb ik hem een flesje gegeven en in de ringsling gedaan. Hij viel in slaap en ik heb hem er niet meer uitgehaald. Op weg naar de bus hebben we een dekentje om hem heen gedrapeerd en thuis aangekomen hebben we hem naar zijn bed overgeheveld. Daar lag hij weer een tijdje te kletsen met zijn schaap en daarna viel hij lekker in slaap.

Dagen waarop alles lukt. (Jij had er ookal een, Sorbootje?)
pi_78201220
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Haha. Joh, maak je niet sappel. Ik wou haast zeggen dat mijn opmerking niet aan jou was gericht en dat ik het niet zo had bedoeld en en... In een topic vol met vrouwen krijg je altijd dit soort gedoe op den duur.

Group hug!
pi_78201241
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Tot nu toe geen koorts, maar wel zo'n zielig pijnhuiltje. Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus zal morgen wel weer over zijn. Uhm maar hij lag gewoon op de middenlijn qua gewicht en lengte. Oudste volgt ook al 3 jaar zo'n beetje de middenlijn Die was bij 3 jaar 14,7 kg en 96 cm.
pi_78201259
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag

Jij kan dus wel met de ringsling omgaan? Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand Die was vrij snel weer weg!
pi_78201260
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!

Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:27:26 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78201311
Klinkt idd heerlijk claudia_x! Fijn zijn dat soort dagen!

En ik bedoelde mijn post ook helemaal niet rot of makkelijk richting BJ, en ik heb al helemaal makkelijk praten, ik heb (op 5 slokjes na) helemaal geen ervaring met BV, ik bedoelde het puur als hart onder de riem.
pi_78201370
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!

Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
ik weet niet volgens mijn kraam stonk ie omdat het ging rotten. Het rook ook echt rot.

Claudia
vrouwen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78201411
Claudia, vreselijk als je dan net weg wilt en de auto doet het niet he... Wel super dat je dan gewoon de nus pakt, had ik niet gedaan, ben dan zelf al te chagrijnig geworden haha.
Maar wat fijn dat hij zich daar zo goed vermaakt heeft
pi_78201478
Hier ook geen navelstompje gehad wat stonk hoor
pi_78201547
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef freecell het volgende:
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag

Jij kan dus wel met de ringsling omgaan? Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand Die was vrij snel weer weg!
Ik zit er ook nog wel eens mee te klooien, maar inmiddels begin ik er wel handig mee te worden. De kunst is om dat ding goed om je schouder te krijgen en om te zorgen dat de doek goed door de ring heen zit (want anders kun je hem niet goed aantrekken). Als ik veel tijd heb wil ik er nog wel eens te lang mee klooien. Vandaag moest het allemaal snel snel snel, en dat ging meteen goed.

Ik ben stiekem erg jaloers op de buidelsling die Ssserpente gaat kopen (of inmiddels als gekocht heeft), maar het fijne aan de ringsling is dat je de staart kunt gebruiken. Toen ik Ivan wilde laten slapen heb ik dat stuk doek over hem heen gehangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 19-02-2010 21:38:38 ]
pi_78201556
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:30 schreef Meimeltje het volgende:
Hier ook geen navelstompje gehad wat stonk hoor
Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjes

Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Lotte!
Noah!
pi_78201720
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon kinderen met hygienische naveltjes

Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)
Nou uhh hier gewoon met washandje??
pi_78201866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder. Weg stress.
Nou dat klinkt positief.
Dat vind ik ook weleens jammer, niet alleen hier maar lees ik op meerdere fora's "ja maar bv is zoooooooo intiem".
Nou ik heb tijn s ochtends ook bij mij in bed voor de ochtendfles en dat vind ik ook intiem idd.

Maarzoals ik al schreef, ik ging aan het fulltime kolven en nog flessen kapot en ik had zo'n pijn met de bv dat ik er al tegen op zag als hij aan de borst moest en toen ik kv ging geven gaf me dat ook meer rust.
Er word gezegd, bv is echt genieten, nou ik zag er zoooo tegenop steeds en toen ik kv ging geven kon ik genieten, was ik relaxed en dacht ik
pi_78202010
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:34 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi (zo hygienisch konden we in het begin niet zijn, aangezien Dyon niet te vaak in bad mocht vanwege een uitgedroogde huid doordat hij overtijd geboren was)
Nou uhh hier gewoon met washandje??
Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuil

En Lotte ging ook pas met 10 dagen voor het eerst in bad, maar goed, waar wordt zo'n hummel nou vies van
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:39:40 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78202060
ooo Keshet; wat goed nieuws over het voetje van jullie kleintje! en wat lief dat ze ging slapen na je slaapliedje... zooo schattig!

Ik ga straks lekker slapen... ff een wat langere nacht draaien. Vriendlief gaat mij dit weekend proberen flink te ontlasten. zo lief!

nogmaals bedankt allemaal...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:13 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78202099
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.

Amen to that.

Ikzelf heb het uiteindelijk krap een maand volgehouden. Een dochter nonstop huilen, twee borstontstekingen, drie lactatieskundigen en no sleep waren er nodig om mij emotioneel over die stap heen te zetten. En dan nog voelde ik me kut als er in het Borstvoedingtopic heel bemoedigd geroepen werd: 'Probeer vol te houden'.
Tja, en dat soort dingen hoort nu eenmaal bij de kleine babietjes....toch?

Ach huup, de hormonen moeten hier toch ook eens door het topic gieren of niet

Claudia, heerlijk zo'n dag zeg . Dat soort dagen moet je ook echt noteren, zodat je het later eens terug kan lezen

Meimeltje, fijn dat ie weinig last heeft. Die eerste prikkies zijn altijd brrrrr

Enne, hier dacht ik ook dat het navelstompje niet stonk, totdat ik er van dichtbij aan rook ... Linda... schoonmaken... uuhmmm
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:14 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78202101
Bij die van Oscar is het ook nog een beetje zwartig, van het aanstippen volgens mij, maar het kruipt ook weg als ik er aan wil komen, dus ik doe er eig. niks mee...
pi_78202235
Ok, zo te zien hoef ik me dus niet schuldig te voelen over het niet wassen van een naveltje
Lotte!
Noah!
pi_78202268
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:38 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte heeft een beetje een vlak naveltje en ik krijg het dus niet goed schoon omdat het indeukt als je eraan komt. Nu ziet het er een beetje uit alsof er een korstje op zit ofzo, maar volgens mij is het gewoon vuil

En Lotte ging ook pas met 10 dagen voor het eerst in bad, maar goed, waar wordt zo'n hummel nou vies van
Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zit Maar dat had hij de eerste week gelukkig nog niet haha.

Hier zie ik nooit vuil of iets anders op zn naveltje. Ik was het dus gewoon en dan in de tummytub.
Als het 'korstje' vuil is kun je misschien met je nagel proberen los te krijgen (en daarna wel even schoonmaken )? Als het er niet makkelijk af gaat lijkt me het toch wat anders.
pi_78202290
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef Linda2205 het volgende:

[..]Nu het toch over naveltjes gaan...hoe maken jullie dat ding schoon?
Ff met een wattenstaafje erin eventueel?
pi_78202361
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:42 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Waar worden ze vies van? Poep wat tot bovenin de rug zit Maar dat had hij de eerste week gelukkig nog niet haha.

Hier zie ik nooit vuil of iets anders op zn naveltje. Ik was het dus gewoon en dan in de tummytub.
Als het 'korstje' vuil is kun je misschien met je nagel proberen los te krijgen (en daarna wel even schoonmaken )? Als het er niet makkelijk af gaat lijkt me het toch wat anders.
Ja, Poep met hoofdletter P (copyright Stiemie) had ze nog niet de eerste week

En das dus het probleem, dr navel plopt naar binnen als ik er aankom, dus ik kan er niet aan pulken...helaas
Lotte!
Noah!
pi_78202467
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:40 schreef Takkembah het volgende:

Claudia, heerlijk zo'n dag zeg . Dat soort dagen moet je ook echt noteren, zodat je het later eens terug kan lezen
Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.

Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje? Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens. Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
pi_78202477
Dan zou ik het ook gewoon laten zitten, zal vanzelf wel weg gaan door het weken in badje. Net als dat je oorsmeer niet weg moet gaan pulken toch . Moet ook gewoon door het water weggaan.
pi_78202558
Claudia: hier ook om de 2-3 dagen in bad, maar aangezien we hm in de tummytub doen wassen we sommige plekjes wel even op de commode met een washandje. Gaat niet zo makkelijk in de tub
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:47:25 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78202561
en Evie heeft een navelbreuk; dus die hoef ik niet speciaal schoon te maken; hij steekt uit naar buiten; dus die was ik gewoon met de rest van haar buik mee
pi_78202633
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe het tegenovergestelde van de moeders die niet met de naam van hun kind willen posten. Ik gebruik zo vaak mogelijk de naam 'Ivan' in al mijn postings zodat hij zelf later terug kan lezen hoe het allemaal ooit was.

Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje? Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens. Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
Doe ik ook niet hoor Claudia. Met natte luierdoekjes 1x per dag en vaker indien poep, gezicht en handjes ook met een billendoekje, na het eten en bij eventuele kwijl en melksporen. Vriendin van mij heeft altijd een thermoskan met gekookt water staan en washandjes enz enz...je zou je er bijna schuldig/vies door voelen Idd 's morgens schone kleren+schone romper en sokken en om de dag in bad (ok, nu een week niet, maar dat was dokters voorschrift )
Lotte!
Noah!
pi_78202704
Hier vandaag hummel niet in bad omdat dat beter is voor zijn huid (die overigens prima in orde is ). Gaat de kraam hem inderdaad ook helemaal met een washand te lijf. Dan kan hij toch net zo goed in bad? Beetje zinloos, want hij had niet extreem gepoept of gespuugd.
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
pi_78202769
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Hier vandaag hummel niet in bad omdat dat beter is voor zijn huid (die overigens prima in orde is ). Gaat de kraam hem inderdaad ook helemaal met een washand te lijf. Dan kan hij toch net zo goed in bad? Beetje zinloos, want hij had niet extreem gepoept of gespuugd.
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?
Lotte!
Noah!
pi_78202841
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergeten Ach na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)

Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor
pi_78202918
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Misschien dat een badje teveel de huid weekt en een washandje alleen ff voor de frissigheid is?
mja, wrs wel, maar toch
Blijf er dan helemaal af
pi_78202949
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:53 schreef freecell het volgende:

[..]

mja, wrs wel, maar toch
Blijf er dan helemaal af
Het is jullie kind, dus zeg het dr
pi_78202955
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Ik heb nu Neutral babycreme, maar dat helpt niet.
Vaseline vink niet handig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78202985
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Haha, mijn idee!

Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
pi_78202988
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergeten Ach na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)

Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor
Houd je dat echt schoon dan? Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:55:56 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78203016
ow en Meimel en Claudia bedankt voor de lieve woorden en het begrip...
en ik herken vooral het gevoel van een soort van falen en het moeilijk vinden om straks mensen te vertellen dat ik geen BV meer geef.... maar dat zit meer tussen de oren denk ik. En ik moet er ook eigenlijk niets van aantrekken. Evie krijgt uiteindelijk ruim 3 tot 3,5 maand BV waar ik dan ook echt keihard mijn best voor heb gedaan. Ik denk dat ik idd ga proberen af te bouwen; ik ben maar vast wat gaan lezen en ik ga vanaf nu elke week een voeding minder afkolven. (tenminste op die manier ga ik het proberen en dan maar kijken hoe het gaat)

@Huup; ik weet dat jij het niet verkeerd bedoelde.
pi_78203017
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Olijfolie
Lotte!
Noah!
pi_78203018
Keshet wat fijn dat de natuur dat helemaal zelf kan regelen en je meisje geen operatie hoeft te ondergaan en gelukkig blijft er nog een groot deel van haar voetje bespaard en zal ze er wel mee kunnen leren lopen

Claudia wat fijn dat de overstap naar kv zo goed bevalt en wat een super dag! Dat de overstap emotioneel zo zwaar viel kan ook komen door de hormonen die dan wegvallen he

Xenia wat rot dat je meisje alweer ziek is Nu maar hopen dat ze er niet zoveel last van heeft als de vorige keren. Wat ontzettend schattig dat ze haar duimpje laat zien! Dat moet ik Niels ook leren (conditioneren? Als je je duim opsteekt krijg je de borst )

Als je eerst vaseline op/in het naveltje smeert kun je het vuil er na een tijdje inweken zo af-/uithalen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78203075
Karin, wij hebben weleda creme gebruikt, werkte erg goed!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:57:07 #208
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78203083
Hier gaat Alexa ook vaak alleen in bad als ze van het KDV terugkomt stinkend naar kwijl en kots of als ze heeft gescheten met een hoofdletter P.

Oh ja, en soms om tijd te rekken voor het laatste flesje
Alexa en Seth zijn lief
pi_78203106
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, mijn idee!

Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
haha idd! Ik stel het ook zo lang mogelijk uit Ik vind het zo'n gedoe. Maar inmasseren is

Slaap lekker!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78203108
Kijk, das nou eens een goede tip, thnx Twinkly!

en heb je ergens een mogelijkheid om iets met je lief te gaan doen? Hier was dat een echte omslag. En het hebben van een enigzins seksleven ook
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:58:41 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78203160
Karin, ik gebruik eigenlijk overal Sudo voor
Alexa en Seth zijn lief
pi_78203445
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:58 schreef Takkembah het volgende:
Karin, ik gebruik eigenlijk overal Sudo voor
dan krijg ik een soort casper het spookje (als ik het ook op zijn wangen ga smeren)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78203782
Sudocreme op het gezicht is volgens mij ook niet goed. Ik dacht dat het daardoor juist droger kon worden? Een vettende creme lijkt me beter.
pi_78203871
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Olijfolie
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:13:48 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78204015
Keshet, ik lees mee en duim voor jullie en wens jullie het aller-, allerbeste

BJ, ik lees altijd wel wat je schrijft en heb er ook nooit echt veel op te zeggen maar 1 ding wel. Volgens mij mag je je handjes dichtknijpen met die vent van je. Lijkt me een wereldgozer
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78204101
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Houd je dat echt schoon dan? Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
Ja hoor als alles netjes in haar luier blijft wel. Ik heb een keurig kind (Door de jbpm en ed maagzuurmedicijnen komt er echt amper wat omhoog na de fles en tijdens het drinken knoeit ze niet echt)
pi_78204139
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:10 schreef Linda2205 het volgende:

Olijfolie

Of dat (nooit uitgeprobeerd, maar klinkt goed )
pi_78204188
Dat navelstompje rook ik eerst ook niet hoor! Mijn kraam zei van "dat stinkt joh! moet je eens ruiken!" waarop ik met mn stomme kop zo op dat stompje afdook het stonk inderdaad

Naveltje maak ik verder eigenlijk niet schoon als in, ik kom er eigenlijk nooit aan. En ik zie er ook niets vies aan verder ofzo dus het zal wel.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

hahaha
nouja, dat is eigenlijk stiekem vaker snel een billendoekje dan een washandje en het komt vooral omdat mn kraam, moeder en schoonmoeder er zo op hamerden dat niet wassen = vies. "wel zo fris voor de baby" dat ik bij mezelf dacht van hmm.. volgens mij vindt de baby 'hoe minder fuss hoe beter' maar goed. Als ik het vergeet, even "wassen" dan voel ik me wel halverwege de dag altijd schuldig
Keerzijde dan, Amélie krijgt echt niet elke dag verse kleren aan wel iedere dag een schone romper, omdat ik dat inmiddels als een soort ondergoed zie. (hoewel het ook wel eens voorkomt dat ze twee keer dezelfde romper aanheeft), maar shirtjes, als ze schoon zijn dan zie ik geen reden om het gelijk in de was te gooien. Dan gaat het ofwel nog een keer aan, ofwel gaat het terug de kast in.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen spuger heb en ze poept(e) ook nauwelijks dus sja.

Dat verandert wel een beetje nu ze vast voedsel krijgt trouwens. Ze maakt meer vies nu en dan gaat het dus wel in de was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78204234
BJ: laat je door niemand beinvloeden. Doe wat je eigen gevoel je zegt, ookal is een keus maken niet makkelijk.
pi_78204307
oh en zo leuk. Mn lief is nu kroepoek aan het bakken morgen komt er visite. Lief's omaatje maakt altijd kroepoek voor visite. Heel Veel Kroepoek en hij denkt echt met hele warme gevoelens terug aan toen hij klein was en bij oma kroepoek ging eten.
Echter, oma is nu 80 en de kans is klein dat Amélie en eventuele broertjes/zusjes oma nog echt mee zullen maken. Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken ik vind het leuk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78204340
Ik was van plan vroeg naar bed te gaan, maar 1 post hier werd geloof ik wat meer hihi.

Nou hopelijk tot snel weer!
pi_78204389
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik smeer op Wolfs droge gezicht 2/3x daags uit een tube Balneum creme,werkt hier goed maar moet wel blijven smeren
Het is vettig maar trekt wel in (niet zoals Vaseline waarvan ze zo'n glimhoofd blijven houden)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78204412
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:19 schreef huuphuup het volgende:
oh en zo leuk. Mn lief is nu kroepoek aan het bakken morgen komt er visite. Lief's omaatje maakt altijd kroepoek voor visite. Heel Veel Kroepoek en hij denkt echt met hele warme gevoelens terug aan toen hij klein was en bij oma kroepoek ging eten.
Echter, oma is nu 80 en de kans is klein dat Amélie en eventuele broertjes/zusjes oma nog echt mee zullen maken. Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken ik vind het leuk.
Klinkt erg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:22:00 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78204426
Hier juist wel eens 2 dagen dezelfde romper aan omdat ik dat gefrut zo veel gedoe vindt zeg maar.
En elke dag wassen schiet er ook wel eens bij in. UIteraard wel handjes en gezichtje en billetjes fris met doekjes, maar echt een washandje dus ook niet elke dag.

Nu met die helm staat er in de boekjes dat we elke dag zijn haartjes moeten wassen... Dus ik: Hij gaat niet eens elke dag in bad... te veel gedoe.
Vanavond is hij om 18 uur gaan slapen en om 20 niet wakker geworden voor een fles, en dan ga ik hem niet wakker maken om te badderen hoor.
Hij wordt nu net wakker voor een fles. En dan eens kijken hoe lang hij door slaapt vannacht.
Hij lijkt zelf meer en meer op 4 flessen uit te komen, terwijl hij niet eens echt grotere flessen hoeft dan en bijvoeding vindt hij nog niks... Nou ja goed, ik kan het er moeilijk in gaan proppen, melk of ander voedsel, hij zal het zelf wel weten.
pi_78204433
Jum zelfgemaakte kroepoek is zo lekker!!! Leuk om die traditie voort te zetten Huup
Ik krijg nu zo'n trek...had ik eigenlijk al, maar ik probeer me de hele avond al in te houden. Naja naar bed gaan helpt wel om niet meer aan iets lekkers te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')