abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78197402
Keshet wat ben jij toch een prachtig en sterk mens. Je dochter boft maar met zo'n moeder Wat een "goed" nieuws zeg!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:22:17 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78197428
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Weet je Keshet? Met alles wat jullie meemaken en dan toch nog kunnen reageren op iedereen, ik zou het je niet na doen. Zo sterk, positief en gewoon leuk en stoer kom je over En wat goed dat een deel van Teigetjes voet gespaard kan worden! Ik hoop dat d'r lichaampje het zelf afstoot en dat ze zo'n zware operatie nu niet hoeft! voor jullie 3tjes!
Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
pi_78197502
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Knap he, ik zei dat net nog in een PM aan iemand anders, dat ik het zo knap vindt dat je zo attent kan zijn terwijl je zelf van alles aan je hoofd hebt!
Vind ik echt! Na mijn bevalling, van een op tijd geboren, niks aan de hand kindje, kon ik al nergens anders op/over focussen, concentreren, schrijven, lezen. En als je kindje in het ziekenhuis ligt, met welke reden dan ook en dan toch zo attent tegen de rest...bewondering, echt waar!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:26:44 #154
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78197610
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik onthou nou eenmaal veel.

Maar serieus, ik leef mee met jullie zoals jullie met mij meeleven. De situaties zijn aan de ene kant heel verschillend maar toch ook zo hetzelfde!
We willen toch allemaal het beste voor ons kind, zijn trots op ons kind, huilen om ons kind en houden van ons kind met heel ons hart?
A grand adventure has begun.
pi_78197663
Oh Keshet Wat ben jij een sterke vrouw... dat moet je meisje wel van jou hebben, 't kleine vechtertje Ik heb hardop zitten huilen toen ik je vorige post las, en ik kan je opluchting bijna voelen over het 'goede' nieuws. Een hieltje overhouden is toch wel heel erg fijn!
Heel veel sterkte in elk geval met wat nog komen gaat. Wat geweldig dat ze zo goed groeit, en wat een enorme liefde en kracht straalt er van jouw posts af.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78197759
Keshet, je bent een schattebout.
Ik ben erg blij dat Teigetje voorlopig niet geopereerd hoeft te worden en dat het gesprek zo positief was. En die dame van jullie is met recht een Tijger, ze vecht er in elk geval als een.
pi_78198496
voor Teigetje en haar ouders
pi_78198640
Oh Keshet, ik vind het zo lief dat Ivans sluimerende gadgetverslaving zoals je het noemt ( ! ) niet aan je voorbij is gegaan. Die kleine boft maar met zo'n moeder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78198725
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.

En je uitleg over de werktitel van jullie teigetje 小虎
gaat helemaal goedkomen met jullie kleine dappere meiske.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:48:01 #160
274310 agenda
altijd vol!
pi_78198802
@Keshet blijf positief inderdaad, je meisje voelt dit ook.
pi_78199786
Keshet: Ik heb niet alles gevolgd, maar wel genoeg om ook even te laten weten dat ik heel veel bewondering heb voor hoe je met de situatie om gaat! Je komt zo positief en trots over....en dat mag je ook zijn want het gaat gewoon helemaal goedkomen met je kleine meisje!

Las ook nog veel over het kolven. Ook ik heb meegemaakt hoeveel het van je vraagt om continu te kolven. Kyllian wilde niet aan de borst drinken en ik heb 2 maanden gekolft en zo bv en kv gecombineerd. Ik ben gestopt nadat ik 2x een borstontsteking had gehad. Bij Dyon had ik van te voren al in mn hoofd dat als het weer niet zou gaan ik niet fulltime zou gaan kolven. Ik heb het nu dus ook maar een aantal dagen geprobeerd en ben toen gewoon overgedaan op flesvoeding. Dit gaf me veel meer rust. Ik was bang voor negatieve reacties daarop, maar kreeg juist het omgekeerde te horen...ze (VK, CB) vonden het juist een goed besluit.
Ik zeg dit nu zo aangezien ik me voor kan stellen dat mensen lang doorgaan met kolven, omdat men misschien 'bang' is voor negatieve reacties. Je eigen gesteldheid is net zo belangrijk als die van je kindje, dus je moet er niet aan onderdoor gaan...
pi_78199966
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.
Het moet mij ook van het hart dat ik het erg flauw vind. Ik vind het goed dat hier benadrukt wordt dat kunstvoeding een prima alternatief is en dat de borstvoeding niet ten koste moet gaan van de moeder. Maar hey, dat is van een afstandje natuurlijk makkelijk gezegd. Nadenken over het afbouwen van de borstvoeding kan gepaard gaan met heel veel emoties. Ik vind mezelf behoorlijk nuchter, maar het verbaasde me hoe vreselijk verdrietig ik ervan werd. Juist hier zou men toch moeten begrijpen wat het kersverse ouderschap met je kan doen.

Voor moeders met baby's die nog vaak wakker worden 's nachts is het niet leuk om over doorslapende baby's te lezen. Voor moeders met een baby die vaak huilt kan het pijnlijk zijn om over baby's te lezen die altijd vrolijk zijn. Tja. Voor alles moet hier plaats zijn, vind ik. En als je er minder mee hebt, dan reageer je toch gewoon niet? Om BJ nu naar het kolftopic te verbannen vind ik echt niet kunnen. Daar wordt ook nog eens bijna niet gepost; de laatste reactie is van 22 januari. Toegegeven, misschien zou het beter in Hoe gaat het met ons? passen, maar dat geldt voor veel meer dagboekpostings hier. Ik heb het topic ook als een uitlaatklep gebruikt en was er altijd heel blij mee. Het is zo fijn aan dit topic dat werkelijk alle moeders hier zitten en bijvoorbeeld niet alleen de borstvoedingsmoeders. Daardoor krijg je toch net een ander perspectief mee.

het-is-mij: je vroeg nog aan me hoe kunstvoeding geven mij bevalt. Nou, het bevalt ongelooflijk goed! Ik voel me absoluut niet schuldig over stoppen met de borstvoeding. Ik heb tevoren veel gelezen over flesvoeding en baby's worden er gewoon prima groot op. Rationeel had ik dus allang vrede met het stoppen met de borstvoeding. Emotioneel was ik er helemaal klaar mee toen Ivan moeilijk aan de borst bleef doen en de onzekerheid rondom zijn groei me te veel werd. Ik had er gewoon geen zin meer in, klaar. Ivan drinkt nu ontzettend goed uit de fles (5 keer per dag 200 ml) en hij is nog exact dezelfde baby die hij voorheen was. Praktisch gezien gaat het veel makkelijker. Ik hoef op mijn werk niet te kolven, bij mijn schoonouders kan ik gewoon een pak kunstvoeding zetten en ik durf hem nu te voeden in het openbaar. Heerlijk. Daar komt ook nog eens bij dat ik ontdek hoe het geven van een flesje óók een heel intiem en ontroerend moment kan zijn. Ivan pakt vaak zijn flesje met beide handen vast en trek het naar zich toe. Ik ben een tevreden moeder. Weg stress.
pi_78200227
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
Zeg ik die hier gewoon veel te weinig komt
pi_78200293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Lotte!
Noah!
pi_78200586
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja joh, kom eens vertellen over je mooie kleine vent
Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
pi_78200647
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en mijn reactie was een algemene reactie hoor, niet negatief bedoeld naar BJ. Ook ik vind dat ze hier gewoon moet kunnen posten over het kolven, zonder die negatieve reacties daarop.
dat dus. Ik voel me bijna schuldig dat ik ergens aan het begin van het vorige topic zei dat haar posts over kolven in het kolftopic konden. Het was een grapje toen Er werd toen gepost dat er behoefte was aan een 'ontzwangerentopic' omdat men nu niet de ditjes en datjes kwijt kon en BJ zei "hahaaa.. ja zo'n topic klinkt goed daar had ik wel mijn kolfperikelen in kunnen posten.. en idd mijn spijkerbroekfrustratie" waarop ik zei dat de kolfdingen sowieso wel in t kolftopic konden daar bedoelde k meer mee dat er wat kolven betreft al een topic bestaat.
Maar ik ben nu een beetje bang dat dat totaal verkeerd gevallen is.

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78200823
Even een -post voor Keshet en hun kleine meid.

Wat een goed nieuws van de chirurg inderdaad Vooral dat ze niet gaan opereren! En dan is het nog héél sneu van de teentjes, maar ik snap dat je opgelucht bent

En hoe je zo attent kan zijn snap ik ook niet zo goed Ik vind alles hier bijhouden ed al knap ingewikkeld!
pi_78200849
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Whahaha...ja dat doe ik dus ook niet, voelt zo stom om niet dagelijks mee te lezen en op iedereen te reageren en dan wel over mn eigen mannetje te vertellen

Maar in 1 zin....het is een vrolijk mannetje die goed groeit (vandaag 5365 gram en 59 cm bij CB), goed slaapt (tja die nachtvoeding hoort er bij zullen we maar zeggen he ) maar nu een klein beetje zielig is vanwege de eerste prikjes die hij vandaag gehad heeft.

Zo goed
Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Lotte!
Noah!
pi_78200881
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Oh keshet wat klinkt dat fijn zeg! Ik vroeg me al af hoe ze dat wilden gaan doen op zo'n klein en teer voetje. Nu klinkt het eigenlijk een beetje als dat stompje van de navelstreng die dan afvalt. Dat vond ik ook zo'n fascinerend (en stinkend ) proces, dat het zich gewoon vanzelf regelt.
Daar moest ik ook meteen aan denken
pi_78200979
Wij hebben Ivan trouwens vandaag meegenomen naar een verjaardag. Alles ingepakt, hond in de bench gedaan, Ivan in z'n MaxiCosi gefrot - start de auto niet. En het is een freakin' Honda. De accu zal wel leeg zijn. Hmpf. Afijn, ik had de ringsling bij me dus ik heb Ivan daarin gezwiept en we zijn in de bus gesprongen. Ivan begon een beetje chagrijnig te worden, dus we hebben hem bij mijn schooonouders aangekomen (waar het véél drukker was dan verwacht) meteen in zijn bedje gelegd.

En óh wat was het een gemoedelijke avond! Hij lag nog even te keuvelen in z'n bedje en viel daarna in slaap. Hij heeft een tijd op schoot gezeten en naar de drukte zitten kijken (hij wilde álles zien!). Het verbaasde me hoe vrolijk hij eronder bleef. Ik werd zelf haast gek van al die zwaaiende, gekke bekken trekkende volwassenen. Daarna heb ik hem een flesje gegeven en in de ringsling gedaan. Hij viel in slaap en ik heb hem er niet meer uitgehaald. Op weg naar de bus hebben we een dekentje om hem heen gedrapeerd en thuis aangekomen hebben we hem naar zijn bed overgeheveld. Daar lag hij weer een tijdje te kletsen met zijn schaap en daarna viel hij lekker in slaap.

Dagen waarop alles lukt. (Jij had er ookal een, Sorbootje?)
pi_78201220
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:

begrijp me niet verkeerd verder hoor, ik stoor me aan niemand verder. Post wat je wilt, als het me niet interesseert lees ik eroverheen.
klinkt ook weer lekker lomp natuurlijk maar jullie snappen wel wat k bedoel.
Haha. Joh, maak je niet sappel. Ik wou haast zeggen dat mijn opmerking niet aan jou was gericht en dat ik het niet zo had bedoeld en en... In een topic vol met vrouwen krijg je altijd dit soort gedoe op den duur.

Group hug!
pi_78201241
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dank dank! En sneu, eerste prikjes! Koorts? En wat een lang dun ding is het! Maar je oudste ook toch?
Tot nu toe geen koorts, maar wel zo'n zielig pijnhuiltje. Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus zal morgen wel weer over zijn. Uhm maar hij lag gewoon op de middenlijn qua gewicht en lengte. Oudste volgt ook al 3 jaar zo'n beetje de middenlijn Die was bij 3 jaar 14,7 kg en 96 cm.
pi_78201259
Claudia, klinkt heerlijk zo'n dag

Jij kan dus wel met de ringsling omgaan? Ik had er één bij Leander, maar terwijl ik met de meeste typen doeken écht wat kan, was de ringsling mijn vijand Die was vrij snel weer weg!
pi_78201260
Claudia, wat heerlijk zo'n dag! En wat was je wrs trots op je ventje!

Even een vraagje hoor, maar Lottes navelstompje stonk helemaal niet, zou dat komen omdat ze niet in bad mocht tot hij er af was? Dat het dus gaat stinken door contact met water?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:27:26 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78201311
Klinkt idd heerlijk claudia_x! Fijn zijn dat soort dagen!

En ik bedoelde mijn post ook helemaal niet rot of makkelijk richting BJ, en ik heb al helemaal makkelijk praten, ik heb (op 5 slokjes na) helemaal geen ervaring met BV, ik bedoelde het puur als hart onder de riem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')