abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78084879
Beste

een tijd terug kon ik een leuk appartementje huren midden in de stad voor zo'n 700 euro ( zon 60 vierkante meter in totaal )
Alles was nogal in oude staat dus ik heb als stucadoor alles compleet opgeknapt hierbij moet je denken aan nieuw plafond, stucwerk, vloer! verlichting draadloos etc.

Toen verloor ik mijn baan, ik liep achter met de huur maar heb dit na een paar dagen direct kunnen oplossen.
Omdat ik nog wat klussen had staan kon ik dus wel even voorruit, helaas bleek dit ook niet zo te zijn dus liep ik in januari weer een maand achter, Ik heb direct met de verhuurder contact opgenomen en vertelde hem voor extra zekerheid dat ik in begin maart een aardig geldbedrag nog krijg van de bank ( aangezien ik dit vast heb gezet )
ook was ik vollop bezig met werk zoeken wat jammer genoeg echt niet makkelijk blijft te zijn & ik ben totaal niet kieskeurig! probeer alles aan te pakken wat ik pakken kan, maar zonder enige papiertjes gaat dat moeilijk.

Efin! vandaag kwam ik thuis en hier er een brief aan de binnezijde van het raam :

Dit pand is ontruimd, Gooi de sleutels maar door de brievenbus, ojah achter is het slot vervangen dus je kan er niet meer in.
De verhuurder heeft dus zelf mijn woning betreden en alles leeg getrokken, ik draaide me om en zag 2 aardig dure lampjes gewoon kapot getrapt op de grond liggen ( dit is het enige wat er lag )

Voor zover ik kon zien was mn badkamer leeg dus ik neem aan dat alle spullen gewoon weg zijn, apparatuur, mn kleding, festool gereedschap etc etc.

Ik heb echt werkelijk geen idee waar het allemaal is! maar ik verwacht het niet meer daar te vinden.

Ben de auto ingestapt & direct naar het bureau gegaan of ze niks voor me konden betekenen. Helaas! de politie is meer voor vechtpartijtjes, diefstal etc dit is gewoon iets tussen 2 burgers dus moet ik het zelf maar oplossen. Dit zijn hun woorden.

De bom was gebarste en ben direct o.a koevoet etc op gaan halen en direct weer terug gereden naar het bureau.
Ik vertelde diezelfde agent :

Luister, ik heb een achterstand van 1 maand, ik kom net thuis en mn huis is leeg getrokken? cilinders zijn vervangen en ik moet zomaar EVENTJES de sleutels inleveren door ze door de brievenbus te gooien? en wat moet ik nu? moet ik in mn auto leven met geen schone kleren & het dergelijke?
Is er echt niks te doen want anders haal ik gewoon netjes de schanieren eruit, kijk ik of me spullen er zijn & zoja dan haal ik alles weg & plaats alles weer netjes terug.

De agent vertelde me dat ik dit niet mocht doen, want dan zou ik gepakt worden voor inbraak ondanks hij mij begreep & als hem dit zelf overkomen was hij niet hier had gestaan.
Overigens wel leuk om te melden maybe? '''wat is het adres van de woning' vroeg meneer de agent

SURE alsof ik je dat nu nog ga vertellen.

Wat moet ik nu doen? ik ga morgen ochtend direct naar de gemeente toe & rechtsbijstand winkel.
Dat ze mn apparatuur in beslag nemen PRIMA! maar niet mn foto's spullen van andere, en mn kleren.

Hoort een verhuurder niet een aangetekende brief, aanmaning of een deurwaarder dan te sturen?

Gr
Of wel?
  FOK!Babe woensdag 17 februari 2010 @ 01:03:25 #2
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78084981
Lijkt me toch wel héél sterk dat dit zomaar kan?
pi_78085034
nou dit is toch echt gebeurt, ik ga hier ook geen bullshit verhaal ophangen omdat ik nu het liefst lekker in mn eigen bed had willen slapen & niet op dit tijdstip nog zo'n pokke verhaal had moeten typen
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:05:05 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_78085037
Wow, nogal een manier om thuis te komen zeg
Je moeder is een hamster
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:06:53 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78085070
Dit mag toch helemaal niet? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden maar je hebt hopelijk toch nog wel enige rechten als huurder?
En toen was er niets!
pi_78085081
Waar slaap je nu dan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_78085108
Ze moeten minimaal een vonnis van de kantonrechter hebben volgens mij, om je uit te zetten.

Maar je hebt geen contact opgenomen met je verhuurder over hoe en wat?
Volgens mij moeten je spullen ook opgeslagen worden, voor een bepaalde termijn
pi_78085114
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:06 schreef IemandNiemand het volgende:
Dit mag toch helemaal niet? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden maar je hebt hopelijk toch nog wel enige rechten als huurder?
Dat heeft hij zeker, maar daar heb je nu niets aan. Morgen ochtend gelijk rechtsbijstand inschakelen en anders gewoon een advocaat in de arm nemen. Die kosten komen vanzelf terug door de verhuurder.
pi_78085159
Oh, en sowieso NIET in gaan breken natuurlijk. Dat is wel het domste wat je nu kunt doen, hoe kwaad je ook bent.
pi_78085171
Lijkt mij dat de politie je niet zomaar mag wegsturen met het bericht, Kijk maar lekker wat je doet!
Belachelijk voor woorden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:11:19 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78085187
Ongelooflijk... En ik zie ook niet in waarom de politie niks kan doen, da's toch gewoon diefstal??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78085191
ik heb vanaf 6 uur ofzo in de auto moeten wachten op me pa die was pas om 11 uur thuis...
Leuk joh geen telefoon! benzine bijna op.... laptop ook op dus kon ook geen wifi point opzoeken.

Kan hier voor 1 avondje tukken dus dat geluk heb ik dan wel weer.

Maar ik ben bang dat ik mijn spullen niet zo terug ga krijgen, ik hoop morgen op goede dag dat ik toch nog dingen terug kan krijgen & anders ben ik bang dat ik toch voor eigen rechter ga spelen.

Zie je het al voor je? in mn bouwkleren naar de gemeente etc gaan! Ookal kan ik dan wel ergens douchen maar noway dat ik in nasty kleren ga zitten.
Of wel?
pi_78085207
Ga langs het juridisch loket, de gemeentelijke kredietbank en zorg dat je heel snel hulp krijgt.
dag
pi_78085209
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef wonderer het volgende:
Ongelooflijk... En ik zie ook niet in waarom de politie niks kan doen, da's toch gewoon diefstal??
Mits de kantoorrechter het bevel heeft gegeven uiteraard, maar goed dan was TS er van op de hoogte.
pi_78085246
Rigoreuze manier van doen van de verhuurder. Maar hij/zij heeft misschien nare ervaringen van huurders voor jou?? Wat staat er in je contract bij niet of te laat betalen?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:14:44 #16
118585 Crutch
pi_78085267
1 maand achterlopen met huur moet ook kunnen trouwens.
Je moeder is een hamster
pi_78085272
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef Pikachu21 het volgende:
Maar ik ben bang dat ik mijn spullen niet zo terug ga krijgen, ik hoop morgen op goede dag dat ik toch nog dingen terug kan krijgen & anders ben ik bang dat ik toch voor eigen rechter ga spelen.
Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
pi_78085284
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:08 schreef Piles het volgende:
Ze moeten minimaal een vonnis van de kantonrechter hebben volgens mij, om je uit te zetten.

Maar je hebt geen contact opgenomen met je verhuurder over hoe en wat?
Volgens mij moeten je spullen ook opgeslagen worden, voor een bepaalde termijn
Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.
Komop zeg ik had zelf duidelijk mn geldzaken beter moeten regelen, maar hier heb ik gewoon geen woorden voor.

ik kan jullie voor 200% verzekeren dat de politie hier echt niks mee doet dit is iets tussen 2 burgers dus hebben wij er niks mee te maken.
HUN woorden!

Overigens ben ik wel blij dat ik niks heb gedaan qua ruitje ingooien ofzo misschien dat tegen me werkt.
Ik hou jullie morgen in ieder geval op de hoogte, als ik alsnog geen stap verder kom dan ga ik toch zelf dingen ondernemen.
Of wel?
pi_78085286
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Crutch het volgende:
1 maand achterlopen met huur moet ook kunnen trouwens.
3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..
dag
pi_78085302
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.
Komop zeg ik had zelf duidelijk mn geldzaken beter moeten regelen, maar hier heb ik gewoon geen woorden voor.

ik kan jullie voor 200% verzekeren dat de politie hier echt niks mee doet dit is iets tussen 2 burgers dus hebben wij er niks mee te maken.
HUN woorden!

Overigens ben ik wel blij dat ik niks heb gedaan qua ruitje ingooien ofzo misschien dat tegen me werkt.
Ik hou jullie morgen in ieder geval op de hoogte, als ik alsnog geen stap verder kom dan ga ik toch zelf dingen ondernemen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:12 schreef Peter het volgende:
Ga langs het juridisch loket, de gemeentelijke kredietbank en zorg dat je heel snel hulp krijgt.
dag
pi_78085308
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:17:23 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_78085314
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_78085318
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:16 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.
Koest maar hoor, niks persoonlijks Maar ik loop hier lang genoeg om niet zo maar als te geloven
pi_78085320
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Peter het volgende:

[..]

3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..
Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?
Of wel?
pi_78085323
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef cerror het volgende:
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Een aangetekende brief in een la flikkeren?
dag
pi_78085337
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef cerror het volgende:
Nee mijn post komt nog steeds bij mijn ouderlijk huis;) en mijn brievenbus @ mijn ( oude ) huis checkte ik dagelijks.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:19:18 #27
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085342
Als je onrechtmatig bent uitgezet (zonder rechtzaak/vonnis/deurwaarder/politie erbij) dan sta je volledig in je recht, ZIJ hebben huisvredebreuk en inbraak gepleegd, als ze niet via de rechter een ontbinding van het huurcontract en/of uitzettingsvonnis hebben, dan kan je zo je huis weer in.

Heb zelf vorig jaar feb. m'n eigen huis gekraakt nadat ik eruit was gezet, op advies van m'n advocaat. Dit zodat ze het niet snel aan iemand anders konden verhuren, dan ben je de sjaak namelijk. Heb de daaropvolgende rechtzaak gewonnen in september.

Zo snel mogelijk een goede advocaat, zorgen dat ze het pand niet aan iemand anders verhuren in de tussentijd, rechtswinkel en desnoods de gemeente inschakelen. En volgens mij heeft in dit geval de politie juist wel wat te zeggen, als de huisbaas zonder juridishe back-up heeft gehandeld is hij strafbaar.
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
pi_78085350
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?
Als ze geen contact kunnen krijgen is publicatie in de krant ook een optie volgens mij, maar weet niet precies het dat zit
Maar dan heb je het al heeeel ver laten komen, en dan hebben we het niet meer over 1 maand huurachterstand
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:20:00 #29
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_78085359
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Een aangetekende brief in een la flikkeren?
Tja, ik roep maar wat.
Zoals de TS het zegt is het bijna te surrealistisch.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_78085375
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Dan heb je een oproeping gehad om ter zitting te verschijnen. Maar wat ik zeg: als het alleen om de huur gaat wordt er door een rechter meestal pas een ontruiming toegewezen bij 3 maanden achterstand. Plus dat zo'n vonnis door de (gerechts)deurwaarder uitgevoerd dient te worden voor zover ik kan nagaan.

Ik zou eerder zeggen dat je aangifte doet van huisvredebreuk door je verhuurder, dat je een slotenmaker belt om de woning open te krijgen en er dan weer gaat wonen. Schrijf de verhuurder een aangetekende brief dat je niet akkoord gaat met de uitzetting of opzegging van het contract van zijn zijde, en dat er bovendien naast het ontbreken van een geldige reden een minimum van 3 maanden opzegtermijn is.
dag
pi_78085378
Lijkt me sterk dat je uit huis wordt gezet door 1 maand huurachterstand
Anders is echt een naaistreek
pi_78085392
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef cerror het volgende:

[..]

Tja, ik roep maar wat.
Toch komt het zat voor bij huisbazen die het niet netjes willen regelen maar spierballen tonen.. Ik krijg het helaas meerdere keren per jaar te horen..
dag
pi_78085393
JCC, ik ben niet zo bang dat ze het pand niet zo snel zullen verhuren aangezien er nog 1 gipsplaatje van 50 bij 30 ofzo in het plafond moet omdat er nog wat verlichting aangesloten moet worden.
Plinten zitten er nog niet op! maar voor de rest is het af.

Ik ga morgen even kijken hoe ik aan een advocaat kan komen, dat ga ik financieel niet redden.
Of wel?
pi_78085394
tvp
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:23:44 #35
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085416
Inderdaad, slotenmaker erbij, voor de zekerheid kraaksetje (bed, tafel, stoel) binnen zetten zodat de politie je er niet meteen weer uitflikkert, en een goede advocaat in de arm nemen! Welke stad? Heb zelf zoals gezegd een gerechtelijk vonnis weten terug te laten draaien na uit m'n huis gezet te zijn, als het Amsterdam is weet ik wel een goeie advocaat

[ Bericht 0% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 01:30:00 (typfoutje) ]
JCC's Gallery
pi_78085417
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:21 schreef Pikachu21 het volgende:
JCC, ik ben niet zo bang dat ze het pand niet zo snel zullen verhuren aangezien er nog 1 gipsplaatje van 50 bij 30 ofzo in het plafond moet omdat er nog wat verlichting aangesloten moet worden.

Ik ga morgen even kijken hoe ik aan een advocaat kan komen, dat ga ik financieel niet redden.
Ga dan langs het juridisch loket. 1e consult gratis, daarna op basis van financiele draagkracht.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
dag
pi_78085476
quote:

[..]

Tja, ik roep maar wat.
Eventjes heh....
Dr zit een winkel onder... ik DEEL de keuken met de winkel onder. De winkel verschaft toegang tot de keuken door middel van een schuifdeur die in mijn gang uitkomt.
( winkel zit onder & huis zit boven. )

De winkelmederwerker heeft ooit al n keertje het geintje geflikt om mn tussendeur ( die mijn woning boven afsluit voor de winkel in te trappen.
waarom? omdat de modem in mijn woonkamer zit & internet lag er uit.

De brief is geschreven door de winkelmederwerker ( NIET door de verhuurder ) herken zijn handschrift.

en ten derde! de winkel hoeft maar 25% van gas/licht/water te betalen en ik de resterende 75% ( ik heb overigens zelf dat contract getekend dus ik ga er niet overzeiken, maar er is een vies spelletje gaande.
Of wel?
pi_78085477
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:21 schreef bakkiethee het volgende:
tvp
benieuwd naar de afloop
en sterkte ts.
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:27:48 #40
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085490
quote:

Al zetten ze er een junk anti-kraak neer, zodra die huurrechten opbouwt sta je een stuk zwakker meteen.
Was bij mij bijna het geval, ik was weliswaar na een gerechtelijk verstekvonnis en een achterstand van 2 maanden uitgezet, kwam er 4 dagen voor de uitzetting achter, ben uitgezet ondanks bewijs dat het niet 4 maar 2 maanden was. Na een maand huis gekraakt en in verzet gegaan, en dus zaak gewonnen.

Oh en met rechtsbijstand (juridische toevoeging) trouwens, ¤92,- eigen bijdrage.
JCC's Gallery
pi_78085503
Ojah en stel dat ik 3 maanden huurachterstand zou hebben? als ik het goed begrijp maakt dat dus helemaal niks uit! want ik heb ook geen vonnis meekregen of iets van een deurwaarder of iets dergelijks

So far thanks for the tips!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:29:19 #42
291552 PlakkieOle
Geen jagers, geen negers.
pi_78085522
tvp
pi_78085542
quote:

Heb je geen rechtsbijstandverzekering? En anders is er natuurlijk nog het juridisch loket. Ik geloof dat ze daar namen hebben van advocaten die op een of andere manier gesubsidieerd worden door de overheid. Als je te weinig verdient hoef je geen of een klein deel van advocaatkosten te betalen. Ik zou me daar nog even niet druk om maken.
Spoilers!
pi_78085544
Ik heb even het topic doorgelezen.
Maar kan je je foto's kleding etc. Niet naar je ouders brengen
Dat dat in iedergeval wel veilig is?
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_78085549
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:28 schreef Pikachu21 het volgende:
Ojah en stel dat ik 3 maanden huurachterstand zou hebben? als ik het goed begrijp maakt dat dus helemaal niks uit! want ik heb ook geen vonnis meekregen of iets van een deurwaarder of iets dergelijks

So far thanks for the tips!
Maar bij 2 + meer maanden gaat de rechter vaak mee met de verhuurder (!). Probeer het dus z.s.m. te beperken. Ga dus langs de gemeentelijke kredietbank voor een regeling.
dag
pi_78085569
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Pixie. het volgende:
dat is het juist! ik heb niks meer! het enige wat ik nog heb is wat ik eergistere & gistere aanhad.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:32:23 #47
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_78085588
Ga slapen en morgen als de donder naar het juridisch loket.
dag
pi_78085591
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar bij 2 + meer maanden gaat de rechter vaak mee met de verhuurder (!). Probeer het dus z.s.m. te beperken. Ga dus langs de gemeentelijke kredietbank voor een regeling.
schrijf ik direct eventjes op zodat ik het in ieder geval niet vergeet, Maar dan alsnog zijn ze de fout in gegaan door een aantal spullen van mij gewoon kapot te maken & in de tuin te flikkeren. Maja bewijs het maar ns .
Of wel?
pi_78085600
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:33 schreef Peter het volgende:
Ga slapen en morgen als de donder naar het juridisch loket.
rook nog ff 1 peukje!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:34:03 #51
118585 Crutch
pi_78085606
Kan je niet wat langer bij je Pa tukken trouwens? 1 avondje is wel erg beperkt.
Je moeder is een hamster
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:34:09 #52
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085607
Inderdaad, als ik het goed begrijp heb je dus niet meer dan 3 maanden achterstand, en al zou je het hebben dienen ze het vonnis persoonlijk (!) aan je te betekenen. Als je (zoals ik) de dagvaarding hebt gemist en er is een verstekvonnis uitgewezen (niet op komen dagen voor zitting = vonnis bij verstek), dan hoor je het alsnog een paar dagen vantevoren, en niet pas nadat je huis al leeggehaald is!

Je huisbaas is crimineel bezig!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 02:04:15 ]
JCC's Gallery
pi_78085653
Tering belachelijk zeg.
Wat JCC al zegt je huisbaas is indd crimineel bezig.
Snap niet dat de politie je zomaar wegstuurd nadat er zoiets is gebeurd.

iig heel veel sterkte en hou ons op de hoogte hoe het afloopt.
Want je hoort zowiezo een waarschuwing te krijgen voordat je hele huis word leeggeroofd
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:37:07 #54
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085663
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Is in dit geval niet aan de orde, het lijkt erop alsof de huisbaas het zelf heeft gedaan ipv. met een advocaat/deurwaarder/kantonrechter. Al heb je dan een jaar achterstand, als er geen vonnis is heeft de huisbaas het fout gedaan, niet de huurder.
JCC's Gallery
pi_78085682
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:34 schreef JCC het volgende:
Inderdaad, als ik het goed begrijp heb je dus niet meer dan 3 maanden achterstand, en al zou je het hebben dienen ze het vonnis persoonlijk (!) aan je te beteken. Als je (zoals ik) de dagvaarding hebt gemist en er is een verstekvonnis uitgewezen (niet op komen dagen voor zitting = vonnis bij verstek), dan hoor je het alsnog een paar dagen vantevoren, en niet pas nadat je huis al leeggehaald is!

Je huisbaas is crimineel bezig!!!!
eindelijk! dit hoopte ik dus al te lezen & hopelijk ook morgen ochtend te horen bij het juridisch loket.

Het is overigens niet mogelijk om morgen bij me pa te slapen, aangezien zn vriendin morgen weer terug komt . Daarvoor ben ik ook uit huis gegaan ( heeft een aantal redene )

Moeders ook geen optie want dr vriend heeft net het huis verkocht en zitten op n 1 kamer flatje.dus dat is nog een ding waar ik achteraan moet.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:39:05 #56
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78085700
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32122
Kan je even wat info opzoeken over je basisrechten.

Hoeveel verdien je?
quote:
Toevoeging is mogelijk wanneer het zogenaamde verzamelinkomen (dat is het inkomen van de alleenstaande, dan wel het inkomen van de gehuwden of samenwonenden tezamen) op basis van alle bestanddelen (zowel box 1, als box 2 en box 3) op jaarbasis niet meer bedraagt dan ¤24.400,- voor een alleenstaande, respectievelijk ¤34.400,- voor gehuwden en samenwonenden.

[ Bericht 68% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 01:45:03 ]
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:40:11 #57
118585 Crutch
pi_78085716
Nou succes ermee iig, ik lees later wel hoe het verder gaat, trusten voor nu
Je moeder is een hamster
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:53:29 #58
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78085933
tvp, kut voor je
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  woensdag 17 februari 2010 @ 02:23:06 #59
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78086368
Tvp
pi_78087485
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 02:23 schreef Omnifacer het volgende:
Tvp
pi_78087572
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Vraag ik me dus ook af .

Feit dat de politie niet heeft ingegrepen zegt m.i.z. ook voldoende .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78087581
tvp
pi_78087598
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan heb je een oproeping gehad om ter zitting te verschijnen. Maar wat ik zeg: als het alleen om de huur gaat wordt er door een rechter meestal pas een ontruiming toegewezen bij 3 maanden achterstand. Plus dat zo'n vonnis door de (gerechts)deurwaarder uitgevoerd dient te worden voor zover ik kan nagaan.

Ik zou eerder zeggen dat je aangifte doet van huisvredebreuk door je verhuurder, dat je een slotenmaker belt om de woning open te krijgen en er dan weer gaat wonen. Schrijf de verhuurder een aangetekende brief dat je niet akkoord gaat met de uitzetting of opzegging van het contract van zijn zijde, en dat er bovendien naast het ontbreken van een geldige reden een minimum van 3 maanden opzegtermijn is.
yup.

Naar bureau rechtshulp morgenochtend en daarna naar de politie om echt aangifte te doen.

Sowieso klinkt die helle regeling ed met die winkel niet fris... Gelukkig heb je as huurder veel rechten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 06:06:42 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78087629
tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_78087751
tvp
pi_78087807
Wat een klote situatie TS.

Maar kan je idd niet wat langer bij je vader slapen? 1 Dag is wel erg weinig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Boks-Chick woensdag 17 februari 2010 @ 07:52:17 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78088101
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Pixie. het volgende:
Dan heb je een cursus lezen nodig
lolwut
pi_78088152
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dan heb je een cursus lezen nodig
Dat wilde ik ner zeggen.
pi_78088155
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_78088429
Heb je uberhaupt al contact opgenomen met je huisbaas?
pi_78088444
Die huisbaas was zo de lul geweest bij mij
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:30:43 #72
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78088469
@Mike: Lijkt me in dit geval niet de beste stap, beter via een advocaat of iemand van de rechtswinkel.
Hoe minder huisbaas/melker nu weet hoe beter, je wil 'm niet op ideeen brengen....

@ Winner_Taco (& Piles):
Laten we in dit geval even TS het voordeel van de twijfel geven, een huurder heeft ontzettend veel rechten en tenzij hij een rechtzaak verzwijgt, wat me vreemd lijkt (weinig te verliezen nu) is wat de huisbaas geflikt heeft gewoon een strafbaar feit, punt. Inbraak, huisvredebreuk en diefstal, om er maar een paar te noemen.
Rare regeling met de winkel of niet, hij huurde het dus heeft huurrechten, ookal loop je achter, dat geeft een huisbaas niet het recht z'n huis af te pakken zonder rechtsmiddelen.

[ Bericht 30% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 08:36:42 ]
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:36:05 #73
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78088516
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:28 schreef Edwinuss het volgende:
Die huisbaas was zo de lul geweest bij mij
Dat issie nu ook lijkt me. Laten we hopen dat die z'n portie niet ontloopt (juridisch dan he...)
JCC's Gallery
pi_78088529
tvp
pi_78088624
Ik zou in elk geval ook foto's maken van bijvoorbeeld de lampen die stuk in de tuin/op de stoep liggen. Pak die verhuurder zo hard mogelijk aan!

[ Bericht 1% gewijzigd door rashudo op 17-02-2010 08:55:08 ]
Their eyes opaque.
pi_78088677
tvp
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:51:00 #77
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_78088705
Waarom doe je gewoon geen aangifte van inbraak?
Ik bedoel, je spullen staan er niet meer?
pi_78088707
oei klote situatie zeg. als ik het zo lees is die verhuurder niet echt gezellig bezig.
quote:
De brief is geschreven door de winkelmederwerker ( NIET door de verhuurder ) herken zijn handschrift.
is er trouwens een verband tussen de winkelier en de verhuurder? Is dat 1 en dezelfde persoon ofzo? als de winkel ook van de verhuurder huurt, vind ik het nogal apart dat de winkelier je huis leeghaalt en een briefje op het raam plakt...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78088712
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 05:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Vraag ik me dus ook af .

Feit dat de politie niet heeft ingegrepen zegt m.i.z. ook voldoende .
Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_78088726
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat allemaal. Bovendien sommeert een gerechtsdeurwaarder eerst om zelf te ontruimen. De gerechtsdeurwaarder gaat het pas doen wanneer je zelf niet oprot. De gerechtsdeurwaarder neemt daarbij ook getuigen mee en desnoods een sleutelsmid en hulpofficier. Ook moet de gerechtsdeurwaarder aangifte doen van ontruiming bij de gemeente. Kortom, heel wat meer werk dan zomaar even alles naar buiten jassen en een ander slot er op zetten.
pi_78088731
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?
Een aangifte opnemen van huisvredebreuk, diefstal en vernieling zou al een aardig startpunt zijn.
pi_78088736
tvp
Quinn Dexter
pi_78088770
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:52 schreef Quinn_Dexter het volgende:
tvp
pi_78088795
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een aangifte opnemen van huisvredebreuk, diefstal en vernieling zou al een aardig startpunt zijn.
Dan moet TS dat wel doen, want uit zijn verhaal blijkt nergens dat hij aangifte gedaan heeft of wilde doen.
pi_78088894
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:13 schreef Bluezz het volgende:
Rigoreuze manier van doen van de verhuurder. Maar hij/zij heeft misschien nare ervaringen van huurders voor jou?? Wat staat er in je contract bij niet of te laat betalen?
Er kan vanalles in de contract staan maar dat hoeft nogniet rechtsgeldig te zijn.
pi_78088943
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:36 schreef JCC het volgende:

[..]

Dat issie nu ook lijkt me. Laten we hopen dat die z'n portie niet ontloopt (juridisch dan he...)

Succes TS
pi_78089039
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:39 schreef JCC het volgende:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32122
Kan je even wat info opzoeken over je basisrechten.

Hoeveel verdien je?
[..]

ik zit lang niet erboven zat minder op 15K per maand
Of wel?
pi_78089086
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:10 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Al aangifte gedaan?
pi_78089091
ben overigens net wakker kut hond van mn pa het de hele nacht op de bank waar ik sliep proberen te springen. Anyway ik drink ff me koppie koffie op en dan ga ik naar de gemeente toe.
Of wel?
pi_78089161
Met 15K per maand heb ik geen medelijden met je.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78089210
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:10 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Wat karig voor een stucadoor?
pi_78089220
Tvp en succes TS. Pak hem aan, die crimineel!
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:20:47 #93
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78089231
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:13 schreef Pikachu21 het volgende:
ben overigens net wakker kut hond van mn pa het de hele nacht op de bank waar ik sliep proberen te springen. Anyway ik drink ff me koppie koffie op en dan ga ik naar de gemeente toe.
Dude, ga eerst even aangifte doen. Met die aangifte heb je straks ook nog wat meer "bewijs" als je een rechtszaak tegen die eikel(s) aanspant.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_78089288
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef polariteit het volgende:
oei klote situatie zeg. als ik het zo lees is die verhuurder niet echt gezellig bezig.
[..]

is er trouwens een verband tussen de winkelier en de verhuurder? Is dat 1 en dezelfde persoon ofzo? als de winkel ook van de verhuurder huurt, vind ik het nogal apart dat de winkelier je huis leeghaalt en een briefje op het raam plakt...
De winkelier en de eigenaar van het pand zijn waarschijnlijk maatjes van elkaar want hij schreef op een briefje ***** is vandaag langsgekomen en heeft je hele huis ontruimd.

Maar de winkelier die het dus van dezelfde verhuurder huurt heeft het briefje geschreven.
Of wel?
pi_78089311
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat karig voor een stucadoor?
Je moet toch ergens beginnen heh:) kan niet gelijk aan een top salaris zitte als ik nog het een en ander moest leren:)
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:26:09 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78089325
Waarom ga je naar de gemeente? Ik zou eerst eens contact opnemen met de verhuurder. Waar zijn je spullen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_78089429
omdat ik eerst wil weten hoe ik ervoor sta... gistere lagen er al wat vernielde spullen in de tuin & ik weet dus niet wat er gebeurt als ik met hem in gesprek ga over de telefoon & het loopt uit de hand dat er straks nog meer kapot is of weg is als ie het uberhaupt nog heeft.

Anyway bakkie is op! ik ben naar de gemeente hou jullie op de hoogte.

En btw voor de mensen die het niet geloven ik wil best wel even een bewijsje van dit regelen hoor;) maar dat is het laatste waar ik me bezig wil houden
Of wel?
pi_78089520
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef Pikachu21 het volgende:
omdat ik eerst wil weten hoe ik ervoor sta... gistere lagen er al wat vernielde spullen in de tuin & ik weet dus niet wat er gebeurt als ik met hem in gesprek ga over de telefoon & het loopt uit de hand dat er straks nog meer kapot is of weg is als ie het uberhaupt nog heeft.

Anyway bakkie is op! ik ben naar de gemeente hou jullie op de hoogte.

En btw voor de mensen die het niet geloven ik wil best wel even een bewijsje van dit regelen hoor;) maar dat is het laatste waar ik me bezig wil houden
Dat bewijs zou ik wel gaan regelen, niet voor fok maar voor de rechtzaak.
pi_78089580
En zoals anderen ook al gemeld hebben gewoon terug naar de politie gaan en aangifte doen van huisvredebreuk, inbraak, enz.., zorg dat je een aagifte krijgt voor je rechtzaak.
pi_78089674
tvp, interessant verhaal, ts succes ermee.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:41:24 #101
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78089676
Als je 15k per jaar (of 12x 1500 per maand=18k, either way) verdient hoef je je over je advocaat iig geen zorgen te maken, da's wel fijn. Daarvoor krijg je gewoon financiele toevoeging (rechtsbijstand), een advocaat kan die aanvraag voor je indienen. Hier kan je de hoogte van de eigen bijdrage vinden, bedragen vallen reuze mee!

Prioriteit nummer 1 is nu zorgen dat je huis niet wordt verhuurd, zodra dat gebeurt is het een stuk lastiger je huis terug te krijgen, een nieuwe huurder bouwt dan ook huurrechten op. Dit is eventueel door kraken te bewerkstelligen, overleg dit met je advocaat (mijne kwam er zelf mee en dat heeft me gered!). Rechtswinkel en advocaat dus ook meteen doen, aangifte doen komt daarna wel. Politie hoort je hierbij trouwens wel te helpen, heb je goed benadrukt dat e.e.a. buitengerechtelijk is gebeurd? Ze mengen zich inderdaad niet in civiele zaken (deden niks toen in m'n huis kraakte en huisbaas aangifte deed, haha) maar als je huisbaas strafbare feiten pleegt (en dat doet-ie) dan is dat wel degelijk hun zaak.

Hou je ons op de hoogte?

Zoek btw. nog een stucadoor om m'n eigen herwonnen huisje op te leuken, interesse als dit allemaal achter de rug is? Geintje focus je eerst hierop, go get 'em!
JCC's Gallery
pi_78089781
Wow dat ze dit zomaar doen (tvp).
pi_78090306
Tvp, succes.
pi_78090344
Inderdaad aangifte doen. Laat je niet wijsmaken dat het geen nut heeft; ze zijn verplicht je aangifte op te nemen.
pi_78090399
Lullig, is hier in de straat ook gebeurd en het erge is dat ze ook het huurcontract hadden, dus dan kan je niks meer doen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:16:09 #106
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78090556
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.

OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78090743
tvp
pi_78090899
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel

Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S

En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.

Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Of wel?
pi_78090927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.

OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Alles lag in mijn huis mn complete administratie dus ook het huur contract, ik ben ook niet van plan om terug het huis in te gaan omdat dit alleen maar voor narigheden gaat opleveren. denk aan pesterijtjes etc
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:32 #110
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78090999
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen.
Absoluut niet waar!! Verhuurder moet zich ook gewoon aan de wet houden! Weet niet wie je dit verteld heeft maar het is echt driedubbeldwars huisvredebreuk!

Verder heb je gelijk wat betreft het huurcontract, als dat pleite is wordt het wel moeilijker, maar aangezien het diefstal blijft, moet hier wel wat aan te doen zijn. Huisbaas die een huurcontract steelt en vervolgens beweert dat je er niet woonde moet niet kunnen natuurlijk.

Hoop inderdaad ook dat TS er ingeschreven stond en de huur liet overmaken!

Neem een goede advocaat! Als ik het verhaal van maffemuts zo lees (en weet het ook uit ervaring) maakt dat een wereld van verschil... Je krijgt 'm toch van de RVR dus voor het geld hoef je het niet te laten.
JCC's Gallery
pi_78091074
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:

Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Politie moet sowieso je aangifte opnemen.

En verder, laat jezelf niet zo simpel van het kastje naar de muur sturen door de instanties.
pi_78091112
heb je al contact gehad met de huisbaas? (heb het topic niet helemaal doorgelezen)
Als je huisbaas moeilijk doet over je eigendommen, kun je (lijkt me) alvast aangifte doen van diefstal
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:41:09 #113
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78091242
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!

En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...

Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt

[ Bericht 41% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 10:47:07 ]
JCC's Gallery
pi_78091383
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel

Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S

En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.

Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgers Als de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.

En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
eten!!!
pi_78091410
Zo, over n uurtje heb ik een afspraak met n advocaat.
In die tussentijd ga ik toch weer naar de politie toe & de gemeente ik laat me dit keer niet zomaar wegsturen.

Me paps gaat nog eventueel kijken om langs de winkelier te gaan voor mij om alleen even voor mij te vragen waar de spullen zijn.
Ik ken mezelf tegoed daarvoor want dan breekt de hel los. & heb ik weer tijd om we op andere dingen te richten.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:49:26 #116
83951 rashudo
project 2501
pi_78091451
Het is in elk geval duidelijk dat je niet bij de politie moet zijn voor juridisch advies.
Their eyes opaque.
pi_78091458
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:41 schreef JCC het volgende:
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!

En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...

Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt
Zolang het huurcontract niet is ontbonden is de TS nog gewoon huurder. Of hij de sleutel van zijn huis heeft doet daar weinig aan af.
eten!!!
pi_78091473
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef janatwork het volgende:

[..]

Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgers Als de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.

En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Of wel?
pi_78091483
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
pi_78091495
Wat een rotsituatie TS. Sterkte!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_78091558
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Het niet meer terug willen in het huis staat los van de diefstal van je spullen en de huisvrede breuk. Als jij het huis niet meer hoeft dan zou ik netjes mijn huurcontract opzeggen en de verschuldigde huur overmaken. Dat de huisbaas zich niet aan de regels houdt is voor jou geen vrijbrief om dat ook niet te doen.
eten!!!
pi_78091659
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Of wel?
pi_78091719
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie .
pi_78091937
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Herrie schoppen bij de gemeente daar schiet je niks mee op.
pi_78091953
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Afvoerput het volgende:
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie .
Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?
pi_78091981
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?
lezen! de politie wilt hier niks mee te maken hebben, dit is iets volgens hun tussen 2 burgers
Of wel?
pi_78092165
Je moet meteen SBS6 bellen. Die smullen van dit soort verhalen.

Buiten dat moet je gewoon aangifte kunnen doen omdat Huurders zelfs bij achterstand niet uitgezet mogen worden. De politie faalt hier gewoon weer keihard en dat maakt mij zo boos.

De verhuurder is aansprakelijk voor alle kosten en moet gearresteerd worden voor het ontvreemden van spullen.

POLITIE DOE NOU GODVERREDOMME EENS JE WERK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jezus Christus wat een laffe lamlendig kut zooitje op dat kutbureau bij jullie.
pi_78092187
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:07 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

lezen! de politie wilt hier niks mee te maken hebben, dit is iets volgens hun tussen 2 burgers
Als jij een verhaaltje doet op het politie bureau en niet aangeeft dat je aangifte wilt doen wat moet een agent daar dan mee?
pi_78092222
quote:

[..]

Dat is dus belachelijk. Vertel ze gewoon dat je spullen gestolen zijn en dat ze daarvoor je woning hebben moet betreden. Maak duidelijk dat je aangifte wilt doen en geef aan dat je een vermoeden hebt dat je huisbaas dit heeft gedaan omdat je een achterstallige huurschuld hebt ivm werkloosheid.
pi_78092242
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als jij een verhaaltje doet op het politie bureau en niet aangeeft dat je aangifte wilt doen wat moet een agent daar dan mee?
Van zijn luie hol afkomen, zijn donut neerleggen en aanbieden de aangifte op te nemen... misschien TS nog even een kopje koffie aanbieden...

pff....
pi_78092245
Owja, huurders.info kun je ook nog checken.

Maar erop staan dat je aangifte wilt doen!!!!
pi_78092265
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:15 schreef Afvoerput het volgende:
Dat is dus belachelijk. Vertel ze gewoon dat je spullen gestolen zijn en dat ze daarvoor je woning hebben moet betreden. Maak duidelijk dat je aangifte wilt doen en geef aan dat je een vermoeden hebt dat je huisbaas dit heeft gedaan omdat je een achterstallige huurschuld hebt ivm werkloosheid.
Als je het zo vertelt heb je wel een zaak natuurlijk
Als je je huis bent uitgezet wegens huurachterstand (of het nou waar is of niet), is dat volgens mij gewoon een civiele zaak.
pi_78092294
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Met welke intenties ga je anders naar het bureau? Om gezellig een kopje koffie te drinken en te keuvelen?
pi_78092301
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je je huis bent uitgezet wegens huurachterstand (of het nou waar is of niet), is dat volgens mij gewoon een civiele zaak.
zo'n uitzetting kan dus niet zomaar.... nu is het gewoon inbraak/huisvredebreuk.
pi_78092312
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Met welke intenties ga je anders naar het bureau? Om gezellig een kopje koffie te drinken en te keuvelen?
Om te huilen dat je uit je huis bent gezet? Daar zou ik als agent ook niks mee doen, dat los je maar mooi op met je verhuurder.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

zo'n uitzetting kan dus niet zomaar.... nu is het gewoon inbraak/huisvredebreuk.
Moet TS dat wel duidelijk aangeven natuurlijk.
pi_78092313
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

TS schijnbaar met de vraag of ze wat voor hem kunnen doen.
pi_78092345
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Om te huilen dat je uit je huis bent gezet? Daar zou ik als agent ook niks mee doen, dat los je maar mooi op met je verhuurder.
Juist.
Als TS niet expliciet tegen de agent zegt dat hij aangifte wil doen zal agent zijn verhaal alleen maar aanhoren en er verder niks mee doen.
pi_78092375
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar zonder executoriale titel mag dat gewoon niet. Dan pleegt diegene gewoon een strafbaar feit.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:20:40 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78092376
Vermoedelijk wilde TS dat de politie met hem meeging om de woning voor hem open te maken.
pi_78092390
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Juist.
Als TS niet expliciet tegen de agent zegt dat hij aangifte wil doen zal agent zijn verhaal alleen maar aanhoren en er verder niks mee doen.
Zooww...... jullie zijn vast ambtenaar... *zucht*

Sterkte TS... Kan je anders niet naar een ander bureau met minder pennenlikkers? En dan goed langzaam praten en zeggen "Ik..... WIL.... NU..... AANGIFTE...... DOEN......... etc....

sjezus
pi_78092428
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet.
Maar ik heb ervaring genoeg met ambtenaren om te weten hoe zij werken
pi_78092440
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:20 schreef Afvoerput het volgende:
Dat klopt. Maar zonder executoriale titel mag dat gewoon niet. Dan pleegt diegene gewoon een strafbaar feit.
We snappen elkaar, maar dan zal TS dat wel duidelijk aan moeten geven
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:

Sterkte TS... Kan je anders niet naar een ander bureau met minder pennenlikkers? En dan goed langzaam praten en zeggen "Ik..... WIL.... NU..... AANGIFTE...... DOEN......... etc....

sjezus
En jij bent een beetje naïef?
pi_78092450
quote:

[..]

Je moet het niet brengen als een huurgeschil. Je moet naar de politie gaan en zeggen dat er iemand ingebroken heeft en je spullen gejat heeft. Dat is wat er feitelijk aan de hand is. Dat hij eigenaar is van het pand, wil niet zeggen dat hij zomaar bij je binnen kan lopen en alles weg kan halen en de sloten kan verwisselen. Dat is niet de normale manier om een huurgeschil op te lossen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_78092556
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:22 schreef Piles het volgende:

[..]

We snappen elkaar, maar dan zal TS dat wel duidelijk aan moeten geven
[..]

En jij bent een beetje naïef?
Naief....ja.. ik geloof nog in eerlijkheid en rechten... Jij maakt van de politie een praatgroepje voor imbicielen.. tjah.. Geloof niet dat TS veel heeft aan deze discussie verder overigens.
pi_78092644
Tvp
pi_78092768
Dat is mij ook niet duidelijk of TS nu wel of geen aangifte heeft gedaan. Tevens tvp.
Haters gonna hate.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:35:38 #147
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:36:35 #148
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78092813
Ik blijf het idioot vinden dat ze zeggen dat het een zaak is tussen 2 burgers. DUH.
Als het een zaak was tussen twee cavia's was TS wel naar de dierbescherming gegaan.

Als er nou een civiele zaak zou lopen was het wat anders. Dan hebben ze niks te vertellen. Maar hier is geen rechter aan te pas gekomen, huisbaas speelt eigen rechter, is een crimineel, en volgens mij staat er ergens in de taakomschrijving "politieagent" het volgende: "criminelen oppakken".
JCC's Gallery
pi_78092875
nou net terug van het bureau weer...

Ja jij was hier gistere toch ook... We zeiden dat we niks voor je konden doen...
De huurbaas heeft actie ondernomen ZONDER kantonrechter, zonder deurwaarder geen enkel aangetekende brief verzonden! mij geen waarschuwing gegeven dat het pand ontruimd zou worden....

Kortom dit valt als ik het goed heb onder huisvrede breuk slash diefstal...

'Ja meneer maar mijn collega vertelde u gistere al dat wij hier niks mee kunnen, ik ga niet zomaar over mijn collega 'lopen'.
Heb je al contact opgenomen met je huurbaas?

Nee mevrouw want al mijn spullen liggen binnen, mijn administratie, huurcontract! mijn telefoon!

dit keer waren ze 3 man sterk:S
Je moet maar een zaak aanspanne & een advocaat in de arm nemen. :S even afwachten wat mn advocaat zometeen zegt, en anders gaat er vanavond een ruitje in
Of wel?
pi_78092908
ojah ik wou dus aangifte doen maar hier probeerde ze onderuit te komen, nee meneer wij doen er niks mee.
Dus ik wacht nu even af wat mn advocaat strakjes te vertellen heeft.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:40:00 #151
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:16 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78092979
Ik dacht dat je spullen weg waren. Maar nu denk je dat ze nog binnen liggen?
pi_78093001
Dus als een inbreker netjes een briefje achterlaat is het ook een civiele zaak tussen 2 burgers? Onzin. Huisbaas heeft onrechtmatig gehandeld en breekt dus de wet, dus politie moet erbij komen. Ander politiebureau opzoeken misschien?
pi_78093006
ER OP STAAN DAT JE AANGIFTE WILT DOEN WEGENS DIEFSTAL / HUISVREDEBREUK.

En bel SBS6 op ofzo.

Politie, de grootste minkukels van het land. Waarom is iedereen zo negatief over de politie? Ik zou het het niet weten hoor.
pi_78093106
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht dat je spullen weg waren. Maar nu denk je dat ze nog binnen liggen?
ik weet niet of het nog binnen ligt, maar wat ik wel weet is dat ik niet zelf naar die winkelier ga omdat ik zelf toch geen toegang meer krijg tot het huis.
en ik weer behoorlijk mn kookpunt bereik dat als het gesprek uit de hand loopt dat ik de boel daar helemaal kort en klein sla

daar ken ik mezelf tegoed voor en wie is er dan de lul? ik ja en dan zal je zien dat de politie er wel bij komt
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:21 #156
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093120
Kijk effe wie er onder in het scherm reclame proberen te maken...

JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:47:32 #157
142400 RedFever007
pi_78093161
hahahah toevallig!

Ik krijg een D-reizen advertentie
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:48:08 #159
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_78093169
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:49:20 #160
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_78093205
Nee, niet eigen rechter gaan spelen. Gewoon wéér naar het bureau. Aangifte doen van huisvredebreuk. Als ze weigeren, dan vraag je rustig om de naam van de agent, zodat je die kunt gebruiken om een klacht in te dienen tegen die agent.

Verder sowieso via Juridisch Loket rechtsbijstand regelen, want de politie heeft wel gelijk dat de oplossing van het conflict uiteindelijk niet via het strafrecht loopt, maar via het civiele recht. Toch hebben ze niet het recht om je aangifte te weigeren.
pi_78093206
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.
Of wel?
pi_78093245
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En het imago van de politie weer een flinke deuk erbij doen oplopen stelletej buracratische pennelikkers die het zijn. Zou er soms misschien toevallig 1 van de agenten een vriendje van de huisbaas zijn?
pi_78093308
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:49 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.
Wat ga je nou doen man? Je reageert zo laconiek. Ben je een lemming ofzo?

AANGIFTE DOEN!!!! Desnoods 0800-8844 bellen met een mobiele telefoon en de situatie aan de centralist uitleggen (Dat er ingebroken is, spullen ontvreemd en nieuwe sloten geplaatst) en dat bureau x geen aangifte op wil nemen.

Doe nou iets man.

"Ga niet zielig lopen doen".. Als je onze tips niet ter harte neemt ga dan gewoon weg. Want dan blijft er alleen een 'kijk mij zielig zijn topic' over.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:54:48 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093361
Alsof aangifte doen de situatie gaat oplossen. Er moet contact komen met de verhuurder. TS moet zijn huurachterstand betalen en zijn spullen terug krijgen.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 11:54:55 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093392
quote:

[..]

Tja, ik roep maar wat.
Het gebeurt wel eens zonder dat er sprake was van enige betaalachterstand. Een rechtzaak win je altijd wel, maar de vraag is hoe lang dat duurt en of je je spullen uberhaupt nog terug krijgt. Ik vind de houding van de politie in dit soort zaken dan ook echt bizar.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_78093422
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:54 schreef jitzzzze het volgende:
Je wilt niet zielig doen, maar je opent wel een huil-topic? Dat mis ik eventjes
Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:57:48 #168
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093458
Met je advocaat terug naar het bureau. Dreigen met juridische stappen tegen betreffende agent.
Kom nou... dit is een schoolvoorbeeld van crimineel gedrag...

Enne, zet desnoods een ladder tegen het raam om te kijken of je spullen er nog liggen.
Liggen ze er nog, ruitje in, en huis bezetten. Laat de politie je er dan maar eens uit krijgen. Het is verdomme je eigen huis! En probeert je huisbaas je aan te klagen voor die ruit, dan heeft ie heeeel wat uit te leggen... Kortom dat gebeurt niet.

Nogmaals ik heb na gerechtelijke uitzetting (vonnis: ontbinding huurcontract en uitzetting + ¤3600 aan zogenaamde huurschuld moeten betalen) m'n huis gekraakt en verzet (zowel in daad als woord dus) tegen genoemd vonnis aan laten tekenen. Het feit dat ik het had gekraakt heeft m'n zaak totaal niet geschaad, integendeel. Het heeft ervoor gezorgd dat ik m'n huis nu weer legaal heb.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:57:49 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093459
Verwachten dat de politie je aangifte opneemt is tot daar aan toe. Maar je kunt toch niet van de politie verwachten dat die dit voor TS gaan oplossen? Zij kunnen toch niet beoordelen of TS danwel de verhuurder in zijn recht staat?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 11:58:17 #170
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093475
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.
Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:24 #171
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78093510
Over welke stad gaat dit trouwens?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:43 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093519
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:00:35 #173
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093546
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.
Zo, nu al?

Niet echt een snelle en directe oplossing van het probleem, of wel?
pi_78093639
hmmm
net met mijn advocaat gesproken over de telefoon.

Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Het is zijn woordt tegen de mijne.

Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.

en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.

kortom ik heb weinig kans
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:04:25 #175
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78093667
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zo, nu al?

Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..
pi_78093703
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef JCC het volgende:
Met je advocaat terug naar het bureau. Dreigen met juridische stappen tegen betreffende agent.
Kom nou... dit is een schoolvoorbeeld van crimineel gedrag...

Enne, zet desnoods een ladder tegen het raam om te kijken of je spullen er nog liggen.
Liggen ze er nog, ruitje in,
en huis bezetten. Laat de politie je er dan maar eens uit krijgen. Het is verdomme je eigen huis! En probeert je huisbaas je aan te klagen voor die ruit, dan heeft ie heeeel wat uit te leggen... Kortom dat gebeurt niet.

Nogmaals ik heb na gerechtelijke uitzetting (vonnis: ontbinding huurcontract en uitzetting + ¤3600 aan zogenaamde huurschuld moeten betalen) m'n huis gekraakt en verzet (zowel in daad als woord dus) tegen genoemd vonnis aan laten tekenen. Het feit dat ik het had gekraakt heeft m'n zaak totaal niet geschaad, integendeel. Het heeft ervoor gezorgd dat ik m'n huis nu weer legaal heb.
dat gaat dus vanavond ook gebeuren
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:05:49 #177
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093716
Zeg jiitz, je kan het een huiltopic vinden, als iemand hier voor advies in zo'n horrorsitutatie komt maar niet met z'n porum op tv wil, dan mag dat toch?

En het is gister gebeurd, hoe snel wil je het hebben? Als de politie niet meewerkt en de rechtswinkel pas donderdagavond (achterlijke tijd, die van amsterdam kan je de hele week bellen) bereikbaar is, dan blijft er weinig anders over niet?
Vind het een beetje wijsneuzerige opmerkingen, weet je hoe zoiets voelt dan? Ik wel.
JCC's Gallery
pi_78093748
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!
Ik kwam gistere avond pas achter deze hele shitzooi!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:07:00 #179
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093761
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:04 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..
Precies.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:07:07 #180
118585 Crutch
pi_78093767
Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren.
Misschien wordt het dan toch aangifte doen van diefstal en huisvredebreuk....
Je moeder is een hamster
pi_78093789
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:05 schreef JCC het volgende:
Zeg jiitz, je kan het een huiltopic vinden, als iemand hier voor advies in zo'n horrorsitutatie komt maar niet met z'n porum op tv wil, dan mag dat toch?

En het is gister gebeurd, hoe snel wil je het hebben? Als de politie niet meewerkt en de rechtswinkel pas donderdagavond (achterlijke tijd, die van amsterdam kan je de hele week bellen) bereikbaar is, dan blijft er weinig anders over niet?
Vind het een beetje wijsneuzerige opmerkingen, weet je hoe zoiets voelt dan? Ik wel.

nou niet om zielig te doen maar het is totaal geen fijn gevoel, je bent gewoon je hele hebben & houwe kwijt.

Ik ga vandaag maar ns achter wat bonnetjes aan! bewijzen verzamelen op de pc want voor de rest kan ik niet meer zoveel doen.
Of wel?
pi_78093847
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:07 schreef Crutch het volgende:
Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren.
Misschien wordt het dan toch aangifte doen van diefstal en huisvredebreuk....
Mijn advocaat adviseerde me om nu bewijzen te gaan verzamelen, dat het contract in huis lag is een flinke tegenslag.
En ook van mijn spullen, hij kan nu mooi zeggen als ik er echt een zaak van ga/kan van maken dat hij alleen bijv een oude bank heeft aangetroffen.

had ik nou nog maar extra me best gedaan om die maand op tijd te betalen dan had ik al dit gezeik niet gehad.
Of wel?
pi_78093868
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm

Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.

Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
lampen.

en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.

Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.

Heb je overigens de huur overgemaakt via de bank of handje-contantje?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:10:12 #184
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093871
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:06 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!
Ik kwam gistere avond pas achter deze hele shitzooi!
En je huisbaas bellen kon niet?
pi_78093903
Hoe betaalde je je huur en hoelang al, dan?
pi_78093927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.

Heb je overigens de huur overgemaakt via de bank of handje-contantje?
Is via een rekening overgemaakt.

en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Of wel?
pi_78093956
Kut politie.. Echt belachelijk dat ze geen aangifte opnemen. Ik heb dat zelf ook eens meegemaakt bij diefstal.

Misschien kan je advocaat hier wat mee?: http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph05
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:13:05 #188
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093962
quote:
hmmm

Invorderen? Pardon? Hij kan het best proberen en zeggen, maar again niemand die zegt dat hij na 1 maand de huur maar even in natura kan komen ophalen!
Beetje vreemd dat je advocaat zo makkelijk opgeeft! Als-ie klinkt als een doetje gewoon een andere nemen! Mijn eerste advocaat had het ook bijna verprutst (hij had, bleek achteraf, uitzetting met 1 telefoontje kunnen voorkomen). Via via een andere genomen, die het wel voor elkaar kreeg. Weliswaar pas na de feiten maar alsnog. Hij is ook de advocaat van de Hells Angels trouwens
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:14:26 #189
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094008
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En je huisbaas bellen kon niet?
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
JCC's Gallery
pi_78094031
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Verwachten dat de politie je aangifte opneemt is tot daar aan toe. Maar je kunt toch niet van de politie verwachten dat die dit voor TS gaan oplossen? Zij kunnen toch niet beoordelen of TS danwel de verhuurder in zijn recht staat?
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
pi_78094044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:

[..]

Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
Nou, ik had dat wel gedaan, en hem vriendelijk verzocht om mijn spullen even terug te brengen..
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:15:59 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78094056
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Ga toch maar even langs. Neem een rustig en redelijk denkend en handelend mens mee om je bij te staan en ga het uitpraten met je huisbaas. En jij mag dan wel duivels worden als je hoort dat alles nog boven ligt; je hebt je spullen dan iig wel terug.

Overigens vind ik een aantal punten wel een beetje vreemd in dit verhaal en vraag ik me af wie hier nu genaaid wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78094106
hmm net even met mijn vader gesproken over bewijzen van mijn stereo's etc etc
Blijkt dat ik alleen nog maar bonnen heb van mijn kleding, meer niet!

zometeen even langs de bank of ik wat uitdraaitjes kan krijgen van de boekingen.

Verder ga ik even kijken of ik een aantal klopsleutels kan krijgen vandaag & laddertje vast regelen voor vanavond
Of wel?
pi_78094145
internet aangifte een idee? Van diefstal kan dat: http://www.politie.nl/aangifte/
pi_78094178
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:17 schreef Pikachu21 het volgende:
Verder ga ik even kijken of ik een aantal klopsleutels kan krijgen vandaag & laddertje vast regelen voor vanavond
Goed bezig
Symptoombestrijding, in plaats van het probleem oplossen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:19:36 #196
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78094183
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78094212
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Verhaal verliest steeds meer de geloofwaardigheid
Of TS wil gewoon niks met onze tips doen. Nou, dan niet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:21:40 #198
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094262
Mocht je dus binnengaan en er staat niks meer, zorg voor een bed (matras), stoel en tafel. Dan kraak je het officieel, en als dan iemand de politie belt, dan ben je kraker en geen inbreker. Dan is het simpel, je vraagt je huisbaas je spullen terug in ruil voor z'n huis. Als je er toch niet meer in wil kan je het best als chantageobject gebruiken.
Komt de politie, nummer van je advocaat geven en zeggen dat je aangifte probeerde te doen maar niet mocht.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:10 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094278
quote:
Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:16 #200
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78094280
Waarschijnlijk vind die huisbaas het allemaal prima als er een betalings regeling getroffen word.

Alhoewel
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:28 #201
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094289
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:23:20 #202
142400 RedFever007
pi_78094312
quote:
pi_78094326
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
pi_78094347
quote:
hmmm

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
lampen.

Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.

Al die dingen die je noemt komen pas aan de orde bij het bepalen van de hoogte van de schade die je geleden hebt nadat is vastgesteld dat de huisbaas aansprakelijk is.

Het zou ook mooi zijn als het anders is: dan zou iedere huisbaas bij een huurachterstand van een dag hetzelfde doen als wat jouw huisbaas gedaan heeft en alle spullen van de huurder waarvan geen bonnetje is lekker mogen houden.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Hoewel de weg om je schade te vorderen in het civiele recht ligt, zou ik altijd aangifte gaan doen.
Dat jouw extreme fantasie over gillende sirenes niet in vervulling gaat, wil niet zeggen dat het geen nut heeft.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:24:29 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094361
quote:

[..]

Afhankelijk van de reputatie van de verhuurder zou dat best kunnen. Ik zou in ieder geval verwachten dat de politie de volledige aangifte opneemt en vervolgens de verhuurder vraagt voor een gesprekje.
pi_78094396
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Dan heb jij met de afschriften, waarop aangegeven staat dat de huursom is overgemaakt, bewijs van een huurovereenkomst.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:25:28 #207
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094399
quote:
Een huisbaas die op zo'n manier iemand uit z'n huis zet en spullen verduistert? Denk je nou ECHT dat daar mee te praten valt? Het is natuurlijk te proberen en zou het ook zeker doen, maar huisbaas klinkt als een crimineel en niet als een beschaafd iemand met wie je kan onderhandelen.

En hoezo verliest het verhaal geloofwaardigheid? Omdat het ingewikkeld is? Kan je nog veel ongeloofwaardiger shit vertellen, maar waar is het wel... Have a little faith....
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:26:58 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094428
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:23 schreef Piles het volgende:

Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
pi_78094434
wat begrijp je niet?

- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
- Politie doet NIKS!
- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!

en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:28:20 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78094471
Kun je via die winkel en gedeelde keuken niet naar binnen komen?
pi_78094506
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
Dat zei ik ook:
quote:
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:16 #212
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:30:38 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094555
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

Je weet ook niet zijn naam zodat je zelf de gegevens van hem erbij kunt zoeken?
quote:
- Politie doet NIKS!
Ze zijn verplicht een aangifte op te nemen. Wat ze er verder mee doen zijn ze vrij in, maar wanneer jij stelt aangifte te willen doen, moeten zij die aangifte opnemen.
quote:
Ik zou zelf een (goede) advocaat zoeken. Rechtsbijstandwinkel zou ik niet teveel van verwachten.
quote:
En wat gaat die "advocaat" intussen doen?
quote:
Die zijn ook geen partij lijkt me.
quote:
Je zou alvast nieuwe aan kunnen vragen, maar het is ook iets wat pas later nodig is.
quote:
idem.
quote:
idem.
quote:
en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Bewijs is pas van een veel latere orde. Dat is nu allemaal niet nodig om actie te ondernemen.
pi_78094575
Zou op zich wel een goeie actie zijn van een inbreker Het huis leeghalen, zeggen dat de sloten vervangen zijn en briefje achter de ruit met dat je eruit gezet bent.
pi_78094593
Als de huurbaas een redelijke man is! laat ie ook even op een briefje schrijven wat er met mijn spullen is gebeurt! en niet van

Het pand is ontruimd, je kan de sleutels inleveren door het door je brievenbus te gooien, ojah en je kan er achter niet meer in omdat het slot is vervangen.

THAT"S IT!
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:51 #216
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094699
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:29 schreef JCC het volgende:

[..]

Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
pi_78094730
maargoed ik hoor het strakjes maybe wel of het er staat & als het niet zo is dan moet ik vnvnd maar de ladder op.

overigens ga ik wel vnvnd even wat foto's maken van de winkel zn spulletjes achter ( staan een aantal flatscreen TV's, hopelijk voorkomt dat strakjes nog verder eventuele schade als ze ermee aan komen kakke dat ik die strakjes gejat heb

je weet maar nooit
Of wel?
pi_78094786
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:38:09 #219
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094807
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Kan wel zijn, maar nog steeds is dat de eerste stap die je moet nemen bij een dergelijke situatie.
pi_78094834
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

- Politie doet NIKS!

- Ik heb het al gezegd: de politie is verplicht je aangifte in ieder geval op te nemen. Zie artikel 163 lid 5 van het Wetboek van Strafvordering.
- Wat moet je van de rechtsbijstand als je al een advocaat hebt?
- Wat moet je met al die bewijzen? Je moet op dit moment alleen kunnen bewijzen dat je huurder bent. En als je huurder bent dan zie ik niet in hoe dat bewijs veel problemen kan geven.

Je schreeuwt hier van alles, maar denk er eens rustig over na. Denk je echt dat het zo makkelijk is om rechtmatige huurders uit hun huis te flikkeren? Er zijn zoveel mogelijkheden om je recht te halen, dus schakel een goede advocaat in en laat die het voor je oplossen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:39:39 #221
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094843
@Jtitzzz:
Met de politie en/of een advocaat erbij zal de huisbaas wellicht luisteren. Maar ik denk dat je het type mens dat dit soort dingen doet verkeerd inschat. Zelf het via de huisbaas proberen is leuk als het werkt (kleine kans) maar verder een enorme tijdverspilling. En als TS hier met z'n huis en/of spullen uit wil komen is redelijk snel handelen toch wel aanbevolen...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:40:24 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78094867
Vraag anders jcc om het nr van haar/zijn advocaat
pi_78094923
Ik zou terug naar de politie gaan, en vragen om een leidinggevende. Desnoods met je advocaat, of je advocaat laten bellen o.i.d.

Anders een klacht indienen bij de ombudsman.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:43:36 #224
3542 Gia
User under construction
pi_78094988
Neem aan dat je de meeste spullen met je pas betaald hebt. Dat staat dus op je afschriften, ook de datum van aanschaf, dus. Bankafschriften kun je gewoon opnieuw bij de bank opvragen. Daar staan ook de gegevens op van het overmaken van de huur, waarmee je kan aantonen dat je echt wel regelmatig betaalde en slechts één maand achterstand had.

Vraag die afschriften op en ga daarmee langs het bureau voor rechtshulp. Zij kunnen je sowieso adviseren.

En hoezo kun je niet langer bij je ouders terecht dan maar één nacht???
pi_78095071
Mooi verhaal wordt het zo.
pi_78095077
quote:
Ik zou dan juist naar de winkel gaan. Als je spullen er nog liggen dan gewoon je weg naar binnen forceren. Politie kan hier ook niks tegen doen want je hebt dan je huurcontract wat aangeeft dat je daar woont en de verhuurder heeft geen officiele papieren dat hij je eruit heeft gekicked...
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:47:48 #227
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78095189
eindelijk ik heb zijn nummer nog ergens kunnen vinden in mijn mailbox!
Direct voicemail
Of wel?
pi_78095285
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.

Al die dingen die je noemt komen pas aan de orde bij het bepalen van de hoogte van de schade die je geleden hebt nadat is vastgesteld dat de huisbaas aansprakelijk is.
Ik wilde net TS gaan aanraden om nog even een andere advocaat te bellen, de advocaat die je aan de lijn had is volgens mij defect.

Ik dacht overigens dat het juridische loket mee ging posten in WGR, waarom heb ik die nog niet gehoord?
pi_78095320
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik wilde net TS gaan aanraden om nog even een andere advocaat te bellen, de advocaat die je aan de lijn had is volgens mij defect.

Ik dacht overigens dat het juridische loket mee ging posten in WGR, waarom heb ik die nog niet gehoord?
trixie zou ook nog langskomen... maargoed nog nie gezien
Of wel?
pi_78095406
oke im fucked! huurbaas net gesproken
hij ontkent dus alles! welke kleren? ik heb helemaal niks zien liggen.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:57:05 #232
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78095432
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:56 schreef Pikachu21 het volgende:
oke im fucked! huurbaas net gesproken
hij ontkent dus alles! welke kleren? ik heb helemaal niks zien liggen.
Hij ontkent dus kennelijk niet dat hij onrechtmatig heeft ontruimd.
pi_78095482
heeft het enige nut om een gesprek op te nemen met hem? want hij ontkent het dus dat hij niks heeft zien liggen maar er wel is geweest.
Of wel?
pi_78095540
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:58 schreef Pikachu21 het volgende:
heeft het enige nut om een gesprek op te nemen met hem? want hij ontkent het dus dat hij niks heeft zien liggen maar er wel is geweest.
Dat is al geod want hij zou niet in je huis geweest mogen zijn zonder toestemming van jou.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:01:40 #235
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78095598
Yep... Opnemen die hap! Veel telefoons kunnen dat wel, even zoeken. Anders met je tel. op speaker en een dictafoon of je pc.
Zegt hij nou serieus dat hij _niks_ heeft zien liggen? Dus dat je er woonde maar er geen spullen had?
JCC's Gallery
pi_78095648
Hij vertelde mij dat hij niks had zien liggen, ik bel hem later op de dag of morgen nog wel een keer op & dan neem ik gewoon alles op...
Hoe kan het meneer dat ik er zat maar u heeft echt niks zien liggen zoiets?
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:03:47 #237
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78095686
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Helemaal als TS daadwerkelijk zijn spullen op gaat halen vannacht
Dat is dus weer zo'n laconieke opmerking waar ik me eerlijk gezegd aan stoor.
Het is een cliche maar wat zou JIJ doen in zo'n situatie? Ja, de huisbaas bellen, dat heb je al gezegd. En dan?
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:05:47 #239
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78095778
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:02 schreef Pikachu21 het volgende:
Hij vertelde mij dat hij niks had zien liggen, ik bel hem later op de dag of morgen nog wel een keer op & dan neem ik gewoon alles op...
Hoe kan het meneer dat ik er zat maar u heeft echt niks zien liggen zoiets?
Dus...
OF je spullen liggen er nog... In dat geval, terug je huis in, fuck hem.
OF hij heeft je spullen en liegt erover... In dat geval, terug je huis in, fuck hem. Huis voor spullen ruilen.
JCC's Gallery
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:12:34 #240
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78096053
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef JCC het volgende:

[..]

Het is een cliche maar wat zou JIJ doen in zo'n situatie? Ja, de huisbaas bellen, dat heb je al gezegd. En dan?
Zoals eerder gezegd; een echte oplossing bedenken. Niet 's nacht je eigen spullen wegroven, daarmee los je niets op.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:13:51 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78096110
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef jitzzzze het volgende:

Zoals eerder gezegd; een echte oplossing bedenken. Niet 's nacht je eigen spullen wegroven, daarmee los je niets op.
Maar wat is dan jouw "echte" oplossing?
pi_78096117
Ik vind je echt dom. Sorry. Maar dit is het meest ongeloofwaardige en krankzinnige verhaal wat ik ooit heb gehoord.

Dat er nog zoveel mensen rondlopen die hun rechten en plichten niet kennen. Bizar!.
pi_78096159
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:58 schreef Pikachu21 het volgende:
En waarom heeft hij nou de sloten veranderd? Waarom mag je er niet meer in en op welke grond?
pi_78096169
TS luistert niet goed.

Vergeet even wat je precies hebt liggen. Zelfs al kun je een bonnetje van een space shuttle produceren, dan nog zal het lastig te bewijzen zijn dat die in je woning heeft gelegen. De bewijsregels gelden niet voor het bepalen van de omvang van de schade. De wet zegt in 6:98 BW:
quote:
De rechter begroot de schade op de wijze die het meest met de aard ervan in overeenstemming is. Kan de omvang van de schade niet nauwkeurig worden vastgesteld, dan wordt zij geschat.
Als je aan kunt tonen dat je huisbaas tekort is geschoten in zijn verplichtingen als verhuurder (of onrechtmatig heeft gehandeld), dan zal daarna geen enkele rechter aannemen dat je nudist bent omdat je geen bonnetjes van je kleren kon overleggen.

Schakel gewoon meteen een advocaat in die zich richt op dingen die er toe doen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef JCC het volgende:

[..]

Ik zou de huisbaas voor de zekerheid middels een brief in gebreke en aansprakelijk stellen, vervolgens aangifte gaan doen, en daarna naar een advocaat omdat je die nodig hebt voor een kort geding. En dat allemaal binnen de tijd die TS al verspild heeft.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:17:07 #245
291552 PlakkieOle
pi_78096238
Grote kans dat huisbaas meeleest
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:19:10 #246
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78096324
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat is dan jouw "echte" oplossing?
Wat denk je zelf? Spullen terug en huis terug. Zo moeilijk is dat te bedenken niet, of wel?

Zoals ik al eerder heb gezegd: TS is de situatie slechts aan het verergeren door direct naar de Politie en een advocaat te gaan. TS verergerd het nog meer als hij vannacht gaat inbreken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:22:47 #247
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78096472
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

TS schaadt er zijn zaak echt niet mee als hij z'n EIGEN spullen ophaalt uit z'n 'EIGEN' huis....
En dan heeft hij z'n spullen tenminste... met een huurcontract waar in staat dat hij er woont, best handig, want zonder rechtmatige ontbinding gewoon rechtsgeldig.
Bij dit alles even aangenomen dat de spullen er nog liggen. Waar ik m'n twijfels bij heb.

Oh en inbreken in je eigen huis is niet inbreken, het huurcontract loopt zoals gezegd nog gewoon door, uitgezet of niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen, en dan kan de huisbaas hoog en laag springen, TS is huurder of hij het leuk vindt of niet.
Ik snap best dat het extreem klinkt, maar ik heb er een rechtzaak door gewonnen en bij mij was het huurcontract wel al ontbonden, en gerechtelijk ontruimd.

Je zegt dat politie en advocaat de oplossing niet zijn, sorry, maar dat is utopisch denken. Er zijn ook slechte mensen op deze aardkloot, en zonder politie en advocaat kom je niet ver in veel gevallen.
JCC's Gallery
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:24:20 #248
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78096538
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef JCC het volgende:

[..]

TS schaadt er zijn zaak echt niet mee als hij z'n EIGEN spullen ophaalt uit z'n 'EIGEN' huis....
En dan heeft hij z'n spullen tenminste... met een huurcontract waar in staat dat hij er woont, best handig, want zonder rechtzaak gewoon rechtsgeldig.
Bij dit alles even aangenomen dat de spullen er nog liggen. Waar ik m'n twijfels bij heb.

Oh en inbreken in je eigen huis is niet inbreken, het huurcontract loopt zoals gezegd nog gewoon door, uitgezet of niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen, en dan kan de huisbaas hoog en laag springen, TS is huurder of hij het leuk vindt of niet.
Ik snap best dat het extreem klinkt, maar ik heb er een rechtzaak door gewonnen en bij mij was het huurcontract wel al verbroken, en door deurwaarder uitgezet.
En waarom heeft de Politie hem dan afgeraden om zijn eigen spullen te gaan halen?
pi_78096741
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En waarom heeft de Politie hem dan afgeraden om zijn eigen spullen te gaan halen?
Daar zou ik gewoon schijt aan hebben. Die lui nemen niet eens de moeite om naar je te luisteren. En het is toch godverdomme je eigendom. Geen politie/verhuurder die mij daar van weg houd hoor..
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:29:42 #250
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78096747
quote:

[..]

Dat heb ik ff gemist, maar aangenomen dat dit dezelfde agenten waren die z'n aangifte niet eens wilden opnemen (onwettelijk), zou ik het oordeel en advies van deze dienders even met een korrel zout nemen.

En nogmaals, TS zegt niet eens terug te willen in het huis, dus dan zijn z'n bezittingen toch het enige waarvoor je nog strijdt? Er is niemand die hem zal aanklagen voor het ophalen van z'n eigen spullen, en als hij het huis alsnog terug wil is het ook geen halsdaad.
JCC's Gallery
pi_78096758
quote:

[..]

Waarom kan hij bij diezelfde politie geen aangifte doen van diefstal?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:31:51 #252
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78096822
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef JCC het volgende:

[..]

Dat heb ik ff gemist, maar aangenomen dat dit dezelfde agenten waren die z'n aangifte niet eens wilden opnemen (onwettelijk), zou ik het oordeel en advies van deze dienders even met een korrel zout nemen.

En nogmaals, TS zegt niet eens terug te willen in het huis, dus dan zijn z'n bezittingen toch het enige waarvoor je nog strijdt? Er is niemand die hem zal aanklagen voor het ophalen van z'n eigen spullen, en als hij het huis alsnog terug wil is het ook geen halsdaad.
Dat stond in de OP Maar daar heb je verder gelijk in.

Als ik TS zou zijn, dan zou ik via een nette manier mijn spullen terughalen. Maar goed, blijkbaar hebben wij daar een andere mening over
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:31:57 #253
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78096824
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

I rest my case
JCC's Gallery
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:32:17 #254
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78096838
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat het geen diefstal is?

Ik heb geen idee; blijkbaar hadden die agenten geen zin om een aangifte op te nemen.
pi_78096875
oke net jurofoon even gesproken, ik moet dus een aangetekende brief sturen wat ik dus ga doen strakjes.
Maar wat is nou de verdere procedure! het liefst zou ik echt mn spullen vanacht zelf willen ophalen en misschien gebeurt dit ook wel.

Maar ik sta er nu echt ff van te kijken :S dat ik recht op het huis heb is 1 ding wat zeker is, maar hierop ga ik denk ik niet in aangezien dit verdere pesterijtjes te voorkomen etc.
Ik ga nu even langs een ander advocaten kantoor!
Of wel?
pi_78096921
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat stond in de OP Maar daar heb je verder gelijk in.

Als ik TS zou zijn, dan zou ik via een nette manier mijn spullen terughalen. Maar goed, blijkbaar hebben wij daar een andere mening over
Ik wil het best op een nette manier regelen! alleen ik moet dus uitzoeken HOE! en dat gaat zeker moeilijk worden!
Of wel?
pi_78096987
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pikachu21 het volgende:

Maar wat is nou de verdere procedure!
Die vraag heb je neem ik aan gesteld aan de jurafoon. Dus wat was het antwoord?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:35:59 #258
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78097007
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Ik wil het best op een nette manier regelen! alleen ik moet dus uitzoeken HOE! en dat gaat zeker moeilijk worden!
Welnee, alle tips zijn hier al langs geweest en de jurofoon heeft je ook al bruikbare tips gegeven. Tevens gaat de advocaat waar je straks heen gaat ook nog iets zinvols zeggen
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:37:36 #259
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78097068
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik heb geen idee; blijkbaar hadden die agenten geen zin om een aangifte op te nemen.
Eh... Dat is het dus wel! Huisbaas heeft zonder rechtzaak en een vonnis geen recht om het huis te betreden, te ontruimen, de sloten te vervangen, de spullen weg te halen, niks!
Dat TS een maandje (of 2) achter was met de huur, daar had de huisbaas een advocaat voor kunnen inschakelen, heeft ie niet gedaan, dus wettelijk is er niks veranderd.
Vonnis was er gewezen bij 3 maanden of meer, maar dan had het na een zaak van maanden (+opzegtermijn) met een slotenmaker, deurwaarder, hulpofficier en een verhuisteam van de gemeente geweest. Niet zoals het nu gegaan is, zonder enig bericht vooraf.
JCC's Gallery
pi_78097090
een aangetekende brief verzenden naar hem, maar zoals ze daar al zeiden heeft het denken ze weinig nut omdat de verhuurder alles buiten de regels om heeft gedaan.:)
Anyway ze gaan dit verder voor me uitzoeken, wat ze voor me kunnen betekene, wat de kosten zijn etc

Ik heb nog een advocaten kantoor gevonden dus ik ga daar nu eventjes gewoon langs. Misschien wat beter dan over de telefoon
Of wel?
pi_78097095
quote:
oke net jurofoon even gesproken, ik moet dus een aangetekende brief sturen wat ik dus ga doen strakjes.
Maar wat is nou de verdere procedure! het liefst zou ik echt mn spullen vanacht zelf willen ophalen en misschien gebeurt dit ook wel.

Maar ik sta er nu echt ff van te kijken :S dat ik recht op het huis heb is 1 ding wat zeker is, maar hierop ga ik denk ik niet in aangezien dit verdere pesterijtjes te voorkomen etc.
Ik ben benieuwd wat de andere advocaat gaat zeggen. Succes!!
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:38:45 #262
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78097107
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef JCC het volgende:

[..]

Eh... Dat is het dus wel! Huisbaas heeft zonder rechtzaak en een vonnis geen recht om het huis te betreden, te ontruimen, de sloten te vervangen, de spullen weg te halen, niks!
Dat TS een maandje (of 2) achter was met de huur, daar had de huisbaas een advocaat voor kunnen inschakelen, heeft ie niet gedaan, dus wettelijk is er niks veranderd!
Vonnis was er gewezen bij 3 maanden of meer, maar dan had het met een slotenmaker, deurwaarder, hulpofficier en een verhuisteam van de gemeente geweest. Niet zoals het nu gegaan is, zonder enig bericht vooraf.
Zie:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik heb geen idee
; blijkbaar hadden die agenten geen zin om een aangifte op te nemen.

Verder heb je gelijk met wat je beschrijft. Zo zou het moeten gaan inderdaad.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:41:04 #263
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78097194
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zie:
[..]

Verder heb je gelijk met wat je beschrijft. Zo zou het moeten gaan inderdaad.
Oh pardon, dacht dat je het als een stelling bedoelde, nvm.

Succes met je andere advocaat, Pika Pika
JCC's Gallery
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:41:50 #264
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78097228
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef JCC het volgende:

[..]

Oh pardon, dacht dat je het als een stelling bedoelde, nvm.

Succes met je andere advocaat, Pika Pika
Oh nee, dat hoorde erbij

TS: schrijf desnoods op wat de advocaat zegt.
pi_78097275
Ik zeg dit niet vaak, maar als ik dit zo lees, zou ik toch gewoon mezelf toegang tot de woning verschaffen om mijn spullen terug te halen.....ik geloof namelijk niet dat een aangetekende brief indruk zal maken op de verhuurder.....
Quinn Dexter
pi_78097280
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:39 schreef Pikachu21 het volgende:
ojah ik wou dus aangifte doen maar hier probeerde ze onderuit te komen, nee meneer wij doen er niks mee.
Dus ik wacht nu even af wat mn advocaat strakjes te vertellen heeft.
Stuur eens een klachtmail naar de korpsdirectie
dag
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:43:56 #267
291552 PlakkieOle
pi_78097312
Wedden dat dit straks een aartse hoax is
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:43:59 #268
3542 Gia
User under construction
pi_78097315
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:14 schreef dalaiblama het volgende:
Maar dit is het meest ongeloofwaardige en krankzinnige verhaal wat ik ooit heb gehoord.
Dit gevoel heb ik inderdaad ook wel een beetje. Kan me echt niet voorstellen dat hetgeen in de OP staat werkelijk het hele verhaal is. Geen aanmaningen? Geen gerechtelijk bevel? Een verhuurder die zomaar de cilinders vervangt bij één maand achterstand? Ongeloofwaardig.

Als het werkelijk is gegaan zoals in de OP staat, zonder weglatingen van verwijtbare zaken aan het adres van TS, dan moet hij zeker naar het bureau voor rechtshulp. Die zijn er voor zaken tussen huurder en verhuurder. Waarom zelf een dure advocaat nemen, die ook nog eens geen zak doet.

Nogmaals, als hij kopieën opvraagt van zijn bankafschriften, kan hij toch bewijzen dat hij huurder is!

Tenzij hij particulier huurt en dit maandelijk contant betaalde. Heb niet alles gelezen, namelijk.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:48:16 #269
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_78097461
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik inderdaad ook wel een beetje. Kan me echt niet voorstellen dat hetgeen in de OP staat werkelijk het hele verhaal is. Geen aanmaningen? Geen gerechtelijk bevel? Een verhuurder die zomaar de cilinders vervangt bij één maand achterstand? Ongeloofwaardig.
toch benieuwd hoe het af gaat lopen
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:50:25 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78097545
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:19 schreef jitzzzze het volgende:

Wat denk je zelf? Spullen terug en huis terug. Zo moeilijk is dat te bedenken niet, of wel?
Ah, dus 8dat* is de oplossing. *PLOP* en we hebben de spullen en het huis terug..
quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd: TS is de situatie slechts aan het verergeren door direct naar de Politie en een advocaat te gaan. TS verergerd het nog meer als hij vannacht gaat inbreken.
Natuurlijk, met voor je rechten opkomen vererger je de situatie. TS had gewoon meteen even de verhuurder moeten bellen, dan had de verhuurder netjes sorry gezegd, de sleutels gegeven, de spullen van TS weer teruggegeven en weer netjes teruggezet op de plek waar ze stonden.

Stom dat ik dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
pi_78097549
Dit verhaal wordt idd steeds ongeloofwaardiger.

Anyway, bel je huisbaas nog eens op. Vraag hoeveel de huidige huurschuld is (als die klopt met jouw administratie) spreek dan af dat je bij hem langs gaat om het te betalen in directe in ruil van je spullen.

Zo heb jij je spullen terug op de snelste manier.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:51:40 #272
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78097596
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ah, dus 8dat* is de oplossing. *PLOP* en we hebben de spullen en het huis terug..
[..]

Natuurlijk, met voor je rechten opkomen vererger je de situatie. TS had gewoon meteen even de verhuurder moeten bellen, dan had de verhuurder netjes sorry gezegd, de sleutels gegeven, de spullen van TS weer teruggegeven en weer netjes teruggezet op de plek waar ze stonden.

Stom dat ik dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
En hier wil je nog een serieuze reactie op?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:52:27 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78097623
quote:

Ik zou niet 's nachts je spullen terug halen, want dat wekt een nogal vreemde indruk. Als je je spullen wilt terughalen, waarom doe je dat dan niet nu?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:54:50 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78097728
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:51 schreef jitzzzze het volgende:

En hier wil je nog een serieuze reactie op?
Nee, het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen flauw idee hebt hoe iets als dit op te lossen.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 13:55:05 #275
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78097740
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen flauw idee hebt hoe iets als dit op te lossen.
Oh ja, dat zal het wel weer zijn
pi_78098715
Wat zegt de winkelier?

Misschien was hij het wel!
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:03:01 #277
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78100525
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:18 schreef zuchtje het volgende:
Wat zegt de winkelier?

Misschien was hij het wel!
Interessante plotwending! Winkelierdiefstal... Of is dat als de winkelier wordt gejat??
Denk dat TS lekker bakkie aan het doen is met een (hopelijk) bekwame advocaat
JCC's Gallery
pi_78102987
TVP, is dit echt of een hoax. ik ben in dubio. Intressant topic anyway
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:24:21 #279
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78103989
TVP voor de afloop
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78104256
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:33 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

rook nog ff 1 peukje!
Gelukkig dat je ondanks je schulden nog wel geld over hebt voor sigaretten.

Verder wel een klote situatie natuurlijk, succes ermee.
pi_78104436
Back, ze gaan de zaak onderzoeken meer ga ik er ook niet veel over zeggen alleen dat de kans groot is dat ik dus gewoon alles definitief kwijt ben.
ik ga morgen naar een ander politie bureau daar eventjes aangifte doen omdat dat toch nodig is.

Ik heb nog een keer mijn huurder gesproken & hij blijft volhouden dat hij niks heeft gezien. wat dus onmogelijk is. ik moest kappe met hem te bellen en toen hing ie op, kortom er is geen gesprek aan te gaan met die man.

advocaat is er dus mee bezig & jurofoon daar krijg ik nog wat dingen van binnen. Morgen de gerechtswinkel want die zijn maar 2x per week open.
Dus ik hoop morgen weer wat meer info hierover te posten.

Heb wel ff een aardig grote zaklamp bij me neef opgepikt, wil gewoon kijken of alles er nog staat.

Nogmaals als je dit topic twijfelt! blijf dan please weg. Ik ga ook helemaal geen foto maken of wat dan ook van de brief die op de deur hing...

Ik zit me trouwens nu te bedenken... de winkelier had het papiertje geschreven voor de eigennaar van het pand ( waarom, weet ik in godsnaam niet )
maar het papiertje was aan de binnenkant geklapt van het raam...
ik zou eigenlijk dat papiertje wel willen hebben voor eventueel bewijs??! want ik neem aan dat er voor huisuitzettingen officiële brieven zijn van gerechtsdeurwaardes/kantonrechters?!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:34:37 #283
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78104472
Ik kan het niet meer volgen:

Zolang je niet door een rechter uit je huis bent gezet, is er toch niets aan de hand? Kun je toch gewoon je eigen deur/raam open breken? Inbreken bij jezelf is dacht ik niet strafbaar! Elke halve zool kan een slot op mijn deur schroeven als ik er niet ben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_78104512
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kan het niet meer volgen:

Zolang je niet door een rechter uit je huis bent gezet, is er toch niets aan de hand? Kun je toch gewoon je eigen deur/raam open breken? Inbreken bij jezelf is dacht ik niet strafbaar! Elke halve zool kan een slot op mijn deur schroeven als ik er niet ben...
Hij kan niet bewijzen dat hij huurder was van het pand. Alle paperassen zijn nl. ook verdwenen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:39:42 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78104709
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:35 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hij kan niet bewijzen dat hij huurder was van het pand. Alle paperassen zijn nl. ook verdwenen...
GBA biedt uitkomst!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78104746
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:35 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Afschrijvingen? Je betaald namelijk niet zomaar elke maand een bedrag aan iemand wat een redelijk bedrag zal zijn voor de huur van een woning van dergelijk formaat.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:45:59 #287
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_78104962
TVP, hele vage shit, maar in geval van oplossing altijd nuttig om te weten!
pi_78105048
ik heb nog wel wat boekingen staan van mijn bank waarop de huur is overgemaakt
wettelijk zou ik daarmee & een aangetekende brief gewoon het huis weer mogen betreden zoals ik het heb begrepen.
Alleen voor mijn spullen kan ik helaas niks bewijzen!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:51:15 #289
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78105194
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:48 schreef Pikachu21 het volgende:
ik heb nog wel wat boekingen staan van mijn bank waarop de huur is overgemaakt
wettelijk zou ik daarmee & een aangetekende brief gewoon het huis weer mogen betreden zoals ik het heb begrepen.
Alleen voor mijn spullen kan ik helaas niks bewijzen!
Zorg nou eerst eens dat je weer binnen kunt. Laat je niet afpoeieren op het bureau en doe aangifte, begin daar eens mee. Die spullen komen later wel, en wat iemand hier ook zei: alsof die rechter straks denkt dat jij daar woonde en alleen een matras, een tafel en een stuk oud brood binnen had staan
pi_78105247
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

GBA biedt uitkomst!
ik stond nog ingeschreven bij mijn ouderlijk huis dus GBA is geen optie.
Overigens maak ik me eigenlijk ook niet zo druk meer om het feit dat ik nou wel of niet het huis mag betreden en er weer wonen want ik wil er dus ook niet meer wonen, Dan kan je zeker nog veel meer narigheden verwachten pesterijtjes etc. Zit ik dus niet op te wachten

De huurbaas is gewoon fout geweest, hij heeft eigen rechter lopen spelen & dat is duidelijk. aangetekende brief gaat morgen de deur uit.
Nu nog mijn kleding & het dergelijke.
Of wel?
pi_78105253
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef Pikachu21 het volgende:
Heb wel ff een aardig grote zaklamp bij me neef opgepikt, wil gewoon kijken of alles er nog staat.
Ik zou met die zaklamp eens bij de verhuurder langs gaan....
So we just called him Fred too
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:53:45 #292
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78105308
quote:
Back, ze gaan de zaak onderzoeken meer ga ik er ook niet veel over zeggen alleen dat de kans groot is dat ik dus gewoon alles definitief kwijt ben.
Lees jij eigenlijk de tips wel die hier gepost worden, zoals die van JCC? Je wordt gewoon ordinair bestolen maar je wil er niks aan doen, alleen maar klagen en zeiken. Actie is vereist hier, harde actie, dus laat je niet afpoeieren! Vraag JCC om het nummer van die advocaat die zijn zaak met succes had gedaan, sta erop aangifte te kunnen doen, en stop met dat gezeur van 'ow ik ben alles kwijt'.

Die criminele huisbaas van jou breekt in, jat je spullen en jij zou alles kwijt zijn. Sure

Dus: zorgen dat je weer binnen kunt is de eerste stap, schade van die ontvreemdde spullen proberen vergoed te krijgen en daarna je huisbaas tot op de grond toe afzagen door aangifte te doen van inbraak, diefstal, huisvredebreuk en meteen even alles op tafel te gooien wat je tegen die man hebt, en dan pas weggaan daar.
pi_78105318
Nogmaals ik wil er niet meer wonen! ik heb nu ook waarschijnlijk een nieuwe kamer gevonden dit met de hulp van mijn moeders vriend zodat ik daar niet terug hoef.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:56:09 #294
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78105419
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:54 schreef Pikachu21 het volgende:
Nogmaals ik wil er niet meer wonen! ik heb nu ook waarschijnlijk een nieuwe kamer gevonden dit met de hulp van mijn moeders vriend zodat ik daar niet terug hoef.
Jij hebt recht om daar te wonen en je geeft het zelf op door te vertrekken
pi_78105532
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Lees jij eigenlijk de tips wel die hier gepost worden, zoals die van JCC? Je wordt gewoon ordinair bestolen maar je wil er niks aan doen, alleen maar klagen en zeiken. Actie is vereist hier, harde actie, dus laat je niet afpoeieren! Vraag JCC om het nummer van die advocaat die zijn zaak met succes had gedaan, sta erop aangifte te kunnen doen, en stop met dat gezeur van 'ow ik ben alles kwijt'.

Die criminele huisbaas van jou breekt in, jat je spullen en jij zou alles kwijt zijn. Sure

Dus: zorgen dat je weer binnen kunt is de eerste stap, schade van die ontvreemdde spullen proberen vergoed te krijgen en daarna je huisbaas tot op de grond toe afzagen door aangifte te doen van inbraak, diefstal, huisvredebreuk en meteen even alles op tafel te gooien wat je tegen die man hebt, en dan pas weggaan daar.
Zoals ik al eerder zei! ik ga morgen naar een ander bureau heb ik dat gezeik op dit bureau hier in mn plaats niet.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:07:22 #296
118585 Crutch
pi_78105886
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:56 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Jij hebt recht om daar te wonen en je geeft het zelf op door te vertrekken
Kan me voorstellen dat TS er nu wel klaar mee is; zeker aangezien de huisbaas en de winkelier ook nog vrienden blijken te zijn. Wat belangrijker is, is dat TS zijn spullen terugkrijgt.

Overigens vind ik het erg krom dat de huisbaas zelf de woning heeft leeggehaald en dat zonder het van tevoren aan te kondigen. Hiermee zou je imo een flinke stevige schoen hebben om in te staan mocht het op een juridisch proces uitkomen.

Dan nog is er een maand achterstand. Meestal betaal je borg toch? Dat kan de verhuurder toch ook verrekenen?
Je moeder is een hamster
pi_78105908
quote:

Ik zit me trouwens nu te bedenken... de winkelier had het papiertje geschreven voor de eigennaar van het pand ( waarom, weet ik in godsnaam niet )
maar het papiertje was aan de binnenkant geklapt van het raam...
ik zou eigenlijk dat papiertje wel willen hebben voor eventueel bewijs??! want ik neem aan dat er voor huisuitzettingen officiële brieven zijn van gerechtsdeurwaardes/kantonrechters?!
Foto van papiertje maken dan..... Dat is wel het minste wat je kunt doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:08:50 #298
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78105961
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:07 schreef Crutch het volgende:

[..]
Meestal betaal je borg toch? Dat kan de verhuurder toch ook verrekenen?
Nee. Borg is voor vernielingen aan het pand, of als de huurder verdwijnt. Niet om achterstallige huur mee te verrekenen van iemand, die er nog woont!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:09:14 #299
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78105973
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:58 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei! ik ga morgen naar een ander bureau heb ik dat gezeik op dit bureau hier in mn plaats niet.
En dan zeggen ze: 'dan moet U op dat bureau aangifte doen, meneer'.

Voor de derde keer: waarom benader je die advocaat van JCC niet? Die is succesvol geweest in het verleden zoals je kunt lezen!
pi_78106110
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:58 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Man.. je zit alleen maar op Fok. Ik, en vele anderen hier, hadden die spullen al 20 keer terug gehad.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:13:13 #301
118585 Crutch
pi_78106133
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee. Borg is voor vernielingen aan het pand, of als de huurder verdwijnt. Niet om achterstallige huur mee te verrekenen van iemand, die er nog woont!
Hmm, dan is de verhuurder TS (mits borg onderhandeld) nog borg schuldig.

Hier verder: Uit huis gezet, spullen weg. #2
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')