Dat heeft hij zeker, maar daar heb je nu niets aan. Morgen ochtend gelijk rechtsbijstand inschakelen en anders gewoon een advocaat in de arm nemen. Die kosten komen vanzelf terug door de verhuurder.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:06 schreef IemandNiemand het volgende:
Dit mag toch helemaal niet? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden maar je hebt hopelijk toch nog wel enige rechten als huurder?
Mits de kantoorrechter het bevel heeft gegeven uiteraard, maar goed dan was TS er van op de hoogte.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef wonderer het volgende:
Ongelooflijk... En ik zie ook niet in waarom de politie niks kan doen, da's toch gewoon diefstal??
Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:11 schreef Pikachu21 het volgende:
Maar ik ben bang dat ik mijn spullen niet zo terug ga krijgen, ik hoop morgen op goede dag dat ik toch nog dingen terug kan krijgen & anders ben ik bang dat ik toch voor eigen rechter ga spelen.
Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:08 schreef Piles het volgende:
Ze moeten minimaal een vonnis van de kantonrechter hebben volgens mij, om je uit te zetten.
Maar je hebt geen contact opgenomen met je verhuurder over hoe en wat?
Volgens mij moeten je spullen ook opgeslagen worden, voor een bepaalde termijn
3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Crutch het volgende:
1 maand achterlopen met huur moet ook kunnen trouwens.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat De verhuurder mij een betaaldatum moet stellen, in iedergeval een aangetekende brief en niet deze ongein.
Komop zeg ik had zelf duidelijk mn geldzaken beter moeten regelen, maar hier heb ik gewoon geen woorden voor.
ik kan jullie voor 200% verzekeren dat de politie hier echt niks mee doet dit is iets tussen 2 burgers dus hebben wij er niks mee te maken.
HUN woorden!
Overigens ben ik wel blij dat ik niks heb gedaan qua ruitje ingooien ofzo misschien dat tegen me werkt.
Ik hou jullie morgen in ieder geval op de hoogte, als ik alsnog geen stap verder kom dan ga ik toch zelf dingen ondernemen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:12 schreef Peter het volgende:
Ga langs het juridisch loket, de gemeentelijke kredietbank en zorg dat je heel snel hulp krijgt.
Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
Koest maar hoor, niks persoonlijksquote:Op woensdag 17 februari 2010 01:16 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Als je het niet gelooft blijf dan verdomme weg uit mn topic. Ja tuurlijk ik loop hier ff op een doordeweekse dag om dit tijdstip zo'n bullshit verhaal te vertellen.
Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef Peter het volgende:
[..]
3 maanden + vonnis kantonrechter, maar dat is hier niet aan de gang..
Een aangetekende brief in een la flikkeren?quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef cerror het volgende:
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Nee mijn post komt nog steeds bij mijn ouderlijk huis;) en mijn brievenbus @ mijn ( oude ) huis checkte ik dagelijks.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef cerror het volgende:
Ook niet toevallig allerlei post gewoon een kast, la of wat dan ook ingeflikkert zonder te kijken?
Als ze geen contact kunnen krijgen is publicatie in de krant ook een optie volgens mij, maar weet niet precies het dat zitquote:Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?
Tja, ik roep maar wat.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Een aangetekende brief in een la flikkeren?
Dan heb je een oproeping gehad om ter zitting te verschijnen. Maar wat ik zeg: als het alleen om de huur gaat wordt er door een rechter meestal pas een ontruiming toegewezen bij 3 maanden achterstand. Plus dat zo'n vonnis door de (gerechts)deurwaarder uitgevoerd dient te worden voor zover ik kan nagaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:17 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Peter, en als er een vonnis komt van de kantonrechter dan moet ik er op de hoogte van worden gesteld of is dat niet zo?
Toch komt het zat voor bij huisbazen die het niet netjes willen regelen maar spierballen tonen.. Ik krijg het helaas meerdere keren per jaar te horen..quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef cerror het volgende:
[..]
Tja, ik roep maar wat.
Zoals de TS het zegt is het bijna te surrealistisch.
Ga dan langs het juridisch loket. 1e consult gratis, daarna op basis van financiele draagkracht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:21 schreef Pikachu21 het volgende:
JCC, ik ben niet zo bang dat ze het pand niet zo snel zullen verhuren aangezien er nog 1 gipsplaatje van 50 bij 30 ofzo in het plafond moet omdat er nog wat verlichting aangesloten moet worden.
Plinten zitten er nog niet op! maar voor de rest is het af.
Ik ga morgen even kijken hoe ik aan een advocaat kan komen, dat ga ik financieel niet redden.
Eventjes heh....quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef cerror het volgende:
[..]
Tja, ik roep maar wat.
Al zetten ze er een junk anti-kraak neer, zodra die huurrechten opbouwt sta je een stuk zwakker meteen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:21 schreef Pikachu21 het volgende:
JCC, ik ben niet zo bang dat ze het pand niet zo snel zullen verhuren aangezien er nog 1 gipsplaatje van 50 bij 30 ofzo in het plafond moet omdat er nog wat verlichting aangesloten moet worden.
Ik ga morgen even kijken hoe ik aan een advocaat kan komen, dat ga ik financieel niet redden.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering? En anders is er natuurlijk nog het juridisch loket. Ik geloof dat ze daar namen hebben van advocaten die op een of andere manier gesubsidieerd worden door de overheid. Als je te weinig verdient hoef je geen of een klein deel van advocaatkosten te betalen. Ik zou me daar nog even niet druk om maken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:21 schreef Pikachu21 het volgende:
Maar bij 2 + meer maanden gaat de rechter vaak mee met de verhuurder (!). Probeer het dus z.s.m. te beperken. Ga dus langs de gemeentelijke kredietbank voor een regeling.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:28 schreef Pikachu21 het volgende:
Ojah en stel dat ik 3 maanden huurachterstand zou hebben? als ik het goed begrijp maakt dat dus helemaal niks uit! want ik heb ook geen vonnis meekregen of iets van een deurwaarder of iets dergelijks![]()
So far thanks for the tips!
dat is het juist! ik heb niks meer! het enige wat ik nog heb is wat ik eergistere & gistere aanhad.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Pixie. het volgende:
Ik heb even het topic doorgelezen.
Maar kan je je foto's kleding etc. Niet naar je ouders brengen
Dat dat in iedergeval wel veilig is?
schrijf ik direct eventjes op zodat ik het in ieder geval niet vergeet, Maar dan alsnog zijn ze de fout in gegaan door een aantal spullen van mij gewoon kapot te maken & in de tuin te flikkeren. Maja bewijs het maar ns .quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar bij 2 + meer maanden gaat de rechter vaak mee met de verhuurder (!). Probeer het dus z.s.m. te beperken. Ga dus langs de gemeentelijke kredietbank voor een regeling.
rook nog ff 1 peukje!quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:33 schreef Peter het volgende:
Ga slapen en morgen als de donder naar het juridisch loket.
Is in dit geval niet aan de orde, het lijkt erop alsof de huisbaas het zelf heeft gedaan ipv. met een advocaat/deurwaarder/kantonrechter. Al heb je dan een jaar achterstand, als er geen vonnis is heeft de huisbaas het fout gedaan, niet de huurder.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar bij 2 + meer maanden gaat de rechter vaak mee met de verhuurder (!). Probeer het dus z.s.m. te beperken. Ga dus langs de gemeentelijke kredietbank voor een regeling.
eindelijk! dit hoopte ik dus al te lezen & hopelijk ook morgen ochtend te horen bij het juridisch loket.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:34 schreef JCC het volgende:
Inderdaad, als ik het goed begrijp heb je dus niet meer dan 3 maanden achterstand, en al zou je het hebben dienen ze het vonnis persoonlijk (!) aan je te beteken. Als je (zoals ik) de dagvaarding hebt gemist en er is een verstekvonnis uitgewezen (niet op komen dagen voor zitting = vonnis bij verstek), dan hoor je het alsnog een paar dagen vantevoren, en niet pas nadat je huis al leeggehaald is!
Je huisbaas is crimineel bezig!!!!
quote:Toevoeging is mogelijk wanneer het zogenaamde verzamelinkomen (dat is het inkomen van de alleenstaande, dan wel het inkomen van de gehuwden of samenwonenden tezamen) op basis van alle bestanddelen (zowel box 1, als box 2 en box 3) op jaarbasis niet meer bedraagt dan ¤24.400,- voor een alleenstaande, respectievelijk ¤34.400,- voor gehuwden en samenwonenden.
Vraag ik me dus ook af .quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Als het gegaan is zoals jij zegt kan dit absoluut niet, maar ik vraag me af of wat de andere kant van het verhaal is.
yup.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan heb je een oproeping gehad om ter zitting te verschijnen. Maar wat ik zeg: als het alleen om de huur gaat wordt er door een rechter meestal pas een ontruiming toegewezen bij 3 maanden achterstand. Plus dat zo'n vonnis door de (gerechts)deurwaarder uitgevoerd dient te worden voor zover ik kan nagaan.
Ik zou eerder zeggen dat je aangifte doet van huisvredebreuk door je verhuurder, dat je een slotenmaker belt om de woning open te krijgen en er dan weer gaat wonen. Schrijf de verhuurder een aangetekende brief dat je niet akkoord gaat met de uitzetting of opzegging van het contract van zijn zijde, en dat er bovendien naast het ontbreken van een geldige reden een minimum van 3 maanden opzegtermijn is.
Dan heb je een cursus lezen nodigquote:Op woensdag 17 februari 2010 01:30 schreef Pixie. het volgende:
Ik heb even het topic doorgelezen.
Maar kan je je foto's kleding etc. Niet naar je ouders brengen
Dat dat in iedergeval wel veilig is?
Dat wilde ik ner zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dan heb je een cursus lezen nodig![]()
Dat issie nu ook lijkt me. Laten we hopen dat die z'n portie niet ontloopt (juridisch dan he...)quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:28 schreef Edwinuss het volgende:
Die huisbaas was zo de lul geweest bij mij
is er trouwens een verband tussen de winkelier en de verhuurder? Is dat 1 en dezelfde persoon ofzo? als de winkel ook van de verhuurder huurt, vind ik het nogal apart dat de winkelier je huis leeghaalt en een briefje op het raam plakt...quote:De brief is geschreven door de winkelmederwerker ( NIET door de verhuurder ) herken zijn handschrift.
Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?quote:Op woensdag 17 februari 2010 05:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vraag ik me dus ook af .
Feit dat de politie niet heeft ingegrepen zegt m.i.z. ook voldoende .
Dat allemaal. Bovendien sommeert een gerechtsdeurwaarder eerst om zelf te ontruimen. De gerechtsdeurwaarder gaat het pas doen wanneer je zelf niet oprot. De gerechtsdeurwaarder neemt daarbij ook getuigen mee en desnoods een sleutelsmid en hulpofficier. Ook moet de gerechtsdeurwaarder aangifte doen van ontruiming bij de gemeente. Kortom, heel wat meer werk dan zomaar even alles naar buiten jassen en een ander slot er op zetten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan heb je een oproeping gehad om ter zitting te verschijnen. Maar wat ik zeg: als het alleen om de huur gaat wordt er door een rechter meestal pas een ontruiming toegewezen bij 3 maanden achterstand. Plus dat zo'n vonnis door de (gerechts)deurwaarder uitgevoerd dient te worden voor zover ik kan nagaan.
Een aangifte opnemen van huisvredebreuk, diefstal en vernieling zou al een aardig startpunt zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?
Dan moet TS dat wel doen, want uit zijn verhaal blijkt nergens dat hij aangifte gedaan heeft of wilde doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een aangifte opnemen van huisvredebreuk, diefstal en vernieling zou al een aardig startpunt zijn.
Er kan vanalles in de contract staan maar dat hoeft nogniet rechtsgeldig te zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:13 schreef Bluezz het volgende:
Rigoreuze manier van doen van de verhuurder. Maar hij/zij heeft misschien nare ervaringen van huurders voor jou?? Wat staat er in je contract bij niet of te laat betalen?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:36 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat issie nu ook lijkt me. Laten we hopen dat die z'n portie niet ontloopt (juridisch dan he...)
ik zit lang niet erboven zat minder op 15K per maandquote:Op woensdag 17 februari 2010 01:39 schreef JCC het volgende:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32122
Kan je even wat info opzoeken over je basisrechten.
Hoeveel verdien je?
[..]
Al aangifte gedaan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:10 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
ik zit lang niet erboven zat minder op 15K per maand
Wat karig voor een stucadoor?quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:10 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
ik zit lang niet erboven zat minder op 15K per maand
Dude, ga eerst even aangifte doen. Met die aangifte heb je straks ook nog wat meer "bewijs" als je een rechtszaak tegen die eikel(s) aanspant.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:13 schreef Pikachu21 het volgende:
ben overigens net wakker kut hond van mn pa het de hele nacht op de bank waar ik sliep proberen te springen. Anyway ik drink ff me koppie koffie op en dan ga ik naar de gemeente toe.
De winkelier en de eigenaar van het pand zijn waarschijnlijk maatjes van elkaar want hij schreef op een briefje ***** is vandaag langsgekomen en heeft je hele huis ontruimd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef polariteit het volgende:
oei klote situatie zeg. als ik het zo lees is die verhuurder niet echt gezellig bezig.
[..]
is er trouwens een verband tussen de winkelier en de verhuurder? Is dat 1 en dezelfde persoon ofzo? als de winkel ook van de verhuurder huurt, vind ik het nogal apart dat de winkelier je huis leeghaalt en een briefje op het raam plakt...
Je moet toch ergens beginnen heh:) kan niet gelijk aan een top salaris zitte als ik nog het een en ander moest leren:)quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat karig voor een stucadoor?
Dat bewijs zou ik wel gaan regelen, niet voor fok maar voor de rechtzaak.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef Pikachu21 het volgende:
omdat ik eerst wil weten hoe ik ervoor sta... gistere lagen er al wat vernielde spullen in de tuin & ik weet dus niet wat er gebeurt als ik met hem in gesprek ga over de telefoon & het loopt uit de hand dat er straks nog meer kapot is of weg is als ie het uberhaupt nog heeft.
Anyway bakkie is op! ik ben naar de gemeente hou jullie op de hoogte.
En btw voor de mensen die het niet geloven ik wil best wel even een bewijsje van dit regelen hoor;) maar dat is het laatste waar ik me bezig wil houden
Alles lag in mijn huis mn complete administratie dus ook het huur contract, ik ben ook niet van plan om terug het huis in te gaan omdat dit alleen maar voor narigheden gaat opleveren. denk aan pesterijtjes etcquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.
OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Absoluut niet waar!! Verhuurder moet zich ook gewoon aan de wet houden! Weet niet wie je dit verteld heeft maar het is echt driedubbeldwars huisvredebreuk!quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen.
Politie moet sowieso je aangifte opnemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgersquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel
Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S
En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.
Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Zolang het huurcontract niet is ontbonden is de TS nog gewoon huurder. Of hij de sleutel van zijn huis heeft doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:41 schreef JCC het volgende:
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!
En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...
Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt![]()
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef janatwork het volgende:
[..]
Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgersAls de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.
En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
Het niet meer terug willen in het huis staat los van de diefstal van je spullen en de huisvrede breuk. Als jij het huis niet meer hoeft dan zou ik netjes mijn huurcontract opzeggen en de verschuldigde huur overmaken. Dat de huisbaas zich niet aan de regels houdt is voor jou geen vrijbrief om dat ook niet te doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
Herrie schoppen bij de gemeente daar schiet je niks mee op.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Afvoerput het volgende:
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie.
lezen! de politie wilt hier niks mee te maken hebben, dit is iets volgens hun tussen 2 burgersquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?
Als jij een verhaaltje doet op het politie bureau en niet aangeeft dat je aangifte wilt doen wat moet een agent daar dan mee?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:07 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
lezen! de politie wilt hier niks mee te maken hebben, dit is iets volgens hun tussen 2 burgers
Dat is dus belachelijk. Vertel ze gewoon dat je spullen gestolen zijn en dat ze daarvoor je woning hebben moet betreden. Maak duidelijk dat je aangifte wilt doen en geef aan dat je een vermoeden hebt dat je huisbaas dit heeft gedaan omdat je een achterstallige huurschuld hebt ivm werkloosheid.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:07 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
lezen! de politie wilt hier niks mee te maken hebben, dit is iets volgens hun tussen 2 burgers
Van zijn luie hol afkomen, zijn donut neerleggen en aanbieden de aangifte op te nemen... misschien TS nog even een kopje koffie aanbieden...quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als jij een verhaaltje doet op het politie bureau en niet aangeeft dat je aangifte wilt doen wat moet een agent daar dan mee?
Als je het zo vertelt heb je wel een zaak natuurlijkquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:15 schreef Afvoerput het volgende:
Dat is dus belachelijk. Vertel ze gewoon dat je spullen gestolen zijn en dat ze daarvoor je woning hebben moet betreden. Maak duidelijk dat je aangifte wilt doen en geef aan dat je een vermoeden hebt dat je huisbaas dit heeft gedaan omdat je een achterstallige huurschuld hebt ivm werkloosheid.
Met welke intenties ga je anders naar het bureau? Om gezellig een kopje koffie te drinken en te keuvelen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als jij een verhaaltje doet op het politie bureau en niet aangeeft dat je aangifte wilt doen wat moet een agent daar dan mee?
zo'n uitzetting kan dus niet zomaar.... nu is het gewoon inbraak/huisvredebreuk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het zo vertelt heb je wel een zaak natuurlijk
Als je je huis bent uitgezet wegens huurachterstand (of het nou waar is of niet), is dat volgens mij gewoon een civiele zaak.
Om te huilen dat je uit je huis bent gezet? Daar zou ik als agent ook niks mee doen, dat los je maar mooi op met je verhuurder.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Met welke intenties ga je anders naar het bureau? Om gezellig een kopje koffie te drinken en te keuvelen?
Moet TS dat wel duidelijk aangeven natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
zo'n uitzetting kan dus niet zomaar.... nu is het gewoon inbraak/huisvredebreuk.
TS schijnbaar met de vraag of ze wat voor hem kunnen doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Met welke intenties ga je anders naar het bureau? Om gezellig een kopje koffie te drinken en te keuvelen?
Juist.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Om te huilen dat je uit je huis bent gezet? Daar zou ik als agent ook niks mee doen, dat los je maar mooi op met je verhuurder.
Dat klopt. Maar zonder executoriale titel mag dat gewoon niet. Dan pleegt diegene gewoon een strafbaar feit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het zo vertelt heb je wel een zaak natuurlijk
Als je je huis bent uitgezet wegens huurachterstand (of het nou waar is of niet), is dat volgens mij gewoon een civiele zaak.
Zooww...... jullie zijn vast ambtenaar... *zucht*quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Juist.
Als TS niet expliciet tegen de agent zegt dat hij aangifte wil doen zal agent zijn verhaal alleen maar aanhoren en er verder niks mee doen.
Nee gelukkig niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Zooww...... jullie zijn vast ambtenaar... *zucht*
We snappen elkaar, maar dan zal TS dat wel duidelijk aan moeten gevenquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:20 schreef Afvoerput het volgende:
Dat klopt. Maar zonder executoriale titel mag dat gewoon niet. Dan pleegt diegene gewoon een strafbaar feit.
En jij bent een beetje naïef?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Zooww...... jullie zijn vast ambtenaar... *zucht*
Sterkte TS... Kan je anders niet naar een ander bureau met minder pennenlikkers? En dan goed langzaam praten en zeggen "Ik..... WIL.... NU..... AANGIFTE...... DOEN......... etc....
sjezus
Je moet het niet brengen als een huurgeschil. Je moet naar de politie gaan en zeggen dat er iemand ingebroken heeft en je spullen gejat heeft. Dat is wat er feitelijk aan de hand is. Dat hij eigenaar is van het pand, wil niet zeggen dat hij zomaar bij je binnen kan lopen en alles weg kan halen en de sloten kan verwisselen. Dat is niet de normale manier om een huurgeschil op te lossen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:07 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Naief....ja.. ik geloof nog in eerlijkheid en rechten...quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:22 schreef Piles het volgende:
[..]
We snappen elkaar, maar dan zal TS dat wel duidelijk aan moeten geven
[..]
En jij bent een beetje naïef?
ik weet niet of het nog binnen ligt, maar wat ik wel weet is dat ik niet zelf naar die winkelier ga omdat ik zelf toch geen toegang meer krijg tot het huis.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht dat je spullen weg waren. Maar nu denk je dat ze nog binnen liggen?
laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
En het imago van de politie weer een flinke deuk erbij doen oplopen stelletej buracratische pennelikkers die het zijn. Zou er soms misschien toevallig 1 van de agenten een vriendje van de huisbaas zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
Wat ga je nou doen man? Je reageert zo laconiek. Ben je een lemming ofzo?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:49 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.
Het gebeurt wel eens zonder dat er sprake was van enige betaalachterstand. Een rechtzaak win je altijd wel, maar de vraag is hoe lang dat duurt en of je je spullen uberhaupt nog terug krijgt. Ik vind de houding van de politie in dit soort zaken dan ook echt bizar.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef cerror het volgende:
[..]
Tja, ik roep maar wat.
Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:54 schreef jitzzzze het volgende:
Je wilt niet zielig doen, maar je opent wel een huil-topic? Dat mis ik eventjes
Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.
Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
Zo, nu al?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.
Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..quote:
dat gaat dus vanavond ook gebeurenquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef JCC het volgende:
Met je advocaat terug naar het bureau. Dreigen met juridische stappen tegen betreffende agent.
Kom nou... dit is een schoolvoorbeeld van crimineel gedrag...
Enne, zet desnoods een ladder tegen het raam om te kijken of je spullen er nog liggen.
Liggen ze er nog, ruitje in, en huis bezetten. Laat de politie je er dan maar eens uit krijgen. Het is verdomme je eigen huis! En probeert je huisbaas je aan te klagen voor die ruit, dan heeft ie heeeel wat uit te leggen... Kortom dat gebeurt niet.
Nogmaals ik heb na gerechtelijke uitzetting (vonnis: ontbinding huurcontract en uitzetting + ¤3600 aan zogenaamde huurschuld moeten betalen) m'n huis gekraakt en verzet (zowel in daad als woord dus) tegen genoemd vonnis aan laten tekenen. Het feit dat ik het had gekraakt heeft m'n zaak totaal niet geschaad, integendeel. Het heeft ervoor gezorgd dat ik m'n huis nu weer legaal heb.
please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
Precies.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:04 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:05 schreef JCC het volgende:
Zeg jiitz, je kan het een huiltopic vinden, als iemand hier voor advies in zo'n horrorsitutatie komt maar niet met z'n porum op tv wil, dan mag dat toch?
En het is gister gebeurd, hoe snel wil je het hebben? Als de politie niet meewerkt en de rechtswinkel pas donderdagavond (achterlijke tijd, die van amsterdam kan je de hele week bellen) bereikbaar is, dan blijft er weinig anders over niet?
Vind het een beetje wijsneuzerige opmerkingen, weet je hoe zoiets voelt dan? Ik wel.
Mijn advocaat adviseerde me om nu bewijzen te gaan verzamelen, dat het contract in huis lag is een flinke tegenslag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:07 schreef Crutch het volgende:
Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren.
Misschien wordt het dan toch aangifte doen van diefstal en huisvredebreuk....
Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm
net met mijn advocaat gesproken over de telefoon.
Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Het is zijn woordt tegen de mijne.
Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag
2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.
en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.
kortom ik heb weinig kans
En je huisbaas bellen kon niet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:06 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!
Ik kwam gistere avond pas achter deze hele shitzooi!
Is via een rekening overgemaakt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.
Heb je overigens de huur overgemaakt via de bank of handje-contantje?
Invorderen? Pardon? Hij kan het best proberen en zeggen, maar again niemand die zegt dat hij na 1 maand de huur maar even in natura kan komen ophalen!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm
Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En je huisbaas bellen kon niet?
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Verwachten dat de politie je aangifte opneemt is tot daar aan toe. Maar je kunt toch niet van de politie verwachten dat die dit voor TS gaan oplossen? Zij kunnen toch niet beoordelen of TS danwel de verhuurder in zijn recht staat?
Nou, ik had dat wel gedaan, en hem vriendelijk verzocht om mijn spullen even terug te brengen..quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:
[..]
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
Ga toch maar even langs. Neem een rustig en redelijk denkend en handelend mens mee om je bij te staan en ga het uitpraten met je huisbaas. En jij mag dan wel duivels worden als je hoort dat alles nog boven ligt; je hebt je spullen dan iig wel terug.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Is via een rekening overgemaakt.
en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Goed bezigquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:17 schreef Pikachu21 het volgende:
Verder ga ik even kijken of ik een aantal klopsleutels kan krijgen vandaag & laddertje vast regelen voor vanavond
Verhaal verliest steeds meer de geloofwaardigheidquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zegquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:
[..]
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm
Het is zijn woordt tegen de mijne.
Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag
2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.
en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.
kortom ik heb weinig kans
Hoewel de weg om je schade te vorderen in het civiele recht ligt, zou ik altijd aangifte gaan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Afhankelijk van de reputatie van de verhuurder zou dat best kunnen. Ik zou in ieder geval verwachten dat de politie de volledige aangifte opneemt en vervolgens de verhuurder vraagt voor een gesprekje.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Dan heb jij met de afschriften, waarop aangegeven staat dat de huursom is overgemaakt, bewijs van een huurovereenkomst.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Is via een rekening overgemaakt.
en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Een huisbaas die op zo'n manier iemand uit z'n huis zet en spullen verduistert? Denk je nou ECHT dat daar mee te praten valt? Het is natuurlijk te proberen en zou het ook zeker doen, maar huisbaas klinkt als een crimineel en niet als een beschaafd iemand met wie je kan onderhandelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:23 schreef Piles het volgende:
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
Dat zei ik ook:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg
De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
Je weet ook niet zijn naam zodat je zelf de gegevens van hem erbij kunt zoeken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?
- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
Ze zijn verplicht een aangifte op te nemen. Wat ze er verder mee doen zijn ze vrij in, maar wanneer jij stelt aangifte te willen doen, moeten zij die aangifte opnemen.quote:- Politie doet NIKS!
Ik zou zelf een (goede) advocaat zoeken. Rechtsbijstandwinkel zou ik niet teveel van verwachten.quote:- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
En wat gaat die "advocaat" intussen doen?quote:- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
Die zijn ook geen partij lijkt me.quote:- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
Je zou alvast nieuwe aan kunnen vragen, maar het is ook iets wat pas later nodig is.quote:- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
idem.quote:- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
idem.quote:- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!
Bewijs is pas van een veel latere orde. Dat is nu allemaal niet nodig om actie te ondernemen.quote:en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:29 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.
Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
Kan wel zijn, maar nog steeds is dat de eerste stap die je moet nemen bij een dergelijke situatie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
- Ik heb het al gezegd: de politie is verplicht je aangifte in ieder geval op te nemen. Zie artikel 163 lid 5 van het Wetboek van Strafvordering.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?
- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
- Politie doet NIKS!
- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!
en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Ik zou dan juist naar de winkel gaan. Als je spullen er nog liggen dan gewoon je weg naar binnen forceren. Politie kan hier ook niks tegen doen want je hebt dan je huurcontract wat aangeeft dat je daar woont en de verhuurder heeft geen officiele papieren dat hij je eruit heeft gekicked...quote:en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Ik wilde net TS gaan aanraden om nog even een andere advocaat te bellen, de advocaat die je aan de lijn had is volgens mij defect.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.
Al die dingen die je noemt komen pas aan de orde bij het bepalen van de hoogte van de schade die je geleden hebt nadat is vastgesteld dat de huisbaas aansprakelijk is.
trixie zou ook nog langskomen... maargoed nog nie gezienquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik wilde net TS gaan aanraden om nog even een andere advocaat te bellen, de advocaat die je aan de lijn had is volgens mij defect.
Ik dacht overigens dat het juridische loket mee ging posten in WGR, waarom heb ik die nog niet gehoord?
Hij ontkent dus kennelijk niet dat hij onrechtmatig heeft ontruimd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:56 schreef Pikachu21 het volgende:
oke im fucked! huurbaas net gesproken
hij ontkent dus alles! welke kleren? ik heb helemaal niks zien liggen.
Dat is al geod want hij zou niet in je huis geweest mogen zijn zonder toestemming van jou.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:58 schreef Pikachu21 het volgende:
heeft het enige nut om een gesprek op te nemen met hem? want hij ontkent het dus dat hij niks heeft zien liggen maar er wel is geweest.
Dat is dus weer zo'n laconieke opmerking waar ik me eerlijk gezegd aan stoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helemaal als TS daadwerkelijk zijn spullen op gaat halen vannacht
Dus...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:02 schreef Pikachu21 het volgende:
Hij vertelde mij dat hij niks had zien liggen, ik bel hem later op de dag of morgen nog wel een keer op & dan neem ik gewoon alles op...
Hoe kan het meneer dat ik er zat maar u heeft echt niks zien liggen zoiets?
Zoals eerder gezegd; een echte oplossing bedenken. Niet 's nacht je eigen spullen wegroven, daarmee los je niets op.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat is dus weer zo'n laconieke opmerking waar ik me eerlijk gezegd aan stoor.
Het is een cliche maar wat zou JIJ doen in zo'n situatie? Ja, de huisbaas bellen, dat heb je al gezegd. En dan?
Maar wat is dan jouw "echte" oplossing?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef jitzzzze het volgende:
Zoals eerder gezegd; een echte oplossing bedenken. Niet 's nacht je eigen spullen wegroven, daarmee los je niets op.
En waarom heeft hij nou de sloten veranderd? Waarom mag je er niet meer in en op welke grond?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:58 schreef Pikachu21 het volgende:
heeft het enige nut om een gesprek op te nemen met hem? want hij ontkent het dus dat hij niks heeft zien liggen maar er wel is geweest.
Als je aan kunt tonen dat je huisbaas tekort is geschoten in zijn verplichtingen als verhuurder (of onrechtmatig heeft gehandeld), dan zal daarna geen enkele rechter aannemen dat je nudist bent omdat je geen bonnetjes van je kleren kon overleggen.quote:De rechter begroot de schade op de wijze die het meest met de aard ervan in overeenstemming is. Kan de omvang van de schade niet nauwkeurig worden vastgesteld, dan wordt zij geschat.
Ik zou de huisbaas voor de zekerheid middels een brief in gebreke en aansprakelijk stellen, vervolgens aangifte gaan doen, en daarna naar een advocaat omdat je die nodig hebt voor een kort geding. En dat allemaal binnen de tijd die TS al verspild heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat is dus weer zo'n laconieke opmerking waar ik me eerlijk gezegd aan stoor.
Het is een cliche maar wat zou JIJ doen in zo'n situatie? Ja, de huisbaas bellen, dat heb je al gezegd. En dan?
Wat denk je zelf? Spullen terug en huis terug. Zo moeilijk is dat te bedenken niet, of wel?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat is dan jouw "echte" oplossing?
TS schaadt er zijn zaak echt niet mee als hij z'n EIGEN spullen ophaalt uit z'n 'EIGEN' huis....quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd; een echte oplossing bedenken. Niet 's nacht je eigen spullen wegroven, daarmee los je niets op.
En waarom heeft de Politie hem dan afgeraden om zijn eigen spullen te gaan halen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef JCC het volgende:
[..]
TS schaadt er zijn zaak echt niet mee als hij z'n EIGEN spullen ophaalt uit z'n 'EIGEN' huis....
En dan heeft hij z'n spullen tenminste... met een huurcontract waar in staat dat hij er woont, best handig, want zonder rechtzaak gewoon rechtsgeldig.
Bij dit alles even aangenomen dat de spullen er nog liggen. Waar ik m'n twijfels bij heb.
Oh en inbreken in je eigen huis is niet inbreken, het huurcontract loopt zoals gezegd nog gewoon door, uitgezet of niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen, en dan kan de huisbaas hoog en laag springen, TS is huurder of hij het leuk vindt of niet.
Ik snap best dat het extreem klinkt, maar ik heb er een rechtzaak door gewonnen en bij mij was het huurcontract wel al verbroken, en door deurwaarder uitgezet.
Daar zou ik gewoon schijt aan hebben. Die lui nemen niet eens de moeite om naar je te luisteren. En het is toch godverdomme je eigendom. Geen politie/verhuurder die mij daar van weg houd hoor..quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En waarom heeft de Politie hem dan afgeraden om zijn eigen spullen te gaan halen?
Dat heb ik ff gemist, maar aangenomen dat dit dezelfde agenten waren die z'n aangifte niet eens wilden opnemen (onwettelijk), zou ik het oordeel en advies van deze dienders even met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En waarom heeft de Politie hem dan afgeraden om zijn eigen spullen te gaan halen?
Waarom kan hij bij diezelfde politie geen aangifte doen van diefstal?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat stond in de OPquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat heb ik ff gemist, maar aangenomen dat dit dezelfde agenten waren die z'n aangifte niet eens wilden opnemen (onwettelijk), zou ik het oordeel en advies van deze dienders even met een korrel zout nemen.
En nogmaals, TS zegt niet eens terug te willen in het huis, dus dan zijn z'n bezittingen toch het enige waarvoor je nog strijdt? Er is niemand die hem zal aanklagen voor het ophalen van z'n eigen spullen, en als hij het huis alsnog terug wil is het ook geen halsdaad.
I rest my casequote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kan hij bij diezelfde politie geen aangifte doen van diefstal?
Omdat het geen diefstal is?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kan hij bij diezelfde politie geen aangifte doen van diefstal?
Ik wil het best op een nette manier regelen! alleen ik moet dus uitzoeken HOE! en dat gaat zeker moeilijk worden!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat stond in de OPMaar daar heb je verder gelijk in.
Als ik TS zou zijn, dan zou ik via een nette manier mijn spullen terughalen. Maar goed, blijkbaar hebben wij daar een andere mening over
Die vraag heb je neem ik aan gesteld aan de jurafoon. Dus wat was het antwoord?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pikachu21 het volgende:
Maar wat is nou de verdere procedure!
Welnee, alle tips zijn hier al langs geweest en de jurofoon heeft je ook al bruikbare tips gegeven. Tevens gaat de advocaat waar je straks heen gaat ook nog iets zinvols zeggenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Ik wil het best op een nette manier regelen! alleen ik moet dus uitzoeken HOE! en dat gaat zeker moeilijk worden!
Eh... Dat is het dus wel! Huisbaas heeft zonder rechtzaak en een vonnis geen recht om het huis te betreden, te ontruimen, de sloten te vervangen, de spullen weg te halen, niks!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat het geen diefstal is?
Ik heb geen idee; blijkbaar hadden die agenten geen zin om een aangifte op te nemen.
Ik ben benieuwd wat de andere advocaat gaat zeggen. Succes!!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pikachu21 het volgende:
oke net jurofoon even gesproken, ik moet dus een aangetekende brief sturen wat ik dus ga doen strakjes.
Maar wat is nou de verdere procedure! het liefst zou ik echt mn spullen vanacht zelf willen ophalen en misschien gebeurt dit ook wel.
Maar ik sta er nu echt ff van te kijken :S dat ik recht op het huis heb is 1 ding wat zeker is, maar hierop ga ik denk ik niet in aangezien dit verdere pesterijtjes te voorkomen etc.
Ik ga nu even langs een ander advocaten kantoor!
Zie:quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef JCC het volgende:
[..]
Eh... Dat is het dus wel! Huisbaas heeft zonder rechtzaak en een vonnis geen recht om het huis te betreden, te ontruimen, de sloten te vervangen, de spullen weg te halen, niks!
Dat TS een maandje (of 2) achter was met de huur, daar had de huisbaas een advocaat voor kunnen inschakelen, heeft ie niet gedaan, dus wettelijk is er niks veranderd!
Vonnis was er gewezen bij 3 maanden of meer, maar dan had het met een slotenmaker, deurwaarder, hulpofficier en een verhuisteam van de gemeente geweest. Niet zoals het nu gegaan is, zonder enig bericht vooraf.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat het geen diefstal is?
Ik heb geen idee; blijkbaar hadden die agenten geen zin om een aangifte op te nemen.
Oh pardon, dacht dat je het als een stelling bedoelde, nvm.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zie:
[..]
![]()
Verder heb je gelijk met wat je beschrijft. Zo zou het moeten gaan inderdaad.
Oh nee, dat hoorde erbijquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef JCC het volgende:
[..]
Oh pardon, dacht dat je het als een stelling bedoelde, nvm.
Succes met je andere advocaat, Pika Pika
Stuur eens een klachtmail naar de korpsdirectiequote:Op woensdag 17 februari 2010 11:39 schreef Pikachu21 het volgende:
ojah ik wou dus aangifte doen maar hier probeerde ze onderuit te komen, nee meneer wij doen er niks mee.
Dus ik wacht nu even af wat mn advocaat strakjes te vertellen heeft.
Dit gevoel heb ik inderdaad ook wel een beetje. Kan me echt niet voorstellen dat hetgeen in de OP staat werkelijk het hele verhaal is. Geen aanmaningen? Geen gerechtelijk bevel? Een verhuurder die zomaar de cilinders vervangt bij één maand achterstand? Ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:14 schreef dalaiblama het volgende:
Maar dit is het meest ongeloofwaardige en krankzinnige verhaal wat ik ooit heb gehoord.
toch benieuwd hoe het af gaat lopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit gevoel heb ik inderdaad ook wel een beetje. Kan me echt niet voorstellen dat hetgeen in de OP staat werkelijk het hele verhaal is. Geen aanmaningen? Geen gerechtelijk bevel? Een verhuurder die zomaar de cilinders vervangt bij één maand achterstand? Ongeloofwaardig.
Ah, dus 8dat* is de oplossing. *PLOP* en we hebben de spullen en het huis terug..quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:19 schreef jitzzzze het volgende:
Wat denk je zelf? Spullen terug en huis terug. Zo moeilijk is dat te bedenken niet, of wel?
Natuurlijk, met voor je rechten opkomen vererger je de situatie. TS had gewoon meteen even de verhuurder moeten bellen, dan had de verhuurder netjes sorry gezegd, de sleutels gegeven, de spullen van TS weer teruggegeven en weer netjes teruggezet op de plek waar ze stonden.quote:Zoals ik al eerder heb gezegd: TS is de situatie slechts aan het verergeren door direct naar de Politie en een advocaat te gaan. TS verergerd het nog meer als hij vannacht gaat inbreken.
En hier wil je nog een serieuze reactie op?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, dus 8dat* is de oplossing. *PLOP* en we hebben de spullen en het huis terug..
[..]
Natuurlijk, met voor je rechten opkomen vererger je de situatie. TS had gewoon meteen even de verhuurder moeten bellen, dan had de verhuurder netjes sorry gezegd, de sleutels gegeven, de spullen van TS weer teruggegeven en weer netjes teruggezet op de plek waar ze stonden.
Stom dat ik dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
Ik zou niet 's nachts je spullen terug halen, want dat wekt een nogal vreemde indruk. Als je je spullen wilt terughalen, waarom doe je dat dan niet nu?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pikachu21 het volgende:
oke net jurofoon even gesproken, ik moet dus een aangetekende brief sturen wat ik dus ga doen strakjes.
Maar wat is nou de verdere procedure! het liefst zou ik echt mn spullen vanacht zelf willen ophalen en misschien gebeurt dit ook wel.
Maar ik sta er nu echt ff van te kijken :S dat ik recht op het huis heb is 1 ding wat zeker is, maar hierop ga ik denk ik niet in aangezien dit verdere pesterijtjes te voorkomen etc.
Ik ga nu even langs een ander advocaten kantoor!
Nee, het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen flauw idee hebt hoe iets als dit op te lossen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:51 schreef jitzzzze het volgende:
En hier wil je nog een serieuze reactie op?
Oh ja, dat zal het wel weer zijnquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, het is me inmiddels wel duidelijk dat je geen flauw idee hebt hoe iets als dit op te lossen.
Interessante plotwending! Winkelierdiefstal... Of is dat als de winkelier wordt gejat??quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:18 schreef zuchtje het volgende:
Wat zegt de winkelier?
Misschien was hij het wel!
Gelukkig dat je ondanks je schulden nog wel geld over hebt voor sigaretten.quote:
Hij kan niet bewijzen dat hij huurder was van het pand. Alle paperassen zijn nl. ook verdwenen...quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kan het niet meer volgen:
Zolang je niet door een rechter uit je huis bent gezet, is er toch niets aan de hand? Kun je toch gewoon je eigen deur/raam open breken? Inbreken bij jezelf is dacht ik niet strafbaar! Elke halve zool kan een slot op mijn deur schroeven als ik er niet ben...
GBA biedt uitkomst!quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hij kan niet bewijzen dat hij huurder was van het pand. Alle paperassen zijn nl. ook verdwenen...
Afschrijvingen? Je betaald namelijk niet zomaar elke maand een bedrag aan iemand wat een redelijk bedrag zal zijn voor de huur van een woning van dergelijk formaat.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hij kan niet bewijzen dat hij huurder was van het pand. Alle paperassen zijn nl. ook verdwenen...
Zorg nou eerst eens dat je weer binnen kunt. Laat je niet afpoeieren op het bureau en doe aangifte, begin daar eens mee. Die spullen komen later wel, en wat iemand hier ook zei: alsof die rechter straks denkt dat jij daar woonde en alleen een matras, een tafel en een stuk oud brood binnen had staanquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:48 schreef Pikachu21 het volgende:
ik heb nog wel wat boekingen staan van mijn bank waarop de huur is overgemaakt![]()
wettelijk zou ik daarmee & een aangetekende brief gewoon het huis weer mogen betreden zoals ik het heb begrepen.
Alleen voor mijn spullen kan ik helaas niks bewijzen!
ik stond nog ingeschreven bij mijn ouderlijk huis dus GBA is geen optie.quote:
Ik zou met die zaklamp eens bij de verhuurder langs gaan....quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef Pikachu21 het volgende:
Heb wel ff een aardig grote zaklamp bij me neef opgepikt, wil gewoon kijken of alles er nog staat.
Lees jij eigenlijk de tips wel die hier gepost worden, zoals die van JCC? Je wordt gewoon ordinair bestolen maar je wil er niks aan doen, alleen maar klagen en zeiken. Actie is vereist hier, harde actie, dus laat je niet afpoeieren! Vraag JCC om het nummer van die advocaat die zijn zaak met succes had gedaan, sta erop aangifte te kunnen doen, en stop met dat gezeur van 'ow ik ben alles kwijt'.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef Pikachu21 het volgende:
Back, ze gaan de zaak onderzoeken meer ga ik er ook niet veel over zeggen alleen dat de kans groot is dat ik dus gewoon alles definitief kwijt ben.
Jij hebt recht om daar te wonen en je geeft het zelf op door te vertrekkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:54 schreef Pikachu21 het volgende:
Nogmaals ik wil er niet meer wonen! ik heb nu ook waarschijnlijk een nieuwe kamer gevonden dit met de hulp van mijn moeders vriend zodat ik daar niet terug hoef.
Zoals ik al eerder zei! ik ga morgen naar een ander bureau heb ik dat gezeik op dit bureau hier in mn plaats niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Lees jij eigenlijk de tips wel die hier gepost worden, zoals die van JCC? Je wordt gewoon ordinair bestolen maar je wil er niks aan doen, alleen maar klagen en zeiken. Actie is vereist hier, harde actie, dus laat je niet afpoeieren! Vraag JCC om het nummer van die advocaat die zijn zaak met succes had gedaan, sta erop aangifte te kunnen doen, en stop met dat gezeur van 'ow ik ben alles kwijt'.
Die criminele huisbaas van jou breekt in, jat je spullen en jij zou alles kwijt zijn. Sure
Dus: zorgen dat je weer binnen kunt is de eerste stap, schade van die ontvreemdde spullen proberen vergoed te krijgen en daarna je huisbaas tot op de grond toe afzagen door aangifte te doen van inbraak, diefstal, huisvredebreuk en meteen even alles op tafel te gooien wat je tegen die man hebt, en dan pas weggaan daar.
Kan me voorstellen dat TS er nu wel klaar mee is; zeker aangezien de huisbaas en de winkelier ook nog vrienden blijken te zijn. Wat belangrijker is, is dat TS zijn spullen terugkrijgt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:56 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jij hebt recht om daar te wonen en je geeft het zelf op door te vertrekken
Foto van papiertje maken dan..... Dat is wel het minste wat je kunt doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef Pikachu21 het volgende:
Ik zit me trouwens nu te bedenken... de winkelier had het papiertje geschreven voor de eigennaar van het pand ( waarom, weet ik in godsnaam niet )
maar het papiertje was aan de binnenkant geklapt van het raam...
ik zou eigenlijk dat papiertje wel willen hebben voor eventueel bewijs??! want ik neem aan dat er voor huisuitzettingen officiële brieven zijn van gerechtsdeurwaardes/kantonrechters?!
Nee. Borg is voor vernielingen aan het pand, of als de huurder verdwijnt. Niet om achterstallige huur mee te verrekenen van iemand, die er nog woont!quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
Meestal betaal je borg toch? Dat kan de verhuurder toch ook verrekenen?
En dan zeggen ze: 'dan moet U op dat bureau aangifte doen, meneer'.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:58 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei! ik ga morgen naar een ander bureau heb ik dat gezeik op dit bureau hier in mn plaats niet.
Man.. je zit alleen maar op Fok. Ik, en vele anderen hier, hadden die spullen al 20 keer terug gehad.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:58 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei! ik ga morgen naar een ander bureau heb ik dat gezeik op dit bureau hier in mn plaats niet.
Hmm, dan is de verhuurder TS (mits borg onderhandeld) nog borg schuldig.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee. Borg is voor vernielingen aan het pand, of als de huurder verdwijnt. Niet om achterstallige huur mee te verrekenen van iemand, die er nog woont!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |