abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78010966


http://www.deredactie.be/(...)15_Passagierstreinen
quote:
Passagierstreinen botsen op mekaar in Halle
ma 15/02/2010 - 08:53

In Buizingen, bij Halle, zijn twee passagierstreinen op mekaar gebotst. Er zouden heel wat doden zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel. Het ongeval deed zich rond 8.45 uur voor op de lijn tussen Brussel-Zuid en Quiévrain.

Volgens Infrabel, de uitbater van de spoorweginfrastructuur, zijn de treinen frontaal op elkaar gebotst. De ene trein reed vanuit Leuven naar 's Gravenbrakel ( Braine-le-Comte) en de andere reed van Quiévrain naar Luik. Ze botsten ter hoogte van Buizingen.

Bij het ongeluk zijn een aantal doden en verscheidene gewonden gevallen. Het is nog niet duidelijk hoeveel precies. De schade is in ieder geval aanzienlijk.

Door het ongeval zijn er geen treinen tussen Brussel en Doornik en tussen Brussel en Bergen. In Leuven is een crisiscentrum opgericht.

Later meer.
Extra Journaal @ VRT
quote:
Naar aanleiding van de botsing tussen twee passagierstreinen in Halle zal er omstreeks 10.15 uur een extra Journaal zijn op Eén. U kunt het Journaal ook live volgen in de videozone. En tussen 12 en 13 uur is er een extra editie van Vandaag op Radio 1.
pi_78010985
Oei.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78011011
Ziet er niet best uit...
pi_78011085
Twitter:
quote:
Burgemeester bevestigt 20 doden aan VRT radio
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78011107
Bizar
  maandag 15 februari 2010 @ 10:10:14 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78011154
Erg knullig, voor spoorwegen die maanden vantevoren weten welke trein wanneer waar rijdt...
censuur :O
pi_78011183
Verschrikkelijk zeg. Het lijkt wel een rampenjaar voor België te worden zo.
Allejezus
  maandag 15 februari 2010 @ 10:14:46 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_78011251
heftig zeg als het inderdaad 20 doden zijn...
pi_78011264
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:06 schreef Felixa het volgende:
Twitter:
[..]
Jezus zeg...
pi_78011273
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Extra Journaal @ VRT
[..]
Wordt 10:30

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 15-02-2010 10:24:48 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Frontpage maandag 15 februari 2010 @ 10:16:17 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78011283
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Erg knullig, voor spoorwegen die maanden vantevoren weten welke trein wanneer waar rijdt...
Wat een opmerking zeg. Het is niets voor niets een ongeluk. Denk eens na.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 15 februari 2010 @ 10:20:42 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78011375
wow, heftig dit. Even volgen...
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 15 februari 2010 @ 10:21:20 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78011391
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat een opmerking zeg. Het is niets voor niets een ongeluk. Denk eens na.
Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.
censuur :O
pi_78011463
wat heftig allemaal zeg..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 15 februari 2010 @ 10:25:45 #15
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78011507
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.
Even offtopic, maar ongelukken zijn in principe toch altijd volstrekt onnodig...
Allejezus
pi_78011527
Heftig.
Om 10:30 extra journaal op één.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_78011565
Shit, maar dit was el goed raak
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 15 februari 2010 @ 10:29:35 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78011575
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Juzme het volgende:

[..]

Even offtopic, maar ongelukken zijn in principe toch altijd volstrekt onnodig...
Als het voorkomen had kunnen worden wel. Dat geldt voor de meeste verkeersongelukken, maar bij spoorwegen verwacht ik meer planning en geautomatiseerde beveiligingssystemen.
censuur :O
pi_78011592
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:31:02 #21
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_78011606
Jezus.
pi_78011619
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_78011727
quote:
Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!
  maandag 15 februari 2010 @ 10:37:46 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_78011743
Sjezus, aardige klapper.
Belgie is logistiek ook zo'n godvergetens ontwikkelingsland.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:38:01 #25
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78011750
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:31 schreef JuiceJuice het volgende:
Jezus.
Ja?
pi_78011753
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef MrJones het volgende:

[..]

Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!
Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.
In Belgie blijkbaar niet.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:38:55 #27
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78011762
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef MrJones het volgende:

[..]

Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!
Inderdaad
  maandag 15 februari 2010 @ 10:38:57 #28
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78011764
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als het voorkomen had kunnen worden wel. Dat geldt voor de meeste verkeersongelukken, maar bij spoorwegen verwacht ik meer planning en geautomatiseerde beveiligingssystemen.
Je verwacht het, dus eigenlijk weet je er niets van.
Geen enkel beveiligingssysteem is 100% waterdicht. En met een remweg van 1000+ meter kan je als machinist nog zo oplettend zijn, daar heb je weinig meer aan als er een trein op je afkomt. Daarnaast is het natuurlijk erg makkelijk om zo op de zaken vooruit te lopen. Niemand weet nog wat er precies gebeurd is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:39:05 #29
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78011766
Ach, de eerste berichten van de vuurwerkramp in Enschede waren ook niet meer dan een paar minuten.
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 15 februari 2010 @ 10:40:07 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_78011793
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.
In Belgie blijkbaar niet.
Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...
RTL-Z is nu ook live.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:46:51 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78011936
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...
RTL-Z is nu ook live.
Bij CNN was het ook Breaking News.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 15 februari 2010 @ 10:49:30 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78011983
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je verwacht het, dus eigenlijk weet je er niets van.
Geen enkel beveiligingssysteem is 100% waterdicht. En met een remweg van 1000+ meter kan je als machinist nog zo oplettend zijn, daar heb je weinig meer aan als er een trein op je afkomt. Daarnaast is het natuurlijk erg makkelijk om zo op de zaken vooruit te lopen. Niemand weet nog wat er precies gebeurd is.
De beste kapiteins staan aan wal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:57:08 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78012129
Nu ook live beelden op EuroNews.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 februari 2010 @ 11:01:43 #35
862 Arcee
Look closer
pi_78012205
Zo hé...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:02:07 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78012222
heftig...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 15 februari 2010 @ 11:05:41 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78012303
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 februari 2010 @ 11:06:11 #38
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78012315
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:05 schreef zoalshetis het volgende:
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten.
Inderdaad!
pi_78012317
Erg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78012335
Dodental bijgesteld naar 10.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78012460
Dodental onzeker volgens RTL.

Wel vreselijk dit
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:13:08 #42
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78012504
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist.
Ja, als het goed is. Maar dat is het niet altijd he, we leven niet in een ideale wereld.
Stop the world, I want to get out.
pi_78012579
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:11 schreef Blistering het volgende:
Dodental onzeker volgens RTL.

Wel vreselijk dit
Nu zeggen ze 10.
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 11:15:35 #44
264940 8108139dpths
pi_78012589
pi_78012638
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:05 schreef zoalshetis het volgende:
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten.
En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 15 februari 2010 @ 11:20:26 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78012737
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
Daar botste de trein zeker achterop?
pi_78012791
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Pécrot

Hoop niet dat het weer door oa taalproblemen komt.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:22:38 #48
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78012807
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
Daarom ga ik altijd daar zitten waar de meeste ruimte is. Als het je tijd is, is het je tijd. Daar doe je niet al teveel aan.
Stop the world, I want to get out.
pi_78012826
Het Nederlandse nieuws besteedt er meer aandacht aan dan het Belgische nieuws.
pi_78012860
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:20 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Daar botste de trein zeker achterop?
Dat. Of er ontspoorden treinstellen niet direct aan het begin.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 15 februari 2010 @ 11:24:45 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78012862
Dat ziet er niet best uit .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_78013098
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.
In Belgie blijkbaar niet.
In Belgie hebben ze blijkbaar wel normale prioriteiten. Geen nieuw nieuws is, zoals er ook staat, gewoon niet nieuws. Beter onderbreken ze gewoon wat als er wel wat nieuws gebeurt / is ontdekt.

Verder natuurlijk wel een tragisch ongeval.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 15 februari 2010 @ 11:32:59 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78013099
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
vandaar dat ik in het midden wil zitten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78013139
Net gehoord, minstens 11 tot 25 doden...
  maandag 15 februari 2010 @ 11:34:58 #55
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78013159
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vandaar dat ik in het midden wil zitten.
allez, maar zoalstis kenne moar twee mense ploatsneme op den banken'eh?
Intelligent, but fucked up.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:47:24 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78013418
update gs heeft het over 25 doden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78013489
Straks maar eens naar het 12u journaal kijken, ben net wakker.
Life is Music
pi_78013551
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...
RTL-Z is nu ook live.
'Het is niet de NOS' Alsof de VRT niet hetzelfde kan als de NOS...
pi_78013608
De NOS is ook niet alles vind ik nu.

CNN is er ook goed bij trouwens
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_78013678
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_78013815
jezus .
Tap tap tap
  maandag 15 februari 2010 @ 12:05:13 #62
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78013909
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:55 schreef Hetiszover het volgende:
De NOS is ook niet alles vind ik nu.

CNN is er ook goed bij trouwens
Tja, dat is hun business he. Gladjes geproduceerde sensatie die zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Dan verkopen de reclameblokken goed. Zonder breaking news geen brood op de plank.

Maar ze zijn altijd wel erg snel idd.
Stop the world, I want to get out.
pi_78013938
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef raptorix het volgende:
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml
Yup, triest . Moet een behoorlijke klap geweest zijn >
pi_78014118
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:55 schreef Hetiszover het volgende:
De NOS is ook niet alles vind ik nu.

CNN is er ook goed bij trouwens
Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door?
pi_78014202
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:13 schreef Frederic het volgende:

[..]

Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door?
Ander formaat? NTSC vs PAL? Rechten misschien?
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_78014214
Heftig
pi_78014428
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef raptorix het volgende:
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml
Waarvan 11 bevestigd en een verwachting tot 25
stupidity has become as common as common sense was before
pi_78014461
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België
  maandag 15 februari 2010 @ 12:26:51 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78014481
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:26 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België
dit is idd meer iets voor india of engeland (zelfde railwerkers).
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78014485
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:26 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België
Allebei 3e wereld landen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_78015137
De luchtfoto ziet toch wel wat ernstiger uit dan de foto's van de grond
pi_78015325
tvp. Ziet er van uit de lucht behoorlijk slecht uit .
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_78015327
OMG, die luchtfoto.


edit:
hier nog meer (lucht)foto's:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)uizingen.dhtml#photo
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78015541
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:50 schreef Estate het volgende:
De luchtfoto ziet toch wel wat ernstiger uit dan de foto's van de grond
[ afbeelding ]
Damn .
  maandag 15 februari 2010 @ 13:08:59 #75
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_78015675
Rip voor de mensen die het ongeluk niet over leeft hebben en veel sterkte voor de na bestanden ..
hopelijk wordt de oorzaak snel bekent.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_78015715
quote:
Volgens een passagier die zich in de trein bevond die vanmorgen crashte in Buizingen voelde het aan als een ontsporing. "De trein vloog op zijn zijde en de wagon werd door elkaar geschud". Het slachtoffer zat ongeveer tien minuten gekneld in de wagon, waarna de hulpdiensten ter plaatse kwamen en hij bevrijd werd. "Ik heb veel geluk gehad, want andere mensen in de wagon waren er veel erger aan toe.

Volgens een andere passagier reed de trein gelukkig nog niet te snel op het moment van de botsing. "Was dat wel het geval geweest, waren de gevolgen nog dramatischer." (odbs)
  maandag 15 februari 2010 @ 13:14:05 #77
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78015840
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?

Stop the world, I want to get out.
pi_78016029
Ik hoop dat ze snel bij de overige doden kunnen komen en ze kunnen identificeren; zou nu niet in de schoenen willen staan van hun familieleden/vrienden die nog geen zekerheid hebben over hun toestand
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:23:06 #79
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_78016118
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:19 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat ze snel bij de overige doden kunnen komen en ze kunnen identificeren; zou nu niet in de schoenen willen staan van hun familieleden/vrienden die nog geen zekerheid hebben over hun toestand
Zo ad hoc als ik doorgaans reis heeft waarschijnlijk niemand door dat ik met die trein onderweg was.
pi_78016170
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:24:43 #81
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78016171
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Lkw het volgende:
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?

[ afbeelding ]
Ik denk dat de meesten het wel vrij dubbel zullen vinden. Niet nu, dan later als ze groot zijn.
Intelligent, but fucked up.
pi_78016184
zo, die luchtfoto's .... wat een ravage.. vreselijk
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_78016252
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Lkw het volgende:
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?

[ afbeelding ]
Hmja idd. Zit hier nu bij Brussel, is langs spoor. Komen altijd veel treinen met veel graffiti voorbij.
pi_78016300
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Dat was volgens mij in 2001 ook het probleem, de taal dus.
pi_78016393
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat was volgens mij in 2001 ook het probleem, de taal dus.
Aangezien een bestuurder hier schijnbaar door rood licht reed, was dat (slechts) secundair.
pi_78016496
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef okee6 het volgende:

[..]

Aangezien een bestuurder hier schijnbaar door rood licht reed, was dat (slechts) secundair.
Ja okay.
pi_78016642
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben.
pi_78016689
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben.
Hmja, en mensen die daar nu als hulpverlener aan de slag gaan . Ook zo'n 'fijne' taak .
pi_78016742
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, en mensen die daar nu als hulpverlener aan de slag gaan . Ook zo'n 'fijne' taak .
Nee dat lijkt me ook niks, dat soort werk is niet voor mij weggelegd.
pi_78016834
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Van waar heb je dat?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:48:14 #91
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78016876
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Staat dat fragment al ergens online?
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben.
Of misschien al ruziënd uit elkaar gegaan zijn vanochtend, met de gedachte het vanavond wel weer goed te maken.
Stop the world, I want to get out.
pi_78016879
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:47 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Van waar heb je dat?
Belgisch journaal 13 uur.
pi_78016880
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:47 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Van waar heb je dat?
Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78016919
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.
Aha excuus, dat is dan een misverstand mijnerzijds. Dan is het fout bestuurder.
pi_78016933
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.
Klopt. Vandaag heeft een machinist een rood sein genegeerd. Taal heeft er voorlopig nog niets mee te maken.
pi_78016951
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.
Als het goed is inderdaad, maar een ongeluk is vaak 't gevolg van dat er niets niet goed is
pi_78017009
Verschrikkelijk ongeluk zeg!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_78017028
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Lkw het volgende:


Of misschien al ruziënd uit elkaar gegaan zijn vanochtend, met de gedachte het vanavond wel weer goed te maken.
Ja dat is nog erger. Daarom loop ik ook nooit zomaar weg als ik ruzie heb gehad met mn vriend.
pi_78017060
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:49 schreef pagadder het volgende:

[..]

Klopt. Vandaag heeft een machinist een rood sein genegeerd. Taal heeft er voorlopig nog niets mee te maken.
Nou ja, in 2001 werd er ook een rood sein genegeerd. Vervolgens zorgden taalproblemen en slechte bereikbaarheid van de machinist voor de ramp.

Het is logisch dat mensen parallellen trekken, maar laten we inderdaad maar wachten op het onderzoek.
  maandag 15 februari 2010 @ 14:03:58 #100
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_78017453
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef ShaoliN het volgende:
Sjezus, aardige klapper.
Belgie is logistiek ook zo'n godvergetens ontwikkelingsland.
bedankt om jouw misplaatste onwetendheid en onkunde met ons te delen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_78018451
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:03 schreef misteriks het volgende:

[..]

bedankt om jouw misplaatste onwetendheid en onkunde met ons te delen
Maar Misteriks toch, je weet toch dat zoiets in Nederland nooit zou kunnen gebeuren?





pi_78018792
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Lkw het volgende:
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?

[ afbeelding ]
Die graffiti is idd een groot probleem, vooral dan bij de oudere treinstellen. Die oude treinstellen worden trouwens in 2011 quasi allemaal uit dienst genomen en vervangen door de 'Siemens Desiro ML'. De NMBS heeft er meer dan 300 besteld.



Wellicht zijn deze nieuwe treinen ook beter uitgerust met beveiligingssystemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Frederic op 15-02-2010 14:52:15 ]
  maandag 15 februari 2010 @ 14:49:45 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78019010
Zo die luchtfoto's

Dan zie je pas echt de ravage
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78019218
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:42 schreef Frederic het volgende:

[..]

Die graffiti is idd een groot probleem,
Wat is dat nu eigenlijk voor onzin dat die graffiti een 'groot probleem' is. Je trein gaat er echt niet beter of slechter door rijden hoor.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:00:59 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_78019372
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:13 schreef Frederic het volgende:

[..]

Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door?
CNN moet gewoon betalen voor die beelden, daarom de constante herhaling.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:03:12 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78019442
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Wat is dat nu eigenlijk voor onzin dat die graffiti een 'groot probleem' is. Je trein gaat er echt niet beter of slechter door rijden hoor.
bron? zal de grafitti niet invreten in de lak?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 februari 2010 @ 15:05:09 #107
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_78019512
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bron? zal de grafitti niet invreten in de lak?
Ja, en door minder lak gaat een trein slechter rijden?
Smell the flowers while you can....
pi_78019624
Net op de Belgische radio:
12 doden geborgen, aantal zal nog oplopen omdat een aantal slachtoffers nog bekneld zit.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:08:44 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78019631
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:05 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Ja, en door minder lak gaat een trein slechter rijden?
ja, denk het wel. roest. aerodynamica etc.

maar laten we geen zijwegen inslaan en ons concentreren op het ongeluk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78019929
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Wat is dat nu eigenlijk voor onzin dat die graffiti een 'groot probleem' is. Je trein gaat er echt niet beter of slechter door rijden hoor.
Nee, maar het geeft wel een negatieve/vuile indruk. De NMBS heeft zelfs een anti-graffiti plan, maar het is vaak dweilen met de kraan open.
pi_78023197
tvp..

Wat een hel daar zeg
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78023310
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:17 schreef Frederic het volgende:

[..]

Nee, maar het geeft wel een negatieve/vuile indruk. De NMBS heeft zelfs een anti-graffiti plan, maar het is vaak dweilen met de kraan open.
Je ziet in Nederland toch ook vaak genoeg bekliederde treintoestellen.
pi_78023321
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:08 schreef Felixa het volgende:
Net op de Belgische radio:
12 doden geborgen, aantal zal nog oplopen omdat een aantal slachtoffers nog bekneld zit.
Nog steeds?
pi_78023338
Op nu.nl spreken ze al over zeker 18 doden.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:19:47 #115
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78023568
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nog steeds?
Hoorde net op Radio 1 dat men geen levenden meer verwacht te vinden. Het gaat nu om het bergen van omgekomenen. Als je een paar van die wagons bekijkt, zou je helaas verwachten dat daar nog wel wat doden uit gehaald zullen worden.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:22:12 #116
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78023644
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Wat is dat nu eigenlijk voor onzin dat die graffiti een 'groot probleem' is. Je trein gaat er echt niet beter of slechter door rijden hoor.
Een verpauperde omgeving - of dat nu een straat is of een trein - heeft sowieso een negatieve invloed op mensen. Zowel wat betreft hun stemming als hun prestaties. Daarmee is het wel degelijk een probleem.

Verder valt het natuurlijk in het niet bij wat er vanochtend gebeurd is, maar het viel me gewoon op aan de foto's.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:23:41 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78023692
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nog steeds?
doden kunnen ook nog bekneld zitten..

18 dus en counting... niet best
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78023815
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op nu.nl spreken ze al over zeker 18 doden.
18 is bevestigd idd. Zie ook http://www.deredactie.be/(...)15_Passagierstreinen
pi_78023839
Toch grappig he, dat die Belgen OP de trein zitten. Zie het zo voor me.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:30:37 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78023858
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch grappig he, dat die Belgen OP de trein zitten. Zie het zo voor me.
ik lig in een deuk hier ja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78024517
Verschrikkelijk

En tegen de Belgen hier: negeer die puberale opmerkingen als "België is een derdewereldland" maar, het enige wat ze doen is een reactie uitlokken

De meesten hier weten echt wel beter.
pi_78024620
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:30 schreef Re het volgende:

[..]

ik lig in een deuk hier ja...
Ha, ha, ik zie het zo voor me.
  Trouwste user 2022 maandag 15 februari 2010 @ 18:02:09 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_78024661
Grappig


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_78024816
quote:
Belgische media spreken over 15 mannen 3 vrouwen.
pi_78024910
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:02 schreef tong80 het volgende:
Grappig


Ik moest er ineens aan denken omdat ik een Belgische vriend heb gehad die dat ook zei, en moest daar altijd om lachen ja.
Het is vreselijk wat er gebeurd is, maar toch niet verboden om aan te denken en kon het niet laten even te vermelden. Moeten we dan de hele tijd in een grafstemming zijn?
pi_78025038
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik moest er ineens aan denken omdat ik een Belgische vriend heb gehad die dat ook zei, en moest daar altijd om lachen ja.
Het is vreselijk wat er gebeurd is, maar toch niet verboden om aan te denken en kon het niet laten even te vermelden. Moeten we dan de hele tijd in een grafstemming zijn?
Denk zelf eens na zeg. Jezus.
  Trouwste user 2022 maandag 15 februari 2010 @ 18:18:51 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_78025110
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik moest er ineens aan denken omdat ik een Belgische vriend heb gehad die dat ook zei, en moest daar altijd om lachen ja.
Het is vreselijk wat er gebeurd is, maar toch niet verboden om aan te denken en kon het niet laten even te vermelden. Moeten we dan de hele tijd in een grafstemming zijn?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_78025685
Stevig ongeluk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Trouwste user 2022 maandag 15 februari 2010 @ 18:42:56 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_78025850
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 februari 2010 @ 18:44:44 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78025902
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.

zeker met deze koude.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 februari 2010 @ 18:45:15 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78025918
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.

Met een beetje pech met uitzicht op iemand die het niet heeft gered. Bah .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_78026048
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.


Ik hoorde vanmiddag op de Belgische radio dat alle gewonden uit de treinstellen waren gehaald. Het gaat nu alleen nog om de overledenen die bekneld zitten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78026053
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.


Vooral ook erg koud denk ik.
  maandag 15 februari 2010 @ 18:54:51 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78026224
even een kleine pré voor iets walgelijks als een ov-chipcard. je weet dan wel sneller of iedereen uit het toestel is of niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 februari 2010 @ 18:56:43 #135
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78026299
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.

Er zit al een paar uur geen levende ziel meer in die wagons.
Stop the world, I want to get out.
  Trouwste user 2022 maandag 15 februari 2010 @ 18:58:37 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_78026369
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:56 schreef Lkw het volgende:

[..]

Er zit al een paar uur geen levende ziel meer in die wagons.
Ok. Had ik verkeerd begrepen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 februari 2010 @ 19:00:21 #137
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78026423
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ok. Had ik verkeerd begrepen.

Maakt niet uit. Hoorde het toevallig een paar uur geleden op Radio 1.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:02:48 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78026506
en gelukkig maar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78028422
Iemand op mijn werk moest die trein nemen. Maar die kwam niet, dus nam hij de auto.
Hij mag van geluk spreken! Hij heeft de hele dag aan de telefoon gehangen om iedereen op de bellen...
  maandag 15 februari 2010 @ 20:02:33 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78029008
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:49 schreef katerwater het volgende:
Iemand op mijn werk moest die trein nemen. Maar die kwam niet, dus nam hij de auto.
Hij mag van geluk spreken! Hij heeft de hele dag aan de telefoon gehangen om iedereen op de bellen...
raad je collega maar aan om morgen een lot van een grote loterij te kopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 februari 2010 @ 20:07:12 #141
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_78029211
Mij is altijd geleerd om nooit te voorste wagons te nemen in de trein.

Hard om te zien dat het inderdaad zo is
pi_78029282
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:07 schreef jorienvdherik het volgende:
Mij is altijd geleerd om nooit te voorste wagons te nemen in de trein.

Hard om te zien dat het inderdaad zo is
In een drukke spits heb je dan ook machtig veel keus
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_78029905
Ik ging normaal de trein erna nemen
Beide treinen neem ik trouwens om te reizen: 's Gravenbrakel om terug te komen en Quévrin en Braine-le-comte om naar Brussel te reizen.. Veel geluk gehad dus.

18 doden en 162 gewonden...

Hier dat taalprobleem tijdens de treinbotsing in Précot:

http://www.deredactie.be/(...)9184/2.9185/1.716940 (vanaf 1:14)
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 15 februari 2010 @ 20:25:44 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78030033
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

In een drukke spits heb je dan ook machtig veel keus
ook dan heb je keus. wil je staan in het midden of ga je juist voor of achter staan?

maar dit gezegd hebbende is het natuurlijk een rotdiscussie gezien het ongeval.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78030243
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:07 schreef jorienvdherik het volgende:
Mij is altijd geleerd om nooit te voorste wagons te nemen in de trein.

Hard om te zien dat het inderdaad zo is
Ik zit vaak voorin en krijg altijd een rolberoerte als de machinist gaat toeteren .
Tap tap tap
  maandag 15 februari 2010 @ 20:32:52 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78030351
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit vaak voorin en krijg altijd een rolberoerte als de machinist gaat toeteren .
en achterin?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78030380
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en achterin?
dan hoor ik de toeter niet altijd
Tap tap tap
  maandag 15 februari 2010 @ 20:36:57 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78030557
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

dan hoor ik de toeter niet altijd
there you go.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78032645
Misschien al genoemd, maar ze hebben daar gewoon een waardeloos treinbeïnvloedingssysteem.
quote:
Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.
quote:
Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crocodile_%28spoorwegen%29

In Nederland is het ook geen waterdicht beveiligingssysteem, want onder de 40 km/h grijpt de beveiliging niet in als de trein door rood rijdt.
............................
pi_78038304
Tvp zodat ik morgen alles op mijn gemakje eens kan lezen.
  maandag 15 februari 2010 @ 23:11:39 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78038759
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:19 schreef sander89 het volgende:
In Nederland is het ook geen waterdicht beveiligingssysteem, want onder de 40 km/h grijpt de beveiliging niet in als de trein door rood rijdt.
Dat is alleen bij ATB-EG, bij ATB-NG is dat opgelost.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78039858
http://www.nu.nl/buitenla(...)rontale-botsing.html
quote:
Treinramp Halle geen frontale botsing

BRUSSEL - Het treinongeluk maandagochtend bij het Belgische Halle was geen frontale botsing. De twee treinen botsten zijdelings tegen elkaar op een wissel.

Dat maakten de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS maandagavond gezamenlijk bekend.
Zij tasten nog in het duister over de oorzaak van de ramp, waarbij zeker achttien personen om het leven kwamen.

''Om voorlopig onbekende redenen hebben beide treinen elkaar lateraal aangereden ter hoogte van een wissel bij het buitenrijden van het station van Halle richting Brussel'', aldus de verklaring.
Infrabel en NMBS verwachten dat het nog zeker drie dagen duurt voordat weer treinen over het traject kunnen rijden.
  maandag 15 februari 2010 @ 23:37:10 #153
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78039911
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:49 schreef katerwater het volgende:
Iemand op mijn werk moest die trein nemen. Maar die kwam niet, dus nam hij de auto.
Hij mag van geluk spreken! Hij heeft de hele dag aan de telefoon gehangen om iedereen op de bellen...
Gelukkig is het daar al krokusvakantie zeg!
Snollebolt
pi_78044338
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:37 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Gelukkig is het daar al krokusvakantie zeg!
Maar nog altijd een overvolle trein, dit is de omgeving van Brussel, daar pendelen veel ambtenaren.
pi_78046825
quote:
Ouders overleden machinist: "Enige troost: niet zijn schuld"



Het Laatste Nieuws brengt vandaag een pakkende getuigenis met de ouders van één van de verongelukte machinisten bij de treinramp in Halle die minstens 18 doden eiste. "Johan leefde voor zijn job als machinist. Apetrots waren we op hem. Onze enige troost is nu dat het ongeval niet zijn schuld was. Een schrale troost, want wij zijn elk doel in ons leven kwijt", treuren de ouders van machinist Johan De Keyser (36) uit Rillaar, die pas gisteravond laat op de hoogte werden gebracht van het tragische nieuws.

Met de dood van Johan verliezen Robert De Keyser en zijn echtgenote Marceline uit Rillaar (Aarschot) hun enige kind. "We kregen pas 's avonds de bevestiging, maar eigenlijk wisten we het al van 's ochtends", zeggen ze in Het Laatste Nieuws. "Toen we rond 10 uur op het radionieuws hoorden dat de trein die van Quiévrain kwam, betrokken was geraakt bij een ramp, sloeg de schrik ons om het hart. Johan belde wel tien keer per dag naar huis. Hij woonde nog bij ons. Dus toen we hem niet konden bereiken op zijn gsm, wisten we het eigenlijk al wel."

Jongensdroom
Johan De Keyser was al acht jaar machinist bij de spoorwegen. "Een jongensdroom die uitkwam. Hij deed het met hart en ziel. Onze Johan deed élk examen mee. Hij mocht met goederentreinen rijden, met passagiers - treinen. Met dieseltreinen, met elektrische. Een crack, onze zoon."

Sprak van kinderen
"Nu hebben wij geen leven meer", zegt vader Robert, terwijl zijn vrouw Marceline instort. "Wat rest ons nog? Onze enige zoon is er niet meer. Hij had sinds een tweetal jaren verkering met een meisje uit Hasselt. Johan woonde nog thuis, maar sprak toch af en toe van samen te gaan wonen met haar. Van aan kinderen te beginnen... Maar dat is hun afgepakt. Wij zullen nooit grootouders worden. We klampen ons een beetje vast aan het feit dat het niet Johans schuld was, het ongeval. Dat is onze enige troost. Een schrale troost, maar toch."

Gewaarschuwd
"Het strafste van alles is dat ik hem vanochtend nog gewaarschuwd heb", zegt vader Robert. "Niet voor een treinongeval, dát niet. Nooit had ik aan zoiets durven denken. Maar wel voor de gladde wegen. Het had zo erg gesneeuwd. Ik zei nog tegen hem: 'Ziet dat ge vanmiddag veilig thuiskomt.' 'Tuurlijk', had hij geantwoord. En weg was hij. Voor de laatste keer."
Bron

Altijd triest, die persoonlijke verhalen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78047063
http://www.nu.nl/buitenla(...)hinisten-staken.html
quote:
Belgische machinisten staken

BRUSSEL - Belgische machinisten uit verschillende plaatsen zijn dinsdag in staking gegaan naar aanleiding van de treinramp in Buizingen, omdat ze naar eigen zeggen te geëmotioneerd zijn om te werken. Dat meldden Belgische media.


Treinbotsing België slideshow
Door het ongeval en de werkonderbreking is het treinverkeer in België ernstig ontregeld, vooral in Wallonië.
Ook protesteren de stakers tegen de slechte werkomstandigheden.

Zeker achttien mensen kwamen maandag om het leven bij een botsing tussen twee treinen in Buizingen bij Halle, ten zuidwesten van Brussel.
Twee doden zouden de Franse nationaliteit hebben. Onder de slachtoffers is ook een machinist van een van de treinen.

.............
pi_78047163
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:18 schreef Felixa het volgende:

[..]

Bron

Altijd triest, die persoonlijke verhalen.
Wat ik nog triester vind is dat de media nog geen dag na het ongeluk bij die ouders op de stoep zijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:39:46 #158
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78047863
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:19 schreef sander89 het volgende:
In Nederland is het ook geen waterdicht beveiligingssysteem, want onder de 40 km/h grijpt de beveiliging niet in als de trein door rood rijdt.
Punt is dat je soms door rood wilt kunnen rijden. Bij bijvoorbeeld seinstoringen doet men dat in Nederland ook wel eens.
Stop the world, I want to get out.
pi_78048281
Ik moet vandaag weer weg, maar er zijn nog steeds geen treinen
Hopelijk morgen wel anders moet ik gesprek nog eens herzetten...

Toch kan ik begrip opbrengen voor de staking van de treinbestuurders...wat een drama

[ Bericht 29% gewijzigd door banaantjeEE op 16-02-2010 10:03:42 ]
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37:05 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78049201
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:39 schreef Lkw het volgende:

[..]

Punt is dat je soms door rood wilt kunnen rijden. Bij bijvoorbeeld seinstoringen doet men dat in Nederland ook wel eens.
De nieuwe ATB heeft daar een overrideprocedure voor, die je uitvoert als voor het sein stilstaat. Door rood rijden zonder stoppen is nooit toegestaan in Nederland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 februari 2010 @ 13:42:39 #161
862 Arcee
Look closer
pi_78054804
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:18 schreef Felixa het volgende:
Bron

Altijd triest, die persoonlijke verhalen.
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78054953
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 02:27 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar nog altijd een overvolle trein, dit is de omgeving van Brussel, daar pendelen veel ambtenaren.
Er zaten in totaal zo'n 200 mensen op ofzo, is dat dan en overvolle trein? (eig 2 treinen)
pi_78056814
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Er zaten in totaal zo'n 200 mensen op ofzo, is dat dan en overvolle trein? (eig 2 treinen)
Er zaten volgens mij veel meer mensen op die treinen, in de media komen alleen de verhalen over de doden en gewonden. Je kon op de Belgische televisie ook interviews zien met mensen die nog bloed op hun gezicht hadden zitten (een 'kleine' hoofdwond dus).
pi_78057551
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Er zaten volgens mij veel meer mensen op die treinen, in de media komen alleen de verhalen over de doden en gewonden. Je kon op de Belgische televisie ook interviews zien met mensen die nog bloed op hun gezicht hadden zitten (een 'kleine' hoofdwond dus).
Zo veel meer zullen het er toch niet geweest zijn.
18 doden en 171 mensen die verzorging nodig hadden, dus ook mensen met een hoofdwonde.
De meeste mensen hadden hoofdwonden en snijwonden.

Het lijkt me dat je bij zo'n ongeval er niet ongeschonden uitkomt, tenzij je helemaal achteraan in die IC zat.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:51:25 #165
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_78062699
Lees net dat de bestuurder van de trein die waarschijnlijk het ongeluk veroorzaakte nog leeft.
Enkele zwaarbeknelden moesten ter plekke geamputeerd worden om ze te kunnen bevrijden...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_78062869
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:51 schreef Mr_Moon het volgende:
Lees net dat de bestuurder van de trein die waarschijnlijk het ongeluk veroorzaakte nog leeft.
Enkele zwaarbeknelden moesten ter plekke geamputeerd worden om ze te kunnen bevrijden...
De bestuurder die door het rode licht reed leeft inderdaad nog.
Hij had zich nog net op tijd op het gangpad kunnen werpen, anders was hij verpletterd.
pi_78066170
Het gaat goed daar in Belgie:
quote:
Goederentrein ontspoord in Klabbeek
Ter hoogte van Klabbeek is vanavond een goederentrein ontspoord, zegt een woordvoerder van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De ontspoorde trein veroorzaakte een kortsluiting aan een bovenleiding en een stroompanne op de lijn tussen Halle en Bergen. Volgens de woordvoerder raakte niemand gewond.

Een speciale machine, die eigenlijk voorzien was voor het treinongeval in Buizingen, werd ter plaatse gestuurd om de drie betrokken wagons overeind te helpen.

Als gevolg van de stroomonderbreking moesten twee passagierstreinen wel een uur lang halt houden: de ene in 's Gravenbrakel en de andere in Lembeek. Het treinverkeer verloopt ondertussen weer normaal, zegt Infrabel nog. (belga/sam)
Bron. HLN.be
pi_78068052
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:08 schreef -0- het volgende:
Het gaat goed daar in Belgie:
[..]

Bron. HLN.be
Da's een ongeluk van gisteravond...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01:14 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78068127
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:54 schreef trainfreak het volgende:

[..]

De bestuurder die door het rode licht reed leeft inderdaad nog.
Hij had zich nog net op tijd op het gangpad kunnen werpen, anders was hij verpletterd.
is het gangpad een soort van extreem hardstalen kooi/cabine?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78068438
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is het gangpad een soort van extreem hardstalen kooi/cabine?
Nee, dat is gewoon het pad tussen de zetels.
Die klassiekjes zijn sowieso erg sterk, da's een stalen blok.
De stuurpost heeft de klap opgevangen.

Van het koprijtuig van die andere trein blijft gewoon niets meer over...
Die is gewoon tot een hoopje schroot herleid.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22:08 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78068982
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:09 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon het pad tussen de zetels.
Die klassiekjes zijn sowieso erg sterk, da's een stalen blok.
De stuurpost heeft de klap opgevangen.

Van het koprijtuig van die andere trein blijft gewoon niets meer over...
Die is gewoon tot een hoopje schroot herleid.
dus een hardstalen kop heeft een zachter materiaal geraakt?

ik ben een treinleek.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78069208
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus een hardstalen kop heeft een zachter materiaal geraakt?

ik ben een treinleek.
Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is.
Maar daar blijft gewoon niets meer van over..
Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34:05 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78069507
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is.
Maar daar blijft gewoon niets meer van over..
Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
lijkt me dan toch wel reden om het een en ander aan te gaan pakken. koprijtuigen (?) zijn blijkbaar niet zo best bij botsingen. zou niet graag machinist zijn in zo'n ding.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78070228
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me dan toch wel reden om het een en ander aan te gaan pakken. koprijtuigen (?) zijn blijkbaar niet zo best bij botsingen. zou niet graag machinist zijn in zo'n ding.
Mja, die blijkbaar niet, het is al het tweede zwaar ongeluk met zo'n koprijtuig.
(Een koprijtuig is een rijtuig van waaruit de bestuurder de locomotief bestuurd, zoals bij de Benelux vroeger).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01:51 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78070760
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:51 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Mja, die blijkbaar niet, het is al het tweede zwaar ongeluk met zo'n koprijtuig.
(Een koprijtuig is een rijtuig van waaruit de bestuurder de locomotief bestuurd, zoals bij de Benelux vroeger).
lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78070999
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig?
Daar is niets over bekend, maar ik vermoed van wel. Als je ziet hoe die in elkaar geplooid is dan denk ik niet dat je daar levend uitkomt...
(trouwens op die foto zie je trouwens maar een deel van het koprijtuig, het is gewoon in stukken gereten)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:48:01 #177
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78079718
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is.
Maar daar blijft gewoon niets meer van over..
Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.
Stop the world, I want to get out.
pi_78079928
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.
Misschien niet 100% frontaal, maar het moet er toch goed opgeweest zijn, zover ik kan zien zijn de stuurposten van beide stellen gewoon plat. Was het frontaal dan zou de schade toch meer langs de zijkant zijn en minder langs de voorkant?

Feit is wel dat die IC net bezig was met wissels te nemen.
pi_78089874
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg.

Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:07:22 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78090311
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg.

Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs.
10 dagen lijkt mij ook heel erg lang.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78091794
Ze zijn vanmorgen begonnen met het wegslepen van de stellen die nog in orde waren. Diegene waar geen schade aan is en die nog op het spoor staan.
Men wil ook al beginnen met het herstellen van de bovenleiding, maar geen idee of het parket dat wel gaat goedkeuren.

Het international verkeer kan in principe door op de naastliggende sporen, dan moeten ze aan de plaats van het ongeval maar even stapvoets rijden ofzo. Ok, het gaat dan nog lang duren, maar beter 15minuten vertraging dan geen trein zeker?

De bovenleiding herstellen kan wel enkele dagen duren (ik heb er geen idee van hoeveel vervangen moet worden), vervangen van sporen kan ook wel een tijd duren!
Dan nog het ruimen van de wrakken. Daar moet men voorzichtig mee omgaan want er kunnen nog slachtoffers onderliggen.
pi_78107793
Ik hoorde net op het nieuws dat de bovenleiding moet verplaatst worden om het bergen van de wrakken mogelijk te maken. Daarmee dat het zo lang duurt waarschijnlijk.
pi_78131134
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78131143
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?
pi_78131185
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?
Ja, maar het is typisch van de NMBS de schuld af te schuiven op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen en de echte situatie niet kunnen vertellen.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78131196
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje.
En in een klap alles weg, vrouw en kind.
pi_78132345
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje.
En in een klap alles weg, vrouw en kind.
Hmmm
Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde.
Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan.

Gelezen op een ander forum:
"Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... "

[ Bericht 17% gewijzigd door trainfreak op 18-02-2010 11:10:01 ]
pi_78135261
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke.


Waarom ligt er zo de nadruk op dat rode signaal...
Los van of hij nou wel of niet een rood signaal heeft genegeerd en of dit al dan niet per abuis gebeurde, waarom zijn er naast een stoplichtje geen secundaire en tritaire veiligheidssytemen die in werking treden?
Je gaat het levens van de mensen in de trein toch niet af laten hangen van de wil van een machinist om te stoppen voor een rood signaal? Bovendien is dat ook een mens en kan hij ook per abuis door rood vliegen of het hele stoplicht niet zien.

Dus zelfs als meneer het rode signaal negeerde is dat maar een klein deel van waar de hamer moet slaan. We leven in 2010 en dit soort ongelukken zijn alles behalve nodig.

Dus zelfs als onomstotelijk bewezen is dat meneer moedwillig door rood heeft gereden is daar wat mij betreft de zaak nog lang en breed niet mee afgedaan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:44:40 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78135389
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78135445
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
Op StuBru hoorde ik vanmorgen dat er niemand meer wordt vermist. Maar niets wordt uitgesloten.
pi_78135553
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Hmmm
Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde.
Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan.

Gelezen op een ander forum:
"Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... "
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=RB2MDHNT
pi_78147021
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
Ik heb gelezen dat er 22 doden zijn...

bron: LeSoir
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 22:40:59 #193
8781 crew  Frutsel
pi_78205457
quote:
Bestuurder negeerde al eerder een sein
Treinbestuurder Robin Vanden Bemden die bij de ramp van Buizingen gewond raakte, negeerde eerder al eens een sein. Het ging daarbij om een grondsein aan een treinwasinstallatie in Vorst, preciseert Jochem Goovaerts van de NMBS.

"De man reed met een lege reizigerstrein en negeerde een grondsein aan de daar geldende snelheid van 5 km/u, waarbij de trein ongeveer een meter verder tot stilstand kwam. De functie van zo'n grondsein is om de treinbestuurder te gidsen. Het theoretische risico op zware gevolgen door het voorbijrijden van zo'n sein is nagenoeg nul", aldus Goovaerts.

"Toch tillen wij zwaar aan inbreuken tegen de veiligheid, hoe klein ook. Daarom werd de man op de gebruikelijke wijze 'gesanctioneerd'. Dat houdt in dat hij voor een bepaalde tijd niet met de trein meer reed en bij het hervatten van zijn taak als treinbestuurder enkele dagen door een instructeur geëvalueerd werd. Die evaluatie was in dit geval positief", besluit hij.

117 keer
Het negeren van een sein komt wel vaker voor. Vorig jaar hebben machinisten 117 keer door het rode licht gereden, aldus VTM.

Vanden Bemden zelf ontkent dat hij een fout heeft gemaakt. De machinist is nu officieel verhoord door de federale gerechtelijke politie. Hij blijft bij zijn standpunt dat het seinlicht in Buizingen eerst op oranje, en daarna terug op groen is gesprongen. Dat had hij eerder ook al aan zijn familie en aan instructeurs van de NMBS verteld.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:53:38 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78206158
tsja, er is toch altijd een radartje verkeerd bij een ongeluk. of dit nou een mens is of machine. gezien het apparaat wat er achter staat, lijkt me het verkeerd om één persoon als schuldige aan te wijzen. dan had het apparaat eerder moeten ingrijpen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 22 februari 2010 @ 12:56:05 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78299909
quote:
BRUSSEL - Er ligt mogelijk nog een negentiende slachtoffer onder de treinen die op 15 februari bij het Belgische Halle op elkaar inreden. Dat heeft de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws maandag gemeld.

Het slachtofferindentificatieteam dacht dat het aantal slachtoffers van de ramp op achttien zou blijven staan.

Volgens Het Laatste Nieuws gaan reddingswerkers en het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken er echter vanuit dat er nog een negentiende slachtoffer is.

Been

''Er steekt een been vanonder een gekantelde coupé. Eerder was er ook al een been geborgen dat niet aan een slachtoffer kon worden gelinkt'', aldus een anonieme bron in Het Laatste Nieuws.

Pas als de gekantelde coupé wordt opgetild, zal er duidelijkheid zijn. Mogelijk gebeurt dat maandag of dinsdag.

Een justitiewoordvoerder in Brussel kon maandagmiddag nog niet bevestigen dat er een negentiende slachtoffer is gevonden. Onderzoek moet dat uitwijzen, zei hij tegen persbureau Belga.
Bron

De treinen liggen er dus nog gewoon...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78299952
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bron

De treinen liggen er dus nog gewoon...
Er is al een deel weg hoor, misschien dat die ene verhakkelde wagon er wel nog ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')