Daar is niets over bekend, maar ik vermoed van wel. Als je ziet hoe die in elkaar geplooid is dan denk ik niet dat je daar levend uitkomt...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig?
Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is.
Maar daar blijft gewoon niets meer van over..
Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
Misschien niet 100% frontaal, maar het moet er toch goed opgeweest zijn, zover ik kan zien zijn de stuurposten van beide stellen gewoon plat. Was het frontaal dan zou de schade toch meer langs de zijkant zijn en minder langs de voorkant?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.
10 dagen lijkt mij ook heel erg lang.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg.
Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs.
Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Ja, maar het is typisch van de NMBS de schuld af te schuiven op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen en de echte situatie niet kunnen vertellen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?
Hmmmquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje.
En in een klap alles weg, vrouw en kind.
Waarom ligt er zo de nadruk op dat rode signaal...quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke.
Op StuBru hoorde ik vanmorgen dat er niemand meer wordt vermist. Maar niets wordt uitgesloten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=RB2MDHNTquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hmmm
Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde.
Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan.
Gelezen op een ander forum:
"Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... "
Ik heb gelezen dat er 22 doden zijn...quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
quote:Bestuurder negeerde al eerder een sein
Treinbestuurder Robin Vanden Bemden die bij de ramp van Buizingen gewond raakte, negeerde eerder al eens een sein. Het ging daarbij om een grondsein aan een treinwasinstallatie in Vorst, preciseert Jochem Goovaerts van de NMBS.
"De man reed met een lege reizigerstrein en negeerde een grondsein aan de daar geldende snelheid van 5 km/u, waarbij de trein ongeveer een meter verder tot stilstand kwam. De functie van zo'n grondsein is om de treinbestuurder te gidsen. Het theoretische risico op zware gevolgen door het voorbijrijden van zo'n sein is nagenoeg nul", aldus Goovaerts.
"Toch tillen wij zwaar aan inbreuken tegen de veiligheid, hoe klein ook. Daarom werd de man op de gebruikelijke wijze 'gesanctioneerd'. Dat houdt in dat hij voor een bepaalde tijd niet met de trein meer reed en bij het hervatten van zijn taak als treinbestuurder enkele dagen door een instructeur geëvalueerd werd. Die evaluatie was in dit geval positief", besluit hij.
117 keer
Het negeren van een sein komt wel vaker voor. Vorig jaar hebben machinisten 117 keer door het rode licht gereden, aldus VTM.
Vanden Bemden zelf ontkent dat hij een fout heeft gemaakt. De machinist is nu officieel verhoord door de federale gerechtelijke politie. Hij blijft bij zijn standpunt dat het seinlicht in Buizingen eerst op oranje, en daarna terug op groen is gesprongen. Dat had hij eerder ook al aan zijn familie en aan instructeurs van de NMBS verteld.
Bronquote:BRUSSEL - Er ligt mogelijk nog een negentiende slachtoffer onder de treinen die op 15 februari bij het Belgische Halle op elkaar inreden. Dat heeft de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws maandag gemeld.
Het slachtofferindentificatieteam dacht dat het aantal slachtoffers van de ramp op achttien zou blijven staan.
Volgens Het Laatste Nieuws gaan reddingswerkers en het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken er echter vanuit dat er nog een negentiende slachtoffer is.
Been
''Er steekt een been vanonder een gekantelde coupé. Eerder was er ook al een been geborgen dat niet aan een slachtoffer kon worden gelinkt'', aldus een anonieme bron in Het Laatste Nieuws.
Pas als de gekantelde coupé wordt opgetild, zal er duidelijkheid zijn. Mogelijk gebeurt dat maandag of dinsdag.
Een justitiewoordvoerder in Brussel kon maandagmiddag nog niet bevestigen dat er een negentiende slachtoffer is gevonden. Onderzoek moet dat uitwijzen, zei hij tegen persbureau Belga.
Er is al een deel weg hoor, misschien dat die ene verhakkelde wagon er wel nog ligt.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bron
De treinen liggen er dus nog gewoon...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |