abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78044338
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:37 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Gelukkig is het daar al krokusvakantie zeg!
Maar nog altijd een overvolle trein, dit is de omgeving van Brussel, daar pendelen veel ambtenaren.
pi_78046825
quote:
Ouders overleden machinist: "Enige troost: niet zijn schuld"

Het Laatste Nieuws brengt vandaag een pakkende getuigenis met de ouders van één van de verongelukte machinisten bij de treinramp in Halle die minstens 18 doden eiste. "Johan leefde voor zijn job als machinist. Apetrots waren we op hem. Onze enige troost is nu dat het ongeval niet zijn schuld was. Een schrale troost, want wij zijn elk doel in ons leven kwijt", treuren de ouders van machinist Johan De Keyser (36) uit Rillaar, die pas gisteravond laat op de hoogte werden gebracht van het tragische nieuws.

Met de dood van Johan verliezen Robert De Keyser en zijn echtgenote Marceline uit Rillaar (Aarschot) hun enige kind. "We kregen pas 's avonds de bevestiging, maar eigenlijk wisten we het al van 's ochtends", zeggen ze in Het Laatste Nieuws. "Toen we rond 10 uur op het radionieuws hoorden dat de trein die van Quiévrain kwam, betrokken was geraakt bij een ramp, sloeg de schrik ons om het hart. Johan belde wel tien keer per dag naar huis. Hij woonde nog bij ons. Dus toen we hem niet konden bereiken op zijn gsm, wisten we het eigenlijk al wel."

Jongensdroom
Johan De Keyser was al acht jaar machinist bij de spoorwegen. "Een jongensdroom die uitkwam. Hij deed het met hart en ziel. Onze Johan deed élk examen mee. Hij mocht met goederentreinen rijden, met passagiers - treinen. Met dieseltreinen, met elektrische. Een crack, onze zoon."

Sprak van kinderen
"Nu hebben wij geen leven meer", zegt vader Robert, terwijl zijn vrouw Marceline instort. "Wat rest ons nog? Onze enige zoon is er niet meer. Hij had sinds een tweetal jaren verkering met een meisje uit Hasselt. Johan woonde nog thuis, maar sprak toch af en toe van samen te gaan wonen met haar. Van aan kinderen te beginnen... Maar dat is hun afgepakt. Wij zullen nooit grootouders worden. We klampen ons een beetje vast aan het feit dat het niet Johans schuld was, het ongeval. Dat is onze enige troost. Een schrale troost, maar toch."

Gewaarschuwd
"Het strafste van alles is dat ik hem vanochtend nog gewaarschuwd heb", zegt vader Robert. "Niet voor een treinongeval, dát niet. Nooit had ik aan zoiets durven denken. Maar wel voor de gladde wegen. Het had zo erg gesneeuwd. Ik zei nog tegen hem: 'Ziet dat ge vanmiddag veilig thuiskomt.' 'Tuurlijk', had hij geantwoord. En weg was hij. Voor de laatste keer."
Bron

Altijd triest, die persoonlijke verhalen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_78047063
http://www.nu.nl/buitenla(...)hinisten-staken.html
quote:
Belgische machinisten staken

BRUSSEL - Belgische machinisten uit verschillende plaatsen zijn dinsdag in staking gegaan naar aanleiding van de treinramp in Buizingen, omdat ze naar eigen zeggen te geëmotioneerd zijn om te werken. Dat meldden Belgische media.

Treinbotsing België slideshow
Door het ongeval en de werkonderbreking is het treinverkeer in België ernstig ontregeld, vooral in Wallonië.
Ook protesteren de stakers tegen de slechte werkomstandigheden.

Zeker achttien mensen kwamen maandag om het leven bij een botsing tussen twee treinen in Buizingen bij Halle, ten zuidwesten van Brussel.
Twee doden zouden de Franse nationaliteit hebben. Onder de slachtoffers is ook een machinist van een van de treinen.

.............
pi_78047163
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:18 schreef Felixa het volgende:

[..]

Bron

Wat ik nog triester vind is dat de media nog geen dag na het ongeluk bij die ouders op de stoep zijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:39:46 #158
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78047863
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:19 schreef sander89 het volgende:
In Nederland is het ook geen waterdicht beveiligingssysteem, want onder de 40 km/h grijpt de beveiliging niet in als de trein door rood rijdt.
Punt is dat je soms door rood wilt kunnen rijden. Bij bijvoorbeeld seinstoringen doet men dat in Nederland ook wel eens.
Stop the world, I want to get out.
pi_78048281
Ik moet vandaag weer weg, maar er zijn nog steeds geen treinen
Hopelijk morgen wel anders moet ik gesprek nog eens herzetten...

Toch kan ik begrip opbrengen voor de staking van de treinbestuurders...wat een drama

[ Bericht 29% gewijzigd door banaantjeEE op 16-02-2010 10:03:42 ]
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37:05 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78049201
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:39 schreef Lkw het volgende:

[..]

Punt is dat je soms door rood wilt kunnen rijden. Bij bijvoorbeeld seinstoringen doet men dat in Nederland ook wel eens.
De nieuwe ATB heeft daar een overrideprocedure voor, die je uitvoert als voor het sein stilstaat. Door rood rijden zonder stoppen is nooit toegestaan in Nederland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 februari 2010 @ 13:42:39 #161
862 Arcee
Look closer
pi_78054804
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:18 schreef Felixa het volgende:
Bron

Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78054953
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 02:27 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar nog altijd een overvolle trein, dit is de omgeving van Brussel, daar pendelen veel ambtenaren.
Er zaten in totaal zo'n 200 mensen op ofzo, is dat dan en overvolle trein? (eig 2 treinen)
pi_78056814
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Er zaten in totaal zo'n 200 mensen op ofzo, is dat dan en overvolle trein? (eig 2 treinen)
Er zaten volgens mij veel meer mensen op die treinen, in de media komen alleen de verhalen over de doden en gewonden. Je kon op de Belgische televisie ook interviews zien met mensen die nog bloed op hun gezicht hadden zitten (een 'kleine' hoofdwond dus).
pi_78057551
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Er zaten volgens mij veel meer mensen op die treinen, in de media komen alleen de verhalen over de doden en gewonden. Je kon op de Belgische televisie ook interviews zien met mensen die nog bloed op hun gezicht hadden zitten (een 'kleine' hoofdwond dus).
Zo veel meer zullen het er toch niet geweest zijn.
18 doden en 171 mensen die verzorging nodig hadden, dus ook mensen met een hoofdwonde.
De meeste mensen hadden hoofdwonden en snijwonden.

Het lijkt me dat je bij zo'n ongeval er niet ongeschonden uitkomt, tenzij je helemaal achteraan in die IC zat.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:51:25 #165
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_78062699
Lees net dat de bestuurder van de trein die waarschijnlijk het ongeluk veroorzaakte nog leeft.
Enkele zwaarbeknelden moesten ter plekke geamputeerd worden om ze te kunnen bevrijden...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_78062869
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:51 schreef Mr_Moon het volgende:
Lees net dat de bestuurder van de trein die waarschijnlijk het ongeluk veroorzaakte nog leeft.
Enkele zwaarbeknelden moesten ter plekke geamputeerd worden om ze te kunnen bevrijden...
De bestuurder die door het rode licht reed leeft inderdaad nog.
Hij had zich nog net op tijd op het gangpad kunnen werpen, anders was hij verpletterd.
pi_78066170
Het gaat goed daar in Belgie:
quote:
Goederentrein ontspoord in Klabbeek
Ter hoogte van Klabbeek is vanavond een goederentrein ontspoord, zegt een woordvoerder van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De ontspoorde trein veroorzaakte een kortsluiting aan een bovenleiding en een stroompanne op de lijn tussen Halle en Bergen. Volgens de woordvoerder raakte niemand gewond.

Een speciale machine, die eigenlijk voorzien was voor het treinongeval in Buizingen, werd ter plaatse gestuurd om de drie betrokken wagons overeind te helpen.

Als gevolg van de stroomonderbreking moesten twee passagierstreinen wel een uur lang halt houden: de ene in 's Gravenbrakel en de andere in Lembeek. Het treinverkeer verloopt ondertussen weer normaal, zegt Infrabel nog. (belga/sam)
Bron. HLN.be
pi_78068052
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:08 schreef -0- het volgende:
Het gaat goed daar in Belgie:
[..]

Bron. HLN.be
Da's een ongeluk van gisteravond...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01:14 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78068127
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:54 schreef trainfreak het volgende:

[..]

De bestuurder die door het rode licht reed leeft inderdaad nog.
Hij had zich nog net op tijd op het gangpad kunnen werpen, anders was hij verpletterd.
is het gangpad een soort van extreem hardstalen kooi/cabine?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78068438
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is het gangpad een soort van extreem hardstalen kooi/cabine?
Nee, dat is gewoon het pad tussen de zetels.
Die klassiekjes zijn sowieso erg sterk, da's een stalen blok.
De stuurpost heeft de klap opgevangen.

Van het koprijtuig van die andere trein blijft gewoon niets meer over...
Die is gewoon tot een hoopje schroot herleid.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22:08 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78068982
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:09 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon het pad tussen de zetels.
Die klassiekjes zijn sowieso erg sterk, da's een stalen blok.
De stuurpost heeft de klap opgevangen.

Van het koprijtuig van die andere trein blijft gewoon niets meer over...
Die is gewoon tot een hoopje schroot herleid.
dus een hardstalen kop heeft een zachter materiaal geraakt?

ik ben een treinleek.
pi_78069208
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus een hardstalen kop heeft een zachter materiaal geraakt?

ik ben een treinleek.
Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is.
Maar daar blijft gewoon niets meer van over..
Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34:05 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78069507
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg
Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt.
lijkt me dan toch wel reden om het een en ander aan te gaan pakken. koprijtuigen (?) zijn blijkbaar niet zo best bij botsingen. zou niet graag machinist zijn in zo'n ding.
pi_78070228
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me dan toch wel reden om het een en ander aan te gaan pakken. koprijtuigen (?) zijn blijkbaar niet zo best bij botsingen. zou niet graag machinist zijn in zo'n ding.
Mja, die blijkbaar niet, het is al het tweede zwaar ongeluk met zo'n koprijtuig.
(Een koprijtuig is een rijtuig van waaruit de bestuurder de locomotief bestuurd, zoals bij de Benelux vroeger).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01:51 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78070760
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:51 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Mja, die blijkbaar niet, het is al het tweede zwaar ongeluk met zo'n koprijtuig.
(Een koprijtuig is een rijtuig van waaruit de bestuurder de locomotief bestuurd, zoals bij de Benelux vroeger).
lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig?
pi_78070999
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig?
Daar is niets over bekend, maar ik vermoed van wel. Als je ziet hoe die in elkaar geplooid is dan denk ik niet dat je daar levend uitkomt...
(trouwens op die foto zie je trouwens maar een deel van het koprijtuig, het is gewoon in stukken gereten)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:48:01 #177
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_78079718
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.
Stop the world, I want to get out.
pi_78079928
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren.
Misschien niet 100% frontaal, maar het moet er toch goed opgeweest zijn, zover ik kan zien zijn de stuurposten van beide stellen gewoon plat. Was het frontaal dan zou de schade toch meer langs de zijkant zijn en minder langs de voorkant?

Feit is wel dat die IC net bezig was met wissels te nemen.
pi_78089874
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg.

Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:07:22 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78090311
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg.

Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs.
10 dagen lijkt mij ook heel erg lang.
pi_78091794
Ze zijn vanmorgen begonnen met het wegslepen van de stellen die nog in orde waren. Diegene waar geen schade aan is en die nog op het spoor staan.
Men wil ook al beginnen met het herstellen van de bovenleiding, maar geen idee of het parket dat wel gaat goedkeuren.

Het international verkeer kan in principe door op de naastliggende sporen, dan moeten ze aan de plaats van het ongeval maar even stapvoets rijden ofzo. Ok, het gaat dan nog lang duren, maar beter 15minuten vertraging dan geen trein zeker?

De bovenleiding herstellen kan wel enkele dagen duren (ik heb er geen idee van hoeveel vervangen moet worden), vervangen van sporen kan ook wel een tijd duren!
Dan nog het ruimen van de wrakken. Daar moet men voorzichtig mee omgaan want er kunnen nog slachtoffers onderliggen.
pi_78107793
Ik hoorde net op het nieuws dat de bovenleiding moet verplaatst worden om het bergen van de wrakken mogelijk te maken. Daarmee dat het zo lang duurt waarschijnlijk.
pi_78131134
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78131143
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder...
Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?
pi_78131185
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring?
Ja, maar het is typisch van de NMBS de schuld af te schuiven op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen en de echte situatie niet kunnen vertellen.
pi_78131196
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje.
En in een klap alles weg, vrouw en kind.
pi_78132345
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje.
En in een klap alles weg, vrouw en kind.
Hmmm
Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde.
Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan.

Gelezen op een ander forum:
"Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... "

[ Bericht 17% gewijzigd door trainfreak op 18-02-2010 11:10:01 ]
pi_78135261
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke.

Waarom ligt er zo de nadruk op dat rode signaal...
Los van of hij nou wel of niet een rood signaal heeft genegeerd en of dit al dan niet per abuis gebeurde, waarom zijn er naast een stoplichtje geen secundaire en tritaire veiligheidssytemen die in werking treden?
Je gaat het levens van de mensen in de trein toch niet af laten hangen van de wil van een machinist om te stoppen voor een rood signaal? Bovendien is dat ook een mens en kan hij ook per abuis door rood vliegen of het hele stoplicht niet zien.

Dus zelfs als meneer het rode signaal negeerde is dat maar een klein deel van waar de hamer moet slaan. We leven in 2010 en dit soort ongelukken zijn alles behalve nodig.

Dus zelfs als onomstotelijk bewezen is dat meneer moedwillig door rood heeft gereden is daar wat mij betreft de zaak nog lang en breed niet mee afgedaan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:44:40 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78135389
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78135445
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
Op StuBru hoorde ik vanmorgen dat er niemand meer wordt vermist. Maar niets wordt uitgesloten.
pi_78135553
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Hmmm
Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde.
Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan.

Gelezen op een ander forum:
"Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... "
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=RB2MDHNT
pi_78147021
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Re het volgende:
Ik heb gelezen dat er 22 doden zijn...

bron: LeSoir
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 22:40:59 #193
8781 crew  Frutsel
pi_78205457
quote:
Bestuurder negeerde al eerder een sein
Treinbestuurder Robin Vanden Bemden die bij de ramp van Buizingen gewond raakte, negeerde eerder al eens een sein. Het ging daarbij om een grondsein aan een treinwasinstallatie in Vorst, preciseert Jochem Goovaerts van de NMBS.

"De man reed met een lege reizigerstrein en negeerde een grondsein aan de daar geldende snelheid van 5 km/u, waarbij de trein ongeveer een meter verder tot stilstand kwam. De functie van zo'n grondsein is om de treinbestuurder te gidsen. Het theoretische risico op zware gevolgen door het voorbijrijden van zo'n sein is nagenoeg nul", aldus Goovaerts.

"Toch tillen wij zwaar aan inbreuken tegen de veiligheid, hoe klein ook. Daarom werd de man op de gebruikelijke wijze 'gesanctioneerd'. Dat houdt in dat hij voor een bepaalde tijd niet met de trein meer reed en bij het hervatten van zijn taak als treinbestuurder enkele dagen door een instructeur geëvalueerd werd. Die evaluatie was in dit geval positief", besluit hij.

117 keer
Het negeren van een sein komt wel vaker voor. Vorig jaar hebben machinisten 117 keer door het rode licht gereden, aldus VTM.

Vanden Bemden zelf ontkent dat hij een fout heeft gemaakt. De machinist is nu officieel verhoord door de federale gerechtelijke politie. Hij blijft bij zijn standpunt dat het seinlicht in Buizingen eerst op oranje, en daarna terug op groen is gesprongen. Dat had hij eerder ook al aan zijn familie en aan instructeurs van de NMBS verteld.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:53:38 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78206158
tsja, er is toch altijd een radartje verkeerd bij een ongeluk. of dit nou een mens is of machine. gezien het apparaat wat er achter staat, lijkt me het verkeerd om één persoon als schuldige aan te wijzen. dan had het apparaat eerder moeten ingrijpen.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:56:05 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78299909
quote:
BRUSSEL - Er ligt mogelijk nog een negentiende slachtoffer onder de treinen die op 15 februari bij het Belgische Halle op elkaar inreden. Dat heeft de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws maandag gemeld.

Het slachtofferindentificatieteam dacht dat het aantal slachtoffers van de ramp op achttien zou blijven staan.

Volgens Het Laatste Nieuws gaan reddingswerkers en het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken er echter vanuit dat er nog een negentiende slachtoffer is.

Been

''Er steekt een been vanonder een gekantelde coupé. Eerder was er ook al een been geborgen dat niet aan een slachtoffer kon worden gelinkt'', aldus een anonieme bron in Het Laatste Nieuws.

Pas als de gekantelde coupé wordt opgetild, zal er duidelijkheid zijn. Mogelijk gebeurt dat maandag of dinsdag.

Een justitiewoordvoerder in Brussel kon maandagmiddag nog niet bevestigen dat er een negentiende slachtoffer is gevonden. Onderzoek moet dat uitwijzen, zei hij tegen persbureau Belga.
Bron

De treinen liggen er dus nog gewoon...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78299952
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bron

De treinen liggen er dus nog gewoon...
Er is al een deel weg hoor, misschien dat die ene verhakkelde wagon er wel nog ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')