Extra Journaal @ VRTquote:Passagierstreinen botsen op mekaar in Halle
ma 15/02/2010 - 08:53
In Buizingen, bij Halle, zijn twee passagierstreinen op mekaar gebotst. Er zouden heel wat doden zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel. Het ongeval deed zich rond 8.45 uur voor op de lijn tussen Brussel-Zuid en Quiévrain.
Volgens Infrabel, de uitbater van de spoorweginfrastructuur, zijn de treinen frontaal op elkaar gebotst. De ene trein reed vanuit Leuven naar 's Gravenbrakel ( Braine-le-Comte) en de andere reed van Quiévrain naar Luik. Ze botsten ter hoogte van Buizingen.
Bij het ongeluk zijn een aantal doden en verscheidene gewonden gevallen. Het is nog niet duidelijk hoeveel precies. De schade is in ieder geval aanzienlijk.
Door het ongeval zijn er geen treinen tussen Brussel en Doornik en tussen Brussel en Bergen. In Leuven is een crisiscentrum opgericht.
Later meer.
quote:Naar aanleiding van de botsing tussen twee passagierstreinen in Halle zal er omstreeks 10.15 uur een extra Journaal zijn op Eén. U kunt het Journaal ook live volgen in de videozone. En tussen 12 en 13 uur is er een extra editie van Vandaag op Radio 1.
Wordt 10:30quote:
Wat een opmerking zeg. Het is niets voor niets een ongeluk. Denk eens na.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Erg knullig, voor spoorwegen die maanden vantevoren weten welke trein wanneer waar rijdt...
Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een opmerking zeg. Het is niets voor niets een ongeluk. Denk eens na.
Even offtopic, maar ongelukken zijn in principe toch altijd volstrekt onnodig...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.
Als het voorkomen had kunnen worden wel. Dat geldt voor de meeste verkeersongelukken, maar bij spoorwegen verwacht ik meer planning en geautomatiseerde beveiligingssystemen.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Juzme het volgende:
[..]
Even offtopic, maar ongelukken zijn in principe toch altijd volstrekt onnodig...
Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!quote:Op maandag 15 februari 2010 10:30 schreef Felixa het volgende:
Livestream:
http://www.deredactie.be/(...)/livestream/1.504457
Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef MrJones het volgende:
[..]
Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!
Inderdaadquote:Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef MrJones het volgende:
[..]
Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen!
Je verwacht het, dus eigenlijk weet je er niets van.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het voorkomen had kunnen worden wel. Dat geldt voor de meeste verkeersongelukken, maar bij spoorwegen verwacht ik meer planning en geautomatiseerde beveiligingssystemen.
Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.
In Belgie blijkbaar niet.
Bij CNN was het ook Breaking News.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...
RTL-Z is nu ook live.
De beste kapiteins staan aan wal.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je verwacht het, dus eigenlijk weet je er niets van.
Geen enkel beveiligingssysteem is 100% waterdicht. En met een remweg van 1000+ meter kan je als machinist nog zo oplettend zijn, daar heb je weinig meer aan als er een trein op je afkomt. Daarnaast is het natuurlijk erg makkelijk om zo op de zaken vooruit te lopen. Niemand weet nog wat er precies gebeurd is.
Inderdaad!quote:Op maandag 15 februari 2010 11:05 schreef zoalshetis het volgende:
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten.
Ja, als het goed is. Maar dat is het niet altijd he, we leven niet in een ideale wereld.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist.
Nu zeggen ze 10.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:11 schreef Blistering het volgende:
Dodental onzeker volgens RTL.
Wel vreselijk dit
En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:05 schreef zoalshetis het volgende:
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten.
Daar botste de trein zeker achterop?quote:Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
Daarom ga ik altijd daar zitten waar de meeste ruimte is. Als het je tijd is, is het je tijd. Daar doe je niet al teveel aan.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
Dat. Of er ontspoorden treinstellen niet direct aan het begin.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Daar botste de trein zeker achterop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |