In Belgie hebben ze blijkbaar wel normale prioriteiten. Geen nieuw nieuws is, zoals er ook staat, gewoon niet nieuws. Beter onderbreken ze gewoon wat als er wel wat nieuws gebeurt / is ontdekt.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws.
In Belgie blijkbaar niet.
vandaar dat ik in het midden wil zitten.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen.
allez, maar zoalstis kenne moar twee mense ploatsneme op den banken'eh?quote:Op maandag 15 februari 2010 11:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vandaar dat ik in het midden wil zitten.
'Het is niet de NOS'quote:Op maandag 15 februari 2010 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS...
RTL-Z is nu ook live.
Tja, dat is hun business he. Gladjes geproduceerde sensatie die zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Dan verkopen de reclameblokken goed. Zonder breaking news geen brood op de plank.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:55 schreef Hetiszover het volgende:
De NOS is ook niet alles vind ik nu.
CNN is er ook goed bij trouwens
Yup, triestquote:Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef raptorix het volgende:
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml
Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door?quote:Op maandag 15 februari 2010 11:55 schreef Hetiszover het volgende:
De NOS is ook niet alles vind ik nu.
CNN is er ook goed bij trouwens
Ander formaat? NTSC vs PAL? Rechten misschien?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:13 schreef Frederic het volgende:
[..]
Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door?
Waarvan 11 bevestigd en een verwachting tot 25quote:Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef raptorix het volgende:
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml
dit is idd meer iets voor india of engeland (zelfde railwerkers).quote:Op maandag 15 februari 2010 12:26 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België
Allebei 3e wereld landen.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:26 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België
Damnquote:Op maandag 15 februari 2010 12:50 schreef Estate het volgende:
De luchtfoto ziet toch wel wat ernstiger uit dan de foto's van de grond
[ afbeelding ]
quote:Volgens een passagier die zich in de trein bevond die vanmorgen crashte in Buizingen voelde het aan als een ontsporing. "De trein vloog op zijn zijde en de wagon werd door elkaar geschud". Het slachtoffer zat ongeveer tien minuten gekneld in de wagon, waarna de hulpdiensten ter plaatse kwamen en hij bevrijd werd. "Ik heb veel geluk gehad, want andere mensen in de wagon waren er veel erger aan toe.
Volgens een andere passagier reed de trein gelukkig nog niet te snel op het moment van de botsing. "Was dat wel het geval geweest, waren de gevolgen nog dramatischer." (odbs)
Zo ad hoc als ik doorgaans reis heeft waarschijnlijk niemand door dat ik met die trein onderweg was.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:19 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat ze snel bij de overige doden kunnen komen en ze kunnen identificeren; zou nu niet in de schoenen willen staan van hun familieleden/vrienden die nog geen zekerheid hebben over hun toestand
Ik denk dat de meesten het wel vrij dubbel zullen vinden. Niet nu, dan later als ze groot zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Lkw het volgende:
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?
[ afbeelding ]
Hmja idd. Zit hier nu bij Brussel, is langs spoor. Komen altijd veel treinen met veel graffiti voorbij.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef Lkw het volgende:
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?
[ afbeelding ]
Dat was volgens mij in 2001 ook het probleem, de taal dus.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Aangezien een bestuurder hier schijnbaar door rood licht reed, was dat (slechts) secundair.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat was volgens mij in 2001 ook het probleem, de taal dus.
Ja okay.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef okee6 het volgende:
[..]
Aangezien een bestuurder hier schijnbaar door rood licht reed, was dat (slechts) secundair.
Hmja, en mensen die daar nu als hulpverlener aan de slag gaanquote:Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben.![]()
Nee dat lijkt me ook niks, dat soort werk is niet voor mij weggelegd.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, en mensen die daar nu als hulpverlener aan de slag gaan. Ook zo'n 'fijne' taak
.
Van waar heb je dat?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Staat dat fragment al ergens online?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:24 schreef okee6 het volgende:
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere.
Of misschien al ruziënd uit elkaar gegaan zijn vanochtend, met de gedachte het vanavond wel weer goed te maken.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben.![]()
Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.quote:
Aha excuus, dat is dan een misverstand mijnerzijds. Dan is het fout bestuurder.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.
Klopt. Vandaag heeft een machinist een rood sein genegeerd. Taal heeft er voorlopig nog niets mee te maken.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001.
Als het goed is inderdaad, maar een ongeluk is vaak 't gevolg van dat er niets niet goed isquote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig.
Ja dat is nog erger. Daarom loop ik ook nooit zomaar weg als ik ruzie heb gehad met mn vriend.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Lkw het volgende:
Of misschien al ruziënd uit elkaar gegaan zijn vanochtend, met de gedachte het vanavond wel weer goed te maken.
Nou ja, in 2001 werd er ook een rood sein genegeerd. Vervolgens zorgden taalproblemen en slechte bereikbaarheid van de machinist voor de ramp.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:49 schreef pagadder het volgende:
[..]
Klopt. Vandaag heeft een machinist een rood sein genegeerd. Taal heeft er voorlopig nog niets mee te maken.
bedankt om jouw misplaatste onwetendheid en onkunde met ons te delenquote:Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef ShaoliN het volgende:
Sjezus, aardige klapper.
Belgie is logistiek ook zo'n godvergetens ontwikkelingsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |