abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77881668
bron
quote:
Somaliërs ’Integratie totaal mislukt’

Ineens was er die boerka

Door: Remco Tomesen
Gepubliceerd: dinsdag 9 februari 2010 00:25
Update: dinsdag 9 februari 2010 06:55

Somaliërs in Nederland worden steeds radicaler en crimineler. En de vluchtelingen blijven komen.

‘Een Somalisch meisje bij wie ik vroeger in de klas zat, draagt nu opeens een boerka’, zegt Ahmed Ali (24), geboren in Somalië en op zijn vijfde naar Nederland verhuisd.

Die vlucht in het geloof, die radicaliseringstrend, zie je volgens hem overal terug in de Somalische gemeenschap in ons land. Vroegere Somalische vrienden trekken zich terug, gaan niet meer met hem uit. ‘Ze gaan echt voor hun geloof leven.’ Velen komen in de criminaliteit terecht, doen het slecht op school. ‘De integratie is totaal mislukt.’

Schokkend

Ondertussen komen er, nadat jarenlang veel Somaliërs vanuit Nederland naar Engeland verhuisden, weer veel nieuwe Somalische asielzoekers naar Nederland.

Vorig jaar steeg het aantal Somalische asielzoekers zelfs met zo’n 50 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Somalië staat daarmee met afstand op de eerste plek: 41 procent van het totaal. In 2008 kwamen de meeste aanvragen nog uit Irak.

Terwijl veel Somalische nieuwkomers afwachten of ze een verblijfsvergunning krijgen (ongeveer 6.000 in 2009), is de situatie onder veel Somaliërs die al jaren in Nederland wonen ‘schokkend’, zegt Ali, die kandidaat gemeenteraadslid voor de PvdA is in Soest.

Enig lichtpunt

Dat het slecht gaat met een groot deel van de 22.000 (genaturaliseerde) Somaliërs, ziet ook het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Heel slecht zelfs: van alle allochtonen scoren zij het slechtst. ‘Als gekeken wordt naar de verschillende terreinen van integratie, is de positie van Somalische Nederlanders het meest zorgelijk’, staat in het jaarrapport integratie 2009. En dan, bijna cynisch: ‘Als enig lichtpunt zou men kunnen zeggen dat de Somalische groep in Nederland relatief klein is’.

Somaliërs hebben van alle immigranten het vaakst een uitkering, scoren hoog in de misdaadstatistieken. Kinderen en jongeren doen het van alle groepen het slechtst op school, aldus het SCP, en leven het vaakst in éénoudergezinnen. Ook worden meer Somalische jongeren doorverwezen voor een taakstraf naar Halt dan Antilliaanse en Marokkaanse.

Vooral laagopgeleiden komen hier terecht

‘Hoogopgeleide Somaliërs zijn vaak naar Engeland vertrokken’, zegt Ali. De laagopgeleide blijven in Nederland. In Engeland, dat een deel van Somalië onder zijn koloniën telde, hebben Somaliërs meer kansen. Hun diploma’s worden er geaccepteerd, het is er voor de erg ondernemende Somaliërs een stuk makkelijker een bedrijf op te zetten. ‘Ik ken een jongen die in Somalië geneeskunde had gestudeerd.

Zijn diploma werd in Nederland niet erkend, in Engeland was hij na een kort schakelprogramma volwaardig arts.’

Smokkelaars

Griekenland is voor veel Somaliërs het entreepunt tot de Europese Unie, zeggen mensen die contact hebben met vluchtelingen. ‘Mensensmokkelaars regelen valse documenten voor ze’, zegt een Somalische Nederlander, die met zeker dertig vluchtelingen gesproken heeft en anoniem wil blijven.

Omdat het in Griekenland vrijwel niet mogelijk is om asiel aan te vragen, reizen de Somaliërs veelal met hulp van de smokkelaars verder Europa in. Nederland is een van de populairste landen. Populairder dan Engeland, waar traditioneel veel Somaliërs naar toe trekken: de controles aan de Britse grens zijn erg streng.

‘Vaak weten ze niet dat ze naar Nederland gaan’, zegt Annemiek Bots van Vluchtelingenwerk Nederland. Omdat het toelatingsbeleid voor Somaliërs een paar jaar lang erg soepel was, brachten smokkelaars veel Somaliërs naar Nederland. Sinds mei is het toelatingsbeleid veel strenger geworden, maar toch komen er maandelijks nog evenveel Somaliërs naar Nederland. Het hele transportsys-teem van de smokkelaars is nog ingericht op Nederland.

Hoop

Omdat nu elke zaak van een Somaliër individueel wordt bekeken, zijn veruit de meeste nieuwkomers in afwachting van toelating, zegt Bots. ‘Ze zitten in een uitzichtloze situatie. Het is onduidelijk of ze mogen blijven, maar terugkeer naar Somalië is op dit moment erg moeilijk.’

Ondertussen putten de vorig jaar nieuw in Nederland aangekomen Somaliërs hoop uit een uitspraak van de Raad van State, twee weken geleden. De situatie in vooral Zuid-Somalië is nog steeds erg slecht, vindt de Raad van State. Daarom moet staatssecretaris Nebahat Albayrak opnieuw de uitwijzing van een Somalische vrouw beoordelen. Haar voormalige woonplaats Mogadishu is te gevaarlijk om naar terug te keren. ‘Het willekeurig geweld in Somalië is zo hoog, dat iedereen die daar naar toe wordt gestuurd, gevaar loopt.’ Er lopen nog dertig vergelijkbare zaken. De uitspraak van de Raad kan flinke gevolgen hebben voor het toewijzen van verblijfsvergunningen.

Tot mei vorig jaar vielen alle Somaliërs onder het zogenoemde categoriale beschermingsbeleid: alle vluchtelingen uit het land kregen automatisch een verblijfsvergunning. Omdat er te veel fraude was met vingerafdrukken en identiteitspapieren, besloot Justitie om weer alle gevallen individueel te bekijken. Ook kwamen er volgens het ministerie ‘grote aantallen pleegkinderen binnen, van wie onduidelijk was of ze ook bij de gezinsleden hoorden die al in Nederland waren’.

Het strengere toelatingsbeleid had volgens het ministerie echter niets te maken met de veiligheidssituatie in het land. Die was namelijk onveranderd slecht, gaf het toe.
De Nederlandse overheid is ons land willens en wetens naar de knoppen aan het helpen. Korte termijn politiek-correcte keurigheid van onze politici
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_77881728
Lijken wel Marokkanen, joh.
Feyenoord Rotterdam
pi_77881733
Noem eens wat langetermijnpolitiek dan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:00 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77881885
Ze worden al uitgekotst door onze maatschappij voordat ze iets verkeerd gedaan hebben, en dus vallen ze terug in hun eigen, steeds hechter wordende gemeenschap, eigen normen en waarden, en geloof etc. Is een logische ontwikkeling wat je altijd ziet wanneer groepen zich niet geaccepteerd voelen. Dan maken ze hun eigen groep.
pi_77882126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ze worden al uitgekotst door onze maatschappij voordat ze iets verkeerd gedaan hebben, en dus vallen ze terug in hun eigen, steeds hechter wordende gemeenschap, eigen normen en waarden, en geloof etc. Is een logische ontwikkeling wat je altijd ziet wanneer groepen zich niet geaccepteerd voelen. Dan maken ze hun eigen groep.
Flashback naar de nineties!
pi_77882137
Wel apart dat we iedereen zomaar toelaten. Als ik Somaliër was en zou weten dat dit het geval zou zijn, stapte ik ook wel op de boot/trein/bus, al moet ik lopen.

Inmiddels niet meer het geval, dat is positief.

Ps: in 2002 zei VN-diplomaat, Radhouane Nouicer, het volgende:

''een vluchteling in Europa verliest alles wat hij heeft. Hij is niet in staat zich aan de nieuwe omgeving aan te passen. Somaliërs zijn nomaden, die voelen zich niet op hun gemak in een stedelijke omgeving"
pi_77882210
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vast, maar onze maatschappij heeft dat probleem nog steeds niet opgelost.
pi_77882219
Regeren is voorruit zien!

Behalve in Nederland
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:58:00 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77882237
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Oftewel, we blijven dezelfde fouten maken, en daarmee bijven we dezelfde gevolgen krijgen. Nogal dom.

Integratie moet van 2 kanten komen, en 'tolerantie' is iets anders dan acceptatie en respect.
pi_77882574
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:58 schreef Yi-Long het volgende:

Oftewel, we blijven dezelfde fouten maken, en daarmee bijven we dezelfde gevolgen krijgen. Nogal dom.

Integratie moet van 2 kanten komen, en 'tolerantie' is iets anders dan acceptatie en respect.
Dat mag je niet zeggen tegen de 'hardwerkende Nederlander', dat is Linksch!
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:10:34 #11
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_77882710
sinds wanneer is het geraaskal van Remco Tomesen nieuws?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:22:58 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77883151
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alsof ik me laat vertellen wat ik wel en niet mag zeggen(!)
pi_77883477
quote:

[..]

Flikker toch op met je integratie moet van twee kanten komen. Als die mensen hier een bestaan willen opbouwen, prima hoor, maar waarom zou ík dan moeten integreren? Zij maken de keuze hier naar toe te komen, ik maak niet de keuze naar Somalië te gaan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:32:25 #14
98593 KlappernootatWork
pi_77883538
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Flikker toch op met je integratie moet van twee kanten komen. Als die mensen hier een bestaan willen opbouwen, prima hoor, maar waarom zou ík dan moeten integreren? Zij maken de keuze hier naar toe te komen, ik maak niet de keuze naar Somalië te gaan.
In saudi arabie en Iran MOETEN vrouwen met hoofddoekjes rondlopen, westers of niet..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_77883576
Inderdaad er moet wel duidelijk zijn wie hier het hoogst in de hierarchie staat natuurlijk.
pi_77883807
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:32 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

In saudi arabie en Iran MOETEN vrouwen met hoofddoekjes rondlopen, westers of niet..
Ja, maar wat is de relevantie van deze mededeling?
pi_77883907
De Nederlandse ruimhartigheid pakt averechts uit. We stellen te weinig eisen aan nieuwkomers en wie faalt in de inburgering ondervindt geen consequenties. Radicalisering van moslims in Nederland wordt een steeds groter probleem. De AIVD gaf een jaar geleden al aan dat er duizenden extremistische moslims in Nederland rondlopen. Wat mij betreft kan dat zo niet verder en wordt er hard actie tegen ondernomen.

Wat de situatie nog extra bizar maakt, is dat het juist moslimextremisten zijn die in Somalië voor de onveiligheid en onrust zorgen. De mensen die hierheen vluchten, zijn in principe mensen die niks te vrezen hebben van de extremisten die daar de macht proberen te grijpen. Hopelijk kunnen processen snel worden uitgevoerd en kunnen deze mensen snel terug op het vliegtuig naar Somalië.
pi_77884112
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:57 schreef Revolution-NL het volgende:

Behalve in Nederland
Volgens mij valt dat best mee hoor:

donderdag 11 februari 2010 @ 15:00:02 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77884569
quote:

[..]

Wat een multicul lulkoek; 'integratie moet van twee kanten komen'

We hebben het hier over mensen die zo'n beetje qua cultuur en levensopvatting zo verschillend zijn van de Nederlandse bevolking dat dit gewoon in de meeste gevallen niet werkt.

Het is als met een groot deel van de overige niet-westerse migranten; men wil hier naar toe omdat wij het hier economisch zo goed voor elkaar hebben, tegelijkertijd spugen ze op onze manier van leven.

Met de Somaliers ging het al verkeerd sinds ze hier voor het eerst kwamen.
pi_77884766
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:57 schreef Revolution-NL het volgende:

Behalve in Nederland
Niet als je PVDA'er bent en in de toekomst ook nog in het pluche wil rondhangen, dan importeer je meer kansenmensen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:13:21 #21
98593 KlappernootatWork
pi_77884978
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, maar wat is de relevantie van deze mededeling?
als je naar deze landen gaat moet je je gedwongen "aanpassen" die mensen kennen geen tweerichtingverkeer.
Shit! werken zuigt...
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:55:42 #22
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77886612
quote:

[..]

En wat heb jij al gedaan van jouw kant voor de integratie?
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:57:30 #23
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_77886667
Op zich is het heel simpel.

Indien men naar NL komt en men krijgt een verblijfsvergunning dan 3 simpele eisen:

1: Verplicht Nederlands spreken binnen 1 jaar tijd.
2: Verblijfsvergunning is altijd tijdelijk (bij 2 misdrijfen het land uit. terug naar huis).
3: Verplicht te werken, ongeacht wat voor werk het is. (uitkering is pas een optie na 5 werkzame jaren).

Hoe Nederland nu omgaat is halfslachtig. Die inburgerings cursus is een lachertje.
Nederland zou bv het Australische model moeten volgen, of het Braziliaanse model.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:03:04 #24
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77886868
Ik denk ook niet dat het kanslozen zijn, volgens maken zij best veel kans op een goed leven.
pi_77887175
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:03 schreef Harde_Kip het volgende:
Ik denk ook niet dat het kanslozen zijn, volgens maken zij best veel kans op een goed leven.
Tja, als je het vergelijkt met het leven in Somalie is het in Nederland met uitkering zeer prettig vertoeven.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:19:27 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77887431
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:55 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

En wat heb jij al gedaan van jouw kant voor de integratie?
Ik accepteer en respecteer de verschillen van mensen, en laat ze in hun waarde, ipv ze als minderwaardig te zien, en alsof ze mij en de rest van NL iets 'verschuldigd' zijn.
pi_77887566
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:13 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

als je naar deze landen gaat moet je je gedwongen "aanpassen" die mensen kennen geen tweerichtingverkeer.
Klopt, maar ik zie nog steeds niet wat dit met mijn opmerking te maken heeft?
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:27:29 #28
110987 ErwinRommel
pi_77887728
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik accepteer en respecteer de verschillen van mensen, en laat ze in hun waarde, ipv ze als minderwaardig te zien, en alsof ze mij en de rest van NL iets 'verschuldigd' zijn.
Prima, maar dan ben je het toch wel hopelijk eens dat ondanks de verschillen van cultuur ze gewoon zichzelf moeten aanpassen aan de NL waarden?
Men komt naar een vreemd land, dan mag je niet vragen van "leuk dat ik hier ben, maar kunnen jullie je ff aanpassen?". Dat is nl. het omgekeerde.
Indien een Nederlander naar een ander land emigreert moet die zich ook gewoonweg aanpassen aan de levenswijze aldaar. Heb je daar geen trek in, kom dan ook niet. Blijf dan aub weg.
pi_77889943
met een allochtoon aan vreemdelingenzaken is het vragen om dit soort dingen

ze zouden beter kunnen beginnen lui uit dit land te trappen dan nieuwe te importeren.
pi_77890289
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Prima, maar dan ben je het toch wel hopelijk eens dat ondanks de verschillen van cultuur ze gewoon zichzelf moeten aanpassen aan de NL waarden?
Men komt naar een vreemd land, dan mag je niet vragen van "leuk dat ik hier ben, maar kunnen jullie je ff aanpassen?". Dat is nl. het omgekeerde.
Indien een Nederlander naar een ander land emigreert moet die zich ook gewoonweg aanpassen aan de levenswijze aldaar. Heb je daar geen trek in, kom dan ook niet. Blijf dan aub weg.
Dus jij past je aan aan immigranten? Doe eens uitleggen joh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77890384
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef Synthesist het volgende:
met een allochtoon aan vreemdelingenzaken is het vragen om dit soort dingen

ze zouden beter kunnen beginnen lui uit dit land te trappen dan nieuwe te importeren.
Juist ja, want alle autochtone voorgangers deden het zo goed
Lul toch niet debiel man.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:54:50 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77890659
quote:

[..]

Ze moeten zich gewoon 'normaal' gedragen en aan de wet houden. Meer verlang ik niet van ze.

Maakt me geen fuck uit of ze een hoofddoekje dragen, of een burka, of onderling in 'eigen' taal praten, of dat ze schotels op het dak hebben, of hun eigen feestdagen hebben, etc etc. Ze moeten gewoon 'normaal' doen. Dat is alles.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:55:36 #33
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77890683
Als je goedkoop het land kan verrijken met meer hoofden lijkt de staatschuld per hoofd opeens een stuk lager !
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77891011
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:45 schreef Asgard het volgende:

[..]

Juist ja, want alle autochtone voorgangers deden het zo goed
Lul toch niet debiel man.
Verdonk deed het prima. de aanvragen daalden spectaculair. En toen kreeg je dat zieligheids festival met die 27.000 en nu komen ze weer massaal.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:07:31 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77893164
quote:
Somaliërs koplopers asielaanvragen Nederland

Het afgelopen jaar zijn er in totaal 16.200 asielaanvragen gedaan voor Nederland. In 2008 waren dat nog 13.400. De grootste groep asielzoekers, meer dan zesduizend, zijn afkomstig uit Somalië.

Kosten asielzoekers
Nederland krijgt in 2010 waarschijnlijk veel meer asielzoekers binnen dan eerder werd aangenomen. Het ministerie van Justitie rekent erop dat volgend jaar 17.000 asielzoekers naar Nederland komen.

Een jaar geleden ging het departement er nog van uit dat 10.500 asielzoekers hier in 2010 zouden aankomen. De toestroom van asielzoekers in 2010 kost meer dan 200 miljoen.
Dat blijkt woensdag uit cijfers van Centraal Bureau voor Statistiek.

Irakezen
14.900 van het totale aantal aanvragen waren een zogenoemd eerste asielverzoek. Dat is 11 procent meer dan in 2008. De overige aanvragen kwamen van mensen die al eerder een asielverzoek hadden ingediend.

In 2008 deden Irakezen de meeste aanvragen. Nadat de zogenoemde categoriale bescherming van asielzoekers uit Centraal-Irak in november 2008 was beëindigd, daalde het aantal asielzoekers uit Irak sterk. In mei 2009 is ook deze speciale bescherming voor asielzoekers uit Centraal- en Zuid-Somalië beëindigd.

Stijging aanvragen
Het aantal asielzoekers vertoont scherpe pieken en dalen. De sterke stijging in de eerste helft van de jaren negentig hield verband met de val van de Berlijnse Muur in 1989 en de oorlog in het voormalige Joegoslavië.

De stijging die na 1996 optrad, hing samen met de onrust in Afghanistan en Irak en met de oorlog in Kosovo.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:17:59 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77893569
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef Synthesist het volgende:

1 eruit -> 1 erin of zelfs een 2 eruit -> 1 erin zou een mooi streven zijn. Om mee te beginnen dan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:19:13 #37
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77893614
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:06 schreef Synthesist het volgende:

[..]

En toen kreeg je dat zieligheids festival met die 27.000 en nu komen ze weer massaal.
In cultureel opzicht zijn we daar wel enorm op vooruit gegaan; 27.000 'zangers lichte muziek' erbij!
pi_77894981
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is niet alleen links, maar vooral onrealistisch en dom.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:11 #39
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77899311
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dit heb je dus overgenomen van de allochtonen in Nederland. Dus je wil zeggen dat dit typsich buitenlandse normen zijn
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:44:35 #40
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77899502
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij past je aan aan immigranten? Doe eens uitleggen joh.
ach als ik hier een optel som moet gaan schrijven wat wij als Nederlanders al moeten doen om het die importen hier te vrede te houden dan wordt dit wel een heel lang iets hoor.
Denk alleen maar al aan de hoge huurprijzen , belastingen , id verplicht , en nog vele andere zaken die hier alleen zijn door gevoerd voor de mensen die hier van buiten komen en zich hier willen vestigen

Dit is ook een vorm van aanpassen en dan nog wel gedwongen ..
Dan heb ik het nog niet over de meer talen folders van de gemeente en tv uitzendingen die juist voor turken of Arabische mensen hier op de tv komen ....

Ja daar betalen wij ook aan mee ... heb ik niet om gevraagd dus ik moet me wel weer aan passen ..
Als ik naar Turkije gaat krijg ik dan ook post in het Nederlands en me eigen TV zenders ?

Om maar even wat kleine dingen te noemen ...

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:07:03 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77900755
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:41 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Dit heb je dus overgenomen van de allochtonen in Nederland. Dus je wil zeggen dat dit typsich buitenlandse normen zijn
Ik kan je even niet meer volgen.
pi_77901363
De Nederlandse overheid haalt ook de verkeerde mensen hiernaartoe / laat de verkeerde mensen binnen. Je moet selecteren aan de poort. En bij culturen / religies die moeilijk samengaan met het Westen moet je 2x nadenken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:20:10 #43
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77901414
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik kan je even niet meer volgen.
nou dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. het begon met jouw bewering dat integratie van 2 kanten moet komen. Dit houdt in dat zij (allochtonen) zich aan ons moeten aanpassen en dus onze waarden en normen moeten overnemen. Wanneer dit van 2 kanten moet komen, dan moeten wij (autochtonen) dus ook gebruiken van hun overnemen. Dus vraag ik aan jou: welke waarden en normen heb jij dan van de allochtonen overgenomen. Jij gaf antwoord en stelde je weer een vraag. Snap je het nu?
pi_77901532
Goh, de geschiedenis lijkt zich te herhalen, alleen dan voor een kleinere groep in Nederland. Ik ben een voorstander van dit soort immigraties, maar ook voor een goede integratie, en op het tweede punt gaat het helemaal mis. Er wordt nauwelijks op gecontroleerd en de tweede generatie wordt gewoon geheel vermeden. Die worden beschouwd als ingeburgerd maar leven vaak nog in een andere cultuur.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:34:24 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77902097
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:20 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

nou dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. het begon met jouw bewering dat integratie van 2 kanten moet komen. Dit houdt in dat zij (allochtonen) zich aan ons moeten aanpassen en dus onze waarden en normen moeten overnemen. Wanneer dit van 2 kanten moet komen, dan moeten wij (autochtonen) dus ook gebruiken van hun overnemen. Dus vraag ik aan jou: welke waarden en normen heb jij dan van de allochtonen overgenomen. Jij gaf antwoord en stelde je weer een vraag. Snap je het nu?
Ik hoef niets van hen over te nemen wanneer ik daar geen behoefte aan heb. Ik accepteer en respecteer hen en de verschillen tussen ons.

Wanneer ik zeg dat integratie van 2 kanten moet komen, bedoel ik daarmee dat wij ook bereid moeten zijn om ze als nieuwe burgers in onze maatschappij te accepteren, met de verschillen die er zijn.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:24:04 #46
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77904440
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In cultureel opzicht zijn we daar wel enorm op vooruit gegaan; 27.000 'zangers lichte muziek' erbij!
Alles beter dan "sh-la-la-la-la.."
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77904830
quote:

Als jij naar Amerika gaat, dan hoef jij helemaal niet die levenswijze(n) over te nemen. Sterker nog, wat immigratie betreft is Amikera waarschijnlijk liberaler dan dit bekrompen kustlandje. Als je naar Australië gaat, hoef jij geen levenswijze over te nemen. En ik verlang van Somaliërs ook niet dat ze hutspot gaan eten als ze dat vies vinden.

Samengevat: je zit fout.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:36:43 #48
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77904981
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:22 schreef DeParo het volgende:
Goh, de geschiedenis lijkt zich te herhalen, alleen dan voor een kleinere groep in Nederland. Ik ben een voorstander van dit soort immigraties, maar ook voor een goede integratie, en op het tweede punt gaat het helemaal mis. Er wordt nauwelijks op gecontroleerd en de tweede generatie wordt gewoon geheel vermeden. Die worden beschouwd als ingeburgerd maar leven vaak nog in een andere cultuur.
Ik zou het vreselijk vinden als 10e generatie allochtoon, om precies als nederlander te moeten gaan leven. Thee/koffie met 1 koekje, schijnheilig doen over wie het laatste stukje vlees krijgt aan tafel, etc.

Ontopic: Ik begrijp ook niet waarom de Nederlandse overheid zoveel immigranten toelaat. Nog boeiender vind ik waar ze die immigranten stoppen. Klaarblijkelijk niet bij Guusje Ter Horst achter of in haar buurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 11-02-2010 23:50:16 ]
pi_77905516
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik hoef niets van hen over te nemen wanneer ik daar geen behoefte aan heb. Ik accepteer en respecteer hen en de verschillen tussen ons.

Wanneer ik zeg dat integratie van 2 kanten moet komen, bedoel ik daarmee dat wij ook bereid moeten zijn om ze als nieuwe burgers in onze maatschappij te accepteren, met de verschillen die er zijn.
Jij zou dus nieuwe nazi's willen accepteren in onze maatschappij?
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:55:39 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77905638
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:57:18 #51
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77905701
Die Nazi's zijn er al let maar op in onze eigen politiek! En ze hebben het zelf ws. nieteens door! Ze krijgen van hogerhand te horen dat muntgeld moet verdwijnen (dat zegt rothschild), en zie daar de politiek staat erachter en legt het op.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:10:35 #52
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77906144
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, want hij heeft al gezegd dat ze 'normaal' moeten doen en zich aan de wet houden. Lezen is moeilijk he?

Intergratie moet inderdaad van twee kanten komen. Dat betekent niet dat wij ons moeten aanpassen aan de normen en waarden van de immigranten. We moeten wel bereid zijn om hen te laten integreren in onze samenleving. Zijn we dat niet, dan zal integratie niet lukken.
batman!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:19:26 #53
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77906396
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:10 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Nee, want hij heeft al gezegd dat ze 'normaal' moeten doen en zich aan de wet houden. Lezen is moeilijk he?

Intergratie moet inderdaad van twee kanten komen. Dat betekent niet dat wij ons moeten aanpassen aan de normen en waarden van de immigranten. We moeten wel bereid zijn om hen te laten integreren in onze samenleving. Zijn we dat niet, dan zal integratie niet lukken.
Dat zegt hij niet in die post... En dan nog, waar wordt er eigenlijk geselecteerd op wat we binnen halen? Dat wordt er niet he? Dan kun je dus wel mooi roepen dat we bereid moeten zijn eigenaardigheden te accepteren, maar we staan dan toch al voor een voldongen feit. En wat wil je daar aan doen? Maar accepteren? Overigens ben ik alleen maar bereid te accepteren eigenaardigheden als ze niet al te zeer afwijken van mijn eigen opvattingen, en ik denk dat dat voor bijna iedereen zal gelden. Het is dus een extreem domme en kortzichitge post.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:20:09 #54
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77906413
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]

De Nederlandse overheid is ons land willens en wetens naar de knoppen aan het helpen. Korte termijn politiek-correcte keurigheid van onze politici
Groot-Brittannië is ook niet veel beter.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:37:33 #55
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_77906774
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als jij naar Amerika gaat, dan hoef jij helemaal niet die levenswijze(n) over te nemen. Sterker nog, wat immigratie betreft is Amikera waarschijnlijk liberaler dan dit bekrompen kustlandje. Als je naar Australië gaat, hoef jij geen levenswijze over te nemen. En ik verlang van Somaliërs ook niet dat ze hutspot gaan eten als ze dat vies vinden.

Hij zit helemaal niet fout; sterker nog: hij weet een heel stuk beter dan jij hoe het is om funcionerend allochtoon te zijn.
Uit je post blijkt dat je geen flauw idee hebt hoe het in de Americas is om immigrant te zijn.
zonnig Brasil
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:39:06 #56
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77906801
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee hoor:

[ afbeelding ]
Hij is bijna verdwenen!
Pfieuw
Snollebolt
pi_77907441
quote:

[..]

integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:15:01 #58
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77907482
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:13 schreef Harlon het volgende:

[..]

integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.
Dat zou de ideale situatie zijn, maar helaas is dat niet het geval.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77908784
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Aangezien nazi's links zijn: uiteraard!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 07:55:15 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77908991
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?

²
'De Marokkanen voortaan met rust laten?'

Die zorgen heus zelf wel dat ze in de picture blijven
pi_77909272
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:37 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Hij zit helemaal niet fout; sterker nog: hij weet een heel stuk beter dan jij hoe het is om funcionerend allochtoon te zijn.
Mogelijk en waarschijnlijk, maar over wat moet en niet moet blijkt hij niet genoeg te weten; een immigrant hoeft helemaal, in een beschaafd land als Nederland in ieder geval, geen leveswijze over te nemen.
quote:
Uit je post blijkt dat je geen flauw idee hebt hoe het in de Americas is om immigrant te zijn.
Nee, duidelijk. Ik zie nu pas in hoe fout mijn gedetailleerde beschrijving van het wel en niet moeten van immigranten in de Verenigde Staten is.

O, o, wat een ueberfail van mij.
pi_77909330
quote:
Oftwewel je laat dezelfde jankerige beschuldigingen klinken die telkens 1 kant op gaan. De maatschappij is slecht, de meerderheid heeft het altijd gedaan en de minderheid is per definitie onschuldig. Individuele leden van een minderheidsgroep zijn altijd slachtoffers, zelfs al zijn ze dader. Iedere kans ligt open, niets moet, alles mag, maar het is nooit genoeg.
quote:
Integratie moet van twee kanten komen, en wat dat betreft heeft Nederland al lang en breed zich aan haar kant van de afspraak gehouden. Wetten die discriminatie verbieden, talloze onderzoeken. Verscheidene projecten die zich richten op de immigrant, taalcursusses die niet verplicht zijn, integratie cursussen die eveneens niet verplicht zijn. We hebben festivals door het hele land om multiculuraliteit te vieren en te promoten.

Laten we elkaar niet beschuldigen van een cognitief gebrek, de kansen liggen open, en het harde klimaat van de laatste tijd hebben we echt te danken aan de onwillendheid van een groep migranten, die zich telkens weer heel zichtbaar profileren als groep die zich niets wil aantrekken van Nederland en liever slachtoffer speelt dan verantwoordelijkheid neemt voor het eigen succes of het eigen falen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_77909494
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ze moeten zich gewoon 'normaal' gedragen en aan de wet houden. Meer verlang ik niet van ze.
Het artikel uit de OP begint met Somaliërs in Nederland worden steeds radicaler en crimineler. En later wordt er door iemand in een bijdrage gesteld Somaliërs zijn nomaden, die voelen zich niet op hun gemak in een stedelijke omgeving.
Ik vind het vreemd dat je dan meteen begint over 'integratie en twee kanten' (overigens jezelf daarvan verschoond, immers ben jij volgens jezelf heel goed bezig), omdat het evident is dat aanpassingsmoeilijkheden in deze gemeenschap zitten. 'Normaal' is niet crimineel, 'normaal' is ook niet veelvuldig beroep op uitkeringen of de slechtste schoolprestaties.
Daar kunnen we het meteen over eens zijn zonder meteen naar anderen te wijzen, neem ik aan?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:06:28 #64
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77910984
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het artikel uit de OP begint met Somaliërs in Nederland worden steeds radicaler en crimineler. En later wordt er door iemand in een bijdrage gesteld Somaliërs zijn nomaden, die voelen zich niet op hun gemak in een stedelijke omgeving.
Ik vind het vreemd dat je dan meteen begint over 'integratie en twee kanten' (overigens jezelf daarvan verschoond, immers ben jij volgens jezelf heel goed bezig), omdat het evident is dat aanpassingsmoeilijkheden in deze gemeenschap zitten. 'Normaal' is niet crimineel, 'normaal' is ook niet veelvuldig beroep op uitkeringen of de slechtste schoolprestaties.
Daar kunnen we het meteen over eens zijn zonder meteen naar anderen te wijzen, neem ik aan?
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest over wat ik onder 'normaal' versta.

Neemt niet weg dat bij integratie ook hoort dat die mensen geaccepteerd worden. Je ziet dat dat hier in NL toch vrij moeilijk lijkt te liggen. Zelfs al ben je hier 2de of 3de generatie 'allochtoon', dan nog blijft men je 'buitenlander' noemen, ipv Nederlander.

Je ziet overal ter wereld dat wanneer een groep nieuwkomers zich niet geaccepteerd voelt door een bepaalde maatschappij, dat ze dan elkaar gaan opzoeken. In sommige gevallen is dan de gemeenschappelijke verbindingsfactor het geloof, en in sommige gevallen heeft dat tot gevolg dat ze daarom 'radicaliseren'.

Dat is geen mening. Dat zijn feiten. Dat weten we. Dat is 'normaal' menselijk gedrag. (En met 'normaal' in DIT verband, bedoel ik uiteraard NIET dat dit WENSELIJK is)

Uiteraard ben ik, net als ieder ander normaal rationeel en logisch nadenkend mens, voor een maatschappij waar IEDEREEN zich aan de normale regels en wetten houdt. Wanneer mensen, zowel nieuwkomers alswel allochtonen alswel autochtonen, die wetten/regels overtreden, moet je ze ook keihard kunnen en willen aanpakken. Daar is denk ik iedereen het wel over eens.

Dat neemt niet weg dat je ook moet kijken naar de oorzaken van bepaald gedrag en bepaalde ontwikkelingen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:16:26 #65
98593 KlappernootatWork
pi_77911240
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:44 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach als ik hier een optel som moet gaan schrijven wat wij als Nederlanders al moeten doen om het die importen hier te vrede te houden dan wordt dit wel een heel lang iets hoor.
Denk alleen maar al aan de hoge huurprijzen , belastingen , id verplicht , en nog vele andere zaken die hier alleen zijn door gevoerd voor de mensen die hier van buiten komen en zich hier willen vestigen

Dit is ook een vorm van aanpassen en dan nog wel gedwongen ..
Dan heb ik het nog niet over de meer talen folders van de gemeente en tv uitzendingen die juist voor turken of Arabische mensen hier op de tv komen ....

Ja daar betalen wij ook aan mee ... heb ik niet om gevraagd dus ik moet me wel weer aan passen ..
Als ik naar Turkije gaat krijg ik dan ook post in het Nederlands en me eigen TV zenders ?

Om maar even wat kleine dingen te noemen ...

Hier moet ik je gelijk in geven: deze voordelen hebben bijv. Vietnamezen ook niet. ik denk dat het tijd wordt om mbt tot integratie om alle formulieren in het nederlands te laten drukken. wat TV zenders betreft, dat is een taak van de kabelprovider..
Shit! werken zuigt...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:31:31 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77911653
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:16 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]
wat TV zenders betreft, dat is een taak van de kabelprovider..
Ik denk dat hij bedoelt de uitzendingen in de talen van herkomst op de publieke zenders. Tonnen subsidies aan allerlei clubjes die allerlei culturele dingen doen voor specifieke ethnische doelgroepen.

Het zenderaanbod van de kabelexploitant is ten dele verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar als de ethnische zenders niet op de kabel komen, kijkt men gewoon via de schotel.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:38:39 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77911861
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt de uitzendingen in de talen van herkomst op de publieke zenders. Tonnen subsidies aan allerlei clubjes die allerlei culturele dingen doen voor specifieke ethnische doelgroepen.

Het zenderaanbod van de kabelexploitant is ten dele verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar als de ethnische zenders niet op de kabel komen, kijkt men gewoon via de schotel.
Allochtonen betalen toch ook belastingen? Dat er dan een uurtje arabisch of fries of hebreeuws geluld wordt op een vochtige dinsdagmorgen op NL2 ofzo, zal me dan verder aan me reet roesten. Laat ze lekker.

We leven in een multi-culturele maatschappij. ALS je wilt dat mensen integreren, en dus ook NLse tv gaan kijken, ipv alleen maar via de satteliet naar programma's uit hun oorspronkelijke land, dan is dit een goede manier om ze naar de publieke omroepen te 'lokken', waar je vaak ziet dat de onderwerpen wel gaan over zaken die spelen in ONZE maatschappij.

Sommigen hier zijn echt veels te xenofoob
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:39:57 #68
98593 KlappernootatWork
pi_77911901
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

op zich is er met die programma's niets mis, alleen is het te zeer gefocuseerd op een bepaalde groep. een speciale omroep voor moslims zou niet uit onze zak betaald moeten worden maar door die gemeenschap zelf. De publieke omroep is een instelling die volledig is ontstaan vanuit nederlandse doelgroepen en we hebben daar jarenlang omroepgeld voor betaald. de "import-omroepen" mogen dan wel op de publieke zenders uitzenden maar hoeven wat mij betreft niet betaald te worden uit de algehele pot, en als ze dit wel doen dan ook IEDERE DOELGROEP in nederland, er lopen hier meer ethnische/religieuze stromingen rond
Shit! werken zuigt...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:42:36 #69
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77912000
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:39 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

op zich is er met die programma's niets mis, alleen is het te zeer gefocuseerd op een bepaalde groep. een speciale omroep voor moslims zou niet uit onze zak betaald moeten worden maar door die gemeenschap zelf. De publieke omroep is een instelling die volledig is ontstaan vanuit nederlandse doelgroepen en we hebben daar jarenlang omroepgeld voor betaald. de "import-omroepen" mogen dan wel op de publieke zenders uitzenden maar hoeven wat mij betreft niet betaald te worden uit de algehele pot, en als ze dit wel doen dan ook IEDERE DOELGROEP in nederland, er lopen hier meer ethnische/religieuze stromingen rond
Die mensen betalen ook belasting, net als wij.

Persoonlijk zie ik liever een inhoudelijk goed programma wat dan toevallig in het Arabisch of hebreeuws of whatever, dan dat ik de zoveelste palingsoap zie...

Maar goed, het is een PUBLIEKE omroep, dus voor alle doelgroepen moet er wat te zien zijn. Ik begrijp niet zo goed waarom sommigen zich zo druk maken om die paar uurtjes per week dat er een programma is voor een doelgroep waar je toevallig zelf niet toe behoort.

Het is alleen wel typerend voor mijn eerdere argument dat integratie van 2 kanten moet komen, en er dus ook acceptatie moet zijn.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:51:33 #70
98593 KlappernootatWork
pi_77912313
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het is alleen wel typerend voor mijn eerdere argument dat integratie van 2 kanten moet komen, en er dus ook acceptatie moet zijn.
Die acceptatie moet wederzijds algemeen zijnen aan regels worden gebonden (geen goed resultaat = terug naar land van herkomst ) . Ik heb tot voor 3 jaar geleden zowel Iraanse als thaise buren gehad, die allebei binnen 6 jaar volledig ingeburgerd waren(taalvaardig en sociaal). Er wonen in mijn straat ook drie marokkaanse gezinnen die pertinent weigeren om in te burgeren, klieken samen en spreken zelfs na 10 jaar nog geen woord nederlands , en zichzelf als outcast profileren. Zij willen simpelweg gewoon niet.
Shit! werken zuigt...
pi_77913982
quote:

[..]

Dan is het niet meer integratie, maar assimilatie. Als iedere immigrant zich aan bovenstaande had gehouden (volledig aanpassen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij), dan zou de chinese afhaal niet bestaan in Nederland, dan zou een broodje shoarma na de kroeg niet kunnen, enzovoorts.
pi_77914028
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:51 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Die acceptatie moet wederzijds algemeen zijnen aan regels worden gebonden (geen goed resultaat = terug naar land van herkomst ) . Ik heb tot voor 3 jaar geleden zowel Iraanse als thaise buren gehad, die allebei binnen 6 jaar volledig ingeburgerd waren(taalvaardig en sociaal). Er wonen in mijn straat ook drie marokkaanse gezinnen die pertinent weigeren om in te burgeren, klieken samen en spreken zelfs na 10 jaar nog geen woord nederlands , en zichzelf als outcast profileren. Zij willen simpelweg gewoon niet.
Mee eens. Prestatiegericht integreren, zogezegd .
pi_77915919
quote:

²
Niet zo janken, want je hebt het gewoon goed hier. De enige die in deze niet en nooit met rust gelaten worden zijn de autochtonen, op vrijwel alle fronten.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:05:35 #74
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77916440
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:47 schreef Regal het volgende:

[..]

Niet zo janken, want je hebt het gewoon goed hier. De enige die in deze niet en nooit met rust gelaten worden zijn de autochtonen, op vrijwel alle fronten.
Arme Regal... komt als gezonde blanke jongen geen disco meer in tegenwoordig, iedere keer als hij door de stad loopt, lopen er 3 stadswachten op 20 meter afstand achter hem aan, wanneer hij op vakantie gaat, krijgt hij steevast extra controle, en zijn sollicitatiebrieven moet hij met 'Achmed' of 'Mohammad' ondertekenen, want door al die positieve discriminatie krijgt hij uiteraard geen kansen meer, wanneer hij er 'Klaas' of 'Peter' onder zet...(!)

Ik zal een bedrag voor de onderdrukte blanke man overmaken op Giro 555.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:13:57 #75
98593 KlappernootatWork
pi_77916705
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Arme Regal... komt als gezonde blanke jongen geen disco meer in tegenwoordig, iedere keer als hij door de stad loopt, lopen er 3 stadswachten op 20 meter afstand achter hem aan, wanneer hij op vakantie gaat, krijgt hij steevast extra controle, en zijn sollicitatiebrieven moet hij met 'Achmed' of 'Mohammad' ondertekenen, want door al die positieve discriminatie krijgt hij uiteraard geen kansen meer, wanneer hij er 'Klaas' of 'Peter' onder zet...(!)

Shit! werken zuigt...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:17:28 #76
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77916810
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Allochtonen betalen toch ook belastingen?
De meeste allochtone groepen zijn netto-ontvangers. Die leveren niets op, maar kosten alleen geld.
pi_77916884
quote:

[..]

pi_77916937
quote:

[..]

Jij doet of iedere allochtoon last heeft van de dingen die jij noemt. Ik ken er wel een paar en die hebben nooit last dat ze ergens niet binnenkomen, er lopen ook nooit stadswachten op 20 meter achter ons (hoe kom je erop?), ik ken genoeg mensen die bij grenzen gecontroleerd worden, vooral in een groepje mannen (blank of wit) heb je daar nog wel eens last van en allemaal hebben ze gewoon een baan. Maar ja, ik ken voornamelijk veel mensen uit Azie.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:03:20 #79
110987 ErwinRommel
pi_77918624
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kunt gewoon je eigen levenswijze behouden ipv dat op te dringen aan het gastland. Dat bedoel ik te zeggen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:04:15 #80
98593 KlappernootatWork
pi_77918656
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon je eigen levenswijze behouden ipv dat op te dringen aan het gastland. Dat bedoel ik te zeggen.
eensch!
Shit! werken zuigt...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:04:54 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77918680
quote:

[..]

Dat. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_77918932
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar, in hoeverre is bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje je eigen levenswijze opdringen aan het gastland? Zolang je het zelf draagt en het niet van anderen eist, lijkt het me geen probleem, toch?

Kleine disclaimer: ik probeer je met bovenstaande vraag geen woorden in de mond te leggen. Het is meer een algemene "dit vraag ik me af" vraag .
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:18:38 #83
110987 ErwinRommel
pi_77919205
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:10 schreef morg78 het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar, in hoeverre is bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje je eigen levenswijze opdringen aan het gastland? Zolang je het zelf draagt en het niet van anderen eist, lijkt het me geen probleem, toch?

Kleine disclaimer: ik probeer je met bovenstaande vraag geen woorden in de mond te leggen. Het is meer een algemene "dit vraag ik me af" vraag .
Dat hoofddoekje prima. Maar als de werkgever dit niet wilt heeft men zich daarbij neer te leggen. Dan ga je dat niet afdwingen en pas je je gewoon aan. Na het werk zet je die theedoek gewoon weer op je wrat.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36:30 #84
98593 KlappernootatWork
pi_77919914
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat hoofddoekje prima. Maar als de werkgever dit niet wilt heeft men zich daarbij neer te leggen. Dan ga je dat niet afdwingen en pas je je gewoon aan. Na het werk zet je die theedoek gewoon weer op je wrat.
Bij mij op werk in de werkplaats moeten personeelsleden hun kettingen afdoen, dit zonder noemenswaardige protesten.. hier in de tekenkamer geld die regel overigens niet..
Shit! werken zuigt...
pi_77920876
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:12:01 #86
98593 KlappernootatWork
pi_77921318
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Dit mede te danken aan stemmingmakerij ingezet door Pim Fortuyn en voortgezet door Verdonk en met name Wilders...

(onder de noemer: om te scoren mogen best wel slachtoffers gemaakt worden)
Shit! werken zuigt...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:19:37 #87
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_77921635
quote:

[..]

Wat hij zegt
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_77921948
quote:

[..]

sja, de geweldige reputatie van dat volk is dan ook zeer voorbeeldig.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:27:33 #89
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77921971
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Dit mede te danken aan stemmingmakerij ingezet door Pim Fortuyn en voortgezet door Verdonk en met name Wilders...

Dat is ook zo jammer. Iedereen roept nu dat 'de integratie' mislukt is, dat allochtonen alleen maar overlast veroorzaken, etc etc.

Feit blijft dat de multi-culti in de meeste gevallen prima geslaagd is hier in NL. Van 95% van de allochtonen zul je vrijwel geen last hebben, en de meesten doen ook prima mee en dragen hun steentjes bij, allemaal op hun eigen manier.

We hebben wat serieuze problemen met jeugdige etters in de grote steden, we hebben een vrij klein groepje gelovigen dat radicaliseert, en we hebben een groep die misschien niet goed mee kan komen op de arbeidsmarkt.

Net als vrijwel ieder ander land in de wereld!

Dat blijf je eenmaal altijd houden. Er zullen altijd mensen zijn die zich misdragen. Er zullen altijd gekken zijn die radicaliseren. Er zullen altijd mensen zijn die moeite hebben om hun plekje in de maatschappij te vinden, en dus hun hand zullen ophouden om te overleven. Dat is nu eenmaal een feit. Dat is overal zo. Van oost naar west, van noord naar zuid. Overal.

Met de huidige overheid zal dat ook niet minder worden. Het onderwijs wordt steeds slechter (en inmiddels ook steeds duurder), de wetten en regels worden nauwelijks gewaarborgd/gehandhaafd door de politie, dus wangedrag wordt ook nauwelijks aangepakt/bestrafd, en de maatschappij wordt steeds meer gepolariseerd, gevoedt door opruiende politici en media. De problemen die we nu hebben, zullen alleen nog maar erger worden.

We wijzen met zijn allen naar een groep en roepen 'ZIJ ZIJN HIER SCHULDIG AAN', en vervolgens vervloeken we ze met wat krachttermen, maar het is de politiek die faalt. Al jaren. En nee, Geert Wilders is absoluut niet de oplossing.

ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.

Maar goed, dat zal allemaal wel te 'linksch' klinken....
Stel je voor dat we eens realistisch gaan kijken naar de problemen, de oorzaken en de mogelijke oplossingen(!) Dat is idd een stuk meer moeite dan om gewoon te roepen dat we ze allemaal door de knieschijven moeten schieten, in elkaar moeten laten slaan met de politieknuppel, en het land uit te kicken...
pi_77922077
quote:

[..]

Ook helemaal mee eens.

En of je die stemmingmakerij ook tot haatzaaien mag rekenen zal snel genoeg blijken.
pi_77922522
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daarnaast wordt tegenwoordig met "allochtonen" vaak "moslims" of "marokkanen" bedoeld. Alsof er geen problemen (meer) zijn met bijvoorbeeld antilliaanse jongeren .
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:45:50 #92
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_77922597
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:43 schreef morg78 het volgende:

[..]

Daarnaast wordt tegenwoordig met "allochtonen" vaak "moslims" of "marokkanen" bedoeld. Alsof er geen problemen (meer) zijn met bijvoorbeeld antilliaanse jongeren .
Worden die antillianen ALWEER buitengesloten(!)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:51:21 #93
98593 KlappernootatWork
pi_77922777
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Worden die antillianen ALWEER buitengesloten(!)
het blijft lullig..
Shit! werken zuigt...
pi_77922908
quote:

[..]
ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.

Stel je voor dat we eens realistisch gaan kijken naar de problemen, de oorzaken en de mogelijke oplossingen(!) Dat is idd een stuk meer moeite dan om gewoon te roepen dat we ze allemaal door de knieschijven moeten schieten, in elkaar moeten laten slaan met de politieknuppel, en het land uit te kicken...
Onderwijs verbeteren zie ik niet zo snel een linkse persoon mee komen eerlijk gezegd, aangezien het vrijwel door de linksen verwoest is. Het onderwijs in Nederland was vroeger prima, maar dat is nu compleet vernield. Met als reden onder meer dat iedereen een kans moet krijgen. Wat krijg je dan? Half gebakken geschiedenis op school. En het rekenen zo simpel mogelijk maken voor iedereen. Alle leerlingen slagen dan en de school ziet er goed uit. Krijgt z'n geld dan ook binnen, maar de leerlingen kunnen ondertussen maar geen baan krijgen. Los van de crisis is dit natuurlijk. Sorry, maar ook hier zijn de linksen gewoon wéér verantwoordelijk voor.
pi_77923645
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:55 schreef Regal het volgende:

[..]

Onderwijs verbeteren zie ik niet zo snel een linkse persoon mee komen eerlijk gezegd, aangezien het vrijwel door de linksen verwoest is. Het onderwijs in Nederland was vroeger prima, maar dat is nu compleet vernield. Met als reden onder meer dat iedereen een kans moet krijgen. Wat krijg je dan? Half gebakken geschiedenis op school. En het rekenen zo simpel mogelijk maken voor iedereen. Alle leerlingen slagen dan en de school ziet er goed uit. Krijgt z'n geld dan ook binnen, maar de leerlingen kunnen ondertussen maar geen baan krijgen. Los van de crisis is dit natuurlijk. Sorry, maar ook hier zijn de linksen gewoon wéér verantwoordelijk voor.
Sinds wanneer valt de VVD onder "de linksen"? Voor het geval je het niet wist: de VVD zat óók in Paars (1 & 2) en leverde in Paars 2 de minister voor onderwijs. En wat voor briljante veranderingen hebben de CDA/VVD kabinetten tussen paars 2 en het huidige kabinet doorgevoerd op onderwijs gebied? Loop alle kabinetsperiodes eens langs, dan zal je zien dat het niet alleen de linkse partijen zijn die falen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:36:13 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77924460
quote:

[..]

Stemmingmakerij! Precies, dat is het! Er zijn heul geen problemen!

vrijdag 12 februari 2010 @ 16:44:22 #97
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77924785
quote:

Nee hoor, wat jij hierboven zegt, is de mening van de gemiddelde Nederlander.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:14 schreef morg78 het volgende:

[..]

Sinds wanneer valt de VVD onder "de linksen"? Voor het geval je het niet wist: de VVD zat óók in Paars (1 & 2) en leverde in Paars 2 de minister voor onderwijs. En wat voor briljante veranderingen hebben de CDA/VVD kabinetten tussen paars 2 en het huidige kabinet doorgevoerd op onderwijs gebied? Loop alle kabinetsperiodes eens langs, dan zal je zien dat het niet alleen de linkse partijen zijn die falen.
De VVD heeft inderdaad in paars gezeten, maar bemoeide zich weinig met onderwijs.

Het hele departement O&W is bezaaid met PvdA stemmers, net zoals het gros van de overige ambtenaren. Een minister en diens partij mogen dan bepaalde ideeen hebben, beleid maken en de uitvoering ervan vindt plaats door de ambtenaren. 'Progressief' volk en zgn deskundigen hebben inderdaad het onderwijs in nederland flink verkloot. In plaats van hun doelstelling 'goed en goedkoop onderwijs voor iedereen' hebben ze inmiddels het tegenovergestelde bereikt; iemand die wil gaan studeren moet tegenwoordig een rijke pa hebben of zich ontiegelijk in de schulden gaan steken. En het middelbaar onderwijs is bijzonder slecht qua niveau.
pi_77924949
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee hoor, wat jij hierboven zegt, is de mening van de gemiddelde Nederlander.
[..]

De VVD heeft inderdaad in paars gezeten, maar bemoeide zich weinig met onderwijs.
Misschien is dat dan het probleem geweest, aangezien de VVD in Paars 2 de minister van onderwijs leverde...
quote:
Het hele departement O&W is bezaaid met PvdA stemmers, net zoals het gros van de overige ambtenaren. Een minister en diens partij mogen dan bepaalde ideeen hebben, beleid maken en de uitvoering ervan vindt plaats door de ambtenaren. 'Progressief' volk en zgn deskundigen hebben inderdaad het onderwijs in nederland flink verkloot. In plaats van hun doelstelling 'goed en goedkoop onderwijs voor iedereen' hebben ze inmiddels het tegenovergestelde bereikt; iemand die wil gaan studeren moet tegenwoordig een rijke pa hebben of zich ontiegelijk in de schulden gaan steken. En het middelbaar onderwijs is bijzonder slecht qua niveau.
Tja, zoals ik al zei, de afgelopen niet-linkse kabinetten hebben er weinig aan veranderd. Sterker nog, wat mij zo bijstaat is het beleid dat vanuit de regering kwam veelal gespitst geweest op bezuinigingen, ook op onderwijs.
pi_77926364
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Stemmingmakerij! Precies, dat is het! Er zijn heul geen problemen!

Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar door stemmingmakerij zullen die problemen en tegenstellingen alleen maar groter worden. Er wordt je al snel aangepraat dat alle moslims en marokkanen slecht zijn, terwijl het dus maar een klein deel van die bevolkingsgroepen betreft.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:47:17 #100
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77926488
quote:

[..]

ja is dat zo ......

Vol is vol was niet van P F hoor maar ene Jan Maat
En zo zijn er nog wel een paar namen geweest die voor P Fortuyn de problemen aan kaarten.
Maar ze werden gelijk als Extreme rechts bestempelt , ja en dan heb je volgens links Nederland nog maar weinig te zeggen hier zo.
Want je krijgt dan gelijk een stempel op je rug van racist.

Zo gaat het al heel wat jaren hier zo in dit land .
Gewoon het beetje bij de naam noemen en iedereen weet waar over gepraat wordt .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:53:56 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77926683
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er wordt je al snel aangepraat dat alle moslims en marokkanen slecht zijn, terwijl het dus maar een klein deel van die bevolkingsgroepen betreft.
Klein??? ach ga toch weg man , kijk eens globaal om je heen ....
neem gewoon een voorbeeld als ik als Nederlander ruzie krijgt met een Nederlander wordt het gewoon onderling uit gevochten, nee moet je eens met een Marokkaan of een gemiddelde moslim aanhanger ruzie krijgen, dan weet je ook gelijk hoe veel er in een straal van 5 kilometer er wonen binnen no time staat de hele familie en aanhang ( hun noemen het dan brothers ) voor je want dan zijn ze een ..
Maar als ik dan als Nederlander het probleem aan kaart moet ik weer hun een voor een bekijken .. nee dan is het voor mij ook een broederschap ..

helaas ik heb het niet verzonnen maar de werkelijkheid is helaas niet anders.
pi_77926884
Je reactie zegt meer over hoe kansloos je zelf bent dan over wat je inhoudelijk eigenlijk probeert duidelijk te maken.

go on
pi_77927403
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:53 schreef RAVW het volgende:

[..]

Klein??? ach ga toch weg man , kijk eens globaal om je heen ....
neem gewoon een voorbeeld als ik als Nederlander ruzie krijgt met een Nederlander wordt het gewoon onderling uit gevochten, nee moet je eens met een Marokkaan of een gemiddelde moslim aanhanger ruzie krijgen, dan weet je ook gelijk hoe veel er in een straal van 5 kilometer er wonen binnen no time staat de hele familie en aanhang ( hun noemen het dan brothers ) voor je want dan zijn ze een ..
Maar als ik dan als Nederlander het probleem aan kaart moet ik weer hun een voor een bekijken .. nee dan is het voor mij ook een broederschap ..

helaas ik heb het niet verzonnen maar de werkelijkheid is helaas niet anders.
Ik durf te zeggen dat de meerderheid van de Marokkanen en moslims niet zo is, ja.
En dan spreek ik ook uit eigen ervaring.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50:28 #104
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928352
quote:

[..]

Integratie komt weldegelijk van 2 kanten. Sterker nog, integratie begint bij ons! Wij moeten duidelijke regels stellen waarlangs een allochtoon kan en moet integreren en niet meer zeggen: "hier heb je een zak met geld en veel geluk nog verder..." Dat de integratie mislukt is komt juist omdat wij ons er nog nooit echt mee bemoeid hebben. Duidelijk regels hebben we nodig en die moeten wij stellen. Ik denk dat er een redelijk concensus over deze regels bestaat:

- Nederlands leren;
- Aan het werk;
- Aan de wet houden (of anders terug).

Gevolg van het stellen van dergelijke regels is wel dat we mensen die zich daaraan houden ook gewoon moeten accepteren en als nieuwe Nederlanders moeten zien. En dat gaat nu nog te vaak fout.
batman!
pi_77928359
quote:

[..]

Dat is ook zo jammer. Iedereen roept nu dat 'de integratie' mislukt is, dat allochtonen alleen maar overlast veroorzaken, etc etc.

Feit blijft dat de multi-culti in de meeste gevallen prima geslaagd is hier in NL. Van 95% van de allochtonen zul je vrijwel geen last hebben, en de meesten doen ook prima mee en dragen hun steentjes bij, allemaal op hun eigen manier.

We hebben wat serieuze problemen met jeugdige etters in de grote steden, we hebben een vrij klein groepje gelovigen dat radicaliseert, en we hebben een groep die misschien niet goed mee kan komen op de arbeidsmarkt.

Dat blijf je eenmaal altijd houden. Er zullen altijd mensen zijn die zich misdragen. Er zullen altijd gekken zijn die radicaliseren. Er zullen altijd mensen zijn die moeite hebben om hun plekje in de maatschappij te vinden, en dus hun hand zullen ophouden om te overleven. Dat is nu eenmaal een feit. Dat is overal zo. Van oost naar west, van noord naar zuid. Overal.

Met de huidige overheid zal dat ook niet minder worden. Het onderwijs wordt steeds slechter (en inmiddels ook steeds duurder), de wetten en regels worden nauwelijks gewaarborgd/gehandhaafd door de politie, dus wangedrag wordt ook nauwelijks aangepakt/bestrafd, en de maatschappij wordt steeds meer gepolariseerd, gevoedt door opruiende politici en media. De problemen die we nu hebben, zullen alleen nog maar erger worden.

We wijzen met zijn allen naar een groep en roepen 'ZIJ ZIJN HIER SCHULDIG AAN', en vervolgens vervloeken we ze met wat krachttermen, maar het is de politiek die faalt. Al jaren. En nee, Geert Wilders is absoluut niet de oplossing.

Dus lekker afwachten en niks doen?

De integratie met bepaalde groepen IS OOK mislukt. Degenen die dat nog ontkennen, zoals o.a. jij, leven nog midden in de jaren '70.

Je geeft als oplossing om te investeren in onderwijs. Dát is niet de enige oplossing. Er zullen altijd jongeren blijven, vooral relatief veel (Noord-) Afrikaanse jongeren, die geen zin hebben om op school te zitten. Dan moet je juist hard die ouders aanpakken zodat ze zich meer gaan bemoeien met de schoolcarrieren van hun kind en hun kind stimuileren om op school hun best te doen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:52:59 #106
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928421
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:

Dus lekker afwachten en niks doen?
Hij schrijf toch ook:
quote:
Of is lezen niet jouw sterkste punt?
batman!
pi_77928458
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:52 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hij schrijf toch ook:
[..]

Of is lezen niet jouw sterkste punt?
Je geeft als oplossing om te investeren in onderwijs. Dát is niet de enige oplossing. Er zullen altijd jongeren blijven, vooral relatief veel (Noord-) Afrikaanse jongeren, die geen zin hebben om op school te zitten. Dan moet je juist hard die ouders aanpakken zodat ze zich meer gaan bemoeien met de schoolcarrieren van hun kind en hun kind stimuileren om op school hun best te doen.

Dus m.a.w.: er zijn ZEKER problemen met bepaalde bevolkingsgroepen in het land.
pi_77928469
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik durf te zeggen dat de meerderheid van de Marokkanen en moslims niet zo is, ja.
En dan spreek ik ook uit eigen ervaring.
Ik wil ook best wel geloven dat de meeste Marokkanen niet zo zijn als de Marokkaan die hier soms wordt beschreven.
Toch moeten mensen eens ophouden met dooddoeners zoals 'een klein groepje verpest het voor de rest', want zo is dat inmiddels ook niet meer hoor. Dit is een probleem wat al jaren gaande is. Het is niet ineens uit de lucht komen vallen.

Mensen moeten hiervoor niet de andere kant opkijken, want dat is helemaal fout. Je wilt je liever er gewoon buiten houden om bepaalde redenen. A: Je hebt vrijwel niet met ze te maken gehad in je leven. B: Jou is vooralsnog niks overkomen, dus je weet niet beter. En C: Je bent bang om racist genoemd te worden.

Tenslotte moet dit ook niet als een jeugdprobleem beschouwd worden, want niet alle jeugd in Nederland is irriterend aanwezig. Over het algemeen is er gewoon veel minder overlast van autochtone jeugd dan van allochtone jeugd.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:56:00 #109
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928495
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over een fatsoenlijkse handhaving van de orde... wat jij zegt valt daar wat mij betreft onder. Je schreeuwt voordat je leest wat er daadwerkelijk staat.
batman!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:56:38 #110
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928509
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

Dat ontkennen we ook niet. Maar omdat je niet goed leest, heb je dat niet door.
batman!
pi_77928529
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:56 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over een fatsoenlijkse handhaving van de orde... wat jij zegt valt daar wat mij betreft onder. Je schreeuwt voordat je leest wat er daadwerkelijk staat.
Ja zo kan ik ook alles onder de noemer fatsoenlijke handhaving van de orde zetten.

Feit is dat hij ageert tegen de stellen "Integratie is mislukt"
Daarin heeft hij het finaal fout. Want de integratie is zeker wel mislukt, met bepaalde bevolkingsgroepen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:58:37 #112
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928558
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik wil ook best wel geloven dat de meeste Marokkanen niet zo zijn als de Marokkaan die hier soms wordt beschreven.
Toch moeten mensen eens ophouden met dooddoeners zoals 'een klein groepje verpest het voor de rest', want zo is dat inmiddels ook niet meer hoor. Dit is een probleem wat al jaren gaande is. Het is niet ineens uit de lucht komen vallen.

Mensen moeten hiervoor niet de andere kant opkijken, want dat is helemaal fout. Je wilt je liever er gewoon buiten houden om bepaalde redenen. A: Je hebt vrijwel niet met ze te maken gehad in je leven. B: Jou is vooralsnog niks overkomen, dus je weet niet beter. En C: Je bent bang om racist genoemd te worden.

Tenslotte moet dit ook niet als een jeugdprobleem beschouwd worden, want niet alle jeugd in Nederland is irriterend aanwezig. Over het algemeen is er gewoon veel minder overlast van autochtone jeugd dan van allochtone jeugd.
Naast een culturele oorzaak is het natuurlijk ook een economisch-sociale oorzaak. Het is altijd al zo geweest dat er in de onderlaag van de samenleving meer criminaliteit is. En ja, veel allochtonen zitten nu eenmaal in de onderlaag.
batman!
pi_77928581
En je moet juist die groepen aanpakken, waar relatief veel overlastgevers tussen zitten. Yi-Long stelt echter:
quote:

Het komt als mij over alsof hij het allemaal vanzelfsprekend stelt.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:00:22 #114
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928626
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
En je moet juist die groepen aanpakken, waar relatief veel overlastgevers tussen zitten. Yi-Long stelt echter:
[..]

Het komt als mij over alsof hij het allemaal vanzelfsprekend stelt.
Maar dat dit nu voorkomt is ook vrij vanzelfsprekend. Ga de geschiedenis er maar op na. Dit soort zaken zijn echt niet nieuw en zullen altijd overal voorkomen. Daarmee zeggen we niet dat je het niet moet aanpakken, maar voorkomen is onmogelijk.
batman!
pi_77928687
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Daarmee zegt hij toch niet dat je die groepen niet moet aanpakken?
Nee, maar hij gaat niet in op mogelijke oplossingen om die groepen specifiek aan te pakken.
pi_77928752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Maar dat dit nu voorkomt is ook vrij vanzelfsprekend. Ga de geschiedenis er maar op na. Dit soort zaken zijn echt niet nieuw en zullen altijd overal voorkomen. Daarmee zeggen we niet dat je het niet moet aanpakken, maar voorkomen is onmogelijk.

Natuurlijk was voorkomen wel mogelijk geweest. Had men Antiliaanse en Marokkaanse ouders hard onder druk gezet, dan hadden we nu niet zoveel Antiliaanse en Marokkaanse criminaliteit. En zouden die kinderen het ook beter op school doen.
pi_77928779
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Naast een culturele oorzaak is het natuurlijk ook een economisch-sociale oorzaak. Het is altijd al zo geweest dat er in de onderlaag van de samenleving meer criminaliteit is. En ja, veel allochtonen zitten nu eenmaal in de onderlaag.
Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon? Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn. De eeuwige slachtofferrol. Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na. Ja, klagen wel, maar slopen niet.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:08:22 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77928934
quote:

²
Oh ja. Dat is het. Wij laten marokkanen niet met rust. Ik maar denken dat het andersom was.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_77929362
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:04 schreef Regal het volgende:

[..]

Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon? Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn. De eeuwige slachtofferrol. Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na. Ja, klagen wel, maar slopen niet.
Hoe weet je zo zeker dat die ook niet slopen? ik ken genoeg van die tokkies....
pi_77929874
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat die ook niet slopen? ik ken genoeg van die tokkies....
Op een uitzondering na zeg ik toch ook... graag even lezen. Toch is het probleem duidelijk genoeg, maar blijven mensen ontkennen. Dan kun je wel weer komen met dat 'bij elke volk heb je rotte appels', en dat is ook wel zo, maar je kunt het echt niet met elkaar vergelijken.

Helaas ben je ook al zo'n iemand. Te bang om racist genoemd te worden. Dit woord heeft vele mensen in de tang blijkbaar. Feiten liegen niet, Strawberry.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:39:57 #121
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77930217
quote:

[..]

Gast, hou toch op met dat calimero gejank. Waar zeg ik dat de positie van de allochtonen in de onderklasse de schuld is van de autochtonen? Autochtonen in de onderlaag van de samenleving zie ik weldegelijk slopen. Misschien nog wel meer dan de allochtonen (procentueel gezien).
batman!
pi_77930231
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

En heb je duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat dat niet gebeurd hier? Die tolerantie? Volgens mij zijn er namelijk nergens wetten o.i.d. die je tegenhouden om wat dan ook voor leven te gaan lijden.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:41:51 #123
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77930281
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:31 schreef Regal het volgende:

[..]

Op een uitzondering na zeg ik toch ook... graag even lezen. Toch is het probleem duidelijk genoeg, maar blijven mensen ontkennen. Dan kun je wel weer komen met dat 'bij elke volk heb je rotte appels', en dat is ook wel zo, maar je kunt het echt niet met elkaar vergelijken.

Helaas ben je ook al zo'n iemand. Te bang om racist genoemd te worden. Dit woord heeft vele mensen in de tang blijkbaar. Feiten liegen niet, Strawberry.
Jouw probleem is dat iedereen die een iets genuanceerdere mening heeft dan jij, voor jou gelijk heeft afgedaan en niets kan bijdragen. Terwijl - als je goed leest - er veel meer overeenkomsten in mening zijn dan je zou denken. Door mensen als jij zal dit probleem nooit opgelost worden, simpelweg omdat jullie veel te druk zijn met autochtonen die er even iets anders over denken neer te halen. Ondertussen verwaarlozen jullie het echte probleem.
batman!
pi_77930354
quote:

[..]

1) Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon?
Wie beweert dat dan?
quote:
2) Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn.
Dat kun je gewoon uitrekenen hoor, daar hoef je niet linksch voor te zijn.
quote:
3) De eeuwige slachtofferrol.
Ik vind dat altijd zo zielig klinken: alsof je een slachtoffer bent van de slachtofferrol van iemand anders.
quote:
4)Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na.
Oh nee? Ben je doof of zo?
En wat hoor je dan eigenlijk van de allochtonen?
quote:
5) Ja, klagen wel, maar slopen niet.
Slopen Somaliërs zo veel dan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77930392
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

En heb je duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat dat niet gebeurd hier? Die tolerantie? Volgens mij zijn er namelijk nergens wetten o.i.d. die je tegenhouden om wat dan ook voor leven te gaan lijden.
Nou, er komt steeds meer gedwongen hulp voor mensen die hulp mijden en dus ernstig lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 12-02-2010 21:10:17 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77930707
pi_77930725
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:39 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Gast, hou toch op met dat calimero gejank. Waar zeg ik dat de positie van de allochtonen in de onderklasse de schuld is van de autochtonen? Autochtonen in de onderlaag van de samenleving zie ik weldegelijk slopen. Misschien nog wel meer dan de allochtonen (procentueel gezien).
Ok, ik weet genoeg. Jij ontkent het probleem. Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk! Dit is schoppen aan een dood paard natuurlijk.

En ja, je zegt niet dat dat aan de autochtoon ligt, dat allochtonen veel in de onderlaag van de samenleving zitten, maar ik had wel weer zo'n vermoeden. Hoor dit wel vaker namelijk.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:57:39 #128
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77936614
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:52 schreef Regal het volgende:

[..]

Ok, ik weet genoeg. Jij ontkent het probleem. Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk! Dit is schoppen aan een dood paard natuurlijk.

En ja, je zegt niet dat dat aan de autochtoon ligt, dat allochtonen veel in de onderlaag van de samenleving zitten, maar ik had wel weer zo'n vermoeden. Hoor dit wel vaker namelijk.
Tuurlijk, ik ontken het jongen, wat jij wil. Vandaar dat ik in zoveel topics al mijn beklag heb gedaan over het achterlijke gedrag van Marokkanen, zelf een voorstander ben van het uitzetten van criminele allochtonen en me ontzettend erger aan de import van duizenden niets-toevoegende Somaliers. Maar verder ontken ik het hele probleem.

Je moet vooral zo doorgaan met deze houding en iedereen die een beetje anders denkt gelijk afkeuren als gesprekspartner. Ik kots op mensen als jij, want met zo'n houding komt er nooit een oplossing voor dit probleem.
batman!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:59:09 #129
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77936700
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:52 schreef Regal het volgende:

[..]

Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk!
Ohja, hoezo dan? Als 80% van de onderklasse bestaat uit allochtonen en 20% uit autochtonen, kan het best zo zijn dat de criminaliteit voor 79% door allochtonen wordt veroorzaakt en voor 21% door autochtonen.
batman!
pi_77937005
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:51 schreef McKillem het volgende:
[ afbeelding ]
Als je zo trots bent op Nederland, als je zo hecht aan je eigen cultuurgoed, waarom leer je dan niet gewoon Nederlands schrijven?
Er zijn genoeg allochtonen die het beter doen dan jij.

Edit: Hij lijkt trouwens niet eens op mij: ik heb een veel dikkere kop.
pi_77946138
quote:

²
Waarom? Worden wij ook met rust gelaten dan?

En overigens, er is geen woord teveel gezegd, Somaliers zijn nou eenmaal vuinisbakken, vluchteling of niet, daar komt nou letterlijk nog geen goeie hond vandaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77946888
Het is ook helemaal fout gegaan.

Het begon met tientallen jaren geleden. Toen iedereen maar binnen mocht komen, er werden praktisch nauwelijks eisen gesteld aan immigranten. Dat is sowieso al een grote fout.
Ten tweede zijn er veel te veel mensen in een korte tijd binnen gekomen, wat direct zorgde voor demografische veranderingen en een verandering van de bevolkingssamenstelling.
Het derde punt is het sociale systeen: Nederland, en andere Europese landen, trekken hierdoor grotendeels onopgeleide en/of laagopgeleide immigranten aan. De VS trekt bijvoorbeeld hoger opgeleide immigranten aan. Een niet onbelangrijk verschil. Tevens is er zeer weinig controle op misbruik van het sociale systeem. Hoe naief wil je zijn?
Ten vierde weigert de overheid om zaken strenger aan te pakken en om misstanden binnen bepaalde immigranten groepen strenger aan te pakken. De strengere voorstellen die anno 2009 toch worden gemaakt door Van der Laan.....dat is gewoonweg 20 jaar te laat. Duidelijker kan ik het niet zeggen.
Ten vijfde worden de meeste problemen nog steeds niet of nauwelijks aangepakt.

Dit alles leidt natuurlijk tot misprijzende reacties onder een groot deel van de bevolking. Doordat er zoveel fouten zijn gemaakt. Met als gevolg dat de samenleving verhardt. En in deze verharde samenleving, mede mogelijk gemaakt door voortdurende fouten van de regering, leven wij nu. En dat is geen pretje.

Punt is dat de samenleving verhardt en dat de tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon alleen maar groter worden. Het is wel leuk dat er meer mensen Nederlands zijn gaan spreken in afgelopen 10 jaren, maar de sfeer tussen autochtonen vs. allochtonen is wel dusdanig verhardt, dat je je afvraagt of de samenleving er wel beter op is geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 13-02-2010 06:20:31 ]
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:50:30 #133
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77948426
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 06:07 schreef Zienswijze het volgende:
Het is ook helemaal fout gegaan.

Het begon met tientallen jaren geleden. Toen iedereen maar binnen mocht komen, er werden praktisch nauwelijks eisen gesteld aan immigranten. Dat is sowieso al een grote fout.
My point exactly. Integratie is in de eerste plaats mislukt omdat het nog nooit van twee kanten is gekomen. Wij hebben nooit duidelijk eisen, regels en randvoorwaarden gesteld. Zodra er iemand binnenkwam kreeg hij of zij een zak geld en de gelukswensen.
quote:
Ten tweede zijn er veel te veel mensen in een korte tijd binnen gekomen, wat direct zorgde voor demografische veranderingen en een verandering van de bevolkingssamenstelling.
Inderdaad, dat is helaas niet meer terug te draaien. Wel kun je nu quota gaan stellen voor diverse landen, zoals de VS ook doet. Wat mij betreft ook een must.
quote:
Het derde punt is het sociale systeen: Nederland, en andere Europese landen, trekken hierdoor grotendeels onopgeleide en/of laagopgeleide immigranten aan. De VS trekt bijvoorbeeld hoger opgeleide immigranten aan. Een niet onbelangrijk verschil.
Ook de VS trekt jaarlijks vele miljoenen kansloze illegale immigranten aan, uit Mexico en Zuid-Amerika. Maar ja, ze trekken inderdaad ook hoogopgeleide immigranten aan. Dat heeft wat mij betreft ook te maken met de mystieke aantrekkingskracht die het land heeft en hun voorsprong op vele fronten van de wetenschap. Dat heeft Nederland nu eenmaal niet, waardoor het moeilijk wordt om hoog opgeleide immigranten aan te trekken.
quote:
Tevens is er zeer weinig controle op misbruik van het sociale systeem. Hoe naief wil je zijn?
Wat je hier noemt is al een probleem op zich. Die controle moet inderdaad een stuk strenger, zowel voor allochtonen als autochtonen.
quote:
Ten vierde weigert de overheid om zaken strenger aan te pakken en om misstanden binnen bepaalde immigranten groepen strenger aan te pakken. De strengere voorstellen die anno 2009 toch worden gemaakt door Van der Laan.....dat is gewoonweg 20 jaar te laat. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Ten vijfde worden de meeste problemen nog steeds niet of nauwelijks aangepakt.
Dit komt wat mij betreft voort uit het feit dat we in het verleden nooit duidelijke regels hebben gesteld. Als je vooraf de spelregels niet duidelijk maakt, is het moeilijk om de scheidsrechter te spelen. Echter, het is nooit te laat om ermee te beginnen, maar dat verlet ons huidige kabinet.
quote:
Dit alles leidt natuurlijk tot misprijzende reacties onder een groot deel van de bevolking. Doordat er zoveel fouten zijn gemaakt. Met als gevolg dat de samenleving verhardt. En in deze verharde samenleving, mede mogelijk gemaakt door voortdurende fouten van de regering, leven wij nu. En dat is geen pretje.
Absoluut niet. Ik voel me hier nog steeds thuis, maar irriteer me enerzijds aan diverse groepen allochtonen en anderzijds aan de reactie van sommige autochtonen. De ene groep roept me toe: "Discriminatie!!" en de andere groep: "Linksmensch, door jou is het zo uit de hand gelopen"...
quote:
Punt is dat de samenleving verhardt en dat de tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon alleen maar groter worden. Het is wel leuk dat er meer mensen Nederlands zijn gaan spreken in afgelopen 10 jaren, maar de sfeer tussen autochtonen vs. allochtonen is wel dusdanig verhardt, dat je je afvraagt of de samenleving er wel beter op is geworden.
Tuurlijk niet, maar kijk naar de geschiedenis: het heeft - op enkele uitzonderingen - nooit geboterd tussen de inheemse bevolking en nieuwkomers. Dan kan de USA wel de melting pot zijn, maar dat is in vele gevallen ook een verhaal dat niet opgaat. Alleen in hele grote steden - waar allochtonen totaal niet zijn geïntegreerd maar de overige bevolkingsgroepen ook met rust laten - lijkt het enigszins te werken.
batman!
pi_77957550
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je zo trots bent op Nederland, als je zo hecht aan je eigen cultuurgoed, waarom leer je dan niet gewoon Nederlands schrijven?
Er zijn genoeg allochtonen die het beter doen dan jij.

Edit: Hij lijkt trouwens niet eens op mij: ik heb een veel dikkere kop.
Gast. Dit is een forum, waar men in een achterlijk bliksemtempo reacties in elkaar schroeft. De juistheid van elk woord is ongeveer zo relevant als een appel belangrijk is voor een peer. Waar roep ik overigens dingen als trots e.d.? Je behandeld me als een Wilders stemmer.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:26:30 #135
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77960468
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Gast. Dit is een forum, waar men in een achterlijk bliksemtempo reacties in elkaar schroeft. De juistheid van elk woord is ongeveer zo relevant als een appel belangrijk is voor een peer. Waar roep ik overigens dingen als trots e.d.? Je behandeld me als een Wilders stemmer.
Het is: "je behandelt me", met een t
batman!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:55:27 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78070437
Nederland blijft ook kansrijken exporteren, hetgeen een groter probleem is dan de import van mensen zonder opleiding die we op een gegeven moment toch nodig hebben voor het zandhazenwerk.... wellicht komen er nu te VEEL binnen, maar helemaal zonder import kunnen we ook niet.

Wat zorgwekkender is voor Nederland is dat veel Nederlanders MET opleiding en kennis hun biezen pakken en elders gaan wonen en werken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01:03 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78070717
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:55 schreef maartena het volgende:
Wat zorgwekkender is voor Nederland is dat veel Nederlanders MET opleiding en kennis hun biezen pakken en elders gaan wonen en werken.
Ja en waarom gaan die lopen?

Juist omdat het klimaat hier in Nederland steeds verder verslechterd. Veel meer criminaliteit en je wordt qua belastingen uitgeknepen terwijl je van de overheid steeds minder mag verwachten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78081602
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat argument heb ik vaker gehoord, maar het getuigt mijns inziens niet van veel respect voor je gesprekspartners.
En dat bliksemtempo is wel een excuus voor typefouten, maar niet voor taalfouten.
pi_78081775
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja en waarom gaan die lopen?

Juist omdat het klimaat hier in Nederland steeds verder verslechterd. Veel meer criminaliteit en je wordt qua belastingen uitgeknepen terwijl je van de overheid steeds minder mag verwachten
Wat een gezeik nou toch weer.
Vergelijk Nederland nou eens met andere landen en oordeel dan nog eens.

Ter illustratie: in de VSvA is de accijns op autobrandstoffen zo'n beetje de laagste in de hele westelijke wereld. Toch las ik in de jaren 90 een artikel in een olietijdschrift uit de VSvA, waarin men tegen verhoging van de accijns was, omdat dat concurrentievervalsend zou zijn.

Ik wil maar zeggen: zelfs de minst belastten klagen over hun belasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')