abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:53:56 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77926683
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er wordt je al snel aangepraat dat alle moslims en marokkanen slecht zijn, terwijl het dus maar een klein deel van die bevolkingsgroepen betreft.
Klein??? ach ga toch weg man , kijk eens globaal om je heen ....
neem gewoon een voorbeeld als ik als Nederlander ruzie krijgt met een Nederlander wordt het gewoon onderling uit gevochten, nee moet je eens met een Marokkaan of een gemiddelde moslim aanhanger ruzie krijgen, dan weet je ook gelijk hoe veel er in een straal van 5 kilometer er wonen binnen no time staat de hele familie en aanhang ( hun noemen het dan brothers ) voor je want dan zijn ze een ..
Maar als ik dan als Nederlander het probleem aan kaart moet ik weer hun een voor een bekijken .. nee dan is het voor mij ook een broederschap ..

helaas ik heb het niet verzonnen maar de werkelijkheid is helaas niet anders.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_77926884
Je reactie zegt meer over hoe kansloos je zelf bent dan over wat je inhoudelijk eigenlijk probeert duidelijk te maken.

go on
pi_77927403
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:53 schreef RAVW het volgende:

[..]

Klein??? ach ga toch weg man , kijk eens globaal om je heen ....
neem gewoon een voorbeeld als ik als Nederlander ruzie krijgt met een Nederlander wordt het gewoon onderling uit gevochten, nee moet je eens met een Marokkaan of een gemiddelde moslim aanhanger ruzie krijgen, dan weet je ook gelijk hoe veel er in een straal van 5 kilometer er wonen binnen no time staat de hele familie en aanhang ( hun noemen het dan brothers ) voor je want dan zijn ze een ..
Maar als ik dan als Nederlander het probleem aan kaart moet ik weer hun een voor een bekijken .. nee dan is het voor mij ook een broederschap ..

helaas ik heb het niet verzonnen maar de werkelijkheid is helaas niet anders.
Ik durf te zeggen dat de meerderheid van de Marokkanen en moslims niet zo is, ja.
En dan spreek ik ook uit eigen ervaring.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50:28 #104
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928352
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:13 schreef Harlon het volgende:

[..]

integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.
Integratie komt weldegelijk van 2 kanten. Sterker nog, integratie begint bij ons! Wij moeten duidelijke regels stellen waarlangs een allochtoon kan en moet integreren en niet meer zeggen: "hier heb je een zak met geld en veel geluk nog verder..." Dat de integratie mislukt is komt juist omdat wij ons er nog nooit echt mee bemoeid hebben. Duidelijk regels hebben we nodig en die moeten wij stellen. Ik denk dat er een redelijk concensus over deze regels bestaat:

- Nederlands leren;
- Aan het werk;
- Aan de wet houden (of anders terug).

Gevolg van het stellen van dergelijke regels is wel dat we mensen die zich daaraan houden ook gewoon moeten accepteren en als nieuwe Nederlanders moeten zien. En dat gaat nu nog te vaak fout.
batman!
pi_77928359
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat is ook zo jammer. Iedereen roept nu dat 'de integratie' mislukt is, dat allochtonen alleen maar overlast veroorzaken, etc etc.

Feit blijft dat de multi-culti in de meeste gevallen prima geslaagd is hier in NL. Van 95% van de allochtonen zul je vrijwel geen last hebben, en de meesten doen ook prima mee en dragen hun steentjes bij, allemaal op hun eigen manier.

We hebben wat serieuze problemen met jeugdige etters in de grote steden, we hebben een vrij klein groepje gelovigen dat radicaliseert, en we hebben een groep die misschien niet goed mee kan komen op de arbeidsmarkt.

Net als vrijwel ieder ander land in de wereld!

Dat blijf je eenmaal altijd houden. Er zullen altijd mensen zijn die zich misdragen. Er zullen altijd gekken zijn die radicaliseren. Er zullen altijd mensen zijn die moeite hebben om hun plekje in de maatschappij te vinden, en dus hun hand zullen ophouden om te overleven. Dat is nu eenmaal een feit. Dat is overal zo. Van oost naar west, van noord naar zuid. Overal.

Met de huidige overheid zal dat ook niet minder worden. Het onderwijs wordt steeds slechter (en inmiddels ook steeds duurder), de wetten en regels worden nauwelijks gewaarborgd/gehandhaafd door de politie, dus wangedrag wordt ook nauwelijks aangepakt/bestrafd, en de maatschappij wordt steeds meer gepolariseerd, gevoedt door opruiende politici en media. De problemen die we nu hebben, zullen alleen nog maar erger worden.

We wijzen met zijn allen naar een groep en roepen 'ZIJ ZIJN HIER SCHULDIG AAN', en vervolgens vervloeken we ze met wat krachttermen, maar het is de politiek die faalt. Al jaren. En nee, Geert Wilders is absoluut niet de oplossing.

ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.

Maar goed, dat zal allemaal wel te 'linksch' klinken....
Stel je voor dat we eens realistisch gaan kijken naar de problemen, de oorzaken en de mogelijke oplossingen(!) Dat is idd een stuk meer moeite dan om gewoon te roepen dat we ze allemaal door de knieschijven moeten schieten, in elkaar moeten laten slaan met de politieknuppel, en het land uit te kicken...
Dus lekker afwachten en niks doen?

De integratie met bepaalde groepen IS OOK mislukt. Degenen die dat nog ontkennen, zoals o.a. jij, leven nog midden in de jaren '70.

Je geeft als oplossing om te investeren in onderwijs. Dát is niet de enige oplossing. Er zullen altijd jongeren blijven, vooral relatief veel (Noord-) Afrikaanse jongeren, die geen zin hebben om op school te zitten. Dan moet je juist hard die ouders aanpakken zodat ze zich meer gaan bemoeien met de schoolcarrieren van hun kind en hun kind stimuileren om op school hun best te doen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:52:59 #106
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928421
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:

Dus lekker afwachten en niks doen?
Hij schrijf toch ook:
quote:
ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.
Of is lezen niet jouw sterkste punt?
batman!
pi_77928458
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:52 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hij schrijf toch ook:
[..]

Of is lezen niet jouw sterkste punt?
Je geeft als oplossing om te investeren in onderwijs. Dát is niet de enige oplossing. Er zullen altijd jongeren blijven, vooral relatief veel (Noord-) Afrikaanse jongeren, die geen zin hebben om op school te zitten. Dan moet je juist hard die ouders aanpakken zodat ze zich meer gaan bemoeien met de schoolcarrieren van hun kind en hun kind stimuileren om op school hun best te doen.

Dus m.a.w.: er zijn ZEKER problemen met bepaalde bevolkingsgroepen in het land.
pi_77928469
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik durf te zeggen dat de meerderheid van de Marokkanen en moslims niet zo is, ja.
En dan spreek ik ook uit eigen ervaring.
Ik wil ook best wel geloven dat de meeste Marokkanen niet zo zijn als de Marokkaan die hier soms wordt beschreven.
Toch moeten mensen eens ophouden met dooddoeners zoals 'een klein groepje verpest het voor de rest', want zo is dat inmiddels ook niet meer hoor. Dit is een probleem wat al jaren gaande is. Het is niet ineens uit de lucht komen vallen.

Mensen moeten hiervoor niet de andere kant opkijken, want dat is helemaal fout. Je wilt je liever er gewoon buiten houden om bepaalde redenen. A: Je hebt vrijwel niet met ze te maken gehad in je leven. B: Jou is vooralsnog niks overkomen, dus je weet niet beter. En C: Je bent bang om racist genoemd te worden.

Tenslotte moet dit ook niet als een jeugdprobleem beschouwd worden, want niet alle jeugd in Nederland is irriterend aanwezig. Over het algemeen is er gewoon veel minder overlast van autochtone jeugd dan van allochtone jeugd.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:56:00 #109
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928495
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over een fatsoenlijkse handhaving van de orde... wat jij zegt valt daar wat mij betreft onder. Je schreeuwt voordat je leest wat er daadwerkelijk staat.
batman!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:56:38 #110
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928509
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

Dat ontkennen we ook niet. Maar omdat je niet goed leest, heb je dat niet door.
batman!
pi_77928529
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:56 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over een fatsoenlijkse handhaving van de orde... wat jij zegt valt daar wat mij betreft onder. Je schreeuwt voordat je leest wat er daadwerkelijk staat.
Ja zo kan ik ook alles onder de noemer fatsoenlijke handhaving van de orde zetten.

Feit is dat hij ageert tegen de stellen "Integratie is mislukt"
Daarin heeft hij het finaal fout. Want de integratie is zeker wel mislukt, met bepaalde bevolkingsgroepen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:58:37 #112
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928558
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:54 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik wil ook best wel geloven dat de meeste Marokkanen niet zo zijn als de Marokkaan die hier soms wordt beschreven.
Toch moeten mensen eens ophouden met dooddoeners zoals 'een klein groepje verpest het voor de rest', want zo is dat inmiddels ook niet meer hoor. Dit is een probleem wat al jaren gaande is. Het is niet ineens uit de lucht komen vallen.

Mensen moeten hiervoor niet de andere kant opkijken, want dat is helemaal fout. Je wilt je liever er gewoon buiten houden om bepaalde redenen. A: Je hebt vrijwel niet met ze te maken gehad in je leven. B: Jou is vooralsnog niks overkomen, dus je weet niet beter. En C: Je bent bang om racist genoemd te worden.

Tenslotte moet dit ook niet als een jeugdprobleem beschouwd worden, want niet alle jeugd in Nederland is irriterend aanwezig. Over het algemeen is er gewoon veel minder overlast van autochtone jeugd dan van allochtone jeugd.
Naast een culturele oorzaak is het natuurlijk ook een economisch-sociale oorzaak. Het is altijd al zo geweest dat er in de onderlaag van de samenleving meer criminaliteit is. En ja, veel allochtonen zitten nu eenmaal in de onderlaag.
batman!
pi_77928581
En je moet juist die groepen aanpakken, waar relatief veel overlastgevers tussen zitten. Yi-Long stelt echter:
quote:
We hebben wat serieuze problemen met jeugdige etters in de grote steden, we hebben een vrij klein groepje gelovigen dat radicaliseert, en we hebben een groep die misschien niet goed mee kan komen op de arbeidsmarkt.

Net als vrijwel ieder ander land in de wereld!
Het komt als mij over alsof hij het allemaal vanzelfsprekend stelt.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:00:22 #114
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77928626
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
En je moet juist die groepen aanpakken, waar relatief veel overlastgevers tussen zitten. Yi-Long stelt echter:
[..]

Het komt als mij over alsof hij het allemaal vanzelfsprekend stelt.
Maar dat dit nu voorkomt is ook vrij vanzelfsprekend. Ga de geschiedenis er maar op na. Dit soort zaken zijn echt niet nieuw en zullen altijd overal voorkomen. Daarmee zeggen we niet dat je het niet moet aanpakken, maar voorkomen is onmogelijk.
batman!
pi_77928687
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Daarmee zegt hij toch niet dat je die groepen niet moet aanpakken?
Nee, maar hij gaat niet in op mogelijke oplossingen om die groepen specifiek aan te pakken.
pi_77928752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Maar dat dit nu voorkomt is ook vrij vanzelfsprekend. Ga de geschiedenis er maar op na. Dit soort zaken zijn echt niet nieuw en zullen altijd overal voorkomen. Daarmee zeggen we niet dat je het niet moet aanpakken, maar voorkomen is onmogelijk.

Natuurlijk was voorkomen wel mogelijk geweest. Had men Antiliaanse en Marokkaanse ouders hard onder druk gezet, dan hadden we nu niet zoveel Antiliaanse en Marokkaanse criminaliteit. En zouden die kinderen het ook beter op school doen.
pi_77928779
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Naast een culturele oorzaak is het natuurlijk ook een economisch-sociale oorzaak. Het is altijd al zo geweest dat er in de onderlaag van de samenleving meer criminaliteit is. En ja, veel allochtonen zitten nu eenmaal in de onderlaag.
Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon? Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn. De eeuwige slachtofferrol. Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na. Ja, klagen wel, maar slopen niet.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:08:22 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77928934
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?

˛
Oh ja. Dat is het. Wij laten marokkanen niet met rust. Ik maar denken dat het andersom was.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_77929362
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:04 schreef Regal het volgende:

[..]

Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon? Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn. De eeuwige slachtofferrol. Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na. Ja, klagen wel, maar slopen niet.
Hoe weet je zo zeker dat die ook niet slopen? ik ken genoeg van die tokkies....
pi_77929874
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat die ook niet slopen? ik ken genoeg van die tokkies....
Op een uitzondering na zeg ik toch ook... graag even lezen. Toch is het probleem duidelijk genoeg, maar blijven mensen ontkennen. Dan kun je wel weer komen met dat 'bij elke volk heb je rotte appels', en dat is ook wel zo, maar je kunt het echt niet met elkaar vergelijken.

Helaas ben je ook al zo'n iemand. Te bang om racist genoemd te worden. Dit woord heeft vele mensen in de tang blijkbaar. Feiten liegen niet, Strawberry.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:39:57 #121
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77930217
quote:

[..]

Gast, hou toch op met dat calimero gejank. Waar zeg ik dat de positie van de allochtonen in de onderklasse de schuld is van de autochtonen? Autochtonen in de onderlaag van de samenleving zie ik weldegelijk slopen. Misschien nog wel meer dan de allochtonen (procentueel gezien).
batman!
pi_77930231
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik hoef niets van hen over te nemen wanneer ik daar geen behoefte aan heb. Ik accepteer en respecteer hen en de verschillen tussen ons.

Wanneer ik zeg dat integratie van 2 kanten moet komen, bedoel ik daarmee dat wij ook bereid moeten zijn om ze als nieuwe burgers in onze maatschappij te accepteren, met de verschillen die er zijn.
En heb je duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat dat niet gebeurd hier? Die tolerantie? Volgens mij zijn er namelijk nergens wetten o.i.d. die je tegenhouden om wat dan ook voor leven te gaan lijden.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:41:51 #123
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77930281
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:31 schreef Regal het volgende:

[..]

Op een uitzondering na zeg ik toch ook... graag even lezen. Toch is het probleem duidelijk genoeg, maar blijven mensen ontkennen. Dan kun je wel weer komen met dat 'bij elke volk heb je rotte appels', en dat is ook wel zo, maar je kunt het echt niet met elkaar vergelijken.

Helaas ben je ook al zo'n iemand. Te bang om racist genoemd te worden. Dit woord heeft vele mensen in de tang blijkbaar. Feiten liegen niet, Strawberry.
Jouw probleem is dat iedereen die een iets genuanceerdere mening heeft dan jij, voor jou gelijk heeft afgedaan en niets kan bijdragen. Terwijl - als je goed leest - er veel meer overeenkomsten in mening zijn dan je zou denken. Door mensen als jij zal dit probleem nooit opgelost worden, simpelweg omdat jullie veel te druk zijn met autochtonen die er even iets anders over denken neer te halen. Ondertussen verwaarlozen jullie het echte probleem.
batman!
pi_77930354
quote:

[..]

1) Ja, en dat is zeker weer de schuld van de autochtoon?
Wie beweert dat dan?
quote:
2) Linksen zullen het uiteraard met je eens zijn.
Dat kun je gewoon uitrekenen hoor, daar hoef je niet linksch voor te zijn.
quote:
3) De eeuwige slachtofferrol.
Ik vind dat altijd zo zielig klinken: alsof je een slachtoffer bent van de slachtofferrol van iemand anders.
quote:
4)Er zitten ook autochtonen in de onderlaag van de samenleving, maar die hoor je niet op een uitzondering na.
Oh nee? Ben je doof of zo?
En wat hoor je dan eigenlijk van de allochtonen?
quote:
5) Ja, klagen wel, maar slopen niet.
Slopen Somaliërs zo veel dan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77930392
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

En heb je duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat dat niet gebeurd hier? Die tolerantie? Volgens mij zijn er namelijk nergens wetten o.i.d. die je tegenhouden om wat dan ook voor leven te gaan lijden.
Nou, er komt steeds meer gedwongen hulp voor mensen die hulp mijden en dus ernstig lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 12-02-2010 21:10:17 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77930707
pi_77930725
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:39 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Gast, hou toch op met dat calimero gejank. Waar zeg ik dat de positie van de allochtonen in de onderklasse de schuld is van de autochtonen? Autochtonen in de onderlaag van de samenleving zie ik weldegelijk slopen. Misschien nog wel meer dan de allochtonen (procentueel gezien).
Ok, ik weet genoeg. Jij ontkent het probleem. Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk! Dit is schoppen aan een dood paard natuurlijk.

En ja, je zegt niet dat dat aan de autochtoon ligt, dat allochtonen veel in de onderlaag van de samenleving zitten, maar ik had wel weer zo'n vermoeden. Hoor dit wel vaker namelijk.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:57:39 #128
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77936614
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:52 schreef Regal het volgende:

[..]

Ok, ik weet genoeg. Jij ontkent het probleem. Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk! Dit is schoppen aan een dood paard natuurlijk.

En ja, je zegt niet dat dat aan de autochtoon ligt, dat allochtonen veel in de onderlaag van de samenleving zitten, maar ik had wel weer zo'n vermoeden. Hoor dit wel vaker namelijk.
Tuurlijk, ik ontken het jongen, wat jij wil. Vandaar dat ik in zoveel topics al mijn beklag heb gedaan over het achterlijke gedrag van Marokkanen, zelf een voorstander ben van het uitzetten van criminele allochtonen en me ontzettend erger aan de import van duizenden niets-toevoegende Somaliers. Maar verder ontken ik het hele probleem.

Je moet vooral zo doorgaan met deze houding en iedereen die een beetje anders denkt gelijk afkeuren als gesprekspartner. Ik kots op mensen als jij, want met zo'n houding komt er nooit een oplossing voor dit probleem.
batman!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:59:09 #129
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77936700
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:52 schreef Regal het volgende:

[..]

Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen, en dat weet je zelf ook dondersgoed. Ik ben wel klaar met jou eigenlijk!
Ohja, hoezo dan? Als 80% van de onderklasse bestaat uit allochtonen en 20% uit autochtonen, kan het best zo zijn dat de criminaliteit voor 79% door allochtonen wordt veroorzaakt en voor 21% door autochtonen.
batman!
pi_77937005
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:51 schreef McKillem het volgende:
[ afbeelding ]
Als je zo trots bent op Nederland, als je zo hecht aan je eigen cultuurgoed, waarom leer je dan niet gewoon Nederlands schrijven?
Er zijn genoeg allochtonen die het beter doen dan jij.

Edit: Hij lijkt trouwens niet eens op mij: ik heb een veel dikkere kop.
pi_77946138
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?

˛
Waarom? Worden wij ook met rust gelaten dan?

En overigens, er is geen woord teveel gezegd, Somaliers zijn nou eenmaal vuinisbakken, vluchteling of niet, daar komt nou letterlijk nog geen goeie hond vandaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77946888
Het is ook helemaal fout gegaan.

Het begon met tientallen jaren geleden. Toen iedereen maar binnen mocht komen, er werden praktisch nauwelijks eisen gesteld aan immigranten. Dat is sowieso al een grote fout.
Ten tweede zijn er veel te veel mensen in een korte tijd binnen gekomen, wat direct zorgde voor demografische veranderingen en een verandering van de bevolkingssamenstelling.
Het derde punt is het sociale systeen: Nederland, en andere Europese landen, trekken hierdoor grotendeels onopgeleide en/of laagopgeleide immigranten aan. De VS trekt bijvoorbeeld hoger opgeleide immigranten aan. Een niet onbelangrijk verschil. Tevens is er zeer weinig controle op misbruik van het sociale systeem. Hoe naief wil je zijn?
Ten vierde weigert de overheid om zaken strenger aan te pakken en om misstanden binnen bepaalde immigranten groepen strenger aan te pakken. De strengere voorstellen die anno 2009 toch worden gemaakt door Van der Laan.....dat is gewoonweg 20 jaar te laat. Duidelijker kan ik het niet zeggen.
Ten vijfde worden de meeste problemen nog steeds niet of nauwelijks aangepakt.

Dit alles leidt natuurlijk tot misprijzende reacties onder een groot deel van de bevolking. Doordat er zoveel fouten zijn gemaakt. Met als gevolg dat de samenleving verhardt. En in deze verharde samenleving, mede mogelijk gemaakt door voortdurende fouten van de regering, leven wij nu. En dat is geen pretje.

Punt is dat de samenleving verhardt en dat de tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon alleen maar groter worden. Het is wel leuk dat er meer mensen Nederlands zijn gaan spreken in afgelopen 10 jaren, maar de sfeer tussen autochtonen vs. allochtonen is wel dusdanig verhardt, dat je je afvraagt of de samenleving er wel beter op is geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 13-02-2010 06:20:31 ]
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:50:30 #133
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77948426
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 06:07 schreef Zienswijze het volgende:
Het is ook helemaal fout gegaan.

Het begon met tientallen jaren geleden. Toen iedereen maar binnen mocht komen, er werden praktisch nauwelijks eisen gesteld aan immigranten. Dat is sowieso al een grote fout.
My point exactly. Integratie is in de eerste plaats mislukt omdat het nog nooit van twee kanten is gekomen. Wij hebben nooit duidelijk eisen, regels en randvoorwaarden gesteld. Zodra er iemand binnenkwam kreeg hij of zij een zak geld en de gelukswensen.
quote:
Ten tweede zijn er veel te veel mensen in een korte tijd binnen gekomen, wat direct zorgde voor demografische veranderingen en een verandering van de bevolkingssamenstelling.
Inderdaad, dat is helaas niet meer terug te draaien. Wel kun je nu quota gaan stellen voor diverse landen, zoals de VS ook doet. Wat mij betreft ook een must.
quote:
Het derde punt is het sociale systeen: Nederland, en andere Europese landen, trekken hierdoor grotendeels onopgeleide en/of laagopgeleide immigranten aan. De VS trekt bijvoorbeeld hoger opgeleide immigranten aan. Een niet onbelangrijk verschil.
Ook de VS trekt jaarlijks vele miljoenen kansloze illegale immigranten aan, uit Mexico en Zuid-Amerika. Maar ja, ze trekken inderdaad ook hoogopgeleide immigranten aan. Dat heeft wat mij betreft ook te maken met de mystieke aantrekkingskracht die het land heeft en hun voorsprong op vele fronten van de wetenschap. Dat heeft Nederland nu eenmaal niet, waardoor het moeilijk wordt om hoog opgeleide immigranten aan te trekken.
quote:
Tevens is er zeer weinig controle op misbruik van het sociale systeem. Hoe naief wil je zijn?
Wat je hier noemt is al een probleem op zich. Die controle moet inderdaad een stuk strenger, zowel voor allochtonen als autochtonen.
quote:
Ten vierde weigert de overheid om zaken strenger aan te pakken en om misstanden binnen bepaalde immigranten groepen strenger aan te pakken. De strengere voorstellen die anno 2009 toch worden gemaakt door Van der Laan.....dat is gewoonweg 20 jaar te laat. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Ten vijfde worden de meeste problemen nog steeds niet of nauwelijks aangepakt.
Dit komt wat mij betreft voort uit het feit dat we in het verleden nooit duidelijke regels hebben gesteld. Als je vooraf de spelregels niet duidelijk maakt, is het moeilijk om de scheidsrechter te spelen. Echter, het is nooit te laat om ermee te beginnen, maar dat verlet ons huidige kabinet.
quote:
Dit alles leidt natuurlijk tot misprijzende reacties onder een groot deel van de bevolking. Doordat er zoveel fouten zijn gemaakt. Met als gevolg dat de samenleving verhardt. En in deze verharde samenleving, mede mogelijk gemaakt door voortdurende fouten van de regering, leven wij nu. En dat is geen pretje.
Absoluut niet. Ik voel me hier nog steeds thuis, maar irriteer me enerzijds aan diverse groepen allochtonen en anderzijds aan de reactie van sommige autochtonen. De ene groep roept me toe: "Discriminatie!!" en de andere groep: "Linksmensch, door jou is het zo uit de hand gelopen"...
quote:
Punt is dat de samenleving verhardt en dat de tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon alleen maar groter worden. Het is wel leuk dat er meer mensen Nederlands zijn gaan spreken in afgelopen 10 jaren, maar de sfeer tussen autochtonen vs. allochtonen is wel dusdanig verhardt, dat je je afvraagt of de samenleving er wel beter op is geworden.
Tuurlijk niet, maar kijk naar de geschiedenis: het heeft - op enkele uitzonderingen - nooit geboterd tussen de inheemse bevolking en nieuwkomers. Dan kan de USA wel de melting pot zijn, maar dat is in vele gevallen ook een verhaal dat niet opgaat. Alleen in hele grote steden - waar allochtonen totaal niet zijn geďntegreerd maar de overige bevolkingsgroepen ook met rust laten - lijkt het enigszins te werken.
batman!
pi_77957550
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je zo trots bent op Nederland, als je zo hecht aan je eigen cultuurgoed, waarom leer je dan niet gewoon Nederlands schrijven?
Er zijn genoeg allochtonen die het beter doen dan jij.

Edit: Hij lijkt trouwens niet eens op mij: ik heb een veel dikkere kop.
Gast. Dit is een forum, waar men in een achterlijk bliksemtempo reacties in elkaar schroeft. De juistheid van elk woord is ongeveer zo relevant als een appel belangrijk is voor een peer. Waar roep ik overigens dingen als trots e.d.? Je behandeld me als een Wilders stemmer.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:26:30 #135
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77960468
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Gast. Dit is een forum, waar men in een achterlijk bliksemtempo reacties in elkaar schroeft. De juistheid van elk woord is ongeveer zo relevant als een appel belangrijk is voor een peer. Waar roep ik overigens dingen als trots e.d.? Je behandeld me als een Wilders stemmer.
Het is: "je behandelt me", met een t
batman!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:55:27 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78070437
Nederland blijft ook kansrijken exporteren, hetgeen een groter probleem is dan de import van mensen zonder opleiding die we op een gegeven moment toch nodig hebben voor het zandhazenwerk.... wellicht komen er nu te VEEL binnen, maar helemaal zonder import kunnen we ook niet.

Wat zorgwekkender is voor Nederland is dat veel Nederlanders MET opleiding en kennis hun biezen pakken en elders gaan wonen en werken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01:03 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78070717
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:55 schreef maartena het volgende:
Wat zorgwekkender is voor Nederland is dat veel Nederlanders MET opleiding en kennis hun biezen pakken en elders gaan wonen en werken.
Ja en waarom gaan die lopen?

Juist omdat het klimaat hier in Nederland steeds verder verslechterd. Veel meer criminaliteit en je wordt qua belastingen uitgeknepen terwijl je van de overheid steeds minder mag verwachten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78081602
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat argument heb ik vaker gehoord, maar het getuigt mijns inziens niet van veel respect voor je gesprekspartners.
En dat bliksemtempo is wel een excuus voor typefouten, maar niet voor taalfouten.
pi_78081775
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja en waarom gaan die lopen?

Juist omdat het klimaat hier in Nederland steeds verder verslechterd. Veel meer criminaliteit en je wordt qua belastingen uitgeknepen terwijl je van de overheid steeds minder mag verwachten
Wat een gezeik nou toch weer.
Vergelijk Nederland nou eens met andere landen en oordeel dan nog eens.

Ter illustratie: in de VSvA is de accijns op autobrandstoffen zo'n beetje de laagste in de hele westelijke wereld. Toch las ik in de jaren 90 een artikel in een olietijdschrift uit de VSvA, waarin men tegen verhoging van de accijns was, omdat dat concurrentievervalsend zou zijn.

Ik wil maar zeggen: zelfs de minst belastten klagen over hun belasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')