Nee, want hij heeft al gezegd dat ze 'normaal' moeten doen en zich aan de wet houden. Lezen is moeilijk he?quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij zou dus nieuwe nazi's willen accepteren in onze maatschappij?
Dat zegt hij niet in die post... En dan nog, waar wordt er eigenlijk geselecteerd op wat we binnen halen? Dat wordt er niet he? Dan kun je dus wel mooi roepen dat we bereid moeten zijn eigenaardigheden te accepteren, maar we staan dan toch al voor een voldongen feit. En wat wil je daar aan doen? Maar accepteren? Overigens ben ik alleen maar bereid te accepteren eigenaardigheden als ze niet al te zeer afwijken van mijn eigen opvattingen, en ik denk dat dat voor bijna iedereen zal gelden. Het is dus een extreem domme en kortzichitge post.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:10 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft al gezegd dat ze 'normaal' moeten doen en zich aan de wet houden. Lezen is moeilijk he?
Intergratie moet inderdaad van twee kanten komen. Dat betekent niet dat wij ons moeten aanpassen aan de normen en waarden van de immigranten. We moeten wel bereid zijn om hen te laten integreren in onze samenleving. Zijn we dat niet, dan zal integratie niet lukken.
Groot-Brittannië is ook niet veel beter.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
De Nederlandse overheid is ons land willens en wetens naar de knoppen aan het helpen. Korte termijn politiek-correcte keurigheid van onze politici
Hij zit helemaal niet fout; sterker nog: hij weet een heel stuk beter dan jij hoe het is om funcionerend allochtoon te zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als jij naar Amerika gaat, dan hoef jij helemaal niet die levenswijze(n) over te nemen. Sterker nog, wat immigratie betreft is Amikera waarschijnlijk liberaler dan dit bekrompen kustlandje. Als je naar Australië gaat, hoef jij geen levenswijze over te nemen. En ik verlang van Somaliërs ook niet dat ze hutspot gaan eten als ze dat vies vinden.
Samengevat: je zit fout.
Hij is bijna verdwenen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best mee hoor:
[ afbeelding ]
integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oftewel, we blijven dezelfde fouten maken, en daarmee bijven we dezelfde gevolgen krijgen. Nogal dom.
Integratie moet van 2 kanten komen, en 'tolerantie' is iets anders dan acceptatie en respect.
Dat zou de ideale situatie zijn, maar helaas is dat niet het geval.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:13 schreef Harlon het volgende:
[..]
integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.
Aangezien nazi's links zijn: uiteraard!quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij zou dus nieuwe nazi's willen accepteren in onze maatschappij?
'De Marokkanen voortaan met rust laten?'quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?²
Mogelijk en waarschijnlijk, maar over wat moet en niet moet blijkt hij niet genoeg te weten; een immigrant hoeft helemaal, in een beschaafd land als Nederland in ieder geval, geen leveswijze over te nemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:37 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Hij zit helemaal niet fout; sterker nog: hij weet een heel stuk beter dan jij hoe het is om funcionerend allochtoon te zijn.
Nee, duidelijk. Ik zie nu pas in hoe fout mijn gedetailleerde beschrijving van het wel en niet moeten van immigranten in de Verenigde Staten is.quote:Uit je post blijkt dat je geen flauw idee hebt hoe het in de Americas is om immigrant te zijn.
Oftwewel je laat dezelfde jankerige beschuldigingen klinken die telkens 1 kant op gaan. De maatschappij is slecht, de meerderheid heeft het altijd gedaan en de minderheid is per definitie onschuldig. Individuele leden van een minderheidsgroep zijn altijd slachtoffers, zelfs al zijn ze dader. Iedere kans ligt open, niets moet, alles mag, maar het is nooit genoeg.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:58 schreef Yi-Long het volgende:
Oftewel, we blijven dezelfde fouten maken, en daarmee bijven we dezelfde gevolgen krijgen. Nogal dom.
Integratie moet van twee kanten komen, en wat dat betreft heeft Nederland al lang en breed zich aan haar kant van de afspraak gehouden. Wetten die discriminatie verbieden, talloze onderzoeken. Verscheidene projecten die zich richten op de immigrant, taalcursusses die niet verplicht zijn, integratie cursussen die eveneens niet verplicht zijn. We hebben festivals door het hele land om multiculuraliteit te vieren en te promoten.quote:Integratie moet van 2 kanten komen, en 'tolerantie' is iets anders dan acceptatie en respect.
Het artikel uit de OP begint met Somaliërs in Nederland worden steeds radicaler en crimineler. En later wordt er door iemand in een bijdrage gesteld Somaliërs zijn nomaden, die voelen zich niet op hun gemak in een stedelijke omgeving.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ze moeten zich gewoon 'normaal' gedragen en aan de wet houden. Meer verlang ik niet van ze.
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest over wat ik onder 'normaal' versta.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het artikel uit de OP begint met Somaliërs in Nederland worden steeds radicaler en crimineler. En later wordt er door iemand in een bijdrage gesteld Somaliërs zijn nomaden, die voelen zich niet op hun gemak in een stedelijke omgeving.
Ik vind het vreemd dat je dan meteen begint over 'integratie en twee kanten' (overigens jezelf daarvan verschoond, immers ben jij volgens jezelf heel goed bezig), omdat het evident is dat aanpassingsmoeilijkheden in deze gemeenschap zitten. 'Normaal' is niet crimineel, 'normaal' is ook niet veelvuldig beroep op uitkeringen of de slechtste schoolprestaties.
Daar kunnen we het meteen over eens zijn zonder meteen naar anderen te wijzen, neem ik aan?
Hier moet ik je gelijk in geven: deze voordelen hebben bijv. Vietnamezen ook niet. ik denk dat het tijd wordt om mbt tot integratie om alle formulieren in het nederlands te laten drukken. wat TV zenders betreft, dat is een taak van de kabelprovider..quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach als ik hier een optel som moet gaan schrijven wat wij als Nederlanders al moeten doen om het die importen hier te vrede te houden dan wordt dit wel een heel lang iets hoor.
Denk alleen maar al aan de hoge huurprijzen , belastingen , id verplicht , en nog vele andere zaken die hier alleen zijn door gevoerd voor de mensen die hier van buiten komen en zich hier willen vestigen
Dit is ook een vorm van aanpassen en dan nog wel gedwongen ..
Dan heb ik het nog niet over de meer talen folders van de gemeente en tv uitzendingen die juist voor turken of Arabische mensen hier op de tv komen ....
Ja daar betalen wij ook aan mee ... heb ik niet om gevraagd dus ik moet me wel weer aan passen ..
Als ik naar Turkije gaat krijg ik dan ook post in het Nederlands en me eigen TV zenders ?
Om maar even wat kleine dingen te noemen ...
Ik denk dat hij bedoelt de uitzendingen in de talen van herkomst op de publieke zenders. Tonnen subsidies aan allerlei clubjes die allerlei culturele dingen doen voor specifieke ethnische doelgroepen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:16 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
wat TV zenders betreft, dat is een taak van de kabelprovider..
Allochtonen betalen toch ook belastingen? Dat er dan een uurtje arabisch of fries of hebreeuws geluld wordt op een vochtige dinsdagmorgen op NL2 ofzo, zal me dan verder aan me reet roesten. Laat ze lekker.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt de uitzendingen in de talen van herkomst op de publieke zenders. Tonnen subsidies aan allerlei clubjes die allerlei culturele dingen doen voor specifieke ethnische doelgroepen.
Het zenderaanbod van de kabelexploitant is ten dele verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar als de ethnische zenders niet op de kabel komen, kijkt men gewoon via de schotel.
op zich is er met die programma's niets mis, alleen is het te zeer gefocuseerd op een bepaalde groep. een speciale omroep voor moslims zou niet uit onze zak betaald moeten worden maar door die gemeenschap zelf. De publieke omroep is een instelling die volledig is ontstaan vanuit nederlandse doelgroepen en we hebben daar jarenlang omroepgeld voor betaald. de "import-omroepen" mogen dan wel op de publieke zenders uitzenden maar hoeven wat mij betreft niet betaald te worden uit de algehele pot, en als ze dit wel doen dan ook IEDERE DOELGROEP in nederland, er lopen hier meer ethnische/religieuze stromingen rondquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt de uitzendingen in de talen van herkomst op de publieke zenders. Tonnen subsidies aan allerlei clubjes die allerlei culturele dingen doen voor specifieke ethnische doelgroepen.
Het zenderaanbod van de kabelexploitant is ten dele verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar als de ethnische zenders niet op de kabel komen, kijkt men gewoon via de schotel.
Die mensen betalen ook belasting, net als wij.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:39 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
op zich is er met die programma's niets mis, alleen is het te zeer gefocuseerd op een bepaalde groep. een speciale omroep voor moslims zou niet uit onze zak betaald moeten worden maar door die gemeenschap zelf. De publieke omroep is een instelling die volledig is ontstaan vanuit nederlandse doelgroepen en we hebben daar jarenlang omroepgeld voor betaald. de "import-omroepen" mogen dan wel op de publieke zenders uitzenden maar hoeven wat mij betreft niet betaald te worden uit de algehele pot, en als ze dit wel doen dan ook IEDERE DOELGROEP in nederland, er lopen hier meer ethnische/religieuze stromingen rond
Die acceptatie moet wederzijds algemeen zijnen aan regels worden gebonden (geen goed resultaat = terug naar land van herkomst ) . Ik heb tot voor 3 jaar geleden zowel Iraanse als thaise buren gehad, die allebei binnen 6 jaar volledig ingeburgerd waren(taalvaardig en sociaal). Er wonen in mijn straat ook drie marokkaanse gezinnen die pertinent weigeren om in te burgeren, klieken samen en spreken zelfs na 10 jaar nog geen woord nederlands , en zichzelf als outcast profileren. Zij willen simpelweg gewoon niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is alleen wel typerend voor mijn eerdere argument dat integratie van 2 kanten moet komen, en er dus ook acceptatie moet zijn.
Dan is het niet meer integratie, maar assimilatie. Als iedere immigrant zich aan bovenstaande had gehouden (volledig aanpassen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij), dan zou de chinese afhaal niet bestaan in Nederland, dan zou een broodje shoarma na de kroeg niet kunnen, enzovoorts.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:13 schreef Harlon het volgende:
[..]
integratie komt zeker niet van 2 kanten. men is hier welkom om zich volledig aan te passen aan de gewoonten en gebruiken van deze maatschappij. Of anders op te zouten. period.
Mee eens. Prestatiegericht integreren, zogezegdquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:51 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Die acceptatie moet wederzijds algemeen zijnen aan regels worden gebonden (geen goed resultaat = terug naar land van herkomst ) . Ik heb tot voor 3 jaar geleden zowel Iraanse als thaise buren gehad, die allebei binnen 6 jaar volledig ingeburgerd waren(taalvaardig en sociaal). Er wonen in mijn straat ook drie marokkaanse gezinnen die pertinent weigeren om in te burgeren, klieken samen en spreken zelfs na 10 jaar nog geen woord nederlands , en zichzelf als outcast profileren. Zij willen simpelweg gewoon niet.
Niet zo janken, want je hebt het gewoon goed hier. De enige die in deze niet en nooit met rust gelaten worden zijn de autochtonen, op vrijwel alle fronten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja! Hebben we een nieuwe zondebok gevonden? Zouden we het kunnen, de Marokkanen voortaan met rust laten?²
Arme Regal... komt als gezonde blanke jongen geen disco meer in tegenwoordig, iedere keer als hij door de stad loopt, lopen er 3 stadswachten op 20 meter afstand achter hem aan, wanneer hij op vakantie gaat, krijgt hij steevast extra controle, en zijn sollicitatiebrieven moet hij met 'Achmed' of 'Mohammad' ondertekenen, want door al die positieve discriminatie krijgt hij uiteraard geen kansen meer, wanneer hij er 'Klaas' of 'Peter' onder zet...(!)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:47 schreef Regal het volgende:
[..]
Niet zo janken, want je hebt het gewoon goed hier. De enige die in deze niet en nooit met rust gelaten worden zijn de autochtonen, op vrijwel alle fronten.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Arme Regal... komt als gezonde blanke jongen geen disco meer in tegenwoordig, iedere keer als hij door de stad loopt, lopen er 3 stadswachten op 20 meter afstand achter hem aan, wanneer hij op vakantie gaat, krijgt hij steevast extra controle, en zijn sollicitatiebrieven moet hij met 'Achmed' of 'Mohammad' ondertekenen, want door al die positieve discriminatie krijgt hij uiteraard geen kansen meer, wanneer hij er 'Klaas' of 'Peter' onder zet...(!)
Ik zal een bedrag voor de onderdrukte blanke man overmaken op Giro 555.
De meeste allochtone groepen zijn netto-ontvangers. Die leveren niets op, maar kosten alleen geld.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Allochtonen betalen toch ook belastingen?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Arme Regal... komt als gezonde blanke jongen geen disco meer in tegenwoordig, iedere keer als hij door de stad loopt, lopen er 3 stadswachten op 20 meter afstand achter hem aan, wanneer hij op vakantie gaat, krijgt hij steevast extra controle, en zijn sollicitatiebrieven moet hij met 'Achmed' of 'Mohammad' ondertekenen, want door al die positieve discriminatie krijgt hij uiteraard geen kansen meer, wanneer hij er 'Klaas' of 'Peter' onder zet...(!)
Jij doet of iedere allochtoon last heeft van de dingen die jij noemt. Ik ken er wel een paar en die hebben nooit last dat ze ergens niet binnenkomen, er lopen ook nooit stadswachten op 20 meter achter ons (hoe kom je erop?), ik ken genoeg mensen die bij grenzen gecontroleerd worden, vooral in een groepje mannen (blank of wit) heb je daar nog wel eens last van en allemaal hebben ze gewoon een baan. Maar ja, ik ken voornamelijk veel mensen uit Azie.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je kunt gewoon je eigen levenswijze behouden ipv dat op te dringen aan het gastland. Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als jij naar Amerika gaat, dan hoef jij helemaal niet die levenswijze(n) over te nemen. Sterker nog, wat immigratie betreft is Amikera waarschijnlijk liberaler dan dit bekrompen kustlandje. Als je naar Australië gaat, hoef jij geen levenswijze over te nemen. En ik verlang van Somaliërs ook niet dat ze hutspot gaan eten als ze dat vies vinden.
Samengevat: je zit fout.
eensch!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je kunt gewoon je eigen levenswijze behouden ipv dat op te dringen aan het gastland. Dat bedoel ik te zeggen.
Dat.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je kunt gewoon je eigen levenswijze behouden ipv dat op te dringen aan het gastland. Dat bedoel ik te zeggen.
Dat hoofddoekje prima. Maar als de werkgever dit niet wilt heeft men zich daarbij neer te leggen. Dan ga je dat niet afdwingen en pas je je gewoon aan. Na het werk zet je die theedoek gewoon weer op je wrat.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:10 schreef morg78 het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar, in hoeverre is bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje je eigen levenswijze opdringen aan het gastland? Zolang je het zelf draagt en het niet van anderen eist, lijkt het me geen probleem, toch?
Kleine disclaimer: ik probeer je met bovenstaande vraag geen woorden in de mond te leggen. Het is meer een algemene "dit vraag ik me af" vraag.
Bij mij op werk in de werkplaats moeten personeelsleden hun kettingen afdoen, dit zonder noemenswaardige protesten.. hier in de tekenkamer geld die regel overigens niet..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat hoofddoekje prima. Maar als de werkgever dit niet wilt heeft men zich daarbij neer te leggen. Dan ga je dat niet afdwingen en pas je je gewoon aan. Na het werk zet je die theedoek gewoon weer op je wrat.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ze worden al uitgekotst door onze maatschappij voordat ze iets verkeerd gedaan hebben, en dus vallen ze terug in hun eigen, steeds hechter wordende gemeenschap, eigen normen en waarden, en geloof etc. Is een logische ontwikkeling wat je altijd ziet wanneer groepen zich niet geaccepteerd voelen. Dan maken ze hun eigen groep.
Dit mede te danken aan stemmingmakerij ingezet door Pim Fortuyn en voortgezet door Verdonk en met name Wilders...quote:
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
sja, de geweldige reputatie van dat volk is dan ook zeer voorbeeldig.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat is ook zo jammer. Iedereen roept nu dat 'de integratie' mislukt is, dat allochtonen alleen maar overlast veroorzaken, etc etc.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Dit mede te danken aan stemmingmakerij ingezet door Pim Fortuyn en voortgezet door Verdonk en met name Wilders...
(onder de noemer: om te scoren mogen best wel slachtoffers gemaakt worden)
Ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Dit mede te danken aan stemmingmakerij ingezet door Pim Fortuyn en voortgezet door Verdonk en met name Wilders...
Daarnaast wordt tegenwoordig met "allochtonen" vaak "moslims" of "marokkanen" bedoeld. Alsof er geen problemen (meer) zijn met bijvoorbeeld antilliaanse jongerenquote:
Worden die antillianen ALWEER buitengesloten(!)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:43 schreef morg78 het volgende:
[..]
Daarnaast wordt tegenwoordig met "allochtonen" vaak "moslims" of "marokkanen" bedoeld. Alsof er geen problemen (meer) zijn met bijvoorbeeld antilliaanse jongeren.
het blijft lullig..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Worden die antillianen ALWEER buitengesloten(!)![]()
Onderwijs verbeteren zie ik niet zo snel een linkse persoon mee komen eerlijk gezegd, aangezien het vrijwel door de linksen verwoest is. Het onderwijs in Nederland was vroeger prima, maar dat is nu compleet vernield. Met als reden onder meer dat iedereen een kans moet krijgen. Wat krijg je dan? Half gebakken geschiedenis op school. En het rekenen zo simpel mogelijk maken voor iedereen. Alle leerlingen slagen dan en de school ziet er goed uit. Krijgt z'n geld dan ook binnen, maar de leerlingen kunnen ondertussen maar geen baan krijgen. Los van de crisis is dit natuurlijk. Sorry, maar ook hier zijn de linksen gewoon wéér verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.
Maar goed, dat zal allemaal wel te 'linksch' klinken....
Stel je voor dat we eens realistisch gaan kijken naar de problemen, de oorzaken en de mogelijke oplossingen(!) Dat is idd een stuk meer moeite dan om gewoon te roepen dat we ze allemaal door de knieschijven moeten schieten, in elkaar moeten laten slaan met de politieknuppel, en het land uit te kicken...
Sinds wanneer valt de VVD onder "de linksen"? Voor het geval je het niet wist: de VVD zat óók in Paars (1 & 2) en leverde in Paars 2 de minister voor onderwijs. En wat voor briljante veranderingen hebben de CDA/VVD kabinetten tussen paars 2 en het huidige kabinet doorgevoerd op onderwijs gebied? Loop alle kabinetsperiodes eens langs, dan zal je zien dat het niet alleen de linkse partijen zijn die falen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:55 schreef Regal het volgende:
[..]
Onderwijs verbeteren zie ik niet zo snel een linkse persoon mee komen eerlijk gezegd, aangezien het vrijwel door de linksen verwoest is. Het onderwijs in Nederland was vroeger prima, maar dat is nu compleet vernield. Met als reden onder meer dat iedereen een kans moet krijgen. Wat krijg je dan? Half gebakken geschiedenis op school. En het rekenen zo simpel mogelijk maken voor iedereen. Alle leerlingen slagen dan en de school ziet er goed uit. Krijgt z'n geld dan ook binnen, maar de leerlingen kunnen ondertussen maar geen baan krijgen. Los van de crisis is dit natuurlijk. Sorry, maar ook hier zijn de linksen gewoon wéér verantwoordelijk voor.
Stemmingmakerij! Precies, dat is het! Er zijn heul geen problemen!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Nee hoor, wat jij hierboven zegt, is de mening van de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
ALS je het probleem wilt aanpakken (en je kunt het nooit 100% oplossen, maar toch zeker wel 50-75%), dan zul je moeten investeren. NIET in leuke reisjes voor wat etters naar verre oorden, maar in GOED onderwijs, in een maatschappij die voor iedereen die bereid is om mee te doen open staat, in een fatsoenlijke handhaving van de orde, de normen en de waarden. Etc etc.
Maar goed, dat zal allemaal wel te 'linksch' klinken....
De VVD heeft inderdaad in paars gezeten, maar bemoeide zich weinig met onderwijs.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:14 schreef morg78 het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt de VVD onder "de linksen"? Voor het geval je het niet wist: de VVD zat óók in Paars (1 & 2) en leverde in Paars 2 de minister voor onderwijs. En wat voor briljante veranderingen hebben de CDA/VVD kabinetten tussen paars 2 en het huidige kabinet doorgevoerd op onderwijs gebied? Loop alle kabinetsperiodes eens langs, dan zal je zien dat het niet alleen de linkse partijen zijn die falen.
Misschien is dat dan het probleem geweest, aangezien de VVD in Paars 2 de minister van onderwijs leverde...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee hoor, wat jij hierboven zegt, is de mening van de gemiddelde Nederlander.
[..]
De VVD heeft inderdaad in paars gezeten, maar bemoeide zich weinig met onderwijs.
Tja, zoals ik al zei, de afgelopen niet-linkse kabinetten hebben er weinig aan veranderd. Sterker nog, wat mij zo bijstaat is het beleid dat vanuit de regering kwam veelal gespitst geweest op bezuinigingen, ook op onderwijs.quote:Het hele departement O&W is bezaaid met PvdA stemmers, net zoals het gros van de overige ambtenaren. Een minister en diens partij mogen dan bepaalde ideeen hebben, beleid maken en de uitvoering ervan vindt plaats door de ambtenaren. 'Progressief' volk en zgn deskundigen hebben inderdaad het onderwijs in nederland flink verkloot. In plaats van hun doelstelling 'goed en goedkoop onderwijs voor iedereen' hebben ze inmiddels het tegenovergestelde bereikt; iemand die wil gaan studeren moet tegenwoordig een rijke pa hebben of zich ontiegelijk in de schulden gaan steken. En het middelbaar onderwijs is bijzonder slecht qua niveau.
Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar door stemmingmakerij zullen die problemen en tegenstellingen alleen maar groter worden. Er wordt je al snel aangepraat dat alle moslims en marokkanen slecht zijn, terwijl het dus maar een klein deel van die bevolkingsgroepen betreft.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Stemmingmakerij! Precies, dat is het! Er zijn heul geen problemen!
![]()
ja is dat zo ......quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |