Ik accepteer en respecteer de verschillen van mensen, en laat ze in hun waarde, ipv ze als minderwaardig te zien, en alsof ze mij en de rest van NL iets 'verschuldigd' zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:55 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
En wat heb jij al gedaan van jouw kant voor de integratie?
Klopt, maar ik zie nog steeds niet wat dit met mijn opmerking te maken heeft?quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:13 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
als je naar deze landen gaat moet je je gedwongen "aanpassen" die mensen kennen geen tweerichtingverkeer.
Prima, maar dan ben je het toch wel hopelijk eens dat ondanks de verschillen van cultuur ze gewoon zichzelf moeten aanpassen aan de NL waarden?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik accepteer en respecteer de verschillen van mensen, en laat ze in hun waarde, ipv ze als minderwaardig te zien, en alsof ze mij en de rest van NL iets 'verschuldigd' zijn.
Dus jij past je aan aan immigranten? Doe eens uitleggen joh.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Prima, maar dan ben je het toch wel hopelijk eens dat ondanks de verschillen van cultuur ze gewoon zichzelf moeten aanpassen aan de NL waarden?
Men komt naar een vreemd land, dan mag je niet vragen van "leuk dat ik hier ben, maar kunnen jullie je ff aanpassen?". Dat is nl. het omgekeerde.
Indien een Nederlander naar een ander land emigreert moet die zich ook gewoonweg aanpassen aan de levenswijze aldaar. Heb je daar geen trek in, kom dan ook niet. Blijf dan aub weg.
Juist ja, want alle autochtone voorgangers deden het zo goedquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef Synthesist het volgende:
met een allochtoon aan vreemdelingenzaken is het vragen om dit soort dingen
ze zouden beter kunnen beginnen lui uit dit land te trappen dan nieuwe te importeren.
Ze moeten zich gewoon 'normaal' gedragen en aan de wet houden. Meer verlang ik niet van ze.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Prima, maar dan ben je het toch wel hopelijk eens dat ondanks de verschillen van cultuur ze gewoon zichzelf moeten aanpassen aan de NL waarden?
Men komt naar een vreemd land, dan mag je niet vragen van "leuk dat ik hier ben, maar kunnen jullie je ff aanpassen?". Dat is nl. het omgekeerde.
Indien een Nederlander naar een ander land emigreert moet die zich ook gewoonweg aanpassen aan de levenswijze aldaar. Heb je daar geen trek in, kom dan ook niet. Blijf dan aub weg.
Verdonk deed het prima. de aanvragen daalden spectaculair. En toen kreeg je dat zieligheids festival met die 27.000 en nu komen ze weer massaal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
Juist ja, want alle autochtone voorgangers deden het zo goed
Lul toch niet debiel man.
Bronquote:Somaliërs koplopers asielaanvragen Nederland
Het afgelopen jaar zijn er in totaal 16.200 asielaanvragen gedaan voor Nederland. In 2008 waren dat nog 13.400. De grootste groep asielzoekers, meer dan zesduizend, zijn afkomstig uit Somalië.
Kosten asielzoekers
Nederland krijgt in 2010 waarschijnlijk veel meer asielzoekers binnen dan eerder werd aangenomen. Het ministerie van Justitie rekent erop dat volgend jaar 17.000 asielzoekers naar Nederland komen.
Een jaar geleden ging het departement er nog van uit dat 10.500 asielzoekers hier in 2010 zouden aankomen. De toestroom van asielzoekers in 2010 kost meer dan 200 miljoen.
Dat blijkt woensdag uit cijfers van Centraal Bureau voor Statistiek.
Irakezen
14.900 van het totale aantal aanvragen waren een zogenoemd eerste asielverzoek. Dat is 11 procent meer dan in 2008. De overige aanvragen kwamen van mensen die al eerder een asielverzoek hadden ingediend.
In 2008 deden Irakezen de meeste aanvragen. Nadat de zogenoemde categoriale bescherming van asielzoekers uit Centraal-Irak in november 2008 was beëindigd, daalde het aantal asielzoekers uit Irak sterk. In mei 2009 is ook deze speciale bescherming voor asielzoekers uit Centraal- en Zuid-Somalië beëindigd.
Stijging aanvragen
Het aantal asielzoekers vertoont scherpe pieken en dalen. De sterke stijging in de eerste helft van de jaren negentig hield verband met de val van de Berlijnse Muur in 1989 en de oorlog in het voormalige Joegoslavië.
De stijging die na 1996 optrad, hing samen met de onrust in Afghanistan en Irak en met de oorlog in Kosovo.
1 eruit -> 1 erin of zelfs een 2 eruit -> 1 erin zou een mooi streven zijn. Om mee te beginnen dan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef Synthesist het volgende:
ze zouden beter kunnen beginnen lui uit dit land te trappen dan nieuwe te importeren.
In cultureel opzicht zijn we daar wel enorm op vooruit gegaan; 27.000 'zangers lichte muziek' erbij!quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:06 schreef Synthesist het volgende:
[..]
En toen kreeg je dat zieligheids festival met die 27.000 en nu komen ze weer massaal.
Het is niet alleen links, maar vooral onrealistisch en dom.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen tegen de 'hardwerkende Nederlander', dat is Linksch!
Dit heb je dus overgenomen van de allochtonen in Nederland. Dus je wil zeggen dat dit typsich buitenlandse normen zijnquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik accepteer en respecteer de verschillen van mensen, en laat ze in hun waarde, ipv ze als minderwaardig te zien, en alsof ze mij en de rest van NL iets 'verschuldigd' zijn.
ach als ik hier een optel som moet gaan schrijven wat wij als Nederlanders al moeten doen om het die importen hier te vrede te houden dan wordt dit wel een heel lang iets hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij past je aan aan immigranten? Doe eens uitleggen joh.
Ik kan je even niet meer volgen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:41 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dit heb je dus overgenomen van de allochtonen in Nederland. Dus je wil zeggen dat dit typsich buitenlandse normen zijn
nou dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. het begon met jouw bewering dat integratie van 2 kanten moet komen. Dit houdt in dat zij (allochtonen) zich aan ons moeten aanpassen en dus onze waarden en normen moeten overnemen. Wanneer dit van 2 kanten moet komen, dan moeten wij (autochtonen) dus ook gebruiken van hun overnemen. Dus vraag ik aan jou: welke waarden en normen heb jij dan van de allochtonen overgenomen. Jij gaf antwoord en stelde je weer een vraag. Snap je het nu?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kan je even niet meer volgen.
Ik hoef niets van hen over te nemen wanneer ik daar geen behoefte aan heb. Ik accepteer en respecteer hen en de verschillen tussen ons.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:20 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
nou dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. het begon met jouw bewering dat integratie van 2 kanten moet komen. Dit houdt in dat zij (allochtonen) zich aan ons moeten aanpassen en dus onze waarden en normen moeten overnemen. Wanneer dit van 2 kanten moet komen, dan moeten wij (autochtonen) dus ook gebruiken van hun overnemen. Dus vraag ik aan jou: welke waarden en normen heb jij dan van de allochtonen overgenomen. Jij gaf antwoord en stelde je weer een vraag. Snap je het nu?
Alles beter dan "sh-la-la-la-la.."quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In cultureel opzicht zijn we daar wel enorm op vooruit gegaan; 27.000 'zangers lichte muziek' erbij!
Als jij naar Amerika gaat, dan hoef jij helemaal niet die levenswijze(n) over te nemen. Sterker nog, wat immigratie betreft is Amikera waarschijnlijk liberaler dan dit bekrompen kustlandje. Als je naar Australië gaat, hoef jij geen levenswijze over te nemen. En ik verlang van Somaliërs ook niet dat ze hutspot gaan eten als ze dat vies vinden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zou het vreselijk vinden als 10e generatie allochtoon, om precies als nederlander te moeten gaan leven. Thee/koffie met 1 koekje, schijnheilig doen over wie het laatste stukje vlees krijgt aan tafel, etc.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:22 schreef DeParo het volgende:
Goh, de geschiedenis lijkt zich te herhalen, alleen dan voor een kleinere groep in Nederland. Ik ben een voorstander van dit soort immigraties, maar ook voor een goede integratie, en op het tweede punt gaat het helemaal mis. Er wordt nauwelijks op gecontroleerd en de tweede generatie wordt gewoon geheel vermeden. Die worden beschouwd als ingeburgerd maar leven vaak nog in een andere cultuur.
Jij zou dus nieuwe nazi's willen accepteren in onze maatschappij?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoef niets van hen over te nemen wanneer ik daar geen behoefte aan heb. Ik accepteer en respecteer hen en de verschillen tussen ons.
Wanneer ik zeg dat integratie van 2 kanten moet komen, bedoel ik daarmee dat wij ook bereid moeten zijn om ze als nieuwe burgers in onze maatschappij te accepteren, met de verschillen die er zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |