abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77666522
Na een aanvankelijke opening waarin EG aan gaf dat eenieder zijn zakken mag vullen, volgde snel een draai. Daarna volgde (wederom) het verhaal dat EG meent dat niet anderen, maar hij de zakken moet kunnen vullen. Was het eerst dat de techneuten veel meer moesten krijgen, nu is het IQ wat telt en EQ dient niets op te leveren.

Kortom: het eigen (EG) belang regeert!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77667211
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:02 schreef Dunckie het volgende:
Snap je het echt niet?
Het gaat hem om V E R H O U D I N G E N en dat die buitenproportioneel zijn.
Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.

Dit is het zoveelste idee dat puur en alleen tussen de oren van bepaalde personen bestaat. Ze zien het eindproduct (de 'topman') dat nu een relatief hoog salaris binnenharkt. Totaal blind voor de inspanningen die hier aan vooraf zijn gegaan. Nu zijn er genoeg personen die veel verdienen waarvan ik denk dat ze dat niet waard zijn. Dat zijn voornamelijk 'bekende personen'. Van die lui die bekend zijn om het bekend zijn. Die niets toevoegen anders dan een illusie. En ik zeg ook niet dat alle topmannen zulke voorbeeldige leiders zijn, er schort nog erg veel aan het morele besef bij velen. Maar zij hebben in ieder geval hard gewerkt. Alle andere factoren ten spijt: zonder hard werk kom je nergens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77667359
Typisch Nederlands om te gaan janken over andermans salarissen. Alsof de mensen die er problemen mee hebben zelf een dergelijk salaris zouden weigeren.

Zoals Jort Kelder bij dwdd zei. De mensen zijn het waard.
Live out of your imagination, not your history.
pi_77667731
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:36 schreef waht het volgende:

[..]

Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.

Dit is het zoveelste idee dat puur en alleen tussen de oren van bepaalde personen bestaat. Ze zien het eindproduct (de 'topman') dat nu een relatief hoog salaris binnenharkt. Totaal blind voor de inspanningen die hier aan vooraf zijn gegaan. Nu zijn er genoeg personen die veel verdienen waarvan ik denk dat ze dat niet waard zijn. Dat zijn voornamelijk 'bekende personen'. Van die lui die bekend zijn om het bekend zijn. Die niets toevoegen anders dan een illusie. En ik zeg ook niet dat alle topmannen zulke voorbeeldige leiders zijn, er schort nog erg veel aan het morele besef bij velen. Maar zij hebben in ieder geval hard gewerkt. Alle andere factoren ten spijt: zonder hard werk kom je nergens.
Dat's een goed punt. Nederland scoort inderdaad goed op inkomens-gelijkheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77669357
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:40 schreef Sj0rs het volgende:
Typisch Nederlands om te gaan janken over andermans salarissen. Alsof de mensen die er problemen mee hebben zelf een dergelijk salaris zouden weigeren.

Voorbeeld:

ASML, begin vorigjaar geconfronteerd met een enorme omzetdaling, vraagt deeltijd WW aan.Ontslaat 1000 man. Nu op basis op de cijfers van het laatste kwartaal 2009 zien de topmensen bij ASML hun inkomen tot wel 77% stijgen. Ergens zeg ik dat er wat ignrijpen nodig is. Een hoger basissalaris zal het probleem niet zijn, belachelijk bonusgedrag wel

http://www.volkskrant.nl/(...)iest,_wel_hoge_bonus
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77669567
quote:
Dunckie schreef:
Onzin.
Er werd beweert dat topmensen, die al enorm veel meer verdienen dan Jan Lul, met hun extra uren ook nog eens hun inkomen verhoudingsgewijs (dus niet alleen nominaal) harder doen stijgen dan Jan Lul met z'n extra uren.
quote:
Drive-r schreef:
Dat werd niet door mij beweert. Lees na voor je, behoorlijk onterecht, mensen in een hokje wilt duwen.
Dat zeg ik ook niet pipo. Ik stel dat dit vóór jouw reactie werd beweert, terwijl je in die reactie probeert te scoren met een opmerking die op bovenstaande helemaal niet ingaat. Jij stelde dat er werd gezegd dat Jan Lul met overwerk geen extra inkomen zou genereren, terwijl het puur om het divergerende verschil tussen rijk en Jan Lul ging.
Ik weet het ook niet
pi_77669617
quote:
Drive-r schreef:
Waarom zeurt iedereen hier over beter lezen, als ze het zelf niet doen?
Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?
Ik weet het ook niet
pi_77669695
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:38 schreef Dunckie het volgende:

Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?
Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.
pi_77669860
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.
....serieus... als jij de boel kunt verdraaien zul je het niet nalaten he.
Ik weet het ook niet
pi_77670019
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:

Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:50:56 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77670140
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77670443
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
Nee, want als ik met EG een hapje wil gaan eten doe ik dat gewoon.

Een diner met Vanessa Perroncel daarentegen... ja, dan wil ik als tegenprestatie wel ophouden in deze reeks. Eis ik natuurlijk wel de Chelsea deluxe behandeling.
pi_77670465
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Enkel schelden op anderen - geen wil om even naar jezelf te kijken. Chapeau.
pi_77671279
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?
Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.
Ik weet het ook niet
pi_77671303
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Prima. Wel in een fatsoenlijke tent?
Ik weet het ook niet
pi_77671322
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Enkel schelden op anderen - geen wil om even naar jezelf te kijken. Chapeau.
Praat je tegen je spiegelbeeld?
Ik weet het ook niet
pi_77671447
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:17 schreef Dunckie het volgende:

Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.
Mijn god...
pi_77671808
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn god...
Waar?
Ik weet het ook niet
pi_77672733
ik vind dat je naar een systeem moet streven waar ondernemingsgeest wordt beloond. Echter hoort de bankensector hier niet bij, nodeloos risico nemen met iemand anders zijn geld en er nog een flinke bonus voor opstrijken ook. Terug naar een grijs en suf ambtenaar gebeuren voor de banken. Je begint maar een eigen bedrijf als je flink wilt cashen.
pi_77673108
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef ASroma het volgende:
ik vind dat je naar een systeem moet streven waar ondernemingsgeest wordt beloond. Echter hoort de bankensector hier niet bij, nodeloos risico nemen met iemand anders zijn geld en er nog een flinke bonus voor opstrijken ook. Terug naar een grijs en suf ambtenaar gebeuren voor de banken. Je begint maar een eigen bedrijf als je flink wilt cashen.
Ik weet het ook niet
pi_77673464
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:02 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
pi_77673706
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:

[..]

Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
daar zullen de aandeelhouders blij mee zijn, goeie bedrijfsvoering

overigens bill gates en microsoft kunnen dat gewoon, dat is het verschil.
pi_77673762
28 biljoen (28 000 miljard) dollar de markt ingepompt tot oktober 2009.

Wie weet hoeveel het nu is inmiddels?
pi_77674098
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:

[..]

Er staat 'flink cashen', niet 'onbeperkt cashen'. Los daarvan zou het al een hele verbetering zijn, en in een progressief belastingstelsel zijn de gevolgen te overzien. Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.
Ik weet het ook niet
pi_77675196
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:27 schreef Dunckie het volgende:

Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf
Waarom zou je dat willen koppelen en ook niet geheel onbelangrijk: hoe zou je dat willen koppelen? Bedoel je dat als de top 10% meer krijgt, de schoonmaker ook 10% meer moet krijgen (en telt de variabele beloning daar in mee?), of bedoel je als de top X krijgt hoort de schoonmaker minimaal Y te krijgen?
quote:
en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.
Dat laatste mag je uitleggen, want werknemers betalen het CEO salaris niet.

Daarnaast lijkt het mij onzinnig om mensen te bevragen over een onderwerp waar ze geen verstand van hebben.
pi_77675819
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:56 schreef DS4 het volgende:
quote:
[..]

Waarom zou je dat willen koppelen en ook niet geheel onbelangrijk: hoe zou je dat willen koppelen? Bedoel je dat als de top 10% meer krijgt, de schoonmaker ook 10% meer moet krijgen (en telt de variabele beloning daar in mee?), of bedoel je als de top X krijgt hoort de schoonmaker minimaal Y te krijgen?
[..]
Ik denk dan aan een vaste beloning die gekoppeld wordt middels een maximale vermenigvuldigingsfactor, en variabele beloningen die steeds in het voren vastgesteld worden in percentages van de winst. Er zijn ook wel andere mogelijkheden.
quote:
Dat laatste mag je uitleggen, want werknemers betalen het CEO salaris niet
.
Ik vind dat werknemers ook bij het bedrijf horen, er een wezenlijk onderdeel van uit maken. Dat gevoel hebben veel mensen ook, hun werk is deel van hun leven en identiteit, zeker als ze langer bij een bedrijf werken en het er naar hun zin hebben. Ze willen er graag bij worden betrokken. Dat dit langzamerhand steeds meer wordt afgebroken door ontslagrecht aan te tasten, door tijdelijke contracten steeds meer toe te staan etc vind ik betreurenswaardig.

Ik zie een bedrijf idealiter als een organisch geheel, waarin weliswaar verschillen bestaan qua niveau, beloning, werkzaamheden, beslissingsbevoegdheid. Dat neemt niet weg dat het idioot is om volwassen mensen als simpele, zielloze, vervangbare radertjes te behandelen. Daarbij, als je er vanuit de liberale marktideologie vanuit gaat dat mensen zelf wel weten wat goed voor ze is, dan zou dat ook voor werknemers moeten gelden. Overtuig ze er maar van dat je als CEO zo veel waard bent. Haal die beloningsbesluiten maar uit het old boys network.

Jouw logica volgende ben je tegen ondernemingsraden, personeelsraden, studenteninspraak etc etc?
quote:
Daarnaast lijkt het mij onzinnig om mensen te bevragen over een onderwerp waar ze geen verstand van hebben.
Dan kunnen we de verkiezingen ook wel afschaffen. Of misschien moet je iets aan je mensbeeld doen. De politiek heeft de verantwoordelijkheid aan de kiezers uit te leggen wat ze willen, hoe en waarom. Ik zie niet in waarom dat in bedrijven niet net zo zou kunnen functioneren.
Ik weet het ook niet
pi_77676021
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:16 schreef DS4 het volgende:
Na een aanvankelijke opening waarin EG aan gaf dat eenieder zijn zakken mag vullen, volgde snel een draai. Daarna volgde (wederom) het verhaal dat EG meent dat niet anderen, maar hij de zakken moet kunnen vullen. Was het eerst dat de techneuten veel meer moesten krijgen, nu is het IQ wat telt en EQ dient niets op te leveren.

Kortom: het eigen (EG) belang regeert!
Niks geen draai. Het ongenuanceerd (af)zeiken mag hier weer verder gaan.
pi_77676127
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:15 schreef Dunckie het volgende:
Dan kunnen we de verkiezingen ook wel afschaffen. Of misschien moet je iets aan je mensbeeld doen. De politiek heeft de verantwoordelijkheid aan de kiezers uit te leggen wat ze willen, hoe en waarom. Ik zie niet in waarom dat in bedrijven niet net zo zou kunnen functioneren.
Democratie is niet altijd en overal de beste oplossing. Een bedrijf kán functioneren als democratie, maar hoe succesvol dat wordt weet ik niet. Ik bedoel, je kan een schip ook als democratie laten functioneren: verkiezingen werken immers ook in ons land, waarom niet op een schip?
pi_77676286
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:31 schreef Motorist het volgende:

[..]

Voorbeeld:

ASML, begin vorigjaar geconfronteerd met een enorme omzetdaling, vraagt deeltijd WW aan.Ontslaat 1000 man. Nu op basis op de cijfers van het laatste kwartaal 2009 zien de topmensen bij ASML hun inkomen tot wel 77% stijgen. Ergens zeg ik dat er wat ignrijpen nodig is. Een hoger basissalaris zal het probleem niet zijn, belachelijk bonusgedrag wel

http://www.volkskrant.nl/(...)iest,_wel_hoge_bonus
Het zoveelste voorbeeldje van negatief presteren maar excessief worden beloond.

Maatschappij is op hol. Erger dan dat...
pi_77676337
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, want als ik met EG een hapje wil gaan eten doe ik dat gewoon.
O ja dat kan gewoon. We verschillen van mening. Meer niet.
quote:
Een diner met Vanessa Perroncel daarentegen... ja, dan wil ik als tegenprestatie wel ophouden in deze reeks. Eis ik natuurlijk wel de Chelsea deluxe behandeling.
pi_77676422
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:18 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Praat je tegen je spiegelbeeld?
OMG! Na banaal schelden, nu een nieuw dieptepunt voor je!
pi_77676457
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG: jij stelt dat hoog IQ, laag EQ moet zorgen voor een hoog inkomen en laag IQ en hoog EQ daar niet voor mag zorgen.

A. dat is natuurlijk lachwekkend en ongefundeerd.

B. het is weer EG-belang wat hier de klok slaat.

Daarnaast kun je ook met een laag EQ ver komen. Dat vereist inspanning en begeleiding. Maar klagen erover gaat niet helpen. Hulp zoeken en de schouders eronder wel.
A: waar heb ik dat gesteld?

B: toon dit aan?

Ik stel slechts vast dat iemand met hoog iq en laag eq gewoon kansloos is. Niks meer.

Het enige waar ik steeds voor pleit is gelijke kansen voor iedereen. Hoog of laag iq/eq maakt geen zak uit. De praktijk is echter anders. Daar ageer ik tegen.
pi_77676577
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zoveelste voorbeeldje van negatief presteren maar excessief worden beloond.

Maatschappij is op hol. Erger dan dat...
Nu ken ik de achtergrond niet, dus echt oordelen is lastig, maar dit soort zaken komen inderdaad vrij krom over (en dan druk ik me zacht uit). En inderdaad, er wordt op veel plekken volledig verkeerd beloond, mensen vergeten vaak een incentive in lijn te leggen met het belang van de onderneming of de aandeelhouders. Bonussen moeten gewoon dichter bij het welzijn van het bedrijf liggen: maak jij een beter bedrijf, dan verdien je geld. En een beter bedrijf betekent over het algemeen ook een bedrijf dat goed omgaat met werknemers en dat groeit, banen creert.

De bonus als begrip is vrij verkracht en eigenlijk in al zijn vormen niet onder 1 noemer te vatten - het is de executie die ernstig te wensen overlaat.
pi_77676658
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nu ken ik de achtergrond niet, dus echt oordelen is lastig, maar dit soort zaken komen inderdaad vrij krom over (en dan druk ik me zacht uit). En inderdaad, er wordt op veel plekken volledig verkeerd beloond, mensen vergeten vaak een incentive in lijn te leggen met het belang van de onderneming of de aandeelhouders. Bonussen moeten gewoon dichter bij het welzijn van het bedrijf liggen: maak jij een beter bedrijf, dan verdien je geld. En een beter bedrijf betekent over het algemeen ook een bedrijf dat goed omgaat met werknemers en dat groeit, banen creert.

De bonus als begrip is vrij verkracht en eigenlijk in al zijn vormen niet onder 1 noemer te vatten - het is de executie die ernstig te wensen overlaat.
Goede reactie!

Vetgedrukt: DS4, onderschrijf je dit?
pi_77676660
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik stel slechts vast dat iemand met hoog iq en laag eq gewoon kansloos is. Niks meer.

Het enige waar ik steeds voor pleit is gelijke kansen voor iedereen. Hoog of laag iq/eq maakt geen zak uit. De praktijk is echter anders. Daar ageer ik tegen.

En elk onderzoek dat je erop na slaat, toont statistisch aan dat IQ de sterkste correlatie met succes heeft. Succes gemeten in termen van gezondheid, rijkdom, criminaliteit, etc...

Laten we eerlijk zijn EG - Je bent wellicht geen grootverdiener, maar je lijkt me iemand die gezond is (hoewel ik soms twijfel ), die onderwijs genoten heeft, een dak boven zijn hoofd heeft, geen drugsverslaving heeft (wederom twijfel ) en geen strafblad heeft.

Kortom - jij bent al vrij geslaagd.
pi_77676718
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:15 schreef Dunckie het volgende:

Ik denk dan aan een vaste beloning die gekoppeld wordt middels een maximale vermenigvuldigingsfactor,
Ok.

Nu heb ik een groot bedrijf. Ik ga dat splitsen in diverse takken. De hoofdman van de productietak heeft pech, want de laagst verdienende persoon in zijn tak verdient vele malen minder dan de laagst verdienende persoon in een veel minder ingewikkelde tak, te weten de vastgoedtak.

Als ik dit nu zo voor je leg... begrijp je dan ook dat een vaste verhouding tussen laagst verdienende en hoogst verdienende helemaal geen goede basis is?
quote:
en variabele beloningen die steeds in het voren vastgesteld worden in percentages van de winst.
Waarmee de deur dan weer wagenwijd open staat. Zeker aangezien het begrip winst vanalles kan betekenen.
quote:
Er zijn ook wel andere mogelijkheden.
Kom eens met iets rationeels, want ik ben benieuwd.
quote:
Ik vind dat werknemers ook bij het bedrijf horen, er een wezenlijk onderdeel van uit maken. Dat gevoel hebben veel mensen ook, hun werk is deel van hun leven en identiteit, zeker als ze langer bij een bedrijf werken en het er naar hun zin hebben. Ze willen er graag bij worden betrokken. Dat dit langzamerhand steeds meer wordt afgebroken door ontslagrecht aan te tasten, door tijdelijke contracten steeds meer toe te staan etc vind ik betreurenswaardig.
Werknemers zijn helemaal niet trouw. Zodra er een betere aanbieding langs fietst zijn al die argumenten van tafel.
quote:
Ik zie een bedrijf idealiter als een organisch geheel, waarin weliswaar verschillen bestaan qua niveau, beloning, werkzaamheden, beslissingsbevoegdheid. Dat neemt niet weg dat het idioot is om volwassen mensen als simpele, zielloze, vervangbare radertjes te behandelen. Daarbij, als je er vanuit de liberale marktideologie vanuit gaat dat mensen zelf wel weten wat goed voor ze is, dan zou dat ook voor werknemers moeten gelden. Overtuig ze er maar van dat je als CEO zo veel waard bent.
Jij stelt dat hier het marktmechanisme geldt en dat is niet zo, want personeel betaalt niet.

Daarnaast is personeel helemaal niet in staat om hier over te oordelen. Met alle respect, maar de gewone arbeider die vindt 150K al een enorm bedrag. Die kan dat niet plaatsen. Dat hoeft ook niet, daar is hij niet voor.

En waarom alleen werknemers? Leveranciers en afnemers zijn ook belangenhouders. Die kun je ook mee laten beslissen. Met dezelfde argumentatie. Maar gek genoeg geldt dan zo'n redenatie niet, terwijl een werknemer in beginsel gewoon een leverancier is... van arbeid.
quote:
Jouw logica volgende ben je tegen ondernemingsraden, personeelsraden, studenteninspraak etc etc?
Nee en ja. Ik vind het goed om te klankborden, maar zodra een beslissing afhankelijk is van zo'n orgaan ben ik tegen. Het is een beetje achterhaald. Personeel is niet meer levenslang bij je in dienst. Ze kunnen vertrekken naar de concurrent als ze dat willen. Dus ik zie er niets in om ze een daadwerkelijke stem te geven, laat staan een vetorecht. Met name ook omdat het een groep betreft die van nature naar het eigen belang pleegt te kijken.
quote:
Dan kunnen we de verkiezingen ook wel afschaffen.
Dat is een denkfout. Je kiest niet voor iets specifieks, maar voor mensen die voor jou het woord gaan doen. Die mensen dienen idealiter verstand van zaken te hebben.
quote:
Of misschien moet je iets aan je mensbeeld doen. De politiek heeft de verantwoordelijkheid aan de kiezers uit te leggen wat ze willen, hoe en waarom. Ik zie niet in waarom dat in bedrijven niet net zo zou kunnen functioneren.
Omdat ik mij op ieder moment aan die relatie kan onttrekken, waar ik dat met NL moeilijk kan (ok, ik kan dat nog redelijk, omdat ik toch een tweede nationaliteit heb, maar zelfs dan is het een stuk ingewikkelder om als ik het ergens niet mee eens ben mijn leven elders voort te zetten, nog afgezien van het feit dat mijn relatie met NL hoe dan ook nog ruim 10 jaar voort zal duren... als AB-houder).

De relatie is derhalve een totaal andere. Appels-peren. Nog afgezien van het feit dat ik als kiezer dus alleen maar een vertegenwoordiger mag aanwijzen, maar helemaal nergens voor kan liggen, laat staan dat iemand mij ooit heeft gevraagd of Balkenende bedrag X mag verdienen.
pi_77676760
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Niks geen draai.
Ik vermoed dat jij zo dolgedraaid bent dat alleen als je door blijft gaan met draaien de wereld voor jou stil staat.

Vanuit die gedachte heb jij vanuit jouw blikveld gelijk.
quote:
Het ongenuanceerd (af)zeiken mag hier weer verder gaan.
Hoezee!
pi_77676801
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is er mis met Vanes?

Of voel je jezelf tekort gedaan omdat ik Vanes als gezelschap boven jou verkies?
pi_77676937
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Afl. 47, p. 6.
quote:
Jij stelt van jouzelf dat jij een hoog IQ hebt en een laag EQ, dus daar ga ik vanuit (ik acht het ook bijzonder aannemelijk). En jij wil dat IQ meer wordt beloond en hoog EQ minder wordt beloond (zie afl. 47, p6).

Net zoals je eerder techneuten ondergewaardeerd vond en jij bij het voorbeeld van de leuke vonst van een techneut zelfs voor een hogere bonus koos! (ok, dat was een valstrik, maar je trapte er harder in dan ik had durven hopen)
quote:

Maar EG... gelijke kansen... dat zit er niet in. Mensen zijn niet gelijk. Dat is een feit. Je kan dat ook niet egaliseren. Of je moet gaan werken volgens: hé, daar is iemand zonder linkerarm: iedereen linkerarm laten amputeren. Hé, daar is iemand zonder nieren: iedereen nieren verwijderen.

Enz. enz.
pi_77676958
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En elk onderzoek dat je erop na slaat, toont statistisch aan dat IQ de sterkste correlatie met succes heeft. Succes gemeten in termen van gezondheid, rijkdom, criminaliteit, etc...

Laten we eerlijk zijn EG - Je bent wellicht geen grootverdiener, maar je lijkt me iemand die gezond is (hoewel ik soms twijfel ), die onderwijs genoten heeft, een dak boven zijn hoofd heeft, geen drugsverslaving heeft (wederom twijfel ) en geen strafblad heeft.

Ik geloof eerlijk gezegd dat er juist weinig correlatie bestaat tussen succes en iq. Het hang meer van persoonlijke factoren af. Iemand die sociaal supersterk is, die schopt het iha gewoon erg ver. Ik ken genoeg lomperiken die echt gene hoog iq hadden maar die wel hoog in de organisaties kwamen.

Je ziet bij veel mensen die slecht op school waren, het erg goed doen in het bedrijfsleven. Anderen waren op school de superster en worden bij bedrijven de grond ingetrapt (aansluiting school-werk kan haast niet slechter, het 1 zegt niks over het ander)

Werk bestaat bijna helemaal uit sociaal neuken.

Veel hangt af wat je bij geboorte meekrijgt. Het DNA, cultuur van een land, je ouders, de plek in het, gezin, scheiden/overlijden ouders etc. etc. Ene grtoe tombela dus.
pi_77676990
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is er mis met Vanes?

Of voel je jezelf tekort gedaan omdat ik Vanes als gezelschap boven jou verkies?
Gij zult altijd voor de inhoud gaan. Niet voor de vorm
pi_77677015
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Goede reactie!

Vetgedrukt: DS4, onderschrijf je dit?
Niet 100%. Ik vind nl. niet dat een bedrijf in werknemers moet groeien. Dat is een beetje tegengesteld aan voortschreidende techniek, waardoor bedrijven iha minder werknemers nodig hebben. Dat is niet erg, zo lang het aantal bedrijven maar groeit.

Wel ben ik van mening dat een goed beloningsbeleid er voor zorgt dat er een stevige relatie is tussen wat de CEO doet en wat de gevolgen zijn voor het bedrijf.

Maar daar voeg ik aan toe dat ik die beoordeling wel bij het bedrijf wil laten.
pi_77677131
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik geloof eerlijk gezegd dat er juist weinig correlatie bestaat tussen succes en iq.
Het blijkt alleen dat dat zo is.
quote:
Het hang meer van persoonlijke factoren af. Iemand die sociaal supersterk is, die schopt het iha gewoon erg ver. Ik ken genoeg lomperiken die echt gene hoog iq hadden maar die wel hoog in de organisaties kwamen.
Het gaat om het totaalplaatje en laag IQ maakt dat je niet ver komt, net als een laag EQ een belemmering is. Met een gemiddeld IQ en een zeer hoog EQ kun je natuurlijk in bepaalde branches best ver komen. Net zo goed als dat er ook banen zijn waarmee je met een hoog IQ en gemiddeld en zelfs laag EQ ver kan komen.

En daar zie je al weer iets: laag EQ hoeft niet eens een belemmering te zijn, laag IQ is dat wel. Nou ja, tenzij je artiest bent wellicht...
quote:
Je ziet bij veel mensen die slecht op school waren, het erg goed doen in het bedrijfsleven. Anderen waren op school de superster en worden bij bedrijven de grond ingetrapt (aansluiting school-werk kan haast niet slechter, het 1 zegt niks over het ander)
Maar slecht op school zijn zegt niets over laag IQ. Ik heb ook een aantal jaren ver onder de maat gepresteerd, juist omdat het tempo veel te laag lag en ik alle interesse verloor.
quote:
Veel hangt af wat je bij geboorte meekrijgt. Het DNA, cultuur van een land, je ouders, de plek in het, gezin, scheiden/overlijden ouders etc. etc. Ene grtoe tombela dus.
Ja, dat is zo. En nee, dat zal niet veranderen.
pi_77677146
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Gij zult altijd voor de inhoud gaan.
Ik hoop juist enige tijd tot haar inhoud te behoren...
pi_77677793
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

OMG! Na banaal schelden, nu een nieuw dieptepunt voor je!
Ik weet het ook niet
pi_77678436
Reageer je ook nog op mijn post?
pi_77718454
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:51 schreef DS4 het volgende:
Reageer je ook nog op mijn post?
Ja!
pi_77718599
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het blijkt alleen dat dat zo is.
[..]
IIg genoeg voer discussie. Vooral ook voor de professie.
quote:
Het gaat om het totaalplaatje en laag IQ maakt dat je niet ver komt, net als een laag EQ een belemmering is. Met een gemiddeld IQ en een zeer hoog EQ kun je natuurlijk in bepaalde branches best ver komen. Net zo goed als dat er ook banen zijn waarmee je met een hoog IQ en gemiddeld en zelfs laag EQ ver kan komen.

En daar zie je al weer iets: laag EQ hoeft niet eens een belemmering te zijn, laag IQ is dat wel. Nou ja, tenzij je artiest bent wellicht...
Ach eerlijk gezegd best lastig om daar algemene uitspraken over te doen....
quote:
[..]

Maar slecht op school zijn zegt niets over laag IQ.

Ik heb ook een aantal jaren ver onder de maat gepresteerd, juist omdat het tempo veel te laag lag en ik alle interesse verloor.
[..]
Klopt. Geen interesse is ook gene performance. Veel HB-ers (mogelijk ben jij er ook eentje) lijden aan onderpresteren....
pi_77718663
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet 100%. Ik vind nl. niet dat een bedrijf in werknemers moet groeien. Dat is een beetje tegengesteld aan voortschreidende techniek, waardoor bedrijven iha minder werknemers nodig hebben. Dat is niet erg, zo lang het aantal bedrijven maar groeit.

Wel ben ik van mening dat een goed beloningsbeleid er voor zorgt dat er een stevige relatie is tussen wat de CEO doet en wat de gevolgen zijn voor het bedrijf.
AHA. Concreet: de Rijkman Groenink komt weg met 30 mijljoen euro. Bedrijf bijna naar z'n grootje onder zijn verantwoordelijkheid. Zegt dat hij er niet veel aan kon doen. Jaja.

Hoe kijk je daar naar:

1 Het resultaat bevalt je
2 Het reslutaat bevalt je niet?
quote:
Maar daar voeg ik aan toe dat ik die beoordeling wel bij het bedrijf wil laten.
Ook bij bedrijven met een belangrijke maatschappelijke (nuts)functie?
pi_77719126
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Correlatie is geen causatie natuurlijk. Het is niet moeilijk te bedenken dat een sterkere gezondheid weer invloed kan hebben op het IQ. Want het IQ is niet iets wat helemaal genetisch is. Dat kan zich ontwikkelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77719263
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Een veelgelezen kritiek is dat de individuele bijdrage aan het welzijn van een bedrijf niet altijd goed te meten is. Dat is trouwens ook een probleem met vaste beloningen. Het mantra is 'productievere mensen verdienen meer' maar dat is niet altijd vast te stellen. Er zijn meerdere redenen waarom die relatie slechts beperkt opgeld doet (bijvoorbeeld doordat van te voren een inschatting van de toekomstige productiviteit wordt gemaakt).

Logischer is misschien dat de prestatie van het hele bedrijf is gekoppeld aan de beloning. Waarbij dan iedereen meeprofiteert (niet persé in dezelfde mate maar wel aan de hand van een duidelijke formule). Ik denk dat EchtGaaf daar niet op tegen kan zijn want het alternatief is zakkenvullende aandeelhouders terwijl de werknemers niks krijgen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77719268
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja!
De vraag was voor Dunckie.
pi_77719361
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag was voor Dunckie.
Ik dacht, al, ik keek terug en ben toch bij
pi_77719396
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:

1 Het resultaat bevalt je
2 Het reslutaat bevalt je niet?
Ik denk dat het resultaat alleen de aandeelhouders met korte termijnvisie is bevallen. Die hebben er ook op ingestoken.
quote:
Ook bij bedrijven met een belangrijke maatschappelijke (nuts)functie?
Als je als overheid meent dat een bedrijf te belangrijk is voor de maatschappij om zelfstandig te mogen opereren, moet je zorgen dat het staatseigendom wordt.

Anders gezegd: je moet geen halve beslissingen nemen.
pi_77719666
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het resultaat alleen de aandeelhouders met korte termijnvisie is bevallen. Die hebben er ook op ingestoken.
[..]
Grote systeemfout, DS4.....
quote:
Als je als overheid meent dat een bedrijf te belangrijk is voor de maatschappij om zelfstandig te mogen opereren, moet je zorgen dat het staatseigendom wordt.

Anders gezegd: je moet geen halve beslissingen nemen.
Om met het laatste beginnen: helemaal eens. De overheid/politiek heeft de grootste misser ooit gemaakt door te denken dat je nutsfuncties net zo goed of beter door de private sector kan laten afhandelen.

Grootste denkfout ooit. Overheid zou gewoon alle systeemrelevante financiële instellingen moeten nationaliseren. Akkoord?

Scheelt veel gedonder.
pi_77723836
Ja goed idee, want de overheid is echt goed te vertrouwen met geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_77724675
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Grote systeemfout, DS4.....
Nee, want dat zijn de eigenaren. Als je mensen vraagt geld erin te steken en vervolgens zegt: "nu vertellen wij wel wat met dat geld moet gebeuren", dan steekt niemand meer geld erin.
quote:
Om met het laatste beginnen: helemaal eens. De overheid/politiek heeft de grootste misser ooit gemaakt door te denken dat je nutsfuncties net zo goed of beter door de private sector kan laten afhandelen.

Grootste denkfout ooit. Overheid zou gewoon alle systeemrelevante financiële instellingen moeten nationaliseren. Akkoord?
Dat laatste vind ik een stap te ver. Dan wil ik eerst eens alternatieven zien, want nationaliseren is een beslissing waarmee je prudent mee om moet gaan.

Ik zou om te beginnen kiezen om alleen voor het spaargeld te bezien (want daar zit het grootste probleem)...
pi_77749883
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, want dat zijn de eigenaren. Als je mensen vraagt geld erin te steken en vervolgens zegt: "nu vertellen wij wel wat met dat geld moet gebeuren", dan steekt niemand meer geld erin.
[..]

Dat laatste vind ik een stap te ver. Dan wil ik eerst eens alternatieven zien, want nationaliseren is een beslissing waarmee je prudent mee om moet gaan.

Ik zou om te beginnen kiezen om alleen voor het spaargeld te bezien (want daar zit het grootste probleem)...
Zie jij geen spanningen tussen belangen aandeelhouders en belangen maatschappij/nutsfuncties?
pi_77750913
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:

Zie jij geen spanningen tussen belangen aandeelhouders en belangen maatschappij/nutsfuncties?
Ik heb daar al duidelijkheid over gegeven dacht ik...
pi_77751839
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb daar al duidelijkheid over gegeven dacht ik...
Ik ben niet scherp vandaag.

Volgende keer beter.
pi_77810659
Noodzaak bonussen is grote bullshit:

http://www.telegraaf.nl/d(...)mythe___.html?p=15,1

@DS4: die hoogleraar is zeker weer slecht?
pi_77810819
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee. Hij is enkel een enorm MOTO ("Master Of The Obvious"). Natuurlijk kun je morgen alle bonussen ter wereld afschaffen. Dan lopen mensen echt niet weg, want ze krijgen dan nergens meer een bonus. Maar goed: hoe realistisch is dat?

Hetzelfde als zeggen dat we morgen allemaal nog maar 25 eurocent per liter benzine gaan betalen. Wat is benzine tenslotte echt 1 euro waard, waar staat dat?
pi_77812097
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee. Hij is enkel een enorm MOTO ("Master Of The Obvious"). Natuurlijk kun je morgen alle bonussen ter wereld afschaffen. Dan lopen mensen echt niet weg, want ze krijgen dan nergens meer een bonus. Maar goed: hoe realistisch is dat?

Hetzelfde als zeggen dat we morgen allemaal nog maar 25 eurocent per liter benzine gaan betalen. Wat is benzine tenslotte echt 1 euro waard, waar staat dat?
Waar het om gaat is dat de noodzaak gewoon zwaar wordt aangezet....
pi_77812327
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Nou, ik vind als ik het stuk lees zijn onderbouwing niet sterk. Maar dat kan natuurlijk ook aan de journalist liggen, want die begrijpen doorgaans niet wat de hoogleraar vertelt.
pi_77812454
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Laten we het eens anders stellen: ik kan tekenen bij Bank A en Bank B. Bank A betaalt mij een salaris van 500K zonder bonus. Bank B een salaris van 400K met een bonus die tussen de 250K en de mio ligt (en waarvan ik eigenlijk al weet dat deze gemiddeld 750K zal bedragen).

Nou, dan kies ik voor Bank B. Ik denk dat iedereen dat doet.
pi_77812529
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is gewoon marktwerking, dat is het enige. Als je het niet betaalt, vertrekken de mensen omdat ze het elders wel krijgen.
pi_77812604
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is gewoon marktwerking, dat is het enige. Als je het niet betaalt, vertrekken de mensen omdat ze het elders wel krijgen.
Dat moet ik eerst nog eens zien....
Volgens mij zijn er capabele mensen genoeg die het voor een dergelijk basissalaris ook willen doen zonder de extreme bonussen.

Waarom moeten die mensen overigens bonussen krijgen om hun werk goed te doen. Komt altijd lekker gemotiveerd over. Ongemotiveerd personeel wil je voglens mij helemaal niet hebben. en dat zijn al dat soort mannen, gewoon personeel
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77812726
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef Motorist het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er capabele mensen genoeg die het voor een dergelijk basissalaris ook willen doen zonder de extreme bonussen.

Waarom moeten die mensen overigens bonussen krijgen om hun werk goed te doen. Komt altijd lekker gemotiveerd over. Ongemotiveerd personeel wil je voglens mij helemaal niet hebben. en dat zijn al dat soort mannen, gewoon personeel
Nogmaals, het is marktwerking. Er wordt zo enorm veel geld verdient door deze banken, dat er nu eenmaal ruimte is voor dergelijke bonussen en dus dwingen mensen dat af. Ik zie continue mensen verhuizen omdat ze ergens anders beter verdienen. Dat is dus een feit - geloof voor de grap eens iemand die er midden in zit.

Iemand die het voor een basissalaris ook wel wil doen en enigszins goed is in zijn werk, kan natuurlijk ook elders aan de slag voor basis plus bonus. Wat denk je dat die persoon dan doet?
pi_77812768
quote:

[..]

Oh, en dat geld hebben ze inderdaad nodig voor de motivatie. Net zoals advocaten, consultants en andere service gericht beroepen vaak een partnership model nodig hebben om goed te functioneren. Mensen moeten een incentive hebben om geld te verdienen voor de baas, dat is nou eenmaal zo. Bij een bank wordt toevallig enorm veel verdiend en dat blaast de bonussen weer op.

Nogmaals: zorg ervoor dat een bank minder verdient en de bonussen verdwijnen vanzelf...
pi_77957392
Live vanuit m'n kloon.

http://www.filefactory.com/file/b0147cc/n/Werkschema.xls

Misschien dat jullie nu begrijpen waarom sommige mensen een bonus willen?
pi_78053377
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laten we het eens anders stellen: ik kan tekenen bij Bank A en Bank B. Bank A betaalt mij een salaris van 500K zonder bonus. Bank B een salaris van 400K met een bonus die tussen de 250K en de mio ligt (en waarvan ik eigenlijk al weet dat deze gemiddeld 750K zal bedragen).

Nou, dan kies ik voor Bank B. Ik denk dat iedereen dat doet.
Je bekijkt het te "smalbandig"
pi_78053629
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:42 schreef BetaalpasING het volgende:
Live vanuit m'n kloon.

Je vergeet dan de reistijden (toch weer een 7 uur per week als je elke dag werkt en niet te ver van werk woont) en het feit dat je nooit 8 uur slaap per nacht krijgt. Je werkt het merendeel tenslotte doordeweeks, en dan blijft er simpelweg geen tijd over voor zoveel slaap. Ik kreeg doordeweeks eerder 4 uur per nacht gemiddeld ofzo. Bij de echte hard weken natuurlijk nog wel wat minder, tot het punt waar je dus letterlijk nachten doorwerkte.

Leuk spul
pi_78054703
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Je bekijkt het te "smalbandig"
Wat een raar synoniem voor realistisch...
pi_78055119
quote:

Dat wordt dan altijd geroepen. Een paar maanden terug bleek echter dat een bank in het VK (RBS) die door de politiek gedwongen was de bonussen terug te schroeven veel goed personeel bleek te verliezen (meer dan 1.000 goede werknemers!).

En toen was het niet van "o, shit... ze lopen echt weg vanwege onze domme actie", maar "wat asociaal dat ze naar een ander over stappen voor meer geld".

Als je het nu nog niet hebt gezien, dan volg je het nieuws niet echt.
quote:
Ja, als je nergens anders meer zou kunnen krijgen. Punt is gewoon dat deze mensen zo veel opleveren voor de werkgever dat goeden weggelokt worden. Met de bijkomende prijsspiraal... zo werkt de markt nu eenmaal.
quote:
Het gaat altijd om het hele plaatje. Als je het geen bonus meer noemt maar vast salaris werken ze misschien wel even hard. Maar door het een bonus te noemen kun je als werkgever bij een peternaargooier, of een langdurig zieke de beloning naar beneden bijstellen. Ook handig!
pi_78056159
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:42 schreef BetaalpasING het volgende:
Live vanuit m'n kloon.

Lange werkdagen moet dus garant staan voor een bonus?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78056358
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo denkt de verdediging er vaak over. Ben het daar persoonlijk, als bonus-ontvanger, niet mee eens. Genoeg mensen die hard werken en geen bonus krijgen.

Echter, dubbele uren betekent in mijn ogen wel minimaal dubbel salaris. Per uur zou je immers minimaal hetzelfde moeten krijgen, of eigenlijk ietsje meer.
pi_78061268
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een raar synoniem voor realistisch...
Je moet het dan wel heel breedbandig gaan bekijken om die twee als synoniemen te zien.

Je zwalkt van het ene uiterste naar het andere...
pi_78063533
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Je moet het dan wel heel breedbandig gaan bekijken om die twee als synoniemen te zien.

Je zwalkt van het ene uiterste naar het andere...
Ik gaf je het voordeel van de twijfel...
pi_78064119
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik gaf je het voordeel van de twijfel...
Nee, het nadeel Als er er twijfel had kunnen bestaan.

Jij bent nog in staat om een drol als etenswaar te kunnen bestempelen.
pi_78065414
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, het nadeel Als er er twijfel had kunnen bestaan.
Jij vindt de gedachte dat iemand een domme opmerking maakt positief? Want anders ben ik nu de weg kwijt...
quote:
Jij bent nog in staat om een drol als etenswaar te kunnen bestempelen.
Nou, een bolus... ja... Dat lukt makkelijk. Mijn eerste getuige is dan Zeeuws Meisje.
pi_78080406
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ooh, dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat sommige mensen niet beseffen wat 90 uur inhoud. En deze excel is eigenlijk nog niet goed, maar ik heb er maar voor gekozen om als standaard de dag om 12 uur 's nachts op te laten houden

Als ik 90 uur per week zou maken zouden ze me ook érg goed moeten betalen.
pi_78300309
We gaan vrolijk verder:
quote:
110 Teletekst ma 22 feb
Bonussen bij Philips flink omhoog

` De top van Philips krijgt veel hogere
bonussen.Zo krijgt topman Kleisterlee
over 2009 een bonus van 962.000 euro,
ruim vier keer zoveel als de bonus over
2008.Dat blijkt uit het jaarverslag.

Kleisterlee krijgt verder aandelen en
opties.Zijn basissalaris bedraagt 1,1
miljoen euro.Ook de andere bestuurders
van het elektronicaconcern ontvangen
een forse bonus.

De resultaten van Philips stonden in de
eerste helft van 2009 onder druk door
de recessie,maar in de tweede helft van
het jaar ging het een stuk beter.De
basissalarissen zijn vorig jaar gelijk
gebleven,staat in het jaarverslag.
volgende nieuws weer&verkeer sport --> --> --> -->
pi_78300563
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
We gaan vrolijk verder:

Dit is toch niet vreemd? Vorig jaar waren de resultaten slecht en kreeg hij kennelijk een kleine 250K en nu goed en krijgt hij een ruime 9,5 ton.

Ten bewijze van het feit dat jij ongelijk hebt dat ongeacht de resultaten extreme bonussen uitgekeerd worden.
pi_78300665
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is toch niet vreemd? Vorig jaar waren de resultaten slecht en kreeg hij kennelijk een kleine 250K en nu goed en krijgt hij een ruime 9,5 ton.

Ten bewijze van het feit dat jij ongelijk hebt dat ongeacht de resultaten extreme bonussen uitgekeerd worden.
Het is natuurlijk je gotspe ten top, dat hij überhaupt een bonus kreeg met slechte resultaten?

Ik werd ontslagen!, Nee zulke rotzakken krijgen gewoon extra beloning. Het is toch werkelijk mesjokke? Of niet?
pi_78300883
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is natuurlijk je gotspe ten top, dat hij überhaupt een bonus kreeg met slechte resultaten?
Hoezo? De resultaten waren slecht vanwege de recessie. Het kan best zo zijn dat de resultaten wel slecht waren, maar door goed beleid van de topman iig relatief nog wel aardig.

Belonen op basis van prestaties, in plaats van belonen op basis van toevalligheden vind ik niet zo idioot persoonlijk.
quote:
Ik werd ontslagen!, Nee zulke rotzakken krijgen gewoon extra beloning. Het is toch werkelijk mesjokke? Of niet?
Ik kan niet beoordelen waarom jij ontslagen bent, maar als er minder werk is, dan zul je mensen moeten laten afvloeien. Het liefst zonder gedwongen ontslag natuurlijk, maar dat kan niet altijd (alternatief is iedereen een salarisverlaging, maar ook dat ligt niet zo simpel).

Jij legt verbanden die er niet zijn.
pi_78301069
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo? De resultaten waren slecht vanwege de recessie. Het kan best zo zijn dat de resultaten wel slecht waren, maar door goed beleid van de topman iig relatief nog wel aardig.

Belonen op basis van prestaties, in plaats van belonen op basis van toevalligheden vind ik niet zo idioot persoonlijk.
[..]
Het is een spel van "nieten" DS4. Die mensen eten van meer wallen tegelijk. Dat noem ik ene grote systeemfout. Ze kunnen praktisch alleen winnen. Dat kan natuurlijk niet.
quote:
Ik kan niet beoordelen waarom jij ontslagen bent, maar als er minder werk is, dan zul je mensen moeten laten afvloeien. Het liefst zonder gedwongen ontslag natuurlijk, maar dat kan niet altijd (alternatief is iedereen een salarisverlaging, maar ook dat ligt niet zo simpel).

Jij legt verbanden die er niet zijn.
Volstrekte willekeur. ik werd talloze keren ontslagen, omdat het mij ook tegenzat. Nee, dan zijn de lontje bij werkgevers heel kort. zijn de resultaten voor een topman tegenvallen, dan worden ze gewoon beloond, laat staan ontslagen.

Wat ik niet begrijp is dat een werknemer nog steeds geen topman heeft neergemaaid.....hoe lang nog , vraag ik mij af.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2010 13:33:12 ]
pi_78301187
pi_78301309
En hier een bericht wat nota bene naast het bericht stond wat EG hierboven post, maar kennelijk minder goed uit kwam in de discussie.

Ten bewijze van het feit dat je zeer selectief naar de feiten kijkt, EG...
pi_78301344
quote:
Eerst zien dan geloven.

Zal dus echt niet gebeuren. Die lui hebben geen enkele moraal.
pi_78301434
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:29 schreef DS4 het volgende:
En hier een bericht wat nota bene naast het bericht stond wat EG hierboven post, maar kennelijk minder goed uit kwam in de discussie.

Ten bewijze van het feit dat je zeer selectief naar de feiten kijkt, EG...
Diep onder de indruk. De salarissen zijn de afgelopen dwars door de hemel gegroeid dat ze het niet eens zullen merken.

Ik ben pas onder de indruk als ze genoegen nemen met hooguit twee keer de Balkenende norm.
pi_78301500
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:23 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is een spel van "nieten" DS4. Die mensen eten van meer wallen tegelijk. Dat noem ik ene grote systeemfout. Ze kunnen praktisch alleen winnen. Dat kan natuurlijk niet.
Dat is onzin. Je kan kiezen om een bedrag X vast te krijgen, of een bedrag Y met variabel deel. En dan kan dat variabele deel gewoon lager uitvallen dan je vast zou krijgen.

Dat is geen spel zonder nieten.
quote:
Volstrekte willekeur. ik werd talloze keren ontslagen, omdat het mij ook tegenzat. Nee, dan zijn de lontje bij werkgevers heel kort.
Aangezien jij niet wenst te vertellen hoe of wat is jouw ontslag in de discussie totaal irrelevant.
quote:
zijn de resultaten voor een topman tegenvallen, dan worden ze gewoon beloond, laat staan ontslagen.
Er zijn genoeg topmannen die ontslagen worden.

En verder lees je niet goed. Als het conjunctureel tegen zit heeft het geen zin om de topman te ontslaan, want dat verandert niets aan de conjunctuur.

Als het conjunctureel tegen zit is het wel logisch om het aantal FTE's te verlagen, want dat leidt iha tot minder werkzaamheden. Je begint natuurlijk bij de uitzendkrachten, dan de tijdelijke contracten, enz. enz.
quote:
Wat ik niet begrijp is dat een werknemer nog steeds gene topman heeft neergemaaid.....hoe lang nog , vraag ik mij af.
Roep jij nu op tot geweld?
pi_78301632
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben pas onder de indruk als ze genoegen nemen met hooguit twee keer de Balkenende norm.
De aap komt uit de mouw. In weerwil van al jouw ontkenningen bevestig je nu eindelijk wat ik altijd al zei... het gaat jou helemaal niet om die stijgingen, het gaat jou om het bedrag. Jij wil een cap instellen.

En twee keer Balkenende...
pi_78301701
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw. In weerwil van al jouw ontkenningen bevestig je nu eindelijk wat ik altijd al zei... het gaat jou helemaal niet om die stijgingen, het gaat jou om het bedrag. Jij wil een cap instellen.

Het systeem is failliet, DS4.

Mag ik je een tip geven?

Kijk vanavond naar Tegenlicht. Doen.

Kan je zien dat we een stel lafaards zijn. En dit alles gewoon laten gebeuren.

Ik ben zelf allang klaar. Ik heb geen hoop meer.
pi_78301888
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Je kan kiezen om een bedrag X vast te krijgen, of een bedrag Y met variabel deel. En dan kan dat variabele deel gewoon lager uitvallen dan je vast zou krijgen.

Dat is geen spel zonder nieten.
[..]

Aangezien jij niet wenst te vertellen hoe of wat is jouw ontslag in de discussie totaal irrelevant.
[..]
Het is te erg om te moeten vertellen om volledig kapot te gaan als gevolg van een mensonwaardig systeem als deze....
quote:
Er zijn genoeg topmannen die ontslagen worden.
Hooguit een kleine minderheid. Krijgen ze nog een geweldige zak geld mee. Het is absoluut een spel zonder nieten...
quote:
En verder lees je niet goed. Als het conjunctureel tegen zit heeft het geen zin om de topman te ontslaan, want dat verandert niets aan de conjunctuur.
Nee, dan mag het personeel de zak krijgen.
quote:
Als het conjunctureel tegen zit is het wel logisch om het aantal FTE's te verlagen, want dat leidt iha tot minder werkzaamheden. Je begint natuurlijk bij de uitzendkrachten, dan de tijdelijke contracten, enz. enz.
[..]
Daar weet ik alles van. Altijd in de marge moeten opereren. Eerst kapot studeren en dan als een stuk vuil te worden behandeld . Een stel honden zijn het.
quote:
Roep jij nu op tot geweld?
Nee. Ik zeg alleen dat het mij niet zal verbazen.
pi_78302063
En DS4, wat is eerlijk aan een systeem dat dit rechtvaardigt:

Persoon 1 studeert zich kapot en verdient een megasalaris.
persoon 2 studeert zich kapot en wordt nog net niet vermoord.

Ik overweeg werkelijk de instelling te dagen voor een enorme schadeclaim. Ik voel mij bedonderd voor het leven.
  maandag 22 februari 2010 @ 13:56:15 #97
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78302334
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk zo grappig? Hebben mensen meer dan een paar ton per jaar nodig om te kunnen leven?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78302494
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:

Het systeem is failliet, DS4.
Onderbouw het eens een keer goed, EG. Want herhalen maakt het niet waar.
quote:
Ik heb geen hoop meer.
Dat is voor jou dan een veel groter probleem dan wat de topman van bedrijf X wel en niet krijgt.
pi_78302618
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:56 schreef ErikT het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk zo grappig? Hebben mensen meer dan een paar ton per jaar nodig om te kunnen leven?
Inderdaad.

Hoe krijgen ze het in vredesnaam op? Vandaar dat ik voor een veel eerlijker verdeling van de welvaart ben.

Waarom zulke absurde verschillen
pi_78302653
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is te erg om te moeten vertellen om volledig kapot te gaan als gevolg van een mensonwaardig systeem als deze....
Prima, maar gebruik het dan niet als argument.
quote:
Hooguit een kleine minderheid. Krijgen ze nog een geweldige zak geld mee.
Mag ik de cijfers over 2000-2009?
quote:
Nee, dan mag het personeel de zak krijgen.
Hetgeen volslagen logisch is.
quote:
Daar weet ik alles van. Altijd in de marge moeten opereren. Eerst kapot studeren en dan als een stuk vuil te worden behandeld . Een stel honden zijn het.
Je moet ophouden met jouw situatie neer te zetten als de normale gang van zaken. Al was het maar omdat jij er niet open over wenst te communiceren (wat prima is, maar het maakt het zo lastig voor de wederpartij om er een beeld bij te vormen).
quote:
Nee. Ik zeg alleen dat het mij niet zal verbazen.
Impliciet keur je het met zo'n opmerking goed. Ik vind dat beneden jouw standaard, EG.
pi_78302718
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik overweeg werkelijk de instelling te dagen voor een enorme schadeclaim. Ik voel mij bedonderd voor het leven.
1. Jouw ervaringen zijn niet te extrapoleren naar de gehele populatie.
2. Niet iedereen zal een megasalaris verdienen.
3. Het leven is niet altijd eerlijk.

Je hebt teveel medelijden met jezelf en wilt je woede het liefst botvieren op willekeurige 'anderen' door bijvoorbeeld een willekeurig plafond aan salarissen te stellen. Dat is afgunst, niet meer en niet minder.
pi_78302727
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Je laat een paar dingen weg, want het is niet zo dat het met een flip of the coin gaat. En je overdrijft.
quote:
Als jurist kan ik je vertellen dat je deze zaak gaat verliezen.
pi_78302804
quote:
Hebben mensen meer dan een paar ton per jaar nodig om te kunnen leven?
Nee hoor. In Afrika leven ze op 1 á 2 dollar per dag. In die zin zouden wij maar 16 á 32 miljoen dollar per dag nodig hebben, voor alle Nederlanders.
pi_78302866
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je laat een paar dingen weg, want het is niet zo dat het met een flip of the coin gaat. En je overdrijft.
[..]
Het bewijs is toch aardig geleverd, wmb...
quote:
Als jurist kan ik je vertellen dat je deze zaak gaat verliezen.
Mensenrechten? Een goede advocaat misschien?

Waarom zou je nog meer rechten hebben als je een koffiezetapparaat koopt, dan bij ene mega-investering als een opleiding? Ben je dan vogelvrij ofzo?

Vreemd.

En werkgevers worden wel voor minder aangeklaagd. Dus ik begrijp niet wat daar kansloos aan moet zijn...Psychische schade en wat meer zij....
pi_78302961
quote:

Wij inmiddels wel (althans, te leven zoals we nu leven). Maar goed, ook mijn situatie is niet van belang.

Waar het om gaat is dat om te beginnen er geen enkel verband bestaat tussen het salaris van de MP en een CEO. Ten tweede leidt zo'n belachelijk maatregelen tot het verdwijnen van deze topmannen (die gaan lekker elders kantoor houden en het verschil aan belastingopbrengst wordt bij mij, jou, EG en overigen opgehaald). Ten derde is het een ingreep waar geen goede onderbouwing onder zit. Enz. enz.

In theorie heeft iedereen voldoende om van te leven als hij/zij op het sociaal minimum zit. Dus als de norm is "niet meer dan om te kunnen leven", dan kan iedereen die boven sociaal minimum zit inleveren. En wedden dat Jan Modaal dat belachelijk vindt? Dat hij wel meer luxe wil? Nou, dat wil die CEO ook. Mag hij?
pi_78302992
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe krijgen ze het in vredesnaam op?
Ik heb je vorige week nog een foto gestuurd met een aanwijzing terzake.

De rest toon ik je tzt.
pi_78303017
Hoe dom kun je zijn om te denken dat hard studeren automatisch veel geld verdienen betekent. Wat heb je al die tijd dan gestudeerd?
pi_78303030
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb je vorige week nog een foto gestuurd met een aanwijzing terzake.

De rest toon ik je tzt.
Ja op krijgen kan je het altijd... tja.
pi_78303037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom zou je nog meer rechten hebben als je een koffiezetapparaat koopt, dan bij ene mega-investering als een opleiding?
Heb je bij die opleiding een garantie gekregen dan?

Een diploma opent deuren. Eenmaal binnen moet je het zelf doen.
pi_78303077
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:12 schreef beeer het volgende:
Hoe dom kun je zijn om te denken dat hard studeren automatisch veel geld verdienen betekent. Wat heb je al die tijd dan gestudeerd?
Je gaat in iets investeren zonder winstverwachting? Tja, ik niet zo. En de rest is niet waard om te noemen.

Ik schaam mij er gewoon voor dat ik ergens ingetrapt ben.
pi_78303212
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Het bewijs is toch aardig geleverd, wmb...
Door wie? Wanneer? Waarom heb jij dat hier dan nog niet ingebracht?
quote:
Mensenrechten? Een goede advocaat misschien?

Waarom zou je nog meer rechten hebben als je een koffiezetapparaat koopt, dan bij ene mega-investering als een opleiding? Ben je dan vogelvrij ofzo?
Een opleiding voorziet jou van kennis. Die heb je toch gekregen? En zelfs als je niets had opgestoken, dan nog heb je niet zo maar een zaak, want het stelt je in de gelegenheid tot.

Uiteindelijk moet je het zelf doen.
quote:
Dus ik begrijp niet wat daar kansloos aan moet zijn...Psychische schade en wat meer zij....
Als jij dit meent zou ik je echt aanraden om met de juiste personen te werken aan de woede die kennelijk in jou zit. Met name voor jouzelf.
pi_78303225
Ik investeer in iets als ik winst verwacht. Als ik geen winst verwacht investeer ik niet (of doe ik een verkeerde investering). Jij investeert blijkbaar met de verwachting dat investeren automatisch winst betekent
pi_78303291
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja op krijgen kan je het altijd... tja.
Ik meen dat jij aangaf het zelf ook wel te willen. Volstrekt begrijpelijk natuurlijk, maar het toont ook aan dat we het niet hebben over er de open haard mee aanmaken (wat overigens slechts (ik meen) 30% kost van het geld wat je verstookt, maar dat terzijde).
pi_78303293
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:17 schreef beeer het volgende:
Ik investeer in iets als ik winst verwacht. Als ik geen winst verwacht investeer ik niet (of doe ik een verkeerde investering). Jij investeert blijkbaar met de verwachting dat investeren automatisch winst betekent
misleiding misschien?
pi_78303429
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

misleiding misschien?
Eigenlijk zielig dat jij je studie enkel koos op basis van een succesvol (lees: veel verdienend, als ik jouw laatste posts zo lees) carriere pad in zicht. Ik dacht dat jij aan menselijke waarde hechtte enzo?
pi_78310911
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eigenlijk zielig dat jij je studie enkel koos op basis van een succesvol (lees: veel verdienend, als ik jouw laatste posts zo lees) carriere pad in zicht. Ik dacht dat jij aan menselijke waarde hechtte enzo?
Klopt. Maar wat heb je eraan als je er niks mee kan?
pi_78310948
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

misleiding misschien?
Dat kun je alleen maar jezelf verwijten.
pi_78310994
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt. Maar wat heb je eraan als je er niks mee kan?
Je kunt er niks mee omdat je blijkbaar nogal talentloos bent verder. Een studie is kennis, verder niks. Wat denk je, dat iedereen die een economie boek leest direct een succesvolle bankier wordt?

Het feit dat je zoveel ontslagen bent, is natuurlijk enorm vervelend. Maar goed, de oorzaak zal meer bij jezelf liggen dan ergens anders.
pi_78310996
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:17 schreef DS4 het volgende:
jij dit meent zou ik je echt aanraden om met de juiste personen te werken aan de woede die kennelijk in jou zit. Met name voor jouzelf.
Helpt niet. Met alle respect voor hulpverleners, maar het niks meer dan EHBO-ers langs een ratrace circuit.

Het bestel slaat gewoon nergens op.

Markt, hetgeen wat jij verjubelt, maakt mensen gewoon kapot. Ik ben het. Gewoon kapot gemaakt door de markt. En ik zal niet de enige zijn, die voor het leven is beschadigd.

Het is een volstrekte illusie, dat in het hardst mogelijke systeem dat er bestaat, iedereen kan winnen.

Want zoveel winnaars er zijn, net zoveel verliezers. Meer smaken zijn er niet.
pi_78311056
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kun je alleen maar jezelf verwijten.
Nee hoor.
pi_78311106
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij in een ander topic zijn. Jij bent toch homo?
Err?
pi_78311132
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je kunt er niks mee omdat je blijkbaar nogal talentloos bent verder. Een studie is kennis, verder niks. Wat denk je, dat iedereen die een economie boek leest direct een succesvolle bankier wordt?

Het feit dat je zoveel ontslagen bent, is natuurlijk enorm vervelend. Maar goed, de oorzaak zal meer bij jezelf liggen dan ergens anders.
Dit systeem is gewoon dodelijk voor een groep mensen. Markt maakt mensen gewoon kapot, mijzelf incluis.

Waarom moet in vredesnaam alles, maar werkelijk ook alles, worden vermarkt?

Je hoeft toch ook niet kapot te solliciteren naar een opleiding?
pi_78311142
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Err?
Dat is inmiddels gecorrigeerd.

Je mag homo zijn, niks mis mee, maar ik begrijp dat het verkeerd kan vallen.
pi_78311185
Wie kan mij uitleggen dat een complete maatschappij moet worden vermarkt? Zelfs basisrechten?
pi_78311223
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dit systeem is gewoon dodelijk voor een groep mensen. Markt maakt mensen gewoon kapot, mijzelf incluis.

Waarom moet in vredesnaam alles, maar werkelijk ook alles, worden vermarkt?

Je hoeft toch ook niet kapot te solliciteren naar een opleiding?
Luister. Je kunt alles aan andere wijten, of accepteren dat je zelf gewoon niet volmaakt bent. Vandaar in ieder geval eens je best doen om jezelf te verbeteren, ipv jezelf slachtoffer te maken.
pi_78311233
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is inmiddels gecorrigeerd.

Je mag homo zijn, niks mis mee, maar ik begrijp dat het verkeerd kan vallen.

Laat ik je uit de droom helpen: ik ben geen homo.
pi_78311279
Ik weet het zeker dat ik niet de enige bent die door de markt ben vermoord. Het verschil is dat ik er eerlijk voor uitkom.

Ik ben de schaamte voorbij.

Geef mij maar een communisme.
pi_78311304
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laat ik je uit de droom helpen: ik ben geen homo.
O, was het een grapje? Dat kan.
pi_78311333
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Luister. Je kunt alles aan andere wijten, of accepteren dat je zelf gewoon niet volmaakt bent. Vandaar in ieder geval eens je best doen om jezelf te verbeteren, ipv jezelf slachtoffer te maken.
In dit bestel ben ik kansloos. En velen met mij.

Ik hoop dat dit systeem zo snel mogelijk omzeep wordt geholpen.
pi_78311450
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

Dit topic gaat meer over EG dan over topsalarissen. Zelf geen topsalaris hebben en daarom niet willen dat anderen het wel hebben is een erg zwak argument.
pi_78311545
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In dit bestel ben ik kansloos.
Zelfbevestigende voorspelling.
pi_78311579
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:51 schreef waht het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

Dit topic gaat meer EG dan over topsalarissen. Zelf geen topsalaris hebben en daarom niet willen dat anderen het wel hebben is een erg zwak argument.
Dit stelsel deugt voor geen meter.
pi_78311597
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:54 schreef waht het volgende:

[..]

Zelfbevestigende voorspelling.
Absoluut niet. Ik mij kapot gevochten. Markt maakt mensen totaal kapot. Ik ben daar het zoveelste voorbeeld van.
pi_78311647
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik mij kapot gevochten. Markt maakt mensen totaal kapot.
Inderdaad, ik geloof graag dat je hard gevochten hebt. Waarschijnlijk tegen "de markt" die je wilde verslaan ofzo, terwijl je ook gewoon eens naar jezelf had kunnen kijken. Mensen met een grote bek die altijd anderen de schuld geven

Volgens mij heb je in dit deel het topic wel lichtelijk om zeep geholpen.
pi_78311727
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad, ik geloof graag dat je hard gevochten hebt. Waarschijnlijk tegen "de markt" die je wilde verslaan ofzo, terwijl je ook gewoon eens naar jezelf had kunnen kijken. Mensen met een grote bek die altijd anderen de schuld geven

Volgens mij heb je in dit deel het topic wel lichtelijk om zeep geholpen.
Nee hoor.

De basis voor de topsalarissen is hetzelfde: de markt. daar begint alle ellende.

Maar vertel mij even, wat is eerlijk aan markt? Gelijke kansen voor iedereen?
pi_78311766
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik mij kapot gevochten. Markt maakt mensen totaal kapot. Ik ben daar het zoveelste voorbeeld van.
Tsja, dan gooi je zelf de handdoek in de ring. En dat in een van de minst ongelijke, meest rijke, meest gelukkige landen ter wereld. Het is mogelijk dat het hier echt niet lukt voor iemand, maar in welk land dan wel?
pi_78311808
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, dan gooi je zelf de handdoek in de ring. En dat in een van de minst ongelijke, meest rijke, meest gelukkige landen ter wereld. Het is mogelijk dat het hier echt niet lukt voor iemand, maar in welk land dan wel?
Gewoon uitstappen. Ik het wel gezien hier.
pi_78311942
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Markt, hetgeen wat jij verjubelt, maakt mensen gewoon kapot. Ik ben het. Gewoon kapot gemaakt door de markt. En ik zal niet de enige zijn, die voor het leven is beschadigd.
Markt maakt (het financieel mogelijk) dat jij terug valt op een menswaardig bestaan zodra je loopbaan de mist in is gegaan.
pi_78312022
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Geef mij maar een communisme.
Hiermee toon jij een gebrek aan inzicht...
pi_78312044
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Markt maakt (het financieel mogelijk) dat jij terug valt op een menswaardig bestaan zodra je loopbaan de mist in is gegaan.
Zo lang het nog duurt. Straks ene kabinet van CDA, VVD met PVV. = einde sociale zekerheid.
Nou, dan is het gedaan met mij.
pi_78312067
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hiermee toon jij een gebrek aan inzicht...
Maar dit systeem is het ook niet DS4, als sta jij aan de goede kant van de streep.
pi_78312096
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Gewoon uitstappen. Ik het wel gezien hier.
Misschien beter om eens jezelf te richten op wat je wel kan en niet op wat je niet kan. Je maakt jezelf kapot... niet de markt. Die geef je alleen maar de schuld.
pi_78312133
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar vertel mij even, wat is eerlijk aan markt? Gelijke kansen voor iedereen?
Markt is een abstract begrip. Maar jij verwart gelijke kansen met gelijke uitkomsten. Perfect gelijke kansen zijn er niet maar relatief gezien horen de kansen in Noord/West-Europese democratieën bij de betere.
pi_78312185
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien beter om eens jezelf te richten op wat je wel kan en niet op wat je niet kan. Je maakt jezelf kapot... niet de markt. Die geef je alleen maar de schuld.
T/m mijn opleidingen ging het goed. Daarna vermoord, door het geweld van de markt. Het is nooit meer goedgekomen. Ik kan in zo'n bestel echt niet leven.
pi_78312243
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

T/m mijn opleidingen ging het goed. Daarna vermoord, door het geweld van de markt. Het is nooit meer goedgekomen. Ik kan in zo'n bestel echt niet leven.
In die markt moet iedereen met dezelfde opleidingen toch zien te overleven. Heb je een opleiding gedaan die ooit in een klap waardeloos geworden is om de een of andere reden?
pi_78312438
quote:

[..]

Je bedoelt een bestel waarin je moet werken?
pi_78313009
quote:
Een bepaalde mate van herverdeling maakt deel uit van de beschaving. Grote verschillen tussen rijk en arm omdat de rijken te beroerd zijn de zwakkeren te ondersteunen getuigt van een armoedig beschavingsniveau.
quote:
Zoals Jort Kelder bij dwdd zei. De mensen zijn het waard.
Nee, sommigen vinden dat die mensen het waard zijn. Dat is wat anders. Mensen op hun waarde schatten is onbegonnen werk.
pi_78313214
quote:

Kennelijk besef jij niet hoeveel geluk jij hebt dat je in NL terecht bent gekomen.

Wat daarvan ook moge zijn: de reden dat jij jezelf zo kut voelt tav jouw situatie is dat jij je focus legt op onmogelijkheden ipv mogelijkheden.

Natuurlijk, het leven kan nog leuker zijn als je een mooie loopbaan hebt, waarbij je veel waardering krijgt en een hoop geld toe... maar ook zonder die perfecte loopbaan kun je gelukkig worden. Als je maar wil!
pi_78313328
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kennelijk besef jij niet hoeveel geluk jij hebt dat je in NL terecht bent gekomen.

Wat daarvan ook moge zijn: de reden dat jij jezelf zo kut voelt tav jouw situatie is dat jij je focus legt op onmogelijkheden ipv mogelijkheden.

Natuurlijk, het leven kan nog leuker zijn als je een mooie loopbaan hebt, waarbij je veel waardering krijgt en een hoop geld toe... maar ook zonder die perfecte loopbaan kun je gelukkig worden. Als je maar wil!
Dat is waar. De kunst is je te richten op de mogelijkheden. Mogelijkheden zien en ze benutten. Dat is de enige manier om het leven zo optimaal mogelijk te maken voor jezelf. De onmogelijkheden zijn een feit, die zul je als gegeven moeten accepteren. Je kunt de schuld leggen bij de markt, maar eigenlijk is de hoofdschuldige onze Schepper.
pi_78319612
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In die markt moet iedereen met dezelfde opleidingen toch zien te overleven. Heb je een opleiding gedaan die ooit in een klap waardeloos geworden is om de een of andere reden?
De opleiding sluit 0,0 aan op de praktijk.

Hoe kan je anders top zijn tijdens de opleiding, en vervolgens in de hel belanden?

Wat heeft de een met het ander te maken?

Ik voel mij gewoon maximaal bedonderd en overweeg gerechtelijke stappen. Het zou toch te gek zijn dat mensen niet kunnen reclameren als ze achteraf zich bedonderd voelen?

Ik zou bijna een Stichting Onderwijsleed overwegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2010 21:41:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')