abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77654287

Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 07-02-2010 23:59:39 ]
gr gr
pi_77654394
bah, zelfs voor ryanair geen geld om nu op vakantie te gaan stom rijbewijs.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 5 februari 2010 @ 01:50:46 #3
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77655674
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
bah, zelfs voor ryanair geen geld om nu op vakantie te gaan stom rijbewijs.
Prioriteiten stellen, heh?

Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
The best firms advertise the least...
pi_77657665
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:

[..]

Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslag . Maar als je alleen wat handbagage meeneemt is 't idd heel goedkoop
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:55:10 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77658269
Deze zomer de eerste keer ryan air. Brussel-zadar en terug. Ik heb twee stukken bagage mee, maar dan nog was het voor elke andere maatschappij minstens 100 euro duurder, of niet rechtstreeks naar de kroatische kust.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:39:38 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_77659351
Tvp, omdat ik helaas niets anders te melden heb.

Behalve dat ik eraan moet denken om deze week in te checken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_77662758
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:

[..]

Het is vooral een combinatie van tijd & geld dat me tegenhoudt, ook al kan ik op de plekken waar ik heen ga (London, Kraków) voor niks overnachten. Even een paar maanden in Nederland volhouden en ik jank ook niet meer
pi_77671643
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen

- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.

Het gaat om 5 gasten van 20 jaar, low budget;)
pi_77671731
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen

- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.

In alle steden geweest. Zou voor Krakow of Berlijn gaan. Krakow: mooie binnenstad, zeer groot marktplein. En de kans om eventueel Auschwitz te bezoeken (vond ik zééér indrukwekkend; be prepared voor een heftige dag, als je daar naartoe gaat).
pi_77675887
Morgenvroeg naar Berlijn vliegen vanaf Weeze!
pi_77677275
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:17 schreef Lauwheid het volgende:
Morgenvroeg naar Berlijn vliegen vanaf Weeze!
Kort vluchtje . Enjoy!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:52:18 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77680437
Toch worden de acties van Ryanair wel een beetje voorspelbaar, als je niet echt een reisdoel hebt, of heel flexibel bent in data kan je tegenwoordig ongeveer een 6 weken voor vertrek goede prijzen vinden.

Maar Ryanair heeft wel een beetje de acties verpest, want ik heb nu zelfs een prepaid credit card, dus transactiekosten betaal ik niet meer, en toch wil ik niet de vlucht boeken welke nu in de aanbieding zijn voor 5 euro enkele reis, omdat ik weet dat de prijzen, waarschijnlijk, toch wel weer zullen zakken. Terwijl een retour naar London Stansted voor 10 euro natuurlijk geen geld is, de treinreis van mijn woonplaats naar Eindhoven is al duurder...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77689003
Kan iemand de openingspost aanpassen ivm de credtcard verandering? Aangezien ze nu alleen mastercard prepaid accepteren als betaalmiddel waarmee je geen cc-toeslag betaald.
pi_77698000
Volgende maand naar Finland via Bremen, en maand erna via weeze naar ibiza
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:38:58 #15
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77715124
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslag . Maar als je alleen wat handbagage meeneemt is 't idd heel goedkoop
Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??
  zondag 7 februari 2010 @ 12:10:55 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77725953
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:38 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??
Natuurlijk is het aantal stoelen voor aanbiedingstarieven beperkt, want Ryanair is uiteindelijk wel een onderneming die winst moet maken, als je 180 stoelen in je toestel voor 1 euro verkoopt zal dat niet meer gaan natuurlijk.
Je kan ongeveer 1-12 stoelen tegen super goedkope tarieven aanbieden, afhankelijk van de route, om zo je toestellen meer gevuld te krijgen.
Want die supergoedkoper tarieven zijn niet voor de mensen die echt moeten vliegen, want die boeken verder van tevoren, of kort bij vertrek, als je stoelen, zoals Ryanair nu doet, 3-6 weken voor vertrek goedkoop aanbiedt bereik je een groep die anders toch niet zou gaan.
Althans, dat is de theorie, want Ryanair en acties worden een beetje te voorspelbaar dat mensen erop in gaan spelen, dus moeten ze nu op andere manieren proberen om de stoelen voor de beste prijs te verkopen. Want als jij ziet dat er nog maar 3 stoelen beschikbaar zijn zal je normaliter denken, ik moet snel boeken want anders zijn ze weg. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, 2 weken later kan op dezelfde vlucht het aantal stoelen voor een goedkopere prijs hoger zijn, want dan is de tijd verder en weet Ryanair hoe vol het vliegtuig tot dan toe is, en wat er met de prijs moet gebeuren om het vliegtuig vol te krijgen tegen de beste prijs.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77726811
Ik wil komende zomervakantie (in juli) met nog 2 personen naar Stockholm voor een weekje.
Nu is de vraag: Wanneer moet ik boeken? Ik heb al gehoord dat last-minutes duur zijn? Ik moet dus gewoon zo vroeg mogelijk boeken?
pi_77745357
Voor de zomervakantie zijn last-minutes bij Ryanair idd erg duur.
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_77745563
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Natuurlijk is het aantal stoelen voor aanbiedingstarieven beperkt, want Ryanair is uiteindelijk wel een onderneming die winst moet maken, als je 180 stoelen in je toestel voor 1 euro verkoopt zal dat niet meer gaan natuurlijk.
Je kan ongeveer 1-12 stoelen tegen super goedkope tarieven aanbieden, afhankelijk van de route, om zo je toestellen meer gevuld te krijgen.
Want die supergoedkoper tarieven zijn niet voor de mensen die echt moeten vliegen, want die boeken verder van tevoren, of kort bij vertrek, als je stoelen, zoals Ryanair nu doet, 3-6 weken voor vertrek goedkoop aanbiedt bereik je een groep die anders toch niet zou gaan.
Althans, dat is de theorie, want Ryanair en acties worden een beetje te voorspelbaar dat mensen erop in gaan spelen, dus moeten ze nu op andere manieren proberen om de stoelen voor de beste prijs te verkopen. Want als jij ziet dat er nog maar 3 stoelen beschikbaar zijn zal je normaliter denken, ik moet snel boeken want anders zijn ze weg. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, 2 weken later kan op dezelfde vlucht het aantal stoelen voor een goedkopere prijs hoger zijn, want dan is de tijd verder en weet Ryanair hoe vol het vliegtuig tot dan toe is, en wat er met de prijs moet gebeuren om het vliegtuig vol te krijgen tegen de beste prijs.
Misschien kun je er binnenkort op bieden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77747494
Ik doe ook weer mee!

Trouwens: Logo in de startpost mist de laatste E. Ziet er niet zo mooi uit(A).
pi_77752565

Zo beter?
pi_77753802
Ja, ik zag al dat ik daar had gefaald. Ik denk ik houd het stil, misschien ziet niemand het, maar toch is men hier scherp genoeg.

Ik update de wiki.
(de OP kan ik niet meer editten, dus dat kan de eerstvolgende mod doen die dit leest)
gr gr
pi_77789169
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77789428
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
pi_77835916
Komende zomer een noodzakelijk vlucht van Weeze naar Londen met RyanAir
pi_77837510
Zondag vanaf Brussel richting Glasgow, heb er zin in!
pi_77848112
Ben net terug van een tripje naar Venetië. Aangekomen op "Verona-Brescia" airport, eigenlijk Brescia Montichiari ongeveer 20km van Brescia en 60km van Verona.

Extreem klein vliegveld waar volgens mij maar een paar vluchten per dag aankomen en vandaan vertrekken.

De enige mogelijkheid om er weg te komen was met de taxi of een speciale shuttlebus die voor het korte tripje naar Brescia 7.50 kostte en naar Verona zelfs 11 euro. Zeker niet aan te bevelen qua prijs dus, zeker als je bedenkt dat de shuttlebus Mestre-Treviso airport op de terugweg maar 5 euro was en je zelfs in London "maar" 14 pond betaalt voor een return ticket Stansted.

Op Treviso ging het wel uitstekend, geen enkel probleem gehad met handbagage controles of wat dan ook, ging allemaal zeer relaxt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77851007
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:

- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.

Krakau natuurlijk.

Bratislava is niet mooi en het is relatief duur door de euro daar. Berlijn vond ik niet zoveel aan. Geen centrum, geen mooie gebouwen en het uitgaan was ook verre van geweldig.

Krakau was mooi en het uitgaan prima. Oh, en bovenal niet duur. Auschwitz is ook dichtbij, en dat is best indrukwekkend in de winter denk ik (ik was er in augustus met 30 graden en strak blauwe lucht...).
^ To je nesmysl ^
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:20 #29
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77859892
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:14 schreef Grunner het volgende:
Komende zomer een noodzakelijk vlucht van Weeze naar Londen met RyanAir
Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.

Valt me echt op, dat de anbiedingen: De zgn 1/5 euro vluchten maar naar heel beperkte bestemmingen gelden met de rest van de vluchten zijn ze enorm in prijs gestegen (geen aanbiedingen meer). Dit, terwijl Michael O'Leary nog wel verkondigde, dat de prijzen hetzelfde zouden blijve of zelfs goedkoper (en extra kosten rekenen, voor zaken die een vluchmaatschappij geld kosten).
pi_77869136
Goed nieuws: Afgelopen zondag hebben ze in Malaga bij Ryanair lekker actief zitten controleren op de afmetingen van de handbagage.

Jammer alleen dat het alsnog leek of die handbagage koffers steeds groter lijken te worden.
pi_77874065
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef edcetera het volgende:

[..]

Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.
Mijn schoonouders wonen inderdaad in de buurt van Weeze. Die willen ons wel brengen en ophalen. Naar Eindhoven hadden we met de trein gemoeten en dat hadden we zo vroeg vanuit Groningen niet gehaald
pi_77876659
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Wat heb je nu precies opgestuurd naar hun via identity@neteller.com dan?

Ik heb weet ik hoe lang geleden al een mail gestuurd met een scan van me rijbewijs.
Maar eronder staat, als je email er niet bij op staat klik hier.

Dan zie je alleen sweden spanje en finland ofzo als voorbeelden.

Dus ik ga nu gewoon me hotmail erbij in pleuren en kijken wat ze doen.
pi_77877332
Heb net ff via live chat met zon grapjas gepraat.
Ga het nu regelen.
pi_77908044
probeer online in te checken ... maar dat deel ligt plat! wat nu?
pi_77908089
ff wachten tot het weer online is.
Als je zometeen vliegt (morgen ochtend/ deze ochten tis immers net 2 uur) dan zou ik blijven proberen.

Bellen is op dit moment namelijk geen optie
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:49:49 #36
130186 FallingSky
Damn i'm good.
pi_77912250
Ryanair, waar de 737's water lekken als het buiten regent.

Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.

Een ander euvel van ryanair is dat ik gewoon niet in een normale plaats pas (2m lang). En dat intereseert ze geen ene flikker. Dus altijd als ik met hun vlieg is het altijd ruzie. En als eerste het vliegtuig instappen heeft ook geen zin meer gezien het feit dat bijna iedereen dat doet.

Al met al is het zeer goedkoop om even op en neer naar spanje te gaan, en daarbij komt ook nog eens dat Weeze 15m rijden is. Maar als het even kan liever niet.
pi_77912973
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:

Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.

Gebeurt in vrijwel alle vliegtuigen bij deur; water drupt ook vaak uit de airconditioning langs de raampjes. En zeker bij de deur kan het in een vliegtuig koud zijn, op lange vluchten krijg je mede daarom standaard een dekentje als je bij de nooduitgang zit.
pi_77930427
Neteller creditcard werkte perfect

Net voor 30 man een retourtje Birmingham geboekt, 18 euro pp . Echt schandalig laag
pi_77984499
Dit topic was ik even kwijt. Geen gratis vluchten gemist?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_78008193
Altijd handig om er zo nog effetjes ertussenuit te knijpen!
pi_78008542
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:

Een ander euvel van ryanair is dat ik gewoon niet in een normale plaats pas (2m lang). En dat intereseert ze geen ene flikker. Dus altijd als ik met hun vlieg is het altijd ruzie. En als eerste het vliegtuig instappen heeft ook geen zin meer gezien het feit dat bijna iedereen dat doet.

Al met al is het zeer goedkoop om even op en neer naar spanje te gaan, en daarbij komt ook nog eens dat Weeze 15m rijden is. Maar als het even kan liever niet.
Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.
Aangezien ik geen maatje m heb pas ik daar niet comfortabel in.
Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Dan de midden stoel vrij houden, en je hebt ruimte zat.
pi_78009774
quote:
Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:

[..]

Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Aso

maandag 15 februari 2010 @ 19:45:22 #43
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78028251
quote:
Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:

[..]

Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.
Aangezien ik geen maatje m heb pas ik daar niet comfortabel in.
Ah nog iemand die defensive seating toepast. En het werkt prima omdat een normale passagier eerst naar een plek zal kijken waar nog niemand zit in plaats van te vragen of hij er langs mag, of zichzelf direct naast iemand neer moet plaatsen als er nog plaatsen vrij zijn waar nog een middenstoel vrij is zodat je niet direct naast iemand hoeft te zitten.

Wel ben ik zelf, als ik alleen reis, iemand die juist dat soort mensen opzoekt, en niet om ze last te bezorgen, maar eerder om ervoor te zorgen dat de middenplek inderdaad vrij blijft, dat werkt namelijk prima bij iemand die aan het gangpad zit en ik dan bij het raam kan plaatsnemen, want op het moment dat ik vraag of ik daar mag zitten zal deze altijd verplaatsen naar of het gangpad of naar het raam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78033074
Ik stap bij Ryanair bijna altijd als laatste in, en bijna altijd is er dan nog een plek bij het raam of gangpad beschikbaar terwijl de middenstoel nog vrij is, en soms op rustige vluchten is er zelfs nog een hele rij vrij, wat natuurlijk uitnodigt tot heerlijk slapend uit het raampje kijken.

In december had ik dat bijv., een hele rij voor mezelf. 1 cent had ik voor die vlucht betaald, dus een derde cent per stoel. En ik ben toen ook nog eens binnengekomen met een te grote rugtas terwijl ze notabene stonden te controleren.
pi_78033731
Ook maar weer eens een retourtje Milaan - Eindhoven gekocht. Was nog geen 33 euro alles bij elkaar, ben alleen zo stom geweest om de creditcard kosten te betalen. Voortaan dus via die electronische credit card. Ik las overigens dat je daar tegenwoordig niet meer alleen met GBP hoeft te werken maar dat Ryanair nu ook euro's accepteert, iemand daar al ervaring mee?
pi_78034990
De munteenheid waarin je betaalt hangt volgens mij af van het vliegveld van vertrek. Van Londen betaal je in pond, van Eindhoven in euro en van Krakow in Zloty.

Wel heb ik laatst inderdaad gezien dat je het door Ryanair kan laten omrekenen naar jouw munteenheid van keuze maar ik had het idee dat het conversietarief een stuk ongunstiger was dan dat van de creditcardmaatschappij.
pi_78036982
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt.

Er werd eerst gezegd dat het belangrijk is om je electron credit card in GBP te gebruiiken, omdat het anders niet werkt. Deze meneer schrijft dat het tegenwoordig ook gewoon met euro's kan wat voordeliger is, al heeft hij het zelf nog niet geprobeerd. Maar dit is dus waar?
pi_78038039
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt.

Er werd eerst gezegd dat het belangrijk is om je electron credit card in GBP te gebruiiken, omdat het anders niet werkt. Deze meneer schrijft dat het tegenwoordig ook gewoon met euro's kan wat voordeliger is, al heeft hij het zelf nog niet geprobeerd. Maar dit is dus waar?
Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.
pi_78038537
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:57 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.
Oeps ik bedoelde entropay, geloof ik? Nu snap ik er niks meer van, sorry Ik heb een mastercard credit card, kan ik dan via entropay betalen en de valuta in euro zetten of werkt het nog steeds alleen in britse ponden?

Of zijn er helemaal geen manieren meer nu om de cc kosten van ryanair te omzeilen?
pi_78073390
quote:
Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zitten .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_78113033
Vraag:
Op de site kun je dus invoeren waar je naar toe wilt enz., dan krijg je zo'n kolom:

Geen Belasting
Vertrek: Düsseldorf (Weeze) 06:50
Aankomst: London Stansted 07:00
1 x Adult 7,49 EUR

Tarief: 7,49 EUR
Online inchecken: 5,00 EUR
Belastingen/ toeslagen: 0,00 EUR
Totale prijs: 12,49 EUR

Zijn dit dan ook echt de totale kosten? Of komt er nog vliegveldbelasting bij ofzo?
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_78113288
Er komen (evt) nog 4 dingen bij.

Namelijk:
1 koffer (weet niet exact, ik dacht 10 euro) *optioneel
Priority (betekend dat je als eerste in het vliegtuig zit) 8 euro * optioneel
Reisverzekering (prijs not sure) *optioneel (je kunt aanklikken, geen reisverzekering)
Creditcard kosten (alleen voor de Mastercard Prepaid card komen er geen kosten bij) anders 10 euro
pi_78113995
Ah oke, danku
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_78122300
in principe zijn het gewoon de echte kosten en komt er niets bij, op de optionele kosten na.
pi_78123439
Heeft iemand een nummer van Ryanair waar ze ook daadwerkelijk te bereiken zijn?

Al die telefoonnummers doen het niet
pi_78142664
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:36 schreef MaxC het volgende:
Heeft iemand een nummer van Ryanair waar ze ook daadwerkelijk te bereiken zijn?

Al die telefoonnummers doen het niet
0900 04 00 860

heeft het bij mij altijd gedaan
pi_78142813
weet iemand of Ryan Air uberhaupt nog weer gaat vliegen van Weeze naar Dublin?? heel irritant dat ze die er uit gegooid hebben
pi_78172466
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:16 schreef Eggos het volgende:
weet iemand of Ryan Air uberhaupt nog weer gaat vliegen van Weeze naar Dublin?? heel irritant dat ze die er uit gegooid hebben
Toevallig was ik daar laatst ook naar aan het kijken, omdat ik in verleden een keer vanaf Weeze naar Dublin ben gevlogen. Kan op dit moment alleen (in de buurt dan waar ik woon) vanaf Brussel en Eindhoven.
pi_78181646
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zitten .
Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:42:07 #60
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_78184991
Hmm ik wil eind mei naar Barcelona, nu kost een ticket 90 euro pp ongeveer. Vorige keer naar London dachten we dat het nog wel goedkoper zou worden, waarna het een paar dagen dubbel zo duur was. Dat was echter wel vlak voor vertrek. Kunnen jullie zeggen of nog even wachten met boeken nog loont waarschijnlijk?
pi_78186243
Ben net terug van een grote tip door Europa voor 85 euro (7 vluchten Ryanair 2 Easyjet), alles ging super en zeer voordelig! Ryanair de beste van de 2 omdat de tickets nou eenmaal veel goedkoper zijn.
pi_78186476
waar ben je geweest???
pi_78186619
Ryanair dropt passagiers op verkeerde eiland

LONDEN - Een aantal Britse vakantiegangers is woedend op de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair.

De Britten vlogen woensdag van Zuid-Engeland naar het Canarische eiland Lanzarote, maar wegens slechte weersomstandigheden in het gebied landde het toestel op in het buureiland Fuerteventura.

Ryanair was vervolgens snel weer vertrokken maar de toeristen werden aan hun lot overgelaten. Britse media meldden vrijdag dat er geen medewerker van Ryanair meer op het vliegveld te bekennen was zodat de Britten zelf accommodatie en een tocht met een veerboot voor de volgende ochtend moesten regelen.

De lowbudgetmaatschappij heeft desgevraagd laten weten dat het volgens de Europese regelgeving juist heeft gehandeld, omdat overmacht de oorzaak van de kwestie is en de maatschappij dan niet verplicht is de passagiers tegemoet te komen.
pi_78186829
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ryanair dropt passagiers op verkeerde eiland

LONDEN - Een aantal Britse vakantiegangers is woedend op de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair.

De Britten vlogen woensdag van Zuid-Engeland naar het Canarische eiland Lanzarote, maar wegens slechte weersomstandigheden in het gebied landde het toestel op in het buureiland Fuerteventura.

Ryanair was vervolgens snel weer vertrokken maar de toeristen werden aan hun lot overgelaten. Britse media meldden vrijdag dat er geen medewerker van Ryanair meer op het vliegveld te bekennen was zodat de Britten zelf accommodatie en een tocht met een veerboot voor de volgende ochtend moesten regelen.

De lowbudgetmaatschappij heeft desgevraagd laten weten dat het volgens de Europese regelgeving juist heeft gehandeld, omdat overmacht de oorzaak van de kwestie is en de maatschappij dan niet verplicht is de passagiers tegemoet te komen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.html

Oeps.... Wilde hem ook net posten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78187080
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.html

Oeps.... Wilde hem ook net posten.
Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!
Nou ja, weer een goede reden om te op Ryanair
pi_78189122
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!
Nou ja, weer een goede reden om te op Ryanair
Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_78189649
Morgen naar Londen vanaf weeze. 04.00 vertrekken met de auto
Iemand nog vette uitgaanstips?
pi_78189729
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.
Nou, hilarisch Doe mij maar Iberia of TAP, eigenlijk
pi_78190337
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou, hilarisch Doe mij maar Iberia of TAP, eigenlijk
Iberia ben ik eindelijk es lid geworden. Stom, had ik 12 jaar geleden moeten doen, dan zat ik nu al gratiesj op Paaseiland, maar goed.

Zondag naar Colombia.

pi_78190442
Amai. Da's het betere werk
pi_78190548
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:58 schreef ColdFeet het volgende:
Amai. Da's het betere werk
Yesss, voor werk. En 2 dagen erbij vrijgenomen om te genieten.

En daarna naar Londen, ook werk.

vrijdag 19 februari 2010 @ 17:11:25 #72
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78190904
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:42 schreef ralfseltje het volgende:
Hmm ik wil eind mei naar Barcelona, nu kost een ticket 90 euro pp ongeveer. Vorige keer naar London dachten we dat het nog wel goedkoper zou worden, waarna het een paar dagen dubbel zo duur was. Dat was echter wel vlak voor vertrek. Kunnen jullie zeggen of nog even wachten met boeken nog loont waarschijnlijk?
De acties lopen nu van maart en april, binnenkort zal dat april en mei zijn.

Wel blijft het altijd een gok, en in mei vallen een heleboel bijzondere dagen, en dat zorgt ervoor dat tickets niet altijd goedkoop worden, het kan ook nog duurder worden in die periode.
Als je trouwens naar Barcelona wilt, afhankelijk van waar je woont is Vueling of Transvertragia als je een beetje optijd boekt ook niet super duur met vertrek vanaf Amsterdam, en dan kom je ook in Barcelona aan. (Want Girona en Reus klinken wel leuk, maar is gewoon 2 uur van Barca).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78191496
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:16 schreef MaxC het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?
Het telefoonnummer is alleen doordeweeks tijdens kantooruren te bereiken en deze week waren dat nou net de tijden dat ik niet thuis was en ook niet kon bellen. Dus ik ga maandag bellen en hoop dan meer te horen. Dus ik weet het nog niet.

Maar wat heb jij gedaan, alleen je eerste naam of ook voorletters?
pi_78191993
Ah joh, dat loopt heus wel los. Ik ben weleens gevlogen met mijn roepnaam ipv mijn doopnaam op het ticket. En ik ben zelfs naar de VS gevlogen als Mr Cold Feet Zo streng controleren ze heus niet.
pi_78192373
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De acties lopen nu van maart en april, binnenkort zal dat april en mei zijn.

Wel blijft het altijd een gok, en in mei vallen een heleboel bijzondere dagen, en dat zorgt ervoor dat tickets niet altijd goedkoop worden, het kan ook nog duurder worden in die periode.
Als je trouwens naar Barcelona wilt, afhankelijk van waar je woont is Vueling of Transvertragia als je een beetje optijd boekt ook niet super duur met vertrek vanaf Amsterdam, en dan kom je ook in Barcelona aan. (Want Girona en Reus klinken wel leuk, maar is gewoon 2 uur van Barca).
Spanair en Clickair vanaf Schiphol.

Ben voor 70 euro een keer zakelijk retour gegaan naar BCN.

Girona is echt zonde als je een weekend BCN wil doen. Komen nog treinkosten bij en is zonde van de tijd. Goedkoop vliegen is leuk, maar focus niet alleen daarop.

pi_78250323
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spanair en Clickair vanaf Schiphol.

Ben voor 70 euro een keer zakelijk retour gegaan naar BCN.

Girona is echt zonde als je een weekend BCN wil doen. Komen nog treinkosten bij en is zonde van de tijd. Goedkoop vliegen is leuk, maar focus niet alleen daarop.
Clickair is overleden, Vueling is t nu
pi_78250359
Trouwens, grappige valentijnsactie:

With it being Valentines week we have put together some fare offers that you are going to love! Our lowest prices have been reduced by a further 69%.

Offer ends midnight 18.02.10 (al voorbij dus helaas).
pi_78257375
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:

[..]

en Spanair vliegt niet naar AMS.

Overigens worden de geruchten wel steeds groter dat Ryanair ook naar BCN gaat vliegen, daar is immers ontzettend veel capaciteit ontstaan door de nieuwe terminal waar nu niks mee wordt gedaan, en Ryanair zal dat wel zien zitten wanneer de tarieven goed genoeg zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 21 februari 2010 @ 12:44:54 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78259624
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:08 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

en Spanair vliegt niet naar AMS.

Overigens worden de geruchten wel steeds groter dat Ryanair ook naar BCN gaat vliegen, daar is immers ontzettend veel capaciteit ontstaan door de nieuwe terminal waar nu niks mee wordt gedaan, en Ryanair zal dat wel zien zitten wanneer de tarieven goed genoeg zijn.
Het nadeel van Barcelona voor Ryanair is dat de taxi-tijden (voor vertrek) wel relatief lang zijn, zo lang dat een korte turnaround tijd op Barcelona eigenlijk niet mogelijk is.
Daarnaast heeft Barcelona opzich al veel Europees verkeer en kan ik mij voorstellen dat de focus van Barcelona niet op een Ryanair ligt, zeker niet als ze ook nog eens korting zouden moeten geven aan Ryanair. (En het geven van korting zal door Vueling / Iberia niet worden gewaardeerd en zal verstrekkende gevolgen kunnen hebben, daarnaast is de luchthavenbelasting in Spanje al relatief laag).

Ik denk dat Ryanair opzich tevreden is met Girona of Reus gelet op de korte omkeertijden en de mogelijkheid om de uitbaters van de vliegvelden onder controle te houden, bij die vliegvelden kan Ryanair eisen stellen, iets wat op een Schiphol, Frankfurt, Barcelona, Paris CDG niet zal kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 februari 2010 @ 12:49:16 #80
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78259752
17 maart naar Dublin voor Sint Patricksday, 100 euro voor retour incl bagage (wat 30 euro kost ) Hopelijk kan je nog een beetje redelijk zitten
pi_78265904
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het nadeel van Barcelona voor Ryanair is dat de taxi-tijden (voor vertrek) wel relatief lang zijn, zo lang dat een korte turnaround tijd op Barcelona eigenlijk niet mogelijk is.
Daarnaast heeft Barcelona opzich al veel Europees verkeer en kan ik mij voorstellen dat de focus van Barcelona niet op een Ryanair ligt, zeker niet als ze ook nog eens korting zouden moeten geven aan Ryanair. (En het geven van korting zal door Vueling / Iberia niet worden gewaardeerd en zal verstrekkende gevolgen kunnen hebben, daarnaast is de luchthavenbelasting in Spanje al relatief laag).

Ik denk dat Ryanair opzich tevreden is met Girona of Reus gelet op de korte omkeertijden en de mogelijkheid om de uitbaters van de vliegvelden onder controle te houden, bij die vliegvelden kan Ryanair eisen stellen, iets wat op een Schiphol, Frankfurt, Barcelona, Paris CDG niet zal kunnen.
Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijk
  zondag 21 februari 2010 @ 17:37:47 #82
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78269962
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef korting het volgende:

[..]

Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijk
Voor Madrid is er niet echt een optie in de buurt, en de markt voor Madrid is vrij groot.
Ryanair heeft al reeds nee gekregen op hun verzoek of de tarieven omlaag kunnen in Barcelona zodat Ryanair daar vanaf zou vliegen.

Niets is onmogelijk uiteraard, maar het business model van Ryanair is niet gebouwd om specifiek van de grotere luchthavens te vliegen, aan de andere kant, er is wel wat overcapaciteit op Barcelona, maar aan de eisen van Ryanair qua tarieven kan niet tegemoet gekomen worden, want dat zal Vueling / Iberia gewoonweg niet accepteren. De tijd zal het leren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78273333
Barcelona (Girona) of Barcelona (Reus) is leuk, maar als je echt naar Barcelona zelf kunt vliegen is daar echt wel markt voor, ook al bedien je dan 3 luchthavens in de regio.

luchthavenbelastingen in Spanje zijn ook nog eens omlaag gegaan met 15% tot 2012, en een leegstaande terminal in BCN vindt de AENA ook niet echt geweldig denk ik, dus ik verwacht dit jaar eigenlijk nog wel een aankondiging van Ryanair hierover
pi_78386457
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
pi_78387617
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
Ja dit klopt, viel mij ook al op afgelopen weekend!
pi_78387739
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Klopt, wordt niet meer vermeld en dus ook niet meer gechecked. Daardoor heb ik ingechecked met mijn Paspoort maar gereisd met mijn ID-Kaart. Kan goed vanpas komen als één van beiden b.v. wordt gestolen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:50 #87
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78387866
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niets is onmogelijk uiteraard, maar het business model van Ryanair is niet gebouwd om specifiek van de grotere luchthavens te vliegen, aan de andere kant, er is wel wat overcapaciteit op Barcelona, maar aan de eisen van Ryanair qua tarieven kan niet tegemoet gekomen worden, want dat zal Vueling / Iberia gewoonweg niet accepteren. De tijd zal het leren.
de nieuwe terminals van zowel Barcelona als Madrid zijn inderdaad bijna uitsluitend voor Iberia en Vueling bedoeld. Wel erg mooi trouwens als je tussen beide steden vliegt.
pi_78388631
Kan iemand me helpen?
Ik heb een vlucht geboekt met ryanair voor 11 maart vanaf eindhoven naar londen zelfde dag terug.
Nu willen we er toch een nacht blijven. Dus de 10 heen en de 11e terug.
Omboeken kost 100 euro voor 2 personen. Dus wil ik gewoon een nieuw heen ticket kopen.
Kan dit zomaar? Is de terugvlucht van 11 maart wel te gebruiken omdat we de heen vlucht niet maken van die boeking? Alvast bedankt!
Greetz,
Koen
pi_78389583
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:44 schreef noekk het volgende:
Kan iemand me helpen?
Ik heb een vlucht geboekt met ryanair voor 11 maart vanaf eindhoven naar londen zelfde dag terug.
Nu willen we er toch een nacht blijven. Dus de 10 heen en de 11e terug.
Omboeken kost 100 euro voor 2 personen. Dus wil ik gewoon een nieuw heen ticket kopen.
Kan dit zomaar? Is de terugvlucht van 11 maart wel te gebruiken omdat we de heen vlucht niet maken van die boeking? Alvast bedankt!
Ja.
pi_78422074
Vanaf 30 maart zijn veel vluchten opeens drastisch verminderd, weet iemand waarom en of dit zo blijft?

Zie Weeze-Skavsta, Eindhoven-Skavsta, et cetera.
pi_78423165
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:

[..]

Ah, wist ik niet. Clickair was de low-cost tak van Iberia dacht ik. Ben nog met ze gevlogen toen.

pi_78424014
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 02:11 schreef USMC het volgende:
Vanaf 30 maart zijn veel vluchten opeens drastisch verminderd, weet iemand waarom en of dit zo blijft?

Zie Weeze-Skavsta, Eindhoven-Skavsta, et cetera.
Zomerseizoen, op dat moment beginnen ook weer vluchten naar Trapani, Algerho en andere zonbestemmingen.
pi_78432539
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
quote:
Ryanair vanaf MAA naar Barcelona-Reus

Vliegveld Maastricht Aachen Airport hoopt met de uitbreiding van het aantal vluchten van Ryanair dit jaar 100.000 passagiers extra te trekken. Vliegmaatschappij Ryanair maakte donderdag bekend in mei te starten met reizen naar Barcelona-Reus.

Drie keer per week kunnen passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport naar de nieuwe bestemming vliegen. Sinds 2007 is er al een verbinding naar Barcelona-Girona. Daar komt vanaf 21 mei dus de nieuwe bestemming bij. Daarnaast wordt er vanaf april ook vaker gevlogen naar het Portugese Faro en het Spaanse Alicante, respectievelijk vier en vijf keer per week.
pi_78433172
quote:
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.

pi_78433623
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je lekker snel naar Salou, zie ik . Halfuurtje vanaf Reus .
pi_78446576
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetje
Greetz,
Koen
pi_78456845
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:51 schreef noekk het volgende:

[..]

Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetje
Knuffelmeisje woont vlakbij Weeze, maar dit is goed nieuws! ff checken voor nog andere bestemmingen dan mijn geliefde Spanje...;)

pi_78456877
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kun je lekker snel naar Salou, zie ik . Halfuurtje vanaf Reus .
Spanje
Catalunya
Salou

pi_78458753
Maastricht-Trapani lijkt me wel wat. En dan de boot naar Tunesie nemen ofzo. Heeft iemand daar ervaring mee (prijzen, mogelijkheden, etc.)?

pi_78508790
7-11 april naar skavsta (en dan naar nörkopping) naar een vriendin goedkoop weekje, met die ticketkosten van 45 euro!
pi_78510518
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding
pi_78513478
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
pi_78514767
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Het gemak van transport van en naar vliegvelden in London zou inprincipe vrij weinig uitmaken. Er zijn bus, trein en natuurlijke lokale taxidiensten die allemaal redelijk geprijst zijn. Denk aan Terravision bussen, die je vanaf Stansted binnen een uur naar Liverpool Street / Victoria brengen.
pi_78521910
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:16:29 #105
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78525773
uitgebreide tvp, misschien over 2 weken naar zweden of italie ofzo, net wat een beetje goedkoop is. Heb die week geen school noch werk, en moet voor school nog veel lezen: perfect dus. Tentje mee enzo...als het een beetje in mijn handbagage past.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 15:59 schreef Fakkeltje het volgende:
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
De sport is natuurlijk zo goedkoop mogelijk boeken. Sven Kramer zeurt ook over een paar honderdsten.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_78528206
wel de 5 euro aanbiedingen vielen ook wel mee deze keer
voor Stansted-Eindhoven alleen om 6.55 uur 's morgens en op maar een paar dagen. Kies ik dan vliegen om 6.55 uur 's morgens voor 5 euro + 10 euro voor de trein naar Amsterdam = 15 euro, of om 4 uur 's middags direct naar Amsterdam voor 26 pond bij Easyjet? Keuze is makkelijk!
pi_78567233
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:

Misschien hebben ze nu weer een extra zakcentje voor wat goedkope vluchten:
quote:
KRAKOW - Een passagier op een Ryanairvlucht van het Poolse Krakow naar de Britse luchthaven East Midlands won onderweg 10.000 euro met het kraslot dat hij had gekregen. Goed nieuws, zou je denken, maar toen de steward hem liet weten dat er niet zoveel geld aan boord was en de man zijn winst later zou krijgen, viel dat zo slecht dat hij uit pure frustratie zijn kaart begon op te eten.
Bemanningsleden en passagiers probeerden nog de reiziger op andere gedachten te brengen, maar dat lukte niet.
"Doorgaans zijn passagiers zeer blij als ze hebben gewonnen, maar jammer genoeg vond de laatste winnaar dat we die 10.000 euro ergens in het toestel moesten klaarhouden. We boden hem nog sandwiches en stukken pizza aan, maar hij bleef de kaart opeten", aldus een woordvoerder van de maatschappij.

De maatschappij vraagt nu de passagiers online wat er moet gebeuren met de niet uitgedeelde 10.000 euro.
Old enough to know better. Too young to care.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:18:11 #108
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78567491
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 28 februari 2010 @ 21:21:16 #109
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78567682
Als griekenland al mogelijk was
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_78569419
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 02:31 schreef korting het volgende:
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding

Fijn dat ik in Milaan woon, daar hoop ik dan van het najaar of zo eens lekker van te profiteren!
pi_78597750
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
In het verleden werd Oostende al vanuit Londen Stansted aangevlogen en toen werd het Ostend (Bruges) genoemd.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:49:24 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78599088
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
Volgens Google Earth heet dat vliegveld nu al Oostend-Bruges International Airport.
Zal wel Bruges worden dan, vinden die Engelsen toch zo leuk?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:54:59 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78624022
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
pi_78624261
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:54 schreef Lemans24 het volgende:
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik. Wat ik ook raar vind is dat de uiteindelijke prijs (incl belastingen etc) heel erg kan verschillen van de prijs waarmee wordt geadverteerd. Hiermee bedoel ik dat je soms kan kiezen uit bijvoorbeeld op de ene dag een vlucht van 30 euro, en de andere dag 20 euro. Dus je denkt "oke, die van 20 euro natuurlijk!" Vervolgens klik je erop en zie je dat er online inchecken en belasting/toeslagen bijkomen, wat de totale prijs bijvoorbeeld 45 euro maakt. Maar als je nou op die 30 euro had geklikt, kon je zien dat bij die vlucht geen belasting en online inchecken wordt verrekend, en de prijs dus op 30 euro blijft staan. Zo is de vlucht die duurder lijkt uiteindelijk 15 euro goedkoper dan de goedkoper lijkende vlucht. Heel irritant dat je nu op al je mogelijke vliegdata de uiteindelijke prijs moet gaan zitten controleren door op alle dagen te klikken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:59:34 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78625388
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik.
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
pi_78625840
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
Heb je wel gelijk in, ja. En over dat verschil in prijzen: het zou makkelijker zijn als ze gewoon meteen de volledige prijs incl alle eventueel bijkomende kosten weergeven ipv de advertentieprijs. Ik denk dat veel mensen erin trappen, dat ze snel op de goedkoopst lijkende prijs klikken en niet weten dat die duurdere eigenlijk het goedkopere ticket is.
pi_78626342
Tegenwoordig zijn ze helemaal raar bezig bij Ryanair, dan hebben ze van die tickets die 21.99 euro kosten maar die zijn dan "belastingvrij" en dan betaal je ook echt alleen dat, terwijl vroeger alleen de goede aanbiedingen belastingvrij waren.
pi_78626462
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:50:07 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78649353
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:33 schreef gifkwal het volgende:
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78650616
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
dat is ook de rede dat ik al maanden niet gevlogen heb, maar denk niet dat ze me missen bij Ryanair
pi_78662261
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
pi_78669441
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:06 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
Mm, ik vlieg komende zomer deze route. En inderdaad, de tijd is gewijzigd. Dat veranderen ze blijkbaar stilzwijgend. Of ik moet tegen die tijd nog een mailtje krijgen ofzo. Laat ze nu de ochtendvlucht van Weeze naar Stansted van 6.50 uur dan maar even naar een iets later tijdstip verplaatsen. Dan hoef ik minder lang te wachten op mijn vervolgvlucht
pi_78669570
Meestal worden eerst de schema's gewijzigd en daarna pas de passagiers ingelicht
pi_78694341
Volgens mij gebruikt Ryanair babelvista ofzo om dingen te vertalen op hun site

News Release
--------------------------------------------------------------------------------

02.03.10
RYANAIR WINT RECHTZAAK OVER ‘SCREENSCRAPER’ PRAKTIJKEN IN IERLAND

BUITENLANDSE ‘SCREENSCRAPERS’ KUNNEN NU OOK IN IERLAND WORDEN VERVOLGD

Ryanair, ‘s werelds favoriete luchtvaartmaatschappij, verwelkomde vandaag (28 februari 2010) de uitspraak van het hoogste rechtscollege in Dublin, welke Ryanairs [this word means statutory; however, Ryanair's right is not statutory, but "legal" as it follows from Ryanair's Terms of Use] rechten bevestigde om buitenlandse ‘screenscrapers’,die zich niet houden aan de gebruiks voorwaarden [the Terms of Use are not the general terms and conditions of Ryanair, but merely terms and conditions for use of the Ryanair website] en exclusieve distributierechten van Ryanairs website, te vervolgen in Ierland.

Ryanair heeft ["vervolging" means prosecution and is a criminal law term, while Ryanair is involved in a civil law procedure] in september 2009 de Duitse ‘screenscrapers’ Billigfluege en Ticket Point gedagvaard naar aanleiding van de weigering van beide ‘screenscrapers’ om niet toegestane scraping en [I am not aware of a Dutch equivalent of the word mis-selling. The word "onjuiste" does not mean anything from a legal point of view] verkoop van tickets van Ryanairs website, te stoppen. Zowel Billigfluege als Ticket Point betwistten tijdens een vierdaagse hoorzitting de ontvankelijkheid van de Ierse rechtbank over deze zaken en stelden dat een rechtszaak voor het Duitse gerecht zou moeten plaatsvinden. In een baanbrekende uitspraak kwam de edelachtbare rechter Michael Hanna vandaag tot het volgende oordeel:

“The exclusive jurisdiction clause contained in [Ryanair’s] website’s Terms of Use was binding on [Billigfuege and Ticket Point] in circumstances where those Terms were at all times available for inspection by [Billigfuege and Ticket Point] as users of or visitors to the website, [Ryanair] having taken appropriate steps to ensure that the Terms were brought to the user’s attention through their inclusion on the website via a clearly visible Hyperlink.”

De edelachtbare rechter Michael Hanna oordeelde verder dat:

“If you use the site, you agree not to breach its terms and if you do so, the exclusive jurisdiction clause set out in the Terms of Use makes it clear that Ireland is the appropriate jurisdiction for the purposes of litigating any disputes that may arise as a result.”

Screenscrapers die er niet toegestane verkooppraktijken op na houden en die Ryanair tickets tegen een hogere prijs verkopen aan de consument, handelen [in the Dutch language, a screenscraper can not be in breach of terms of conditions, but only act in breach of these terms of conditions] in strijd met de gebruiksvoorwaarden van de Ryanair website. De uitspraak van vandaag van Ierlands hoogste rechtscollege bevestigde dat de websites van ‘screenscrapers’, of ze nu in Ierland of daarbuiten gevestigd zijn, in Ierland kunnen worden vervolgd als ze in strijd handelen met de gebruiksvoorwaarden van Ryanairs website. De uitspraak zorgt ervoor dat Ryanair haar consumentvriendelijke campagne tegen ‘screenscrapers’, die de consument miljoenen euro's te veel in rekening brengen voor vaak verborgen bemiddelingskosten en andere toeslagen, zal opvoeren.

Ryanairs Juliusz Komorek zei:

“Ryanair is verheugd over deze overduidelijke overwinning op de websites van ‘screenscrapers’. Deze uitspraak van Ierlands hoogste rechtscollege in de zaak tegen Billigfluege en Ticket Point, zorgt ervoor dat Ryanair in versneld tempo verdere rechtszaken in Ierland zal aanspannen tegen ‘screenscrapers’ welke vlucht- en prijsinformatie downloaden van Ryanairs website met als doel om tegen veel te hoge prijzen deze tickets te verkopen aan niets vermoedende consumenten. We gaan de druk enorm opvoeren op deze ‘screenscrapers’ om aan deze niet toegestane praktijken zo snel mogelijk een eind te maken, om zodoende de consument te beschermen.

Alle echte prijsvergelijkende websites kunnen een licentieovereenkomst aangaan met Ryanair welke hen in staat stelt om op legale wijze [the mere use of the word "legale" is not correct, as this word then refers to the following word 'consumers', which is clearly not meant in the English draft] consumenten van prijsvergelijkingen te voorzien. Ryanair zal echter niet toestaan dat websites van ‘screenscrapers’ op niet toegestane wijze Ryanair tickets verkopen tegen veel te hoge prijzen.”

Ryanair, the World’s favourite airline, heeft 40 bases en meer dan 1000 low fare routes in 26 landen die 153 bestemmingen met elkaar in verbinding brengen. Ryanair heeft een vloot van 218 nieuwe Boeing 737-800 vliegtuigen en een vaste order voor nog 96van deze toestellen (voor geplande uitfaseringen) die in de komende 2,5 jaar aan de vloot worden toegevoegd. Ryanair heeft momenteel meer dan 7000 medewerkers en verwacht ruim 73 miljoen passagiers te vervoeren in het huidige boekjaar.
pi_78710673
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
pi_78711225
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
Ja, dat kan. Dat is zelfs het hele idee erachter.
pi_78711285
Ja, dat kan.
pi_78711446
Overigens zou ik 40 minuten voor het boarden gaan en niet voor de vlucht.

Mijn enige ervaring met London was wel dat het naar het vliegveld komen best een gestress was: airport-bussen die stuk voor stuk volzaten zodat we niet mee konden en daarna ook nog eens lang vastgezeten in het verkeer. Ook de beveiliging was daar strenger (schoenen uit, bakje patat moest zelfs door de scanner). Dus ik zou het niet al te krap maken als ik jou was. Maar goed dit was maar een eenmalige ervaring van mij, misschien was het een uitzondering.
pi_78714988
Het is me eindelijk gelukt

Na de 3e poging om een bankafschrift/creditcard afschrift in te scannen en te versturen hebben ze het eindelijk geaccepteerd

Daarna direct request a call gedaan om het te confirmen en klaar is kees

Toen maar ff de prepaid card aangevraagd en die was na 3 uur confirmed dus die is nu op de bus

Nogmaals dank voor de personen die me geholpen hebben (in geloof ik het vorige deeltje)
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:51:01 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78726749
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:52:54 #131
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78726814
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:51 schreef maok het volgende:
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Goedkoper zal 't niet worden...
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:16 #132
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78726910
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Goedkoper zal 't niet worden...
Nee dat verwacht ik ook niet, maar dan heb ik nog even iets meer bedenktijd. Maar als het zeker is dat het morgen veel duurder wordt boek ik wel vandaag.
pi_78727131
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:14:52 #134
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78727644
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:02 schreef gifkwal het volgende:
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
De datum valt namelijk wel buiten de reisperiode van de actie, daarom twijfel ik.
pi_78727855
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
pi_78728036
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 4 maart 2010 @ 13:57:30 #137
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_78729347
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?

Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:10:30 #138
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78729850
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:20 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:25 schreef bambino het volgende:
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)

Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:13:51 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78729965
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:57 schreef Pino112 het volgende:
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?

Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
Ik heb nog nooit een actie gezien die in het hoogseizoen was volgens mij. Zeker in Augustus niet. Zonder actie worden de prijzen alleen maar hoger.
pi_78730839
Over 2 weekjes van Brussel naar Zaragoza. 50 euro retour alles erop en eraan:)
En dan de Wedstrijd Real Zaragoza - FC Barcelona kijken. Heb er zin in!
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_78731987
Topic van Ryanair
Ik kwam er via via achter dat ik bij Ryanair een retourtje kan boeken naar London voor 50 euro (aangezien ik ook een koffer meeneem). Echt top dat dit zo goedkoop wordt aangeboden!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:14:42 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78770891
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"

Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:16:46 #143
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78770978
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"

Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Ah, dat zijn de 'betere' vluchten .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:52:51 #144
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_78790745
quote:

Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:03:07 #145
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78791308
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:52 schreef edcetera het volgende:

[..]

Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78794075
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:03 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
Haha grappig:p. In de tijd dat ik veel vloog herkende ik ook mensen, maar zei mij nooit helaas
pi_78794223
quote:

De hele vlucht (uit)zingen lijkt me bij Ryanair de enige goede oplossing.

Zelf ben ik ook keimelig op die vluchten. Veetransport. Maar wel lekker goedkoop.

pi_78830004
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:35:05 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78830206
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Hmja, dat zijn de vakantiemaanden, dus ga niet bij voorbaat uit van flinke aanbiedingen...
pi_78930203
Vandaag een reisje geboekt (April) naar Sardinie, heenreis 5 euro p.p., geen taxen en incheckkosten.
pi_78965414
quote:
Ik ben vorig jaar ook voor die prijs incl. koffer naar de Algarve gevlogen. Toen werd het niet goedkoper.
Lawa mena hau lala!
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:19:19 #152
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78968645
Mijn ouders zitten daar nu voor dacht ik 60 euro pp zonder koffer, maar dat is een tijdje terug geboekt een en nu is het geen hoogseizoen
pi_78979222
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:40:20 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78980087
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Britse winkels proberen gewoon een slaatje te slaan uit de wisselkoers.
De elektronicawinkel Play hanteert al tijden een koers van 1,30.
pi_78982609
quote:
Ga in augustus ook naar Faro, 2 maanden geleden geboekt bij Ryan Air.
150,- pp incl koffer. Heb het er niet op gegokt dat het goedkoper zou worden.
Vind het wel een mooie prijs voor in het hoogseizoen naar een van de populairste (en duurste) vakantiebestemmingen in Europa
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:08:40 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79045833
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
(Het heeft alleen zin voor mensen waar de creditcard maatschappij extra kosten rekent voor het betalen in andere valuta dan waar de credit card in is uitgegeven, gebeurd vooral bij veel Amerikaanse maatschappijen / rekeninghouders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:17:15 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79047973
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 06:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:26:54 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79066178
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
Dat doen ze toch al? Als ik bijvoorbeeld een ticket boek Eindhoven - Stansted - Eindhoven kost mij dat, 1 + 1 = 2 euro bij de 1 euro per ticket actie. Als ik het ticket Stansted - Eindhoven - Stansted zou boeken kost mij dat 1 + 1 = 2 pond.

Of mis ik iets?

Wat ze gelukkig bij Ryanair niet doen, en wel bij een maatschappij als Lufthansa is dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een ticket te kopen voor Bangkok - Kuala Lumpur - Bangkok tegen het tarief in THB, je moet, als je een Nederlands adres invoert (of een NL credit card gebruikt) in Euro's betalen, en dan is dezelfde vlucht opeens 2x zo duur.
(Al heeft ook een Lufthansa het niet helemaal dichtgebouwd en kan je dus wel e.e.a. boeken via een omweg, maar wat dat aangaande is KLM beter, die staat dit, geheel terecht, want dit is gewoon pure discriminatie, gewoon toe om in de plaatselijke valuta te boeken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79079459
Deze week een reisje naar Sardinie geboekt voor Apri l, heenvlucht was 5 euro p.p zonder taxen ed.
pi_79079535
Ik moet naar Lyon, maar helaas kan ik er met Ryanair niet relaxed komen, helaas.
gr gr
pi_79096834
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
pi_79096902
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef littlefrankie het volgende:
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
Probeer het eens zou ik zeggen? Hoogseizoen is hoogseizoen, dus verwacht niet je onder de 100 euro komt, wat trouwens nog steeds een lachertje is
pi_79098320
Zat net even te spelen en kwam tot het volgende:

dusseldorf-berlijn
berlijn-rome
rome-girona
barcelona-madrid
madrid-santiago de Compestello

Totaal maar 107 (!) euro. Ongelofelijk:P
Alleen nu nog een goedkope manier om terug te komen vanuit het warme zuiden!
pi_79099207
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
pi_79099276
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
pi_79099395
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Dat kan natuurlijk. Ik vroeg het me af omdat ik er zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat je veel meer van het land zelf ziet als je af en toe even de trein neemt, anders zie je toch alleen maar steden, luchthavens en wolken. Bovendien lijkt het me een beetje omslachtig. Treinen in Spanje zijn prima te doen en ook niet zo duur en je zit meteen in het centrum van een stad ipv op zo'n Ryanair vliegveld wat nog een uur met de bus ervandaan ligt. Maar gezien de door jou genoemde prijs kan het zijn dat vliegen toch goedkoper is.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:35 #167
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79099680
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
pi_79105794
Voor een weekje naar Malaga in juli/augustus betaal ik ongeveer 520 euro vanaf Maastricht (goedkoopste) voor 4 personen excl. koffers enzo. Zal dit nog goedkoper worden of wordt het alleen nog maar duurder?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:09:58 #169
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79106343
Ik gok dat er voor juli/augustus geen aanbiedingen meer gaan komen (volgens mij is dat nooit in het hoogseizoen) dus wordt het alleen maar meer.
pi_79109685
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef maok het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
pi_79163817
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
^ To je nesmysl ^
pi_79163841
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Heel tof
  maandag 15 maart 2010 @ 13:13:12 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79165904
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:36 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79166056
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:49 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
Neem alleen géén zitplaats in de nachttrein tussen Barcelona en Madrid, dat is niet comfortabel (8 mensen in een coupé en de trein stopt om de haverklap).

De AVE en aanverwanten (Alaris, TALGO, etc.) zijn echter prima! Volgens de RENFE zijn het zelfs, na Japan, de beste treinen ter wereld.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:45 #175
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_79166065
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Kan makkelijk, niet iedereen feest er 200 euro per week doorheen.
Washington, DC, Chicago.
pi_79169216
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoelde voor de tickets, hostels/hotels en bus/treintickets.
^ To je nesmysl ^
pi_79269774
Vraagje: Ik heb zojuist geboekt, kwam er alleen achter dat ik bij 1 naam MS staat wat zoveel inhoudt als Misses, dit terwijl het een jochie is. Troubles of niet??
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:47:25 #178
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79269981
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
pi_79271399
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef maok het volgende:
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:30 #180
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275313
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:12 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
pi_79275492
Volgens mij maakt dat ook niet uit nee. Maar ik dacht dat je sowieso niet wist wat het verschil was vandaar dat ik dat postte, sorry.
pi_79275515
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef maok het volgende:

[..]

Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
Dat maakt niet uit, Ryanair bepaalt de regels

Klinkt lullig, maar ze kunnen je erop pakken en dan is het je eigen schuld
pi_79275548
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:33:51 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275914
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:10 schreef maok het volgende:

[..]

[..]

Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)

Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, ¤17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan (¤24,99 als ik het goed heb).
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
pi_79276031
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef maok het volgende:

[..]

Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, 17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan.
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
Jammer van je tientje, maar ja 18 euro is ook al een fijne prijs. Ik dacht dat prijzen ineens zo kunnen zakken omdat ze daar van alles analyseren (vooral hoeveel mensen op welk moment een ticket kopen, en hoe ze daarmee denken uit te komen qua grootst mogelijk aantal verkochte stoelen). Aan de hand daarvan gooien ze de prijs weer omhoog of omlaag. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
pi_79284325
Ook fijn dat hun nr curently blocked is (0900 0400 860) of heb ik het verkeerde nummer??
pi_79297276
Weet iemand hoe je 's ochtends vroeg vanuit Barcelona op Reus airport kunt komen met uitzondering van een taxi? De vlucht is namelijk om 6:40 en Ryanair heeft op de site wel een linkje van de Reus airport bus maar die site lijkt niet echt te werken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:35:52 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79297777
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef gifkwal het volgende:
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
Een vrouw moet bij het boeken dan altijd de meisjesnaam gebruiken, want die is niet aan verandering onderhevig. Je kan namelijk altijd scheiden, of weer hertrouwen, daaom geruik ik voor het boeken van vrouwelijke personen altijd de meisjesnaam. Maar Ms of Mrs... daar doe ik ook altijd maar wat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79299214
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
pi_79299301
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef MaxC het volgende:
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
Dat maakt niets uit!
pi_79300545
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
pi_79302829
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:36 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
Er is denk ik wel een risico (niet dat je het vliegtuig niet in mag maar dat je hem alsnog moet inchecken en daarvoor veel geld moet betalen), maar denk niet dat dit heel groot is. Ik gebruik soms namelijk ook een rolkoffertje dat net een paar cm te groot is (destijds in de winkel werd het ook aangeprezen als zijnde klein genoeg voor handbagage in het vliegtuig) maar ik heb daar bij Ryanair nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb wel eens gezien dat ze aan andere mensen vroegen of ze hun koffer in zo'n voorbeeld-vakje wilden zetten om de afmetingen te checken en dat ze hem vervolgens moesten inchecken, maar hun koffer was ook wel echt aanzienlijk groter.

Mijn ervaring is dus dat ze niet moeilijk doen over een paar centimeter die je op het oog niet kan onderscheiden, maar ze hebben natuurlijk gewoon het recht om de koffer te weigeren als handbagage. Als je echt vaak met Ryanair wil gaan reizen zou ik misschien toch een kleinere kopen, als ik jou was. Voor Easyjet gelden geloof ik dezelfde afmetingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:23:46 #193
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79304866
Bij de IKEA hebben ze ook een koffertje wat mooi binnen de normen valt, als je dus nog geen gekocht hebt zou je daar ook kunnen kijken. Volgens mij is het deze (alleen dat bovenste ding mag dan niet mee), hij is er ook in het roze:

pi_79332219
even een vraag;
afgelopen week even snel, snel een ticket geboekt en waar nu blijkt heb ik een extra letter in mijn voornaam getikt per ongeluk. Ik weet het stom stom..
Nu zie ik dat een naamswijziging 100 euro kost.
Heeft iemand hier ervaring mee? Biedt een telefoontje soelaas om de letter zonder kosten te verwijderen, of is het beter om een nieuw ticket te boeken?
Feyenoord Rotterdam | RAFC | West Ham United
pi_79332431
Gewoon even bellen ja, schijnen ze niet moeilijk over te doen. Het is duidelijk dat het gewoon een typfoutje is.
pi_79333731
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:19:10 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79338749
Handig, ben ik aan het boeken maar tijdens het betalen hangt die site ineens en ik heb ook geen bevestiging gekregen van Ryanair in mijn mail. Godver
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:36 #198
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_79356113
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
Lijkt me in dit geval toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Typefout doen ze echt niet moeilijk over als je het via de telefoon laat wijzigen. Dan ga je toch wat relaxer op reis, dan dat je op het laatste moment de kans loopt gezeik te krijgen tijdens het boarden.
pi_79364948
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
pi_79366852
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo
pi_79367249
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:01 schreef Rookert het volgende:

[..]

Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo

Ja, niet gelezen uiteraard. Is dat een standaard bedrag per persoon of hoe werkt dat? Dan weet ik het voor de volgende keer.
pi_79367820
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, niet gelezen uiteraard. Is dat een standaard bedrag per persoon of hoe werkt dat? Dan weet ik het voor de volgende keer.
Dat zijn de creditcard kosten als ik je goed begrijp.

Uit de OP:
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Dit kost wel wat moeite, maar dan scheelt het uiteindelijk relatief veel. Verder kost je ticket nu alsnog vrijwel niks
pi_79464672
Ik heb al aardig wat research gedaan maar vraag het toch maar voor de zekerheid: kan ik alleen tickets boeken met een creditcard?
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_79464841
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef Duim het volgende:
Ik heb al aardig wat research gedaan maar vraag het toch maar voor de zekerheid: kan ik alleen tickets boeken met een creditcard?
Ja
pi_79465344
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:08 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja
Dan ga ik er meteen één aanvragen.
pi_79465808
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:16 schreef Duim het volgende:

[..]

Waarom niet gelijk twee?
PWBF
pi_79465920
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:16 schreef Duim het volgende:

[..]

Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.

Als je een CC aanvraagt doe dan die van Neteller aangezien die bijna gratis en je daarmee geen CC kosten hoeft te betalen bij Ryanair. Anders betaal je alsnog 8eur (oid) per boeking. met de pre-paid cc is dit gratis
pi_79466354
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.

Als je een CC aanvraagt doe dan die van Neteller aangezien die bijna gratis en je daarmee geen CC kosten hoeft te betalen bij Ryanair. Anders betaal je alsnog 8eur (oid) per boeking. met de pre-paid cc is dit gratis
Ik ben zo snel dat ik al ergens anders een cc heb aangevraagd. Maar ik ben student dus de kosten vallen alsnog mee.
pi_79471307
Ryanair
Vrijwel geen goeie aanbiedingen meer sinds december
pi_79471353
Nounou voor ¤5/6 half europa door, wat een afzetters
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:20:55 #211
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79479327
Even vraag over Charleroi. Ik zie net dat de lowcost parking pas 1 juli 2010 opengaat, daar verdienen ze natuurlijk lekker wat geld mee doordat mensen op de duurdere parkings gaan staan.
Ben het even kwijt, maar je kunt alleen met je creditcard betalen bij de parkeerautomaat, ja toch?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:40:54 #212
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_79484099
Ik ben in het verleden al eens met Ryanair naar Alicante geweest maar dat werd toen geregeld door een vriend van me.

Nu heb ik de volgende vraag:
In Juli wil ik voor een week of 2 naar Ierland. Kan ik het nu het beste die tickets boeken, of kan ik beter wachten tot een mooie aanbieding?
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:46 #213
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79484253
Aanbiedingen voor juli komen waarschijnlijk niet. Gewoon nu boeken, volgens mij is er meer kans dat de prijzen stijgen dan dalen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 maart 2010 @ 21:55:29 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79510071
Wat is eigenlijk die standard customer service?
& koffers van 15 kg zijn wel prijzig zeg 30 per koffer?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79510213
Bij easyjet is betalen met creditcard per vlucht nu trouwens 9 euro 50! 9 euro 50!!!!!!!!!!!!!
pi_79510322
quote:
Ryanair has officially request 3.500 slots at airport for next summer season.

Highlights

-App 15 millons pax a year.
-Base for 20 planes.
-They want a reduce 25% in taxes.
-Slots requested but not yet signed.
Van airliners.net

Ambitieuze plannen, maar 25% reductie in tax zorgt natuurlijk ook voor protesten van de andere airlines (vooral Vueling en Spanair). In ieder geval voor het eerst dat er een officieel bericht van is, na alle geruchten van de afgelopen maanden.
pi_79515581
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:57 schreef JohnDDD het volgende:
Bij easyjet is betalen met creditcard per vlucht nu trouwens 9 euro 50! 9 euro 50!!!!!!!!!!!!!
Dat is/was toch per transactie? En bij Easyjet kun je ook meerdere vluchten tegelijk boeken, wat bij Ryanair niet mogelijk is. Het is in ieder geval nog altijd goedkoper dan menig oude airlines, die nog altijd ergens op het eind 10 euro per enkele reis of 25 euro boekingskosten rekenen.
pi_79515609
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Van airliners.net

Ambitieuze plannen, maar 25% reductie in tax zorgt natuurlijk ook voor protesten van de andere airlines (vooral Vueling en Spanair). In ieder geval voor het eerst dat er een officieel bericht van is, na alle geruchten van de afgelopen maanden.
Over welke luchthaven gaat dat?
pi_79517428
Ik heb al twee keer gratis geparkeert bij Charleroi. Naar het vliegveld rijden, mensen droppen, naar het oude vliegveld(gok ik) en dan terugliften, gaat redelijk snel en dan ben je zo weer terug. Terug beginnen met lopen en terugliften. Mijn vader heef tmijn tip opgevolgd en dropt mijn moeder dan gewoon op het vliegveld en loopt zelf, doet hij ongeveer 30 min over. Dus als je tijd genoeg hebt en je geen zin hebt om parkeerkosten te betalen, vooral met liften is chill!
pi_79519220
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Over welke luchthaven gaat dat?
Oja dat is ook wel een goeie Barcelona (BCN)
pi_79523764
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:
De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:14:07 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79526459
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
pi_79526557
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:43 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Oja dat is ook wel een goeie Barcelona (BCN)
Dat zou wel héél vet zijn BCN ligt toch op een steenworp afstand van Barcelona? Girona en die andere kunnen wel sluiten zo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 maart 2010 @ 12:26:50 #224
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79526903
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:06 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.
Dat had ik door , maar dan mag ik nog wel zeggen dat het duur is.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79530554
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
Ik heb een heel klein en licht tentje gekocht bij Decathlon, was 95 euro geloof ik en iets van 1.5 kilo. Past makkelijk in de handbagage.
pi_79531019
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:
=> BA heeft een vergelijking voor je gemaakt.... http://www.britishairways(...)culator/public/en_gb
pi_79531169
Goed nieuws over Barcelona! Hopelijk gaat het duur. Helaas valt Vueling vaak nog redelijk duur uit.
pi_79531524
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:20 schreef Professional het volgende:
Even vraag over Charleroi. Ik zie net dat de lowcost parking pas 1 juli 2010 opengaat, daar verdienen ze natuurlijk lekker wat geld mee doordat mensen op de duurdere parkings gaan staan.
Ben het even kwijt, maar je kunt alleen met je creditcard betalen bij de parkeerautomaat, ja toch?
Je kunt ook (gewoon) met munt- en papiergeld betalen als ik me niet vergis. Creditcard gaat natuurlijk wel het snelst.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:03:43 #229
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79532316
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb een heel klein en licht tentje gekocht bij Decathlon, was 95 euro geloof ik en iets van 1.5 kilo. Past makkelijk in de handbagage.
Ik vind zelf maken leuker

Daarbij twijfel ik of je je stokken wel mag menemen in je handbagage, als iemand treft die de regels heel strak naleeft kunnen ze volgens mij nog wel eens geweigerd worden. Ik maak dus een opblaastentje. (die zijn te duur in de winkel vind ik)

Ik heb zelf overigens nog nooit geprobeerd om een tentje mee te nemen in mijn handbagage dus misschien valt het mee.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 maart 2010 @ 15:09:26 #230
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79532529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

=> BA heeft een vergelijking voor je gemaakt.... http://www.britishairways(...)culator/public/en_gb
Tja, maar BA & Easyjet vliegen niet naar mijn bestemming
pi_79540449
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef Rookert het volgende:

[..]

Dat zou wel héél vet zijn BCN ligt toch op een steenworp afstand van Barcelona? Girona en die andere kunnen wel sluiten zo
Mwah, Girona is wel d aanvlieghaven voor de Costa Brava. Dus wil je lekker aan het strand liggen aldaar, vlieg je op Girona. Er zullen vast een aantal vluchten overgeheveld worden maar de markt voor Girona alleen is nog groot genoeg.
Zelfd geldt in principe ook voor Reus alleen dan in iets mindere mate
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:32:02 #232
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_79629384
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef maok het volgende:
Tentstokken worden zonder meer als slagwapen gekwalificeerd door de beveiliging dus dat gaat niet lukken, tenzij je een tent zonder stokken maakt natuurlijk.
Ook wandelstokken moeten altijd worden ingecheckt, dus tentstokken ook.
It's not a lie, if you believe
pi_79629691
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef maok het volgende:

[..]

Ik vind zelf maken leuker

Daarbij twijfel ik of je je stokken wel mag menemen in je handbagage, als iemand treft die de regels heel strak naleeft kunnen ze volgens mij nog wel eens geweigerd worden. Ik maak dus een opblaastentje. (die zijn te duur in de winkel vind ik)

Ik heb zelf overigens nog nooit geprobeerd om een tentje mee te nemen in mijn handbagage dus misschien valt het mee.
Tof dat je dat zelf kan maken, is het moeilijk? Waar haal je waterdichte stof en zo vandaan?
pi_79630234
Is het heel veel gedoe om alsnog een tas in te willen checken? Ik zou alleen met handbagage reizen, maar kom er nu achter dat ik dan een rugzak van 20L mee mag nemen en ik heb eigenlijk wel 40L nodig . En dat moet ik dan waarschijnlijk apart betalen ofzo? Ik kan het niet duidelijk vinden op de site, alleen dat het veel duurder is als ik er terplekke pas mee kom.
pi_79630418
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef Chicolate het volgende:
Is het heel veel gedoe om alsnog een tas in te willen checken? Ik zou alleen met handbagage reizen, maar kom er nu achter dat ik dan een rugzak van 20L mee mag nemen en ik heb eigenlijk wel 40L nodig . En dat moet ik dan waarschijnlijk apart betalen ofzo? Ik kan het niet duidelijk vinden op de site, alleen dat het veel duurder is als ik er terplekke pas mee kom.
In Dusseldorf (Weeze) vorige zomer moest je met tas naar een balie in de hal toe en daar werd het voor 20 of 30 euro in orde gemaakt, duurde niet langer dan 10 minuten ofzo
pi_79630620
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:57 schreef Rookert het volgende:

[..]

In Dusseldorf (Weeze) vorige zomer moest je met tas naar een balie in de hal toe en daar werd het voor 20 of 30 euro in orde gemaakt, duurde niet langer dan 10 minuten ofzo
Ja dat is dus 2x zo duur als het vantevoren regelen ... Online staat dat het 35 hoort te zijn. 70 euro voor een retourtje tas, dat zou even duur zijn als mn ticket.

http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen
pi_79630752
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja dat is dus 2x zo duur als het vantevoren regelen ... Online staat dat het 35 hoort te zijn. 70 euro voor een retourtje tas, dat zou even duur zijn als mn ticket.

http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen
Klopt, maar ja, dan had je er eerder aan moeten denken.

Het is bikkelhard, maar zo blijven ze de goedkoopste
pi_79630941
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:06 schreef Rookert het volgende:

[..]

Klopt, maar ja, dan had je er eerder aan moeten denken.

Het is bikkelhard, maar zo blijven ze de goedkoopste
quote:
*Tot 4 uur voor uw geplande vertrek van uw vlucht kunt u online nog aanschaffen – inchecken tas, instappen met prioriteit, sport-/babyartikelen en muziekinstrumenten, zelfs als u al online ingecheckt hebt voor uw vlucht
Mijn vraag is dus waar dit kan, want ik kan het niet vinden . Online = goedkope prijs.
pi_79631031
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

[..]

Mijn vraag is dus waar dit kan, want ik kan het niet vinden . Online = goedkope prijs.
Je gaat de site van Ryanair en klikt dan linksonder op MIJN BOEKING BEHEREN en daar staat ie dan tussen
pi_79631123
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:15 schreef Rookert het volgende:

[..]

Je gaat de site van Ryanair en klikt dan linksonder op MIJN BOEKING BEHEREN en daar staat ie dan tussen
Dankje! Daar heb ik volledig overheen gekeken, dat knopje met mijn boekingen . Gevonden nu, kost me 15 per enkele reis, zo te zien apart betalen.
pi_79631201
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:18 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dankje! Daar heb ik volledig overheen gekeken, dat knopje met mijn boekingen . Gevonden nu, kost me 15 per enkele reis, zo te zien apart betalen.
Klopt, het zijn ook 2 tickets die je koopt, geen retourtje

Die site van Ryanair is zo schreeuwerig dat dubbele caps-lock niet meer opvalt ja
  zaterdag 27 maart 2010 @ 02:50:40 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79635375
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:18 schreef Chicolate het volgende:

[..]

En het voordeel is, voor deze add-ons hoef je weer geen credt card kosten te betalen.

Let je er wel op dat er maximaal 15 kilo meemag? Anders mag je alsnog per kilo bijbetalen, en ja daar zijn ze bji Ryanair streng in, vergeet niet dat je als Ryanair medewerker commissie krijgt over dergelijke zaken, dus is er alles aan gelegen om niet flexibel te zijn als je meer dan 15 kilo hebt!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79637516
Voor de zomer weer 2 tickets geboekt:

Eindhoven - Porto
Faro- Dusseldorf

160 euro.
lekker door portugal treinen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:38:01 #244
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79640768
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:32 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Tentstokken worden zonder meer als slagwapen gekwalificeerd door de beveiliging dus dat gaat niet lukken, tenzij je een tent zonder stokken maakt natuurlijk.
Ook wandelstokken moeten altijd worden ingecheckt, dus tentstokken ook.
Het wordt een opblaasbare tent, dus zonder stokken
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:39 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Tof dat je dat zelf kan maken, is het moeilijk? Waar haal je waterdichte stof en zo vandaan?
Ik weet nog niet of het moeilijk is want ik moet hem nog maken . Maar ik heb het ontwerp al wel klaar en dat is zo simpel dat het niet mis kan gaan. Stof heb ik bij een winkel gekocht die speciaal stof verkoopt voor tenten verkoopt: http://www.esvo-tenten.nl/. De 'stokken' maak ik van een luchtbed.
pi_79862959
De prijzen in de meivakantie zijn niet echt de moeite vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze, voor zover ik ze kan vinden zitten ze allemaal boven de 100 euro retour.
Of kijk ik gewoon op de foute pagina's, ik vind de website vrij onduidelijk.
pi_79863720
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:27 schreef Schultenpauper het volgende:
De prijzen in de meivakantie zijn niet echt de moeite vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze, voor zover ik ze kan vinden zitten ze allemaal boven de 100 euro retour.
Voor warme bestemmingen zeker, Londen zou nog wel onder de 100 kunnen, maarja je bent voor de meivakantie nu echt te laat met boeken. Het is en blijft toch hoogseizoen.
pi_79867748
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:27 schreef Schultenpauper het volgende:
Genoeg goedkope vluchten vanaf Weeze en Eindhoven. Lijkt me dat een retourtje onder de ¤ 100,- wel moet lukken.

Boekingsperiode: vri 2 apr. 10 - din 6 apr. 10
Reisperiode: vri 16 apr. 10 - maa 31 mei 10
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:31:06 #248
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_79869700
quote:
http://qfly.nl/
pi_79871507
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:31 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

http://qfly.nl/
Ben al heel lang op zoek geweest naar zo'n website !
Ken je er een die ook op continentale vluchten zoekt ?
AMS-PMI-AMS-DTM-PRG-DTM-NRN-STN-NRN-DUS-DXB-BAH-DOH-BKK-SYD-MLB-SYD-GEE-SYD-CNS-SYD-SIN-LHR-DUS-NRN-STN-NRN-DUB-NRN-DUS-VIE-OTP-VIE-DUS-NRN-LPA-NRN-ALC-NRN-AMS-ZRM-JFK-LHR-AMS
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:22:49 #250
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79871594
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:20 schreef rknelissen het volgende:

[..]

Ben al heel lang op zoek geweest naar zo'n website !
Ken je er een die ook op continentale vluchten zoekt ?
www.lowcostairlines.nl en www.wegolo.nl zijn soortgelijke sites. Meestal is het goedkoper om uiteindelijk via de site van de vliegmaatschappij zelf te boeken. Scheelt weer heel wat opslag voor 'kosten'. Maar dat soort sites zijn dus wel handig om de goedkoopste vluchten te zoeken .
pi_79877464
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

www.lowcostairlines.nl en www.wegolo.nl zijn soortgelijke sites. Meestal is het goedkoper om uiteindelijk via de site van de vliegmaatschappij zelf te boeken. Scheelt weer heel wat opslag voor 'kosten'. Maar dat soort sites zijn dus wel handig om de goedkoopste vluchten te zoeken .
Ik bedoel dus zoiets als qfly.nl niet op reisdata en bestemmingen hoeft te zoeken, maar gewoon het goedkoopste kunt zoeken.
AMS-PMI-AMS-DTM-PRG-DTM-NRN-STN-NRN-DUS-DXB-BAH-DOH-BKK-SYD-MLB-SYD-GEE-SYD-CNS-SYD-SIN-LHR-DUS-NRN-STN-NRN-DUB-NRN-DUS-VIE-OTP-VIE-DUS-NRN-LPA-NRN-ALC-NRN-AMS-ZRM-JFK-LHR-AMS
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:58:36 #252
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79882805
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:20 schreef Professional het volgende:
In 2019 zal het nog vlotter gaan: even geduld dus..

In 2019 treinstation onder luchthaven Charleroi
vrijdag 02 april 2010, 17u26Bron: belgaAuteur: llo AANRADEN

CHARLEROI - De luchthaven van Charleroi krijgt een ondergronds station. Die optie is volgens de Waalse regering zowel vanuit financieel als praktisch oogpunt de beste oplossing voor de verdere ontsluiting van de luchthaven. Dat heeft minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Henry (Ecolo) vrijdag toegelicht.
De Waalse regering bestudeerde ook mogelijkheden om een bovengronds station in te planten, maar omwille van het kostenplaatje en de nabijheid is gekozen voor een ondergrondse oplossing.

Tunnel

Samen met het treinstation komt er ook een vier kilometer lange tunnel. Henry hoopt dat het station zowel klanten van de luchthaven, werknemers bij bedrijven in de aangrenzende industriezone als pendelaars kan dienen. Er komt immers een verbinding met spoorlijn 124 naar Brussel.

487 miljoen euro

De Waalse regering heeft donderdag besloten om de optie van een ondergrondse parking te weerhouden. Ze hoopt tegen 2013 de nodige vergunningen in orde te hebben. Het is de bedoeling dat het station tegen 2019 wordt ingehuldigd. Aan het hele project hangt een prijskaartje van 487 miljoen euro.

bron: www.standaard.be
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:36:14 #253
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_79904092
In de zomer Weeze - Gerona (waar ik volgens mij veel meer voor heb betaald dan het gemiddelde hier ) dus een goede reden om al het drama hier te gaan volgen
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_79907066
Ik mag morgen weer eens met Ryanair...
pi_79924011
Voor degene die graag op de hoogte blijven van leuke ryanair aaanbiedingen: via deze site kon ik een rss feed krijgen hiervan. Verder vond ik het ook wel handig om snel leuke aanbiedingen te zoeken, handig als de prijs belangrijker is dan de bestemming
pi_79947167
Las vandaag in het Ryanair magazine dat ze dit jaar een proef gaan doen met onbeperkte bagage die je mee mag namen. Je moet dit dan zelf naar de gate brengen waar het meteen in het ruim wordt geladen en waar je het na aankomst ook weer eruit kan halen. Beetje zoals in een bus, zeg maar.
  maandag 5 april 2010 @ 11:45:59 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79961901
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:42 schreef gifkwal het volgende:
Las vandaag in het Ryanair magazine dat ze dit jaar een proef gaan doen met onbeperkte bagage die je mee mag namen. Je moet dit dan zelf naar de gate brengen waar het meteen in het ruim wordt geladen en waar je het na aankomst ook weer eruit kan halen. Beetje zoals in een bus, zeg maar.
Dat ze de mogelijkheden aan het onderzoeken waren is bekend. Wat ik mij wel afvraag hoe zij dat voor ogen zien, zeker met de huidige EU richtlijnen over wat er wel en niet in de handbagage mag, kan het niet de bedoeling zijn dat men nu met ruimbagage zelf door de beveiliging gaat.
Daarnaast is het op niet alle vliegvelden mogelijk dat je zelf naar het vliegtuig loopt, hangt een beetje van het betreffende vliegveld af.
Het laten oppikken van bagage vanaf de gate om dan zelf naar het vliegtuig te brengen zal geen tijdswinst opleveren en gaat het doel weer voorbij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79964141
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:45 schreef ozzietukker het volgende:
Dat ze de mogelijkheden aan het onderzoeken waren is bekend. Wat ik mij wel afvraag hoe zij dat voor ogen zien, zeker met de huidige EU richtlijnen over wat er wel en niet in de handbagage mag, kan het niet de bedoeling zijn dat men nu met ruimbagage zelf door de beveiliging gaat.
Daarnaast is het op niet alle vliegvelden mogelijk dat je zelf naar het vliegtuig loopt, hangt een beetje van het betreffende vliegveld af.
Het laten oppikken van bagage vanaf de gate om dan zelf naar het vliegtuig te brengen zal geen tijdswinst opleveren en gaat het doel weer voorbij.
In Marseille hadden ze een paar jaar terug al een opstelling, waarbij je na de checkin je ingegecheckte bagage weer zelf moest meenemen en zelf op het bagagekarretje moest zetten dat naar het vliegtuig reed. Dat laatste stukje had je ook probleemloos zelf kunnen doen.
De controle wat wel en niet mee mag, wordt door de luchthaven gedaan, tussen check-in (die bij Ryanair ook verdwijnt) en voor je de boel naar het vliegtuig brengt. Het enige wat je moet voorkomen is dat passagiers spullen die niet in handbagage mogen uit de ruimbagage halen tussen het moment van controleren en in het vliegtuig stappen. Maar dat kan natuurlijk door de handbagage pas aan de gate te controleren, zoals nu ook wel vaker gebeurt.

Het gaat niet om tijdwinst, maar om de kosten van de afhandelaars lager te krijgen en op kleinere vliegvelden niet te hoeven investeren in bagagebanden en een heel logistiek proces.
pi_79966594
Hey,

Ik ben van plan komende zomer( maand juli) van plan om met een vriend te interrailen door Europa. Maar als ik je de prijzen van Ryan air zie, voor enkele tientjes vliegen, komt de gedachte bij mij op dat het misschien wel handiger is om niet te interrailen, maar te cityhoppen met het vliegtuig. Weten jullie of die tarieven nog steeds zo laag zijn als we in juli boeken of stijgen ze dan in prijs? We willen namelijk niet nu al de route bepalen. Het plan zo dan dus zijn om als we bijvoorbeeld in Rome zijn, een goedkoop vliegticket te kopen en dan naar een andere stad binnen Europa. Daarom is het wel van belang dat de tickets dan nog steeds enkele tientjes zijn.

Gr,

Lenneart
pi_79966911
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:15 schreef lennaertt het volgende:
Hey,

Ik ben van plan komende zomer( maand juli) van plan om met een vriend te interrailen door Europa. Maar als ik je de prijzen van Ryan air zie, voor enkele tientjes vliegen, komt de gedachte bij mij op dat het misschien wel handiger is om niet te interrailen, maar te cityhoppen met het vliegtuig. Weten jullie of die tarieven nog steeds zo laag zijn als we in juli boeken of stijgen ze dan in prijs? We willen namelijk niet nu al de route bepalen. Het plan zo dan dus zijn om als we bijvoorbeeld in Rome zijn, een goedkoop vliegticket te kopen en dan naar een andere stad binnen Europa. Daarom is het wel van belang dat de tickets dan nog steeds enkele tientjes zijn.

Gr,

Lenneart
Ik ben daar ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het uiteindelijk uit mijn hoofd gezet omdat ik niet zoveel tijd heb. Nu word het reisje portugal. Ik heb toen wel een overzichtje gemaakt en dit kwam er uit:

7-jul Dusseldorf Berlin
13-jul berlijn rome
15-jul Rome Girona
20-jul Barcelona Madrid
23-jul Madrid Faro
27-jul Faro Eindhoven

totaal 160 euro, exclusief bagage

En ik had er nog 1:

8-jul dusseldorf Krakow
10-jul krakow Milaan
13-jul Milaan Rome
17-jul rome girona
21-jul girona madrid
26-jul Madrid brussel (charleroi)

ook rond de 160 euro, exclusief bagage.
We wouden dan 1 grote koffer meenemen met 4 personen om hier lenzenvloeistof e.d. in te doen.
pi_79983501
Even een vraagje, misschien niet eens zozeer Ryanair-gerelateerd, maar ze hebben nog wel eens 'aparte' voorwaarden.

In mei gaan we een weekje naar Schotland en nou zou het natuurlijk zomaar kunnen dat ik in Schotland wat whisky wil kopen die ik in de ruimbagage mee wil nemen. Nu hoorde ik van iemand dat dit alleen kan als ik de flessen al heb geopend. (Taxed kopen in de tax-free op het vliegveld bij vertrek vind ik geen optie trouwens...)

Weet iemand wat wel en vooral niet kan? Ik kan het zo gauw niet vinden in de FAQ...
pi_79984634
Je kan die flessen gewoon meenemen hoor, zolang je niet meer meeneemt dan 10 liter. Je hoeft ze echt niet open te maken.

http://www.douane.nl/part(...)zigersbagage-02.html
pi_79984683
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:07 schreef dookiy het volgende:
Even een vraagje, misschien niet eens zozeer Ryanair-gerelateerd, maar ze hebben nog wel eens 'aparte' voorwaarden.

In mei gaan we een weekje naar Schotland en nou zou het natuurlijk zomaar kunnen dat ik in Schotland wat whisky wil kopen die ik in de ruimbagage mee wil nemen. Nu hoorde ik van iemand dat dit alleen kan als ik de flessen al heb geopend. (Taxed kopen in de tax-free op het vliegveld bij vertrek vind ik geen optie trouwens...)

Weet iemand wat wel en vooral niet kan? Ik kan het zo gauw niet vinden in de FAQ...
wel goed inpakken (wegens breken) in handdoeken ofzo
  dinsdag 6 april 2010 @ 04:39:38 #264
100413 guapo
Dumpass
pi_79992756
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:42 schreef gifkwal het volgende:
Dus je kan 10 koffers meenmen?
Ik weet nog iemand die naar Spanje gaat emigreren. Goed actie van Ryanair. Dat wordt dan voordelig verhuizen!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_80011260
Hoi!
Ik kon het zo snel niet terugvinden in dit topic over Ryan air, maar ik heb nog ergens een slapende visa electron card liggen...
Kan ik deze nog steeds zonder extra kosten gebruiken voor het boeken bij Ryan air?
En hoe werkt het aanvragen en gebruiken van die master card (debit) precies? (en hoelnag duurt het ongeveer?)
Het liefst stap voor stap, het is zo ingewikkeld!

Heel erg bedankt alvast!
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:38:26 #266
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80011375
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:35 schreef poney het volgende:
Hoi!
Ik kon het zo snel niet terugvinden in dit topic over Ryan air, maar ik heb nog ergens een slapende visa electron card liggen...
Kan ik deze nog steeds zonder extra kosten gebruiken voor het boeken bij Ryan air?
En hoe werkt het aanvragen en gebruiken van die master card (debit) precies? (en hoelnag duurt het ongeveer?)
Het liefst stap voor stap, het is zo ingewikkeld!

Heel erg bedankt alvast!
Op http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen staat dat een Mastercard debit card gratis is. Dus zal Visa Electron wel niet meer werken. Heb dat zelf nog niet geprobeerd.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:40:14 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80011454
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:35 schreef poney het volgende:
Hoi!
Wakker maken kost 2,50 GBP. En je kunt het resterende saldo gewoon voor Ryanair blijven gebruiken, alleen betaal je dan gewoon de creditcardkosten.
pi_80014869
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:15 schreef lennaertt het volgende:
Hey,

Gr,

Lenneart
Als je kort vantevoren gaat boeken betaal je de hoofdprijs Dus het is of al lang vooraf je route bepalen en de tickets ervoor regelen, of een zak geld meenemen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:13:42 #269
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80014946
Is het mogelijk om iets te boeken en het later te annuleren? Dmv verzekering ofzo?
pi_80016209
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Op http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen staat dat een Mastercard debit card gratis is. Dus zal Visa Electron wel niet meer werken. Heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Klopt. Alleen Pre-paid mastercards (neteller) kun je nu daarvoor gebruiken.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:13 schreef Omnifacer het volgende:
Is het mogelijk om iets te boeken en het later te annuleren? Dmv verzekering ofzo?
Nee.
pi_80020064
Tanx! https://www.neteller.com/signup/index.jsf
Wie heeft er al ervaring met de aanvraag?
Hoeveel tijd zit er tussen het aanvragen bij Netteller en het kunnen gebruiken?
En: is deze link wel safe? (ik zie geen slotje voor het internet adres staan, of betekent https safe? )
pi_80021443
ok, ik heb het er maar op gewaagd...
en nu kan ik zelfs met ideal storten zag ik!
Voor Ryan air mag het gewoon in Euro's toch? (geen GBP bedoel ik)
pi_80022420
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:19 schreef poney het volgende:
Tanx! https://www.neteller.com/signup/index.jsf
Wie heeft er al ervaring met de aanvraag?
Hoeveel tijd zit er tussen het aanvragen bij Netteller en het kunnen gebruiken?
En: is deze link wel safe? (ik zie geen slotje voor het internet adres staan, of betekent https safe? )
Ja het is safe. Je kan er gewoon honderdduizenden mee rondsturen hoor. Geen enkel probleem. Gewoon gecontroleerd allemaal door de FSA.

En ja ze hebben iDeal etc. Ze zullen je nog wel bellen of mailen voor ID-controle. Moet je kopietje ID en adres opsturen. En gewoon EUR kiezen bij je NT-account anders betaal je omwisselkosten.
pi_80027959
Vandaag vanaf Kaunas teruggevlogen naar Charleroi, wel een pokkereis nog naar Rotterdam (even lang als de vliegreis ).
Wel maar voor 30 euro p.p

Ik was me E-ticket kwijt en kon een nieuwe kopen voor 20 litas en dat is gelukkig maar een euro of 7 .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 7 april 2010 @ 15:59:53 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80046321
Jahoor, maak incheck-bagage nog maar wat duurder

http://www.ryanair.com/en(...)g-peak-summer-months
quote:
RYANAIR URGES PASSENGERS TO TRAVEL LIGHT DURING PEAK SUMMER MONTHS

CHECKED-IN BAG FEES TO INCREASE TO ¤20 PER BAG FOR JULY & AUGUST

Ryanair, the world’s favourite airline, today (6th Apr) announced that it will incentivise all of its passengers to travel light during the peak summer months by increasing checked-in baggage fees for July and August to ¤20 per bag, for all bookings made after midnight (24:00hrs) Wed 7th April.

Checked-in bag fees remain at ¤15 for passengers travelling outside of the two peak summer months of July and August. Passengers checking in bags in June or September, for example will pay ¤15 for a checked in bag. Ryanair urged all of its passengers to avoid checked-in baggage fees by travelling with carry-on bags only using Ryanair’s FREE 10KG carry-on baggage allowance.

Ryanair’s Stephen McNamara said:

“Ryanair is determined to incentivise passengers to travel light this summer by increasing our checked-in baggage fees for the months of July and August only. These baggage fees, which are avoidable by passengers, will apply to bookings made after midnight (24:00hrs) Wednesday for travel in July and August. From 1st September the checked-in bag fee will return to its current level of ¤15. Over 70% of all Ryanair passengers will be unaffected by these changes because they travel with no checked-in bags.”
  woensdag 7 april 2010 @ 16:02:23 #276
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80046436
Ow, wacht, dat is nog niet het ergste....

http://www.thisismoney.co.uk/bargains-and-rip-offs/travel/article.html?in_article_id=502405&in_page_id=1093
quote:
Now Ryanair to charge £1 to use the toilet

Ryanair is taking no-frills flights to new heights - by charging for lavatories. All onboard toilets will become coin-operated, forcing passengers to pay £1 or one euro.

The Irish airline is also cutting the number of loos, meaning there may be only one on planes carrying 189 passengers.
It already charges customers to check in luggage, for online check-in, for onboard snacks and for credit card payments.

Ryanair's Stephen McNamara said: 'By charging for the toilets we are hoping to change passenger behaviour so that they use the bathroom before or after the flight.

'That will enable us to remove two out of three of the toilets and make way for at least six extra seats.'

The airline mooted the idea of toilet charges last year but backtracked after criticism.

It also emerged yesterday that its single bag check-in charge will rise from £15 to £20 during the summer holidays.

Rochelle Turner, head of research for Which? magazine, said: 'Ryanair might claim that they are incentivising people to travel light but we think it is more a case of penalising those families who can only go away on holiday during this time.

'Flying with Ryanair is not as cheap as it first appears and we would advise passengers to factor in these extra costs when choosing who to fly with.'

A survey yesterday revealed passengers are paying massively over the odds for plane snacks.

Prices on low-fare carriers are 374% higher than at supermarkets, according to comparison site travelsupermarket.com.
.
't Is niet eens een 1 april-grap.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:19:36 #277
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80047179
Ach, ik ben nog nooit naar de wc geweest in het vliegtuig. Mijn langste vlucht was iets van 2,5 uur, als ik dan voor het vliegen naar de wc ben geweest hoef ik tijdens echt niet alweer. Een ander verhaal is het natuurlijk voor oudere mensen en zwangere vrouwen of mensen met bepaalde gezondheidsproblemen.
pi_80047284
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jahoor, maak incheck-bagage nog maar wat duurder

http://www.ryanair.com/en(...)g-peak-summer-months
[..]
Bedankt dat je dit post! Ik moet nog steeds mn tas inchecken regelen (zou met alleen handbagage), vanavond maar snel doen dan!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:24:06 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80047410
Vueling, Easyjet en Wizzair zijn steeds vaker interessanter.
pi_80047528
Ach dat laatste heb ik niet zo'n probleem mee. Ik ga toch nooit in-flight naar de wc, en als het m'n vluchten goedkoper maakt, dikke prima.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:28:09 #281
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80047593
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef jakkop het volgende:
Ach dat laatste heb ik niet zo'n probleem mee. Ik ga toch nooit in-flight naar de wc, en als het m'n vluchten goedkoper maakt, dikke prima.
Reken daar dus maar zéker niet op.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:28:30 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80047609
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef jakkop het volgende:
Nee dat niet, maar die bizar hoge bagage tarieven wel.
pi_80047939
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Reken daar dus maar zéker niet op.
Okee dan, goedkoop houd. Ze zijn niet wisntgevend genoeg (blijkbaar), en dan moeten ze ergens geld vandaan halen: wmb liever van wc-gebruik dan van mijn ticket.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_80048638
Niet winstgevend genoeg? 320 miljoen waarschijnlijk dit jaar, hoger dan verwacht Maar volgens Michael O'leary zal het vast niet genoeg zijn. En in de zomervakantie wil iedereen toch lekker op vakantie en dan ook een tasje meenemen, dus er zal snel genoeg voor betaald worden. Makkelijke manier van geld verdienen hoor.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:17:00 #285
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_80049671
Een klein stukje uit een interview met Michael O'Leary ( http://hebdo.nouvelobs.co(...)-maitre-du-ciel.html ):

Deuxième poste de dépenses après le carburant, les frais de personnel des low cost représentent environ 14% du chiffre d'affaires, contre 31% chez Air France ! Objectif de Michael O'Leary ? Les réduire encore, voire, si la législation l'y autorise, en supprimant le copilote. « Ces règles de double commande datent de 1920 ! Faut-il vraiment payer un type qui surveille que le pilote ne s'endorme pas ?» Les syndicats ? «Nous n'en voulons pas, reconnaît Michael O'Leary. Je l'ai dit clairement à mes salariés : libre à vous de faire entrer un syndicat. Mais vous toucherez alors le minimum syndical, et pas un euro de plus !»

pi_80051688
O'Leary wil dus van de co-piloten af om geld te besparen.

Slecht idee.
pi_80073979
Ryanair begint steeds minder een low cost carrier te worden. Dat idee geven ze de mensen wel maar ze zijn het zeker niet.
pi_80090672
Waarom vraagt ryanair geld voor inchecken web? Voor alle passagiers en zowel inkomend en terug, hoe moet ik dan inchecken?
  donderdag 8 april 2010 @ 17:37:09 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80090915
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:31 schreef twoarmedman het volgende:
Waarom vraagt ryanair geld voor inchecken web? Voor alle passagiers en zowel inkomend en terug, hoe moet ik dan inchecken?
tja, dat ze 5 euro extra rekenen per ticket, is lullig maar dat kan nog.
Echter, dat er nog steeds mee wegkomen dat niet te verwerken in de geadverteerde prijzen, verbaast mij ook.
pi_80091348
Ja, dit zou alleen mogelijk moeten zijn als er een manier is waarop dit niks kost. Sowieso kost webinchecken toch juist niks voor een organisatie? Als ik het goed begrijp moet je dus altijd 5 euro voor inchecken betalen? Zelfde geld voor betaling, de meest standaard betalingen worden in rekening gebracht.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:56:45 #291
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80091627
Volgens mij kon je eerst ook kiezen tussen webincheck gratis en terplekke inchecken voor een bepaald bedrag. Op een gegeven moment hebben ze dat veranderd in altijd kosten. Nog een tijdje en dan betaal je ook voor je handbagage.
pi_80091717
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

tja, dat ze 5 euro extra rekenen per ticket, is lullig maar dat kan nog.
Echter, dat er nog steeds mee wegkomen dat niet te verwerken in de geadverteerde prijzen, verbaast mij ook.
Dat klopt niet wat je zegt, volgens mij. Telkens als ze adverteren met 5 euro tickets dan krijg je daat "gratis online inchecken" bij. Het enige wat niet bij de prijs in zit is de creditcardkosten maar die zijn dan ook te omzeilen.

Verder is het natuurlijk een idiote constructie om mensen op kosten te jagen. Zo van jeuhh we gaan nu naar online inchecken, dan kost op het vliegveld inchecken 40 euro en online maar 5 (maar eerst was het gratis )
pi_80091815
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ow, wacht, dat is nog niet het ergste....

http://www.thisismoney.co.uk/bargains-and-rip-offs/travel/article.html?in_article_id=502405&in_page_id=1093
[..]

.
't Is niet eens een 1 april-grap.
Zeikerd (no pun intended).

Je HOEFT niet met Ryanair te vliegen he? Als je dit allemaal niet wil, dan neem je toch gewoon een andere vliegmaatschappij? Het vliegen is juist zo goedkoop door dit soort acties.

Op stations en in Duitsland langs de snelwegen betaal je OVERAL 50 cent om te mogen pissen. Hoor ik niemand over. Maar nu doet een low-cost airline het en dan is het opeens heibel?

Gezeik van krenterige Nederlandertjes.

donderdag 8 april 2010 @ 18:30:27 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80092733
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat klopt niet wat je zegt, volgens mij. Telkens als ze adverteren met 5 euro tickets dan krijg je daat "gratis online inchecken" bij.
Ja, dat klopt idd.
De 'normale' prijzen in de weekoverzichten worden echter wel zonder deze vijf euro toeslag weergegeven. En zonder eventuele random korting.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:32:11 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80092783
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

...
Op stations en in Duitsland langs de snelwegen betaal je OVERAL 50 cent om te mogen pissen. Hoor ik niemand over. Maar nu doet een low-cost airline het en dan is het opeens heibel?
In Frankrijk betaal je een euro. En die krijg je terug als korting op een eventuele bestelling.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:43:13 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80098219
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je HOEFT niet met Ryanair te vliegen he? Als je dit allemaal niet wil, dan neem je toch gewoon een andere vliegmaatschappij? Het vliegen is juist zo goedkoop door dit soort acties.

Gezeik van krenterige Nederlandertjes.
Het probleem is dat naar de WC gaan over het algemeen geen keuze is maar een natuurlijke drang. De vergelijking met een WC langs de Duitse autobahn gaat niet echt op, je hebt dan namelijk een keuze, dat heet boom, daarnaast krijg je over het algemeen voor die 50 eurocent wel een schone WC.
Het is ook een toeslag die echt helemaal nergens over gaat, die extra stoelen in het vliegtuig, als dat conform de huidige eisen mag (je moet een X aantal toiletten per passagier hebben), zal niet echt invloed hebben op de prijs.

De bagagetoeslagen raken mij persoonlijk niet zo, als ik al met Ryanair vlieg is dat uitsluitend naar London. Waar je bij het boeken altijd rekening mee moet houden is de totaalprijs, en dan is het raadzaam om ook de transportkosten van en naar de luchthavens mee te rekenen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80098451
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt idd.
De 'normale' prijzen in de weekoverzichten worden echter wel zonder deze vijf euro toeslag weergegeven. En zonder eventuele random korting.
Dat zijn dan ook ticketprijzen. In de weekoverzichten staan gewoon de ticketprijzen, en dan worden daaronder de belastingen er nog bij opgeteld. De prijzen waar ze echt mee adverteren met leuzen als "Vlieg voor x euro van y naar z" zijn altijd inclusief alle verplichte belastingen.
pi_80111995
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem is dat naar de WC gaan over het algemeen geen keuze is maar een natuurlijke drang. De vergelijking met een WC langs de Duitse autobahn gaat niet echt op, je hebt dan namelijk een keuze, dat heet boom, daarnaast krijg je over het algemeen voor die 50 eurocent wel een schone WC.
Het is ook een toeslag die echt helemaal nergens over gaat, die extra stoelen in het vliegtuig, als dat conform de huidige eisen mag (je moet een X aantal toiletten per passagier hebben), zal niet echt invloed hebben op de prijs.

De bagagetoeslagen raken mij persoonlijk niet zo, als ik al met Ryanair vlieg is dat uitsluitend naar London. Waar je bij het boeken altijd rekening mee moet houden is de totaalprijs, en dan is het raadzaam om ook de transportkosten van en naar de luchthavens mee te rekenen.
Je kan ook zeiken hoor, natuurlijk heb je een keuze! Je kan mij niet vertellen dat jij niet 40 min je plas kan ophouden (je kan op het vliegveld gratis naar de WC!). Daarnaast weet ik niet waar jjevandaan haalt dat de Ryanair WC's niet schoon zouden zijn, zelf die ervaring namelijk niet.

Anyway dit plan gaat ze zeker geld opleveren als is het alleen al door de PR aandacht. En wees nou eerlijk hoeveel is 1 euro op een vlucht waar je waarschijnlijk al zeker 75 euro op hebt bespaard?
pi_80113097
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:11 schreef sjorti het volgende:

[..]

Je kan mij niet vertellen dat jij niet 40 min je plas kan ophouden (je kan op het vliegveld gratis naar de WC!).
Niet iedereen vliegt alleen naar Londen he Naar Marokko ben je al een stuk langer onderweg.
pi_80113419
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef Grunner het volgende:

[..]

Niet iedereen vliegt alleen naar Londen he Naar Marokko ben je al een stuk langer onderweg.
De coin operators worden alleen actief op vluchten korter dan een uur volgens het persbericht
pi_80114515
Weet iemand of/waar ik kan checken of ik de expiry date van mijn paspoort wel goed heb ingevuld bij het online inchecken?
pi_80116174
Volgende deel => [Centraal] Ryanair #13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')