Prioriteiten stellen, heh?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
bah, zelfs voor ryanair geen geld om nu op vakantie te gaanstom rijbewijs.
Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslagquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen, heh?
Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
Het is vooral een combinatie van tijd & geld dat me tegenhoudt, ook al kan ik op de plekken waar ik heen ga (London, Kraków) voor niks overnachten. Even een paar maanden in Nederland volhouden en ik jank ook niet meerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen, heh?
Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
In alle steden geweest. Zou voor Krakow of Berlijn gaan. Krakow: mooie binnenstad, zeer groot marktplein. En de kans om eventueel Auschwitz te bezoeken (vond ik zééér indrukwekkend; be prepared voor een heftige dag, als je daar naartoe gaat).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen
- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.
Het gaat om 5 gasten van 20 jaar, low budget;)
Kort vluchtjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:17 schreef Lauwheid het volgende:
Morgenvroeg naar Berlijn vliegen vanaf Weeze!
Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslag. Maar als je alleen wat handbagage meeneemt is 't idd heel goedkoop
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:38 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??
Misschien kun je er binnenkort op bieden?quote:Op zondag 7 februari 2010 12:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Natuurlijk is het aantal stoelen voor aanbiedingstarieven beperkt, want Ryanair is uiteindelijk wel een onderneming die winst moet maken, als je 180 stoelen in je toestel voor 1 euro verkoopt zal dat niet meer gaan natuurlijk.
Je kan ongeveer 1-12 stoelen tegen super goedkope tarieven aanbieden, afhankelijk van de route, om zo je toestellen meer gevuld te krijgen.
Want die supergoedkoper tarieven zijn niet voor de mensen die echt moeten vliegen, want die boeken verder van tevoren, of kort bij vertrek, als je stoelen, zoals Ryanair nu doet, 3-6 weken voor vertrek goedkoop aanbiedt bereik je een groep die anders toch niet zou gaan.
Althans, dat is de theorie, want Ryanair en acties worden een beetje te voorspelbaar dat mensen erop in gaan spelen, dus moeten ze nu op andere manieren proberen om de stoelen voor de beste prijs te verkopen. Want als jij ziet dat er nog maar 3 stoelen beschikbaar zijn zal je normaliter denken, ik moet snel boeken want anders zijn ze weg. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, 2 weken later kan op dezelfde vlucht het aantal stoelen voor een goedkopere prijs hoger zijn, want dan is de tijd verder en weet Ryanair hoe vol het vliegtuig tot dan toe is, en wat er met de prijs moet gebeuren om het vliegtuig vol te krijgen tegen de beste prijs.
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
Krakau natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen
- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.
Het gaat om 5 gasten van 20 jaar, low budget;)
Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:14 schreef Grunner het volgende:
Komende zomer een noodzakelijk vlucht van Weeze naar Londen met RyanAir
Mijn schoonouders wonen inderdaad in de buurt van Weeze. Die willen ons wel brengen en ophalen. Naar Eindhoven hadden we met de trein gemoeten en dat hadden we zo vroeg vanuit Groningen niet gehaaldquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef edcetera het volgende:
[..]
Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.
Wat heb je nu precies opgestuurd naar hun via identity@neteller.com dan?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
Gebeurt in vrijwel alle vliegtuigen bij deur; water drupt ook vaak uit de airconditioning langs de raampjes. En zeker bij de deur kan het in een vliegtuig koud zijn, op lange vluchten krijg je mede daarom standaard een dekentje als je bij de nooduitgang zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:
Ryanair, waar de 737's water lekken als het buiten regent.
Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.
Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:
Ryanair, waar de 737's water lekken als het buiten regent.
Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.
Een ander euvel van ryanair is dat ik gewoon niet in een normale plaats pas (2m lang). En dat intereseert ze geen ene flikker. Dus altijd als ik met hun vlieg is het altijd ruzie. En als eerste het vliegtuig instappen heeft ook geen zin meer gezien het feit dat bijna iedereen dat doet.
Al met al is het zeer goedkoop om even op en neer naar spanje te gaan, en daarbij komt ook nog eens dat Weeze 15m rijden is. Maar als het even kan liever niet.
Asoquote:Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:
[..]
Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Dan de midden stoel vrij houden, en je hebt ruimte zat.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:
[..]
Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.
Aangezien ik geen maatje m heb pas ik daar niet comfortabel in.
Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Dan de midden stoel vrij houden, en je hebt ruimte zat.
Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt.
Er werd eerst gezegd dat het belangrijk is om je electron credit card in GBP te gebruiiken, omdat het anders niet werkt. Deze meneer schrijft dat het tegenwoordig ook gewoon met euro's kan wat voordeliger is, al heeft hij het zelf nog niet geprobeerd. Maar dit is dus waar?
Oeps ik bedoelde entropay, geloof ik? Nu snap ik er niks meer van, sorryquote:Op maandag 15 februari 2010 22:57 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.
Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zittenquote:Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
0900 04 00 860quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:36 schreef MaxC het volgende:
Heeft iemand een nummer van Ryanair waar ze ook daadwerkelijk te bereiken zijn?
Al die telefoonnummers doen het niet
Toevallig was ik daar laatst ook naar aan het kijken, omdat ik in verleden een keer vanaf Weeze naar Dublin ben gevlogen. Kan op dit moment alleen (in de buurt dan waar ik woon) vanaf Brussel en Eindhoven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:16 schreef Eggos het volgende:
weet iemand of Ryan Air uberhaupt nog weer gaat vliegen van Weeze naar Dublin?? heel irritant dat ze die er uit gegooid hebben
Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zitten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ryanair dropt passagiers op verkeerde eiland
LONDEN - Een aantal Britse vakantiegangers is woedend op de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair.
De Britten vlogen woensdag van Zuid-Engeland naar het Canarische eiland Lanzarote, maar wegens slechte weersomstandigheden in het gebied landde het toestel op in het buureiland Fuerteventura.
Ryanair was vervolgens snel weer vertrokken maar de toeristen werden aan hun lot overgelaten. Britse media meldden vrijdag dat er geen medewerker van Ryanair meer op het vliegveld te bekennen was zodat de Britten zelf accommodatie en een tocht met een veerboot voor de volgende ochtend moesten regelen.
De lowbudgetmaatschappij heeft desgevraagd laten weten dat het volgens de Europese regelgeving juist heeft gehandeld, omdat overmacht de oorzaak van de kwestie is en de maatschappij dan niet verplicht is de passagiers tegemoet te komen.
Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.html
Oeps.... Wilde hem ook net posten.
Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!![]()
Nou ja, weer een goede reden om teop Ryanair
Nou, hilarischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.
Iberia ben ik eindelijk es lid geworden. Stom, had ik 12 jaar geleden moeten doen, dan zat ik nu al gratiesj op Paaseiland, maar goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, hilarischDoe mij maar Iberia of TAP, eigenlijk
Yesss, voor werk. En 2 dagen erbij vrijgenomen om te genieten.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:42 schreef ralfseltje het volgende:
Hmm ik wil eind mei naar Barcelona, nu kost een ticket 90 euro pp ongeveer. Vorige keer naar London dachten we dat het nog wel goedkoper zou worden, waarna het een paar dagen dubbel zo duur was. Dat was echter wel vlak voor vertrek. Kunnen jullie zeggen of nog even wachten met boeken nog loont waarschijnlijk?
Het telefoonnummer is alleen doordeweeks tijdens kantooruren te bereiken en deze week waren dat nou net de tijden dat ik niet thuis was en ook niet kon bellen. Dus ik ga maandag bellen en hoop dan meer te horen. Dus ik weet het nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:16 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?
Spanair en Clickair vanaf Schiphol.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]De acties lopen nu van maart en april, binnenkort zal dat april en mei zijn.
Wel blijft het altijd een gok, en in mei vallen een heleboel bijzondere dagen, en dat zorgt ervoor dat tickets niet altijd goedkoop worden, het kan ook nog duurder worden in die periode.
Als je trouwens naar Barcelona wilt, afhankelijk van waar je woont is Vueling of Transvertragia als je een beetje optijd boekt ook niet super duur met vertrek vanaf Amsterdam, en dan kom je ook in Barcelona aan. (Want Girona en Reus klinken wel leuk, maar is gewoon 2 uur van Barca).
Clickair is overleden, Vueling is t nuquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spanair en Clickair vanaf Schiphol.
Ben voor 70 euro een keer zakelijk retour gegaan naar BCN.
Girona is echt zonde als je een weekend BCN wil doen. Komen nog treinkosten bij en is zonde van de tijd. Goedkoop vliegen is leuk, maar focus niet alleen daarop.
en Spanair vliegt niet naar AMS.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:
[..]
Clickair is overleden, Vueling is t nu
quote:Op zondag 21 februari 2010 11:08 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
en Spanair vliegt niet naar AMS.
Overigens worden de geruchten wel steeds groter dat Ryanair ook naar BCN gaat vliegen, daar is immers ontzettend veel capaciteit ontstaan door de nieuwe terminal waar nu niks mee wordt gedaan, en Ryanair zal dat wel zien zitten wanneer de tarieven goed genoeg zijn.
Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijkquote:Op zondag 21 februari 2010 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het nadeel van Barcelona voor Ryanair is dat de taxi-tijden (voor vertrek) wel relatief lang zijn, zo lang dat een korte turnaround tijd op Barcelona eigenlijk niet mogelijk is.
Daarnaast heeft Barcelona opzich al veel Europees verkeer en kan ik mij voorstellen dat de focus van Barcelona niet op een Ryanair ligt, zeker niet als ze ook nog eens korting zouden moeten geven aan Ryanair. (En het geven van korting zal door Vueling / Iberia niet worden gewaardeerd en zal verstrekkende gevolgen kunnen hebben, daarnaast is de luchthavenbelasting in Spanje al relatief laag).
Ik denk dat Ryanair opzich tevreden is met Girona of Reus gelet op de korte omkeertijden en de mogelijkheid om de uitbaters van de vliegvelden onder controle te houden, bij die vliegvelden kan Ryanair eisen stellen, iets wat op een Schiphol, Frankfurt, Barcelona, Paris CDG niet zal kunnen.
quote:Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef korting het volgende:
[..]
Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijk
Ja dit klopt, viel mij ook al op afgelopen weekend!quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
Klopt, wordt niet meer vermeld en dus ook niet meer gechecked. Daardoor heb ik ingechecked met mijn Paspoort maar gereisd met mijn ID-Kaart. Kan goed vanpas komen als één van beiden b.v. wordt gestolen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
de nieuwe terminals van zowel Barcelona als Madrid zijn inderdaad bijna uitsluitend voor Iberia en Vueling bedoeld. Wel erg mooi trouwens als je tussen beide steden vliegt.quote:Op zondag 21 februari 2010 17:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk uiteraard, maar het business model van Ryanair is niet gebouwd om specifiek van de grotere luchthavens te vliegen, aan de andere kant, er is wel wat overcapaciteit op Barcelona, maar aan de eisen van Ryanair qua tarieven kan niet tegemoet gekomen worden, want dat zal Vueling / Iberia gewoonweg niet accepteren. De tijd zal het leren.
Ja.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:44 schreef noekk het volgende:
Kan iemand me helpen?
Ik heb een vlucht geboekt met ryanair voor 11 maart vanaf eindhoven naar londen zelfde dag terug.
Nu willen we er toch een nacht blijven. Dus de 10 heen en de 11e terug.
Omboeken kost 100 euro voor 2 personen. Dus wil ik gewoon een nieuw heen ticket kopen.
Kan dit zomaar? Is de terugvlucht van 11 maart wel te gebruiken omdat we de heen vlucht niet maken van die boeking? Alvast bedankt!
Ah, wist ik niet. Clickair was de low-cost tak van Iberia dacht ik. Ben nog met ze gevlogen toen.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:
[..]
Clickair is overleden, Vueling is t nu
Zomerseizoen, op dat moment beginnen ook weer vluchten naar Trapani, Algerho en andere zonbestemmingen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 02:11 schreef USMC het volgende:
Vanaf 30 maart zijn veel vluchten opeens drastisch verminderd, weet iemand waarom en of dit zo blijft?![]()
Zie Weeze-Skavsta, Eindhoven-Skavsta, et cetera.
quote:Ryanair vanaf MAA naar Barcelona-Reus
Vliegveld Maastricht Aachen Airport hoopt met de uitbreiding van het aantal vluchten van Ryanair dit jaar 100.000 passagiers extra te trekken. Vliegmaatschappij Ryanair maakte donderdag bekend in mei te starten met reizen naar Barcelona-Reus.
Drie keer per week kunnen passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport naar de nieuwe bestemming vliegen. Sinds 2007 is er al een verbinding naar Barcelona-Girona. Daar komt vanaf 21 mei dus de nieuwe bestemming bij. Daarnaast wordt er vanaf april ook vaker gevlogen naar het Portugese Faro en het Spaanse Alicante, respectievelijk vier en vijf keer per week.
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
Kun je lekker snel naar Salou, zie ikquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.
Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetjequote:Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.
Knuffelmeisje woont vlakbij Weeze, maar dit is goed nieuws! ff checken voor nog andere bestemmingen dan mijn geliefde Spanje...;)quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:51 schreef noekk het volgende:
[..]
Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetje
Spanjequote:Op donderdag 25 februari 2010 13:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je lekker snel naar Salou, zie ik. Halfuurtje vanaf Reus
.
Het gemak van transport van en naar vliegvelden in London zou inprincipe vrij weinig uitmaken. Er zijn bus, trein en natuurlijke lokale taxidiensten die allemaal redelijk geprijst zijn. Denk aan Terravision bussen, die je vanaf Stansted binnen een uur naar Liverpool Street / Victoria brengen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.
Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
De sport is natuurlijk zo goedkoop mogelijk boeken. Sven Kramer zeurt ook over een paar honderdsten.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:59 schreef Fakkeltje het volgende:
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
Misschien hebben ze nu weer een extra zakcentje voor wat goedkope vluchten:quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.
Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
quote:KRAKOW - Een passagier op een Ryanairvlucht van het Poolse Krakow naar de Britse luchthaven East Midlands won onderweg 10.000 euro met het kraslot dat hij had gekregen. Goed nieuws, zou je denken, maar toen de steward hem liet weten dat er niet zoveel geld aan boord was en de man zijn winst later zou krijgen, viel dat zo slecht dat hij uit pure frustratie zijn kaart begon op te eten.
Bemanningsleden en passagiers probeerden nog de reiziger op andere gedachten te brengen, maar dat lukte niet.
"Doorgaans zijn passagiers zeer blij als ze hebben gewonnen, maar jammer genoeg vond de laatste winnaar dat we die 10.000 euro ergens in het toestel moesten klaarhouden. We boden hem nog sandwiches en stukken pizza aan, maar hij bleef de kaart opeten", aldus een woordvoerder van de maatschappij.
De maatschappij vraagt nu de passagiers online wat er moet gebeuren met de niet uitgedeelde 10.000 euro.
Fijn dat ik in Milaan woon, daar hoop ik dan van het najaar of zo eens lekker van te profiteren!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:31 schreef korting het volgende:
En het allerbeste nieuws van Allemaal:
RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!
Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos
Eindelijk kan ik naar Griekenland!Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt
![]()
en wachten op een goeie aanbieding
In het verleden werd Oostende al vanuit Londen Stansted aangevlogen en toen werd het Ostend (Bruges) genoemd.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
Volgens Google Earth heet dat vliegveld nu al Oostend-Bruges International Airport.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik. Wat ik ook raar vind is dat de uiteindelijke prijs (incl belastingen etc) heel erg kan verschillen van de prijs waarmee wordt geadverteerd. Hiermee bedoel ik dat je soms kan kiezen uit bijvoorbeeld op de ene dag een vlucht van 30 euro, en de andere dag 20 euro. Dus je denkt "oke, die van 20 euro natuurlijk!" Vervolgens klik je erop en zie je dat er online inchecken en belasting/toeslagen bijkomen, wat de totale prijs bijvoorbeeld 45 euro maakt. Maar als je nou op die 30 euro had geklikt, kon je zien dat bij die vlucht geen belasting en online inchecken wordt verrekend, en de prijs dus op 30 euro blijft staan. Zo is de vlucht die duurder lijkt uiteindelijk 15 euro goedkoper dan de goedkoper lijkende vlucht. Heel irritant dat je nu op al je mogelijke vliegdata de uiteindelijke prijs moet gaan zitten controleren door op alle dagen te klikken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:54 schreef Lemans24 het volgende:
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!
Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik.
Heb je wel gelijk in, ja. En over dat verschil in prijzen: het zou makkelijker zijn als ze gewoon meteen de volledige prijs incl alle eventueel bijkomende kosten weergeven ipv de advertentieprijs. Ik denk dat veel mensen erin trappen, dat ze snel op de goedkoopst lijkende prijs klikken en niet weten dat die duurdere eigenlijk het goedkopere ticket is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?
En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:33 schreef gifkwal het volgende:
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
dat is ook de rede dat ik al maanden niet gevlogen heb, maar denk niet dat ze me missen bij Ryanairquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.
Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
Mm, ik vlieg komende zomer deze route. En inderdaad, de tijd is gewijzigd. Dat veranderen ze blijkbaar stilzwijgend. Of ik moet tegen die tijd nog een mailtje krijgen ofzo. Laat ze nu de ochtendvlucht van Weeze naar Stansted van 6.50 uur dan maar even naar een iets later tijdstip verplaatsen. Dan hoef ik minder lang te wachten op mijn vervolgvluchtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:06 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.
Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
Ja, dat kan. Dat is zelfs het hele idee erachter.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
Goedkoper zal 't niet worden...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:51 schreef maok het volgende:
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Nee dat verwacht ik ook niet, maar dan heb ik nog even iets meer bedenktijd. Maar als het zeker is dat het morgen veel duurder wordt boek ik wel vandaag.quote:
De datum valt namelijk wel buiten de reisperiode van de actie, daarom twijfel ik.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:02 schreef gifkwal het volgende:
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:20 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:25 schreef bambino het volgende:
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
Ik heb nog nooit een actie gezien die in het hoogseizoen was volgens mij. Zeker in Augustus niet. Zonder actie worden de prijzen alleen maar hoger.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:57 schreef Pino112 het volgende:
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?
Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
Ah, dat zijn de 'betere' vluchtenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"
Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:52 schreef edcetera het volgende:
[..]
Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
Haha grappig:p. In de tijd dat ik veel vloog herkende ik ook mensen, maar zei mij nooit helaasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
De hele vlucht (uit)zingen lijkt me bij Ryanair de enige goede oplossing.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Hmja, dat zijn de vakantiemaanden, dus ga niet bij voorbaat uit van flinke aanbiedingen...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden?Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Ik ben vorig jaar ook voor die prijs incl. koffer naar de Algarve gevlogen. Toen werd het niet goedkoper.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden?Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Britse winkels proberen gewoon een slaatje te slaan uit de wisselkoers.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Ga in augustus ook naar Faro, 2 maanden geleden geboekt bij Ryan Air.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 06:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
Dat doen ze toch al? Als ik bijvoorbeeld een ticket boek Eindhoven - Stansted - Eindhoven kost mij dat, 1 + 1 = 2 euro bij de 1 euro per ticket actie. Als ik het ticket Stansted - Eindhoven - Stansted zou boeken kost mij dat 1 + 1 = 2 pond.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
Probeer het eens zou ik zeggen? Hoogseizoen is hoogseizoen, dus verwacht niet je onder de 100 euro komt, wat trouwens nog steeds een lachertje isquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef littlefrankie het volgende:
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
Omdat ik een hekel heb aan de treinquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
Dat kan natuurlijk. Ik vroeg het me af omdat ik er zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat je veel meer van het land zelf ziet als je af en toe even de trein neemt, anders zie je toch alleen maar steden, luchthavens en wolken. Bovendien lijkt het me een beetje omslachtig. Treinen in Spanje zijn prima te doen en ook niet zo duur en je zit meteen in het centrum van een stad ipv op zo'n Ryanair vliegveld wat nog een uur met de bus ervandaan ligt. Maar gezien de door jou genoemde prijs kan het zijn dat vliegen toch goedkoper is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan de treinOf raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan de treinOf raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef maok het volgende:
[..]
Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)
Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
Heel tofquote:Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.
11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?quote:Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.
11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Neem alleen géén zitplaats in de nachttrein tussen Barcelona en Madrid, dat is niet comfortabel (8 mensen in een coupé en de trein stopt om de haverklap).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:49 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
Kan makkelijk, niet iedereen feest er 200 euro per week doorheen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Ik bedoelde voor de tickets, hostels/hotels en bus/treintickets.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef maok het volgende:
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)
Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invultquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:12 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.
En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
Dat maakt niet uit, Ryanair bepaalt de regelsquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef maok het volgende:
[..]
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, ¤17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan (¤24,99 als ik het goed heb).quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:10 schreef maok het volgende:
[..]
[..]
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)
Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
Jammer van je tientje, maar ja 18 euro is ook al een fijne prijs. Ik dacht dat prijzen ineens zo kunnen zakken omdat ze daar van alles analyseren (vooral hoeveel mensen op welk moment een ticket kopen, en hoe ze daarmee denken uit te komen qua grootst mogelijk aantal verkochte stoelen). Aan de hand daarvan gooien ze de prijs weer omhoog of omlaag. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef maok het volgende:
[..]
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, 17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan.
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef gifkwal het volgende:
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
Dat maakt niets uit!quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef MaxC het volgende:
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
Er is denk ik wel een risico (niet dat je het vliegtuig niet in mag maar dat je hem alsnog moet inchecken en daarvoor veel geld moet betalen), maar denk niet dat dit heel groot is. Ik gebruik soms namelijk ook een rolkoffertje dat net een paar cm te groot is (destijds in de winkel werd het ook aangeprezen als zijnde klein genoeg voor handbagage in het vliegtuig) maar ik heb daar bij Ryanair nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:36 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".
Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.
Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
Lijkt me in dit geval toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Typefout doen ze echt niet moeilijk over als je het via de telefoon laat wijzigen. Dan ga je toch wat relaxer op reis, dan dat je op het laatste moment de kans loopt gezeik te krijgen tijdens het boarden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardtEn mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzoquote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo
Dat zijn de creditcard kosten als ik je goed begrijp.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, niet gelezen uiteraard. Is dat een standaard bedrag per persoon of hoe werkt dat? Dan weet ik het voor de volgende keer.
Dit kost wel wat moeite, maar dan scheelt het uiteindelijk relatief veel. Verder kost je ticket nu alsnog vrijwel niksquote:Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Jaquote:Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef Duim het volgende:
Ik heb al aardig wat research gedaan maar vraag het toch maar voor de zekerheid: kan ik alleen tickets boeken met een creditcard?
Dan ga ik er meteen één aanvragen.quote:
Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.quote:
Ik ben zo snel dat ik al ergens anders een cc heb aangevraagd. Maar ik ben student dus de kosten vallen alsnog mee.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:25 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.
Als je een CC aanvraagt doe dan die van Neteller aangezien die bijna gratis en je daarmee geen CC kosten hoeft te betalen bij Ryanair. Anders betaal je alsnog 8eur (oid) per boeking. met de pre-paid cc is dit gratis
Van airliners.netquote:Ryanair has officially request 3.500 slots at airport for next summer season.
Highlights
-App 15 millons pax a year.
-Base for 20 planes.
-They want a reduce 25% in taxes.
-Slots requested but not yet signed.
Dat is/was toch per transactie? En bij Easyjet kun je ook meerdere vluchten tegelijk boeken, wat bij Ryanair niet mogelijk is. Het is in ieder geval nog altijd goedkoper dan menig oude airlines, die nog altijd ergens op het eind 10 euro per enkele reis of 25 euro boekingskosten rekenen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:57 schreef JohnDDD het volgende:
Bij easyjet is betalen met creditcard per vlucht nu trouwens 9 euro 50! 9 euro 50!!!!!!!!!!!!!
Over welke luchthaven gaat dat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Van airliners.net
Ambitieuze plannen, maar 25% reductie in tax zorgt natuurlijk ook voor protesten van de andere airlines (vooral Vueling en Spanair). In ieder geval voor het eerst dat er een officieel bericht van is, na alle geruchten van de afgelopen maanden.
Oja dat is ook wel een goeiequote:
De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat is eigenlijk die standard customer service?
& koffers van 15 kg zijn wel prijzig zeg30 per koffer?
Dat zou wel héél vet zijnquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:43 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Oja dat is ook wel een goeieBarcelona (BCN)
Dat had ik doorquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:06 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.
Ik heb een heel klein en licht tentje gekocht bij Decathlon, was 95 euro geloof ik en iets van 1.5 kilo. Past makkelijk in de handbagage.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
=> BA heeft een vergelijking voor je gemaakt.... http://www.britishairways(...)culator/public/en_gbquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat is eigenlijk die standard customer service?
& koffers van 15 kg zijn wel prijzig zeg30 per koffer?
Je kunt ook (gewoon) met munt- en papiergeld betalen als ik me niet vergis. Creditcard gaat natuurlijk wel het snelst.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:20 schreef Professional het volgende:
Even vraag over Charleroi. Ik zie net dat de lowcost parking pas 1 juli 2010 opengaat, daar verdienen ze natuurlijk lekker wat geld mee doordat mensen op de duurdere parkings gaan staan.
Ben het even kwijt, maar je kunt alleen met je creditcard betalen bij de parkeerautomaat, ja toch?
Ik vind zelf maken leukerquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:15 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik heb een heel klein en licht tentje gekocht bij Decathlon, was 95 euro geloof ik en iets van 1.5 kilo. Past makkelijk in de handbagage.
Tja, maar BA & Easyjet vliegen niet naar mijn bestemmingquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
=> BA heeft een vergelijking voor je gemaakt.... http://www.britishairways(...)culator/public/en_gb
Mwah, Girona is wel d aanvlieghaven voor de Costa Brava. Dus wil je lekker aan het strand liggen aldaar, vlieg je op Girona. Er zullen vast een aantal vluchten overgeheveld worden maar de markt voor Girona alleen is nog groot genoeg.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat zou wel héél vet zijnBCN ligt toch op een steenworp afstand van Barcelona? Girona en die andere kunnen wel sluiten zo
Tentstokken worden zonder meer als slagwapen gekwalificeerd door de beveiliging dus dat gaat niet lukken, tenzij je een tent zonder stokken maakt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
Tof dat je dat zelf kan maken, is het moeilijk? Waar haal je waterdichte stof en zo vandaan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef maok het volgende:
[..]
Ik vind zelf maken leuker![]()
Daarbij twijfel ik of je je stokken wel mag menemen in je handbagage, als iemand treft die de regels heel strak naleeft kunnen ze volgens mij nog wel eens geweigerd worden. Ik maak dus een opblaastentje. (die zijn te duur in de winkel vind ik)
Ik heb zelf overigens nog nooit geprobeerd om een tentje mee te nemen in mijn handbagage dus misschien valt het mee.
In Dusseldorf (Weeze) vorige zomer moest je met tas naar een balie in de hal toe en daar werd het voor 20 of 30 euro in orde gemaakt, duurde niet langer dan 10 minuten ofzoquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef Chicolate het volgende:
Is het heel veel gedoe om alsnog een tas in te willen checken? Ik zou alleen met handbagage reizen, maar kom er nu achter dat ik dan een rugzak van 20L mee mag nemen en ik heb eigenlijk wel 40L nodig. En dat moet ik dan waarschijnlijk apart betalen ofzo? Ik kan het niet duidelijk vinden op de site, alleen dat het veel duurder is als ik er terplekke pas mee kom.
Ja dat is dus 2x zo duur als het vantevoren regelen ... Online staat dat het 35 hoort te zijn. 70 euro voor een retourtje tas, dat zou even duur zijn als mn ticket.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
In Dusseldorf (Weeze) vorige zomer moest je met tas naar een balie in de hal toe en daar werd het voor 20 of 30 euro in orde gemaakt, duurde niet langer dan 10 minuten ofzo
Klopt, maar ja, dan had je er eerder aan moeten denken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja dat is dus 2x zo duur als het vantevoren regelen ... Online staat dat het 35 hoort te zijn. 70 euro voor een retourtje tas, dat zou even duur zijn als mn ticket.
http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, dan had je er eerder aan moeten denken.
Het is bikkelhard, maar zo blijven ze de goedkoopste
Mijn vraag is dus waar dit kan, want ik kan het niet vindenquote:*Tot 4 uur voor uw geplande vertrek van uw vlucht kunt u online nog aanschaffen – inchecken tas, instappen met prioriteit, sport-/babyartikelen en muziekinstrumenten, zelfs als u al online ingecheckt hebt voor uw vlucht
Je gaat de site van Ryanair en klikt dan linksonder op MIJN BOEKING BEHEREN en daar staat ie dan tussenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
[..]
Mijn vraag is dus waar dit kan, want ik kan het niet vinden. Online = goedkope prijs.
Dankje!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je gaat de site van Ryanair en klikt dan linksonder op MIJN BOEKING BEHEREN en daar staat ie dan tussen
Klopt, het zijn ook 2 tickets die je koopt, geen retourtjequote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dankje!Daar heb ik volledig overheen gekeken, dat knopje met mijn boekingen
. Gevonden nu, kost me 15 per enkele reis, zo te zien apart betalen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dankje!Daar heb ik volledig overheen gekeken, dat knopje met mijn boekingen
. Gevonden nu, kost me 15 per enkele reis, zo te zien apart betalen.
Het wordt een opblaasbare tent, dus zonder stokkenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:32 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Tentstokken worden zonder meer als slagwapen gekwalificeerd door de beveiliging dus dat gaat niet lukken, tenzij je een tent zonder stokken maakt natuurlijk.
Ook wandelstokken moeten altijd worden ingecheckt, dus tentstokken ook.
Ik weet nog niet of het moeilijk is want ik moet hem nog makenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:39 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Tof dat je dat zelf kan maken, is het moeilijk? Waar haal je waterdichte stof en zo vandaan?
Voor warme bestemmingen zeker, Londen zou nog wel onder de 100 kunnen, maarja je bent voor de meivakantie nu echt te laat met boeken. Het is en blijft toch hoogseizoen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:27 schreef Schultenpauper het volgende:
De prijzen in de meivakantie zijn niet echt de moeite vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze, voor zover ik ze kan vinden zitten ze allemaal boven de 100 euro retour.
Of kijk ik gewoon op de foute pagina's, ik vind de website vrij onduidelijk.
Genoeg goedkope vluchten vanaf Weeze en Eindhoven. Lijkt me dat een retourtje onder de ¤ 100,- wel moet lukken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:27 schreef Schultenpauper het volgende:
De prijzen in de meivakantie zijn niet echt de moeite vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze, voor zover ik ze kan vinden zitten ze allemaal boven de 100 euro retour.
http://qfly.nl/quote:De prijzen in de meivakantie zijn niet echt de moeite vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze, voor zover ik ze kan vinden zitten ze allemaal boven de 100 euro retour.
Ben al heel lang op zoek geweest naar zo'n website !quote:
www.lowcostairlines.nl en www.wegolo.nl zijn soortgelijke sites. Meestal is het goedkoper om uiteindelijk via de site van de vliegmaatschappij zelf te boeken. Scheelt weer heel wat opslag voor 'kosten'. Maar dat soort sites zijn dus wel handig om de goedkoopste vluchten te zoekenquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:20 schreef rknelissen het volgende:
[..]
Ben al heel lang op zoek geweest naar zo'n website !
Ken je er een die ook op continentale vluchten zoekt ?
Ik bedoel dus zoiets als qfly.nl niet op reisdata en bestemmingen hoeft te zoeken, maar gewoon het goedkoopste kunt zoeken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
www.lowcostairlines.nl en www.wegolo.nl zijn soortgelijke sites. Meestal is het goedkoper om uiteindelijk via de site van de vliegmaatschappij zelf te boeken. Scheelt weer heel wat opslag voor 'kosten'. Maar dat soort sites zijn dus wel handig om de goedkoopste vluchten te zoeken.
In 2019 zal het nog vlotter gaan: even geduld dus..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:20 schreef Professional het volgende:
Even vraag over Charleroi. Ik zie net dat de lowcost parking pas 1 juli 2010 opengaat, daar verdienen ze natuurlijk lekker wat geld mee doordat mensen op de duurdere parkings gaan staan.
Ben het even kwijt, maar je kunt alleen met je creditcard betalen bij de parkeerautomaat, ja toch?
quote:Op zondag 4 april 2010 21:42 schreef gifkwal het volgende:
Las vandaag in het Ryanair magazine dat ze dit jaar een proef gaan doen met onbeperkte bagage die je mee mag namen. Je moet dit dan zelf naar de gate brengen waar het meteen in het ruim wordt geladen en waar je het na aankomst ook weer eruit kan halen. Beetje zoals in een bus, zeg maar.
In Marseille hadden ze een paar jaar terug al een opstelling, waarbij je na de checkin je ingegecheckte bagage weer zelf moest meenemen en zelf op het bagagekarretje moest zetten dat naar het vliegtuig reed. Dat laatste stukje had je ook probleemloos zelf kunnen doen.quote:Op maandag 5 april 2010 11:45 schreef ozzietukker het volgende:Dat ze de mogelijkheden aan het onderzoeken waren is bekend. Wat ik mij wel afvraag hoe zij dat voor ogen zien, zeker met de huidige EU richtlijnen over wat er wel en niet in de handbagage mag, kan het niet de bedoeling zijn dat men nu met ruimbagage zelf door de beveiliging gaat.
Daarnaast is het op niet alle vliegvelden mogelijk dat je zelf naar het vliegtuig loopt, hangt een beetje van het betreffende vliegveld af.
Het laten oppikken van bagage vanaf de gate om dan zelf naar het vliegtuig te brengen zal geen tijdswinst opleveren en gaat het doel weer voorbij.
Ik ben daar ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het uiteindelijk uit mijn hoofd gezet omdat ik niet zoveel tijd heb. Nu word het reisje portugal. Ik heb toen wel een overzichtje gemaakt en dit kwam er uit:quote:Op maandag 5 april 2010 14:15 schreef lennaertt het volgende:
Hey,
Ik ben van plan komende zomer( maand juli) van plan om met een vriend te interrailen door Europa. Maar als ik je de prijzen van Ryan air zie, voor enkele tientjes vliegen, komt de gedachte bij mij op dat het misschien wel handiger is om niet te interrailen, maar te cityhoppen met het vliegtuig. Weten jullie of die tarieven nog steeds zo laag zijn als we in juli boeken of stijgen ze dan in prijs? We willen namelijk niet nu al de route bepalen. Het plan zo dan dus zijn om als we bijvoorbeeld in Rome zijn, een goedkoop vliegticket te kopen en dan naar een andere stad binnen Europa. Daarom is het wel van belang dat de tickets dan nog steeds enkele tientjes zijn.
Gr,
Lenneart
wel goed inpakken (wegens breken) in handdoeken ofzoquote:Op maandag 5 april 2010 22:07 schreef dookiy het volgende:
Even een vraagje, misschien niet eens zozeer Ryanair-gerelateerd, maar ze hebben nog wel eens 'aparte' voorwaarden.
In mei gaan we een weekje naar Schotland en nou zou het natuurlijk zomaar kunnen dat ik in Schotland wat whisky wil kopen die ik in de ruimbagage mee wil nemen. Nu hoorde ik van iemand dat dit alleen kan als ik de flessen al heb geopend. (Taxed kopen in de tax-free op het vliegveld bij vertrek vind ik geen optie trouwens...)
Weet iemand wat wel en vooral niet kan? Ik kan het zo gauw niet vinden in de FAQ...
Dus je kan 10 koffers meenmen?quote:Op zondag 4 april 2010 21:42 schreef gifkwal het volgende:
Las vandaag in het Ryanair magazine dat ze dit jaar een proef gaan doen met onbeperkte bagage die je mee mag namen. Je moet dit dan zelf naar de gate brengen waar het meteen in het ruim wordt geladen en waar je het na aankomst ook weer eruit kan halen. Beetje zoals in een bus, zeg maar.
Op http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen staat dat een Mastercard debit card gratis is. Dus zal Visa Electron wel niet meer werken. Heb dat zelf nog niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:35 schreef poney het volgende:
Hoi!
Ik kon het zo snel niet terugvinden in dit topic over Ryan air, maar ik heb nog ergens een slapende visa electron card liggen...
Kan ik deze nog steeds zonder extra kosten gebruiken voor het boeken bij Ryan air?
En hoe werkt het aanvragen en gebruiken van die master card (debit) precies? (en hoelnag duurt het ongeveer?)
Het liefst stap voor stap, het is zo ingewikkeld!
Heel erg bedankt alvast!
Wakker maken kost 2,50 GBP. En je kunt het resterende saldo gewoon voor Ryanair blijven gebruiken, alleen betaal je dan gewoon de creditcardkosten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:35 schreef poney het volgende:
Hoi!
Ik kon het zo snel niet terugvinden in dit topic over Ryan air, maar ik heb nog ergens een slapende visa electron card liggen...
Als je kort vantevoren gaat boeken betaal je de hoofdprijsquote:Op maandag 5 april 2010 14:15 schreef lennaertt het volgende:
Hey,
Ik ben van plan komende zomer( maand juli) van plan om met een vriend te interrailen door Europa. Maar als ik je de prijzen van Ryan air zie, voor enkele tientjes vliegen, komt de gedachte bij mij op dat het misschien wel handiger is om niet te interrailen, maar te cityhoppen met het vliegtuig. Weten jullie of die tarieven nog steeds zo laag zijn als we in juli boeken of stijgen ze dan in prijs? We willen namelijk niet nu al de route bepalen. Het plan zo dan dus zijn om als we bijvoorbeeld in Rome zijn, een goedkoop vliegticket te kopen en dan naar een andere stad binnen Europa. Daarom is het wel van belang dat de tickets dan nog steeds enkele tientjes zijn.
Gr,
Lenneart
Klopt. Alleen Pre-paid mastercards (neteller) kun je nu daarvoor gebruiken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen staat dat een Mastercard debit card gratis is. Dus zal Visa Electron wel niet meer werken. Heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Nee.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:13 schreef Omnifacer het volgende:
Is het mogelijk om iets te boeken en het later te annuleren? Dmv verzekering ofzo?
Ja het is safe. Je kan er gewoon honderdduizenden mee rondsturen hoor. Geen enkel probleem. Gewoon gecontroleerd allemaal door de FSA.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:19 schreef poney het volgende:
Tanx! https://www.neteller.com/signup/index.jsf
Wie heeft er al ervaring met de aanvraag?
Hoeveel tijd zit er tussen het aanvragen bij Netteller en het kunnen gebruiken?
En: is deze link wel safe? (ik zie geen slotje voor het internet adres staan, of betekent https safe?![]()
)
quote:RYANAIR URGES PASSENGERS TO TRAVEL LIGHT DURING PEAK SUMMER MONTHS
CHECKED-IN BAG FEES TO INCREASE TO ¤20 PER BAG FOR JULY & AUGUST
Ryanair, the world’s favourite airline, today (6th Apr) announced that it will incentivise all of its passengers to travel light during the peak summer months by increasing checked-in baggage fees for July and August to ¤20 per bag, for all bookings made after midnight (24:00hrs) Wed 7th April.
Checked-in bag fees remain at ¤15 for passengers travelling outside of the two peak summer months of July and August. Passengers checking in bags in June or September, for example will pay ¤15 for a checked in bag. Ryanair urged all of its passengers to avoid checked-in baggage fees by travelling with carry-on bags only using Ryanair’s FREE 10KG carry-on baggage allowance.
Ryanair’s Stephen McNamara said:
“Ryanair is determined to incentivise passengers to travel light this summer by increasing our checked-in baggage fees for the months of July and August only. These baggage fees, which are avoidable by passengers, will apply to bookings made after midnight (24:00hrs) Wednesday for travel in July and August. From 1st September the checked-in bag fee will return to its current level of ¤15. Over 70% of all Ryanair passengers will be unaffected by these changes because they travel with no checked-in bags.”
quote:Now Ryanair to charge £1 to use the toilet
Ryanair is taking no-frills flights to new heights - by charging for lavatories. All onboard toilets will become coin-operated, forcing passengers to pay £1 or one euro.
The Irish airline is also cutting the number of loos, meaning there may be only one on planes carrying 189 passengers.
It already charges customers to check in luggage, for online check-in, for onboard snacks and for credit card payments.
Ryanair's Stephen McNamara said: 'By charging for the toilets we are hoping to change passenger behaviour so that they use the bathroom before or after the flight.
'That will enable us to remove two out of three of the toilets and make way for at least six extra seats.'
The airline mooted the idea of toilet charges last year but backtracked after criticism.
It also emerged yesterday that its single bag check-in charge will rise from £15 to £20 during the summer holidays.
Rochelle Turner, head of research for Which? magazine, said: 'Ryanair might claim that they are incentivising people to travel light but we think it is more a case of penalising those families who can only go away on holiday during this time.
'Flying with Ryanair is not as cheap as it first appears and we would advise passengers to factor in these extra costs when choosing who to fly with.'
A survey yesterday revealed passengers are paying massively over the odds for plane snacks.
Prices on low-fare carriers are 374% higher than at supermarkets, according to comparison site travelsupermarket.com.
Bedankt dat je dit post! Ik moet nog steeds mn tas inchecken regelen (zou met alleen handbagage), vanavond maar snel doen dan!quote:Op woensdag 7 april 2010 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jahoor, maak incheck-bagage nog maar wat duurder![]()
http://www.ryanair.com/en(...)g-peak-summer-months
[..]
Reken daar dus maar zéker niet op.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef jakkop het volgende:
Ach dat laatste heb ik niet zo'n probleem mee. Ik ga toch nooit in-flight naar de wc, en als het m'n vluchten goedkoper maakt, dikke prima.
Nee dat niet, maar die bizar hoge bagage tarieven wel.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef jakkop het volgende:
Ach dat laatste heb ik niet zo'n probleem mee. Ik ga toch nooit in-flight naar de wc, en als het m'n vluchten goedkoper maakt, dikke prima.
Okee dan, goedkoop houd. Ze zijn niet wisntgevend genoeg (blijkbaar), en dan moeten ze ergens geld vandaan halen: wmb liever van wc-gebruik dan van mijn ticket.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Reken daar dus maar zéker niet op.
tja, dat ze 5 euro extra rekenen per ticket, is lullig maar dat kan nog.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:31 schreef twoarmedman het volgende:
Waarom vraagt ryanair geld voor inchecken web? Voor alle passagiers en zowel inkomend en terug, hoe moet ik dan inchecken?
Dat klopt niet wat je zegt, volgens mij. Telkens als ze adverteren met 5 euro tickets dan krijg je daat "gratis online inchecken" bij. Het enige wat niet bij de prijs in zit is de creditcardkosten maar die zijn dan ook te omzeilen.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
tja, dat ze 5 euro extra rekenen per ticket, is lullig maar dat kan nog.
Echter, dat er nog steeds mee wegkomen dat niet te verwerken in de geadverteerde prijzen, verbaast mij ook.
Zeikerd (no pun intended).quote:Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ow, wacht, dat is nog niet het ergste....
http://www.thisismoney.co.uk/bargains-and-rip-offs/travel/article.html?in_article_id=502405&in_page_id=1093
[..].
't Is niet eens een 1 april-grap.
Ja, dat klopt idd.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat klopt niet wat je zegt, volgens mij. Telkens als ze adverteren met 5 euro tickets dan krijg je daat "gratis online inchecken" bij.
In Frankrijk betaal je een euro. En die krijg je terug als korting op een eventuele bestelling.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeikerd (no pun intended).![]()
...
Op stations en in Duitsland langs de snelwegen betaal je OVERAL 50 cent om te mogen pissen. Hoor ik niemand over. Maar nu doet een low-cost airline het en dan is het opeens heibel?
Het probleem is dat naar de WC gaan over het algemeen geen keuze is maar een natuurlijke drang. De vergelijking met een WC langs de Duitse autobahn gaat niet echt op, je hebt dan namelijk een keuze, dat heet boom, daarnaast krijg je over het algemeen voor die 50 eurocent wel een schone WC.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeikerd (no pun intended).![]()
Je HOEFT niet met Ryanair te vliegen he? Als je dit allemaal niet wil, dan neem je toch gewoon een andere vliegmaatschappij? Het vliegen is juist zo goedkoop door dit soort acties.
Op stations en in Duitsland langs de snelwegen betaal je OVERAL 50 cent om te mogen pissen. Hoor ik niemand over. Maar nu doet een low-cost airline het en dan is het opeens heibel?
Gezeik van krenterige Nederlandertjes.
Dat zijn dan ook ticketprijzen. In de weekoverzichten staan gewoon de ticketprijzen, en dan worden daaronder de belastingen er nog bij opgeteld. De prijzen waar ze echt mee adverteren met leuzen als "Vlieg voor x euro van y naar z" zijn altijd inclusief alle verplichte belastingen.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt idd.
De 'normale' prijzen in de weekoverzichten worden echter wel zonder deze vijf euro toeslag weergegeven. En zonder eventuele random korting.
Je kan ook zeiken hoor, natuurlijk heb je een keuze! Je kan mij niet vertellen dat jij niet 40 min je plas kan ophouden (je kan op het vliegveld gratis naar de WC!). Daarnaast weet ik niet waar jjevandaan haalt dat de Ryanair WC's niet schoon zouden zijn, zelf die ervaring namelijk niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het probleem is dat naar de WC gaan over het algemeen geen keuze is maar een natuurlijke drang. De vergelijking met een WC langs de Duitse autobahn gaat niet echt op, je hebt dan namelijk een keuze, dat heet boom, daarnaast krijg je over het algemeen voor die 50 eurocent wel een schone WC.
Het is ook een toeslag die echt helemaal nergens over gaat, die extra stoelen in het vliegtuig, als dat conform de huidige eisen mag (je moet een X aantal toiletten per passagier hebben), zal niet echt invloed hebben op de prijs.
De bagagetoeslagen raken mij persoonlijk niet zo, als ik al met Ryanair vlieg is dat uitsluitend naar London. Waar je bij het boeken altijd rekening mee moet houden is de totaalprijs, en dan is het raadzaam om ook de transportkosten van en naar de luchthavens mee te rekenen.
Niet iedereen vliegt alleen naar Londen hequote:Op vrijdag 9 april 2010 08:11 schreef sjorti het volgende:
[..]
Je kan mij niet vertellen dat jij niet 40 min je plas kan ophouden (je kan op het vliegveld gratis naar de WC!).
De coin operators worden alleen actief op vluchten korter dan een uur volgens het persberichtquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef Grunner het volgende:
[..]
Niet iedereen vliegt alleen naar Londen heNaar Marokko ben je al een stuk langer onderweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |