abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78965414
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Ik ben vorig jaar ook voor die prijs incl. koffer naar de Algarve gevlogen. Toen werd het niet goedkoper.
Lawa mena hau lala!
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:19:19 #152
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78968645
Mijn ouders zitten daar nu voor dacht ik 60 euro pp zonder koffer, maar dat is een tijdje terug geboekt een en nu is het geen hoogseizoen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_78979222
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:40:20 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78980087
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Britse winkels proberen gewoon een slaatje te slaan uit de wisselkoers.
De elektronicawinkel Play hanteert al tijden een koers van 1,30.
pi_78982609
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Ga in augustus ook naar Faro, 2 maanden geleden geboekt bij Ryan Air.
150,- pp incl koffer. Heb het er niet op gegokt dat het goedkoper zou worden.
Vind het wel een mooie prijs voor in het hoogseizoen naar een van de populairste (en duurste) vakantiebestemmingen in Europa
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:08:40 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79045833
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
(Het heeft alleen zin voor mensen waar de creditcard maatschappij extra kosten rekent voor het betalen in andere valuta dan waar de credit card in is uitgegeven, gebeurd vooral bij veel Amerikaanse maatschappijen / rekeninghouders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:17:15 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79047973
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 06:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:26:54 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79066178
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
Dat doen ze toch al? Als ik bijvoorbeeld een ticket boek Eindhoven - Stansted - Eindhoven kost mij dat, 1 + 1 = 2 euro bij de 1 euro per ticket actie. Als ik het ticket Stansted - Eindhoven - Stansted zou boeken kost mij dat 1 + 1 = 2 pond.

Of mis ik iets?

Wat ze gelukkig bij Ryanair niet doen, en wel bij een maatschappij als Lufthansa is dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een ticket te kopen voor Bangkok - Kuala Lumpur - Bangkok tegen het tarief in THB, je moet, als je een Nederlands adres invoert (of een NL credit card gebruikt) in Euro's betalen, en dan is dezelfde vlucht opeens 2x zo duur.
(Al heeft ook een Lufthansa het niet helemaal dichtgebouwd en kan je dus wel e.e.a. boeken via een omweg, maar wat dat aangaande is KLM beter, die staat dit, geheel terecht, want dit is gewoon pure discriminatie, gewoon toe om in de plaatselijke valuta te boeken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79079459
Deze week een reisje naar Sardinie geboekt voor Apri l, heenvlucht was 5 euro p.p zonder taxen ed.
pi_79079535
Ik moet naar Lyon, maar helaas kan ik er met Ryanair niet relaxed komen, helaas.
gr gr
pi_79096834
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
pi_79096902
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef littlefrankie het volgende:
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
Probeer het eens zou ik zeggen? Hoogseizoen is hoogseizoen, dus verwacht niet je onder de 100 euro komt, wat trouwens nog steeds een lachertje is
pi_79098320
Zat net even te spelen en kwam tot het volgende:

dusseldorf-berlijn
berlijn-rome
rome-girona
barcelona-madrid
madrid-santiago de Compestello

Totaal maar 107 (!) euro. Ongelofelijk:P
Alleen nu nog een goedkope manier om terug te komen vanuit het warme zuiden!
pi_79099207
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
pi_79099276
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
pi_79099395
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Dat kan natuurlijk. Ik vroeg het me af omdat ik er zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat je veel meer van het land zelf ziet als je af en toe even de trein neemt, anders zie je toch alleen maar steden, luchthavens en wolken. Bovendien lijkt het me een beetje omslachtig. Treinen in Spanje zijn prima te doen en ook niet zo duur en je zit meteen in het centrum van een stad ipv op zo'n Ryanair vliegveld wat nog een uur met de bus ervandaan ligt. Maar gezien de door jou genoemde prijs kan het zijn dat vliegen toch goedkoper is.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:35 #167
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79099680
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
pi_79105794
Voor een weekje naar Malaga in juli/augustus betaal ik ongeveer 520 euro vanaf Maastricht (goedkoopste) voor 4 personen excl. koffers enzo. Zal dit nog goedkoper worden of wordt het alleen nog maar duurder?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:09:58 #169
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79106343
Ik gok dat er voor juli/augustus geen aanbiedingen meer gaan komen (volgens mij is dat nooit in het hoogseizoen) dus wordt het alleen maar meer.
pi_79109685
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef maok het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
pi_79163817
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
^ To je nesmysl ^
pi_79163841
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Heel tof
  maandag 15 maart 2010 @ 13:13:12 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79165904
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:36 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79166056
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:49 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
Neem alleen géén zitplaats in de nachttrein tussen Barcelona en Madrid, dat is niet comfortabel (8 mensen in een coupé en de trein stopt om de haverklap).

De AVE en aanverwanten (Alaris, TALGO, etc.) zijn echter prima! Volgens de RENFE zijn het zelfs, na Japan, de beste treinen ter wereld.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:45 #175
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_79166065
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Kan makkelijk, niet iedereen feest er 200 euro per week doorheen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_79169216
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoelde voor de tickets, hostels/hotels en bus/treintickets.
^ To je nesmysl ^
pi_79269774
Vraagje: Ik heb zojuist geboekt, kwam er alleen achter dat ik bij 1 naam MS staat wat zoveel inhoudt als Misses, dit terwijl het een jochie is. Troubles of niet??
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:47:25 #178
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79269981
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
pi_79271399
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef maok het volgende:
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:30 #180
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275313
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:12 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
pi_79275492
Volgens mij maakt dat ook niet uit nee. Maar ik dacht dat je sowieso niet wist wat het verschil was vandaar dat ik dat postte, sorry.
pi_79275515
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef maok het volgende:

[..]

Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
Dat maakt niet uit, Ryanair bepaalt de regels

Klinkt lullig, maar ze kunnen je erop pakken en dan is het je eigen schuld
pi_79275548
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:33:51 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275914
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:10 schreef maok het volgende:

[..]

[..]

Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)

Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, ¤17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan (¤24,99 als ik het goed heb).
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
pi_79276031
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef maok het volgende:

[..]

Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, 17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan.
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
Jammer van je tientje, maar ja 18 euro is ook al een fijne prijs. Ik dacht dat prijzen ineens zo kunnen zakken omdat ze daar van alles analyseren (vooral hoeveel mensen op welk moment een ticket kopen, en hoe ze daarmee denken uit te komen qua grootst mogelijk aantal verkochte stoelen). Aan de hand daarvan gooien ze de prijs weer omhoog of omlaag. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
pi_79284325
Ook fijn dat hun nr curently blocked is (0900 0400 860) of heb ik het verkeerde nummer??
pi_79297276
Weet iemand hoe je 's ochtends vroeg vanuit Barcelona op Reus airport kunt komen met uitzondering van een taxi? De vlucht is namelijk om 6:40 en Ryanair heeft op de site wel een linkje van de Reus airport bus maar die site lijkt niet echt te werken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:35:52 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79297777
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef gifkwal het volgende:
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
Een vrouw moet bij het boeken dan altijd de meisjesnaam gebruiken, want die is niet aan verandering onderhevig. Je kan namelijk altijd scheiden, of weer hertrouwen, daaom geruik ik voor het boeken van vrouwelijke personen altijd de meisjesnaam. Maar Ms of Mrs... daar doe ik ook altijd maar wat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79299214
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_79299301
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef MaxC het volgende:
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
Dat maakt niets uit!
pi_79300545
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
pi_79302829
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:36 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
Er is denk ik wel een risico (niet dat je het vliegtuig niet in mag maar dat je hem alsnog moet inchecken en daarvoor veel geld moet betalen), maar denk niet dat dit heel groot is. Ik gebruik soms namelijk ook een rolkoffertje dat net een paar cm te groot is (destijds in de winkel werd het ook aangeprezen als zijnde klein genoeg voor handbagage in het vliegtuig) maar ik heb daar bij Ryanair nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb wel eens gezien dat ze aan andere mensen vroegen of ze hun koffer in zo'n voorbeeld-vakje wilden zetten om de afmetingen te checken en dat ze hem vervolgens moesten inchecken, maar hun koffer was ook wel echt aanzienlijk groter.

Mijn ervaring is dus dat ze niet moeilijk doen over een paar centimeter die je op het oog niet kan onderscheiden, maar ze hebben natuurlijk gewoon het recht om de koffer te weigeren als handbagage. Als je echt vaak met Ryanair wil gaan reizen zou ik misschien toch een kleinere kopen, als ik jou was. Voor Easyjet gelden geloof ik dezelfde afmetingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:23:46 #193
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79304866
Bij de IKEA hebben ze ook een koffertje wat mooi binnen de normen valt, als je dus nog geen gekocht hebt zou je daar ook kunnen kijken. Volgens mij is het deze (alleen dat bovenste ding mag dan niet mee), hij is er ook in het roze:

pi_79332219
even een vraag;
afgelopen week even snel, snel een ticket geboekt en waar nu blijkt heb ik een extra letter in mijn voornaam getikt per ongeluk. Ik weet het stom stom..
Nu zie ik dat een naamswijziging 100 euro kost.
Heeft iemand hier ervaring mee? Biedt een telefoontje soelaas om de letter zonder kosten te verwijderen, of is het beter om een nieuw ticket te boeken?
Feyenoord Rotterdam | RAFC | West Ham United
pi_79332431
Gewoon even bellen ja, schijnen ze niet moeilijk over te doen. Het is duidelijk dat het gewoon een typfoutje is.
pi_79333731
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:19:10 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79338749
Handig, ben ik aan het boeken maar tijdens het betalen hangt die site ineens en ik heb ook geen bevestiging gekregen van Ryanair in mijn mail. Godver
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:36 #198
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_79356113
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
Lijkt me in dit geval toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Typefout doen ze echt niet moeilijk over als je het via de telefoon laat wijzigen. Dan ga je toch wat relaxer op reis, dan dat je op het laatste moment de kans loopt gezeik te krijgen tijdens het boarden.
The best firms advertise the least...
pi_79364948
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
pi_79366852
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo
pi_79367249
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:01 schreef Rookert het volgende:

[..]

Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo

Ja, niet gelezen uiteraard. Is dat een standaard bedrag per persoon of hoe werkt dat? Dan weet ik het voor de volgende keer.
pi_79367820
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, niet gelezen uiteraard. Is dat een standaard bedrag per persoon of hoe werkt dat? Dan weet ik het voor de volgende keer.
Dat zijn de creditcard kosten als ik je goed begrijp.

Uit de OP:
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Dit kost wel wat moeite, maar dan scheelt het uiteindelijk relatief veel. Verder kost je ticket nu alsnog vrijwel niks
pi_79464672
Ik heb al aardig wat research gedaan maar vraag het toch maar voor de zekerheid: kan ik alleen tickets boeken met een creditcard?
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_79464841
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef Duim het volgende:
Ik heb al aardig wat research gedaan maar vraag het toch maar voor de zekerheid: kan ik alleen tickets boeken met een creditcard?
Ja
pi_79465344
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:08 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja
Dan ga ik er meteen één aanvragen.
pi_79465808
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:16 schreef Duim het volgende:

[..]

Waarom niet gelijk twee?
pi_79465920
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:16 schreef Duim het volgende:

[..]

Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.

Als je een CC aanvraagt doe dan die van Neteller aangezien die bijna gratis en je daarmee geen CC kosten hoeft te betalen bij Ryanair. Anders betaal je alsnog 8eur (oid) per boeking. met de pre-paid cc is dit gratis
pi_79466354
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Je kunt ryanair vluchten wel boeken met iDeal via bijv. D-reizen maar je betaalt dan vanzelfsprekend wel meer.

Als je een CC aanvraagt doe dan die van Neteller aangezien die bijna gratis en je daarmee geen CC kosten hoeft te betalen bij Ryanair. Anders betaal je alsnog 8eur (oid) per boeking. met de pre-paid cc is dit gratis
Ik ben zo snel dat ik al ergens anders een cc heb aangevraagd. Maar ik ben student dus de kosten vallen alsnog mee.
pi_79471307
Ryanair
Vrijwel geen goeie aanbiedingen meer sinds december
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79471353
Nounou voor ¤5/6 half europa door, wat een afzetters
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:20:55 #211
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79479327
Even vraag over Charleroi. Ik zie net dat de lowcost parking pas 1 juli 2010 opengaat, daar verdienen ze natuurlijk lekker wat geld mee doordat mensen op de duurdere parkings gaan staan.
Ben het even kwijt, maar je kunt alleen met je creditcard betalen bij de parkeerautomaat, ja toch?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:40:54 #212
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_79484099
Ik ben in het verleden al eens met Ryanair naar Alicante geweest maar dat werd toen geregeld door een vriend van me.

Nu heb ik de volgende vraag:
In Juli wil ik voor een week of 2 naar Ierland. Kan ik het nu het beste die tickets boeken, of kan ik beter wachten tot een mooie aanbieding?
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:46 #213
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79484253
Aanbiedingen voor juli komen waarschijnlijk niet. Gewoon nu boeken, volgens mij is er meer kans dat de prijzen stijgen dan dalen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 maart 2010 @ 21:55:29 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79510071
Wat is eigenlijk die standard customer service?
& koffers van 15 kg zijn wel prijzig zeg 30 per koffer?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79510213
Bij easyjet is betalen met creditcard per vlucht nu trouwens 9 euro 50! 9 euro 50!!!!!!!!!!!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79510322
quote:
Ryanair has officially request 3.500 slots at airport for next summer season.

Highlights

-App 15 millons pax a year.
-Base for 20 planes.
-They want a reduce 25% in taxes.
-Slots requested but not yet signed.
Van airliners.net

Ambitieuze plannen, maar 25% reductie in tax zorgt natuurlijk ook voor protesten van de andere airlines (vooral Vueling en Spanair). In ieder geval voor het eerst dat er een officieel bericht van is, na alle geruchten van de afgelopen maanden.
pi_79515581
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:57 schreef JohnDDD het volgende:
Bij easyjet is betalen met creditcard per vlucht nu trouwens 9 euro 50! 9 euro 50!!!!!!!!!!!!!
Dat is/was toch per transactie? En bij Easyjet kun je ook meerdere vluchten tegelijk boeken, wat bij Ryanair niet mogelijk is. Het is in ieder geval nog altijd goedkoper dan menig oude airlines, die nog altijd ergens op het eind 10 euro per enkele reis of 25 euro boekingskosten rekenen.
pi_79515609
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Van airliners.net

Ambitieuze plannen, maar 25% reductie in tax zorgt natuurlijk ook voor protesten van de andere airlines (vooral Vueling en Spanair). In ieder geval voor het eerst dat er een officieel bericht van is, na alle geruchten van de afgelopen maanden.
Over welke luchthaven gaat dat?
pi_79517428
Ik heb al twee keer gratis geparkeert bij Charleroi. Naar het vliegveld rijden, mensen droppen, naar het oude vliegveld(gok ik) en dan terugliften, gaat redelijk snel en dan ben je zo weer terug. Terug beginnen met lopen en terugliften. Mijn vader heef tmijn tip opgevolgd en dropt mijn moeder dan gewoon op het vliegveld en loopt zelf, doet hij ongeveer 30 min over. Dus als je tijd genoeg hebt en je geen zin hebt om parkeerkosten te betalen, vooral met liften is chill!
pi_79519220
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Over welke luchthaven gaat dat?
Oja dat is ook wel een goeie Barcelona (BCN)
pi_79523764
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat is eigenlijk die standard customer service?
& koffers van 15 kg zijn wel prijzig zeg 30 per koffer?
De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:14:07 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79526459
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
pi_79526557
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:43 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Oja dat is ook wel een goeie Barcelona (BCN)
Dat zou wel héél vet zijn BCN ligt toch op een steenworp afstand van Barcelona? Girona en die andere kunnen wel sluiten zo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 maart 2010 @ 12:26:50 #224
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79526903
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:06 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

De titel van het topic is niet voor niets waar de koffers thuisblijven.
Dat had ik door , maar dan mag ik nog wel zeggen dat het duur is.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79530554
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu zefs met een tent bezig (zelf maken) die in mijn handbagage past zodat ik die ¤30,- niet hoef te betalen. De tent kost wel iets meer aan materiaal maar kan ik vaker gebruiken.
Ik heb een heel klein en licht tentje gekocht bij Decathlon, was 95 euro geloof ik en iets van 1.5 kilo. Past makkelijk in de handbagage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')