abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78510518
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding
pi_78513478
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78514767
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.

Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
Het gemak van transport van en naar vliegvelden in London zou inprincipe vrij weinig uitmaken. Er zijn bus, trein en natuurlijke lokale taxidiensten die allemaal redelijk geprijst zijn. Denk aan Terravision bussen, die je vanaf Stansted binnen een uur naar Liverpool Street / Victoria brengen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78521910
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:16:29 #105
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78525773
uitgebreide tvp, misschien over 2 weken naar zweden of italie ofzo, net wat een beetje goedkoop is. Heb die week geen school noch werk, en moet voor school nog veel lezen: perfect dus. Tentje mee enzo...als het een beetje in mijn handbagage past.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 15:59 schreef Fakkeltje het volgende:
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
De sport is natuurlijk zo goedkoop mogelijk boeken. Sven Kramer zeurt ook over een paar honderdsten.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_78528206
wel de 5 euro aanbiedingen vielen ook wel mee deze keer
voor Stansted-Eindhoven alleen om 6.55 uur 's morgens en op maar een paar dagen. Kies ik dan vliegen om 6.55 uur 's morgens voor 5 euro + 10 euro voor de trein naar Amsterdam = 15 euro, of om 4 uur 's middags direct naar Amsterdam voor 26 pond bij Easyjet? Keuze is makkelijk!
pi_78567233
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:

Misschien hebben ze nu weer een extra zakcentje voor wat goedkope vluchten:
quote:
KRAKOW - Een passagier op een Ryanairvlucht van het Poolse Krakow naar de Britse luchthaven East Midlands won onderweg 10.000 euro met het kraslot dat hij had gekregen. Goed nieuws, zou je denken, maar toen de steward hem liet weten dat er niet zoveel geld aan boord was en de man zijn winst later zou krijgen, viel dat zo slecht dat hij uit pure frustratie zijn kaart begon op te eten.
Bemanningsleden en passagiers probeerden nog de reiziger op andere gedachten te brengen, maar dat lukte niet.
"Doorgaans zijn passagiers zeer blij als ze hebben gewonnen, maar jammer genoeg vond de laatste winnaar dat we die 10.000 euro ergens in het toestel moesten klaarhouden. We boden hem nog sandwiches en stukken pizza aan, maar hij bleef de kaart opeten", aldus een woordvoerder van de maatschappij.

De maatschappij vraagt nu de passagiers online wat er moet gebeuren met de niet uitgedeelde 10.000 euro.
Old enough to know better. Too young to care.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:18:11 #108
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78567491
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 28 februari 2010 @ 21:21:16 #109
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78567682
Als griekenland al mogelijk was
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_78569419
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 02:31 schreef korting het volgende:
En het allerbeste nieuws van Allemaal:

RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!

Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos

Eindelijk kan ik naar Griekenland! Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt

en wachten op een goeie aanbieding

Fijn dat ik in Milaan woon, daar hoop ik dan van het najaar of zo eens lekker van te profiteren!
pi_78597750
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
In het verleden werd Oostende al vanuit Londen Stansted aangevlogen en toen werd het Ostend (Bruges) genoemd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 1 maart 2010 @ 17:49:24 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78599088
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
Volgens Google Earth heet dat vliegveld nu al Oostend-Bruges International Airport.
Zal wel Bruges worden dan, vinden die Engelsen toch zo leuk?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:54:59 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78624022
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
pi_78624261
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:54 schreef Lemans24 het volgende:
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!

Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik. Wat ik ook raar vind is dat de uiteindelijke prijs (incl belastingen etc) heel erg kan verschillen van de prijs waarmee wordt geadverteerd. Hiermee bedoel ik dat je soms kan kiezen uit bijvoorbeeld op de ene dag een vlucht van 30 euro, en de andere dag 20 euro. Dus je denkt "oke, die van 20 euro natuurlijk!" Vervolgens klik je erop en zie je dat er online inchecken en belasting/toeslagen bijkomen, wat de totale prijs bijvoorbeeld 45 euro maakt. Maar als je nou op die 30 euro had geklikt, kon je zien dat bij die vlucht geen belasting en online inchecken wordt verrekend, en de prijs dus op 30 euro blijft staan. Zo is de vlucht die duurder lijkt uiteindelijk 15 euro goedkoper dan de goedkoper lijkende vlucht. Heel irritant dat je nu op al je mogelijke vliegdata de uiteindelijke prijs moet gaan zitten controleren door op alle dagen te klikken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:59:34 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78625388
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik.
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
pi_78625840
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?

En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
Heb je wel gelijk in, ja. En over dat verschil in prijzen: het zou makkelijker zijn als ze gewoon meteen de volledige prijs incl alle eventueel bijkomende kosten weergeven ipv de advertentieprijs. Ik denk dat veel mensen erin trappen, dat ze snel op de goedkoopst lijkende prijs klikken en niet weten dat die duurdere eigenlijk het goedkopere ticket is.
pi_78626342
Tegenwoordig zijn ze helemaal raar bezig bij Ryanair, dan hebben ze van die tickets die 21.99 euro kosten maar die zijn dan "belastingvrij" en dan betaal je ook echt alleen dat, terwijl vroeger alleen de goede aanbiedingen belastingvrij waren.
pi_78626462
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:50:07 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78649353
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:33 schreef gifkwal het volgende:
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78650616
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.

Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
dat is ook de rede dat ik al maanden niet gevlogen heb, maar denk niet dat ze me missen bij Ryanair
pi_78662261
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
pi_78669441
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:06 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.

Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
Mm, ik vlieg komende zomer deze route. En inderdaad, de tijd is gewijzigd. Dat veranderen ze blijkbaar stilzwijgend. Of ik moet tegen die tijd nog een mailtje krijgen ofzo. Laat ze nu de ochtendvlucht van Weeze naar Stansted van 6.50 uur dan maar even naar een iets later tijdstip verplaatsen. Dan hoef ik minder lang te wachten op mijn vervolgvlucht
pi_78669570
Meestal worden eerst de schema's gewijzigd en daarna pas de passagiers ingelicht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_78694341
Volgens mij gebruikt Ryanair babelvista ofzo om dingen te vertalen op hun site

News Release
--------------------------------------------------------------------------------

02.03.10
RYANAIR WINT RECHTZAAK OVER ‘SCREENSCRAPER’ PRAKTIJKEN IN IERLAND

BUITENLANDSE ‘SCREENSCRAPERS’ KUNNEN NU OOK IN IERLAND WORDEN VERVOLGD

Ryanair, ‘s werelds favoriete luchtvaartmaatschappij, verwelkomde vandaag (28 februari 2010) de uitspraak van het hoogste rechtscollege in Dublin, welke Ryanairs [this word means statutory; however, Ryanair's right is not statutory, but "legal" as it follows from Ryanair's Terms of Use] rechten bevestigde om buitenlandse ‘screenscrapers’,die zich niet houden aan de gebruiks voorwaarden [the Terms of Use are not the general terms and conditions of Ryanair, but merely terms and conditions for use of the Ryanair website] en exclusieve distributierechten van Ryanairs website, te vervolgen in Ierland.

Ryanair heeft ["vervolging" means prosecution and is a criminal law term, while Ryanair is involved in a civil law procedure] in september 2009 de Duitse ‘screenscrapers’ Billigfluege en Ticket Point gedagvaard naar aanleiding van de weigering van beide ‘screenscrapers’ om niet toegestane scraping en [I am not aware of a Dutch equivalent of the word mis-selling. The word "onjuiste" does not mean anything from a legal point of view] verkoop van tickets van Ryanairs website, te stoppen. Zowel Billigfluege als Ticket Point betwistten tijdens een vierdaagse hoorzitting de ontvankelijkheid van de Ierse rechtbank over deze zaken en stelden dat een rechtszaak voor het Duitse gerecht zou moeten plaatsvinden. In een baanbrekende uitspraak kwam de edelachtbare rechter Michael Hanna vandaag tot het volgende oordeel:

“The exclusive jurisdiction clause contained in [Ryanair’s] website’s Terms of Use was binding on [Billigfuege and Ticket Point] in circumstances where those Terms were at all times available for inspection by [Billigfuege and Ticket Point] as users of or visitors to the website, [Ryanair] having taken appropriate steps to ensure that the Terms were brought to the user’s attention through their inclusion on the website via a clearly visible Hyperlink.”

De edelachtbare rechter Michael Hanna oordeelde verder dat:

“If you use the site, you agree not to breach its terms and if you do so, the exclusive jurisdiction clause set out in the Terms of Use makes it clear that Ireland is the appropriate jurisdiction for the purposes of litigating any disputes that may arise as a result.”

Screenscrapers die er niet toegestane verkooppraktijken op na houden en die Ryanair tickets tegen een hogere prijs verkopen aan de consument, handelen [in the Dutch language, a screenscraper can not be in breach of terms of conditions, but only act in breach of these terms of conditions] in strijd met de gebruiksvoorwaarden van de Ryanair website. De uitspraak van vandaag van Ierlands hoogste rechtscollege bevestigde dat de websites van ‘screenscrapers’, of ze nu in Ierland of daarbuiten gevestigd zijn, in Ierland kunnen worden vervolgd als ze in strijd handelen met de gebruiksvoorwaarden van Ryanairs website. De uitspraak zorgt ervoor dat Ryanair haar consumentvriendelijke campagne tegen ‘screenscrapers’, die de consument miljoenen euro's te veel in rekening brengen voor vaak verborgen bemiddelingskosten en andere toeslagen, zal opvoeren.

Ryanairs Juliusz Komorek zei:

“Ryanair is verheugd over deze overduidelijke overwinning op de websites van ‘screenscrapers’. Deze uitspraak van Ierlands hoogste rechtscollege in de zaak tegen Billigfluege en Ticket Point, zorgt ervoor dat Ryanair in versneld tempo verdere rechtszaken in Ierland zal aanspannen tegen ‘screenscrapers’ welke vlucht- en prijsinformatie downloaden van Ryanairs website met als doel om tegen veel te hoge prijzen deze tickets te verkopen aan niets vermoedende consumenten. We gaan de druk enorm opvoeren op deze ‘screenscrapers’ om aan deze niet toegestane praktijken zo snel mogelijk een eind te maken, om zodoende de consument te beschermen.

Alle echte prijsvergelijkende websites kunnen een licentieovereenkomst aangaan met Ryanair welke hen in staat stelt om op legale wijze [the mere use of the word "legale" is not correct, as this word then refers to the following word 'consumers', which is clearly not meant in the English draft] consumenten van prijsvergelijkingen te voorzien. Ryanair zal echter niet toestaan dat websites van ‘screenscrapers’ op niet toegestane wijze Ryanair tickets verkopen tegen veel te hoge prijzen.”

Ryanair, the World’s favourite airline, heeft 40 bases en meer dan 1000 low fare routes in 26 landen die 153 bestemmingen met elkaar in verbinding brengen. Ryanair heeft een vloot van 218 nieuwe Boeing 737-800 vliegtuigen en een vaste order voor nog 96van deze toestellen (voor geplande uitfaseringen) die in de komende 2,5 jaar aan de vloot worden toegevoegd. Ryanair heeft momenteel meer dan 7000 medewerkers en verwacht ruim 73 miljoen passagiers te vervoeren in het huidige boekjaar.
pi_78710673
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
pi_78711225
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
Ja, dat kan. Dat is zelfs het hele idee erachter.
pi_78711285
Ja, dat kan.
pi_78711446
Overigens zou ik 40 minuten voor het boarden gaan en niet voor de vlucht.

Mijn enige ervaring met London was wel dat het naar het vliegveld komen best een gestress was: airport-bussen die stuk voor stuk volzaten zodat we niet mee konden en daarna ook nog eens lang vastgezeten in het verkeer. Ook de beveiliging was daar strenger (schoenen uit, bakje patat moest zelfs door de scanner). Dus ik zou het niet al te krap maken als ik jou was. Maar goed dit was maar een eenmalige ervaring van mij, misschien was het een uitzondering.
pi_78714988
Het is me eindelijk gelukt

Na de 3e poging om een bankafschrift/creditcard afschrift in te scannen en te versturen hebben ze het eindelijk geaccepteerd

Daarna direct request a call gedaan om het te confirmen en klaar is kees

Toen maar ff de prepaid card aangevraagd en die was na 3 uur confirmed dus die is nu op de bus

Nogmaals dank voor de personen die me geholpen hebben (in geloof ik het vorige deeltje)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:51:01 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78726749
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:52:54 #131
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78726814
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:51 schreef maok het volgende:
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Goedkoper zal 't niet worden...
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:16 #132
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78726910
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Goedkoper zal 't niet worden...
Nee dat verwacht ik ook niet, maar dan heb ik nog even iets meer bedenktijd. Maar als het zeker is dat het morgen veel duurder wordt boek ik wel vandaag.
pi_78727131
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:14:52 #134
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78727644
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:02 schreef gifkwal het volgende:
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
De datum valt namelijk wel buiten de reisperiode van de actie, daarom twijfel ik.
pi_78727855
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
pi_78728036
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 4 maart 2010 @ 13:57:30 #137
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_78729347
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?

Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:10:30 #138
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78729850
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:20 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:25 schreef bambino het volgende:
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)

Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:13:51 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78729965
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:57 schreef Pino112 het volgende:
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?

Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
Ik heb nog nooit een actie gezien die in het hoogseizoen was volgens mij. Zeker in Augustus niet. Zonder actie worden de prijzen alleen maar hoger.
pi_78730839
Over 2 weekjes van Brussel naar Zaragoza. 50 euro retour alles erop en eraan:)
En dan de Wedstrijd Real Zaragoza - FC Barcelona kijken. Heb er zin in!
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_78731987
Topic van Ryanair
Ik kwam er via via achter dat ik bij Ryanair een retourtje kan boeken naar London voor 50 euro (aangezien ik ook een koffer meeneem). Echt top dat dit zo goedkoop wordt aangeboden!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:14:42 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78770891
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"

Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:16:46 #143
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78770978
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"

Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Ah, dat zijn de 'betere' vluchten .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:52:51 #144
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_78790745
quote:

Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
The best firms advertise the least...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:03:07 #145
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78791308
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:52 schreef edcetera het volgende:

[..]

Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78794075
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:03 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
Haha grappig:p. In de tijd dat ik veel vloog herkende ik ook mensen, maar zei mij nooit helaas
pi_78794223
quote:

De hele vlucht (uit)zingen lijkt me bij Ryanair de enige goede oplossing.

Zelf ben ik ook keimelig op die vluchten. Veetransport. Maar wel lekker goedkoop.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78830004
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:35:05 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78830206
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden? Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Hmja, dat zijn de vakantiemaanden, dus ga niet bij voorbaat uit van flinke aanbiedingen...
pi_78930203
Vandaag een reisje geboekt (April) naar Sardinie, heenreis 5 euro p.p., geen taxen en incheckkosten.
pi_78965414
quote:
Ik ben vorig jaar ook voor die prijs incl. koffer naar de Algarve gevlogen. Toen werd het niet goedkoper.
Lawa mena hau lala!
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:19:19 #152
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78968645
Mijn ouders zitten daar nu voor dacht ik 60 euro pp zonder koffer, maar dat is een tijdje terug geboekt een en nu is het geen hoogseizoen
pi_78979222
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:40:20 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78980087
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Britse winkels proberen gewoon een slaatje te slaan uit de wisselkoers.
De elektronicawinkel Play hanteert al tijden een koers van 1,30.
pi_78982609
quote:
Ga in augustus ook naar Faro, 2 maanden geleden geboekt bij Ryan Air.
150,- pp incl koffer. Heb het er niet op gegokt dat het goedkoper zou worden.
Vind het wel een mooie prijs voor in het hoogseizoen naar een van de populairste (en duurste) vakantiebestemmingen in Europa
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:08:40 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79045833
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
(Het heeft alleen zin voor mensen waar de creditcard maatschappij extra kosten rekent voor het betalen in andere valuta dan waar de credit card in is uitgegeven, gebeurd vooral bij veel Amerikaanse maatschappijen / rekeninghouders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:17:15 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79047973
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 06:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:26:54 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79066178
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
Dat doen ze toch al? Als ik bijvoorbeeld een ticket boek Eindhoven - Stansted - Eindhoven kost mij dat, 1 + 1 = 2 euro bij de 1 euro per ticket actie. Als ik het ticket Stansted - Eindhoven - Stansted zou boeken kost mij dat 1 + 1 = 2 pond.

Of mis ik iets?

Wat ze gelukkig bij Ryanair niet doen, en wel bij een maatschappij als Lufthansa is dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een ticket te kopen voor Bangkok - Kuala Lumpur - Bangkok tegen het tarief in THB, je moet, als je een Nederlands adres invoert (of een NL credit card gebruikt) in Euro's betalen, en dan is dezelfde vlucht opeens 2x zo duur.
(Al heeft ook een Lufthansa het niet helemaal dichtgebouwd en kan je dus wel e.e.a. boeken via een omweg, maar wat dat aangaande is KLM beter, die staat dit, geheel terecht, want dit is gewoon pure discriminatie, gewoon toe om in de plaatselijke valuta te boeken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79079459
Deze week een reisje naar Sardinie geboekt voor Apri l, heenvlucht was 5 euro p.p zonder taxen ed.
pi_79079535
Ik moet naar Lyon, maar helaas kan ik er met Ryanair niet relaxed komen, helaas.
gr gr
pi_79096834
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
pi_79096902
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef littlefrankie het volgende:
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
Probeer het eens zou ik zeggen? Hoogseizoen is hoogseizoen, dus verwacht niet je onder de 100 euro komt, wat trouwens nog steeds een lachertje is
pi_79098320
Zat net even te spelen en kwam tot het volgende:

dusseldorf-berlijn
berlijn-rome
rome-girona
barcelona-madrid
madrid-santiago de Compestello

Totaal maar 107 (!) euro. Ongelofelijk:P
Alleen nu nog een goedkope manier om terug te komen vanuit het warme zuiden!
pi_79099207
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
pi_79099276
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
pi_79099395
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Omdat ik een hekel heb aan de trein Of raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Dat kan natuurlijk. Ik vroeg het me af omdat ik er zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat je veel meer van het land zelf ziet als je af en toe even de trein neemt, anders zie je toch alleen maar steden, luchthavens en wolken. Bovendien lijkt het me een beetje omslachtig. Treinen in Spanje zijn prima te doen en ook niet zo duur en je zit meteen in het centrum van een stad ipv op zo'n Ryanair vliegveld wat nog een uur met de bus ervandaan ligt. Maar gezien de door jou genoemde prijs kan het zijn dat vliegen toch goedkoper is.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:35 #167
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79099680
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
pi_79105794
Voor een weekje naar Malaga in juli/augustus betaal ik ongeveer 520 euro vanaf Maastricht (goedkoopste) voor 4 personen excl. koffers enzo. Zal dit nog goedkoper worden of wordt het alleen nog maar duurder?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:09:58 #169
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79106343
Ik gok dat er voor juli/augustus geen aanbiedingen meer gaan komen (volgens mij is dat nooit in het hoogseizoen) dus wordt het alleen maar meer.
pi_79109685
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef maok het volgende:

[..]

Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)

Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
pi_79163817
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
^ To je nesmysl ^
pi_79163841
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.

11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Heel tof
  maandag 15 maart 2010 @ 13:13:12 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79165904
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:36 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79166056
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:49 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
Neem alleen géén zitplaats in de nachttrein tussen Barcelona en Madrid, dat is niet comfortabel (8 mensen in een coupé en de trein stopt om de haverklap).

De AVE en aanverwanten (Alaris, TALGO, etc.) zijn echter prima! Volgens de RENFE zijn het zelfs, na Japan, de beste treinen ter wereld.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:17:45 #175
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_79166065
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Kan makkelijk, niet iedereen feest er 200 euro per week doorheen.
Washington, DC, Chicago.
pi_79169216
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoelde voor de tickets, hostels/hotels en bus/treintickets.
^ To je nesmysl ^
pi_79269774
Vraagje: Ik heb zojuist geboekt, kwam er alleen achter dat ik bij 1 naam MS staat wat zoveel inhoudt als Misses, dit terwijl het een jochie is. Troubles of niet??
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:47:25 #178
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79269981
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
pi_79271399
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef maok het volgende:
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)

Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:30 #180
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275313
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:12 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.

En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
pi_79275492
Volgens mij maakt dat ook niet uit nee. Maar ik dacht dat je sowieso niet wist wat het verschil was vandaar dat ik dat postte, sorry.
pi_79275515
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef maok het volgende:

[..]

Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
Dat maakt niet uit, Ryanair bepaalt de regels

Klinkt lullig, maar ze kunnen je erop pakken en dan is het je eigen schuld
pi_79275548
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:33:51 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79275914
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:10 schreef maok het volgende:

[..]

[..]

Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)

Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, ¤17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan (¤24,99 als ik het goed heb).
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
pi_79276031
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef maok het volgende:

[..]

Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, 17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan.
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
Jammer van je tientje, maar ja 18 euro is ook al een fijne prijs. Ik dacht dat prijzen ineens zo kunnen zakken omdat ze daar van alles analyseren (vooral hoeveel mensen op welk moment een ticket kopen, en hoe ze daarmee denken uit te komen qua grootst mogelijk aantal verkochte stoelen). Aan de hand daarvan gooien ze de prijs weer omhoog of omlaag. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
pi_79284325
Ook fijn dat hun nr curently blocked is (0900 0400 860) of heb ik het verkeerde nummer??
pi_79297276
Weet iemand hoe je 's ochtends vroeg vanuit Barcelona op Reus airport kunt komen met uitzondering van een taxi? De vlucht is namelijk om 6:40 en Ryanair heeft op de site wel een linkje van de Reus airport bus maar die site lijkt niet echt te werken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:35:52 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79297777
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef gifkwal het volgende:
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
Een vrouw moet bij het boeken dan altijd de meisjesnaam gebruiken, want die is niet aan verandering onderhevig. Je kan namelijk altijd scheiden, of weer hertrouwen, daaom geruik ik voor het boeken van vrouwelijke personen altijd de meisjesnaam. Maar Ms of Mrs... daar doe ik ook altijd maar wat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79299214
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_79299301
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef MaxC het volgende:
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
Dat maakt niets uit!
pi_79300545
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
pi_79302829
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:36 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".

Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.

Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
Er is denk ik wel een risico (niet dat je het vliegtuig niet in mag maar dat je hem alsnog moet inchecken en daarvoor veel geld moet betalen), maar denk niet dat dit heel groot is. Ik gebruik soms namelijk ook een rolkoffertje dat net een paar cm te groot is (destijds in de winkel werd het ook aangeprezen als zijnde klein genoeg voor handbagage in het vliegtuig) maar ik heb daar bij Ryanair nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb wel eens gezien dat ze aan andere mensen vroegen of ze hun koffer in zo'n voorbeeld-vakje wilden zetten om de afmetingen te checken en dat ze hem vervolgens moesten inchecken, maar hun koffer was ook wel echt aanzienlijk groter.

Mijn ervaring is dus dat ze niet moeilijk doen over een paar centimeter die je op het oog niet kan onderscheiden, maar ze hebben natuurlijk gewoon het recht om de koffer te weigeren als handbagage. Als je echt vaak met Ryanair wil gaan reizen zou ik misschien toch een kleinere kopen, als ik jou was. Voor Easyjet gelden geloof ik dezelfde afmetingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:23:46 #193
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79304866
Bij de IKEA hebben ze ook een koffertje wat mooi binnen de normen valt, als je dus nog geen gekocht hebt zou je daar ook kunnen kijken. Volgens mij is het deze (alleen dat bovenste ding mag dan niet mee), hij is er ook in het roze:

pi_79332219
even een vraag;
afgelopen week even snel, snel een ticket geboekt en waar nu blijkt heb ik een extra letter in mijn voornaam getikt per ongeluk. Ik weet het stom stom..
Nu zie ik dat een naamswijziging 100 euro kost.
Heeft iemand hier ervaring mee? Biedt een telefoontje soelaas om de letter zonder kosten te verwijderen, of is het beter om een nieuw ticket te boeken?
Feyenoord Rotterdam | RAFC | West Ham United
pi_79332431
Gewoon even bellen ja, schijnen ze niet moeilijk over te doen. Het is duidelijk dat het gewoon een typfoutje is.
pi_79333731
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:19:10 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79338749
Handig, ben ik aan het boeken maar tijdens het betalen hangt die site ineens en ik heb ook geen bevestiging gekregen van Ryanair in mijn mail. Godver
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:36 #198
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_79356113
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardt En mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
Lijkt me in dit geval toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Typefout doen ze echt niet moeilijk over als je het via de telefoon laat wijzigen. Dan ga je toch wat relaxer op reis, dan dat je op het laatste moment de kans loopt gezeik te krijgen tijdens het boarden.
The best firms advertise the least...
pi_79364948
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
pi_79366852
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')