Het gemak van transport van en naar vliegvelden in London zou inprincipe vrij weinig uitmaken. Er zijn bus, trein en natuurlijke lokale taxidiensten die allemaal redelijk geprijst zijn. Denk aan Terravision bussen, die je vanaf Stansted binnen een uur naar Liverpool Street / Victoria brengen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.
Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
De sport is natuurlijk zo goedkoop mogelijk boeken. Sven Kramer zeurt ook over een paar honderdsten.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:59 schreef Fakkeltje het volgende:
Mensen die klagen dat een vliegreis 5e kost ipv 2.50
Misschien hebben ze nu weer een extra zakcentje voor wat goedkope vluchten:quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben de laatste tijd wat teleurgesteld in de prijzen en aanbiedingen van Ryanair. In het verleden kon je nog wel eens vluchten vinden voor 2.50, 1 euro, of zelfs 1 cent, maar nu is 5 euro de beste prijs en zelfs die komt niet meer vaak langs. De andere prijzen lijken ook hoger te zijn.
Waar ik in december nog voor 1 cent van London Stansted naar Eindhoven ben gevlogen heb ik nu mijn reis bij Easyjet geboekt (voor het eerst) voor ongeveer 59 euro retour naar Amsterdam. Dit bespaart me sowieso 20 euro voor de trein in NL, ik vlieg op normale tijdstippen overdag en hoef niet zoals in december om 3 uur mijn bed uit, en vlieg vanaf Gatwick en volgens mij is het goedkoper en makkelijker om daar te komen dan bij Stansted.
quote:KRAKOW - Een passagier op een Ryanairvlucht van het Poolse Krakow naar de Britse luchthaven East Midlands won onderweg 10.000 euro met het kraslot dat hij had gekregen. Goed nieuws, zou je denken, maar toen de steward hem liet weten dat er niet zoveel geld aan boord was en de man zijn winst later zou krijgen, viel dat zo slecht dat hij uit pure frustratie zijn kaart begon op te eten.
Bemanningsleden en passagiers probeerden nog de reiziger op andere gedachten te brengen, maar dat lukte niet.
"Doorgaans zijn passagiers zeer blij als ze hebben gewonnen, maar jammer genoeg vond de laatste winnaar dat we die 10.000 euro ergens in het toestel moesten klaarhouden. We boden hem nog sandwiches en stukken pizza aan, maar hij bleef de kaart opeten", aldus een woordvoerder van de maatschappij.
De maatschappij vraagt nu de passagiers online wat er moet gebeuren met de niet uitgedeelde 10.000 euro.
Fijn dat ik in Milaan woon, daar hoop ik dan van het najaar of zo eens lekker van te profiteren!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:31 schreef korting het volgende:
En het allerbeste nieuws van Allemaal:
RYANAIR VLIEGT NAAR GRIEKENLAND!
Te beginnen met:
Bergamo - Rhodos
Pisa - Rhodos
Bergamo - Kos
Frankfurt Hahn - Kos
Milaan - Volos
Frankfurt Hahn - Volos
Eindelijk kan ik naar Griekenland!Nu nog even een goeie aansluiting via een van de vliegvelden hier in de buurt zoeken en mijn zomervakantie is geboekt
![]()
en wachten op een goeie aanbieding
In het verleden werd Oostende al vanuit Londen Stansted aangevlogen en toen werd het Ostend (Bruges) genoemd.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
Volgens Google Earth heet dat vliegveld nu al Oostend-Bruges International Airport.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Masanga het volgende:
De geruchten dat Ryanair vanaf het najaar naar Gerona en Malaga zal vliegen uit Oostende worden groter en groter. Benieuwd of Ryanair de basis dan Oostende zal noemen of het 20 kilometer verder gelegen Brugge.
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik. Wat ik ook raar vind is dat de uiteindelijke prijs (incl belastingen etc) heel erg kan verschillen van de prijs waarmee wordt geadverteerd. Hiermee bedoel ik dat je soms kan kiezen uit bijvoorbeeld op de ene dag een vlucht van 30 euro, en de andere dag 20 euro. Dus je denkt "oke, die van 20 euro natuurlijk!" Vervolgens klik je erop en zie je dat er online inchecken en belasting/toeslagen bijkomen, wat de totale prijs bijvoorbeeld 45 euro maakt. Maar als je nou op die 30 euro had geklikt, kon je zien dat bij die vlucht geen belasting en online inchecken wordt verrekend, en de prijs dus op 30 euro blijft staan. Zo is de vlucht die duurder lijkt uiteindelijk 15 euro goedkoper dan de goedkoper lijkende vlucht. Heel irritant dat je nu op al je mogelijke vliegdata de uiteindelijke prijs moet gaan zitten controleren door op alle dagen te klikken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:54 schreef Lemans24 het volgende:
Het is trouwens waardeloos op dit moment met de aanbiedingen. Niet zozeer omdat ze 6 euro kosten ipv 1 cent, maar omdat sommige gewoonweg niet bestaan!
Wat nu Eindhoven-Madrid voor 6 euro *gegarandeerd* ? Er is geen enkele vlucht voor die prijs, niet richting Madrid en niet vanaf Madrid.
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Tja, misschien al uitverkocht... Er zijn altijd maar een minimaal aantal stoelen voor die prijs, dacht ik.
Heb je wel gelijk in, ja. En over dat verschil in prijzen: het zou makkelijker zijn als ze gewoon meteen de volledige prijs incl alle eventueel bijkomende kosten weergeven ipv de advertentieprijs. Ik denk dat veel mensen erin trappen, dat ze snel op de goedkoopst lijkende prijs klikken en niet weten dat die duurdere eigenlijk het goedkopere ticket is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
klopt, maar dan is de vlucht al uitverkocht op het moment dat hij nog voor bijvoorbeeld 8 euro wordt aangeboden. Vervolgens gaan de prijzen 33% omlaag en staat ie er nog steeds tussen. De nieuwe aanbieding kunnen ze toch aangrijpen om de uitverkochte routes te verwijderen?
En het punt dat je noemt over wisselende prijzen heeft met willekeurige kortingspercentages of wel of geen belastingen te maken. Lijkt een nieuwe methode te zijn, maar ik vind het ook niks.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:33 schreef gifkwal het volgende:
Ja, het is echt goed opletten tegenwoordig!
dat is ook de rede dat ik al maanden niet gevlogen heb, maar denk niet dat ze me missen bij Ryanairquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ryanair heeft dan ook net als andere luchtvaartmaatschappijen een afdeling die zich bezighoud met yieldmanagement, en wat je moet voorkomen is dat mensen te makkelijk doorhebben hoe en wanneer ze de goedkoopste tarieven kunnen vinden, ze willen de stoelen natuurlijk graag voor de beste prijs verkopen.
Ryanair is er alles aan gelegen om het ondoorzichtelijk te maken, ze hebben zichzelf in mijn ogen ernstig in de vingers gesneden met de vele acties van 1 cent, 1 euro of 2 euro waardoor mensen teveel op dergelijke acties blijven wachten, met de nieuwe acties proberen ze weer een rookgordijn op te werpen.
En dat lukt aardig, niet voor mensen die bekend zijn met de Ryanairprijzen, maar voor de 'toevallige' boeker die voorbij komt en in zijn ogen redelijke tarieven ziet. (En tja, 240 euro met 4 personen van en naar Madrid vanaf Eindhoven is natuurlijk ook geen geld, voor dat bedrag kan je met KLM voor 1 persoon). En 240 euro is opzich niet zoveel, maar met een beetje datum schuiven had het ook voor 160 euro gekund....
Mm, ik vlieg komende zomer deze route. En inderdaad, de tijd is gewijzigd. Dat veranderen ze blijkbaar stilzwijgend. Of ik moet tegen die tijd nog een mailtje krijgen ofzo. Laat ze nu de ochtendvlucht van Weeze naar Stansted van 6.50 uur dan maar even naar een iets later tijdstip verplaatsen. Dan hoef ik minder lang te wachten op mijn vervolgvluchtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:06 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik zie zojuist dat vanaf april de doordeweekse avondvlucht van Stansted naar Weeze is 'omgedraaid' met de retourvlucht. Dat betekent dat in de avond allereerst de vlucht Stansted - Weeze wordt uitgevoerd en daarna de vlucht Weeze - Stansted.
Dit maakt een dagtripje naar Londen vanaf Weeze toch minder interessant omdat je nu al rond 18.30 vanaf Stansted gaat vertrekken, waar dit eerst rond 21.00 was.
Ja, dat kan. Dat is zelfs het hele idee erachter.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik ben van plan woensdag een dag naar Londen te gaan. Daarom hebben we geen baggage bij dus dat is lekker handig. Nu zag ik dat je 15 dagen van te voren al online kunt inchecken, is het dan mogelijk dat we dus voor zowel de heen- als terugvlucht online inchecken en dan 40 minuten voor de vlucht door de douane heen lopen en gewoon meteen meekunnen? Dat spaart ons een hoop tijd in Londen namelijk.
Goedkoper zal 't niet worden...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:51 schreef maok het volgende:
Weet iemand of de prijzen na vandaag (laatste dag van de ¤6,- actie) de prijzen van reizen na de genoemde reisperiode (maa 15 mrt. 10 - vri 30 apr. 10) ook weer omhoog gaan? http://www.ryanair.com/nl(...)tsland-gdansk-polen.
Ik wil namelijk in juli een vlucht boeken en daar staat bij 'Geen Belasting' (en een tarief van ¤17,99 en ¤5,- voor het inchecken), is dat vanwege de aanbieding of is dat standaard? (dan weet ik of ik vandaag nog moet boeken of een paar dagen kan wachten)
Nee dat verwacht ik ook niet, maar dan heb ik nog even iets meer bedenktijd. Maar als het zeker is dat het morgen veel duurder wordt boek ik wel vandaag.quote:
De datum valt namelijk wel buiten de reisperiode van de actie, daarom twijfel ik.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:02 schreef gifkwal het volgende:
Lijkt me wel, dat het weer duurder wordt. Tenzij dit niet 1 van die prijzen van 6 euro was? Dan weet ik niet of de prijs aan die actie onderhevig is of niet.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:20 schreef gifkwal het volgende:
Oh, dan is het een ander verhaal en heeft het niks met de actie te maken. Ik zie dat je in juli wil vliegen, het kan zijn dat er dan over 1 of 2 maanden nog eens een actie komt voor die periode. Maar als ik jou was zou ik gewoon nu boeken, het is al heel goedkoop en juli is natuurlijk wel hoogseizoen. Ik denk dat de kans daarom groot is dat het alleen maar duurder wordt.
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:25 schreef bambino het volgende:
Het heeft niet met de actie te maken, maar de prijzen veranderen naarmate je dichterbij de datum komt.
Het zou goedkoper kunnen worden, maar dat zou dan 10 euro per retour ofzo schelen, dus ik zou het risico niet nemen en nu voor die paar tientjes lekker boeken.
Ik heb nog nooit een actie gezien die in het hoogseizoen was volgens mij. Zeker in Augustus niet. Zonder actie worden de prijzen alleen maar hoger.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:57 schreef Pino112 het volgende:
Ik wil eind augustus naar Edinburgh voor de Military Tattoo, vanaf Weeze.
25e heen, 27e terug.
Twee personen.
Als ik nu bestel betaal je 130 euro.
Wordt dit lager als ik later pas bestel? Dus in ongeveer begin juli?
Uiteindelijk zal het hotel duurder worden dan de vliegtickets
(Weet iemand nog goed(koop) hotelletje in Edinburgh?)
Ah, dat zijn de 'betere' vluchtenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"
Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Je weet dat je teveel met ryanair vliegt als de steward je herkennen: "oh, i remember you! how are you!"
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:52 schreef edcetera het volgende:
[..]
Heheh, ligt dat niet aan jou? Vlieg vrijwel maandelijks dezelfde route en hoewel ik het personeel begin te herkennen, spreken ze me er niet op aan.
Haha grappig:p. In de tijd dat ik veel vloog herkende ik ook mensen, maar zei mij nooit helaasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, ik ben vrij lang voor een vrouw, en daar maakte hij de eerste keer een opmerking over, toen ik bijna m'n hoofd stootte met het binnen lopen in het vliegtuig..Vandaar natuurlijk...Maar toch, ik vond het toch gek dat hij me herinnerde..En ik herkende hem ook wel (en andere stewards inderdaad ook, vlieg ook vrij vaak dezelfde route..)
De hele vlucht (uit)zingen lijkt me bij Ryanair de enige goede oplossing.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef AKnynke het volgende:
Wat een vlucht gister, trouwens. Een spaanse groep studenten die de hele vlucht gezongen hebben, een Iraanse familie met een hele oude vrouw die de hele vlucht ophef maakten, en waarvan de vrouw halverwege de vlucht zo ziek werd dat er gevraagd werd of er een dokter aan boord was, en toen we aankwamen de ambulance al klaar stond...
Hmja, dat zijn de vakantiemaanden, dus ga niet bij voorbaat uit van flinke aanbiedingen...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden?Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Ik ben vorig jaar ook voor die prijs incl. koffer naar de Algarve gevlogen. Toen werd het niet goedkoper.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Ik ben op zoek naar een retourtje naar Faro. Nu kost deze ongeveer 120 per persoon, met vertrek in juni en terug in juli. Zou dit nog goedkoper worden?Of zijn er meestal geen goedkopere aanbiedingen in deze maanden?
Britse winkels proberen gewoon een slaatje te slaan uit de wisselkoers.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Ga in augustus ook naar Faro, 2 maanden geleden geboekt bij Ryan Air.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:29 schreef joycep het volgende:
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat een naai-wisselkoers gebruiken ze trouwens bij Ryanair zie ik net. Koerst gbp>Eur is 1.09 maar ze rekenen het gewoon aan 1.17
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 06:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je moet ook je eigen credit card maatschappij de koers laten bepalen, laat Ryanair dat nou niet voor je doen, want je weet dat ze daaop geld proberen te verdienen. Die mogelijkheid is er ook, je moet weer een keer extra klikken.
Dat doen ze toch al? Als ik bijvoorbeeld een ticket boek Eindhoven - Stansted - Eindhoven kost mij dat, 1 + 1 = 2 euro bij de 1 euro per ticket actie. Als ik het ticket Stansted - Eindhoven - Stansted zou boeken kost mij dat 1 + 1 = 2 pond.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe lang zal het duren voordat Ryaniar aparte prijzen in euro's en in ponden gaat voeren, waarbij je land van herkomst de valuta bepaalt?
(zoals nu ook al bij Play)
Probeer het eens zou ik zeggen? Hoogseizoen is hoogseizoen, dus verwacht niet je onder de 100 euro komt, wat trouwens nog steeds een lachertje isquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef littlefrankie het volgende:
Ben nog een beetje vakantieplannen voor de zomer aan het uitvogelen. Wil graag een aantal grote europese steden aandoen. Iemand een idee of dit een beetje betaalbaar is met Ryanair in de zomer? Heb wel is rond mei gekeken en kon toen DUS-BER-ROM-LON-DUB-DUS voor 20 euro dan (wel alleen handbagage). Hoe zit zit in juli?
Omdat ik een hekel heb aan de treinquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Waarom ga je binnen Spanje zoveel vliegen?
Dat kan natuurlijk. Ik vroeg het me af omdat ik er zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat je veel meer van het land zelf ziet als je af en toe even de trein neemt, anders zie je toch alleen maar steden, luchthavens en wolken. Bovendien lijkt het me een beetje omslachtig. Treinen in Spanje zijn prima te doen en ook niet zo duur en je zit meteen in het centrum van een stad ipv op zo'n Ryanair vliegveld wat nog een uur met de bus ervandaan ligt. Maar gezien de door jou genoemde prijs kan het zijn dat vliegen toch goedkoper is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan de treinOf raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan de treinOf raden jullie de trein wel aan? Is dit betaalbaar?
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef maok het volgende:
[..]
Hier ( http://www.renfe.es/ ) kun je de dienstregeling bekijken incl bedragen. Als voorbeeld een rechtstreekse trein tussen barcelona en madrid begint bij ¤45,60 (online kopen en dan het laaste bedrag, ik weet niet precies wat je dan heb)
Dan is vliegen dus vast wel goedkoper (tenzei je rond vliegvelden gebruik moet maken van dure transfers naar het centrum
Heel tofquote:Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.
11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?quote:Op maandag 15 maart 2010 12:12 schreef TyVole het volgende:
Vorige week met een groep vrienden tickets voor de zomervakantie geboekt. Eind juli naar Faro, begin augustus vanuit Malaga terug naar Weeze. Totaal 164,- euro per persoon, inclusief koffers. Leuke prijs.
11 dagen vakantie naar Faro, Sevilla en Malaga voor ongeveer 370,- euro alles bij elkaar.
Neem alleen géén zitplaats in de nachttrein tussen Barcelona en Madrid, dat is niet comfortabel (8 mensen in een coupé en de trein stopt om de haverklap).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:49 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Ja die tickets was volgens mij 22 euro. Alleen moeten we even kijken wat we met bagage doen. Of we alleen handbagage doen of iedereen een koffer. Dan is treinen inderdaad goedkoper (en leuker)
Kan makkelijk, niet iedereen feest er 200 euro per week doorheen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Ik bedoelde voor de tickets, hostels/hotels en bus/treintickets.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Totaal? Dus dat betekent dat je maar 200 euro in 11 dagen Spanje en Portugal uit gaat geven?
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef maok het volgende:
Ik vind dat sowieso vaag, als vrouw kun je altijd kiezen tussen 2 versies, ik doe altijd maar wat, dat staat toch niet in mijn paspoort (behalve dat ik vrouw ben)
Maar bij dat joch staat natuurlijk men en dan klop het niet, maar geen idee of het wat uit maakt, misschien even bellen?
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invultquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:12 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Als je ongetrouwd bent Miss, als je getrouwd bent Mrs.
En ik zou even bellen ja voor de zekerheid.
Dat maakt niet uit, Ryanair bepaalt de regelsquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef maok het volgende:
[..]
Ja maar er staat toch niet op mijn paspoort of ik getrouwd ben of niet? Dan maakt het toch niet uit wat je invult
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, ¤17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan (¤24,99 als ik het goed heb).quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:10 schreef maok het volgende:
[..]
[..]
Nee daar ga ik ook niet op wachten, ik vind de prijs zo wel prima (volgens mij zijn er nooit acties in het hoogseizoen trouwens)
Maar dan kan ik nog wel een paar dagen wachten met boeken iig.
Jammer van je tientje, maar ja 18 euro is ook al een fijne prijs. Ik dacht dat prijzen ineens zo kunnen zakken omdat ze daar van alles analyseren (vooral hoeveel mensen op welk moment een ticket kopen, en hoe ze daarmee denken uit te komen qua grootst mogelijk aantal verkochte stoelen). Aan de hand daarvan gooien ze de prijs weer omhoog of omlaag. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef maok het volgende:
[..]
Nog even een vervolg op deze post. Ik heb uiteindelijk toch die avond nog geboekt, 17,99 per vlucht (en nog een ¤10 voor inchecken en administratie kosten uitereraard). De volgende dag was de prijs nog steeds hetzelfde maar vorige week was de heenreis een prijscatogorie omhoog gegaan.
Kijk ik net nog even is de vlucht ineens ¤12,99 geworden, dat scheelt in totaal een tientje in totaal. Opzich maakt me dat tientje niet zo veel uit, maar ik snap niet waarom de prijzen ineens weer zakken, het is niet in een actie periode ofzo (begin juli)
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef gifkwal het volgende:
O ja je kan trouwens wel getrouwd zijn sinds het aanvragen van je paspoort. Maar alsnog denk ik niet dat het veel uit zou maken. Tenzij je ineens alleen nog maar de achternaam van je man hebt? Meh, ik weet het ook niet.
Dat maakt niets uit!quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef MaxC het volgende:
Bij het boeken van mijn vliegticket paste de laatste letter van mijn volledige namen niet in het vakje. Zal dit problemen opleveren of wordt het bij het inchecken automatisch gecorrigeerd?
Er is denk ik wel een risico (niet dat je het vliegtuig niet in mag maar dat je hem alsnog moet inchecken en daarvoor veel geld moet betalen), maar denk niet dat dit heel groot is. Ik gebruik soms namelijk ook een rolkoffertje dat net een paar cm te groot is (destijds in de winkel werd het ook aangeprezen als zijnde klein genoeg voor handbagage in het vliegtuig) maar ik heb daar bij Ryanair nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:36 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben al een poosje opzoek naar een goede reiskoffer (voor handbagage) en er is nu één in de aanbieding op /www.onedayonly.nl (Carlton Eclipse Trolley Grey). Er staat bij de omschrijving het volgende: "Deze trolley valt binnen de IATA norm en mag daardoor mee in het vliegtuig als handbagage!".
Echter zijn de Afmetingen: Hoogte 53 x Breedte 36 x Diepte 25cm, terwijl bij ryanair op de site te vinden is dat de MAX. afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm mogen zijn.
Als ik deze trolley koop, loop ik dus het grote risico dat ik het vliegtuig niet in kom (met de trolley als hangbagage)?
Lijkt me in dit geval toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Typefout doen ze echt niet moeilijk over als je het via de telefoon laat wijzigen. Dan ga je toch wat relaxer op reis, dan dat je op het laatste moment de kans loopt gezeik te krijgen tijdens het boarden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou uberhaupt doen alsof m'n neus bloedt. Zo precies controleren ze helemaal niet als je incheckt of boardtEn mochten ze het eruit halen, dan is het toch overduidelijk een typo?
Niet achteraf, kon je gewoon lezen in voorwaarden enzoquote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gister maar eens een retourtje Berlijn gekocht. Totaal ruim 60 euro kwijt voor 2 personen. Had het iets lager ingeschat maar er kwamen achteraf ineens nog 20 euro administratiekosten bij ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |