Prioriteiten stellen, heh?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
bah, zelfs voor ryanair geen geld om nu op vakantie te gaanstom rijbewijs.
Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslagquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen, heh?
Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
Het is vooral een combinatie van tijd & geld dat me tegenhoudt, ook al kan ik op de plekken waar ik heen ga (London, Kraków) voor niks overnachten. Even een paar maanden in Nederland volhouden en ik jank ook niet meerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:50 schreef edcetera het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen, heh?
Anyway, wacht op de volgende aanbieding, waar wil je naartioe? 30% op sommige vluchten in maart btw op dit moment...Check evt een "via" vlucht
In alle steden geweest. Zou voor Krakow of Berlijn gaan. Krakow: mooie binnenstad, zeer groot marktplein. En de kans om eventueel Auschwitz te bezoeken (vond ik zééér indrukwekkend; be prepared voor een heftige dag, als je daar naartoe gaat).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen
- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.
Het gaat om 5 gasten van 20 jaar, low budget;)
Kort vluchtjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:17 schreef Lauwheid het volgende:
Morgenvroeg naar Berlijn vliegen vanaf Weeze!
Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die 30% verrekenen ze wel weer in een toeslag. Maar als je alleen wat handbagage meeneemt is 't idd heel goedkoop
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:38 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Valt me op, dat ze tegenwoordig speciale kortingen aangven voor bepaalde vluchten (zijn wel bovenop normale tarieven "en nog ... stoelen beschikbaar vluchten en dat aantal , wat ze aangeven , is nogal weinig: Promotie??
Misschien kun je er binnenkort op bieden?quote:Op zondag 7 februari 2010 12:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Natuurlijk is het aantal stoelen voor aanbiedingstarieven beperkt, want Ryanair is uiteindelijk wel een onderneming die winst moet maken, als je 180 stoelen in je toestel voor 1 euro verkoopt zal dat niet meer gaan natuurlijk.
Je kan ongeveer 1-12 stoelen tegen super goedkope tarieven aanbieden, afhankelijk van de route, om zo je toestellen meer gevuld te krijgen.
Want die supergoedkoper tarieven zijn niet voor de mensen die echt moeten vliegen, want die boeken verder van tevoren, of kort bij vertrek, als je stoelen, zoals Ryanair nu doet, 3-6 weken voor vertrek goedkoop aanbiedt bereik je een groep die anders toch niet zou gaan.
Althans, dat is de theorie, want Ryanair en acties worden een beetje te voorspelbaar dat mensen erop in gaan spelen, dus moeten ze nu op andere manieren proberen om de stoelen voor de beste prijs te verkopen. Want als jij ziet dat er nog maar 3 stoelen beschikbaar zijn zal je normaliter denken, ik moet snel boeken want anders zijn ze weg. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, 2 weken later kan op dezelfde vlucht het aantal stoelen voor een goedkopere prijs hoger zijn, want dan is de tijd verder en weet Ryanair hoe vol het vliegtuig tot dan toe is, en wat er met de prijs moet gebeuren om het vliegtuig vol te krijgen tegen de beste prijs.
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
Krakau natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef littlefrankie het volgende:
Wil binnenkort met een paar vrienden een weekendje weg. Zit nog te twijfelen tussen
- Krakow
- Bratislava
- Berlijn.
Het gaat om 5 gasten van 20 jaar, low budget;)
Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:14 schreef Grunner het volgende:
Komende zomer een noodzakelijk vlucht van Weeze naar Londen met RyanAir
Mijn schoonouders wonen inderdaad in de buurt van Weeze. Die willen ons wel brengen en ophalen. Naar Eindhoven hadden we met de trein gemoeten en dat hadden we zo vroeg vanuit Groningen niet gehaaldquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef edcetera het volgende:
[..]
Waarom via Weeze en niet Eindhoven? Of woon je er vlakbij in de buurt? Prijzen zijn hetzelfde.
Wat heb je nu precies opgestuurd naar hun via identity@neteller.com dan?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MaxC het volgende:
Heb nu via Neteller een creditcard binnen, als ik wil boeken, moet ik dan Mastercard Prepaid selecteren bij betaling?
Gebeurt in vrijwel alle vliegtuigen bij deur; water drupt ook vaak uit de airconditioning langs de raampjes. En zeker bij de deur kan het in een vliegtuig koud zijn, op lange vluchten krijg je mede daarom standaard een dekentje als je bij de nooduitgang zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:
Ryanair, waar de 737's water lekken als het buiten regent.
Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.
Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef FallingSky het volgende:
Ryanair, waar de 737's water lekken als het buiten regent.
Zat afgelope zomer in een 737-800ng (mooi toestel voor de piloot, minder voor de passagier). Had mezelf een plaatsje toegewezen bij de deur. Het water en de kou kwam naar binnen. Maar vooral dat water baart me een beetje zorgen.
Een ander euvel van ryanair is dat ik gewoon niet in een normale plaats pas (2m lang). En dat intereseert ze geen ene flikker. Dus altijd als ik met hun vlieg is het altijd ruzie. En als eerste het vliegtuig instappen heeft ook geen zin meer gezien het feit dat bijna iedereen dat doet.
Al met al is het zeer goedkoop om even op en neer naar spanje te gaan, en daarbij komt ook nog eens dat Weeze 15m rijden is. Maar als het even kan liever niet.
Asoquote:Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:
[..]
Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Dan de midden stoel vrij houden, en je hebt ruimte zat.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:40 schreef bambino het volgende:
[..]
Normaliter boek ik altijd priority, maar die nooduitgang seats zijn dan wel langer (voor de benen) maar ze zijn wel smaller.
Aangezien ik geen maatje m heb pas ik daar niet comfortabel in.
Ben zelf ook 2 meter ook nog, maar als ik op een normale stoel ga, en dan hopen dat het niet druk wordt (in het begin gewoon op de middelste stoel zitten, dan lopen mensen snel voorbij), en als het wat voller 1 persoon aan de buitenkant, en jezelf aan de andere kant.
Dan de midden stoel vrij houden, en je hebt ruimte zat.
Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt.
Er werd eerst gezegd dat het belangrijk is om je electron credit card in GBP te gebruiiken, omdat het anders niet werkt. Deze meneer schrijft dat het tegenwoordig ook gewoon met euro's kan wat voordeliger is, al heeft hij het zelf nog niet geprobeerd. Maar dit is dus waar?
Oeps ik bedoelde entropay, geloof ik? Nu snap ik er niks meer van, sorryquote:Op maandag 15 februari 2010 22:57 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Werkt niet meer, je moet tegenwoordig een mastercard prepaid aanvragen. Dit kan via neteller of via entropay alleen kost dat laatste geld dacht ik.
Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zittenquote:Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
0900 04 00 860quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:36 schreef MaxC het volgende:
Heeft iemand een nummer van Ryanair waar ze ook daadwerkelijk te bereiken zijn?
Al die telefoonnummers doen het niet
Toevallig was ik daar laatst ook naar aan het kijken, omdat ik in verleden een keer vanaf Weeze naar Dublin ben gevlogen. Kan op dit moment alleen (in de buurt dan waar ik woon) vanaf Brussel en Eindhoven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:16 schreef Eggos het volgende:
weet iemand of Ryan Air uberhaupt nog weer gaat vliegen van Weeze naar Dublin?? heel irritant dat ze die er uit gegooid hebben
Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zag bij Ryanair staan dat ik mijn volledige naam (zoals in paspoort) op moest geven, maar mijn naam is teveel tekens dus past niet in het hokje. Daarom heb ik mijn voorletters ingevuld en ging ik ervanuit dat het wel goed zat. Tot ik dit las. Is het de moeite waard om hierover te bellen, of wordt dit automatisch rechtgezet bij het online inchecken (waarbij ook paspoortnummer enzo gegeven moeten worden)? Het is trouwens al een week of 2 geleden, dus gratis wijzigen zal er wel niet meer in zitten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ryanair dropt passagiers op verkeerde eiland
LONDEN - Een aantal Britse vakantiegangers is woedend op de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair.
De Britten vlogen woensdag van Zuid-Engeland naar het Canarische eiland Lanzarote, maar wegens slechte weersomstandigheden in het gebied landde het toestel op in het buureiland Fuerteventura.
Ryanair was vervolgens snel weer vertrokken maar de toeristen werden aan hun lot overgelaten. Britse media meldden vrijdag dat er geen medewerker van Ryanair meer op het vliegveld te bekennen was zodat de Britten zelf accommodatie en een tocht met een veerboot voor de volgende ochtend moesten regelen.
De lowbudgetmaatschappij heeft desgevraagd laten weten dat het volgens de Europese regelgeving juist heeft gehandeld, omdat overmacht de oorzaak van de kwestie is en de maatschappij dan niet verplicht is de passagiers tegemoet te komen.
Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)erkeerde-eiland.html
Oeps.... Wilde hem ook net posten.
Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook. Stelletje bavianen daar, zeg!![]()
Nou ja, weer een goede reden om teop Ryanair
Nou, hilarischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ryanair Veetransporten. Naar Porto ook. Maar als je zelf lekker melig gaat lopen doen, zoals wij in het vliegtuig (meedansen met je iPod en UNO spelen enzo), dan is het prima te doen.
Iberia ben ik eindelijk es lid geworden. Stom, had ik 12 jaar geleden moeten doen, dan zat ik nu al gratiesj op Paaseiland, maar goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, hilarischDoe mij maar Iberia of TAP, eigenlijk
Yesss, voor werk. En 2 dagen erbij vrijgenomen om te genieten.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:42 schreef ralfseltje het volgende:
Hmm ik wil eind mei naar Barcelona, nu kost een ticket 90 euro pp ongeveer. Vorige keer naar London dachten we dat het nog wel goedkoper zou worden, waarna het een paar dagen dubbel zo duur was. Dat was echter wel vlak voor vertrek. Kunnen jullie zeggen of nog even wachten met boeken nog loont waarschijnlijk?
Het telefoonnummer is alleen doordeweeks tijdens kantooruren te bereiken en deze week waren dat nou net de tijden dat ik niet thuis was en ook niet kon bellen. Dus ik ga maandag bellen en hoop dan meer te horen. Dus ik weet het nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:16 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen? Hier hetzelfde probleem, de laatste letter paste niet meer in het hokje. Zou Ryanair echt veel geld vragen om dit te wijzigen terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt?
Spanair en Clickair vanaf Schiphol.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]De acties lopen nu van maart en april, binnenkort zal dat april en mei zijn.
Wel blijft het altijd een gok, en in mei vallen een heleboel bijzondere dagen, en dat zorgt ervoor dat tickets niet altijd goedkoop worden, het kan ook nog duurder worden in die periode.
Als je trouwens naar Barcelona wilt, afhankelijk van waar je woont is Vueling of Transvertragia als je een beetje optijd boekt ook niet super duur met vertrek vanaf Amsterdam, en dan kom je ook in Barcelona aan. (Want Girona en Reus klinken wel leuk, maar is gewoon 2 uur van Barca).
Clickair is overleden, Vueling is t nuquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spanair en Clickair vanaf Schiphol.
Ben voor 70 euro een keer zakelijk retour gegaan naar BCN.
Girona is echt zonde als je een weekend BCN wil doen. Komen nog treinkosten bij en is zonde van de tijd. Goedkoop vliegen is leuk, maar focus niet alleen daarop.
en Spanair vliegt niet naar AMS.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:
[..]
Clickair is overleden, Vueling is t nu
quote:Op zondag 21 februari 2010 11:08 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
en Spanair vliegt niet naar AMS.
Overigens worden de geruchten wel steeds groter dat Ryanair ook naar BCN gaat vliegen, daar is immers ontzettend veel capaciteit ontstaan door de nieuwe terminal waar nu niks mee wordt gedaan, en Ryanair zal dat wel zien zitten wanneer de tarieven goed genoeg zijn.
Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijkquote:Op zondag 21 februari 2010 12:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het nadeel van Barcelona voor Ryanair is dat de taxi-tijden (voor vertrek) wel relatief lang zijn, zo lang dat een korte turnaround tijd op Barcelona eigenlijk niet mogelijk is.
Daarnaast heeft Barcelona opzich al veel Europees verkeer en kan ik mij voorstellen dat de focus van Barcelona niet op een Ryanair ligt, zeker niet als ze ook nog eens korting zouden moeten geven aan Ryanair. (En het geven van korting zal door Vueling / Iberia niet worden gewaardeerd en zal verstrekkende gevolgen kunnen hebben, daarnaast is de luchthavenbelasting in Spanje al relatief laag).
Ik denk dat Ryanair opzich tevreden is met Girona of Reus gelet op de korte omkeertijden en de mogelijkheid om de uitbaters van de vliegvelden onder controle te houden, bij die vliegvelden kan Ryanair eisen stellen, iets wat op een Schiphol, Frankfurt, Barcelona, Paris CDG niet zal kunnen.
quote:Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef korting het volgende:
[..]
Aan de andere kant; ze vliegen ook vanaf MAD en daar moet je soms ook wel even wachten. Alles is mogelijk
Ja dit klopt, viel mij ook al op afgelopen weekend!quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
Klopt, wordt niet meer vermeld en dus ook niet meer gechecked. Daardoor heb ik ingechecked met mijn Paspoort maar gereisd met mijn ID-Kaart. Kan goed vanpas komen als één van beiden b.v. wordt gestolen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef JD-Matrix het volgende:
Even een korte vraag: ik heb zojuist de online checkin doorlopen en nu valt het mij op dat (in tegenstelling tot voorheen) de opgegeven paspoort/ID-gegevens niet meer worden vermeld op de boarding pass. Klopt dit?
de nieuwe terminals van zowel Barcelona als Madrid zijn inderdaad bijna uitsluitend voor Iberia en Vueling bedoeld. Wel erg mooi trouwens als je tussen beide steden vliegt.quote:Op zondag 21 februari 2010 17:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk uiteraard, maar het business model van Ryanair is niet gebouwd om specifiek van de grotere luchthavens te vliegen, aan de andere kant, er is wel wat overcapaciteit op Barcelona, maar aan de eisen van Ryanair qua tarieven kan niet tegemoet gekomen worden, want dat zal Vueling / Iberia gewoonweg niet accepteren. De tijd zal het leren.
Ja.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:44 schreef noekk het volgende:
Kan iemand me helpen?
Ik heb een vlucht geboekt met ryanair voor 11 maart vanaf eindhoven naar londen zelfde dag terug.
Nu willen we er toch een nacht blijven. Dus de 10 heen en de 11e terug.
Omboeken kost 100 euro voor 2 personen. Dus wil ik gewoon een nieuw heen ticket kopen.
Kan dit zomaar? Is de terugvlucht van 11 maart wel te gebruiken omdat we de heen vlucht niet maken van die boeking? Alvast bedankt!
Ah, wist ik niet. Clickair was de low-cost tak van Iberia dacht ik. Ben nog met ze gevlogen toen.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:14 schreef korting het volgende:
[..]
Clickair is overleden, Vueling is t nu
Zomerseizoen, op dat moment beginnen ook weer vluchten naar Trapani, Algerho en andere zonbestemmingen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 02:11 schreef USMC het volgende:
Vanaf 30 maart zijn veel vluchten opeens drastisch verminderd, weet iemand waarom en of dit zo blijft?![]()
Zie Weeze-Skavsta, Eindhoven-Skavsta, et cetera.
quote:Ryanair vanaf MAA naar Barcelona-Reus
Vliegveld Maastricht Aachen Airport hoopt met de uitbreiding van het aantal vluchten van Ryanair dit jaar 100.000 passagiers extra te trekken. Vliegmaatschappij Ryanair maakte donderdag bekend in mei te starten met reizen naar Barcelona-Reus.
Drie keer per week kunnen passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport naar de nieuwe bestemming vliegen. Sinds 2007 is er al een verbinding naar Barcelona-Girona. Daar komt vanaf 21 mei dus de nieuwe bestemming bij. Daarnaast wordt er vanaf april ook vaker gevlogen naar het Portugese Faro en het Spaanse Alicante, respectievelijk vier en vijf keer per week.
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
Kun je lekker snel naar Salou, zie ikquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.
Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetjequote:Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RELAXED!! Wist al niet dat Ryanair op MAA vloog. relaxed, ik woon in Aachen.
Knuffelmeisje woont vlakbij Weeze, maar dit is goed nieuws! ff checken voor nog andere bestemmingen dan mijn geliefde Spanje...;)quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:51 schreef noekk het volgende:
[..]
Je weet niet dat Ryanair daar vliegt? Door FR bestaat MAA nog zo'n beetje
Spanjequote:Op donderdag 25 februari 2010 13:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je lekker snel naar Salou, zie ik. Halfuurtje vanaf Reus
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |