En linkse mannetjes zoals scanman1 die alles bagatelliseren gewoon spuugzat zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"We weten allemaal"...![]()
Dat is dik gelul. Genoeg hoogopgeleiden die genoeg hebben van het Marokkaanse schorum op straat en de antiliberale standpunten voor lief nemen en op Wilders stemmen.
Je hoeft niet dom te zijn om op Wilders te stemmen. Alleen wanhopig.
laagste of laatste ...of beide ... hij is twee hopen...en de een stinkt harder dan d'anderquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:52 schreef poon het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd. Na je, zorgvuldig geformuleerde, stelling voor de zevende keer (in zeven verschillende posts) te hebben gelezen ben ik eindelijk om. Wilders dient idd gestopt te worden. Ik denk ook dat niemand in dit topic een tweede Hitler wil (daar doel je immers op). Scanman, jij bent 's beschavings laatste hoop. Treed in de voetsporen van je grote voorbeeld V. van der G. en laat de kogel andermaal van links komen!
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:
"Stop het gezwel dat islam heet". Deze uitlating is niet strafbaar, niet beledigend enz. volgens de rechtbank.
Wat mij dus de indruk geeft dat de tekst "Stop het gezwel dat PVV heet" evenmin als beledigend of storend kan worden opgemerkt.
Een onderbouwing is verders niet van belang.
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:43 schreef capricia het volgende:
Mwah, ik maak wel degelijk een verschil. Ik zeg bewust niet "het gezwel wat wilders heet". De rechter maakte bij zijn uitspraak een duidelijk onderscheid tussen de Islam en haar volgelingen. Net zoals je een onderscheid kunt maken tussen de PVV en haar volgelingen.
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.
Sowieso zet ik mijn vraagtekens dat jij 'stop het gezwel dat islam heet' omschrijft als een bekende uiting.
De desbetreffende poster was van de Nationale Alliantie.
De volledige tekst van de poster luidde: Stop het gezwel dat Islam heet! Theo is voor ons gestorven. Wie wordt de volgende? Kom in verzet NU! Nationale Alliantie, wij buigen niet voor Allah. Word lid!
Dit is van belang, omdat de raadsman van de verdachte ter verdediging aanvoerde dat de verdachte met de uiting in het pamflet het oog heeft gehad op de Islam als maatschappelijke misstand en niet op de belijders daarvan c.q. de leden van die geloofsgemeenschap, hetgeen ook zou blijken uit de toevoeging in het pamflet "Wij buigen niet voor Allah!"
Zowel de rechtbank als het Gerechtshof veroordeelde de man tot voorwaardelijke celstraffen voor het zich grievend uitlaten over de islam.
Het Gerechtshof had, volgens de Hoge Raad, echter een te ruime uitleg gegeven aan artikel 137c Sr, dat groepsbelediging strafbaar stelt.
Het is verboden een groep mensen vanwege hun godsdienst of levensovertuiging te beledigen. Het beledigen van een godsdienst is echter niet strafbaar, ook niet als dat gebeurt op een manier waardoor de aanhangers van die godsdienst zich gekrenkt voelen.
Behalve dat de ideologie van de PVV de gedachtengang en nukken van Wilders zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partij
Stop Wilders Nu
Wel mag.
Dat is toch werkelijk op de man spelen en niet op de ideologie
Dit valt sowieso niet onder het strafrecht, maar het ging enkel over de naam en of deze kon worden opgenomen in het kiesregister.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partij
Stop Wilders Nu
Wel mag.
Thanx!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.
Wat dacht je van lui die anderen dood wensen omdat zij niet dezelfde mening als jou hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het dat wel!
Zoals de Wilders aanhang die Peter R de Vries mailden? Hm ja, die doen weinig onder voor de misselijkmakende figuren die Wilders bedreigen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:53 schreef sumerian het volgende:
[..]
Wat dacht je van lui die anderen dood wensen omdat zij niet dezelfde mening als jou hebben?
Waren dat wel Wilders aanhangers? Voor de rest heb je gelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals de Wilders aanhang die Peter R de Vries mailden? Hm ja, die doen weinig onder voor de misselijkmakende figuren die Wilders bedreigen.
Nee, dat waren verklede relmarokannen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef sumerian het volgende:
[..]
Waren dat wel Wilders aanhangers? Voor de rest heb je gelijk.
Jij kunt aan die mail natuurlijk zien op welke partij zij stemmen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat waren verklede relmarokannen natuurlijk
Nee, ik zei toch al, dat waren rel-marocs natuurlijk, of PvdA stemmers die Geert in een kwaad daglicht willen stellen natuurlijk, Wilders stemmers zouden zoiets noooooooit doen natuurlijk..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:56 schreef sumerian het volgende:
Jij kunt aan die mail natuurlijk zien op welke partij zij stemmen?
Dat weet jij dus ook niet. Niemand niet trouwens.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik zei toch al, dat waren rel-marocs natuurlijk, of PvdA stemmers die Geert in een kwaad daglicht willen stellen natuurlijk, Wilders stemmers zouden zoiets noooooooit doen natuurlijk..
Ignorance is bliss voor sommigen.quote:zalig zijn de simpelen van geest
Je mag in Nederland ook op de man spelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
En de uitspraak "Stop het kankergezwel wat PVV heet!"...mag dat dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je mag in Nederland ook op de man spelen.
Wilders mag ook op Aboutaleb gaan spelen bijvoorbeeld, en in Rotterdam de partij "Stop Aboutaleb Nu" gaan oprichten, met allerhande redenvoering waarom DIE ENE PERSOON niet geschikt is als burgemeester van Rotterdam.
Wat echter niet mag is een heel volk over 1 kam scheren, en dat is iets wat hij natuurlijk wel doet met moslims, en daarvoor mag hij dan ook voor de rechter verschijnen.
Het zou anders zijn als de partij "Stop Wilders Nu" in plaats van 1 persoon, bijvoorbeeld alle Limburgers de schuld gaat geven voor het gedrag van enkele Limburgers, zoals Wilders.
De rechtszaak richt zich niet met name op waarheid of geen waarheid. Deze gaat juist over de vergelijking Mein Kampf en de Koran; daar moet Geert Wilders zich voor verantwoorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar jij blijft het punt ontwijken en dat is dit: Als er een waarheid is over Islam, en Wilders stelt dat dit zo is, waarom dan slechts getuigen oproepen die hem welgevallige opinies hebben gegeven. De waarheid zou ook boven tafel moeten komen bij andere 'deskundigen' terwijl nu net gebleken is dat die het totaal oneens zijn met WIlders.
Dat sluit dus uit dat Wilders de waarheid verkondigd.
De verdediging voert nu aan dat er grond is voor deze vergelijking en zal pogen te bewijzen dat deze uitspraak feitelijk onderbouwd kan worden (waarvan jij dan in feite stelt dat het oneerlijk is, dat hij daarvoor bepaalde mensen uitnodigt om die onderbouwing gestalte te doen gevenquote:Als het om beledigende uitingen gaat geeft het hof de voorkeur aan politieke, maatschappelijke en andere juridische tegenkrachten dan het strafrecht, waardoor een actieve participatie aan het maatschappelijk debat, ook door moslims, wordt bevorderd.
Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.
Het OM wilde geen getuigen horen behalve Geert Wilders zelf. Dit is door de rechtbank afgewezen, dus van die kant is geen ander perspectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:49 schreef capricia het volgende:
damian, is het dan zo dat als Geert ter verdediging aan voert dat de Islam nou eenmaal uit is op totalitaire machtsovername en allerlei ellende etc. dat je ook maar een tegenvoorbeeld hoeft te geven waardoor zijn 'feit' onderuit gehaald wordt?
Of werkt dat niet zo?
Ik bedoel dit in het kader van falsificatie van een theorie. Misschien weet jij het?
Geen idee. Een politieke partij voor iets uitmaken is ook iets anders dan een heel volk. Immers, een persoon wordt lid en actief in de politiek naar eigen keuze. In de Islam wordt je geboren, en zelfs al ben je de braafste Marokkaan van Nederland..... als Wilders z'n zin krijgt en die enorm brave Marokkaan is toevallig 1 keer op de verkeerde plek, dan zou hij zijn Nederlandse paspoort kwijt kunnen raken en gestuurd worden naar een land waar hij niet eens geboren is.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:28 schreef capricia het volgende:
En de uitspraak "Stop het kankergezwel wat PVV heet!"...mag dat dan?
Niet om t een of ander hoor, maar dit geldt voor m.u.v. GL voor elke politieke partij in Nederland. Kwestie van verdeling van de diverse opleidingsniveaus over de bevolking.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:55 schreef maartena het volgende:
[..]
We weten allemaal dat de PVV voornamelijk uit de laag en midden opgeleiden trekt, en slechts in mindere mate uit de hoger opgeleiden, maar dat betekend niet dat die groep niet het recht heeft om te stemmen natuurlijk.
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet om t een of ander hoor, maar dit geldt voor m.u.v. GL voor elke politieke partij in Nederland. Kwestie van verdeling van de diverse opleidingsniveaus over de bevolking.
Geen idee, heb er ook geen studie naar gedaan. ik trek slechts de conclusie dat vrijwel elke partij meer laag/midden opgeleide stemmers heeft dan hoogopgeleide, simpelweg omdat zo de opleidingniveaus verdeeld zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?
Ik denk dat opleidingsniveau bar weinig met stemgedrag te maken heeft, net zo goed als dat gemeenteraads verkiezingen nog minder met landelijke politieke verhoudingen te maken hebben als de provinciale verkiezingen(de laatste hebben indirect meer invloed op wetgeving), maar gewoon puur bedoeld zijn om goed bedoelde oplossingen buiten je gemeentegrens te behouden en in dat opzicht maakt het simpelweg niet uit of je een studie hebt afgerond of ongeschoold voor 60 uur loopt te buffelen, zolang die snelweg of gevangenis maar niet in jouw achtertuin word neer gezet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?
Ik heb de cijfers van de laatste verkiezingen ooit eens bij StatLine van het CBS opgezocht, en daar kwam ongeveer dit uit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
Waarom blijf jij toch zo hameren op opleiding en intelligentie terwijl het al duidelijk is dat de meest domme onintelligente, soms op het fascistische af, reacties toch van jou komen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL
blijkt dat het grootste verschil ligt bij GL, PVV en VVD. De rest is redelijk in evenwicht. Dat staatje maakt duidelijk dat de PVV stemmers voornamelijk laag opgeleid zijn en de GL stemmers voornamelijk hoog opgeleid. Bij de VVD zitten in verhouding ook aardig wat meer hoog opgeleide mensen. Een beetje wat jij ook schreef, alleen blijkt uit dit staatje dat het bij de SP ook redelijk verdeeld is.
En tegen mijn verwachting in blijkt de PVV de meeste stemmers uit het oosten te halen... en niet uit het westen waar de 'overlast' zo groot is.
Zuid-Nederland in plaats van uit het oosten, volgens het staatje.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
En tegen mijn verwachting in blijkt de PVV de meeste stemmers uit het oosten te halen... en niet uit het westen waar de 'overlast' zo groot is.
Ze gooien bij het CBS echter wel Flevoland bij Oost-Nederland en steden als Deventer en Almelo zijn ook niet bepaalde 'blanke steden'.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
blijkt dat het grootste verschil ligt bij GL, PVV en VVD. De rest is redelijk in evenwicht. Dat staatje maakt duidelijk dat de PVV stemmers voornamelijk laag opgeleid zijn en de GL stemmers voornamelijk hoog opgeleid. Bij de VVD zitten in verhouding ook aardig wat meer hoog opgeleide mensen. Een beetje wat jij ook schreef, alleen blijkt uit dit staatje dat het bij de SP ook redelijk verdeeld is.
Ben het in principe eens met je statement dat scanman1 inderdaad de leverancier is van behoorlijk domme opmerkingen, en het stemrecht willen afpakken van bepaalde mensen is gewoon klinkklare onzin en net zo goed een aantasting van de Nederlandse democratie als wat Wilders wil doen met islamieten. Wilders wil de burgerrechten van moslims verminderen, Scanman1 wil de stemrechten van burgers verminderen, en beiden zijn minstens net zo gevaarlijk voor de Nederlandse democratie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:54 schreef sumerian het volgende:
Waarom blijf jij toch zo hameren op opleiding en intelligentie terwijl het al duidelijk is dat de meest domme onintelligente, soms op het fascistische af, reacties toch van jou komen.
Dat zegt genoeg over jou en de partijen waar jij op stemt.
Mensen hun stemrecht willen afpakken omdat ze volgens jouw norm niet mee mogen tellen in de maatschappij. Dadelijk ga jij ook nog roepen dat gehandicapten maar een spuitje moeten krijgen omdat ze niet sociaal aan de maatschappij kunnen meedoen.
Bollocksquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
Tja, het is maar net wat je "rechts" en "links" beschouwd natuurlijk, dat is altijd open voor discussie. Voor Nederlandse maatstaven is het CDA niet zo rechts geloof ik, maar voor Amerikaanse maatstaven waar zaken als abortus, homohuwelijk, euthenasie, etc een heel stuk belangrijker zijn dan de 30 miljoen mexicanen met twee paspoorten en mexicaanse gangs die wijken onveilig maken etc...... is de definitie van rechts eens stuk anders.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:13 schreef desiredbard het volgende:
CDA vaak rechtser en conservatiever als VVD en PVV
CDA en VVD die veel verder naar rechts en conservatiever zijn in plaatsen waar PVV en Ton meedoen
Wat ik als rechts en links beschouw is in dat geval het grafiekje van Kieskompasquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, het is maar net wat je "rechts" en "links" beschouwd natuurlijk, dat is altijd open voor discussie. Voor Nederlandse maatstaven is het CDA niet zo rechts geloof ik, maar voor Amerikaanse maatstaven waar zaken als abortus, homohuwelijk, euthenasie, etc een heel stuk belangrijker zijn dan de 30 miljoen mexicanen met twee paspoorten en mexicaanse gangs die wijken onveilig maken etc...... is de definitie van rechts eens stuk anders.
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid(behalve dat ze het moeten zien uit te voeren) en in de gemeentes waar de PVV mee doet liggen al genoeg snelwegen en gevangenissen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat ik als rechts en links beschouw is in dat geval het grafiekje van Kieskompas
Als je in dat topic even de verschillende gemeenteraden bekijk zie je de enorme sprong van met nam het CDA naar conservatief en rechts zodra PVV en/of TON meedingen
Dat is leuk gezegd, maar als dat dan werkelijk zo zou zijn (zoals teleurgestelde politici bang voor hun aanhang beweren), waarom zijn het dan steevast de landelijke politici die op komen draven in de debatten?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid
1. Zodra het op landelijke televisie/radio is, is het een beetje zinloos om lijssttrekkers van bijv. Utrecht uit te nodigen want dat debat is alleen interessant voor Utrechters en niet voor het hele land.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is leuk gezegd, maar als dat dan werkelijk zo zou zijn (zoals teleurgestelde politici bang voor hun aanhang beweren), waarom zijn het dan steevast de landelijke politici die op komen draven in de debatten?
Dat zal best Maar een CDA in de rechtconservatieve hoe.... je zou toch verwachten dat wethouders en raadsleden met rechtconservatief gedachtengoed eerder bij de VVD zitten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid(behalve dat ze het moeten zien uit te voeren) en in de gemeentes waar de PVV mee doet liggen al genoeg snelwegen en gevangenissen.
Tijdens het radiodebat van afgelopen zondag werden ook landelijke thema's besproken. Precies hetzelfde gebeurde na de uitslag van de Europese verkiezingen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1. Zodra het op landelijke televisie/radio is, is het een beetje zinloos om lijssttrekkers van bijv. Utrecht uit te nodigen want dat debat is alleen interessant voor Utrechters en niet voor het hele land.
2. De naam van de politici, de lokale lijsttrekkers zijn dusdanig onbekend dat het geen publiek/kijkers/luisteraars trekt. Dus kun je beter Pechtold, Halsema o.i.d. uitnodigen, dan weet je dat dat publiek trekt.
Dat is toch inherent als je landelijke politici uitnodigd ? Je kan moeilijk vragen aan Pechtold wat hij vindt van een busbaan in Bussum, toch ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tijdens het radiodebat van afgelopen zondag werden ook landelijke thema's besproken. Precies hetzelfde gebeurde na de uitslag van de Europese verkiezingen.
Dit lijkt me correct. Volgens mij bevestigt mijn schrijven juist jouw eerdere reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat is toch inherent als je landelijke politici uitnodigd ? Je kan moeilijk vragen aan Pechtold wat hij vindt van een busbaan in Bussum, toch ?
ik heb ook 27,5 miljoen euro in handen, totdat de daadwerkelijke staatloterij nieuwjaarstrekking is geweestquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:10 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit een pijl durf te trekken op peilingen.
Dat ook, zie het verschil van het CDA bij de hond en bij synovate. Ik gok dat de pvv rond de 30 zetels zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:10 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit een pijl durf te trekken op peilingen.
De statistieken spreken voor zich. Zijn het niet de PVV'ers die graag aannames doen op basis van statistieken? Nou dan vinden ze het vast niet erg als ze zelf het onderwerp worden van zo'n aanname. PVV'ers zijn nou eenmaal vaker dom, dat is een feit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
Maar daar heb je helemaal geen statistieken voor nodig, hun reacties volstaan voor die vaststelling.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:06 schreef Karamsar het volgende:
[..]
De statistieken spreken voor zich. Zijn het niet de PVV'ers die graag aannames doen op basis van statistieken? Nou dan vinden ze het vast niet erg als ze zelf het onderwerp worden van zo'n aanname. PVV'ers zijn nou eenmaal vaker dom, dat is een feit.
Ik gok eerder tussen 20-25, op basis van Gemeenteraad(2 Gemeenten) zullen ze wel rond de 1/3 staan, maar met zo weinig gemeentes waar je meedoet is dit makkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook, zie het verschil van het CDA bij de hond en bij synovate. Ik gok dat de pvv rond de 30 zetels zit.
Ik heb het over de landelijke verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik gok eerder tussen 20-25, op basis van Gemeenteraad(2 Gemeenten) zullen ze wel rond de 1/3 staan, maar met zo weinig gemeentes waar je meedoet is dit makkelijk.
No shit, ik ook, MAAR ik maak duidelijk dat ik andere cijfers verwacht op 3 maart.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het over de landelijke verkiezingen.
Bij de andere 2 verkiezingen kregen ze ook weinig toegedeeld in de peilingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
No shit, ik ook, MAAR ik maak duidelijk dat ik andere cijfers verwacht op 3 maart.
Dat bleek wel mee te vallen, daar hadden we het toch al over gehad? ik snap dat je als MBO'er zaken wat minder snel oppakt, maar een beetje moeite kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij de andere 2 verkiezingen kregen ze ook weinig toegedeeld in de peilingen.
Ik heb het dan ook niet over peilingen maar schattingen, Wouter Bos zou 40 zetels pakken, Wilders 5, en D66 0.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij de andere 2 verkiezingen kregen ze ook weinig toegedeeld in de peilingen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat bleek wel mee te vallen, daar hadden we het toch al over gehad? ik snap dat je als MBO'er zaken wat minder snel oppakt, maar een beetje moeite kan geen kwaad.
Ik heb helemaal niets tegen homoniemen. Het zijn over het algemeen prima woorden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is dit voor een ad homoniem?
Je kwam met cijfers aan die van geen kant klopten en zoals ik je toen al heb uitgelegd kan je een peiling van 3 zetels en een resultaat van 4 zetels geen significant verschil noemen. Daarbij heb ik je toen óók al uitgelegd dat het taboe op PVV stemmen van de vorige Tweede Kamer verkiezingen nu toch echt wel praktisch verdwenen is.quote:En volgens mij verlies je gewoon hoor, ze zijn tot 2 keer toe lager ingeschat.
Het zal wel aan mijn 'mbo' opleiding liggen maar ik snap je niet.quote:Ik heb helemaal niets tegen homoniemen. Het zijn over het algemeen prima woorden.
Die peilingen van destijds waren net zo anoniem als nu, en op anonieme internet enquêtes heerst er geen taboes. Onzin dus.quote:Daarbij heb ik je toen óók al uitgelegd dat het taboe op PVV stemmen van de vorige Tweede Kamer verkiezingen nu toch echt wel praktisch verdwenen is.
*kuch*quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is dit voor een ad homoniem?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets tegen homoniemen. Het zijn over het algemeen prima woorden.
Een persoonlijke aanval is een ad hominem. Homoniemen zijn iets anders.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zal wel aan mijn 'mbo' opleiding liggen maar ik snap je niet.
Ook bij anonieme peilingen zie je dergelijke verschijnselen gewoon hoor.quote:[..]
Die peilingen van destijds waren net zo anoniem als nu, en op anonieme internet enquêtes heerst er geen taboes. Onzin dus.
Bij de laatste verkiezingen heb ik op Boris van der Ham gestemd. Deze verkiezingen zal het wel weer D66 worden aangezien de VVD mensen als Teeven in de partij heeft.quote:Maar we zullen zienBtw, wat stem jij?
Sorry, dat eerste was een schrijffoutquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een persoonlijke aanval is een ad hominem. Homoniemen zijn iets anders.
[..]
Ook bij anonieme peilingen zie je dergelijke verschijnselen gewoon hoor.
[..]
Bij de laatste verkiezingen heb ik op Boris van der Ham gestemd. Deze verkiezingen zal het wel weer D66 worden aangezien de VVD mensen als Teeven in de partij heeft.
Dat is het probleem nu juist.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
Hoezo Teeven? Het is gewoon een soort van Ballin, maar dan in een VVD jasje.
Rechtsconservatief is ook de SGP, die er met name in de "normen en waarden" categorie er eigenlijk een extreem rechtse houding op na houdt. Rechtse politiek houdt natuurlijk niet op bij financieel conservatief, en anti-immigratie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:47 schreef desiredbard het volgende:
Dat zal best Maar een CDA in de rechtconservatieve hoe.... je zou toch verwachten dat wethouders en raadsleden met rechtconservatief gedachtengoed eerder bij de VVD zitten.
Het gaat om wat je zegt, niet om wat je bedoelt, dat zit in je hoofd ipv in de tekst.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, dat eerste was een schrijffoutMaar je wist wat ik bedoelde
![]()
Het taboe is er bij mij nooit geweest, ik ga met iedereen in discussie die anders stemt dan ik, om op argumentatie mensen te beoordelen, dus vooral SP-ers die afdoen.quote:Misschien, maar het wordt nog steeds niet zomaar overal getolereerd dat je pvv stemt. Mensen kunnen daar raar van opkijken. Ik hoop wel dat over een aantal jaar dat taboe wel weg is, ik denk het wel.
quote:Hoezo Teeven? Het is gewoon een soort van Ballin, maar dan in een VVD jasje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik hoop het absoluut niet. ik hoop dat mensen je altijd raar zullen blijven aankijken als je op een gevaarlijke generaliserende partij stemt als de PVV.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, dat eerste was een schrijffoutMaar je wist wat ik bedoelde
![]()
Misschien, maar het wordt nog steeds niet zomaar overal getolereerd dat je pvv stemt. Mensen kunnen daar raar van opkijken. Ik hoop wel dat over een aantal jaar dat taboe wel weg is, ik denk het wel.
En daarom ben jij ook een fascist.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik hoop het absoluut niet. ik hoop dat mensen je altijd raar zullen blijven aankijken als je op een gevaarlijke generaliserende partij stemt als de PVV.
GELUL !!! Iedereen mag zoveel links of rechts stemmen als hij/zj zelf wil. Maar partijen die bv roepen dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land moeten nooit als normaal worden gezien. Dus hou je scheldwoorden maar even voor je, want als jij VVD wilt stemmen, stem je VVD... en als je SP wilt stemmen stem je SP.... maar iedere partij die verschrikkelijk generaliseert zoals de PVV zal ik altijd afkeuren. We hebben toch wel geleerd van de geschiedenis? Of toch niet?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:30 schreef sumerian het volgende:
[..]
En daarom ben jij ook een fascist.
Mensen opdringen met jouw mening....bah.
Nee hoor. Het probleem is dat volgens sommigen Marokkanen en andere moslims de schuld zijn van veel... en misschien wel alle ellende in deze wereld. Ieder mens met verstand zou moeten weten dat zo'n opvatting te belachelijk voor woorden is en - zoals de geschiedenis heeft bewezen - zelfs heel erg gevaarlijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:40 schreef JoaC het volgende:
scanman1 is een net zo groot onderdeel van het probleem als dat hij predikt.
Jij zet te vaak Wildersstemmers neer zoals Wilders moslims neerzet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:45 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het probleem is dat volgens sommigen Marokkanen en andere moslims de schuld zijn van veel... en misschien wel alle ellende in deze wereld. Ieder mens met verstand zou moeten weten dat zo'n opvatting te belachelijk voor woorden is en - zoals de geschiedenis heeft bewezen - zelfs heel erg gevaarlijk.
Onzin weer. Ik weet dat de PVV stemmer dus op de PVV stemt... en dat keur ik af aangezien Wilders roept dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land. Ik weet dus iets heel erg specifieks waarom ik dat afkeur. Mensen die op de pedo partij stemmen zijn in mijn ogen ook niet lekker, ook omdat ik iets specifiels weet van die mensen. En dat geldt NIET voor moslims, want er zijn extreme moslims waar je altijd ellende mee hebt en er zijn moslims waar je nooit last van hebt. Die groep over 1 kam scheren is dus heel wat anders. Wel jammer dat ik dat nog moet uitleggen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jij zet te vaak Wildersstemmers neer zoals Wilders moslims neerzet.
Deze constatering is juist, maar is wat mij betreft geen reden om het "pappen en nathouden" tot in het oneindige door te voeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 03:04 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En dat geldt NIET voor moslims, want er zijn extreme moslims waar je altijd ellende mee hebt en er zijn moslims waar je nooit last van hebt. Die groep over 1 kam scheren is dus heel wat anders. Wel jammer dat ik dat nog moet uitleggen.
vanochtend was er bij Tros kamerbreed(radio1) toevallig een debat tussen de CDA, PvdA, PVV en VVD lijsttrekker4s in Almere, niet dat het niet interessant was om te horen dat de PVV zo'n beetje alle gemeentelijke belastingen te willen schrappen, en het gat van rond de 70 miljoen te dekken met het ontslaan van een aantal raam-ambtenaren(zoals De Roon het noemde), maar als inwoner van Bussum kan dat mij echt niks interesseren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tijdens het radiodebat van afgelopen zondag werden ook landelijke thema's besproken. Precies hetzelfde gebeurde na de uitslag van de Europese verkiezingen.
"Iedereen die PVV stemt maak ik uit voor rotte vis, omdat de PVV met haar uitspraken staat voor generalisering."quote:Op zaterdag 13 februari 2010 03:04 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Onzin weer. Ik weet dat de PVV stemmer dus op de PVV stemt... en dat keur ik af aangezien Wilders roept dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land. Ik weet dus iets heel erg specifieks waarom ik dat afkeur. Mensen die op de pedo partij stemmen zijn in mijn ogen ook niet lekker, ook omdat ik iets specifiels weet van die mensen. En dat geldt NIET voor moslims, want er zijn extreme moslims waar je altijd ellende mee hebt en er zijn moslims waar je nooit last van hebt. Die groep over 1 kam scheren is dus heel wat anders. Wel jammer dat ik dat nog moet uitleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |