Waarom blijf jij toch zo hameren op opleiding en intelligentie terwijl het al duidelijk is dat de meest domme onintelligente, soms op het fascistische af, reacties toch van jou komen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL
blijkt dat het grootste verschil ligt bij GL, PVV en VVD. De rest is redelijk in evenwicht. Dat staatje maakt duidelijk dat de PVV stemmers voornamelijk laag opgeleid zijn en de GL stemmers voornamelijk hoog opgeleid. Bij de VVD zitten in verhouding ook aardig wat meer hoog opgeleide mensen. Een beetje wat jij ook schreef, alleen blijkt uit dit staatje dat het bij de SP ook redelijk verdeeld is.
En tegen mijn verwachting in blijkt de PVV de meeste stemmers uit het oosten te halen... en niet uit het westen waar de 'overlast' zo groot is.
Zuid-Nederland in plaats van uit het oosten, volgens het staatje.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
En tegen mijn verwachting in blijkt de PVV de meeste stemmers uit het oosten te halen... en niet uit het westen waar de 'overlast' zo groot is.
Ze gooien bij het CBS echter wel Flevoland bij Oost-Nederland en steden als Deventer en Almelo zijn ook niet bepaalde 'blanke steden'.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
blijkt dat het grootste verschil ligt bij GL, PVV en VVD. De rest is redelijk in evenwicht. Dat staatje maakt duidelijk dat de PVV stemmers voornamelijk laag opgeleid zijn en de GL stemmers voornamelijk hoog opgeleid. Bij de VVD zitten in verhouding ook aardig wat meer hoog opgeleide mensen. Een beetje wat jij ook schreef, alleen blijkt uit dit staatje dat het bij de SP ook redelijk verdeeld is.
Ben het in principe eens met je statement dat scanman1 inderdaad de leverancier is van behoorlijk domme opmerkingen, en het stemrecht willen afpakken van bepaalde mensen is gewoon klinkklare onzin en net zo goed een aantasting van de Nederlandse democratie als wat Wilders wil doen met islamieten. Wilders wil de burgerrechten van moslims verminderen, Scanman1 wil de stemrechten van burgers verminderen, en beiden zijn minstens net zo gevaarlijk voor de Nederlandse democratie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:54 schreef sumerian het volgende:
Waarom blijf jij toch zo hameren op opleiding en intelligentie terwijl het al duidelijk is dat de meest domme onintelligente, soms op het fascistische af, reacties toch van jou komen.
Dat zegt genoeg over jou en de partijen waar jij op stemt.
Mensen hun stemrecht willen afpakken omdat ze volgens jouw norm niet mee mogen tellen in de maatschappij. Dadelijk ga jij ook nog roepen dat gehandicapten maar een spuitje moeten krijgen omdat ze niet sociaal aan de maatschappij kunnen meedoen.
Bollocksquote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
Tja, het is maar net wat je "rechts" en "links" beschouwd natuurlijk, dat is altijd open voor discussie. Voor Nederlandse maatstaven is het CDA niet zo rechts geloof ik, maar voor Amerikaanse maatstaven waar zaken als abortus, homohuwelijk, euthenasie, etc een heel stuk belangrijker zijn dan de 30 miljoen mexicanen met twee paspoorten en mexicaanse gangs die wijken onveilig maken etc...... is de definitie van rechts eens stuk anders.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:13 schreef desiredbard het volgende:
CDA vaak rechtser en conservatiever als VVD en PVV
CDA en VVD die veel verder naar rechts en conservatiever zijn in plaatsen waar PVV en Ton meedoen
Wat ik als rechts en links beschouw is in dat geval het grafiekje van Kieskompasquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, het is maar net wat je "rechts" en "links" beschouwd natuurlijk, dat is altijd open voor discussie. Voor Nederlandse maatstaven is het CDA niet zo rechts geloof ik, maar voor Amerikaanse maatstaven waar zaken als abortus, homohuwelijk, euthenasie, etc een heel stuk belangrijker zijn dan de 30 miljoen mexicanen met twee paspoorten en mexicaanse gangs die wijken onveilig maken etc...... is de definitie van rechts eens stuk anders.
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid(behalve dat ze het moeten zien uit te voeren) en in de gemeentes waar de PVV mee doet liggen al genoeg snelwegen en gevangenissen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat ik als rechts en links beschouw is in dat geval het grafiekje van Kieskompas
Als je in dat topic even de verschillende gemeenteraden bekijk zie je de enorme sprong van met nam het CDA naar conservatief en rechts zodra PVV en/of TON meedingen
Dat is leuk gezegd, maar als dat dan werkelijk zo zou zijn (zoals teleurgestelde politici bang voor hun aanhang beweren), waarom zijn het dan steevast de landelijke politici die op komen draven in de debatten?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid
1. Zodra het op landelijke televisie/radio is, is het een beetje zinloos om lijssttrekkers van bijv. Utrecht uit te nodigen want dat debat is alleen interessant voor Utrechters en niet voor het hele land.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is leuk gezegd, maar als dat dan werkelijk zo zou zijn (zoals teleurgestelde politici bang voor hun aanhang beweren), waarom zijn het dan steevast de landelijke politici die op komen draven in de debatten?
Dat zal best Maar een CDA in de rechtconservatieve hoe.... je zou toch verwachten dat wethouders en raadsleden met rechtconservatief gedachtengoed eerder bij de VVD zitten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar gemeentseraadsverkiezingen hebben niks te maken met landelijk beleid(behalve dat ze het moeten zien uit te voeren) en in de gemeentes waar de PVV mee doet liggen al genoeg snelwegen en gevangenissen.
Tijdens het radiodebat van afgelopen zondag werden ook landelijke thema's besproken. Precies hetzelfde gebeurde na de uitslag van de Europese verkiezingen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1. Zodra het op landelijke televisie/radio is, is het een beetje zinloos om lijssttrekkers van bijv. Utrecht uit te nodigen want dat debat is alleen interessant voor Utrechters en niet voor het hele land.
2. De naam van de politici, de lokale lijsttrekkers zijn dusdanig onbekend dat het geen publiek/kijkers/luisteraars trekt. Dus kun je beter Pechtold, Halsema o.i.d. uitnodigen, dan weet je dat dat publiek trekt.
Dat is toch inherent als je landelijke politici uitnodigd ? Je kan moeilijk vragen aan Pechtold wat hij vindt van een busbaan in Bussum, toch ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tijdens het radiodebat van afgelopen zondag werden ook landelijke thema's besproken. Precies hetzelfde gebeurde na de uitslag van de Europese verkiezingen.
Dit lijkt me correct. Volgens mij bevestigt mijn schrijven juist jouw eerdere reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat is toch inherent als je landelijke politici uitnodigd ? Je kan moeilijk vragen aan Pechtold wat hij vindt van een busbaan in Bussum, toch ?
ik heb ook 27,5 miljoen euro in handen, totdat de daadwerkelijke staatloterij nieuwjaarstrekking is geweestquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:10 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit een pijl durf te trekken op peilingen.
Dat ook, zie het verschil van het CDA bij de hond en bij synovate. Ik gok dat de pvv rond de 30 zetels zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:10 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit een pijl durf te trekken op peilingen.
De statistieken spreken voor zich. Zijn het niet de PVV'ers die graag aannames doen op basis van statistieken? Nou dan vinden ze het vast niet erg als ze zelf het onderwerp worden van zo'n aanname. PVV'ers zijn nou eenmaal vaker dom, dat is een feit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:55 schreef scanman1 het volgende:
Uit dit staatje:
Maar daar heb je helemaal geen statistieken voor nodig, hun reacties volstaan voor die vaststelling.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:06 schreef Karamsar het volgende:
[..]
De statistieken spreken voor zich. Zijn het niet de PVV'ers die graag aannames doen op basis van statistieken? Nou dan vinden ze het vast niet erg als ze zelf het onderwerp worden van zo'n aanname. PVV'ers zijn nou eenmaal vaker dom, dat is een feit.
Ik gok eerder tussen 20-25, op basis van Gemeenteraad(2 Gemeenten) zullen ze wel rond de 1/3 staan, maar met zo weinig gemeentes waar je meedoet is dit makkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook, zie het verschil van het CDA bij de hond en bij synovate. Ik gok dat de pvv rond de 30 zetels zit.
Ik heb het over de landelijke verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik gok eerder tussen 20-25, op basis van Gemeenteraad(2 Gemeenten) zullen ze wel rond de 1/3 staan, maar met zo weinig gemeentes waar je meedoet is dit makkelijk.
No shit, ik ook, MAAR ik maak duidelijk dat ik andere cijfers verwacht op 3 maart.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het over de landelijke verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |