abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77740248
Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommige mensen denken dat Wilders ondersteund wordt door zionisten, wat hebben de zionisten eraan? Ze leiden toch hun eigen leventje, ze doen wat ze willen. ALS het echt zo is dat Wilders het mede dankzij/ voor de zionisten doet, dan zou hij wel erg tegenstrijdig zijn met zijn uitlatingen. Ik bedoel, de joden zijn nog minder vrij dan de moslims. Ik zie ze altijd alleen tussen eigen soort lopen, altijd met een hoed op, en 2 krullen erbij en een baard. Je herkent de persoonlijkheden niet, ze lijken allemaal op elkaar. Dan zou je toch moeten zeggen dat als er een "kopfoddentax" komt, dat de zionisten dat ook moeten doen. Dus als het klopt dat hij dit zowel door of voor de z ionisme doet, dan weet Wilders zelf echt niet waarmee die bezig is....
Maar goed, kan best, hij had joodse vrienden en hij kan beinvloed zijn door wat hij in zijn verleden heeft meegemaakt met moslim vrienden en joodse vrienden.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat Wilders veel gaat bereiken in dit land, er is een redelijke d emocratie in dit land. Hij gebruikt de term 'vrijheid van meningsuiting' gewoon, omdat hij de moslims haat.
Als hij aan de macht komt, dan zal zijn angstaanjagende aard nog meer naar voren komen en hij zal op één of ander manier tegengehouwen worden. Ik maak me niet zoveel zorgen als moslim om Wilders, blaffende honden bijten niet zeggen ze. Hij mist alleen nog een rode neus, want hij is echt de clown van de politiek. Puur lachwekkende ideeen en entertainment voor de tweede kamer.
pi_77742513
quote:
Op zondag 7 februari 2010 04:36 schreef El_Matador het volgende:
Dat is precies het punt; Angst. Angst voor wat De Ander gaat zeggen of zou kunnen zeggen. Dom om daar angstig over te doen en nog dommer om te verbieden. Gewoon lekker op reageren of doodzwijgen.
Maar Angst is jusit datgene waar Wilders een groot deel van zijn zetels aan dankt. Angst voor een islamitische overheersing, angst voor het verliezen van onze vrijheid, angst voor buurtcriminaliteit (die in het grootste deel van het land echt niet reëel is).
Ut in omnibus glorificetur Deus.
pi_77743560
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:51 schreef Lathund het volgende:

[..]

Maar Angst is jusit datgene waar Wilders een groot deel van zijn zetels aan dankt. Angst voor een islamitische overheersing, angst voor het verliezen van onze vrijheid, angst voor buurtcriminaliteit (die in het grootste deel van het land echt niet reëel is).
Daarom zijn de antiWildersjes ook geen haar beter dan de Wildersgeilers inderdaad.

Wat moet je doen dan, de maniertjes van je "vijand" ovenemen? Staatniezoheelsterkvinnik.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77757646
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:51 schreef Lathund het volgende:

[..]

Mensen die simpel denken dus. Daar kunnen we kort over zijn. Dát zijn de mensen waar de PVV zijn stemmen vandaan zal gaan halen de komende verkiezingen. De vraag is of mensen die een beetje normaal kunnen nadenken daar bij willen horen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77760415
quote:
Op maandag 8 februari 2010 03:19 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Mensen die simpel denken dus. Daar kunnen we kort over zijn. Dát zijn de mensen waar de PVV zijn stemmen vandaan zal gaan halen de komende verkiezingen. De vraag is of mensen die een beetje normaal kunnen nadenken daar bij willen horen.
Stel, je bent het eens met genoeg punten uit een programma van een partij, maar er stemmen ook dommen mensen op die partij. Ga je dan niet meer op die partij stemmen 'omdat je er niet bij wil horen'? Dan kan je dus louter blanko stemmen want op iedere partij stemmen wel domme mensen. Maar wacht, er stemmen vast ook dommen mensen blanco. Dan maar helemaal niet stemmen. Oh nee! Er zijn ook domme mensen die niet stemmen. Wat nu te doen? Stoppen met leven! Want er lopen immers domme mensen op deze aardbol en daar wil ik niet bijhoren. Maar er gaan ook domme mensen dood......

Scanman: "Ja, maar de PVV heeft de meeste domme aanhangers". Los van het feit of dat waar is of niet. Het verandert niets aan het feit dat het jouw bovenstaande argument geen sterke is.
pi_77761887
Poon: je hebt een punt. Maar toch: neem een programma als Sesamstraat. Het is een kinderprogramma, maar er kijken ook volwassenen naar. Je kunt voor kinderprogramma's hetzelfde verhaal ophouden als jij net hebt gedaan voor politieke partijen.

Toch heb ik geen zin om te kijken naar Sesamstraat. Het is een kinderprogramma! Ten eerste zou ik me schamen als ik regelmatig naar Sesamstraat zou kijken (en ik heb geen kinderen, dus dat kan ik niet als excuus gebruiken), ten tweede... ik heb echt wel wat beters om naar te kijken dan een kinderprogramma.

Wilders schreeuwt als een klein kind dat aandacht wil en hij schreeuwt nog harder als hij zijn zin niet krijgt. Laat domme mensen daar lekker achter aanlopen, ik wil niet met zijn partij geassocieerd worden.
Anders gezegd: de reden dat ik niet op de PVV stem, is niet dat er veel domme mensen op stemmen. De reden is wel dat het een domme partij is - en dat is ook de reden dat er veel domme mensen op stemmen.
Ut in omnibus glorificetur Deus.
pi_77762033
tvp
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 11:48:12 #58
236264 crew  capricia
pi_77763184
"Stop het gezwel dat PVV heet"
Zou dat okay zijn om te posten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77763249
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:48 schreef capricia het volgende:
Spot nooit met enge ziektes!
Nogal kwetsend voor mensen die de gevreesde ziekte hebben, niet?

En je doet verder de partij geen recht mee. De toon mag anders, maar leggen wel de vinger op de zere plek.
pi_77768213
quote:
Zwerend korstje zou mischien kunnen...
Want dan ga je namelijk niet voorbij aan het feit dat onder dat korstje een etterende ruftende wond zit beter bekend als multikul-turele heilstaat
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_77773248
quote:
Tja, ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:48:45 #62
236264 crew  capricia
pi_77773525
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:43 schreef poon het volgende:

[..]

Tja, ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing.
Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:
"Stop het gezwel dat islam heet". Deze uitlating is niet strafbaar, niet beledigend enz. volgens de rechtbank.

Wat mij dus de indruk geeft dat de tekst "Stop het gezwel dat PVV heet" evenmin als beledigend of storend kan worden opgemerkt.

Een onderbouwing is verders niet van belang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77794227
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:
"Stop het gezwel dat islam heet". Deze uitlating is niet strafbaar, niet beledigend enz. volgens de rechtbank.

Wat mij dus de indruk geeft dat de tekst "Stop het gezwel dat PVV heet" evenmin als beledigend of storend kan worden opgemerkt.

Een onderbouwing is verders niet van belang.
Met zo'n redenering mag je nooit een grove kwalificatie over iets uitspreken (of juist over alles zo'n grove kwalificatie). Je kan je over alles wel beledigd voelen. Je kan je wel aan alles storen. Waar ligt de grens? Dat is voor iedereen anders. Waar mijn persoonlijke grens ligt weet ik niet precies. Wel weet ik dat ik onderscheid (en dat doe jij hier niet) maak tussen de islam en de pvv. Wat strafbaarheid betreft gaat deze rechtzaak dat bepalen.

PS het stellen van grenzen is één van de moeilijkste dingen op aarde.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 00:43:18 #64
236264 crew  capricia
pi_77794396
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:36 schreef poon het volgende:

[..]

Met zo'n redenering mag je nooit een grove kwalificatie over iets uitspreken (of juist over alles zo'n grove kwalificatie). Je kan je over alles wel beledigd voelen. Je kan je wel aan alles storen. Waar ligt de grens? Dat is voor iedereen anders. Waar mijn persoonlijke grens ligt weet ik niet precies. Wel weet ik dat ik onderscheid (en dat doe jij hier niet) maak tussen de islam en de pvv. Wat strafbaarheid betreft gaat deze rechtzaak dat bepalen.

PS het stellen van grenzen is één van de moeilijkste dingen op aarde.
Mwah, ik maak wel degelijk een verschil. Ik zeg bewust niet "het gezwel wat wilders heet". De rechter maakte bij zijn uitspraak een duidelijk onderscheid tussen de Islam en haar volgelingen. Net zoals je een onderscheid kunt maken tussen de PVV en haar volgelingen.

Bovendien stelde ik het als een vraag...of het okay is om zoiets te posten?

En het is bovenal bedoeld om reacties uit te lokken... Maar dat had jij ook wel door!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77795053
De vergelijking die jij maakt slaat nergens op. De PVV is een rechtspersoon. Net als een gewoon persoon kun je die smaden, beledigen, aantasten van eer en goede naam e.d. De Islam is geen persoon. De Islam is een religie of levensovertuiging. De Islam als entiteit bestaat enkel tussen je oren en loopt ook geen feitelijke schade op wanneer zij haar goede naam verliest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Picchia op 09-02-2010 01:44:23 ]
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 01:46:52 #66
236264 crew  capricia
pi_77795176
Het is ook als vraag gesteld.
Wat vind jij.. Is het strafbaar, zo'n uitlating? Of gewoon vrijheid van meningsuiting?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77795185
Ik vind dat het moet kunnen. Het is geen bedreiging of iets en een politiek geladen statement. Meestal kun je toch niet zoveel inhoud uit oneliners halen.
pi_77795654
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het dat wel!
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 9 februari 2010 @ 04:55:02 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795725
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt.
Alhoewel ik Wilders een idioot vind, en ik er dagelijks versteld van sta hoeveel mensen vallen voor zijn "kopvoddentax", "stadscommando's", "afpakken en uitzetten", etc gezwets.... heeft in een democratie zoals de Nederlander slechts 1 groep het recht om een politicus te stoppen, en dat zijn de stemmers.

Bepaalde zaken zijn verboden in de wet, en daarom staat hij nu ook voor de rechter.

We weten allemaal dat de PVV voornamelijk uit de laag en midden opgeleiden trekt, en slechts in mindere mate uit de hoger opgeleiden, maar dat betekend niet dat die groep niet het recht heeft om te stemmen natuurlijk.

Ik heb een hekel aan Wilders, maar heb eigenlijk nog een grotere hekel aan mensen zoals jij die NET ALS WILDERS aan de grondbeginselen van de democratie willen sleutelen. Wilders wil dat met de burgerrechten voor moslims, jij wil dat met het stemrecht van bepaalde burgers.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77796217
quote:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het dat wel!
Dan houden we niet veel politici meer over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77798136
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 07:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan houden we niet veel politici meer over.
You say that like its a bad thing

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 09:47:49 ]
pi_77798423
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

You say that like its a bad thing
Nee hoor, het was slechts een constatering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77798671
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:08 schreef TheFugeeGirl het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommige mensen denken dat Wilders ondersteund wordt door zionisten, wat hebben de zionisten eraan?
Dat is geen kwestie van denken, dat is een feitelijke vaststelling. Dat daar dan tegenover staat dat hij de zionistische agenda ondersteunt is wel een interpretatie, maar zijn opstelling in het Israelisch-Palestijns conflict en zijn strijd tegen de islam in het algemeen kloppen daar natuurlijk precies mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77799944
quote:
Je hebt me overtuigd. Na je, zorgvuldig geformuleerde, stelling voor de zevende keer (in zeven verschillende posts) te hebben gelezen ben ik eindelijk om. Wilders dient idd gestopt te worden. Ik denk ook dat niemand in dit topic een tweede Hitler wil (daar doel je immers op). Scanman, jij bent 's beschavings laatste hoop. Treed in de voetsporen van je grote voorbeeld V. van der G. en laat de kogel andermaal van links komen!
pi_77802368
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 04:55 schreef maartena het volgende:

We weten allemaal dat de PVV voornamelijk uit de laag en midden opgeleiden trekt, en slechts in mindere mate uit de hoger opgeleiden, maar dat betekend niet dat die groep niet het recht heeft om te stemmen natuurlijk.
"We weten allemaal"...

Dat is dik gelul. Genoeg hoogopgeleiden die genoeg hebben van het Marokkaanse schorum op straat en de antiliberale standpunten voor lief nemen en op Wilders stemmen.

Je hoeft niet dom te zijn om op Wilders te stemmen. Alleen wanhopig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')