Maar Angst is jusit datgene waar Wilders een groot deel van zijn zetels aan dankt. Angst voor een islamitische overheersing, angst voor het verliezen van onze vrijheid, angst voor buurtcriminaliteit (die in het grootste deel van het land echt niet reëel is).quote:Op zondag 7 februari 2010 04:36 schreef El_Matador het volgende:
Dat is precies het punt; Angst. Angst voor wat De Ander gaat zeggen of zou kunnen zeggen. Dom om daar angstig over te doen en nog dommer om te verbieden. Gewoon lekker op reageren of doodzwijgen.
Daarom zijn de antiWildersjes ook geen haar beter dan de Wildersgeilers inderdaad.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:51 schreef Lathund het volgende:
[..]
Maar Angst is jusit datgene waar Wilders een groot deel van zijn zetels aan dankt. Angst voor een islamitische overheersing, angst voor het verliezen van onze vrijheid, angst voor buurtcriminaliteit (die in het grootste deel van het land echt niet reëel is).
Mensen die simpel denken dus. Daar kunnen we kort over zijn. Dát zijn de mensen waar de PVV zijn stemmen vandaan zal gaan halen de komende verkiezingen. De vraag is of mensen die een beetje normaal kunnen nadenken daar bij willen horen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:51 schreef Lathund het volgende:
[..]
Maar Angst is jusit datgene waar Wilders een groot deel van zijn zetels aan dankt. Angst voor een islamitische overheersing, angst voor het verliezen van onze vrijheid, angst voor buurtcriminaliteit (die in het grootste deel van het land echt niet reëel is).
Stel, je bent het eens met genoeg punten uit een programma van een partij, maar er stemmen ook dommen mensen op die partij. Ga je dan niet meer op die partij stemmen 'omdat je er niet bij wil horen'? Dan kan je dus louter blanko stemmen want op iedere partij stemmen wel domme mensen. Maar wacht, er stemmen vast ook dommen mensen blanco. Dan maar helemaal niet stemmen. Oh nee! Er zijn ook domme mensen die niet stemmen. Wat nu te doen? Stoppen met leven! Want er lopen immers domme mensen op deze aardbol en daar wil ik niet bijhoren. Maar er gaan ook domme mensen dood......quote:Op maandag 8 februari 2010 03:19 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Mensen die simpel denken dus. Daar kunnen we kort over zijn. Dát zijn de mensen waar de PVV zijn stemmen vandaan zal gaan halen de komende verkiezingen. De vraag is of mensen die een beetje normaal kunnen nadenken daar bij willen horen.
Spot nooit met enge ziektes!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:48 schreef capricia het volgende:
"Stop het gezwel dat PVV heet"
Zou dat okay zijn om te posten?
Zwerend korstje zou mischien kunnen...quote:Op maandag 8 februari 2010 11:48 schreef capricia het volgende:
Tja, ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:48 schreef capricia het volgende:
Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:quote:Op maandag 8 februari 2010 16:43 schreef poon het volgende:
[..]
Tja, ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing.
Met zo'n redenering mag je nooit een grove kwalificatie over iets uitspreken (of juist over alles zo'n grove kwalificatie). Je kan je over alles wel beledigd voelen. Je kan je wel aan alles storen. Waar ligt de grens? Dat is voor iedereen anders. Waar mijn persoonlijke grens ligt weet ik niet precies. Wel weet ik dat ik onderscheid (en dat doe jij hier niet) maak tussen de islam en de pvv. Wat strafbaarheid betreft gaat deze rechtzaak dat bepalen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:
"Stop het gezwel dat islam heet". Deze uitlating is niet strafbaar, niet beledigend enz. volgens de rechtbank.
Wat mij dus de indruk geeft dat de tekst "Stop het gezwel dat PVV heet" evenmin als beledigend of storend kan worden opgemerkt.
Een onderbouwing is verders niet van belang.
Mwah, ik maak wel degelijk een verschil. Ik zeg bewust niet "het gezwel wat wilders heet". De rechter maakte bij zijn uitspraak een duidelijk onderscheid tussen de Islam en haar volgelingen. Net zoals je een onderscheid kunt maken tussen de PVV en haar volgelingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:36 schreef poon het volgende:
[..]
Met zo'n redenering mag je nooit een grove kwalificatie over iets uitspreken (of juist over alles zo'n grove kwalificatie). Je kan je over alles wel beledigd voelen. Je kan je wel aan alles storen. Waar ligt de grens? Dat is voor iedereen anders. Waar mijn persoonlijke grens ligt weet ik niet precies. Wel weet ik dat ik onderscheid (en dat doe jij hier niet) maak tussen de islam en de pvv. Wat strafbaarheid betreft gaat deze rechtzaak dat bepalen.
PS het stellen van grenzen is één van de moeilijkste dingen op aarde.
Alhoewel ik Wilders een idioot vind, en ik er dagelijks versteld van sta hoeveel mensen vallen voor zijn "kopvoddentax", "stadscommando's", "afpakken en uitzetten", etc gezwets.... heeft in een democratie zoals de Nederlander slechts 1 groep het recht om een politicus te stoppen, en dat zijn de stemmers.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt.
Dan houden we niet veel politici meer over.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het dat wel!
You say that like its a bad thingquote:Op dinsdag 9 februari 2010 07:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan houden we niet veel politici meer over.
Nee hoor, het was slechts een constatering.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
You say that like its a bad thing
Dat is geen kwestie van denken, dat is een feitelijke vaststelling. Dat daar dan tegenover staat dat hij de zionistische agenda ondersteunt is wel een interpretatie, maar zijn opstelling in het Israelisch-Palestijns conflict en zijn strijd tegen de islam in het algemeen kloppen daar natuurlijk precies mee.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:08 schreef TheFugeeGirl het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommige mensen denken dat Wilders ondersteund wordt door zionisten, wat hebben de zionisten eraan?
Je hebt me overtuigd. Na je, zorgvuldig geformuleerde, stelling voor de zevende keer (in zeven verschillende posts) te hebben gelezen ben ik eindelijk om. Wilders dient idd gestopt te worden. Ik denk ook dat niemand in dit topic een tweede Hitler wil (daar doel je immers op). Scanman, jij bent 's beschavings laatste hoop. Treed in de voetsporen van je grote voorbeeld V. van der G. en laat de kogel andermaal van links komen!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Ik blijf erbij: een generaliserende politicus is uit den boze en dient te worden gestopt. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het dat wel!
"We weten allemaal"...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:55 schreef maartena het volgende:
We weten allemaal dat de PVV voornamelijk uit de laag en midden opgeleiden trekt, en slechts in mindere mate uit de hoger opgeleiden, maar dat betekend niet dat die groep niet het recht heeft om te stemmen natuurlijk.
En linkse mannetjes zoals scanman1 die alles bagatelliseren gewoon spuugzat zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"We weten allemaal"...![]()
Dat is dik gelul. Genoeg hoogopgeleiden die genoeg hebben van het Marokkaanse schorum op straat en de antiliberale standpunten voor lief nemen en op Wilders stemmen.
Je hoeft niet dom te zijn om op Wilders te stemmen. Alleen wanhopig.
laagste of laatste ...of beide ... hij is twee hopen...en de een stinkt harder dan d'anderquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:52 schreef poon het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd. Na je, zorgvuldig geformuleerde, stelling voor de zevende keer (in zeven verschillende posts) te hebben gelezen ben ik eindelijk om. Wilders dient idd gestopt te worden. Ik denk ook dat niemand in dit topic een tweede Hitler wil (daar doel je immers op). Scanman, jij bent 's beschavings laatste hoop. Treed in de voetsporen van je grote voorbeeld V. van der G. en laat de kogel andermaal van links komen!
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
Het is een bekende uiting van een PVV-aanhanger die voor zijn raam de tekst had hangen:
"Stop het gezwel dat islam heet". Deze uitlating is niet strafbaar, niet beledigend enz. volgens de rechtbank.
Wat mij dus de indruk geeft dat de tekst "Stop het gezwel dat PVV heet" evenmin als beledigend of storend kan worden opgemerkt.
Een onderbouwing is verders niet van belang.
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:43 schreef capricia het volgende:
Mwah, ik maak wel degelijk een verschil. Ik zeg bewust niet "het gezwel wat wilders heet". De rechter maakte bij zijn uitspraak een duidelijk onderscheid tussen de Islam en haar volgelingen. Net zoals je een onderscheid kunt maken tussen de PVV en haar volgelingen.
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.
Sowieso zet ik mijn vraagtekens dat jij 'stop het gezwel dat islam heet' omschrijft als een bekende uiting.
De desbetreffende poster was van de Nationale Alliantie.
De volledige tekst van de poster luidde: Stop het gezwel dat Islam heet! Theo is voor ons gestorven. Wie wordt de volgende? Kom in verzet NU! Nationale Alliantie, wij buigen niet voor Allah. Word lid!
Dit is van belang, omdat de raadsman van de verdachte ter verdediging aanvoerde dat de verdachte met de uiting in het pamflet het oog heeft gehad op de Islam als maatschappelijke misstand en niet op de belijders daarvan c.q. de leden van die geloofsgemeenschap, hetgeen ook zou blijken uit de toevoeging in het pamflet "Wij buigen niet voor Allah!"
Zowel de rechtbank als het Gerechtshof veroordeelde de man tot voorwaardelijke celstraffen voor het zich grievend uitlaten over de islam.
Het Gerechtshof had, volgens de Hoge Raad, echter een te ruime uitleg gegeven aan artikel 137c Sr, dat groepsbelediging strafbaar stelt.
Het is verboden een groep mensen vanwege hun godsdienst of levensovertuiging te beledigen. Het beledigen van een godsdienst is echter niet strafbaar, ook niet als dat gebeurt op een manier waardoor de aanhangers van die godsdienst zich gekrenkt voelen.
Behalve dat de ideologie van de PVV de gedachtengang en nukken van Wilders zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partij
Stop Wilders Nu
Wel mag.
Dat is toch werkelijk op de man spelen en niet op de ideologie
Dit valt sowieso niet onder het strafrecht, maar het ging enkel over de naam en of deze kon worden opgenomen in het kiesregister.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar las ik niet dat in Den Haag de partij
Stop Wilders Nu
Wel mag.
Thanx!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Er staan wat onjuistheden in dit schrijven.
Wat dacht je van lui die anderen dood wensen omdat zij niet dezelfde mening als jou hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:26 schreef scanman1 het volgende:
Zoals de Wilders aanhang die Peter R de Vries mailden? Hm ja, die doen weinig onder voor de misselijkmakende figuren die Wilders bedreigen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:53 schreef sumerian het volgende:
[..]
Wat dacht je van lui die anderen dood wensen omdat zij niet dezelfde mening als jou hebben?
Waren dat wel Wilders aanhangers? Voor de rest heb je gelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals de Wilders aanhang die Peter R de Vries mailden? Hm ja, die doen weinig onder voor de misselijkmakende figuren die Wilders bedreigen.
Nee, dat waren verklede relmarokannen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef sumerian het volgende:
[..]
Waren dat wel Wilders aanhangers? Voor de rest heb je gelijk.
Jij kunt aan die mail natuurlijk zien op welke partij zij stemmen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat waren verklede relmarokannen natuurlijk
Nee, ik zei toch al, dat waren rel-marocs natuurlijk, of PvdA stemmers die Geert in een kwaad daglicht willen stellen natuurlijk, Wilders stemmers zouden zoiets noooooooit doen natuurlijk..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:56 schreef sumerian het volgende:
Jij kunt aan die mail natuurlijk zien op welke partij zij stemmen?
Dat weet jij dus ook niet. Niemand niet trouwens.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik zei toch al, dat waren rel-marocs natuurlijk, of PvdA stemmers die Geert in een kwaad daglicht willen stellen natuurlijk, Wilders stemmers zouden zoiets noooooooit doen natuurlijk..
Ignorance is bliss voor sommigen.quote:zalig zijn de simpelen van geest
Je mag in Nederland ook op de man spelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:31 schreef desiredbard het volgende:
En de uitspraak "Stop het kankergezwel wat PVV heet!"...mag dat dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je mag in Nederland ook op de man spelen.
Wilders mag ook op Aboutaleb gaan spelen bijvoorbeeld, en in Rotterdam de partij "Stop Aboutaleb Nu" gaan oprichten, met allerhande redenvoering waarom DIE ENE PERSOON niet geschikt is als burgemeester van Rotterdam.
Wat echter niet mag is een heel volk over 1 kam scheren, en dat is iets wat hij natuurlijk wel doet met moslims, en daarvoor mag hij dan ook voor de rechter verschijnen.
Het zou anders zijn als de partij "Stop Wilders Nu" in plaats van 1 persoon, bijvoorbeeld alle Limburgers de schuld gaat geven voor het gedrag van enkele Limburgers, zoals Wilders.
De rechtszaak richt zich niet met name op waarheid of geen waarheid. Deze gaat juist over de vergelijking Mein Kampf en de Koran; daar moet Geert Wilders zich voor verantwoorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar jij blijft het punt ontwijken en dat is dit: Als er een waarheid is over Islam, en Wilders stelt dat dit zo is, waarom dan slechts getuigen oproepen die hem welgevallige opinies hebben gegeven. De waarheid zou ook boven tafel moeten komen bij andere 'deskundigen' terwijl nu net gebleken is dat die het totaal oneens zijn met WIlders.
Dat sluit dus uit dat Wilders de waarheid verkondigd.
De verdediging voert nu aan dat er grond is voor deze vergelijking en zal pogen te bewijzen dat deze uitspraak feitelijk onderbouwd kan worden (waarvan jij dan in feite stelt dat het oneerlijk is, dat hij daarvoor bepaalde mensen uitnodigt om die onderbouwing gestalte te doen gevenquote:Als het om beledigende uitingen gaat geeft het hof de voorkeur aan politieke, maatschappelijke en andere juridische tegenkrachten dan het strafrecht, waardoor een actieve participatie aan het maatschappelijk debat, ook door moslims, wordt bevorderd.
Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.
Het OM wilde geen getuigen horen behalve Geert Wilders zelf. Dit is door de rechtbank afgewezen, dus van die kant is geen ander perspectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:49 schreef capricia het volgende:
damian, is het dan zo dat als Geert ter verdediging aan voert dat de Islam nou eenmaal uit is op totalitaire machtsovername en allerlei ellende etc. dat je ook maar een tegenvoorbeeld hoeft te geven waardoor zijn 'feit' onderuit gehaald wordt?
Of werkt dat niet zo?
Ik bedoel dit in het kader van falsificatie van een theorie. Misschien weet jij het?
Geen idee. Een politieke partij voor iets uitmaken is ook iets anders dan een heel volk. Immers, een persoon wordt lid en actief in de politiek naar eigen keuze. In de Islam wordt je geboren, en zelfs al ben je de braafste Marokkaan van Nederland..... als Wilders z'n zin krijgt en die enorm brave Marokkaan is toevallig 1 keer op de verkeerde plek, dan zou hij zijn Nederlandse paspoort kwijt kunnen raken en gestuurd worden naar een land waar hij niet eens geboren is.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:28 schreef capricia het volgende:
En de uitspraak "Stop het kankergezwel wat PVV heet!"...mag dat dan?
Niet om t een of ander hoor, maar dit geldt voor m.u.v. GL voor elke politieke partij in Nederland. Kwestie van verdeling van de diverse opleidingsniveaus over de bevolking.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:55 schreef maartena het volgende:
[..]
We weten allemaal dat de PVV voornamelijk uit de laag en midden opgeleiden trekt, en slechts in mindere mate uit de hoger opgeleiden, maar dat betekend niet dat die groep niet het recht heeft om te stemmen natuurlijk.
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet om t een of ander hoor, maar dit geldt voor m.u.v. GL voor elke politieke partij in Nederland. Kwestie van verdeling van de diverse opleidingsniveaus over de bevolking.
Geen idee, heb er ook geen studie naar gedaan. ik trek slechts de conclusie dat vrijwel elke partij meer laag/midden opgeleide stemmers heeft dan hoogopgeleide, simpelweg omdat zo de opleidingniveaus verdeeld zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?
Ik denk dat opleidingsniveau bar weinig met stemgedrag te maken heeft, net zo goed als dat gemeenteraads verkiezingen nog minder met landelijke politieke verhoudingen te maken hebben als de provinciale verkiezingen(de laatste hebben indirect meer invloed op wetgeving), maar gewoon puur bedoeld zijn om goed bedoelde oplossingen buiten je gemeentegrens te behouden en in dat opzicht maakt het simpelweg niet uit of je een studie hebt afgerond of ongeschoold voor 60 uur loopt te buffelen, zolang die snelweg of gevangenis maar niet in jouw achtertuin word neer gezet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er geen studie naar gedaan. Maar denk jij serieus dat de PvdA evenveel hoog- en laagopgeleide mensen trekt als de VVD?
Ik heb de cijfers van de laatste verkiezingen ooit eens bij StatLine van het CBS opgezocht, en daar kwam ongeveer dit uit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |