abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77605414
Nog 1 vraag, is het zo dat je met de sigma flitser (EF-530) zonder voorflits kunt fotograferen? Bij mijn interne flitser flitst hij altijd eerst om scherpte en spotmetering enzo te doen, maar dat wil ik niet, ik wil dat de camera maar 1x flits en op een andere manier maar scherpstelt,
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:12 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_77605487
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:18 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Oh zo, mja dan is het alsnog te bepalen naar mijn mening. (A)
.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:35 schreef appelsjap het volgende:
Nog 1 vraag, is het zo dat je met de sigma flitser (EF-530) zonder voorflits kunt fotograferen? Bij mijn interne flitser flitst hij altijd eerst om scherpte en spotmetering enzo te doen, maar dat wil ik niet, ik wil dat de camera maar 1x flits en op een andere manier maar scherpstelt,
Lijkt me wel ja. Geen ervaring met sigma flitsers, enkel met canon speedlites.
Huilen dan.
pi_77605611
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

.
[..]

Lijkt me wel ja. Geen ervaring met sigma flitsers, enkel met canon speedlites.
Hoe stelt de camera dan scherp?
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:41:42 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_77605691
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Hoe stelt de camera dan scherp?
Met het hulplicht dat op de flitser zit (geen idee of die sigma dat ook heeft), kan je ook uitzetten en dan doet 'ie het zonder hulpmiddelen. Dus net zoals dat je zonder het gebruik van flitser zou autofocussen.
Huilen dan.
pi_77605869
Oke nog meer vragen
quote:
Manual Switching of the amount of light

In manual flash mode, you can set the flash power level of the EF-530 DG ST with two levels : Full power and 1/16.
Waar kun je 1/16e mee vergelijken? 1/10000ste? 1/20000ste? heb geen idee
quote:
AF auxiliary light is very convenient for photography in a dark place

AF may not work appropriately in a dark place. However, the AF auxiliary light mechanism of EF-530 DG ST lets you control AF even in situations where autofocusing is difficult. (With some cameras, AF auxiliary light may not work, please refer to a compatibility table)
Dit is dat hulplicht neem ik aan?
pi_77605933
De Sigma EF-530 heeft ook hulplicht ja...
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:48:58 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_77606032
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:45 schreef appelsjap het volgende:
Oke nog meer vragen
[..]

Waar kun je 1/16e mee vergelijken? 1/10000ste? 1/20000ste? heb geen idee
Je kan de licht-output van de flitser niet gaan vergelijken met een sluitertijd. Waarom zou je dat willen?

Overigens kan je volgens mij bij alle moderne speedlites het flitsvermogen handmatig instellen van 1/1 (max output) tot 1/64.
quote:
[..]

Dit is dat hulplicht neem ik aan?
Yup.
Huilen dan.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:54:20 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77606285
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:35 schreef appelsjap het volgende:
Op de Canon Powershot S5IS flitst hij 2 keer, waarvan de eerste zachter dan de hoofdflits. De tijdsduur tussen de 2 flitsen is afhankelijk van de sluitertijd. Aangezien er meestal op 1/60 tot 1/250 geflitst wordt lijkt het maar 1 flits. Pas bij sluitertijden van 1/20 of lager zie je pas dat de flits uit 2 flitsen bestaat. Op de EOS zie ik maar 1 flits. Of het gaat zo razendsnel achter elkaar dat ik het niet kan zien....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:56:52 #10
24533 ACT-F
pi_77606397
Die bovengenoemde 2 flitsen zijn bedoeld om de belichting te meten. Scherpstellen gaat op de EOS met het hulplicht van de flitser. In geval van de Powershot S5IS gaat dat met het ingebouwde hulplicht.
pi_77608776
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan de licht-output van de flitser niet gaan vergelijken met een sluitertijd. Waarom zou je dat willen?

Overigens kan je volgens mij bij alle moderne speedlites het flitsvermogen handmatig instellen van 1/1 (max output) tot 1/64.
[..]

Yup.
Ja maar uit de tekst haal ik dat de sigma alleen full en 1/16 kan schieten, dat zou jammer zijn..
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Op de Canon Powershot S5IS flitst hij 2 keer, waarvan de eerste zachter dan de hoofdflits. De tijdsduur tussen de 2 flitsen is afhankelijk van de sluitertijd. Aangezien er meestal op 1/60 tot 1/250 geflitst wordt lijkt het maar 1 flits. Pas bij sluitertijden van 1/20 of lager zie je pas dat de flits uit 2 flitsen bestaat. Op de EOS zie ik maar 1 flits. Of het gaat zo razendsnel achter elkaar dat ik het niet kan zien....
Ja maar mijn EOS interne flitser maakt bij het half indrukken van de ontspanner al een flits en bij het indrukken nog een. daar zit tijd tussen. Ik wil bij het halfdrukken geen flits maar alleen bij het helemaal drukken.
pi_77609912
hee, een nieuw topic... vandaar dat het zo rustig was in mijn AT

Ik heb een theoretisch vraagje over witbalans. Hoe bepaal je die bij nachtopnamen bijvoorbeeld? Aangezien je dan knap weinig kleur in je plaat hebt.... of bij een show waarbij het licht steeds van kleur wisselt?
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:57:16 #13
24533 ACT-F
pi_77612044
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:51 schreef appelsjap het volgende:
Ja maar uit de tekst haal ik dat de sigma alleen full en 1/16 kan schieten, dat zou jammer zijn..
Dat zijn de handmatige instellingen op je flitser, die zijn beperkt. D.m.v. ETTL2 kun je de flitser ook bedienen vanaf je camera waar je ervoor kunt kiezen om de belichting automatisch te kiezen, of zelf een waarde kiezen.
quote:
Ja maar mijn EOS interne flitser maakt bij het half indrukken van de ontspanner al een flits en bij het indrukken nog een. daar zit tijd tussen. Ik wil bij het halfdrukken geen flits maar alleen bij het helemaal drukken.
Als je bij deze flitser de ontspanner half indrukt dan gaat het AF-hulplicht branden. De flits is 1 keer. Ik raad je aan om een winkel te bezoeken om de flitser zelf uit te proberen. Dan kun je precies zien hoe dat in z'n werking gaat.
pi_77615795
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zijn de handmatige instellingen op je flitser, die zijn beperkt. D.m.v. ETTL2 kun je de flitser ook bedienen vanaf je camera waar je ervoor kunt kiezen om de belichting automatisch te kiezen, of zelf een waarde kiezen.
[..]

Als je bij deze flitser de ontspanner half indrukt dan gaat het AF-hulplicht branden. De flits is 1 keer. Ik raad je aan om een winkel te bezoeken om de flitser zelf uit te proberen. Dan kun je precies zien hoe dat in z'n werking gaat.
AF hulplicht is dat dat rode licht?
pi_77616244
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:44 schreef appelsjap het volgende:

[..]

AF hulplicht is dat dat rode licht?
Ja. Dat rode hulplicht van zo'n externe flitser heeft exact dezelfde werking als het AF-flitslicht van je interne flitser.

Je interne flitser maakt één of zelfs meerdere flitsen tijdens het autofocussen, en bij die externe flitsers zorgt het rode hulplicht daar dus voor en flitst hij pas op het moment dat je ook echt de foto maakt.
  donderdag 4 februari 2010 @ 01:30:27 #16
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_77616399
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:14 schreef Xcalibur het volgende:
hee, een nieuw topic... vandaar dat het zo rustig was in mijn AT

Ik heb een theoretisch vraagje over witbalans. Hoe bepaal je die bij nachtopnamen bijvoorbeeld? Aangezien je dan knap weinig kleur in je plaat hebt.... of bij een show waarbij het licht steeds van kleur wisselt?
Ik weet niet of dit je vraag beantwoord (en ik je vraag helemaal snap) maar ik doe een poging: Als je in RAW schiet kan je achteraf de kleurtemperatuur instellen. In bovengenoemde gevallen speel je daarmee tot de kleuren het natuurlijkst voor je overkomen.
pi_77616641
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja. Dat rode hulplicht van zo'n externe flitser heeft exact dezelfde werking als het AF-flitslicht van je interne flitser.

Je interne flitser maakt één of zelfs meerdere flitsen tijdens het autofocussen, en bij die externe flitsers zorgt het rode hulplicht daar dus voor en flitst hij pas op het moment dat je ook echt de foto maakt.
HEHE, eindelijk iemand die mijn vraag begrijpt.

Verder snap ik dit niet, als ik in de compatibilitielijst kijk van de sigma zie ik de 450D er niet bij staan, maar die staat onder REBEL X, denk ik, maar bij AF HULPLICHT staat een kruisje

http://www.sigma-photo.co.jp/english/flash/comp_dg_st.htm#02
pi_77619731
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:30 schreef didotcicero het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit je vraag beantwoord (en ik je vraag helemaal snap) maar ik doe een poging: Als je in RAW schiet kan je achteraf de kleurtemperatuur instellen. In bovengenoemde gevallen speel je daarmee tot de kleuren het natuurlijkst voor je overkomen.
Ik doelde vooral op het vooraf instellen van de juiste witbalans met behulp van een grijskaart oid.
Wat volgens mij niet lukt omdat het ofwel te donker is ('s nachts) ofwel omdat de kleur van het licht continue wisselt (bij een show).... dus de vraag is eigenlijk: is er een andere manier dan dit achteraf 1 voor 1 te corrigeren?
pi_77627276
Oke, ik heb besloten dat het een EX430 wordt, dat ivm maar 70 euro verschil tussen de sigma en de 430 en 100% compatibility. Ik denk dat als ik nu in een goede flitser investeer ik er lang blij mee zal zijn.

Nu is de vraag wat kan er het best in kwa batterijen?
pi_77627598
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:28 schreef appelsjap het volgende:
Oke, ik heb besloten dat het een EX430 wordt, dat ivm maar 70 euro verschil tussen de sigma en de 430 en 100% compatibility. Ik denk dat als ik nu in een goede flitser investeer ik er lang blij mee zal zijn.

Varta oplaadbare batterijen van min 2500mAh
en koop dan 2 setjes je wilt nooit zonder staan. Vaak bij de kruidvat ion de aanbieding met lader voor euro of 15
pi_77627868
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:28 schreef appelsjap het volgende:

Als je ze altijd net van tevoren oplaadt gewoon goede NiMH batterijen, als je de batterijen wat langer er in laat zitten kun je het beste Sanyo Eneloop (of GP Recyko+ en zo zijn er nog een paar geloof ik) gebruiken want die houden hun lading veel langer vast. En het is handig om een goede lader te hebben die batterijen per stuk kan opladen.
pi_77629263
Misschien een hele domme vraag, maar kan de flitser geen gebruik maken van je accu;s als je bijv een batterygrip hebt op je camera?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 februari 2010 @ 14:28:29 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77629385
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:24 schreef appelsjap het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar kan de flitser geen gebruik maken van je accu;s als je bijv een batterygrip hebt op je camera?
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef angel008 het volgende:

aansluiten op de grip gaat niet wel kan je (voor de 580EX II) een powerpack kopen maar deze werkt ook alleen maar als er ook 4 aa's inzit dus lichter zal je setup er niet van worden
Misschien staat hier ook nog wat info in wat je kutn gebruiken [Centraal] Flitsers en flitstechnieken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77631523
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

[..]

Misschien staat hier ook nog wat info in wat je kutn gebruiken [Centraal] Flitsers en flitstechnieken
thanks die had ik niet gezien
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:15:35 #25
24533 ACT-F
pi_77641991
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:56 schreef appelsjap het volgende:
Verder snap ik dit niet, als ik in de compatibilitielijst kijk van de sigma zie ik de 450D er niet bij staan, maar die staat onder REBEL X, denk ik, maar bij AF HULPLICHT staat een kruisje

http://www.sigma-photo.co.jp/english/flash/comp_dg_st.htm#02
Heb je de zoekfunctie van je browser al eens geprobeerd? Staat er gewoon tussen, 3e regel van onderen in de lijst van Canon. Alle opties worden als 'OK 'aangemerkt. En als het op mijn 5D MKII werkt, moet het zeker op de oudere 450D werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')