Klinkt me ergens wel logisch, vooral met grotere lensen zit je met een zwaartepunt dat verder naar voren zit. Kan me voorstellen dat een statief dat onder de lens ondersteunt dan steviger staat dan een statief dat onder de body zit.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:57 schreef Chemiu het volgende:
Ik ben rond aan het kijken voor een telelens en daarbij valt het me op dat er vaak over statiefgondels gesproken worden. Dus het statief aan je lens vastmaken ipv aan je body. Waarom zou je dat doen? Is het dan beter in balans en wat merk je daar effectief gezien van?
Als een flinke telelens zwaarder is dan je body, is het een stuk logischer om je lens op het statief te zetten en de camera eraan te laten hangen, in plaats van andersom. In feite laat je het zwaarste onderdeel op 't statief rusten, en het lichtste onderdeel bungelt er dan aan. 't Is volgens mij niet zo heel erg goed voor je camera als er een enorm zwaar statief 'los' aan hangt zonder ondersteund te worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:57 schreef Chemiu het volgende:
Ik ben rond aan het kijken voor een telelens en daarbij valt het me op dat er vaak over statiefgondels gesproken worden. Dus het statief aan je lens vastmaken ipv aan je body. Waarom zou je dat doen? Is het dan beter in balans en wat merk je daar effectief gezien van?
die tweede lijkt me dan 'iets' praktischerquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:19 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja die bestaan
dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
of dit
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet wel.quote:Op maandag 30 november 2009 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Multilaags coating, was dat ook niet een Pentax innovatie?
Ik dacht dat Extreme IV sneller was dan Extreme III? Volgens mij is III 20mbps lezen/schrijven en IV 40mbps lezen/schrijven.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een DSLR te kopen en ik ben er nu ongeveer 90% zeker van dat het de 50d gaat worden. Nu heb ik een vraagje over compact flash geheugen.
Op de website van sandisk zit een zogenaamde "Compatibility Tool" waarbij je kan kijken welke kaarten geschikt zijn voor je camera. Voor de 50d komt de Extreme IV 45mb/s dan uit als geschikte kaart. Nu kijk ik op de website van fotokonijnenberg en daar zie ik de Extreme III 60mb/s voor zo'n 40 euro goedkoper dan de Extreme IV. Is het mogelijk om met een 50d kaarten te gebruiken met hogere snelheid dan 45mb/s?
Mwoah, de Ultra II en Extreme III van SanDisk zijn nog wel redelijk te doen, de IV is wel erg duur ja. Ik heb zelf in eerste instantie een 4 GB Extreme III gekocht, maar toen ik merkte dat ik tekort kwam heb ik er nog een 8 GB Ultra II bij gehaald en ik merk eigenlijk niet eens verschil. Misschien dat je onder extreme omstandigheden wel wat verschil merkt (als je continu je buffer volschiet o.i.d.), maar ik weet wel dat ik de volgende keer gewoon weer voor Ultra II ga.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:01 schreef polariteit het volgende:
Ik heb trouwens pasgeleden ook nog een aantal Kingston Elite Pro aangeschaft, deze zijn dezelfde snelheid waard als de sandisken, alleen ongeveer een halvering qua prijs. Ik vind sandisk veels te overpriced
Ow ja, ik zie dat ik het fout had inderdaad. Het is geen III, maar het staat er gewoon als volgt: Sandisk CF 8 GB Extreme 60MB/s . Het gaat mij verder ook niet om de snelheid. 45mb/s is ook snel genoeg, maar ik vroeg me alleen af of de 50D de 60mb/s kaart kan gebruiken. De kaart is namelijk aanzienlijk goedkoper.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:01 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ik dacht dat Extreme IV sneller was dan Extreme III? Volgens mij is III 20mbps lezen/schrijven en IV 40mbps lezen/schrijven.
anyways: ik gebruik extreme III in mijn canon 400D en dat vind ik persoonlijk meer dan zat. Heb er ook wel eens een extreme II in gebruikt, en in de camera merkte ik daar niet zo heel veel van snelheidsverschil. Grootste verschillen merkte ik op de pc als ik de kaartjes leeg wilde trekken. en dan ben je ook nog afhankelijk van de snelheidscapaciteit van je kaartlezert in je pc.
Ik heb trouwens pasgeleden ook nog een aantal Kingston Elite Pro aangeschaft, deze zijn dezelfde snelheid waard als de sandisken, alleen ongeveer een halvering qua prijs. Ik vind sandisk veels te overpriced
Je wilt zo veel mogelijk van het flitslicht in de lens krijgen, maar een kleine afwijking lijkt me niet zo'n ramp. Gewoon uitproberen lijkt me.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:57 schreef Erasmo het volgende:
Als ik een fresnel lens voor een flitser plaats, moet die dan perse in het midden staan?
http://www.dealextreme.co(...)d%20remote%20shutterquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:21 schreef RikH het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een remote control voor mijn canon 5d mark ii, maar weet absoluut niet wat nu goed is en wat nu niet. Met draad zonder draad? Met instelmogelijkheden of zonder? Welk merk?
Kan iemand mij hierbij helpen? of aangeven wat een goede is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |