quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Dat komt vast door het sociale levenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:16 schreef Meddo het volgende:
Tja... als je het nu nog niet voor elkaar hebt![]()
Toevallig dit jaar gewisseld?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:32 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik zal mijn laatste post uit het vorige topic even herhalen:
maar wat kan ik nu doen..?
volgens de NSautomaat staat er een weekendabonnement op (dit is dus fout), maar volgens de IB site heb ik een geactiveerd weekOV..
er staan geen bestellingen meer klaar..
bij wie moet ik aankloppen?
Gelukkig!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:35 schreef Veerboot het volgende:
Dames en heren, stop de persen! Het is mij eerder vanavond gelukt om mijn bestelling op te halen. Ik herhaal: het is gelukt om mijn bestelling op te halen!
Op ov-chipkaart.nl is de status ook al 'Actief' (was eerst iets van 'Geproduceerd' ofzo), dus ik ga er vanuit dat nu dan eindelijk alles in orde is. Kreeg wel de foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden, maar dat maakt dus niet uit als ik het goed begrepen heb.
Oh, en: iemand al ervaring met automatisch opladen (voor de ritjes buiten mijn ov-korting)? Werkt dat goed? Ben met dit hele voorgaande faalgebeuren bang dat als ik het aanvraag, er straks onterecht allerlei bedragen van m'n rekening afgeschreven gaan worden
Ik zou een mails sturen via het contactforumulier van ov-chipkaart.nl. Vragen wat je nou hebt, wat je zou moeten hebben en vragen wat je moet doen als het niet klopt. Ik had binnen een week een antwoord terug.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:32 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik zal mijn laatste post uit het vorige topic even herhalen:
maar wat kan ik nu doen..?
volgens de NSautomaat staat er een weekendabonnement op (dit is dus fout), maar volgens de IB site heb ik een geactiveerd weekOV..
er staan geen bestellingen meer klaar..
bij wie moet ik aankloppen?
Hier kom ik even op terug, 2x geprobeerd om aan te vragen en halverwege gaat dat ding gewoon terug naar het beginscherm...quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sterker nog, nu ik er toch aan denk ga ik het nu maar eens doen
Jep, daar zit zeker het probleem?quote:
Hmm, staat er op die automaat alleen dat weekendabonnement of staan er nog producten zonder naam op? Anders even uit laten lezen door een conducteur voor de zekerheid. Een mailtje sturen zoals Maok aangaf kan ook nooit kwaad als je echt zeker wil zijn.quote:
Heb het in de FB gevraagdquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:41 schreef maok het volgende:
Komt er trouwens nog een OP? Anders komen er straks weer een heleboel vragen voorbij die al in de OP stonden.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd, volgens mij alleen weekend.... ik zal morgen eens even langs het station gaan en beide opties volgen..quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hmm, staat er op die automaat alleen dat weekendabonnement of staan er nog producten zonder naam op? Anders even uit laten lezen door een conducteur voor de zekerheid.
Dat heb ik vanmiddag geprobeerd met de vraag en daar kreeg ik een ontstellend nutteloos antwoord op terug, dit heb ik gepost in het vorige topic...quote:Een mailtje sturen zoals Maok aangaf kan ook nooit kwaad als je echt zeker wil zijn.
Wie bedoel je precies met 'ze'? De conducteurs? Die kunnen alleen wat er voor product er op je kaart staat en sommigen scanners kunnen alleen zien of jij geldig reist. Verder is het een persoonsgebonden kaart met een foto erop die je dus niet met iemand mee kan geven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef Lotteh het volgende:
Vraagje, weet iemand hier of ze je gegevens kunnen zien als je met een tijdelijke ov-chipkaart reist? Is dit gewoon een anonieme kaart en zien ze niks van je als je kaart gescand word, en zou je dus in principe met iemand anders zijn/haar kaart kunnen reizen? Bvd.![]()
En nee, ik heb geen zin alle 10 de delen door te lezen, sorry.
Misschien nog een keer proberen en dan met een zo volledig mogelijke uitleg, gewoon zo veel mogelijk informatie geven en goed aangeven wat je allemaal van ze wilt weten. (incl een vraag welke actie je nog moet ondernemen). Misschien had je de vorige keer pech dat iemand je mail heeft geantwoord die nog niet zo veel wist/ eerste werkdag had/ geen zin had om iets uit te zoeken/ je vraag verkeerd begreep/ enz.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Dat weet ik niet uit mijn hoofd, volgens mij alleen weekend.... ik zal morgen eens even langs het station gaan en beide opties volgen..
[..]
Dat heb ik vanmiddag geprobeerd met de vraag en daar kreeg ik een ontstellend nutteloos antwoord op terug, dit heb ik gepost in het vorige topic...
Will do... maar eerst morgen langs het stationquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef maok het volgende:
[..]
Misschien nog een keer proberen en dan met een zo volledig mogelijke uitleg, gewoon zo veel mogelijk informatie geven en goed aangeven wat je allemaal van ze wilt weten. (incl een vraag welke actie je nog moet ondernemen). Misschien had je de vorige keer pech dat iemand je mail heeft geantwoord die nog niet zo veel wist/ eerste werkdag had/ geen zin had om iets uit te zoeken/ je vraag verkeerd begreep/ enz.
Op ov-chipkaart.nl is de status ook al 'Actief' (was eerst iets van 'Geproduceerd' ofzo), dus ik ga er vanuit dat nu dan eindelijk alles in orde is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:35 schreef Veerboot het volgende:
Dames en heren, stop de persen! Het is mij eerder vanavond gelukt om mijn bestelling op te halen. Ik herhaal: het is gelukt om mijn bestelling op te halen!
Op ov-chipkaart.nl is de status ook al 'Actief' (was eerst iets van 'Geproduceerd' ofzo), dus ik ga er vanuit dat nu dan eindelijk alles in orde is. Kreeg wel de foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden, maar dat maakt dus niet uit als ik het goed begrepen heb.
Oh, en: iemand al ervaring met automatisch opladen (voor de ritjes buiten mijn ov-korting)? Werkt dat goed? Ben met dit hele voorgaande faalgebeuren bang dat als ik het aanvraag, er straks onterecht allerlei bedragen van m'n rekening afgeschreven gaan worden
ja maar waar zie je dat staan op ov-chipkaart.nl? bij kaartinformatie of zo? ik kan namelijk behalve mijn persoonsgegevens + kaartnummer niets anders vinden...quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Het maakt geen volgens mji niets uit of het actief staat of geproduceerd. bij mij staat ook nog geproduceerd. En er staan 4 producten op én hij is geactiveerd.
Dus volgens mij zegt het niet alles.
Kaartinformatie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:14 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
ja maar waar zie je dat staan op ov-chipkaart.nl? bij kaartinformatie of zo? ik kan namelijk behalve mijn persoonsgegevens + kaartnummer niets anders vinden...
ik zie alleen dit als ik daarop klik:quote:
Maak je maar neit druk hoor, iedereen heeft problemen en/of andere manier zijn producten opstaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
ik zie alleen dit als ik daarop klik:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774
Toon kaartinformatie werkt niet
maar waarom zie ik dan nietsquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:14 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kaartinformatie.
[ afbeelding ]
afbeelding van Pannenkoeken.
morgen maar zo'n ns kaartautomaat opzoeken bleh als het niet is gelukt wordt het bellen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Maak je maar neit druk hoor, iedereen heeft problemen en/of andere manier zijn producten opstaan.
Ik heb geen idee. Maar ga eens voor de gein morgen naar zo'n NS automaat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:19 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
maar waarom zie ik dan nietsheb er echt geen zin meer in...kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten? nu ik me pas vandaag op ov-chipkaart.nl heb geregistreerd?
Volgens mij is het bedtijd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:22 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij stond het er bij mij ook niet meteen op bij kaartmedicijnen..
quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:22 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij stond het er bij mij ook niet meteen op bij kaartmedicijnen..
De schaapjes zijn op haha. Ik ben via m'n mobiel online, dus dat gaat wel eens fout, maar op tv hadden ze het over medicijnen dus misschien komt het daar doorquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
De schaapjes zijn op haha. Ik ben via m'n mobiel online, dus dat gaat wel eens fout, maar op tv hadden ze het over medicijnen dus misschien komt het daar door
Ik moest meteen gapen!quote:
Heb je iets te verbergen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:44 schreef Bierie het volgende:
Vind het echt ziek dat je verplicht bent om uit te checken ook wanneer je vrij reist.
Kunnen ze fijn van iedereen altijd zien waar je vertrekt en waar je bent uitgestapt. Lekkere privacy heb je dan
Daar klopt volgens mij geen hol van. Ik heb ook Studenten OV-chipkaart week + Studentenkaart korting week erop staan, en met mij vele anderen (geloof ikquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:08 schreef iosubSyS het volgende:
Na 3x bellen er eens een mail tegen aan gegooid, echt die mensen zijn echt te dom om te poepen, zie onderstaande mail:
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer iosubsys,
...
Heb je bijvoorbeeld een weekabonnement, dan wordt het product 'vrij reizen week' en het product 'korting weekend' op je kaart geladen.
...
quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:29 schreef nicolesoufi het volgende:
STOP DE PERSEN! IK ZEG STOP DE PERSEN! Voor het eerst vandaag een vriendelijke en hopelijk geen domme medewerker bij studenten ov aan de lijn gehad! Gister om 16:20 heb ik volgens hem mijn reisproduct opgehaald! Er staan in zijn computer 2 op mijn naam een week en weekendkorting! Volgens hem hoef ik niets meer te doen dus en kan ik weer rustig slapen en studeren! Ga zometeen nog wel even de tram in en het ter bevestiging aan de conducteurs vragen en zal ook nog voor de zekerheid zo'n ns automaat gaan zoeken. Maar dat joch had zelf gezegd 16:20 wat ik hem niet had vertelt dus YES!
Voorlopig moet je nog gewoon losse kaartjes kopen, je hoeft bij de NS niet in en uit te checken. Je OV-chipkaart werkt dan als kortingskaart. Gewoon net zoals het was dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:12 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraag over het reizen met korting. Hoe werkt dat precies? Zoals ik het nu in mijn hoofd heb: ik zorg dat ik voldoende saldo heb op m'n kaart, ik check in in Groningen en ik check uit in Amersfoort, mijn eindbestemming. Haalt 'ie dan de prijs voor een enkeltje Groningen - Amersfoort van mijn saldo af? En hoe zit het dan met retourtjes?
Ja, de conducteurs. En ik bedoel zo'n tijdelijke ov-chipkaart, dus zonder foto en naam. Staat er dan op die chip wel een naam en foto enzovoort? Alvast bedankt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wie bedoel je precies met 'ze'? De conducteurs? Die kunnen alleen wat er voor product er op je kaart staat en sommigen scanners kunnen alleen zien of jij geldig reist. Verder is het een persoonsgebonden kaart met een foto erop die je dus niet met iemand mee kan geven.
Verder zijn je reisgegevens aan je kaart gekoppeld en dus ook aan je naam, deze zouden dus met elkaar in verband kunnen worden gebracht.
Ik zag ook een paar dagen niks (wel een week volgens mij). Daarna verscheen dat ik 1 product had (student week) en pas sinds kort staat er dat ik 2 producten heb, ook korting. Maar in principe staan er na activering 4 producten op je kaart, ook 2 tijdelijke. De ns-automaat geeft bij mij aan dat ik 4 producten heb. Dus volgens mij is de ns-automaat het meest up-to-date en betrouwbaar om te weten te komen welke producten op je kaart staan. Op ib-groep stond een paar dagen terug bij mij nog niets bij geactiveerd in ieder geval.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:19 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
maar waarom zie ik dan nietsheb er echt geen zin meer in...kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten? nu ik me pas vandaag op ov-chipkaart.nl heb geregistreerd?
Nee, deze kaarten kun je ook niet bij je "mijn ov chipkaart" toevoegenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:07 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ja, de conducteurs. En ik bedoel zo'n tijdelijke ov-chipkaart, dus zonder foto en naam. Staat er dan op die chip wel een naam en foto enzovoort? Alvast bedankt.
BT toch.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb nog steeds die hele kaart nieteven kijken of ik al een aanvraagformulier heb ontvangen
Huisgenootje van mij is er zojuist achter gekomen dat ze de hele kaart kwijt is. Ze had gewoon de hele maand nog mer dr oude ov gereisd en dacht dat ze m zo kon vinden. Nu ligt dr hele kamer ondersteboven en gaat ze een nieuwe aanvragen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:39 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
BT toch.
tst tsk, wat ben je er laat mee!
Ja ze hadden me er maar verdomme gewoon eentje moeten gevenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:39 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
BT toch.
tst tsk, wat ben je er laat mee!
quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:41 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Huisgenootje van mij is er zojuist achter gekomen dat ze de hele kaart kwijt is. Ze had gewoon de hele maand nog mer dr oude ov gereisd en dacht dat ze m zo kon vinden. Nu ligt dr hele kamer ondersteboven en gaat ze een nieuwe aanvragen...
quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:44 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja ze hadden me er maar verdomme gewoon eentje moeten gevenen niet zeggen van ooh ja vraag het maar zelf lekker aan
tss.
Ja ik heb gebeld voor het aanvraagformulier en die krijg ik nu toegestuurd maar ik weet niet of ik 'm inmiddels al heb..quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik zou er wel eventjes er achter aan gaan als ik jou was.
Nope. En de aanvraag is nogal een gedoe, weet ik uit eigen ervaring. Al schijnen ze nu geen aanvragen meer kwijt te raken, in tegenstelling tot een paar maanden terug.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:51 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Het kaartje niet meer teruggevonden? Wat jammer! De aanvraag schijnt nogal een gedoe te wezen.
Lekker handig dat ze dat nu weer gaan veranderen, is iedereen net gewend dat week-korting betekend dat je korting bij je weekkaart hoort en je dus korting in het weekend hebt, staat het er straks weer andersom en raakt iedereen weer in de warquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef Starman89 het volgende:
Net even gebeld naar DUO () hoe het nou precies zit met mijn OV-kaart aangezien ik EN een 'week OV' en een "week korting' heb. Volgens de mevrouw aan de lijn klopte dit, en zal het systeem automatisch de korting in het weekend berekenen. Volgens mevrouw was het idd nogal verwarrend en ze zullen het kortingsproduct dan ook (binnenkort) in 'weekend' veranderen.
Op mijn vraag waarom geen enkel in/uitcheck-apparaat mijn kaart leest, gaf ze aan dat er vorige week de hele week een storing is geweest, waardoor een groot aantal apparaten een foutmelding gaven.
Kortom, de ov-chipkaart is NU AL 1 groot succes
Het zou zo moeten werken dat niet activeren het zelfde werkt als met je oude ov-kaart hem niet ophalen. Maar aangezien ik hier en daar ook lees dat kaarten spontaan zijn activeerd (al dan niet met tijdelijke producten) zou je het even in de gaten moeten houden. Maar inprincipe zou je niets hoeven te doen volgens mij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:16 schreef Kw4Kje het volgende:
Vraagje...mijn stuffi eindigt op 31 jan. Nu moet ik ook mijn OV chip stop zetten, alleen heb ik deze nog niet geativeerd. Ik las op ib groep dat je alleen 'producten' die geactiveerd zijn kunt stop zetten. Maar wat als ik dat niet doe, word ie dan automatisch stop gezet?
Bedoel je weekend + weekend-korting? Want dan klopt het wel. Of staat er weekend + week-korting?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:42 schreef Tha_Bartman het volgende:
Zo ik ben op het station geweest...
eerst die kaart scannen bij een kaartautomaat:
en volgens de automaat had ik een weekendOV maar ook een kortingskaart voor in het weekend en geen overige reisproducten..
-knip-
Weekend + weekend korting...quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:50 schreef maok het volgende:
[..]
Bedoel je weekend + weekend-korting? Want dan klopt het wel. Of staat er weekend + week-korting?
tja heb geen kaartjesautomaat van de ns gevonden, maar heb het wel aan 4 verschillende conducteurs nagevraagd allemaal hebben ze het gecheckt.....1 van die conducteurs kon op zijn apparaat zien dat ik dat reisproduct 27 januari dus gister erop heb gezet en de overige 2 zeiden ook dat alles goed is alleen 1 rottige conducteur die mij blijkbaar niet aardig of mooi ofzo vond zei dat mijn kaart het niet deed en ik een nieuwe moet gaan halen (terwijl ik wel gewoon in en uit kon checken)quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat wist ie bij mij ook te vertellen ja, wanneer ik hem had geladen. Toch heb ik er nog geen vertrouwen in
bij die studenten ov-chipkaart lijn zeiden ze dat ze maar 2 producten zien....gewoon week en weekend korting....hmmm hoop dat ze het dan wel goed hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik zag ook een paar dagen niks (wel een week volgens mij). Daarna verscheen dat ik 1 product had (student week) en pas sinds kort staat er dat ik 2 producten heb, ook korting. Maar in principe staan er na activering 4 producten op je kaart, ook 2 tijdelijke. De ns-automaat geeft bij mij aan dat ik 4 producten heb. Dus volgens mij is de ns-automaat het meest up-to-date en betrouwbaar om te weten te komen welke producten op je kaart staan. Op ib-groep stond een paar dagen terug bij mij nog niets bij geactiveerd in ieder geval.
Op ov-chipkaart.nl lopen ze sowieso achter. Je kunt ook je laatste reizen bekijken (als je dat eerst activeert) en daar zijn dan reizen te zien van twee weken terug. Maar op de ns-automaat zijn de reizen te zien die je net gemaakt hebt.
halllooo als ik zoals jou dacht dan was ik niet eens op dit forum gekomen...dan zat ik nu lekker te studeren....ook ik kreeg zo'n beeldje te zien met: BESTELLING OPGEHAALD...maarrrre heb jij nu ergens bewijs als iemand je vraagt: Kun je tonen dat je reisproduct erop staat?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist eindelijk gelukt om mijn product op te halen. Binnen 20 seconden stond ik weer buiten (was naar een AH gegaan).
Met je oude OV kon je ook altijd met korting reizen en dat is hier ook.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:25 schreef nicolesoufi het volgende:
Wanneer je je bestelling ophaalt staat er alleen maar OF STUDENTENABONNEMENTWEEK OF STUDENTENABONNEMENTWEEKEND...er staat dus eigenlijk maar 1 product genoemd....hoe komt dan die tweede korting abonnement erbij?
Ik heb een bonnetje, meer niet. Ik zie vandeweek wel of het allemaal kloptquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:25 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
halllooo als ik zoals jou dacht dan was ik niet eens op dit forum gekomen...dan zat ik nu lekker te studeren....ook ik kreeg zo'n beeldje te zien met: BESTELLING OPGEHAALD...maarrrre heb jij nu ergens bewijs als iemand je vraagt: Kun je tonen dat je reisproduct erop staat?
heb geen bon dat ding kon niet geprint wordenquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb een bonnetje, meer niet. Ik zie vandeweek wel of het allemaal klopt
Vraag ik me ook af, men is namelijk op de hoogte van de problemen die er zijn ontstaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:47 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
.begin me alleen af te vragen als het dan toch niet goed blijkt te zijn is het dan gewoon DIKKE PECH?
ik vind dat reisrecht ophalen gewoon altijd mogelijk moet zijn en de maanden waarin je het niet hebt gebruikt/opgehaald moeten gewoon in mindering komen als je na 10 jaar niet klaar bent en zou moeten terugbetalen...je kan namelijk wel twee keer wisselen dus waarom zouden ze dan niet gewoon kunnen besluiten dat het reisrecht altijd opgehaald kan worden...quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af, men is namelijk op de hoogte van de problemen die er zijn ontstaan.
tja er is niets over uitstel bekend en maandag dat is over iets meer dan 3 dagen dus denk dat je maandag echt een ov chip zult moeten hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:05 schreef Maravilla het volgende:
Kan ik nu maandag nog gewoon met m'n oude OV kaart van 2009 reizen? Of doet de NS niet meer mee dan?
Vorige week was er toch een persbericht over een (mogelijke) verlenging t/m februari?quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:07 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
tja er is niets over uitstel bekend en maandag dat is over iets meer dan 3 dagen dus denk dat je maandag echt een ov chip zult moeten hebben.
ik hoop dat dat niet gebeurt. Sorry voor degenen die dan nog niet opgehaald zullen hebben. Het punt is op dit moment kan ik met mijn ov chipkaart gewoon in en uitchecken dan zou je denken niets aan de hand het ophalen is gewoon goed gelukt MAAR het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik op dit moment in en uitcheck met die tijdelijke product en dat de verlenging dus niet is gelukt. Dus pas vanaf 1 februari kan ik erachter komen of dat ophalen nou wel of niet was gelukt....als ze de termijn van ophalen gaan verlengen zit ik dus nog langer te wachten (tenminste als dat betekent dat ook het tijdelijke abonnement wordt verlengd vanaf 1 februari)quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week was er toch een persbericht over een (mogelijke) verlenging t/m februari?
Ik sta er morgenquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Nou ik ben zojuist ff door station Eindhoven gelopen maar er stond nietmand bij die OV-chipkaart punten die mij voorlichting kon geven hoor .
Nee ok SP zit niet in de regering maar misschien(waarschijnlijk niet) wel weer volgend jaar.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:10 schreef Veerboot het volgende:
De SP zit niet in de regering [/wijsneusmode]
Qua politieke partij moet je in dit geval denk ik vooral bij GroenLinks zijn: http://www.ov-chipklacht.nl/
Staat er nu een weekend-ov op je ov-chipkaart of heb je je kaart nog niet activeerd? Officieel zou je het wel via mijn ibg moeten regelen als je in de faq van ov-chipkaart.nl kijkt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:16 schreef RoW_0 het volgende:
Ik snap er echt niks van, ik wil een doordeweekse ov. geen weekend. Waarom kan ik alleen weekend kiezen? Ik kan mijn digid weer gebruiken (omdat ik een nieuw nummer had) maar nu kan ik niks wijzigen.
waar kan dit nou wel?
ik heb 'm nog niet geactiveerd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef maok het volgende:
[..]
Staat er nu een weekend-ov op je ov-chipkaart of heb je je kaart nog niet activeerd? Officieel zou je het wel via mijn ibg moeten regelen als je in de faq van ov-chipkaart.nl kijkt.
staat op de officele site, volgens mij moet je dan naar 1 van hun hoofdkantoren, (Amsterdam, Rotterdam, of Utrecht? Not sure)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:57 schreef webfreak het volgende:
Is die deadline van 1 Februari nou wel of niet van de baan?
Toen ik gisteren beleefd aan een conducteur vroeg waarom mijn pas nog steeds ongeldig is, kreeg ik niet meer dan "1 Februari he... Dat is kortdag, ik zou maar opschieten".
Ondertussen kán ik niet opschieten want mijn pas (waar ik al 2 jaar mee reis) werkt vanaf 01-01-2010 gewoon niet meer. Dus ik hoop dat ik nog even met de papieren kaart vooruit kan.
Iemand die hier helderheid over kan verschaffen?
Misschien zou je hem eerst moeten activeren en dan direct wisselen? Ik weet niet of het helpt en anders via een ouderwets papieren wijzigingsforumulier met de post.quote:
Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:41 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, -66 cent
Vraag me niet hoe zoiets kan
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.
Waarschijnlijk wel, je zou voor de zekerheid ook nog zo'n NS-kaartjesautomaat met chiplezer kunnen proberen, maar het lijkt er op dat het een van de twee keren toch gelukt is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:
Kaartnaamnvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00
Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Bij mij wel hoor, wat op die site staat kun je niet op af gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:50 schreef wups het volgende:
Welke twee reisproducten staan erop? Als er twee keer een "Vraag uw OV-bedrijf"-product opstaat (wat is dat überhaupt?) dan issie nog niet geactiveerd (denk ik).
Contact opnemen met ov chipkaart.nl dan moet hij even handmatig eropgezet worden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:55 schreef Rnie het volgende:
Wil ik gister mijn pas activeren...geeft hij aan dat er geen bestelling klaarligt voor mij? Ik had in eerste instantie 2 o chipkaarten gekregen waarvan ik 1 kaart heb laten deactiveren..weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Wilde ik net mijn kaart activeren, geeft dat apparaat aan dat het ophalen van een reisproduct tijdelijk niet mogelijk is. Nu moet ik volgende week naar Utrecht met het OV en het zal me niets verbazen als het ophalen voor die tijd niet lukt. Maar hoe zit het dan met het 'tijdelijke' product wat op mijn kaart staat? Waar kan ik zien welk product er nu nog opstaat en belangrijker kan ik met een ongeactiveerde kaart naar Utrecht?
Hm, dan zal ik het wel nog een paar keer proberen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.
Maar als je die melding krijgt, meteen nog een keer proberen. Vaak lukt het na een stuk of 5 - 10 keer wel. Dan neem je die paal maar een minuutje langer in bezit, boeien.
Niet in- en uitchecken, en hij moet een kortingskaartje kopen. (bij de NS dan)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs de reeksstarter weet het even niet meer
ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs de reeksstarter weet het even niet meer
ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
Met andere abonnementen kan het al wel. Met de studenten kaart nog nietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Negaiido het volgende:
Dat vind ik ook raar, ik had een paar dagen geleden mensen gezien die ook echt gingen inchecken of uitchecken. Dat was dan bij de trein. Is het dan toch echt mogelijk of zijn mensen gewoon gek?of beide ...
inmiddels in de trein en het werkt idd zoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.
Bij mij staan er 6 reisproducten opquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:
Kaartnaamnvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00
Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetjequote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:29 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Bij mij staan er 6 reisproducten op
Niet te veel uitgaan van ov-chipkaart.nl. Die zijn niet zo up-to-date. Je kunt je ov checken bij een ns-automaat. Zo'n kaartjesautomaat waar rechtsonder een ov-chip-vakje zit. Daar moet je m langszwiepen en dan kun je kaartinformatie bekijken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:30 schreef Pindabroodje het volgende:
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Totaal 3
En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.
Nouja, het zal wel kloppen
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging primaSnel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben
. Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem
. Als het werkt dan.
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
O?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Dat van die 12 keer weet ik uit eigen ervaring, dus ik probeer nu maar overal die kaart te gebruiken om er aan te wennenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.
Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
Alleen bij de metro, tram en bus inderdaad. De conducteur in de trein kan zien welk abonnement er op je kaart staat, dus dan is het goed.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O?Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O?Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:14 schreef maok het volgende:
[..]
Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
Volgens de NS zou het moeten kunnen vanaf 1 december. Dan zouden mensen met een voordeelurenkaart kunnen reizen op saldo.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:17 schreef maok het volgende:
[..]
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
quote:Planning
De OV-chipkaart wordt langzaam maar zeker ingevoerd in het openbaar vervoer. De eerste vorm van reizen en betalen met de OV-chipkaart bij NS is reizen op saldo .
In de loop van 2010 volgen nieuwe vormen van reizen met de OV-chipkaart bij NS. Wij houden u op de hoogte via deze site.
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.
Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.
Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.
Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.
Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'.Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.
Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
In iedergeval de schadevergoeding aanvragen uit de OP. En even afwachten of er maandag mensen zijn die met hun papierenversie kunnen reizen (of moet je zelf ook gelijk maandag al? dan zou ik even een medewerker, het liefst de conducteur van de trein, vragen of het wel of niet kan)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'.Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.
Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
Maar je weet natuurlijk niet of elke vervoerder dat accepteerd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Oeh, het is rustig!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Ok, thanksquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:28 schreef maok het volgende:
[..]
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.
(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
Jawel hoor, van de site:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
quote:Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Antwoord
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!
Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op deze website vind je informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.
Dat weet ik, iig ik kon dat noteren en rapporteren zodat daar werk van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
Ik kreeg 2 dagen terug spontaan een bonnetje uit zo'n ophaal automaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:25 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.
Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.
Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.
Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.
Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Maandag t/m vrijdag: 07.00-21.30quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:11 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:
Goede reis student wk vrij.
Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.
Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
Ja als ik mijn kaart voor de ov kaartlezen doe bij zo'n ticketsautomaat op het station dan kom er voor:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
Dat is toch dat nummer wat bij elke IB groep bief staat? Het zijn getallen iigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
ja idd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:08 schreef Nick_Taken het volgende:
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
Het is een code met ik geloof iets van 11 getallen. Anders moet je even inloggen op de site als je geen papieren correspondentie van ze ontvangt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
Beide meenemen. Of de papieren kaart nog wordt geaccepteerd is afwachten en op de chipkaart staat sowieso nog het tijdelijk product.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als ik haar was, dan zou ik toch even die chipkaart op gaan halen bij die persoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef Broekpaling het volgende:
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.
Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)quote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Maar ik bereis nog niet de halve zonequote:Op zondag 31 januari 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
Op de site van HTM staatquote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
¤0,78 + (¤0,131/km * 1.76km) = 1.01quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
Oftewel bij ongeveer 3 van de 4 reizen ben je duurder uitquote:Ooit is 4,5 km genoemd als streefwaarde voor de doorsnede van een
tariefzone
Toch is het wel zoquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..quote:Op zondag 31 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
Nog een keer.
Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
Ik zeg toch niet dat het wat uitmaakt. Ik vraag het alleenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
Maar ik kan woensdag er gewoon gebruik van maken zonder 'm ergens te activeren?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Hij wordt dus niet verlengt?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.quote:
Lullig.. Al zijn er volgens mij weinig opleidingen die in februari beginnen, dus dat is wel een voordeel. Althans, als dit bijvoorbeeld "september" zou zijn, dan hadden heel veel mensen een probleem gehadquote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Waarschijnlijk niet nee...quote:Op zondag 31 januari 2010 14:14 schreef Big_Boss het volgende:
Gisteravond nog niet kunnen activeren, omdat de automaat bij de AH niet werkte (er stond niets op de display, ook niet toen ik m'n kaart er in had gedaan), handig. Dus ik kan morgen niet in- en uitchecken als ik geen geld op die kaart zet?
Hadden ze de tijd die je met je oude kaart kon reizen niet verlengd? Kan me vergissen though...quote:Op zondag 31 januari 2010 14:14 schreef Big_Boss het volgende:
Gisteravond nog niet kunnen activeren, omdat de automaat bij de AH niet werkte (er stond niets op de display, ook niet toen ik m'n kaart er in had gedaan), handig. Dus ik kan morgen niet in- en uitchecken als ik geen geld op die kaart zet?
Lekker is dat. Wat heb ik er verder dan nog aan?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
Dit staat er op studentenreisbewijs.nl:quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Op de site wordt nergens meer de datum van vandaag genoemd als uiterste datum om het op te halen. Of het tijdelijke reisproduct nog geldig blijft kan ik zo snel niet vinden.quote:Tot wanneer kan ik mijn studentenreisproduct ophalen? (cq: hoe lang blijft het klaar staan?)
Zolang je recht hebt op studiefinanciering, blijft je studentenreisproduct voor je klaar staan. Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien vanaf wanneer jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen.
Heb je een tijdelijke ov dan blijft die gewoon geldig, die hoefde je ook niet te activeren, totdat je je echte hebt en geactiveerd hebt. Je tijdelijke moet je dan terug sturen.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:
Of het tijdelijke reisproduct nog geldig blijft kan ik zo snel niet vinden.
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:46 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Heb je echter een definitieve ov-chipkaart en daar staat een tijdelijke activatie op dan vervalt die dus vandaag.
Inderdaad, nogal vaag. Dan maar hopen dat die automaat 't vanmiddag doet (lang leve AH die op koopzondag open is).quote:Op zondag 31 januari 2010 14:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.
Aha, ok bedankt, ik weet waar ik aan toe ben nu.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:43 schreef Nick_Taken het volgende:
Je kan hem nog wel activeren, dat zul je nog altijd kunnen.
Echter zolang je hem niet activeert kun je er niet mee gratis reizen, alleen op saldo.
Tja, wat is er niet apart bij de OV chipkaart?!quote:Op zondag 31 januari 2010 14:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.
Geen commentaar.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, wat is er niet apart bij de OV chipkaart?!
Jammer!quote:
Die heb ik maar genegeerdquote:Op zondag 31 januari 2010 14:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jammer!
Hoe zou het met onze vriendin zijn?
quote:Op zondag 31 januari 2010 16:57 schreef fokaccount666 het volgende:
Is het studenten ov jaarkaart d te gebruiken maandag? ik heb nog geen chipkaart voor studenten komt psas deze week, ga vanaf morgen weer opnieuw studeren.
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Ik zou voor de zekerheid die brief meenemen en dan hoop ik voor je dat je chipkaart het wel doet en anders dat de conducteur (of iemand anders) een beetje aardig voor je is..quote:Op zondag 31 januari 2010 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Kan ik ook reizen met mijn OV chipkaart (die geladen zou moeten zijn maar het ongetwijfeld nog niet doet) en een brief van DUO dat ik vanaf 1/2/2010 recht heb op studenten OV?
Ik mag morgen dus voor het eerst maar ik geloof er niks van dat dat ding het ineens doet, hoewel de klantenservice meneer me verzékerde dat dat wel zo zou zijn
Een brief? Ik dacht dat je al een chipkaart had?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:16 schreef Renesite het volgende:
Ik kreeg een brief dat ik per 11 januari een week chipkaart heb gekregen of zo. Dus nu gaat het goed en zulks?
Heb ik ook gehad, maar dan via mijn.ibg.nl.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Ik zou willen dat ik zo'n brief kreeg. Zou eindelijk een beetje duidelijk verschaffen.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Sommige correspondentie laat ik liever niet via de website van het IBG lopen/opslaan.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, maar dan via mijn.ibg.nl.
Daar staat simpelweg bevestigd dat je op 15 januari succesvol een weekabonnement hebt opgehaald/geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Ik wist niet dat ik zulke post kreeg!quote:Op zondag 31 januari 2010 19:23 schreef Tochjo het volgende:
Daar staat simpelweg bevestigd dat je op 15 januari succesvol een weekabonnement hebt opgehaald/geactiveerd.
Die heb ik een tijdje terug ook al gehadquote:Op zondag 31 januari 2010 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik zulke post kreeg!
Maar nice! Dan heb ik dus toch alles goed ingeladen. Thank god
mijn.ibg?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Ehh.rr...dan zou ik ook allang een brief gehad moeten hebben. Ik heb namelijk al op 4 januari geactiveerd.
Je hebt hem zeker verkeerd geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Ehh.rr...dan zou ik ook allang een brief gehad moeten hebben. Ik heb namelijk al op 4 januari geactiveerd.
Nope, denk het haast niet. Op de NS automaten en inclusief de conducteuren zeggen dat mijn pasje correct is geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:38 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Je hebt hem zeker verkeerd geactiveerd.
Lijkt me een goed idee, hebben we het toch mooi 10 topics vol gehouden.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:58 schreef Meddo het volgende:
Zullen we straks in het algemene topic verder gaan?
[centraal] OCW DUO/IBG & OV studentenchipkaart #6
Of heeft het nog zin om straks een nieuw topic te openen? Ik denk dat de grootste problemen enzo wel voorbij zijn.
Omdat niemand waarschijnlijk nog een pagina terug leest om vragen te beantwoorden.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:01 schreef Schuifpui het volgende:
Blegh vaag systeem, snap er niets van. Op OV-chipkaart.nl staat dit:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Klopt het dat het twee keer weekend is?
Verder stond in januari een tijdelijk product op mijn kaart die door de NS niet herkend werd, maar door de tram in Utrecht wel. Daar geprobeerd mijn nieuwe reisproduct op te halen, maar er stond een week klaar, terwijl ik weekend wil. Daarom dus niet opgehaald en veranderd op de DUO site. Het zou 2 dagen duren, dus na een week naar zo'n paal gegaan, daar stond nog steeds een week-ov klaar. Omdat dat systeem ongelooflijk traag was, heb ik per ongeluk die week geladen.![]()
Na nog een week opnieuw naar een paal geweest, maar er stond niets klaar. www.ov-chipkaart.nl zegt dus dat het bovenstaande erop staat. Een weekend dus? Is dit nog mijn tijdelijke product of is er toch een definitieve weekend opgekomen? Hoe kan ik dit controleren?
Thanks
Nee.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:27 schreef vault_tec het volgende:
Moet ik nou mijn papieren in folie kaartje weer inleveren of?
Durf het niet te zeggen, ik zou zeggen bel ze om te vragen wat er nu precies op staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat niemand waarschijnlijk nog een pagina terug leest om vragen te beantwoorden.
Huh. Ben je gewisseld ofzo?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Durf het niet te zeggen, ik zou zeggen bel ze om te vragen wat er nu precies op staat.
Is bij iedereen andersquote:Op zondag 31 januari 2010 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.
Is dat tijdelijke gebeuren normaal te zien op ov-chipkaart.nl?
Bij de meeste mensen staan er 4 producten op de site van OV-chipkaart.nl. Dus vandaar dat ik niet durf te zeggen wat er nou precies op jouw kaart staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.
Is dat tijdelijke gebeuren normaal te zien op ov-chipkaart.nl?
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:50 schreef Ryon het volgende:
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
Dit was mij al enigszins opgevallenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
Niks. Gewoon zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:10 schreef KermitKikker het volgende:
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Inderdaad, officieel is daar niets over bekend.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]
Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
Aha, als dat het geval is even bellen met ov-chip of ze je aanvraag wel hebben (in oktober zijn ze er nogal wat kwijtgeraakt). En bij ib-groep kun je vergoeding krijgen, ¤68 per halve maand, omdat je wel recht hebt op ov.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:quote:Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:11 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:quote:Op maandag 1 februari 2010 00:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurdquote:je hebt al recht op studiefinanciering, maar er staat nog geen abonnement voor je klaar om te activeren. Je hebt wél drie maanden voordat je recht op studiefinanciering inging alle relevante gegevens aan DUO doorgegeven
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:16 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
[..]
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurdAl helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
Ik doe morgen hun vergoedingsformulier ook maar op de post (kan het altijd proberen) en leg het wel uit bij vraag 4, of ik iets anders kwijt wil.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
Whehe, hier ook laatst in de bus. Iemand had wat geknoeid enzo in de bus en toen moest de chauffeur dat opruimen. Ging ie uitgebreid vertellen dat ie vroeger in de schoonmaak enzo had gezeten (quote:Op maandag 1 februari 2010 00:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Californium het volgende:
over automatisch opladen:
Leek me wel handig dat ze automatisch geld van mijn rekening afschrijven als het saldo van mijn chipkaart onder een bepaald bedrag zou komen. Als het koud is / regent dan reis ik er vaak in het weekend mee naar werk. Helemaal een gebruikersnaam aangevraagd op de site en weet ik wat. Kan ik dat niet aanvragen want met deze OV chipkaart "is nog niet gereisd"
IK gebruik m al sinds december, abbonementen zijn er al opgeladen.... ik ga bijna elke dag wel een keer met de bus... Maar "er is nog niet mee gereisd".
![]()
"Mijn OV-chipkaart" werkt pas goed als je na je registratie (stap 1) TLS hebt gemachtigd om je transacties en producten te tonen en (stap 2) je (daarna) daadwerkelijk hebt gereisd met de kaart. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je je 'producten' en 'transacties' hebt gezien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik zie alleen dit als ik daarop klik:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774
Toon kaartinformatie werkt niet![]()
Ik ook hoor.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:08 schreef Yesse het volgende:
Ook erg leuk: Heb allebei mijn abonnementen opgeladen maar de conducteur ziet geen abonnement staan maar bij de metro werkt het abonnement wel gewoon. Op het oplaadpunt kan ik niks meer ophalen. Heerlijk dit.
Kan je dat overzicht ook krijgen wanneer je hem al hebt opgehaald?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Oh ik ben er net geweest.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.quote:Beste student,
Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.
Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan:
[..]
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.
Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Renesite het volgende:
Groningse busmaatschappij QBuzz:
Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door'
Hoef dus niet te laten checken en zo.
Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.
Groningen atm: incompetent.
1,50 kaartjes en zo bedoel je?quote:Op maandag 1 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!
Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).quote:We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.
Succes
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Wat een zinloze reactie die laatstequote:Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.
Uit onze administratie blijkt dat u uw (laatst)reisproduct opgehaald heeft op 12-01-2010. Deze zou dan ook geen foutmelding moeten geven bij de conducteur. Indien u nog steeds problemen heeft met uw StudentenOV-chipkaart, kunt u op deze manier weer contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Van het kastje naar de muurquote:Helaas kunnen wij je ook niet helpen. Het enige dat wij doen is doorgeven of je
doordeweeks of in het weekend gratis wil reizen. Dit hebben wij reeds in
december gedaan.
Wij hebben niets te maken met het fysieke pasjes of de oplaad apparatuur.
Hiervoor moet je echt bij de gezamelijk vervoersbedrijven oftewel OV-chipkaart
zijn.
Ik heb je letterlijke mail voorgelegd aan onze OV-specialisten en die vinden het
heel erg vreemd en vervelend dat je deze foutieve informatie hebt gekregen. Ze
zullen via hun ingangen bij OV-chipkaart dit ook zeker meenemen zodat andere
studenten hopelijk niet dezelfde foute informatie krijgen die jij hebt gekregen.
Helaas kunnen we je niet helpen bij het oplossen van het probleem.
Met vriendelijke groet,
Dienst Uitvoering Onderwijs
Pff... Dat schiet lekker op!quote:
Die krijgen velen nog steedsquote:Op maandag 1 februari 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Dit is wel erg ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
Mail van OV-chipkaart nr. 1
[..]
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
[..]
Wat een zinloze reactie die laatste![]()
Als laatste de mail van DUO.
[..]
Van het kastje naar de muur![]()
OV-Chipkaart is weer aan zet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |