abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 22:50:36 #251
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495510
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.

Naja, we zullen het morgen merken.

Je kon trouwens ook al eerder pas je kaart later activeren, alleen kon je dan na 1 februari niet meer reizen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77495561
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:50 schreef Ryon het volgende:
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
  zondag 31 januari 2010 @ 22:55:01 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495786
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 31 januari 2010 @ 22:56:47 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495885
Het was trouwens nooit zo dat je na 1 februari niet meer je bestelling kon ophalen. Het was alleen de bedoeling dat de studenten die nu al recht hebben op het ov weekend of week product dit voor 1 februari zouden doen, omdat ze anders niet meer konden reizen tot dat ze wel hun definitieve product zouden ophalen. Deze kosten zouden dan niet door ov-studentenchipkaart vergoed worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77495963
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
  zondag 31 januari 2010 @ 22:59:49 #256
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77496053
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77496125
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
Dit was mij al enigszins opgevallen
  zondag 31 januari 2010 @ 23:05:54 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77496390
Tja, het zou eigenlijk zo makkelijk moeten zijn. Ding erin knallen en klaar. Jammer genoeg laat de techniek behoorlijk afweten, wat tot een boel frustraties en onduidelijkheid leidt.

Komt daar nog eens bij dat de NS - toch wel de belangrijkste vervoerder - haar eigen personeel zeer slecht heeft geinformeerd over het studentengebeuren. De NS is zelf van plan om pas het product ov studentenchipkaart halverwege 2010 in te voeren. Op dit moment hebben hun eigen producten - zoals de NS jaarkaart - voorrang. Buitengewoon matig, maar goed, als alles uiteindelijk ingevoerd is en werkt, doet dat het ook meteen voor de komende 20 jaar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77496628
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
  zondag 31 januari 2010 @ 23:32:53 #260
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77497790
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:10 schreef KermitKikker het volgende:
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
Niks. Gewoon zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice.

De melding "er staat geen product klaar" komt alleen voor als er iets mis is gegaan met het klaarzetten van het product of dat het product al is opgehaald. De klantenservice van de ov-studentenchipkaart kan dat voor je nakijken en eventueel handmatig er op zetten.

De studentenchipkaart is trouwens nog relatief snel afgegeven, aangezien de onverwerkte aanvragen van voor 16 december - en inmiddels ook de kerst - voorrang hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77498762
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
pi_77498803
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
  maandag 1 februari 2010 @ 00:03:09 #263
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77498826
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
pi_77498860
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Inderdaad, officieel is daar niets over bekend.
pi_77498952
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
  maandag 1 februari 2010 @ 00:08:47 #266
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77498975
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
pi_77499002
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]

Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
  maandag 1 februari 2010 @ 00:10:56 #268
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77499021
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]
Aha, als dat het geval is even bellen met ov-chip of ze je aanvraag wel hebben (in oktober zijn ze er nogal wat kwijtgeraakt). En bij ib-groep kun je vergoeding krijgen, ¤68 per halve maand, omdat je wel recht hebt op ov.

Edit: spuit 11. Ik kan beter gewoon dennis het woord laten doen.
pi_77499026
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
  maandag 1 februari 2010 @ 00:12:45 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77499064
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:11 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
pi_77499149
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
quote:
je hebt al recht op studiefinanciering, maar er staat nog geen abonnement voor je klaar om te activeren. Je hebt wél drie maanden voordat je recht op studiefinanciering inging alle relevante gegevens aan DUO doorgegeven
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurd Al helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
pi_77499206
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:16 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
[..]

Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurd Al helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
pi_77499331
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
Ik doe morgen hun vergoedingsformulier ook maar op de post (kan het altijd proberen) en leg het wel uit bij vraag 4, of ik iets anders kwijt wil.

Zag laatst dat ik ook al rond de 30 euro kwijt ben aan hun telefoonnummer 5 keer gebeld, soms rond de half uur aan de telefoon gehangen omdat ik 20 minuten moest wachten. Dat ze het lef hebben om een 0900-nummer te nemen

Bedankt voor jullie hulp en welterusten.
pi_77500116
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die heb ik maar genegeerd
Heb je het over mij?
pi_77500247
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:12 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
Whehe, hier ook laatst in de bus. Iemand had wat geknoeid enzo in de bus en toen moest de chauffeur dat opruimen. Ging ie uitgebreid vertellen dat ie vroeger in de schoonmaak enzo had gezeten ( ). Ik had bijna gezegd van: "Tja, iedereen kan tegenwoordig ook buschauffeur worden "
You dream it, I live it.
pi_77502624
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Californium het volgende:
over automatisch opladen:

Leek me wel handig dat ze automatisch geld van mijn rekening afschrijven als het saldo van mijn chipkaart onder een bepaald bedrag zou komen. Als het koud is / regent dan reis ik er vaak in het weekend mee naar werk. Helemaal een gebruikersnaam aangevraagd op de site en weet ik wat. Kan ik dat niet aanvragen want met deze OV chipkaart "is nog niet gereisd"

IK gebruik m al sinds december, abbonementen zijn er al opgeladen .... ik ga bijna elke dag wel een keer met de bus... Maar "er is nog niet mee gereisd".
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik zie alleen dit als ik daarop klik:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774

Toon kaartinformatie werkt niet
"Mijn OV-chipkaart" werkt pas goed als je na je registratie (stap 1) TLS hebt gemachtigd om je transacties en producten te tonen en (stap 2) je (daarna) daadwerkelijk hebt gereisd met de kaart. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je je 'producten' en 'transacties' hebt gezien.

voor stap 1: log in op Mijn OV-chipkaart en klik bij Kaartgegevens op Privacy en kies de kaart waar het om gaat. Kijk vervolgens naar wat er bij "Mijn machtiging aan TLS" staat. Hier moet "Toon locaties en productnamen" staan. Mocht hiet "Toon GEEN locaties en productnamen" staan, klik dan op "Ik wil mijn machtiging aan TLS wijzigen" om dit te veranderen.

stap 2: na stap 1 moet je minstens één keer reizen op je OV-chipkaart voordat je gegevens op Mijn OV-chipkaart verschijnen. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk een keer moet hebben in-/uitgecheckt. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je reisproducten zichtbaar zijn.

Je 'producten' zijn te zien via de pagina Kaartinformatie. Als bovenstaande niet goed is gegaan zie je je producten meestal ook niet.

Mocht dit niet helpen, dan weet ik het niet...

[ Bericht 6% gewijzigd door Omied op 01-02-2010 06:54:01 ]
pi_77503417
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:08 schreef Yesse het volgende:
Ook erg leuk: Heb allebei mijn abonnementen opgeladen maar de conducteur ziet geen abonnement staan maar bij de metro werkt het abonnement wel gewoon. Op het oplaadpunt kan ik niks meer ophalen. Heerlijk dit.
Ik ook hoor.

Bus en metro reis ik al weken prima mee. Van conducteurs krijg ik nog steeds de volle lading dat ik een luie idioot ben die z'n kaart maar eens moest gaan activeren

Laatst met een voorlichtingsmeisje gesproken bij één van de palen. Het is een bekend probleem. Ook hier op het forum heb ik het vaak voorbij zien komen. Heeft iemand hier toevallig over gebeld? Zo ja, wat was het antwoord?
pi_77503678
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 09:27:26 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77503827
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Kan je dat overzicht ook krijgen wanneer je hem al hebt opgehaald?

Ik ga vanmiddag eens met de chipkaart naar het centrum toe denk ik zo..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77503886
Dat kan ja, alleen niet elke automaat kan het.
Het is even kijken welke het wel en welke niet kunnen.
  maandag 1 februari 2010 @ 09:33:04 #281
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77503916
Zon gele automaat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77503946
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
pi_77503970
Ik had al een kaart maar ik dacht dat ik er nog 1 nodig had om te scannen. Dus ik heb een paar weken geleden een nieuwe aangevraagd alleen nu heb ik er 2 De nieuwe heeft een kleuren foto en logo's staan anders. De oude heb ik al geactiveerd bij de AH. Wat moet ik nu doen?
pi_77503991
Zolang je de nieuwe niet activeert zou de oude niet moeten vervallen. Zodra je de nieuwe activeert vervalt de oude. En zou je ook eigenlijk de oude terug moeten sturen, maar ik heb nog niet van sancties of controles gehoord als je de oude niet terug stuurt...
pi_77504022
Ja en dalijk moet ik dubbel betalen?
En waarom moet je de oude terug sturen inplaats van de nieuwe?
Ze hebben trouwens allebei een ander nummer.
pi_77504096
Je moet de oude terug sturen om dat eigenlijk dat nummer vervalt in de database, maar hoe of wat weet ik ook niet. En je hoeft nooit dubbel te betalen. Blijft iig vaag, huisgenotes van mij hebben er ook al maanden 2, en nog steeds geen schrijven of niks...
  maandag 1 februari 2010 @ 10:26:17 #287
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77505006
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Oh ik ben er net geweest. Ik heb bij zon gele automaat gekeken en er stond geen bestelllingen meer klaar. Ik had hem al op 4 januari geactiveerd. Ben er net heen geweest naar aanleiding van de vage brief die Renesite had gekregen.

Anders print ik hem wel een andere keer. Iig bedankt. r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77505388
Nog iets wat ik vaak in dit topic heb gezien maar nog niet eerder op gereageerd heb;

Als je je ov-chipkaart net een dag hebt kun je hem nog niet activeren, tussen toesturen en moment waarop jij kan activeren zit een week!
Door de vele mensen die ik gesproken heb ben ik hier achter gekomen, waarom geen idee, gok dat ze de pas nog in de computer moeten activeren ofzo.

Dus heb je hem net vergeet het dan maar hem deze week te activeren.
pi_77508256
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan :
quote:
Beste student,

Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.
Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.

Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
pi_77510576
Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:04:10 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511589
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan :
[..]

Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.

Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:04:21 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77511597
Groningse busmaatschappij QBuzz:

Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door '
Hoef dus niet te laten checken en zo.

Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.

Groningen atm: incompetent.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:06:46 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511667
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Renesite het volgende:
Groningse busmaatschappij QBuzz:

Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door '
Hoef dus niet te laten checken en zo.

Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.

Groningen atm: incompetent.
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!

Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
Niet meer actief op Fok!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:08:10 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77511713
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!

Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
1,50 kaartjes en zo bedoel je?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:13:15 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511865
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

1,50 kaartjes en zo bedoel je?
Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Niet meer actief op Fok!
pi_77512047
Mail van OV-chipkaart nr. 1
quote:
We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.

Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.

Succes

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
quote:
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Uit onze administratie blijkt dat u uw (laatst)reisproduct opgehaald heeft op 12-01-2010. Deze zou dan ook geen foutmelding moeten geven bij de conducteur. Indien u nog steeds problemen heeft met uw StudentenOV-chipkaart, kunt u op deze manier weer contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Wat een zinloze reactie die laatste

Als laatste de mail van DUO.
quote:
Helaas kunnen wij je ook niet helpen. Het enige dat wij doen is doorgeven of je
doordeweeks of in het weekend gratis wil reizen. Dit hebben wij reeds in
december gedaan.

Wij hebben niets te maken met het fysieke pasjes of de oplaad apparatuur.
Hiervoor moet je echt bij de gezamelijk vervoersbedrijven oftewel OV-chipkaart
zijn.

Ik heb je letterlijke mail voorgelegd aan onze OV-specialisten en die vinden het
heel erg vreemd en vervelend dat je deze foutieve informatie hebt gekregen. Ze
zullen via hun ingangen bij OV-chipkaart dit ook zeker meenemen zodat andere
studenten hopelijk niet dezelfde foute informatie krijgen die jij hebt gekregen.

Helaas kunnen we je niet helpen bij het oplossen van het probleem.

Met vriendelijke groet,

Dienst Uitvoering Onderwijs
Van het kastje naar de muur

OV-Chipkaart is weer aan zet..
  maandag 1 februari 2010 @ 14:20:37 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77512106
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
OV-Chipkaart is weer aan zet..
Pff... Dat schiet lekker op!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:26:10 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512297
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Die krijgen velen nog steeds
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:29:58 #299
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77512417
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
Mail van OV-chipkaart nr. 1
[..]

Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
[..]

Wat een zinloze reactie die laatste

Als laatste de mail van DUO.
[..]

Van het kastje naar de muur

OV-Chipkaart is weer aan zet..
Dit is wel erg ja.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77512510
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')