Jawel hoor, van de site:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
quote:Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Antwoord
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!
Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op deze website vind je informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.
Dat weet ik, iig ik kon dat noteren en rapporteren zodat daar werk van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
Ik kreeg 2 dagen terug spontaan een bonnetje uit zo'n ophaal automaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:25 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.
Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.
Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.
Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.
Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Maandag t/m vrijdag: 07.00-21.30quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:11 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:
Goede reis student wk vrij.
Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.
Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
Ja als ik mijn kaart voor de ov kaartlezen doe bij zo'n ticketsautomaat op het station dan kom er voor:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
Dat is toch dat nummer wat bij elke IB groep bief staat? Het zijn getallen iigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
ja idd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:08 schreef Nick_Taken het volgende:
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
Het is een code met ik geloof iets van 11 getallen. Anders moet je even inloggen op de site als je geen papieren correspondentie van ze ontvangt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
Beide meenemen. Of de papieren kaart nog wordt geaccepteerd is afwachten en op de chipkaart staat sowieso nog het tijdelijk product.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als ik haar was, dan zou ik toch even die chipkaart op gaan halen bij die persoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef Broekpaling het volgende:
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.
Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)quote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Maar ik bereis nog niet de halve zonequote:Op zondag 31 januari 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
Op de site van HTM staatquote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
¤0,78 + (¤0,131/km * 1.76km) = 1.01quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
Oftewel bij ongeveer 3 van de 4 reizen ben je duurder uitquote:Ooit is 4,5 km genoemd als streefwaarde voor de doorsnede van een
tariefzone
Toch is het wel zoquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..quote:Op zondag 31 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
Nog een keer.
Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
Ik zeg toch niet dat het wat uitmaakt. Ik vraag het alleenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
Maar ik kan woensdag er gewoon gebruik van maken zonder 'm ergens te activeren?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Hij wordt dus niet verlengt?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.quote:
Lullig.. Al zijn er volgens mij weinig opleidingen die in februari beginnen, dus dat is wel een voordeel. Althans, als dit bijvoorbeeld "september" zou zijn, dan hadden heel veel mensen een probleem gehadquote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Waarschijnlijk niet nee...quote:Op zondag 31 januari 2010 14:14 schreef Big_Boss het volgende:
Gisteravond nog niet kunnen activeren, omdat de automaat bij de AH niet werkte (er stond niets op de display, ook niet toen ik m'n kaart er in had gedaan), handig. Dus ik kan morgen niet in- en uitchecken als ik geen geld op die kaart zet?
Hadden ze de tijd die je met je oude kaart kon reizen niet verlengd? Kan me vergissen though...quote:Op zondag 31 januari 2010 14:14 schreef Big_Boss het volgende:
Gisteravond nog niet kunnen activeren, omdat de automaat bij de AH niet werkte (er stond niets op de display, ook niet toen ik m'n kaart er in had gedaan), handig. Dus ik kan morgen niet in- en uitchecken als ik geen geld op die kaart zet?
Lekker is dat. Wat heb ik er verder dan nog aan?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
Dit staat er op studentenreisbewijs.nl:quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Op de site wordt nergens meer de datum van vandaag genoemd als uiterste datum om het op te halen. Of het tijdelijke reisproduct nog geldig blijft kan ik zo snel niet vinden.quote:Tot wanneer kan ik mijn studentenreisproduct ophalen? (cq: hoe lang blijft het klaar staan?)
Zolang je recht hebt op studiefinanciering, blijft je studentenreisproduct voor je klaar staan. Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien vanaf wanneer jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen.
Heb je een tijdelijke ov dan blijft die gewoon geldig, die hoefde je ook niet te activeren, totdat je je echte hebt en geactiveerd hebt. Je tijdelijke moet je dan terug sturen.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:
Of het tijdelijke reisproduct nog geldig blijft kan ik zo snel niet vinden.
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:46 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Heb je echter een definitieve ov-chipkaart en daar staat een tijdelijke activatie op dan vervalt die dus vandaag.
Inderdaad, nogal vaag. Dan maar hopen dat die automaat 't vanmiddag doet (lang leve AH die op koopzondag open is).quote:Op zondag 31 januari 2010 14:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.
Aha, ok bedankt, ik weet waar ik aan toe ben nu.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:43 schreef Nick_Taken het volgende:
Je kan hem nog wel activeren, dat zul je nog altijd kunnen.
Echter zolang je hem niet activeert kun je er niet mee gratis reizen, alleen op saldo.
Tja, wat is er niet apart bij de OV chipkaart?!quote:Op zondag 31 januari 2010 14:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al inderdaad, alleen wel apart dat dat niet meer op die site staat.
Geen commentaar.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, wat is er niet apart bij de OV chipkaart?!
Jammer!quote:
Die heb ik maar genegeerdquote:Op zondag 31 januari 2010 14:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jammer!
Hoe zou het met onze vriendin zijn?
quote:Op zondag 31 januari 2010 16:57 schreef fokaccount666 het volgende:
Is het studenten ov jaarkaart d te gebruiken maandag? ik heb nog geen chipkaart voor studenten komt psas deze week, ga vanaf morgen weer opnieuw studeren.
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Ik zou voor de zekerheid die brief meenemen en dan hoop ik voor je dat je chipkaart het wel doet en anders dat de conducteur (of iemand anders) een beetje aardig voor je is..quote:Op zondag 31 januari 2010 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Kan ik ook reizen met mijn OV chipkaart (die geladen zou moeten zijn maar het ongetwijfeld nog niet doet) en een brief van DUO dat ik vanaf 1/2/2010 recht heb op studenten OV?
Ik mag morgen dus voor het eerst maar ik geloof er niks van dat dat ding het ineens doet, hoewel de klantenservice meneer me verzékerde dat dat wel zo zou zijn
Een brief? Ik dacht dat je al een chipkaart had?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:16 schreef Renesite het volgende:
Ik kreeg een brief dat ik per 11 januari een week chipkaart heb gekregen of zo. Dus nu gaat het goed en zulks?
Heb ik ook gehad, maar dan via mijn.ibg.nl.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Ik zou willen dat ik zo'n brief kreeg. Zou eindelijk een beetje duidelijk verschaffen.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Sommige correspondentie laat ik liever niet via de website van het IBG lopen/opslaan.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, maar dan via mijn.ibg.nl.
Daar staat simpelweg bevestigd dat je op 15 januari succesvol een weekabonnement hebt opgehaald/geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Ik wist niet dat ik zulke post kreeg!quote:Op zondag 31 januari 2010 19:23 schreef Tochjo het volgende:
Daar staat simpelweg bevestigd dat je op 15 januari succesvol een weekabonnement hebt opgehaald/geactiveerd.
Die heb ik een tijdje terug ook al gehadquote:Op zondag 31 januari 2010 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik zulke post kreeg!
Maar nice! Dan heb ik dus toch alles goed ingeladen. Thank god
mijn.ibg?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Ehh.rr...dan zou ik ook allang een brief gehad moeten hebben. Ik heb namelijk al op 4 januari geactiveerd.
Je hebt hem zeker verkeerd geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Ehh.rr...dan zou ik ook allang een brief gehad moeten hebben. Ik heb namelijk al op 4 januari geactiveerd.
Nope, denk het haast niet. Op de NS automaten en inclusief de conducteuren zeggen dat mijn pasje correct is geactiveerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:38 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Je hebt hem zeker verkeerd geactiveerd.
Lijkt me een goed idee, hebben we het toch mooi 10 topics vol gehouden.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:58 schreef Meddo het volgende:
Zullen we straks in het algemene topic verder gaan?
[centraal] OCW DUO/IBG & OV studentenchipkaart #6
Of heeft het nog zin om straks een nieuw topic te openen? Ik denk dat de grootste problemen enzo wel voorbij zijn.
Omdat niemand waarschijnlijk nog een pagina terug leest om vragen te beantwoorden.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:01 schreef Schuifpui het volgende:
Blegh vaag systeem, snap er niets van. Op OV-chipkaart.nl staat dit:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Klopt het dat het twee keer weekend is?
Verder stond in januari een tijdelijk product op mijn kaart die door de NS niet herkend werd, maar door de tram in Utrecht wel. Daar geprobeerd mijn nieuwe reisproduct op te halen, maar er stond een week klaar, terwijl ik weekend wil. Daarom dus niet opgehaald en veranderd op de DUO site. Het zou 2 dagen duren, dus na een week naar zo'n paal gegaan, daar stond nog steeds een week-ov klaar. Omdat dat systeem ongelooflijk traag was, heb ik per ongeluk die week geladen.![]()
Na nog een week opnieuw naar een paal geweest, maar er stond niets klaar. www.ov-chipkaart.nl zegt dus dat het bovenstaande erop staat. Een weekend dus? Is dit nog mijn tijdelijke product of is er toch een definitieve weekend opgekomen? Hoe kan ik dit controleren?
Thanks
Nee.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:27 schreef vault_tec het volgende:
Moet ik nou mijn papieren in folie kaartje weer inleveren of?
Durf het niet te zeggen, ik zou zeggen bel ze om te vragen wat er nu precies op staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat niemand waarschijnlijk nog een pagina terug leest om vragen te beantwoorden.
Huh. Ben je gewisseld ofzo?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:21 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het uiterst vreemd dat ik deze brief kreeg.
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Durf het niet te zeggen, ik zou zeggen bel ze om te vragen wat er nu precies op staat.
Is bij iedereen andersquote:Op zondag 31 januari 2010 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.
Is dat tijdelijke gebeuren normaal te zien op ov-chipkaart.nl?
Bij de meeste mensen staan er 4 producten op de site van OV-chipkaart.nl. Dus vandaar dat ik niet durf te zeggen wat er nou precies op jouw kaart staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee, maar ik zal kijken of ik morgen even kan bellen.
Is dat tijdelijke gebeuren normaal te zien op ov-chipkaart.nl?
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:50 schreef Ryon het volgende:
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
Dit was mij al enigszins opgevallenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
Niks. Gewoon zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:10 schreef KermitKikker het volgende:
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Inderdaad, officieel is daar niets over bekend.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]
Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
Aha, als dat het geval is even bellen met ov-chip of ze je aanvraag wel hebben (in oktober zijn ze er nogal wat kwijtgeraakt). En bij ib-groep kun je vergoeding krijgen, ¤68 per halve maand, omdat je wel recht hebt op ov.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:quote:Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:11 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:quote:Op maandag 1 februari 2010 00:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurdquote:je hebt al recht op studiefinanciering, maar er staat nog geen abonnement voor je klaar om te activeren. Je hebt wél drie maanden voordat je recht op studiefinanciering inging alle relevante gegevens aan DUO doorgegeven
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:16 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
[..]
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurdAl helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
Ik doe morgen hun vergoedingsformulier ook maar op de post (kan het altijd proberen) en leg het wel uit bij vraag 4, of ik iets anders kwijt wil.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
Whehe, hier ook laatst in de bus. Iemand had wat geknoeid enzo in de bus en toen moest de chauffeur dat opruimen. Ging ie uitgebreid vertellen dat ie vroeger in de schoonmaak enzo had gezeten (quote:Op maandag 1 februari 2010 00:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Californium het volgende:
over automatisch opladen:
Leek me wel handig dat ze automatisch geld van mijn rekening afschrijven als het saldo van mijn chipkaart onder een bepaald bedrag zou komen. Als het koud is / regent dan reis ik er vaak in het weekend mee naar werk. Helemaal een gebruikersnaam aangevraagd op de site en weet ik wat. Kan ik dat niet aanvragen want met deze OV chipkaart "is nog niet gereisd"
IK gebruik m al sinds december, abbonementen zijn er al opgeladen.... ik ga bijna elke dag wel een keer met de bus... Maar "er is nog niet mee gereisd".
![]()
"Mijn OV-chipkaart" werkt pas goed als je na je registratie (stap 1) TLS hebt gemachtigd om je transacties en producten te tonen en (stap 2) je (daarna) daadwerkelijk hebt gereisd met de kaart. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je je 'producten' en 'transacties' hebt gezien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik zie alleen dit als ik daarop klik:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774
Toon kaartinformatie werkt niet![]()
Ik ook hoor.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:08 schreef Yesse het volgende:
Ook erg leuk: Heb allebei mijn abonnementen opgeladen maar de conducteur ziet geen abonnement staan maar bij de metro werkt het abonnement wel gewoon. Op het oplaadpunt kan ik niks meer ophalen. Heerlijk dit.
Kan je dat overzicht ook krijgen wanneer je hem al hebt opgehaald?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Oh ik ben er net geweest.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.quote:Beste student,
Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.
Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan:
[..]
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.
Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Renesite het volgende:
Groningse busmaatschappij QBuzz:
Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door'
Hoef dus niet te laten checken en zo.
Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.
Groningen atm: incompetent.
1,50 kaartjes en zo bedoel je?quote:Op maandag 1 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!
Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).quote:We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.
Succes
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Wat een zinloze reactie die laatstequote:Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.
Uit onze administratie blijkt dat u uw (laatst)reisproduct opgehaald heeft op 12-01-2010. Deze zou dan ook geen foutmelding moeten geven bij de conducteur. Indien u nog steeds problemen heeft met uw StudentenOV-chipkaart, kunt u op deze manier weer contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Van het kastje naar de muurquote:Helaas kunnen wij je ook niet helpen. Het enige dat wij doen is doorgeven of je
doordeweeks of in het weekend gratis wil reizen. Dit hebben wij reeds in
december gedaan.
Wij hebben niets te maken met het fysieke pasjes of de oplaad apparatuur.
Hiervoor moet je echt bij de gezamelijk vervoersbedrijven oftewel OV-chipkaart
zijn.
Ik heb je letterlijke mail voorgelegd aan onze OV-specialisten en die vinden het
heel erg vreemd en vervelend dat je deze foutieve informatie hebt gekregen. Ze
zullen via hun ingangen bij OV-chipkaart dit ook zeker meenemen zodat andere
studenten hopelijk niet dezelfde foute informatie krijgen die jij hebt gekregen.
Helaas kunnen we je niet helpen bij het oplossen van het probleem.
Met vriendelijke groet,
Dienst Uitvoering Onderwijs
Pff... Dat schiet lekker op!quote:
Die krijgen velen nog steedsquote:Op maandag 1 februari 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Dit is wel erg ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
Mail van OV-chipkaart nr. 1
[..]
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
[..]
Wat een zinloze reactie die laatste![]()
Als laatste de mail van DUO.
[..]
Van het kastje naar de muur![]()
OV-Chipkaart is weer aan zet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |