Misschien zou je hem eerst moeten activeren en dan direct wisselen? Ik weet niet of het helpt en anders via een ouderwets papieren wijzigingsforumulier met de post.quote:
Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:41 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, -66 cent
Vraag me niet hoe zoiets kan
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.
Waarschijnlijk wel, je zou voor de zekerheid ook nog zo'n NS-kaartjesautomaat met chiplezer kunnen proberen, maar het lijkt er op dat het een van de twee keren toch gelukt is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:
Kaartnaamnvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00
Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Bij mij wel hoor, wat op die site staat kun je niet op af gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:50 schreef wups het volgende:
Welke twee reisproducten staan erop? Als er twee keer een "Vraag uw OV-bedrijf"-product opstaat (wat is dat überhaupt?) dan issie nog niet geactiveerd (denk ik).
Contact opnemen met ov chipkaart.nl dan moet hij even handmatig eropgezet worden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:55 schreef Rnie het volgende:
Wil ik gister mijn pas activeren...geeft hij aan dat er geen bestelling klaarligt voor mij? Ik had in eerste instantie 2 o chipkaarten gekregen waarvan ik 1 kaart heb laten deactiveren..weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Wilde ik net mijn kaart activeren, geeft dat apparaat aan dat het ophalen van een reisproduct tijdelijk niet mogelijk is. Nu moet ik volgende week naar Utrecht met het OV en het zal me niets verbazen als het ophalen voor die tijd niet lukt. Maar hoe zit het dan met het 'tijdelijke' product wat op mijn kaart staat? Waar kan ik zien welk product er nu nog opstaat en belangrijker kan ik met een ongeactiveerde kaart naar Utrecht?
Hm, dan zal ik het wel nog een paar keer proberen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.
Maar als je die melding krijgt, meteen nog een keer proberen. Vaak lukt het na een stuk of 5 - 10 keer wel. Dan neem je die paal maar een minuutje langer in bezit, boeien.
Niet in- en uitchecken, en hij moet een kortingskaartje kopen. (bij de NS dan)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs de reeksstarter weet het even niet meer
ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs de reeksstarter weet het even niet meer
ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
Met andere abonnementen kan het al wel. Met de studenten kaart nog nietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Negaiido het volgende:
Dat vind ik ook raar, ik had een paar dagen geleden mensen gezien die ook echt gingen inchecken of uitchecken. Dat was dan bij de trein. Is het dan toch echt mogelijk of zijn mensen gewoon gek?of beide ...
inmiddels in de trein en het werkt idd zoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.
Bij mij staan er 6 reisproducten opquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:
Kaartnaamnvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00
Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetjequote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:29 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Bij mij staan er 6 reisproducten op
Niet te veel uitgaan van ov-chipkaart.nl. Die zijn niet zo up-to-date. Je kunt je ov checken bij een ns-automaat. Zo'n kaartjesautomaat waar rechtsonder een ov-chip-vakje zit. Daar moet je m langszwiepen en dan kun je kaartinformatie bekijken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:30 schreef Pindabroodje het volgende:
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Totaal 3
En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.
Nouja, het zal wel kloppen
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging primaSnel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben
. Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem
. Als het werkt dan.
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
O?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Dat van die 12 keer weet ik uit eigen ervaring, dus ik probeer nu maar overal die kaart te gebruiken om er aan te wennenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.
Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
Alleen bij de metro, tram en bus inderdaad. De conducteur in de trein kan zien welk abonnement er op je kaart staat, dus dan is het goed.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O?Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O?Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:14 schreef maok het volgende:
[..]
Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
Volgens de NS zou het moeten kunnen vanaf 1 december. Dan zouden mensen met een voordeelurenkaart kunnen reizen op saldo.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:17 schreef maok het volgende:
[..]
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
quote:Planning
De OV-chipkaart wordt langzaam maar zeker ingevoerd in het openbaar vervoer. De eerste vorm van reizen en betalen met de OV-chipkaart bij NS is reizen op saldo .
In de loop van 2010 volgen nieuwe vormen van reizen met de OV-chipkaart bij NS. Wij houden u op de hoogte via deze site.
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.
Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.
Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.
Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.
Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'.Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.
Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
In iedergeval de schadevergoeding aanvragen uit de OP. En even afwachten of er maandag mensen zijn die met hun papierenversie kunnen reizen (of moet je zelf ook gelijk maandag al? dan zou ik even een medewerker, het liefst de conducteur van de trein, vragen of het wel of niet kan)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'.Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.
Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
Maar je weet natuurlijk niet of elke vervoerder dat accepteerd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Oeh, het is rustig!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Ok, thanksquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:28 schreef maok het volgende:
[..]
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.
(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
Jawel hoor, van de site:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
quote:Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Antwoord
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!
Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op deze website vind je informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.
Dat weet ik, iig ik kon dat noteren en rapporteren zodat daar werk van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
Ik kreeg 2 dagen terug spontaan een bonnetje uit zo'n ophaal automaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:25 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.
Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.
Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.
Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.
Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Maandag t/m vrijdag: 07.00-21.30quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:11 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:
Goede reis student wk vrij.
Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.
Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
Ja als ik mijn kaart voor de ov kaartlezen doe bij zo'n ticketsautomaat op het station dan kom er voor:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
Dat is toch dat nummer wat bij elke IB groep bief staat? Het zijn getallen iigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
ja idd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:08 schreef Nick_Taken het volgende:
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
Het is een code met ik geloof iets van 11 getallen. Anders moet je even inloggen op de site als je geen papieren correspondentie van ze ontvangt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
Beide meenemen. Of de papieren kaart nog wordt geaccepteerd is afwachten en op de chipkaart staat sowieso nog het tijdelijk product.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als ik haar was, dan zou ik toch even die chipkaart op gaan halen bij die persoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef Broekpaling het volgende:
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.
Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)quote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Maar ik bereis nog niet de halve zonequote:Op zondag 31 januari 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
Op de site van HTM staatquote:Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.
Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
¤0,78 + (¤0,131/km * 1.76km) = 1.01quote:Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
Oftewel bij ongeveer 3 van de 4 reizen ben je duurder uitquote:Ooit is 4,5 km genoemd als streefwaarde voor de doorsnede van een
tariefzone
Toch is het wel zoquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks.
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..quote:Op zondag 31 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
Nog een keer.
Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
Ik zeg toch niet dat het wat uitmaakt. Ik vraag het alleenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
Maar ik kan woensdag er gewoon gebruik van maken zonder 'm ergens te activeren?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Hij wordt dus niet verlengt?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.quote:
Lullig.. Al zijn er volgens mij weinig opleidingen die in februari beginnen, dus dat is wel een voordeel. Althans, als dit bijvoorbeeld "september" zou zijn, dan hadden heel veel mensen een probleem gehadquote:Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |