abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:41:43 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77407616
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

ik heb 'm nog niet geactiveerd.
Misschien zou je hem eerst moeten activeren en dan direct wisselen? Ik weet niet of het helpt en anders via een ouderwets papieren wijzigingsforumulier met de post.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77407623
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:19 schreef CantFazeMe het volgende:
Je pas heeft geen negatief saldo?
Ja, -66 cent
Vraag me niet hoe zoiets kan
pi_77410349
Wil ik gister mijn pas activeren...geeft hij aan dat er geen bestelling klaarligt voor mij? Ik had in eerste instantie 2 o chipkaarten gekregen waarvan ik 1 kaart heb laten deactiveren..weten jullie misschien wat er aan de hand is?
De enige echte.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:09:20 #104
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77410863
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, -66 cent
Vraag me niet hoe zoiets kan
Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77411000
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:09 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dan moet je een positief saldo van maken vandaar dat je misschien niet kon inchecken en uit checken.
er zijn toch niet serieus mensen die dat gaan doen toch? (neem aan dat dat geld onterecht is afgeschreven).

Laat ze het lekker uitzoeken met hun ovshitknip.....
pi_77412954
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:

Kaartnaamnvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00

Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:14:31 #107
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77413514
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:
Ik snap het niet meer. Ik heb 2 keer geprobeerd om mijn ov chipkaart te activeren en het is niet gelukt volgens mij. Toen ik van middag op ovchipkaart.nl keek las ik tot mijn grote verbazing het volgende:

Kaartnaamnvt
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00

Er staan 2 reisproducten op. Maar nu mijn vraag. Heb ik hem goed geactiveerd of niet??
Waarschijnlijk wel, je zou voor de zekerheid ook nog zo'n NS-kaartjesautomaat met chiplezer kunnen proberen, maar het lijkt er op dat het een van de twee keren toch gelukt is.
pi_77417724
Welke twee reisproducten staan erop? Als er twee keer een "Vraag uw OV-bedrijf"-product opstaat (wat is dat überhaupt?) dan issie nog niet geactiveerd (denk ik).
pi_77417813
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:50 schreef wups het volgende:
Welke twee reisproducten staan erop? Als er twee keer een "Vraag uw OV-bedrijf"-product opstaat (wat is dat überhaupt?) dan issie nog niet geactiveerd (denk ik).
Bij mij wel hoor, wat op die site staat kun je niet op af gaan.
You dream it, I live it.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:55:43 #110
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77417985
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:55 schreef Rnie het volgende:
Wil ik gister mijn pas activeren...geeft hij aan dat er geen bestelling klaarligt voor mij? Ik had in eerste instantie 2 o chipkaarten gekregen waarvan ik 1 kaart heb laten deactiveren..weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Contact opnemen met ov chipkaart.nl dan moet hij even handmatig eropgezet worden.

Ik heb hetzelfde probleem, samen met nog heel veel anderen. Niets aan te doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:12:39 #111
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_77418675
Wilde ik net mijn kaart activeren, geeft dat apparaat aan dat het ophalen van een reisproduct tijdelijk niet mogelijk is. Nu moet ik volgende week naar Utrecht met het OV en het zal me niets verbazen als het ophalen voor die tijd niet lukt. Maar hoe zit het dan met het 'tijdelijke' product wat op mijn kaart staat? Waar kan ik zien welk product er nu nog opstaat en belangrijker kan ik met een ongeactiveerde kaart naar Utrecht?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:19:02 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77418952
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Wilde ik net mijn kaart activeren, geeft dat apparaat aan dat het ophalen van een reisproduct tijdelijk niet mogelijk is. Nu moet ik volgende week naar Utrecht met het OV en het zal me niets verbazen als het ophalen voor die tijd niet lukt. Maar hoe zit het dan met het 'tijdelijke' product wat op mijn kaart staat? Waar kan ik zien welk product er nu nog opstaat en belangrijker kan ik met een ongeactiveerde kaart naar Utrecht?
Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.

Maar als je die melding krijgt, meteen nog een keer proberen. Vaak lukt het na een stuk of 5 - 10 keer wel. Dan neem je die paal maar een minuutje langer in bezit, boeien.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:25:05 #113
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_77419183
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, je krijgt meer tijd om je product op te halen dan t/m 31 januari. Dat betekent dat het tijdelijke product dat er nu op staat niet er af gehaald wordt.

Maar als je die melding krijgt, meteen nog een keer proberen. Vaak lukt het na een stuk of 5 - 10 keer wel. Dan neem je die paal maar een minuutje langer in bezit, boeien.
Hm, dan zal ik het wel nog een paar keer proberen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_77420647
zelfs de reeksstarter weet het even niet meer

ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
Ja doei.
pi_77420901
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:

ik heb dus mn ding opgehaald en reis al heen en weer zo met de bus enzo. Moet zo met de trein, maar neem aan dat dat ook kan? Maar normaal reist mijn vriend mee op mijn korting? Hoe doe je dat?
Niet in- en uitchecken, en hij moet een kortingskaartje kopen. (bij de NS dan)
You dream it, I live it.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:14:12 #116
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77421173
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef motorbloempje het volgende:

De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.
pi_77421995
Dat vind ik ook raar, ik had een paar dagen geleden mensen gezien die ook echt gingen inchecken of uitchecken. Dat was dan bij de trein. Is het dan toch echt mogelijk of zijn mensen gewoon gek? of beide ...
pi_77422351
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:36 schreef Negaiido het volgende:
Dat vind ik ook raar, ik had een paar dagen geleden mensen gezien die ook echt gingen inchecken of uitchecken. Dat was dan bij de trein. Is het dan toch echt mogelijk of zijn mensen gewoon gek? of beide ...
Met andere abonnementen kan het al wel. Met de studenten kaart nog niet
You dream it, I live it.
pi_77422667
De week voor kerst heb ik mijn aanvraagformulier opgestuurd, en nog steeds geen kaart ontvangen.

Dus ik heb volgende week een probleem, hoe reis ik?

Ik heb zojuist gebeld met de studenten ov chipkaart, en die vrouw vertelde me dat ik gewoon nog kan reizen tot 1 maart met mijn oude ov kaart van 2009. Ik vroeg haar of dit in het nieuws was geweest, maar ze zei dat dit binnenkort zou gebeuren.

Naja, we zien het wel
pi_77422715
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:14 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

De conducteur heeft een scanner en kan de producten zien die op je kaart staan. Reizen op saldo is nog niet echt aan te raden of nog niet mogelijk, weet ik eigenlijk niet. Dus jij kunt gewoon instappen en je vriend kan een kaartje kopen met korting.
inmiddels in de trein en het werkt idd zo dank!
Ja doei.
pi_77423859
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef MarijeH het volgende:

Kaartnaamnvt
StatusActief
Huidig saldo **¤ 0,00

Bij mij staan er 6 reisproducten op
pi_77425369
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:29 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Bij mij staan er 6 reisproducten op
Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
pi_77427426
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.

Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.

Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.

Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.

Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:40:12 #124
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77429305
Goed om te horen en minder goed voor de opkomende bonnen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:57:24 #125
131278 moemoe
#teampanda
pi_77431974
Er staat nog steeds geen week-OV voor me klaar . Inmiddels wel schadevergoeding aangevraagd, maar zou het ook erg fijn vinden als ik dat ding daadwerkelijk krijg.

Het formulier uit de OP is alleen voor specifieke vervoerders toch? Of kan ik daar ook vragen om een oplossing voor de bestelling die niet klaar staat?

(Ik heb begin januari mijn weekend-OV voor week-OV willen inwisselen. Na 10 werkdagen had ik nog niks.)
pi_77433140
Donderdag eindelijk mijn Studenten OV-chipkaart gekregen. Vandaag naar een ophaalpunt geweest, en wat denk je... Juist ja, er staat geen product voor me klaar.

Wat moet ik nu doen? Is de datum (31 januari) inmiddels verlengt...?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:30:07 #127
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_77433402
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:

Studenten OV-chipkaart weekend -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00

Totaal 3

En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.

Nouja, het zal wel kloppen
pi_77442811
Ik heb een vraag nu plasterk uitstel heeft gegeven betekend dit dat ik maandag mijn studenten ov nog mag gebruiken? zo ja tot hoe lang?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:43:52 #129
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77442892
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:30 schreef Pindabroodje het volgende:
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:

Totaal 3

En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.

Nouja, het zal wel kloppen
Niet te veel uitgaan van ov-chipkaart.nl. Die zijn niet zo up-to-date. Je kunt je ov checken bij een ns-automaat. Zo'n kaartjesautomaat waar rechtsonder een ov-chip-vakje zit. Daar moet je m langszwiepen en dan kun je kaartinformatie bekijken.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:54:56 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77443068
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging prima Snel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben . Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem . Als het werkt dan.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:58:59 #131
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443150
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging prima Snel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben . Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem . Als het werkt dan.
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:02:07 #132
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_77443215
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:06:25 #133
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443299
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:02 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.

Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:08:12 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77443342
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

O? Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:08:45 #135
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_77443354
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:06 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.

Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
Dat van die 12 keer weet ik uit eigen ervaring, dus ik probeer nu maar overal die kaart te gebruiken om er aan te wennen Werkt nog niet echt, want ik sta nu alweer op 2x
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:13:50 #136
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443465
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O? Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Alleen bij de metro, tram en bus inderdaad. De conducteur in de trein kan zien welk abonnement er op je kaart staat, dus dan is het goed.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:14:27 #137
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77443477
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:16:50 #138
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443516
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:14 schreef maok het volgende:

[..]

Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:17:59 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77443533
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:33:24 #140
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443899
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:17 schreef maok het volgende:

[..]

Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
Volgens de NS zou het moeten kunnen vanaf 1 december. Dan zouden mensen met een voordeelurenkaart kunnen reizen op saldo.
quote:
Planning
De OV-chipkaart wordt langzaam maar zeker ingevoerd in het openbaar vervoer. De eerste vorm van reizen en betalen met de OV-chipkaart bij NS is reizen op saldo .

In de loop van 2010 volgen nieuwe vormen van reizen met de OV-chipkaart bij NS. Wij houden u op de hoogte via deze site.
pi_77444541
OK, de conducteuren kunnen mijn kaart niet lezen, maar op die (akelige) website staat dit:

Je zou toch zeggen dat ik nu mijn 'reisproducten' heb?
Wel vreemd want het ophalen was mijn inziens mislukt, omdat de computer zei "er staan geen producten klaar". Maargoed, hier staat ook dat mijn saldo -0,66 is, terwijl het toch echt +0,36 is.
pi_77444872
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.

Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.

Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.

Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.

Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
gr gr
pi_77444882
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'. Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.

Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
pi_77444956
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'. Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.

Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...

Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
gr gr
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:17:25 #145
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445036
quote:

In iedergeval de schadevergoeding aanvragen uit de OP. En even afwachten of er maandag mensen zijn die met hun papierenversie kunnen reizen (of moet je zelf ook gelijk maandag al? dan zou ik even een medewerker, het liefst de conducteur van de trein, vragen of het wel of niet kan)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:18:13 #146
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445052
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...

Maar je weet natuurlijk niet of elke vervoerder dat accepteerd.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:26:16 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77445196
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_77445240
quote:
Oeh, het is rustig!

* moemoe gaat gelijk bellen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:28:46 #149
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445254
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.

(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:30:27 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77445298
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:28 schreef maok het volgende:

[..]

Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.

(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
Ok, thanks .
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Niet meer actief op Fok!
pi_77445309
Nu duurt de wissel van je OV ineens weer 12 werkdagen in plaats van 10.

Hebben ze snel gewijzigd dan .
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:32:45 #152
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445360
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, thanks .
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Jawel hoor, van de site:
quote:
Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Antwoord

Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!

Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.

Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op deze website vind je informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.
pi_77445812
De IBG zei net dat er iig tot eind februari gereisd kan worden met je oude OV.
pi_77446047
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
Dat weet ik, iig ik kon dat noteren en rapporteren zodat daar werk van gemaakt wordt.
Mocht er behoefte aan zijn dan zorg ik wel dat ik een keer die gegevens noteer en direct aan het hoofdkantoor rapporteer. Voorheen moesten we dan adviseren een nieuw formulier in te vullen om een nieuwe aan te vragen, wat natuur;ijk alleen maar onnodig meer papierwerk oplevert, de foto zit toch al in het systeem dus ze kunnen zo een nieuwe kaart aanmaken. Overigens ben je niet de enige, Naar wat ik gok heb ik een 2500-3000 mensen gesproken/geholpen en ben dit probleem een stuk of 10 keer tegengekomen.
Het interne proces achter de infolijn iig loopt voor geen meter, daarom ontlasten wij ook secundair de lijnen en hielpen wij primair de mensen activeren, omdat nog steeds heel veel mensen geen idee hadden hoe het moest. Wat ik weet is dat de infolijn sindsdien beter bereikbaar is ook.
pi_77446088
Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
pi_77446399
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
Ik kreeg 2 dagen terug spontaan een bonnetje uit zo'n ophaal automaat.
Had niks bevestigd ofzo

Er staat bij mij:
Student weekend
en student korting weekend.

En dan 4 x: Vraag uw ov bedrijf..

Het zat wel
pi_77446467
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:

Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:
Goede reis student wk vrij.

Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.

Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
pi_77446494
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
pi_77446568
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
Maandag t/m vrijdag: 07.00-21.30
Zaterdag en Zondag: 10.00-16.00

Ik heb al zovaak dat bandje gehoord dat ik dat inmiddels wel weet
pi_77446679
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:11 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:

Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.

Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
pi_77446716
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
Ja als ik mijn kaart voor de ov kaartlezen doe bij zo'n ticketsautomaat op het station dan kom er voor:

Studenten ov chipkaart weekend
Studenten ov chipkaart korting weekend.

Maar ik heb 2 x een week geactiveerd.
pi_77447994
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
pi_77448332
Even een vraag (heb deel van het topic doorgelezen en op www.studentenov-chipkaart.nl gekeken maar kon mijn antwoord niet vinden.

Ik hoorde vandaag van iemand dat je voor 1 feb. je OV chipkaart moet activeren. Iemand anders zei dat het ook nog later kon.
Moet ik hem vandaag nog activeren of kan het later ook nog?????

bvd.
pi_77448440
Later kan ook nog.
De datum van 1 februari is opgeschort, tot onbepaalde tijd, en zolang is je papieren ov kaart ook nog geldig.
pi_77448743
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
gr gr
pi_77448775
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 14:41:30 ]
pi_77448858
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
gr gr
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:46:25 #168
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77448937
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is toch dat nummer wat bij elke IB groep bief staat? Het zijn getallen iig
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77449032
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:08 schreef Nick_Taken het volgende:
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
ja idd.
Maar als ik door de week in-uit check komt er wel voor:

Dus blijkbaar staat hij er wel op.

Heb ook 4 x erop staan: Vraag uw ov bedrijf..
pi_77449062
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
Het is een code met ik geloof iets van 11 getallen. Anders moet je even inloggen op de site als je geen papieren correspondentie van ze ontvangt.
pi_77449072
Ah, dat correspondentienr. is gewoon een vast nummer per persoon dat altijd hetzelfde blijft?
Want ik heb hier nog een paar oude brieven uit 2008 liggen met hetzelfde correspondentienr.
Die moet ik dus gewoon invullen, neem ik aan?
gr gr
pi_77449085
bingo
pi_77449170
OK, bedankt.
Ik krijg nu binnen een week een aanvraagformulier. Yes
gr gr
pi_77461874
Even snel een vraagje. Het is mn zusje niet gelukt de bestelling van haar chipkaart op te halen, mede door een skivakantie. Nu moet ze maandag met de trein (ze heeft week ov), kan ze dan gewoon met de chipkaart reizen?
Ik ben een meisje =)
pi_77461933
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Ik ben een meisje =)
pi_77462042
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Beide meenemen. Of de papieren kaart nog wordt geaccepteerd is afwachten en op de chipkaart staat sowieso nog het tijdelijk product.
You dream it, I live it.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:54:35 #177
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77462428
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Als ik haar was, dan zou ik toch even die chipkaart op gaan halen bij die persoon
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77462551
Haha tsja, bedankt voor de info.
Ik ben een meisje =)
  zondag 31 januari 2010 @ 02:23:05 #179
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_77469375
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.

Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
0 topics op naam. 14.gif
pi_77471454
quote:
Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef Broekpaling het volgende:
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.

Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
You dream it, I live it.
pi_77471551
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.

Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_77471581
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.

Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
pi_77471610
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
Maar ik bereis nog niet de halve zone Wat een oplichterij zeg
pi_77471648
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:

Op de site van HTM staat
quote:
Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
You dream it, I live it.
pi_77471952
Ik blijf erbij: wat een oplichters!

Met strippenkaart binnen 1 zone: 1,01 euro

Met die informatie van de HTM site kan je dus berekenen dat je, om hieronder te blijven, welgeteld 1,76 kilometer mee mag rijden!

En maar blijven volhouden dat met OV-chipkaart niets duurder wordt
quote:
Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
¤0,78 + (¤0,131/km * 1.76km) = 1.01

Van http://www.rover.nl/dossiers/chi070116bijl1.pdf:
quote:
Ooit is 4,5 km genoemd als streefwaarde voor de doorsnede van een
tariefzone
Oftewel bij ongeveer 3 van de 4 reizen ben je duurder uit
pi_77472091
Overigens kom ik met narekenen ook niet op die ¤0,79

De reis is 2,42 kilometer (op Google Maps bekeken)

(2,42km * ¤0,131/km + ¤0,78) * 66% = ¤0.72

Maar goed, laten we het maar op een meetfout gooien...
pi_77472432
http://www.spitsnieuws.nl(...)neert_strippenk.html

In dit nieuwsbericht wordt gemeld dat de papieren kaart vanaf morgen dus helemaal niet meer geldig is..
pi_77472723
In Rotterdam is dit inderdaad zo, de rest van Nederland blijft de papieren ov kaart en de strippenkaart gewoon geldig.
pi_77473972
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, thanks .
Toch is het wel zo . Studentenreisproducten er af en het is een normale kaart
dag
pi_77473983
Nog een keer.

Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
pi_77474462
Blegh vaag systeem, snap er niets van. Op OV-chipkaart staat dit:

Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00

Klopt het dat het twee keer weekend is?

Verder stond in januari een tijdelijk product op mijn kaart die door de NS niet herkend werd, maar door de tram in Utrecht wel. Daar geprobeerd mijn nieuwe reisproduct op te halen, maar er stond een week klaar, terwijl ik weekend wil. Daarom dus niet opgehaald en veranderd op de DUO site. Het zou 2 dagen duren, dus na een week naar zo'n paal gegaan, daar stond nog steeds een week-ov klaar. Omdat dat systeem ongelooflijk traag was, heb ik per ongeluk die week geladen.

Na nog een week opnieuw naar een paal geweest, maar er stond niets klaar. www.ov-chipkaart.nl zegt dus dat het bovenstaande erop staat. Een weekend dus? Is dit nog mijn tijdelijke product of is er toch een definitieve weekend opgekomen? Hoe kan ik dit controleren?

Thanks
pi_77474610
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
Nog een keer.

Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
dag
pi_77474728
Ik kreeg als opmerking van de conducteur dat ik wel heel erg lang ging studeren
Het zal toch echt niet veel langer als 2,5-3 jaar meer duren.
pi_77474836
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
Ik zeg toch niet dat het wat uitmaakt. Ik vraag het alleen
  zondag 31 januari 2010 @ 13:20:56 #195
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_77475048
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:47 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Maar ik kan woensdag er gewoon gebruik van maken zonder 'm ergens te activeren?
Ik vind t zo bijzonder, vorig jaar kon ik er mee reizen dus was van overtuiging dat ik er niks aan hoefde te doen.
0 topics op naam. 14.gif
pi_77475196
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
pi_77475308
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
Hij wordt dus niet verlengt?
pi_77475344
Ik heb nog steeds geen OV-chipkaart Kutsysteem.
pi_77475443
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij wordt dus niet verlengt?
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:35:47 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77475512
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Lullig.. Al zijn er volgens mij weinig opleidingen die in februari beginnen, dus dat is wel een voordeel. Althans, als dit bijvoorbeeld "september" zou zijn, dan hadden heel veel mensen een probleem gehad
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')