abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:33:08 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512520
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!


Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:



Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

======================================================================================
Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
======================================================================================

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/


en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

======================================================================================
Updates
======================================================================================

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch


______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.


LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
========================================================================
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
========================================================================
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77512565
Hoi!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:34:55 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512566
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Lees alles goed door! Ofwel: eerst opladen! Maar tussen de mogelijkheid tot ontvangen en het kunnen gebruiken zit soms 1 week.

Neem anders de brief mee !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77512637
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
pi_77512971
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:34 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!


tvp!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:53:14 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513124
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
Ik zou gewoon 1 februari invullen. Zij kunnen niet weten waneer jij had willen reizen en zij hebben hun zaakjes nu niet voor elkaar.
Maar die bewijsstukken vind ik wel vaag, misschien stel jij een reis nu wel uit, dat kun je niet bewijzen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:55:08 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_77513185
11 topics over een stom pasje
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:56:20 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513234
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:55 schreef iFries het volgende:
11 topics over een stom pasje
En dan is dit alleen nog maar de [FAQ]...
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77513368
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie


Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
pi_77513420
Vandaag ging hier de chipkaart ook in gebruik

Vanmorgen in de eerste bus werkte het in- en uitchecken prima Toen overgestapt en in de tweede bus werkte het nog niet

De terugweg kon ik wel gewoon in checken Maar bij het uitchecken kreeg ik

"Toegang geweigerd"

Dus weer 4 euro weg
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 15:01:06 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77513422
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie


Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Neem je jaarkaart mee, je oude chipkaart mee en laat hem zien aan de conducteur. Vertel daarna het verhaal. Hoop vervolgens op coulance.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77514131
tvp deployed
pi_77514994
Ik heb ongeveer 2.5 week geleden geprobeerd mijn nieuwe studenten ov op te laden, maar er stond geen reisproduct klaar. (Die stond een week eerder klaar, maar toen had ik die kaart nog niet binnen). Ik ging toen kijken wat er dan wel op die kaart stond, en er stonden 2 dingen op. Eentje voor in de week, en een korting voor in het weekend, beiden geldig tot 2014 ofzo.

Is de kaart dus al opgeladen, of was dit gewoon een fout? Ik moet morgen naar school :p
effe normaal he
pi_77516025
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
You dream it, I live it.
pi_77516460
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:09 schreef Meddo het volgende:
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
effe normaal he
pi_77516539
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef shayolo het volgende:

[..]

Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
You dream it, I live it.
pi_77516723
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
ok, bedankt! ik ga eens bellen dan.
effe normaal he
pi_77517104
Heeft iemand het mailadres van DUO – IB-Groep? op de site vind ik alleen maar mailformulieren met andere onderwerpen..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77517119
TVP
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_77520639
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:18:13 #21
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77520980
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
  maandag 1 februari 2010 @ 18:32:02 #22
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521476
Hij deed het! In de trein in elk geval, kreeg keurig netjes: Goede reis stwk!
In de bus deed ie niks maar ik had op de een of andere vage manier het klaargespeeld een min saldo op die kaart te krijgen. Even opgewaardeerd met 5 euro en toen gaf hij in de bus de melding OK st *rijtje cijfers*.
Ik ben opgelucht.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_77521525
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
  maandag 1 februari 2010 @ 18:37:48 #24
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521671
Bij mij tot 2014 volgens mij?
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:43:53 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77521886
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
Bij mij tot 2011. Maar je bent niet de enige waarbij het geldig is tot 2030, vaker gelezen in ieder geval (en dan bedoel ik niet dat ik het vaker bij jou heb gelezen, wat ook het geval is )
pi_77523320
Vandaag gewoon met papieren kaart kunnen reizen.
gr gr
pi_77523799
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
pi_77528666
Kunnen ze die automaten waar je je product moet ophalen niet op wat meer plekken zetten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77529012
Op enkele plekken hebben ze een 2e automaat gezet, op Utrecht CS tijdelijk meer.
Er is mij verteld dat er meer automaten bij komen waar het kan, dus geen nieuwe maar bestaande worden aangepast. Een monteur heeft me dit in Den Haag nog laten zien, met zijn onderhouds ov-chipkaart kon hij het menu activeren. Maar de echt drukke tijden zijn wel voorbij, ik heb nergens meer rijden van meer dan een half uur wachten gezien de laatste 2 dagen dat ik er stond voor advies. Lijkt mij zich nu wel op te lossen.
pi_77529187
Ik bedoel meer dat ze in sommige gebieden vrij schaars zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 1 februari 2010 @ 21:11:08 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77529248
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:26 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
Omdat je de keuze krijgt om hem niet te activeren zodat er geen geld bij je voorlopig lening komt (als je bijvoorbeeld denkt je studie niet binnen 10 af te maken) net als eerst het niet ophalen van je kaart op het postkantoor.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77529492
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:59:39 #33
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77531546
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:17 schreef Nick_Taken het volgende:
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
Maar je kunt hem dan nog steeds activeren toch? Je hoeft je niet te indentificeren bij het activeren oid? Maar goed, ik weet het ook niet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77531871
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
pi_77531952
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
pi_77531992
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
pi_77532246
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 1 februari 2010 @ 22:17:39 #38
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77532506
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
Owja, dat was bij jou het geval. Hmz, dan denk ik toch dat in ieder geval 1 van de 2 iets tijdelijks is. Vreemd.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef GeneraalUli het volgende:
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
Jep, als het goed is blijft het gewoon klaarstaan.
pi_77532834
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
  maandag 1 februari 2010 @ 22:26:48 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77533003
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Ik zie ook nooit goede reis, maar altijd iets van 'in ok 16574644146'. Al staat er bij de prijs wel altijd 0 volgens mij.
pi_77533310
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Oke ik zal het eventjes wat beter uitleggen nog:P
Had in 2009 een weekend ov kaart.
Maar wilde per januari 2010 een week abonnement.
Die heb ik eind oktober dus om laten zetten.
Vervolgens op 30 december EN 15 januari een week abonnement geactiveerd.

Op www.ov-chipkaart.nl blijft studentenkaart weekend staan als ik inlog en bij kaartinformatie kijk.

Ging toen het weekend reizen en he in-en uitgecheckt(na melding:goede reis student wknd. omdat ik dus dacht dat er een weekend op zou staan.
Geen saldo niks vanaf gegaan en de conducteur vertelde mij dat ik een weekend had EN die had geactiveerd

Toen moest ik van de DUO eens proberen in te checken doordeweeks om te kijken wat ervoor kwam te staan, toen kwam er dus voor: Goede reis student wk vrij.

Heb een overzicht laten printen bij de Ns servicebalie in Groningen en daar staat hetzelfde op het papier wat onder kaartinformatie staat op www.ov-chipkaart.nl

Dus nu weet ik nog niet wat erop staat en of het goed is gegaan met 2x activeren
pi_77533425
Trouwens onder mijn gegevens bij DUO staat week abonnement, geactiveerd op 01-01-2010 :S
pi_77537420
Is er eigenlijk al een nieuwe deadline? Heb em nog niet geactiveerd, zolang er nog gezeik is.. wacht er eigenlijk het liefst zo lang mogelijk mee!
pi_77538554
Waarom wachten? Gewoon proberen, zodra stuit je wel op problemen en dan ben je er te laat mee.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 06:52:22 #45
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77539717
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:01:49 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77541852
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 06:52 schreef Ladidadida het volgende:
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
pi_77543864
Ik kan mijn OV-studentenchipkaart ook nog niet activeren. "Er staan geen bestellingen voor u klaar".
Gisteren met de klantenservice hierover gebeld, m'n product staat gewoon klaar. Blijkbaar komt het door de drukte en moet ik het gewoon blijven proberen... Het liefst niet tussen 12.00 en 16.00uur. Gisteren probeerde ik het om 09.00uur enfin.... Ik blijf dus maar even proberen en anders maar weer bellen...
pi_77547111
Het is net eindelijk toch gelukt. Na weetikveel hoeveel keer proberen bij verschillende automaten waarbij er gewoon niets gebeurde lukte het nu in één keer.

Nu maar hopen dat dat ook zo blijft als ik m'n nieuwe OV chipkaart krijg, want deze was volgens de klachtenlijn defect.. maar hij deed het toch vandaag.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:34:50 #49
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77553511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:

Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Dit dus..''de apparatuur van de NS werkt niet. Zorg dat u uw gegevens van mijn ov-chipkaart uitprint en bij u heeft waar status actief op staat..hopelijk zien ze het dan door de vingers''
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77555596
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')