Genoeg, drie jaar geleden had ik daar een 9 jaar oude Primera 2.0 voor, die nog in uitstekende staat was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:59 schreef PushyGurl het volgende:
ja maar goed 3000 tot 4000 euro is niet zo gek veel
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Genoeg, drie jaar geleden had ik daar een 9 jaar oude Primera 2.0 voor, die nog in uitstekende staat was.
Enige punctuatie mag ook wel...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:05 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindprima
Van een habbi-babbi Daewoo die nieuw 8000 euro is, verwacht ik niet dat het na 9 jaar nog veel is, maar een degelijke middenklasser rijdt na 9 jaar nog primaquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:05 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindprima
Ga ik ook nog wel doenquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:10 schreef Alicey het volgende:
Je zou eens bij wat occasion dealers bij je in de buurt kunnen langs gaan en kijken wat ze hebben. Je kunt je dan een beetje oriënteren op wat er mogelijk is en misschien zie je ook wel iets waar je zelf niet direct aan gedacht had.
Ook een optie, had ik nog niet aan gedacht!quote:
Rover, nog nooit gereden. Is het wat? Lijkt me een beetje te comfi rijden, waardoor ie weer belabberd bochtengedrag heeft enzo...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:53 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]
3.995
Rover 2.0 clt V6 Prestige (Full option) automaat!
Ja, op zich ben ik wel fan van Subaru, maar het nadeel van die Impreza's is dat de vlotte versies vaak van die afgeragde patserbakken zijn... Als er eentje te koop is van de eerste eigenaar, die een mannetje van 78 is, dan zou ik hem zo kopenquote:
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Bart het volgende:
Rover, nog nooit gereden. Is het wat? Lijkt me een beetje te comfi rijden, waardoor ie weer belabberd bochtengedrag heeft enzo...
Bronquote:Het rijgedrag is bekend; de Rover 75 is een comfortabele reiswagen die in bochten best een beetje wil hangen. Hij stuurt mooi direct en laat de chauffeur aardig voelen wat er tussen weg en wiel gebeurt.
Ja joh!quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Overigens is de Rover bovenstaande gewoon een Honda met Rover design.
Een benzine met 3 ton op de teller is me iets te gortigquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]
Voor als je een beetje hendig bent! Kleine schade aan de voorkant.
Bron
Met autotelefoon!
[ afbeelding ]
Oh ja? Dat is interessantquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Zover mijn autohistorie bekend, heeft rover enige tijd samengewerkt met honda.quote:
Accord trekt me ook wel erg aan, degelijke auto en nog mooi ook. Maar verbruik is dus wel hoog? Dat is dan wel weer een nadeel, alhoewel we er niet bijster veel mee zullen rijden (voor mijn werk heb ik een dienstauto en vrouwlief gaat met het OV), dus dat is op zich niet een hele grote ramp. Die VTEC's zijn op zich niet slecht, maar hebben pas bovenin echt lekker veel vermogen. Ik heb liever een gewone 2.0, die heeft onderin al wat meer kracht. Lekker schakellui rijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:32 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zover mijn autohistorie bekend, heeft rover enige tijd samengewerkt met honda.
Maarreh what about the accord? de 23 is wat prijzig, een 1.8vtec is goedkoper, maar heeft prima prestaties. (weegt wel 1300+kilo). Zelf reed ik een civic 1.5 vtec-e, vijfdeurs uit 2000. Deze zet de zelfde prestaties neer als de accord 1.8. Verschilletje: De 1.5 vtec rijdt 1 op 15 en de 1.8 accord rijdt 1 op 10![]()
Mijn Broer rijdt een Honda Accord uit 1999 Ik vind het een Heerlijke auto.
Enige grote nadeel welke we hebben ondervonden: Storing in het electronisch circuit van de Deurvergrendeling waardoor niet alle deuren tegelijk openden of sloten.
En een Civic 1.8 VTEC niks? kost wat, maar je rijdt met een rappe, kleine jap rond (170 PK)
Mja, die vallen nog wel mee inderdaad. Zat met dit formaat in gedachte bij een Civic, en dat is wel te kleinquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:40 schreef MdMa98 het volgende:
Deze te klein? Met gezin pas je er prima in, geloof me ik heb er eentje gereden (3 jaar lang)
Dat formaat is idd not done, en 99% is afgeragd met spoilerwerk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Mja, die vallen nog wel mee inderdaad. Zat met dit formaat in gedachte bij een Civic, en dat is wel te klein
Goede tipquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Volvo V40?
Interieur interesseert me niet zoveel, hij moet goed rijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:49 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Goede tip![]()
Heb er zelf ook voor gekeken, enkel moet je het interieur mooi vinden.
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?quote:
Ik ga zelf binnenkort van baanwisselen alleen heb ik dan waarschijnlijk geen auto vd zaak meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:49 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Goede tip![]()
Heb er zelf ook voor gekeken, enkel moet je het interieur mooi vinden.
Naar het schijnt kan er e.a met ophanging stuk gaan, maar mocht dat verholpen zijn (denk het wel bij de meeste) dan heb je idd een prima wagen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?
Zie marktplaatsquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?
Nee nog niet, eerst even kijken waarin ik allemaal wil gaan proefrijden, daar is dit topic voorquote:
De hoef.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:54 schreef MdMa98 het volgende:
Ik zie dat je ook uit alkmaar komt, geinig welke wijk?
Ik wil geen foute Alfaquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Deze nemen, krijg je geen spijt van:
http://link.marktplaats.nl/286557867
quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Deze nemen, krijg je geen spijt van:
http://link.marktplaats.nl/286557867
quote:
Ik vind ze er echt niet uitzien. Verder zie ik ook altijd foute types in Alfa's rijdenquote:
Jammer, had ik nog niet naar gekeken. Maar misschien een 626 wel? Weet niet hoe zich die verhouden tot een 6...quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef duidelijkheden het volgende:
De Mazda 6 die je in je OP noemt is een erg goede keus, maar helaas nog niet voor jouw budget beschikbaar.
Klinkt goedquote:Ze zijn betrouwbaar, ruim genoeg en de wegligging is top (door autoweek ooit eens benoemd tot beste onderstel in zn klasse), strak maar niet onconfortabel.
Oké, hier kan ik wat mee, bedankt!quote:De Avensis is ook een goede keus, maar die is wel vrij slapjes geveerd, maar je zou het kunnen proberen, het valt in je budget. De 2.0 heeft 140 pk dacht ik, rap genoeg dus
Verder is een Accord ook niet slecht, maar die staan inderdaad niet echt bekend om hun zuinigheid nee.
Carisma is ook wel een optie denk ik, 1,8 GDI, 125 pk, rap zat en zuinig. Wel wat slapjes geveerd.
Dus
Oké, heel persoonlijkquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vind ze er echt niet uitzien. Verder zie ik ook altijd foute types in Alfa's rijden
Een paar merken zou ik gewoon nooit kopen, Alfa is er één van
Ja de duurdere alfa's rijden niet van die tokkies in, maar die zijn, zoals gezegd, duurderquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:33 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Oké, heel persoonlijk
Ik denk je op de weg teveel naar de ¤800 kostende Alfa's kijkt.. vergelijkbaar met de stereotype golf 2-3 rijders.
Okéquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:59 schreef Catch22- het volgende:
Als je een octavia al slecht vindt rijden, zou ik al helemaal niet in een avensis gaan rijden. Zelden zo'n dweilbak meegemaakt
Er zit een alfa dealer in hhw, wel prijzig, ben er ook wezen kijken, maar toch naar drie rondjes om zo`n auto heb ik toch besloten om het niet te doen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Oké
Nou ja, ik ga nog wel een proefritje maken, maar mooi om al vooraf te weten, valt de teleurstelling tenminste weer mee
Ik hoef er niet eens een rondje omheen te lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:44 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Er zit een alfa dealer in hhw, wel prijzig, ben er ook wezen kijken, maar toch naar drie rondjes om zo`n auto heb ik toch besloten om het niet te doen.
Puur omdat ik ze niet zo mooi vond.
Behalve Fiat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef vosss het volgende:
Een Alfa is tenminste een auto met karakter en uitstraling. Eik heeft elke Italiaan dat.
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zitquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef vosss het volgende:
De enige toffe auto in dit topic is de Alfa en die is niks
Juist ja. De rest zijn allemaal compleet niets zeggende auto's. Grijzer dan dat geeft het haast niet
Een Alfa is tenminste een auto met karakter en uitstraling. Eik heeft elke Italiaan dat.
Een Delta zal wel te klein zijn of niet?
In heerhugowaard zit ie op de zandhorst, entree heerhugowaard via de zandhorst (hotel rest) tegenover martin schilder en in alkmaar aan de overkant bij het kanaal ter hoogte van justitiequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik hoef er niet eens een rondje omheen te lopen
Binnenkort maar eens langs de Honda-dealer, maar geen idee waar die zit...
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zitquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zit
Ik heb juist liever een 'grijze' auto zoals mijn Primera, dan heb je veel meer auto voor je geld. Lekker belangrijk dat ie nietszeggend is, zolang ie maar goed stuurt, snel is, en er drie IKEA-kasten in de kofferbak kunnen.
Ik denk dat dat wel mee zal vallenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:38 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zit![]()
Niets stuurt zo lekker als een Alfa.
Inderdaad, en hij stuurt fantastischquote:Maar koop vooral een Primera, lekker goedkoop
quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:38 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zit![]()
Niets stuurt zo lekker als een Alfa.
Maar koop vooral een Primera, lekker goedkoop
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Alfa stuurt inderdaad geweldig!! Totdat de draagarmen weer eens verrot zijn
quote:Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
[ afbeelding ]
Nooit van gehoord, ook nog nooit gezien, ziet er niet echt geweldig uit maar zoals gezegd boeit dat niet als ie goed rijdt... Ik zet hem op het lijstje en ga eens kijken of ik er ergens eentje kan vinden voor een proefritjequote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
Al eens gedacht aan een Mazda Xedos?Goed te vinden voor 3000-4000 euro. Wel de 2.0 liter V6 140 pk nemen dan. Hij is tot 1999 gebouwd maar je hebt werkelijk alle opties voor zo'n prijs (climate control, cruise control etc.)
Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
[ afbeelding ]
Als ik exclusief wil rijden, koop ik wel een Lada of Zastava Yugo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
...
Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
...
Párdon?? Zeldzaam? Als je nou gezegd had dat een Mazda 626 Xerxes zeldzaam was dan had ik je gelijk gegeven, maar een Xedos zijn er genoeg van.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
Al eens gedacht aan een Mazda Xedos?Goed te vinden voor 3000-4000 euro. Wel de 2.0 liter V6 140 pk nemen dan. Hij is tot 1999 gebouwd maar je hebt werkelijk alle opties voor zo'n prijs (climate control, cruise control etc.)
[ afbeelding ]
De voorloper van de Rover 75, de Rover 600 was inderdaad een Honda Accord met Rover design. Wikipedia noemt het een reskin.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
17 voor heel Nederland op dit moment te koop vind ik zeldzaam ja, en het grootste gedeelte daarvan heeft boven de 2 ton gelopen en dat is niet interessant voor TS.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef vosss het volgende:
De enige Xedos die echt zeldzaam is, is de 2.3 Miller uitvoering die nieuw destijds zo een 11.000 euro duurder was dan de 2.5 V6 versie
En overigens zijn ze niet tot 99 gebouwd. De Xedos 6 is tot 98 gemaakt en de Xedos 9 tot 2002.
Ze waren vrij duur en het interieur is plastic fantastic.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:44 schreef joko90 het volgende:
[..]
17 voor heel Nederland op dit moment te koop vind ik zeldzaam ja, en het grootste gedeelte daarvan heeft boven de 2 ton gelopen en dat is niet interessant voor TS.
En de Xedos 6 is 100% zeker weten tot 1999 gebouwd. Kijk maar is goed op marktplaats.
Oh ja, ik heb alle modellen die nu genoemd zijn even genoteerd, binnenkort maar eens even kijken of er in de buurt wat dealers zijn met die modellenquote:
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb alle modellen die nu genoemd zijn even genoteerd, binnenkort maar eens even kijken of er in de buurt wat dealers zijn met die modellen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:04 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopen
eensch.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zou met een hele groot boog om die vage handelaren heen lopen. Koop dan een auto met onderhoudsgeschiedenis bij een particulier dan loop je minder risico.
Betekent dit dan ook dat die Rovers de Honda-betrouwbaarheid hebben?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De voorloper van de Rover 75, de Rover 600 was inderdaad een Honda Accord met Rover design. Wikipedia noemt het een reskin.
De ontwikkeling van de 75 vond plaats vlak na de overname door BMW, dus er zit geen Accord meer onder.
Jawel, volgens mij waren die modellen Puur honda met een andere kap.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:46 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Betekent dit dan ook dat die Rovers de Honda-betrouwbaarheid hebben?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:04 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopen
Ja, dat was ik ook wel van planquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zou met een hele groot boog om die vage handelaren heen lopen. Koop dan een auto met onderhoudsgeschiedenis bij een particulier dan loop je minder risico.
Tja, het moet uit de lengte of de breedte komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volvo's zijn degelijk, maar onderhoud is prijzig, ze slurpen redelijk door hun gewicht en de wegenbelasting is tamelijk fors. Al eens aan een Seat Leon gedacht? Vorige model en dan een Sport? Of een 2.0VT?
Die uitstraling merk je ook als je achter het stuur zit hoor. Een mooi gestroomlijnd dashboard is ook leuk om naar te kijken als je aan het rijden bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zit
Ik heb juist liever een 'grijze' auto zoals mijn Primera, dan heb je veel meer auto voor je geld. Lekker belangrijk dat ie nietszeggend is, zolang ie maar goed stuurt, snel is, en er drie IKEA-kasten in de kofferbak kunnen.
Als ik rij, dan kijk ik door mijn voorruit, niet naar mijn dashboardquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:03 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Die uitstraling merk je ook als je achter het stuur zit hoor. Een mooi gestroomlijnd dashboard is ook leuk om naar te kijken als je aan het rijden bent.
Dus je vraagt iedereen naar ideeën voor een toffe auto, maar stiekem wil je een Primeraquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik rij, dan kijk ik door mijn voorruit, niet naar mijn dashboard
Nee echt, dat kan me vrij weinig boeien
Nee hoor, liever een Accord. Maar een Impreza is ook best oké. En gister heb ik een beetje lopen zoeken naar een V40, was op zich ook wel interessant, alleen weinig 2-liters te vinden, meeste is 1.8.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:49 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Dus je vraagt iedereen naar ideeën voor een toffe auto, maar stiekem wil je een Primera
Wat de neuk![]()
![]()
Ik rij ermee tot ie nagenoeg op is... Wel een tijdje dus, daarom wil ook een goeiequote:Op zondag 17 januari 2010 13:53 schreef MdMa98 het volgende:
Zeg Bart? Die accord 2.3 niks? T is inderdaad wel iets hoger in prijs, maar hij staat nu toch echt al lang te koop, Valt mischien iets mee te bedingen? Het zijn dijken van auto`s (Hoe lang ben je eigk van plan te gaan rijden in je auto? Dan kan je weten dat de kilometerprijs straks wel hoog ligt (3,5ct /km ex opcenten zoiets) Mijn mazda 323 is al 2,2ct ex opcenten.
Dat ze duur zijn, of je moet wel een hele oude nemen...quote:Op zondag 17 januari 2010 14:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar wat is er mis met een oud Auditje?
Een 80 kun je beter laten staan,quote:Op zondag 17 januari 2010 14:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar wat is er mis met een oud Auditje?
En voor 4000 euro een A4 dan is ie waarschijnlijk ook al een van voor '96 ofzo, mij dus al te oud...quote:Op zondag 17 januari 2010 15:15 schreef MdMa98 het volgende:
heb even gekeken, staan er maar een paar a4 20 km in omgeving alkmaar, allemaal 2 ton op de teller en bij nou niet de beste garages.
Alleen die automaten van Nissan schakelen echt zoooo traag, da's dan weer het nadeel...quote:Op zondag 17 januari 2010 15:20 schreef MdMa98 het volgende:
Alewijn ott heeft een primera 2.0 met 155000km staan. Het is wel een automaat 2 liter 140pk. Voordeel is dat het een hatch is, is toch wel een beter aangezicht. vraagpriijs 5250,- Dat is wel reël.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Is dit ook niks?quote:Op zondag 17 januari 2010 15:11 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Een 80 kun je beter laten staan,
Eerste generatie A4 begint nu ook wel af te takelen inderdaad. Vaak veel kilometers en in mijn ogen is een audi in onderhoud best prijzig.
Een 20 jaar oude auto, reken maar dat daar veel in gaat zitten qua onderhoudskostenquote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Is dit ook niks?
Te oud voor de TS maar die auto op zich is toch best ok, of gaat daar veel onderhoud in zitten?
Helaas welquote:
En een Audi kon toendertijd niet tippen aan Mercedes en BMW.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:11 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Een 80 kun je beter laten staan,
Eerste generatie A4 begint nu ook wel af te takelen inderdaad. Vaak veel kilometers en in mijn ogen is een audi in onderhoud best prijzig.
Wat vind je veel? mijn auto is 9 jaar oud en daar heb ik de afgelopen jaar 1600 in gestoken.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Een 20 jaar oude auto, reken maar dat daar veel in gaat zitten qua onderhoudskosten
1600 euro een keer, en dat ie er weer een paar jaar tegenaan kan is niet veel. Elk jaar 1600 euro is wel veel, als het enkel voor onderhoud is. Wat voor auto heb je? Weet ik dat ik die niet moet hebbenquote:Op zondag 17 januari 2010 17:07 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Wat vind je veel? mijn auto is 9 jaar oud en daar heb ik de afgelopen jaar 1600 in gestoken.
De prijs is zo hoog geworden omdat ik veel dure dingen moest hebben.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:46 schreef Bart het volgende:
[..]
1600 euro een keer, en dat ie er weer een paar jaar tegenaan kan is niet veel. Elk jaar 1600 euro is wel veel, als het enkel voor onderhoud is. Wat voor auto heb je? Weet ik dat ik die niet moet hebben
Als je elk jaar twee kleine en een grote beurt hebt, dan gaat het ook wel hard ja... Natuurlijk niet te vergelijken met mijn situatie, ik zal jaarlijks zeker niet meer dan 15.000 rijden, eerder 10.000.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De prijs is zo hoog geworden omdat ik veel dure dingen moest hebben.
3 banden bijvoorbeeld en 2 lenzen (285 euro!) alle onderdelen koop ik origineel maar er zijn prima goedkopere imitaties.
Ik rij wel 60.000 zakelijk en bijna 22.000 privé per jaar dus daar zit het hem ook in. (elke 15.000 kleine beurt, elke 45.000 grote beurt.
Het is een C200 CDI Mercedes.
Dan zal het goedkoper voor jou zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je elk jaar twee kleine en een grote beurt hebt, dan gaat het ook wel hard ja... Natuurlijk niet te vergelijken met mijn situatie, ik zal jaarlijks zeker niet meer dan 15.000 rijden, eerder 10.000.
Ik vroeg een auto met een goede wegligging, niet eentje waarvan de linker voorbumper over de grond schraapt als je een matige bocht naar rechts maaktquote:
quote:
Ik wil eigenlijk bij een merkdealer kopen, dan weet je tenminste een beetje wat je in huis haalt, en heb je soms ook nog wat garantie enzo...quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:52 schreef MdMa98 het volgende:
[TK] Mitsubishi Carisma (perfecte staat!)
Is diit niks Bart?
Ik denk dat iemand die al bijna 10 jaar op Fok zit betrouwbaarder is dan een merkdealer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 07:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk bij een merkdealer kopen, dan weet je tenminste een beetje wat je in huis haalt, en heb je soms ook nog wat garantie enzo...
Aankomend weekend ga ik eens wat dealers af
Saai, maar goedquote:Hoe denken de mensen met verstand hier trouwens over de Toyota Camry?
Sorry hoor, maar wat is het idee daar achterquote:Op donderdag 21 januari 2010 07:55 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die al bijna 10 jaar op Fok zit betrouwbaarder is dan een merkdealer.
Wat een ongefundeerde (en over het algemeen foute) mening.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Een 20 jaar oude auto, reken maar dat daar veel in gaat zitten qua onderhoudskosten
Normaal onderhoud ja. Maar 20 jaar oude auto's hebben gemiddeld wel vaker andere dingen, die een nieuwere auto niet heeft. Verrotte schokbrekers, lekke demper, noem maar op. Die dingen zijn na 20 jaar toch echt iets slechter dan na 10 jaar...quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat een ongefundeerde (en over het algemeen foute) mening.
Ik heb aan gewoon normaal onderhoud minder kosten dan de nieuwere auto's die elke keer netjes een paar honderd euro kosten bij de dealer voor het verversen van de olie.
Dat hangt er o.a. van af hoe goed de auto in die 20 jaar is onderhouden. Er valt niet een algemene regel vanaf te leiden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:20 schreef Bart het volgende:
Normaal onderhoud ja. Maar 20 jaar oude auto's hebben gemiddeld wel vaker andere dingen, die een nieuwere auto niet heeft. Verrotte schokbrekers, lekke demper, noem maar op. Die dingen zijn na 20 jaar toch echt iets slechter dan na 10 jaar...
Goed onderhouden of niet, veel dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hangt er o.a. van af hoe goed de auto in die 20 jaar is onderhouden. Er valt niet een algemene regel vanaf te leiden.
... en worden tijdens een onderhoudsbeurt dus, al dan niet preventief, vervangen indien nodig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:58 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Goed onderhouden of niet, veel dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijd.
Dingen als schokdempers, accu, dynamo en waterpomp gaan gewoon kapot na een tijd.
Helemaal waar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
... en worden tijdens een onderhoudsbeurt dus, al dan niet preventief, vervangen indien nodig.
Ze vermoorden dan wellicht kinderen, of verkrachten in series, maar ze naaien ander Fokkers geen oor aanquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat is het idee daar achter
Op fok kunnen kindermoordenaars, serieverkrachters, terroristen en potloodventers zich voordoen als Truus van 16 die wil weten of het wel gezond is als ze een banaan in haar doos stopt
Lekker betrouwbaar als je anoniem kan doen en laten wat je wil
Jazeker!quote:Op zondag 24 januari 2010 16:22 schreef ScarFace- het volgende:
Krijgen we het te horen als je wat hebt gekocht, Bart, foto erbij?
Peugeot heeft klote stoelen, maar dat is mijn mening. Legacy is wel leuk.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Jazeker!
Ik ben gisteren een paar dealers langsgeweest. Nog geen proefritjes gemaakt, enkel gekeken wat er op de markt is. Zo valt de V40 al af, toch te weinig auto voor het geld dat je er voor neer moet leggen. Vrouwlief heeft interesse gekregen in de 307, die op zich ook niet verkeerd is. Alleen zijn de 2.0's nogal zeldzaam. Mazda 626 valt ook af. Opties zijn nu: Nissan Primera en Almera, Honda Accord en Civic, Peuget 307, Subaru Impreza en Legacy. Over een tijdje maar eens wat proefritjes maken
Ik heb trouwens ook eens even in de nieuwe Accord gezeten, wat een auto is dat zeg
Ja alleen is de nieuwe accord wel prijzig, maar lekker groot is ie zeker:)quote:Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Jazeker!
Ik ben gisteren een paar dealers langsgeweest. Nog geen proefritjes gemaakt, enkel gekeken wat er op de markt is. Zo valt de V40 al af, toch te weinig auto voor het geld dat je er voor neer moet leggen. Vrouwlief heeft interesse gekregen in de 307, die op zich ook niet verkeerd is. Alleen zijn de 2.0's nogal zeldzaam. Mazda 626 valt ook af. Opties zijn nu: Nissan Primera en Almera, Honda Accord en Civic, Peuget 307, Subaru Impreza en Legacy. Over een tijdje maar eens wat proefritjes maken
Ik heb trouwens ook eens even in de nieuwe Accord gezeten, wat een auto is dat zeg
geweldig? 1 keer niezen en je zit op de linkerrijbaan zo strak is de stuurbekrachtiging nog met 120 km/u, vreselijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Alfa stuurt inderdaad geweldig!! Totdat de draagarmen weer eens verrot zijn
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:55 schreef Providentia het volgende:
[..]
geweldig? 1 keer niezen en je zit op de linkerrijbaan zo strak is de stuurbekrachtiging nog met 120 km/u, vreselijk.
Ben bang dat ik 'm toch een beetje gelijk moet gevenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef FoXje het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Ook een keer de autoweek gelezen ?
Mwah, neem bijv. een Alfa 159, deze heeft een betere wegligging dan een Mercedes C klasse en BMW 3 serie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ben bang dat ik 'm toch een beetje gelijk moet geven.
Ik vind persoonlijk van niet. Nog afgezien van het feit dat de eerste FWD is en de laatste 2 RWD liggen de laatste 2 een stuk stabieler op de weg dan de eerste. Ook kon ik echt vertrouwd een stuk harder door de bocht in de nieuwe 3 serie dan in zo'n alfa 159, zonder last te krijgen van zwetende handjes.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:46 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Mwah, neem bijv. een Alfa 159, deze heeft een betere wegligging dan een Mercedes C klasse en BMW 3 serie.
Ik ken verschillende mensen die heel erg tevreden waren/zijn over deze auto. Mooie look en japanse topkwaliteit voor een zacht prijsje. Wisselstukken zijn helemaal geen probleem. Heel intressant model imhoquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Ja vind ik ook, daarom zei ik het ook hierboven. Je hebt alleen een verschil tussen lekker direct sturen en te direct sturen. Niezen is natuurlijk een overdrijving, maar je wilt natuurlijk niet een erg zenuwachtige auto die constant heen en weer deint bij kleine correcties (door oneffenheden in de weg of whatever. Je kent het wel, je bent heel vaak een heel klein beetje aan het corrigeren).quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:37 schreef KhaZ het volgende:
Ben ik ook wel met je eens
Alleen dat wanneer je niest je op de rijbaan ernaast zit is natuurlijk een slap argument. Je wilt toch dat een auto lekker direct stuurt en niet als een slappe dweil eindelijk eens na 3x rondgaan op je armbewegingen reageert?
Ik vond 'm zelf op snelwegen redelijk nerveus / te direct.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:41 schreef KhaZ het volgende:
Heb dus nog niet in een 159 gereden, maar het lijkt me dat net zoals bij elk ander merk de stuurbekrachtiging aangepast wordt aan de snelheid..
Dit kan ik niet meer dan beamenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:44 schreef fathank het volgende:
Ik zou in ieder geval geen Ford Focus nemen. Ligt wel aardig op de weg maar het comfort van een postkoets. Na een ritje van anderhalf á 2 uur stap ik gebroken uit door die klotestoel.
nee erin geredenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef FoXje het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Ook een keer de autoweek gelezen ?
dat is ook een overdrijving, en een auto waarvan je je stuur maar aan hoeft te raken en hij gaat met 120 km/u naar de andere rijbaan is absoluut niet prettig, hoe harder, hoe zwaarder hij moet gaan sturen, niet zo licht alsof je met 120 km/u aan het inparkeren bent. En ik heb het ervaren in een 156, daarom post ik het.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:37 schreef KhaZ het volgende:
Ben ik ook wel met je eens
Alleen dat wanneer je niest je op de rijbaan ernaast zit is natuurlijk een slap argument. Je wilt toch dat een auto lekker direct stuurt en niet als een slappe dweil eindelijk eens na 3x rondgaan op je armbewegingen reageert?
Er komen nog meer dingen bij dan BPM, dat hij voor 5000 klaar is is dan niet zeker.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:47 schreef 63amg het volgende:
ik zou deze nemen: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brcrqq4ueqqz
¤500 euro bpm komen nog paar kosten bij heb je voor 5000 euro een mooie bimmer
Nou, ik heb het wel beperkt, maar nog geen definitieve keuze. Hangt ook een beetje af wat er eind mei op de markt is, aangezien ik dan pas ga kopen (vakantiegeld enzoquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:50 schreef error_404 het volgende:
Aangezien dit topic ook weer ineens gekickt wordt, zal ik maar de vraag stellen:
TS, na anderhalve maand al een keuze gemaakt?
Foto's zijn geresized van 3MB naar 300kBquote:Op woensdag 3 november 2010 14:44 schreef Mute_Me het volgende:
Niet mijn stijl maar ik ben blij dat je er tevreden mee bent. Ik zou alleen even je foto's wat verkleinen, dit is echt te traag
Het is een Accord hatchback.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:05 schreef Catch22- het volgende:
toffe vlotte auto zoeken en uitkomen bij een civic 1.8 sedan.
classic
Zou wel een goede keuze zijn, het valt ver onder je budget, het is zuinig de 1.8 GDI versie is redelijk(vlot). 125 pk nog wat, het is niet fantastisch maar een 2.0 liter is niet veel beter. Weinig onderhoudskosten, en jap dus betrouwbaar. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je neit gaat skooprijden, want jap auto's komen uit japan, en in japan rijden ze links, als je dat in Nederland doet, dan ben je aan het skooprijden. Pas ook op voor geert wilders, want daar kunnen japanse auto's niet tegen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook een optie, had ik nog niet aan gedacht!
Waarbij je onbedoeld z'n punt onderstreeptquote:Op woensdag 3 november 2010 16:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is een Accord hatchback.
classic
En zijn punt is?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarbij je onbedoeld z'n punt onderstreept
De OP:quote:Op woensdag 3 november 2010 17:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat het contrast met de TT en de uiteindelijk aanschaf nogal groot is.
TT zegt: toffe auto gezocht. Ik vind hem tof, dus checkquote:Eisen:
tweedehands, budget 3000-4000 euro check
groot (middenklasser) check
redelijk vlot (minimaal 2.0l) 1.8 VTEC komt aardig mee met een 2.0, dus check
benzine check
goede wegligging (dus geen skoda octavia, om maar wat te noemen), mag best beetje stug zijn check
bij voorkeur een Jap (i.v.m. met goedkoop en toch degelijk) check
geen opties nodig, enkel cruise-control komt nog
uiterlijk is ondergeschikt aan grootte, snelheid en rijgedrag check, alhoewel ik hem toevallig ook nog mooi vind
niet meer dan 10 jaar oud, maar ook niet te nieuw i.v.m. budget check
Welnee, ik stel hier gewoon een normale vraag, maar een volwassen antwoord is blijkbaar te veel gevraagd, dan wordt het gelijk gebracht alsof het mij dwars zit. Kortom, je kunt geen antwoord geven en bent gewoon een beetje kinderachtig. Geeft niet hoor jochie, maar ga dan lekker in PUB of ONZ zitten.quote:
Vandaar dat je er uitvoerige de OP bij gaat halenquote:Op woensdag 3 november 2010 17:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee, ik stel hier gewoon een normale vraag, maar een volwassen antwoord is blijkbaar te veel gevraagd, dan wordt het gelijk gebracht alsof het mij dwars zit. Kortom, je kunt geen antwoord geven en bent gewoon een beetje kinderachtig. Geeft niet hoor jochie, maar ga dan lekker in PUB of ONZ zitten.
Ja, ik beargumenteer mijn stelling, dat heet een discussie. Maar misschien is dat iets te hoog voor je gegrepen.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vandaar dat je er uitvoerige de OP bij gaat halen
Ah, je bedoelt te zeggen dat jij hem een uitermate suffe bak vindt, maar dat ie tof is. Prima hoor, die mening mag je hebben.quote:Maar goed, zo'n Accord is natuurlijk een uitermate suffe bak. Dat jij die tof vind is uiteraard je goed recht.
Nee ik zeg dat het een uitermate suffe bak is, die jij (blijkbaar) tof vindtquote:Op woensdag 3 november 2010 17:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, ik beargumenteer mijn stelling, dat heet een discussie. Maar misschien is dat iets te hoog voor je gegrepen.
[..]
Ah, je bedoelt te zeggen dat jij hem een uitermate suffe bak vindt, maar dat ie tof is. Prima hoor, die mening mag je hebben.
Ja dat zeg ik, het is een toffe bak die jij suf vindt.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat het een uitermate suffe bak is, die jij (blijkbaar) tof vindt
Rijdt inderdaad net iets minder lekker dan de Accord, maar ook zeker niet slecht.quote:Overigens kudo's dat je niet voor die Primera hebt gekozen, dat is nog wel wat graadjes erger qua treurnis.
Helaas, je poging tot trollen heeft geen succes.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, het is een toffe bak die jij suf vindt.
Helaas, jezelf afspiegelen op mij heeft geen succes.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Helaas, je poging tot trollen heeft geen succes.
Neuh, je vermoeit me. Geef eerst nou maar eens fatsoenlijk antwoord, tot die tijd zoek je het maar uit met je stoere praatjes.quote:
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Neuh, je vermoeit me. Geef eerst nou maar eens fatsoenlijk antwoord, tot die tijd zoek je het maar uit met je stoere praatjes.
Hoe kan ik uitgekwaakt zijn als ik nooit begonnen ben met kwaken?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:05 schreef Anne het volgende:
Mooi, dus jullie zijn nu uitgekwaakt, kinders?
Kinders zijn nu eenmaal bijdehand.quote:
Tnx, zal wel lukkenquote:Op woensdag 3 november 2010 20:24 schreef error_404 het volgende:
He, gefeli met je auto en zulks.
Niet mijn persoonlijke keuze, maar ziet er netjes uit. Veel plezier ermee.
True, het is ook gewoon geld weggooienquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:18 schreef vosss het volgende:
Om even in te haken op de discussie; een auto kopen doe je op gevoel en niet met je verstand.
Als je een auto moest kopen met je verstand dan zou je er nooit een kopen, want als er iets kapitaalvernietiging is, dan is het wel een auto kopen.
Wat voor auto rijd jij danquote:Dus als TS zn gevoel zegt dat dit een toffe auto voor hem/haar is dan is dat zo
Persoonlijk vind ik het een saaie trage kutbak en dat is dan mijn gevoel bij deze auto.
Wijze woorden!quote:Zolang TS er blij mee is is het toch goed
Een Lancia Delta Nuova HPE 2.0 16v HF Turboquote:
Tja, Lancia's vind ik per definitie weer lelijkquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Een Lancia Nuova Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Ach, beide zitten sneller op de 100 dan de gemiddelde auto, dus ik vind de mijne op z'n minst vlot, en die van jou is snelquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:38 schreef vosss het volgende:
3,5 seconden sneller naar de 100 t.o.v jouw 10,5 seconden.
Ja dan is die van jou traag imo ja.
Niet dat de mijne nou zo snel is, maar toch
zeuren over details in een zin is zo anti-FOK,dat ik dit wel mag aankaarten harry.quote:
Ik heb zelf vroeger bij Lancia gewerkt en zelf ook van die dingen gehad...wat waren dat ongelofelijke kutauto's.....quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Een Lancia Delta Nuova HPE 2.0 16v HF Turbo
Daarmee rij je vast geen 40k per jaar.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Een Lancia Delta Nuova HPE 2.0 16v HF Turbo
Ja dat had ik ook toen ik hem voor het eerst zag. Hij zit echt nog strak in de lak voor een auto die al 2 ton heeft gelopenquote:Op maandag 8 november 2010 18:57 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ben niet zo'n fan van de Accord maar vind deze er toch zeer netjes uit zien.
Gefeli ermee
Pas op voor wilders, die heeft het niet zo op japanners.quote:Op maandag 8 november 2010 19:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook toen ik hem voor het eerst zag. Hij zit echt nog strak in de lak voor een auto die al 2 ton heeft gelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |